Projděte si Uničovku. Trhají se koleje, staví sloupy, mění mosty a ubourávají nádraží

Odstraňovač kolejí. Kolejnice se nařežou na 25 metrů dlouhé úseky a nakladač je poté zdvihne i s pražci. Hmotnost úseku je 25 tun. Pramen: Správa železnicOdstraňovač kolejí. Kolejnice se nařežou na 25 metrů dlouhé úseky a nakladač je poté zdvihne i s pražci. Hmotnost úseku je 25 tun. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zveřejnila na Facebooku další ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát série fotografií ukazuje modernizaci a elektrizaci

Správa železnic zveřejnila na Facebooku další ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát série fotografií ukazuje modernizaci a elektrizaci tratě z Olomouce do Uničova (č. 290). Deník Zdopravy.cz přináší se souhlasem Správy železnic galerii svým čtenářům.

Trať prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků či nového informačního systému. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde Správa železnic zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde může jezdit maximálně „devadesátkou“. Délka trasy je 29 kilometrů, modernizace si vyžádá téměř čtyři miliardy. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2021.

Na trati byla od 10. ledna denní výluka (od 8:00 do 18:00), která se začátkem března plynule proměnila ve výluku nepřetržitou. Ta je nyní omezena na úsek Olomouc hl. n. – Šternberk. Vlaky zde nepojedou až do 12. prosince. Správa železnic plánuje v budoucnu zelektrizovat a modernizovat i další úsek trati z Uničova do Šumperka.

Olomouc hlavní nádraží. Foto: Správa železnicSkrývka štěrku za Olomoucí, štěrk bude vyčištěn a znovu použit. Pramen: Správa železnicV některých místech bude třeba násep nově vybudovat. Pramen: Správa železnicMost v Hlušovicích dostane novou konstrukci, pro auta se buduje objížďka skrze násep. Pramen: Správa železnicZastávka Hlušovice v březnu 2020, staré nástupiště už je zbourané. Pramen: Správa železnicMost v Bohuňovicích přes Trusovický potok dostane rovněž novou konstrukci, nově bude jednopolový. Pramen: Správa železnicStanice Bohuňovice a demolicce služebního bytu. Pramen: Správa železnicStanice Bohuňovice, kabeláž. Pramen: Správa železnicPokladač kolejí. Kolejnice se nařežou na 25 metrů dlouhé úseky a nakladač je poté zdvihne i s pražci. Hmotnost úseku je 25 tun. Pramen: Správa železnicKoleje čekající na vytrhání. Pramen: Správa železnicVe Šternberku roste trafostanice. Pramen: Správa železnicVýpravní budova stanice Šternberk, rekonstrukce a částečná demolice. Pramen: Správa železnicDeponie vytrhaných kolejí ve Šternberku. Pramen: Správa železnicPodvozky, na které se ukládají vytrhané koleje. Pramen: Správa železnicMotoráky budou na trati Olomouc - Uničov brzy vystřídány elektrikami. Pramen: Správa železnicZastávka Babice u Šternberka dostane nové nástupiště. Pramen: Správa železnicZastávka Mladějovice dostane nové nástupiště. Pramen: Správa železnicStanice Újezd u Uničova a vznikající technologická budova, budou v ní i záchody pro cestující. Pramen: Správa železnicUničov zastávka má sice opravený přístřešek, stojí ale nad kanalizací. Bude proto nahrazen novým. Pramen: Správa železnicNový most před Uničovem umožní vlaku rychlost až 160 km/h. Pramen: Správa železnicStanice Uničov. Pramen: Správa železnicStanice Uničov s novým nástupištěm. Pramen: Správa železnicVýpravní budova v Uničově je z roku 1873, v roce 2013 prošla rekonstrukcí a nyní bude jen očištěna. Pramen: Správa železnicNové nástupiště v Uničově má délku 110 metrů. Pramen: Správa železnicNová technologická budova v Uničově. Pramen: Správa železnicPřístřešek na prvním nástupišti, které je přístupné po chodníku podél výpravní budovy, Uničov. Pramen: Správa železnic
Tagy elektrizace Správa železnic Top trať Olomouc - Uničov
60 komentářů