Infrastruktura Mimořádné události Železnice Železniční průmysl Zprávy

Proraž mě! Správa železnic uvažuje o polepení vnitřní strany závor nezvyklou výzvou

Osvětlené závory, přejezd ve Studénce. Pramen: Správa železnic
Osvětlené závory, přejezd ve Studénce. Pramen: Správa železnic

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda na úterní tiskové konferenci k dalšímu zabezpečování přejezdů představil zajímavý nápad. Správa železnic zvažuje polepení vnitřních stran závor výzvou Proraž mě! Ta by měla přimět váhající řidiče uvízlé na zavřeném přejezdu, aby rychle z přejezdu unikli bez ohledu na poškození břeven. Takové váhání bylo mimo jiné u loňské zářijové nehody na přejezdu v Uhříněvsi, kdy se srbský řidič kamionu bál poškodit závory.

„Přemýšlíme o tom, jestli by to bylo vhodné a užitečné,“ uvedl Svoboda. Zavedení novinky prý konzultuje i s dopravními psychology. Panuje mimo jiné obava, aby nápis nepodněcoval k záměrné demolici závor a vandalismu. Podle Svobody jsou závory konstruovány tak, aby pro uvězněný automobil nepředstavovaly žádnou překážku, zvláště snadno prý se rozpadnou nově osazovaná plastová břevna s červenými diodami.

Správa železnic zároveň oznámila, že letos urychlí tempo zvyšování zabezpečení přejezdů. Zatímco loni šlo na tento účel 1,1 miliardy korun, letos to má být 1,36 miliardy a příští rok 1,5 miliardy korun. Letos má modernizací projít 142 úrovňových křížení (loni 130, příští rok 170).

Na české železniční síti, která čítá více než 9 000 kilometrů je 7 789 přejezdů. Podle Svobody jde o evropské prvenství, v řadě případů jsou přejezdy jen několik stovek metrů od sebe. Světelnou signalizaci má 4 138 přejezdů, 1 418 má i závory. I přes investice se nicméně tragická statistika dlouhodobě nemění. Každoročně dojde zhruba ke 160 střetům, při nichž zahyne téměř padesát osob.

„Nejlepší přejezd je žádný přejezd,“ řekl Svoboda. Správa železnic proto pro období 2021 až 2027 plánuje náhradu přejezdů na koridorech nadjezdy či podjezdy. V přípravě je aktuálně 13 akcí s předpokládanými náklady 3,6 miliardy korun. Půjde například o náhradu stávajícího úrovňového křížení v Holické ulici v Olomouci na trati Olomouc – Přerov novým nadjezdem, který bude situován severně od současného přejezdu. Náklady jsou vyčísleny na 236 milionů, předpokládaný termín realizace je od prosince příštího roku do prosince 2023.

Má dojít i na dlouho slibovaný podjezd ve Studénce. Přesně před pěti lety se na zdejším přejezdu srazilo pendolino s kamionem; zemřeli tři lidé. Od té doby se podjezd připravuje, kopne se ale nejspíš až v roce 2022.

Nové varovné video Správy železnic

Nejdražší vteřina života

Na kolejích stačí jenom jedna malá neopatrnost, jedno špatné rozhodnutí a vše se může během okamžiku změnit. Pojďte si to s námi v jedné minutě prožít!

Posted by Správa železnic, státní organizace on Tuesday, July 14, 2020

Letošní zvyšování bezpečnosti na přejezdech:
• V 52 případech se doplní závory tam, kde bylo světelné výstražné zařízení bez závor.
• V 70 případech dojde k zřízení světelného přejezdového zařízení namísto výstražných křížů.
• Ve 49 případech dojde k instalaci LED osvětlení závor.
• Ve 14 případech budou doplněny inteligentní kamery pro zaznamenávání přestupků.

Příklady:

Doplnění výstražných světel závorami
P687 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Domažlice – Planá u M. Lázní, silnice I. třídy
P2885 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Frýdlant v Č. – Jindřichovice p. Smrkem, silnice I. třídy
P1348 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Březnice – Strakonice, silnice I. třídy
P3148 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Hradec Králové – Turnov, silnice I. třídy
P5440 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Jaroměř – Trutnov hl. n., silnice II. třídy
P7140 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Zaječí – Hodonín, silnice II. třídy
P558 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Zdice – Protivín, silnice III. třídy
P5535 Světelné PZZ => PZZ se závorami trať Liberec – Tanvald, silnice III. třídy

Doplnění přejezdů s kříži výstražných světel a závorami
P1800 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Rakovník – Bečov nad Teplou, silnice II. třídy
P5909 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Kolín – Ledečko přejezd P5909, silnice III. třídy
P1801 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Rakovník – Bečov nad Teplou, silnice III. třídy
P5381 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Hradec Králové – Jičín, silnice III. třídy
P5399 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Hradec Králové – Turnov, silnice III. třídy
P4867 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Choceň – Týniště nad Orlicí, silnice III. třídy
P5735 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Vrané n. Vltavou – Dobříš, místní komunikace
P6931 Výstražné kříže => PZZ se závorami trať Svitavy – Žďárec u Skutče, místní komunikace

Příklady přejezdů, kde budou břevna s LED diodami (jde především o křížení s komunikacemi I., II. a III. třídy):
3 přejezdy (P1348, P1360, P1367) na železniční trati Blatná – Strakonice se silnicí I/20
4 železniční přejezdy v Praze – např. na křížení pražské Bubenské ulice s tratí do Kladna
Přejezd P6382 trať Horní Cerekev – Tábor, silnice I. třídy
Přejezd P6865 trať Svitavy – Žďárec u Skutče, silnice I. třídy
Přejezd P8053 trať Hranice n. M. – Vsetín, silnice I. třídy
Přejezd P4246 trať Šternberk – Hanušovice, silnice I. třídy

Pramen: Správa železnic

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
R7

To sme sa dožili , tak tupý ľudia všade už je tragikomédia …aby všade bol návod ako a čo robiť .Ak niekto nevie čo má robiť keď sa ocitne medzi závorami tak mu treba dozivotne zobrať vodicak .Stane sa že tie závory sa občas nečakane rýchlo spustia ,hlavne na 3-4 koľajovom zel. prejazde ale ostat tam a čakať na zrážku s vlakom kvôli nejakému drevenemu koliku to je vrchol stupidity…toto je koniec ľudstva 😂

Msk

Osobně si nemyslím, že by nějaký nápis pomohl. To by musel být i v polštině. Navíc jde nejspíš o to, že si nikdo nechce poškodit vozidlo břevnem a tak tam stojí jako trubka v šíleném stresu.

Msk

Navíc doufají, že vlak o nich ví a stačí zastavit..

MildaIV

Nikdo mě nikdy nepřesvědčí, že závora bránící vozidlu opustit přejezd, zvyšuje bezpečnost.

R7

Záleží ale tupelo je za volantom … s rampami nie dobre a bez rámp ešte horšie …

Ryk Mat

Mělo by to tam být hlavně polsky, bulharsky, turecky, rumunsky, srbochorvatsky atd. atd. atd.

Pravdepodobnost

Konecne ma nekdo koule rict ze obcas je poruseni zakona nejmene spatna ze spatnych variant. Jeste to vysvetlit redaktorum tv noha kteri chlapa co opatrne projel zavorama tyden vlaceli ve zpravach s komentarema co vsechno mu hrozi. Samozrejme ze je poskodil, samozrejme ze zpusobil skody a samozrejme tam nemel co delat (trestny cin obecneho ohrozeni). Samozrejme ale taky zachranil nekolik zivotu kdyz tuto nebezpecnou situaci (ano kterou sam zpusobil) vyresil jedinym moznym zpusobem. Pokud nebude vyrazny rozdil mezi tim jak pachatele hodnoti soudy a verejnost kdyz zavory prorazi a kdyz je neprorazi tak je nikdo prorazet nebude. Vsichni ridici chapou… Číst vice »

Bob

Tak on je přece jenom určitý rozdíl mezi tím, když někoho budou vláčet soudy a média, anebo když ho bude vláčet rozjetá lokomotiva. Ovšem pokud někdo dá přednost té lokomotivě, jako ten jihoslovanský inteligent v té Uhříněvsi, tak pak je asi každá pomoc a každá rada málo platná.

Bob

Pokud se přejezdům jen s výstražným křížem v dnešní době říká „zabezpečené“, tak by se výstražnému kříži přece také mělo říkat „PZZ“. Zase nedůslednost.

Popřípadě by se dalo ještě ušetřit, že by se přejezdy zabezpečovaly pouze zápisem do pasportu silnice, a každý řidič by měl povinnost před každou jízdou sledovat, jestli se v pasportu silnice někde něco nezměnilo. Přičemž do pasportu by řidič směl nahlédnout na příslušném silničním správním úřadu do 15 dnů od podání žádosti. I kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život.

Nápis vyzývající k prolamování závor mi připadá z podobného soudku.

Martin Liška

Ve Švédsku jsem podobný nápis viděl loni v létě a přišel mi jako dobrá myšlenka, i když byl pouze švédsky, což jeho praktickou hodnotu poněkud snižuje.

petr 5

Stačí napsat „Proraž mne při uvíznutí“.

Bob

Srbsky, polsky, turecky, ukrajinsky, maďarsky, to vše písmem o výšce nejméně 20 centimetrů. K tomu obrázkový komiks. To už by nebyla závora, ale Hynaisova opona.

Pravdepodobnost

PROJEŤ GO JECHAJ GEH PREJDI ISC ПРОХОДИТЬ ЧЕРЕЗ

Jestlize nekdo uvizne v zavorach tak potrebuje nakopnout aby prestal zmatkovat, ne stostrankovy manual jak spravne projet zavorou.

petr 5

S těmi červenými LED mi už pijou krev. Vždyť to na břevnech bylo už v 60. letech, jen to byly žárovky v antivandal privedení.

Palecek.M

myslím že bohatě stačí:

„przebić się przeze mnie, kurwa“

Martin

😀

Premek

Kolik bude případů, kdy někdo závory prorazí i bez vážnýho důvodu ,,jen,, proto, že si přečetli nápis ?

Nezbedney

Když to bude číst tak k tomu logicky bude důvod 😉

Bob

Jenže on ten nápis bude vidět i přes trať. Takže Jacek nebo Silviu uvidí ten nápis na zadní závoře a pochopí to tak, že má prorazit i tu přední.

Pravdepodobnost

V tom pripade ale mezi tou zavorou a dotycnym bude jeste jedna zavora na ktere to nebude videt. Nebo taky kdyz ti holka napise textovky „JSEM NADRZENA VOJET ME“ tak ti to dava pravo povalit do prikopy kazdou kterou cestou potkas?

Bob

Pokud vidíš příkaz prorazit tu zadní závoru, tak jinak než přes tu přední se k ní nedostaneš, pokud ten příkaz máš splnit. To dá rozum.

Petr Pospíšil

V kolika jazycích nápis bude?

amper77

V jednom. Polsky 🙂

Jiri

Taky si myslim, ze kdyz to tam bude polsky, tak to bude nasobne vic efektivni nez v cestine…

modrý klandr

Každý posun ve věci je dobrý, jen je dobré počígat s tím, že je to jen nápis a ve stresové situaci Vám mozek jede úplně jinak, nečte, řidič je každý, do jistého věku bez lékařských vyšetření, bez testu psychické odolnosti, jako profesionalové. I přesto i ti chybuji ale zase z jiného důvodu. To co bych chtěl napsat se také váže k nápisu, k nápisu, označovacímu štítku, s kódem na každém přejezdu, který byl, jak jsem se osobně přesvědčil už dávno zapomenut řidiči, řidiči na profesionální bázi, ale i některými policisty. Jde o kód, jak je uveden v článku Pxxxx, jedinečný… Číst vice »

HonzaEM

Já s tím číslem PXXX pracuju skoro denně a nějak si vůbec neumím představit, kdyby to neexistovalo. Takže, nezapomněl.

modrý klandr

Paráda, máme změnu stavu, už to není 0%, ale řád jednotek lidí z milionového řádu. Ne vážně, jsem potěšen.

Bob

Normální člověk to číslo přejezdu znát v naprosté většině případů nepotřebuje, pokud není šotouš nebo si nechce na tom přejezdu dávat rande. Ale asi by člověk měl tušit, že nějaké takové číslování existuje.

Stejně jako by člověk měl vědět, že každá legálně umístěná dopravní značka je obsažena v celostátním on-line přístupném registru, kde si může každý přečíst, kdy a který úředník o jejím umístění rozhodl a kdo a kdy naposledy zkontroval její stav. (Apríl – tu už je sci-fi.)

R2R2

Dulezite je, aby o existenci cisla meli povedomi ti, kterym se dovola, tedy operatori na 112, 158 … Operator se na cislo snadno zepta. 99 % lidi nepotrebuje ani tusit, ze neco podobneho existuje, pravdepodobne se nikdy v zivote nedostanou do situace, kdyby jim podobna znalost byla k necemu dobra.

Pravdepodobnost

Muzete si pridat taky me. Na nasem prejezdu do toho cisla cuci vsichni lidi co prichazi po chodniku.

Pravdepodobnost

A proto musi by VYRAZNYM AGRSIVNIM pismem aby dotycny nepremyslel a proste to udelal. Jako by nekdo stal pobliz a zarval na nej JET VOLE!

V te situaci jsem nebyl ale i kdyz stojim na zavorach tak cumim do nich. Takze si dovolim hadat ze nekdo pred kym spadnou bude minimalne pul vteriny cumet jak vejr co se to deje.

pejan

Už vidím nějakou partu opilých pitomečků, co lomcujou se závorama a přivolaný policii argumentují tím, že je tam přece napsáno „poraž mě“.

rtep

To se děje asi i bez těch nápisů. Ale pokud jednou za pět let ten nápis zabrání srážce, pak čert vem těch několik zlámaných klacíků.

Martin V.

Podle mě je to dobrý nápad. Dá se realizovat rychle, na nějakou část řidičů uvězněných na přejezdu by to mělo fungovat (na jak velkou by snad mohli odpovědět dopravní psychologové) a k vaší námitce tam stačí menším písmem dopsat V PŘÍPADĚ OHROŽENÍ. Všespásné to nebude, ale jako osvěta dobrý – předpokládám, že někteří řidiči a chodci si to přečtou v klidu, když budou čekat vně závor a v krizi si třeba vzpomenou.

Pravdepodobnost

Pane soudce ja nic neukrad, fakt, ja to jenom s jozinem premistil.
Ja tomu panovi nic neudelal, jenom tak na zastavce bodam do kabatu a pak koukam v tom kabate je chlap!

Jiří Voseček

Video pěkný, zjevná inspirace tímto, které je ještě silnější: https://www.youtube.com/watch?v=3qNjt04bpQM

Bob

Ovšem jestli dobře rozumím, tak v tom originále k pointě patří, že máš počítat s tím, že ostatní dělají chyby. A samozřejmě pokud nevinnou obětí je chlapeček, tak je to působivější, než když to jsou polétavé slečny jezdící po flámech.

Petr Šimral

No jo, no. Kamión versus Pendolíno ve Studénce se třemi mrtvými byl v roce 2015 a Správa železnic již přemýšlí?
To jsou ale věci…

rtep

Možná SŽ čekala, zda třeba konečně nezačne přemýšlet a pracovat Policie ČR. To se nestalo, jejich „Pomáhat a chránit“ je prázdným nesmyslným heslem.

Martin V.

Je to sice smutné, ale nikde není pozdě začít!

Pravdepodobnost

Jeste nedavno bylo neprijatelny aby nekdo navadel ridice k niceni cehokoliv. Vetsine lidi povazovala kazdyho kdo projel cervenou za teroristu kteryho patri vlacet za konma, poplivat, rozctvrtit a zavrit a zcerna.

Tonda Sehnal

Rozuměl by tomu heslu i srbský řidič? 🤔

Miloslav

Správa železnic vymýšlí opět kravinu, která je k ničemu. Přitom by stačilo, aby břevno na odjezdové straně šlo dolů o 10-15 sekund později než na straně vjezdu na přejezd. Pak by nikdo mezi závorama nezůstal. časová relé nebo moderní časové elektronické obvody existují – ale to se k pánům na SŽ asi nedostalo.

Jenda-71

O 10 – 15 sekund později tam bude vlak. Anebo by se vjezdová závora musela zavírat ještě dříve a zase by řidiči měli kecy, že tam stojí dlouho. Když je tam červená, tak tam nemá auto co dělat!

František

Nesmysl. Závory jsou dolů po „vyklízecí době“. To znamená od chvíle, kdy se uvede přejezd do činnosti, do doby, než jdou závory dolů, musí zvládnout i nejpomalejší vozidlo opustit přejezd.
Takže vyklízecí dobu stačí dodržet jen u závory na odjezdu z přejezdu, na vjezdu by stačilo vyklízecí dobu zkrátit jen na prostor vjíždějící závory a ne celého přejezdu.

Bob

Tak je logické, že na vzdálenější závoře uplyne vyklízecí doba později než na bližší závoře. Takže prostě stačí se u obou závor řídit tou vyklízecí dobou. Ale stejně je vždy třeba počítat s tím, že někdo přejezd nevyklidí. Pokud není povoleno projíždět přejezd plynule, ale musí se na něm zpomalovat, tak řazením a pomalou rychlostí se vždycky zvyšuje riziko, že na přejezdu někdo zůstane.

Flinta

Tak se podívejte na youtube kolik se najde řidičů. kteří jsou schopni na takto upravený přejezd vjet protisměrem.

Paja

I kdybych chtěl považovat Youtube za zdroj seriózních dat, tak ono je hlavně důležité zabránit škodám v případě nedbalostního jednání. Předcházet záměrnému přejetí přejezdu v signalizaci lze prakticky jen „ruskou“ cestou. A co si budem, když se někdo bude chtít zabít tak se prostě zabije i přes všemožné překážky.

JirkaK

další projeté návěstidlo s návěstí zakazující jízdu (s návěstí ,,Stůj,,), R 607 ve stanici Řetenice

HonzaEM

Objevili Ameriku, AŽD to na Švestkové dráze má už dávno.

Martin V.

Jsou někde fotky toho konkrétního provedení?

J. V.

Fotky nevím, mohu dohledat, ale jestli si to pamatuji dobře, je tam „proraž závoru, uvízneš-li“. Osobně bych raději volil formulaci obrácenou, tedy „uvízneš-li, proraž závoru“. Ale tak lepší než nic. Pokud se pletu s těmi nápisy, tak mě někdo opravte. Ještě si myslím, že tam těch variant mají dokonce více, různé typy těch nápisů (minimálně 2).

Růža

Někdy může splnit stejný účel nadzdvihnout břevno.

M.D.

Pokud je v autě řidič sám, tak jediné řešení je prorazit závory.

Růža

To se pletete. Některé řidiče ani to nenapadne. Ještě že tu máme neomylného rtepa.Mohl by s osvětou, jak se správně chovat pokud vás zavřou závory jezdit po republice a zachránit tak nějaké životy. Plkat tady dovede každý, včetně mě.

rtep

Jestli to nebude tím, že v současnosti dostane řidičák každý blb.
Neomylný opravdu nejsem ani omylem. A také nevidím důvod proč bych měl zachraňovat život někomu, kdo si sám svého života a životů svých blízkých neváží ani trochu.

HonzaEM

Tak jen doufejte, že se takhle jednou někdo nezachová k vám.

rtep

Napsal jsem to blbě, to je pravda. Tak jako bych, možná zbytečně, odřízl sebevraha od šňůry nebo někoho ukecal, ať nepokládá hlavu na koleje, tak bych spíš instinktivně měl snahu zmařit záměr i těm sebevrahům na přejezdech. Ono to nejsou bohužel zdaleka jen auta, co vjíždí na koleje při blikajících světlech. Ještě podstatně častěji to dělají pěší a cyklisté. Já jako bývalý ajznboňák nikdy na kole samozřejmě na blikající přejezd nevjel a kolikrát jsem tam stál jako jediný trouba s auty a mezitím bez zaváhání projeli třeba tři cyklisté. V případě cyklistů je to hodně i o tom, že u… Číst vice »

rtep

I když tam není sám. Jen opravdu zřídkakdy by spolujezdec stačil vystoupit a zvednout závoru.

rtep

To opravdu ne.
To by tam mohli tedy dát rovnou nápis – „Závoru si snadno nadzdvihnete. Máte na to 3 až 10 vteřin. čas běží…“

Růža

Představte si situaci. Auto uvízne na přejezdu a šraňky se zavřou. U závory může být chodec a ten duchapřítomně nadzdvihne závoru, auto odjede a zabrání se neštěstí. Otázka samozřejmě je, zda tuto možnost účastníci silničního provozu znají nebo ne. Ten nápis tomu může pomoci. Na druhou stranu se jistě mohou vyskytnou blbci, co to jen tak pro zábavu vyzkouší. Já osobně jsem pro závory bez nápisu. Nevím, jak jste přišel z mého příspěvku, že tam chci nějaký polep s výzvou k proražení břeven rtepe.

rtep

:-)))) Odpovím vám stejně. Nevím, jak jste přišla na to, že já jsem přišel na to, že chcete nějaký polep na břevně. Nikde nic takového netvrdím. Jinak ta situace, kterou popisujete pořád předpokládá cosi hodně nereálného. Jedoucí auto vždy podstatně rychleji závoru prorazí, než kdyby čekalo na to, až to náhodou někdo zvedne. Každá vteřina prodlení je v tomto případě osudná. A napíšu to jednoduše – pokud někdo má tak nízkou inteligenci a pomalé reakce, že ho včas nenapadne závoru prorazit nebo pokud se třeba jen bojí, aby si nepoškrábal ty svoje plechy, pak nemá ani omylem co pohledávat za… Číst vice »

HonzaEM

Takhle jsem už jedno auto z přejezdu dostal ven.

Bob

Aby si nějaký chodec nebo spolujezdec vůbec troufnul v časové tísni zkoušet ručně zvedat závoru, tak by si to někdy předtím už musel vyzkoušet nanečisto. Čili k té osvětě by právě naopak bylo nutné, aby si to pár milionů lidí někdy jen tak „pro zábavu“ vyzkoušelo. A pak by možná dva nebo tři z nich někdy mohli mít šanci to použít naostro a s pravděpodobností kolem 5 % by to bylo ve správnou chvíli a někomu by tím pomohli.

Twix

Nevíte někdo který přejezd na trati do Dobříše dostane PZZ se závorami? Tam teď mají PZZ prakticky všechny. Snad něco u těch skal v Měchenicích, kde je nadále pro vlak desítka.

Robert
Twix

Aha, nevěděl jsem že Mapy.cz umějí najít číslo přejezdu. Děkuji. Nevím jestli tam jsou nutné závory, ale není tam ideální rozhled protože trať je vyvýšená, a aspoň tam vlaky mezi domy nebudou troubit a PZZ bez závor tam nebude celou dobu bimbat (už co vlak stojí v zastávce).

Bob

Je zajímavé, že autobusové a vlakové zastávky se v mapách.cz objeví už při zvětšení z=16, silniční semafory při z=17, ale železniční přejezdy až při zvětšení z=19, což už je to úplně poslední možné zvětšení.

Peeetr

Navrhuji. V češtině, ukrajinštině, angličtině:
V krizi PRORAZIT.

Peeetr

Napsat bílým písmem na tmavé pozadí.

Flinta

Zapomněl jste na polštinu.

Peeetr

Nezapoměl. Jazyky maximálně 3 jinak by nápisy museli bým moc malé, a polština je dostatečně podobná češtině, nehledě na to, že většina Poláků už umí i anglicky stejně jako Němci.

Karel Pražák

No radĕji v polštinĕ, rumunštinĕ, srbštinĕ, chorvatštinĕ a podobných.

Bob

Nebo vydat nařízení, že každý kamion musí být vybaven elektronickým komunikátorem, který řídicí jednotce displeje na závoře nasignalizuje, jaké národnosti je řidič a které jazyky ovládá. Když zabezpečení, tak zabezpečení, na tom se nesmí šetřit.

Kirak

Hlavně v Polštině

Bob

Takže se vždy bude muset počkat, než vláda oficiálně vyhlásí krizový stav.

Zbyněk

Tento nápad jsem posílal na sždc 2,5 roku zpátky, i se stejným textem. Bylo mi odpovězeno, že nápad nebyl vyhodnocen jako přínosný. Pane Sůro, screen odpovědi sždc jsem vám zaslal do chatu na facebook.

Jan Sůra

Děkujeme.

Romanero

Oni nic nového a lepšího nechtějí, dokud se to nepodělá nebo jim to neuloží norma.

libor

jsou to konzervy, podobně jako ŘSD. Taky jsem ji psal o nějaké doplnění značky a vyjádření bylo: „že to není nutné, že za dobu provozu 2 roky se tam nestala žádná nehoda“. takže nejprve musí někdo zemřít, aby se začalo něco dělat a z ouřeníků nebyly konzervy…

Michal M

A nemůžete nasdilet ja Twitter či jinam?

jan

Tak hlavně, aby to bylo i v angličtině, polštině a dalších některých jazycích:-)

Romanero

Proč SŽ vymýšlí nějaký dementní samolepky místo aby vnitřní stranu natřeli na šedo, jak jim radil úřad? Moc bych za to nedal, že si to trubka cizinec ještě vyloží jako výstrahu, že to nemá dělat nebo bude lovit překlad má Google.

Odpadlik

Taky si myslím že by tose mělo podobný efekt. Tím by měli začít

Bob

Na šedo? Nebyla by lepší maskovací zelená, anebo antracitová čerň?

Petr

Nápad dobrý, hlavně by ten nápis ale měl být i v polštině…

Romanero

A srbštině..

Luboš Beneš

Taky srbština by se hodila:-))

TZTrainz

Takové závory má už AŽD na své Švestkové dráze. Nebylo by na škodu to aplikovat všude.

Míla

Dost drsný video, ale vypovídající! Ale je třeba, aby ho ukazovali v autoškole a při školení řidičů!

rtep

Takové filmy by měly být časté třeba i v televizi nebo na internetu, třeba místo nesmyslných reklam. Jako zaměstnanci drah mi promítali třeba i filmy o tom, co to znamená, když se člověk přiblíží k troleji. I to se blbě rozdýchávalo.

Stanley

Já bych to povinně pouštěl v autoškole..