Proraž mě! Správa železnic uvažuje o polepení vnitřní strany závor nezvyklou výzvou
Osvětlené závory, přejezd ve Studénce. Pramen: Správa železnic
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda na úterní tiskové konferenci k dalšímu zabezpečování přejezdů představil zajímavý nápad. Správa železnic zvažuje
To sme sa dožili , tak tupý ľudia všade už je tragikomédia …aby všade bol návod ako a čo robiť .Ak niekto nevie čo má robiť keď sa ocitne medzi závorami tak mu treba dozivotne zobrať vodicak .Stane sa že tie závory sa občas nečakane rýchlo spustia ,hlavne na 3-4 koľajovom zel. prejazde ale ostat tam a čakať na zrážku s vlakom kvôli nejakému drevenemu koliku to je vrchol stupidity…toto je koniec ľudstva 😂
Osobně si nemyslím, že by nějaký nápis pomohl. To by musel být i v polštině. Navíc jde nejspíš o to, že si nikdo nechce poškodit vozidlo břevnem a tak tam stojí jako trubka v šíleném stresu.
Navíc doufají, že vlak o nich ví a stačí zastavit..
Nikdo mě nikdy nepřesvědčí, že závora bránící vozidlu opustit přejezd, zvyšuje bezpečnost.
Záleží ale tupelo je za volantom … s rampami nie dobre a bez rámp ešte horšie …
Mělo by to tam být hlavně polsky, bulharsky, turecky, rumunsky, srbochorvatsky atd. atd. atd.
Konecne ma nekdo koule rict ze obcas je poruseni zakona nejmene spatna ze spatnych variant. Jeste to vysvetlit redaktorum tv noha kteri chlapa co opatrne projel zavorama tyden vlaceli ve zpravach s komentarema co vsechno mu hrozi. Samozrejme ze je poskodil, samozrejme ze zpusobil skody a samozrejme tam nemel co delat (trestny cin obecneho ohrozeni). Samozrejme ale taky zachranil nekolik zivotu kdyz tuto nebezpecnou situaci (ano kterou sam zpusobil) vyresil jedinym moznym zpusobem. Pokud nebude vyrazny rozdil mezi tim jak pachatele hodnoti soudy a verejnost kdyz zavory prorazi a kdyz je neprorazi tak je nikdo prorazet nebude. Vsichni ridici chapou… Číst vice »
Tak on je přece jenom určitý rozdíl mezi tím, když někoho budou vláčet soudy a média, anebo když ho bude vláčet rozjetá lokomotiva. Ovšem pokud někdo dá přednost té lokomotivě, jako ten jihoslovanský inteligent v té Uhříněvsi, tak pak je asi každá pomoc a každá rada málo platná.
Pokud se přejezdům jen s výstražným křížem v dnešní době říká „zabezpečené“, tak by se výstražnému kříži přece také mělo říkat „PZZ“. Zase nedůslednost.
Popřípadě by se dalo ještě ušetřit, že by se přejezdy zabezpečovaly pouze zápisem do pasportu silnice, a každý řidič by měl povinnost před každou jízdou sledovat, jestli se v pasportu silnice někde něco nezměnilo. Přičemž do pasportu by řidič směl nahlédnout na příslušném silničním správním úřadu do 15 dnů od podání žádosti. I kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život.
Nápis vyzývající k prolamování závor mi připadá z podobného soudku.
Ve Švédsku jsem podobný nápis viděl loni v létě a přišel mi jako dobrá myšlenka, i když byl pouze švédsky, což jeho praktickou hodnotu poněkud snižuje.
Stačí napsat „Proraž mne při uvíznutí“.
Srbsky, polsky, turecky, ukrajinsky, maďarsky, to vše písmem o výšce nejméně 20 centimetrů. K tomu obrázkový komiks. To už by nebyla závora, ale Hynaisova opona.
PROJEŤ GO JECHAJ GEH PREJDI ISC ПРОХОДИТЬ ЧЕРЕЗ
Jestlize nekdo uvizne v zavorach tak potrebuje nakopnout aby prestal zmatkovat, ne stostrankovy manual jak spravne projet zavorou.
S těmi červenými LED mi už pijou krev. Vždyť to na břevnech bylo už v 60. letech, jen to byly žárovky v antivandal privedení.
myslím že bohatě stačí:
„przebić się przeze mnie, kurwa“
😀
Kolik bude případů, kdy někdo závory prorazí i bez vážnýho důvodu ,,jen,, proto, že si přečetli nápis ?
Když to bude číst tak k tomu logicky bude důvod 😉
Jenže on ten nápis bude vidět i přes trať. Takže Jacek nebo Silviu uvidí ten nápis na zadní závoře a pochopí to tak, že má prorazit i tu přední.
V tom pripade ale mezi tou zavorou a dotycnym bude jeste jedna zavora na ktere to nebude videt. Nebo taky kdyz ti holka napise textovky „JSEM NADRZENA VOJET ME“ tak ti to dava pravo povalit do prikopy kazdou kterou cestou potkas?
Pokud vidíš příkaz prorazit tu zadní závoru, tak jinak než přes tu přední se k ní nedostaneš, pokud ten příkaz máš splnit. To dá rozum.
V kolika jazycích nápis bude?
V jednom. Polsky 🙂
Taky si myslim, ze kdyz to tam bude polsky, tak to bude nasobne vic efektivni nez v cestine…
Každý posun ve věci je dobrý, jen je dobré počígat s tím, že je to jen nápis a ve stresové situaci Vám mozek jede úplně jinak, nečte, řidič je každý, do jistého věku bez lékařských vyšetření, bez testu psychické odolnosti, jako profesionalové. I přesto i ti chybuji ale zase z jiného důvodu. To co bych chtěl napsat se také váže k nápisu, k nápisu, označovacímu štítku, s kódem na každém přejezdu, který byl, jak jsem se osobně přesvědčil už dávno zapomenut řidiči, řidiči na profesionální bázi, ale i některými policisty. Jde o kód, jak je uveden v článku Pxxxx, jedinečný… Číst vice »
Já s tím číslem PXXX pracuju skoro denně a nějak si vůbec neumím představit, kdyby to neexistovalo. Takže, nezapomněl.
Paráda, máme změnu stavu, už to není 0%, ale řád jednotek lidí z milionového řádu. Ne vážně, jsem potěšen.
Normální člověk to číslo přejezdu znát v naprosté většině případů nepotřebuje, pokud není šotouš nebo si nechce na tom přejezdu dávat rande. Ale asi by člověk měl tušit, že nějaké takové číslování existuje.
Stejně jako by člověk měl vědět, že každá legálně umístěná dopravní značka je obsažena v celostátním on-line přístupném registru, kde si může každý přečíst, kdy a který úředník o jejím umístění rozhodl a kdo a kdy naposledy zkontroval její stav. (Apríl – tu už je sci-fi.)
Dulezite je, aby o existenci cisla meli povedomi ti, kterym se dovola, tedy operatori na 112, 158 … Operator se na cislo snadno zepta. 99 % lidi nepotrebuje ani tusit, ze neco podobneho existuje, pravdepodobne se nikdy v zivote nedostanou do situace, kdyby jim podobna znalost byla k necemu dobra.
Muzete si pridat taky me. Na nasem prejezdu do toho cisla cuci vsichni lidi co prichazi po chodniku.
A proto musi by VYRAZNYM AGRSIVNIM pismem aby dotycny nepremyslel a proste to udelal. Jako by nekdo stal pobliz a zarval na nej JET VOLE!
V te situaci jsem nebyl ale i kdyz stojim na zavorach tak cumim do nich. Takze si dovolim hadat ze nekdo pred kym spadnou bude minimalne pul vteriny cumet jak vejr co se to deje.
Už vidím nějakou partu opilých pitomečků, co lomcujou se závorama a přivolaný policii argumentují tím, že je tam přece napsáno „poraž mě“.
To se děje asi i bez těch nápisů. Ale pokud jednou za pět let ten nápis zabrání srážce, pak čert vem těch několik zlámaných klacíků.
Podle mě je to dobrý nápad. Dá se realizovat rychle, na nějakou část řidičů uvězněných na přejezdu by to mělo fungovat (na jak velkou by snad mohli odpovědět dopravní psychologové) a k vaší námitce tam stačí menším písmem dopsat V PŘÍPADĚ OHROŽENÍ. Všespásné to nebude, ale jako osvěta dobrý – předpokládám, že někteří řidiči a chodci si to přečtou v klidu, když budou čekat vně závor a v krizi si třeba vzpomenou.
Pane soudce ja nic neukrad, fakt, ja to jenom s jozinem premistil.
Ja tomu panovi nic neudelal, jenom tak na zastavce bodam do kabatu a pak koukam v tom kabate je chlap!
Video pěkný, zjevná inspirace tímto, které je ještě silnější: https://www.youtube.com/watch?v=3qNjt04bpQM
Ovšem jestli dobře rozumím, tak v tom originále k pointě patří, že máš počítat s tím, že ostatní dělají chyby. A samozřejmě pokud nevinnou obětí je chlapeček, tak je to působivější, než když to jsou polétavé slečny jezdící po flámech.
No jo, no. Kamión versus Pendolíno ve Studénce se třemi mrtvými byl v roce 2015 a Správa železnic již přemýšlí?
To jsou ale věci…
Možná SŽ čekala, zda třeba konečně nezačne přemýšlet a pracovat Policie ČR. To se nestalo, jejich „Pomáhat a chránit“ je prázdným nesmyslným heslem.
Je to sice smutné, ale nikde není pozdě začít!
Jeste nedavno bylo neprijatelny aby nekdo navadel ridice k niceni cehokoliv. Vetsine lidi povazovala kazdyho kdo projel cervenou za teroristu kteryho patri vlacet za konma, poplivat, rozctvrtit a zavrit a zcerna.
Rozuměl by tomu heslu i srbský řidič? 🤔
Správa železnic vymýšlí opět kravinu, která je k ničemu. Přitom by stačilo, aby břevno na odjezdové straně šlo dolů o 10-15 sekund později než na straně vjezdu na přejezd. Pak by nikdo mezi závorama nezůstal. časová relé nebo moderní časové elektronické obvody existují – ale to se k pánům na SŽ asi nedostalo.
O 10 – 15 sekund později tam bude vlak. Anebo by se vjezdová závora musela zavírat ještě dříve a zase by řidiči měli kecy, že tam stojí dlouho. Když je tam červená, tak tam nemá auto co dělat!
Nesmysl. Závory jsou dolů po „vyklízecí době“. To znamená od chvíle, kdy se uvede přejezd do činnosti, do doby, než jdou závory dolů, musí zvládnout i nejpomalejší vozidlo opustit přejezd.
Takže vyklízecí dobu stačí dodržet jen u závory na odjezdu z přejezdu, na vjezdu by stačilo vyklízecí dobu zkrátit jen na prostor vjíždějící závory a ne celého přejezdu.
Tak je logické, že na vzdálenější závoře uplyne vyklízecí doba později než na bližší závoře. Takže prostě stačí se u obou závor řídit tou vyklízecí dobou. Ale stejně je vždy třeba počítat s tím, že někdo přejezd nevyklidí. Pokud není povoleno projíždět přejezd plynule, ale musí se na něm zpomalovat, tak řazením a pomalou rychlostí se vždycky zvyšuje riziko, že na přejezdu někdo zůstane.
Tak se podívejte na youtube kolik se najde řidičů. kteří jsou schopni na takto upravený přejezd vjet protisměrem.
I kdybych chtěl považovat Youtube za zdroj seriózních dat, tak ono je hlavně důležité zabránit škodám v případě nedbalostního jednání. Předcházet záměrnému přejetí přejezdu v signalizaci lze prakticky jen „ruskou“ cestou. A co si budem, když se někdo bude chtít zabít tak se prostě zabije i přes všemožné překážky.
další projeté návěstidlo s návěstí zakazující jízdu (s návěstí ,,Stůj,,), R 607 ve stanici Řetenice
Objevili Ameriku, AŽD to na Švestkové dráze má už dávno.
Jsou někde fotky toho konkrétního provedení?
Fotky nevím, mohu dohledat, ale jestli si to pamatuji dobře, je tam „proraž závoru, uvízneš-li“. Osobně bych raději volil formulaci obrácenou, tedy „uvízneš-li, proraž závoru“. Ale tak lepší než nic. Pokud se pletu s těmi nápisy, tak mě někdo opravte. Ještě si myslím, že tam těch variant mají dokonce více, různé typy těch nápisů (minimálně 2).
Někdy může splnit stejný účel nadzdvihnout břevno.
Pokud je v autě řidič sám, tak jediné řešení je prorazit závory.
To se pletete. Některé řidiče ani to nenapadne. Ještě že tu máme neomylného rtepa.Mohl by s osvětou, jak se správně chovat pokud vás zavřou závory jezdit po republice a zachránit tak nějaké životy. Plkat tady dovede každý, včetně mě.
Jestli to nebude tím, že v současnosti dostane řidičák každý blb.
Neomylný opravdu nejsem ani omylem. A také nevidím důvod proč bych měl zachraňovat život někomu, kdo si sám svého života a životů svých blízkých neváží ani trochu.
Tak jen doufejte, že se takhle jednou někdo nezachová k vám.
Napsal jsem to blbě, to je pravda. Tak jako bych, možná zbytečně, odřízl sebevraha od šňůry nebo někoho ukecal, ať nepokládá hlavu na koleje, tak bych spíš instinktivně měl snahu zmařit záměr i těm sebevrahům na přejezdech. Ono to nejsou bohužel zdaleka jen auta, co vjíždí na koleje při blikajících světlech. Ještě podstatně častěji to dělají pěší a cyklisté. Já jako bývalý ajznboňák nikdy na kole samozřejmě na blikající přejezd nevjel a kolikrát jsem tam stál jako jediný trouba s auty a mezitím bez zaváhání projeli třeba tři cyklisté. V případě cyklistů je to hodně i o tom, že u… Číst vice »
I když tam není sám. Jen opravdu zřídkakdy by spolujezdec stačil vystoupit a zvednout závoru.
To opravdu ne.
To by tam mohli tedy dát rovnou nápis – „Závoru si snadno nadzdvihnete. Máte na to 3 až 10 vteřin. čas běží…“
Představte si situaci. Auto uvízne na přejezdu a šraňky se zavřou. U závory může být chodec a ten duchapřítomně nadzdvihne závoru, auto odjede a zabrání se neštěstí. Otázka samozřejmě je, zda tuto možnost účastníci silničního provozu znají nebo ne. Ten nápis tomu může pomoci. Na druhou stranu se jistě mohou vyskytnou blbci, co to jen tak pro zábavu vyzkouší. Já osobně jsem pro závory bez nápisu. Nevím, jak jste přišel z mého příspěvku, že tam chci nějaký polep s výzvou k proražení břeven rtepe.
:-)))) Odpovím vám stejně. Nevím, jak jste přišla na to, že já jsem přišel na to, že chcete nějaký polep na břevně. Nikde nic takového netvrdím. Jinak ta situace, kterou popisujete pořád předpokládá cosi hodně nereálného. Jedoucí auto vždy podstatně rychleji závoru prorazí, než kdyby čekalo na to, až to náhodou někdo zvedne. Každá vteřina prodlení je v tomto případě osudná. A napíšu to jednoduše – pokud někdo má tak nízkou inteligenci a pomalé reakce, že ho včas nenapadne závoru prorazit nebo pokud se třeba jen bojí, aby si nepoškrábal ty svoje plechy, pak nemá ani omylem co pohledávat za… Číst vice »
Takhle jsem už jedno auto z přejezdu dostal ven.
Aby si nějaký chodec nebo spolujezdec vůbec troufnul v časové tísni zkoušet ručně zvedat závoru, tak by si to někdy předtím už musel vyzkoušet nanečisto. Čili k té osvětě by právě naopak bylo nutné, aby si to pár milionů lidí někdy jen tak „pro zábavu“ vyzkoušelo. A pak by možná dva nebo tři z nich někdy mohli mít šanci to použít naostro a s pravděpodobností kolem 5 % by to bylo ve správnou chvíli a někomu by tím pomohli.
Nevíte někdo který přejezd na trati do Dobříše dostane PZZ se závorami? Tam teď mají PZZ prakticky všechny. Snad něco u těch skal v Měchenicích, kde je nadále pro vlak desítka.
Vždyť je to tam napsáno. P5735.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1982717&y=49.7958170&z=13&source=traf&id=14709
Aha, nevěděl jsem že Mapy.cz umějí najít číslo přejezdu. Děkuji. Nevím jestli tam jsou nutné závory, ale není tam ideální rozhled protože trať je vyvýšená, a aspoň tam vlaky mezi domy nebudou troubit a PZZ bez závor tam nebude celou dobu bimbat (už co vlak stojí v zastávce).
Je zajímavé, že autobusové a vlakové zastávky se v mapách.cz objeví už při zvětšení z=16, silniční semafory při z=17, ale železniční přejezdy až při zvětšení z=19, což už je to úplně poslední možné zvětšení.
Navrhuji. V češtině, ukrajinštině, angličtině:
V krizi PRORAZIT.
Napsat bílým písmem na tmavé pozadí.
Zapomněl jste na polštinu.
Nezapoměl. Jazyky maximálně 3 jinak by nápisy museli bým moc malé, a polština je dostatečně podobná češtině, nehledě na to, že většina Poláků už umí i anglicky stejně jako Němci.
No radĕji v polštinĕ, rumunštinĕ, srbštinĕ, chorvatštinĕ a podobných.
Nebo vydat nařízení, že každý kamion musí být vybaven elektronickým komunikátorem, který řídicí jednotce displeje na závoře nasignalizuje, jaké národnosti je řidič a které jazyky ovládá. Když zabezpečení, tak zabezpečení, na tom se nesmí šetřit.
Hlavně v Polštině
Takže se vždy bude muset počkat, než vláda oficiálně vyhlásí krizový stav.
Tento nápad jsem posílal na sždc 2,5 roku zpátky, i se stejným textem. Bylo mi odpovězeno, že nápad nebyl vyhodnocen jako přínosný. Pane Sůro, screen odpovědi sždc jsem vám zaslal do chatu na facebook.
Děkujeme.
Oni nic nového a lepšího nechtějí, dokud se to nepodělá nebo jim to neuloží norma.
jsou to konzervy, podobně jako ŘSD. Taky jsem ji psal o nějaké doplnění značky a vyjádření bylo: „že to není nutné, že za dobu provozu 2 roky se tam nestala žádná nehoda“. takže nejprve musí někdo zemřít, aby se začalo něco dělat a z ouřeníků nebyly konzervy…
A nemůžete nasdilet ja Twitter či jinam?
Tak hlavně, aby to bylo i v angličtině, polštině a dalších některých jazycích:-)
Proč SŽ vymýšlí nějaký dementní samolepky místo aby vnitřní stranu natřeli na šedo, jak jim radil úřad? Moc bych za to nedal, že si to trubka cizinec ještě vyloží jako výstrahu, že to nemá dělat nebo bude lovit překlad má Google.
Taky si myslím že by tose mělo podobný efekt. Tím by měli začít
Na šedo? Nebyla by lepší maskovací zelená, anebo antracitová čerň?
Nápad dobrý, hlavně by ten nápis ale měl být i v polštině…
A srbštině..
Taky srbština by se hodila:-))
Takové závory má už AŽD na své Švestkové dráze. Nebylo by na škodu to aplikovat všude.
Dost drsný video, ale vypovídající! Ale je třeba, aby ho ukazovali v autoškole a při školení řidičů!
Takové filmy by měly být časté třeba i v televizi nebo na internetu, třeba místo nesmyslných reklam. Jako zaměstnanci drah mi promítali třeba i filmy o tom, co to znamená, když se člověk přiblíží k troleji. I to se blbě rozdýchávalo.
Já bych to povinně pouštěl v autoškole..