Projděte si Uničovku. Trhají se koleje, staví sloupy, mění mosty a ubourávají nádraží

Odstraňovač kolejí. Kolejnice se nařežou na 25 metrů dlouhé úseky a nakladač je poté zdvihne i s pražci. Hmotnost úseku je 25 tun. Pramen: Správa železnicOdstraňovač kolejí. Kolejnice se nařežou na 25 metrů dlouhé úseky a nakladač je poté zdvihne i s pražci. Hmotnost úseku je 25 tun. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zveřejnila na Facebooku další ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát série fotografií ukazuje modernizaci a elektrizaci

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cyklista

Kde by byly stavby železnic bez T138 =) =) =)

Tomáš

jojo, není to tak dávno co s velkou slávou opravovali trať Opava-Krnov, s tím, že se tam bude jezdit až 110 km/h. V reálu se tam na osobácích „řítí“ kozí dechy rychlostí 50 km/h. Měl jsem za to, že se rekonstrukce provádějí z důvodu zkrácení času jízdy, tím pádem vyšší konkurenceschopnosti. Tady mi ale smysl naprosto uniká.

Dáda

no ono rekonstrrukce dráhy je věc jedna a nasazený vůz věc druhá…

Lektor

Moravskoslezský krj si vozidla pochvaluje ,tak není co řešit.

Vladimir

Podle fotek jde videt, ze trat je vedena jako jednokolejka, nemela to byt prni dvojkolejna lokalka na 160 km/h?

Kubrt

Ne. Bude to jednokolejka se stejnosmernym napájením.

Vojta

To tam nebude žádná příprava na střídavé napájení?

Alibaba

Příprava tam bude, jen po stavbě se bude jezdit na 3kV.

Dáda

o projdu si Uničovku a nepusí mne pak ven….

Jiří Kocurek

Poněkud mě děsí ten most s podjezdnou výškou 3,5 metru. Pořídit si obdobu 11’8″ prakticky na novostavbě. Fakt tu cestu nešlo prohrábnout o půl metru dolů, i za cenu toho, že bude občas zaplavená? Rozhodně by to vyšlo levněji, než ten brutální ochranný rám. Nebo ten most přizvednout. I za cenu toho, že bude 50 cm ztraceného spádu.

Alibaba

Taky jsem si toho na první pohled všiml.
A nebude se ještě prohlubovat? Širokej je na to dost.

Rychlost

Nevím jak zde, ale po takovýchto rekonstrukcích mostů nezřídka následují akce „silničářů“, které příslušné zahloubení řeší. Je to jiný investor, takže akce nemusí jít současně, naopak je logičtější to spojit s komplexnější opravou silnice. Takže bych tipoval, že je to jen provizorka, ostatně proč by jinak dělali rozpětí mostu tak velké?
Místo před rekonstrukcí: https://mapy.cz/turisticka?x=17.1395126&y=49.7780443&z=17&pano=1&pid=49368100&yaw=3.070&fov=1.257&pitch=0.268

Z toho je vidět, že i trať byla nemálo přizvednuta (nový most má vyšší konstrukční výšku + navíc kolejové lože).

Radim

Most je hlouběji založený a budoucí silnice bude níž – viz FB SŽ.

Martin V.

A přejezd P4220, který je pouhých 160 m východně od tohoto nového mostu, tam zůstane, nebo se doprava přesměruje pod most?

Jiří Kocurek

Je velká škoda, že se při jedné uzavírce nedá udělat obojí. Nejen že se silnice musí zavřít nadvakrát, ale to opevnění určitě nebylo za 50.000 Kč, aby nestálo za řeč o tom jednat. Silnice je ve správě kraje.

Zbyněk

Já tam žádnou uzavírku nevidím.

robert

Nádhera! 🙂

Honza

Kdyby tak jednou potkal takový osud děčínskou Kozí dráhu a SprŽel ji konečně dle zákona uvedla do provozu.
Podpořte prosím petici na záchranu Kozí dráhy.
Děkuji všem.
https://e-petice.cz/petitions/chceme-vlaky-na-kozi-drahu.html

malý bobeš

jako že by se Kozina přestěhovala někam do nížiny; trochu narovnala, zadrátovala a upravila na 160 km/hod? Jak proboha?

Honza

Myslel jsem samozřejmě rekonstrukci Kozí dráhy. Jste demagog a melete nesmysly.

Jarek

Ještě nějaký sídla okolo ní by se měly zřídit, to v petici taky chybí.

Frantisek

Nestačí ta, která tam jsou? Chtělo by to nejdřív zjistit stav a pak psát…

Zapa

Obávám se, že na takovéhle akce teď dlouho nebude.

Pavel

zaplať Bůh … taková destrukce, architektonický diletantizmus, přehnané utrácení, předimenzované peróny, tuny zábradlí … snad už bude od všech těch destrukčních optimalizací konec.

Hynek

No to sice možná bude, jenže bez toho bude XY drah postupně prohlášeno za havarijní bez ohledu na jejich reálný stav a reálné potřeby modernizace a rušit se bude jako po másle.

Vlado

Tiez sa my nepacia tieto nove modernizacie vyzera to ako dialnica z bruselskych prefabrikatov.Ze by tuto trat vyhlasili bez rekonstrukcie za havarijnu -neviem, ved 140 -150 rokov bola bezpecna aj bez tychto zbytocnych zelezobetonov?nevravom ze tam ma byt rýchlosť ako v 19 tom storoci.ale aby to malo vyzerat ako medzi BA a Trencinom hruuuza

ene bene

Postavil bych lokálku Uničov-Červenka. Padráha do Litovle by dostala úplně nový smysl. V synergii s existující hlavní tratí, i tou právě opravovanou, by tam mohl být velmi živý provoz. Navíc takový experiment, jak lze v příznivých podmínkách pozvednout slabší trať. Je to jen pár kilometrů novostavby, terén je nenáročný, krajina nezastavěná, přírodní překážky nepodstatné, jen to přemostění hlavní trati v Července by bylo trochu dražším výdajem.

Jiří Kocurek

Jakože by vlaky z Uničova nepokračovaly po padráze do Šumperku, ale skončily v Července, aby se lidé z Uničova dostali do Olomouce po koridoru? Nebo jak je ten dopravní model zamýšlen? Dle přemostění hlavní trati hádám, že chcete jet od Uničova do Červenky od severu.
Spojení Šternberku se Šumperkem pak bude s přestupem v Uničově? To si místní jistě pomůžou.

Jiří Kocurek

Kdo jezdí často do Olomouce, bude mít vesměs IDS jízdenku. V Olomouci (nebo cestou do Olomouce) koupí jízdenku, kam potřebuje. Netřeba kvůli němu stavět lokálku do Červenky, kde … IC do Pardubic/Prahy nezastavují. A kdyby jó nakrásně, tak těch lidí bude akorát tak na doplnění přípojného autobusu.

Hynek

Pane Kocurku, je vidět, že nerozumíte psanému textu. Ene bene tady píše o spojení s existující tratí do Litovle a vy tady hned vymýšlíte proč to nejde kvůli IC do Prahy. Zdržte se, prosím, komentářů. Zjevně nevíte, která bije.

ene bene

Přece především spojení Uničov – Litovel s kvalitní návazností spojů dalšími směry v Uničově (a taky v Července, ale to je to méně zajímavé na celé věci). Míněno jako velmi zajímavé doplnění sítě, ne jako náhrada čehokoliv. Jste natvrdlí?

Kubrt

Autobusy Uničov-Litovel nestačí poptávce, že je potřeba tam stavět železniční trať? Ještě si dovolím upozornit, že v Uničově ten bus projede celé město, zatímco vlak by ho musel obkroužit, což by řadu cestujících úplně nepotěšilo. Fakt vidím na české železnici potřebnější investice.

ene bene

Máme dráhu do Litovle, která není nic moc. Její provoz desetiletí dotujeme a nesmí býti zrušena. Současně se nesmí investovat do toho, aby jí byl dán nový význam, který by její využití řádově zvýšil. Takto se u nás uvažuje a je to špatně. Kdo dnes jede z Litovle do Šternberka nebo Šumperka vlakem? A kdo jede aspoň do Olomouce? (Ona ta přestupní vazba v Července není kdovíjaký zázrak.) Přímý spoj do Uničova a vazby tamtéž, to by byla docela jiná muzika. V Praze trvalo asi 170 let, než byla železnice plně uznána jako výhodný dopravní systém pro město a okolí.… Číst vice »

...

V Praze je to ale tím, že už se nedá ve špičkách vejít na silnice (a někdy ani mimo špičku). Kdyby byl provoz jako v 90. letech, tak by městskou železnici nikdo neřešil. Jsou takové dopravní problémy v městečkách na střední Moravě?

hank

No, o tom spojení Litovel – Uničov se taky uvažovalo už koncem 19. století. Problémem byla národnostní hranice, která procházela právě mezi Litovlí a Uničovem (tehdy Neustadt). A tak si hanáčtí němečtí furianti (Großmäuler) raději plánovali na svém německojazyčném území lokálku Uničov (Neustadt) – Medlov (Meedl) – Úsov (Ohsau) – Mohelnice (Müglitz) a dokonce ji chtěli už tenkrát elektrickou, zatímco hanáčtí čeští furianti (forejáci) z Litovle a Choliny na poslední chvíli před WWI postavili, co postavili.

Kubrt

Jaký dopravní problém by taková investice řešila?

Jiří Kocurek

Jinak teda za ty prachy bych raději viděl přeložku u Vrahovic. I za cenu krátkého tunelu v krtině (nadloží cca 5 metrů).

Modré zábradlí

???

Kuba

Ta vidlička před nástupištěm v Uničově skutečně musela být? Jaká tam bude rychlost? Chápu, že v běžném provozu je to asi jedno (pokud se nebude muset jet sníženou rychlostí už od poměrně daleko umístěného vjezdového návěstidla), ale nedalo se myslet taky na odklony?

Kubrt

Klid, kapacita jednokolejky a úvrať v Zábřehu zaručují, že v reálu tam žádný projíždějící odklon nikdy nebude.

Dispečer

Přesně tak, nikdo to ani nebude znát…

Lukáš

Úplně bych to nevylučoval.
Pro jednotky je jedna úvrať 5 minut navíc a s vyhlídkou zastavení provozu přes Červenku na hodinu a více, je to zanedbaný čas.

Radek

A třeba se jednou s ETCS už nebude trvat na seznání.

Jiří Kocurek

V tom případě je ale zpomalení kvůli výhybce o půlminutu naprosto o ničem. Ani na letmé křižování se nevjíždí plnou traťovou.

Frantisek

Nu, když chcete za každou cenu obrušovat ocel a házet nákladem… 🙂

K.S.

A co vlaky na Hanušovice a Šumperk?

Jiří Kocurek

Tak ty budou v Uničově zcela jistě zastavovat, budou-li tudy vedeny. A jelikož se počítá s ETCS pro rychlost nad 100 km/h, tak je vzdálenost návěstidla od jazyka výhybky irelevantní. Pokud se to udělá pořádně a do ETCS se to naseká od výhybky k výhybce. Návěstidla pod plným dozorem ETCS nejsou potřeba vůbec.

K.S.

Proč by měl v Uničově stavět vlak, který by jinak jel přes Zábřeh a jede po odklonové trase?

Jinak je hezky vidět co teoreticky umí taková drobnost jako kolejový trojúhelník.

Vbb

Já tam jel odklonem celkem asi 3x, takže s tím „nikdy nebude“ bych byl trochu opatrný.

Kubrt

Ale jo, nějaký odklon se tam třeba ještě podívá, ale že by projel Unicovem bez zastavení??

Jiří Kocurek

Má to jeden přestavník a dva závěry. Mohl by někdo znalejší doplnit, o jakou výhybku se jedná? Můj tip je 60 km/h.
Otázkou ovšem bude, zda ten případný nákladní vlak nebude čekat na křižování. To se na jednokolejkách děje i mezi rychlíky ve stanicích, kde dle jízdního řídu nezastavují. Komořany u Vyškova budiž příkladem za všechny.

Zirecek

Symetricky transformovaná výhybka má právě výrazný přínos na zvýšení vjezdové a odjezdové rychlosti. Většina vlaků v Uničově končí/začíná. Rychlé „střídání“ Panterů je přínos, než jeden spoj brzdit „odbočkou“.

Rychlost

Optika docela kalme – přes Uničov po hlavní koleji 100 km/h, tahle vidlička umožňuje čistě geometricky 100 do obou větví. Na kolej č. 4 (ze vlevo) se však bude jezdit od Olomouce 80 km/h, dále přes přechod a směr Šumperk bude 50 km/h.

Jiří Kocurek

Díky za info. To se fakt nezdá, že to dovede tolik.

Bubák2003

Tak tak pane,pododobná né-li stejná vexle je i v Č.Těšíně na vjezdu od Třince🤟

Pavel

To je diletantskost, co? Jak když to navrhují děti na stolní kolejiště.. nějakej kinderprojektant … 🙁

Vašek

Tak ta první fotka z Olomouckého nádraží je úlet, jelikož je to focené ze směru Prostějov/Přerov a ke směru Uničov je to ještě kilometr, takže z toho není vidět nic 😀

Stanley

Nejsem si jist jestli se tam momentálně něco děje 🙁

Zirecek

Z čeho usuzuje?

xyz

Míříte-li směrem ke karanténě Uničova, tak ta by mít vliv neměla; letošní 9měsíční výluka je jen mezi Olomoucí a Šternberkem.