Autobusy

Prodeje autobusů stouply o polovinu, jedničkou je po roce těsně SOR

Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev
Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev

Nových autobusů se loni v Česku prodalo o polovinu více než v roce 2017, když za celý rok bylo zaregistrováno 1203 nových autobusů. Jedničkou trhu se nečekaně stal SOR Libchavy, ačkoliv celý rok vedlo Iveco. Může za to především prosincový „sprint“ s dodávkami pro Transdev a DPP.

Vyplývá to ze zveřejněných statistik Svazu dovozců automobilů o prvních registracích. Autobusy byly loni nejrychleji rostoucím segmentem v oblasti prodeje silničních vozidel, v kterém došlo celkově loni ke značnému poklesu.

S 264 autobusy byl prosinec nejsilnějším měsícem v historii podle počtu registrací. Důvodem je především náběh nových zakázek v Moravskoslezském kraji, kde došlo k vysoutěžení dopravců s podmínkou nákupu nových autobusů. Právě z toho nejvíce těžil SOR Libchavy, který dodal autobusy Transdevu. Ten získal největší část zakázek v kraji. SOR za jediný měsíc registroval 146 autobusů.

Prodeje autobusů za rok 2018 podle značek. Foto: SDA
Prodeje autobusů za rok 2018 podle značek. Foto: SDA

SOR se vrátil na první místo po roce, loni kralovalo prodejům v Česku Iveco. To je sice vytížené naplno, ale většina vysokomýtské produkce míří na export. SOR si loni polepšil i díky zakázce pro pražský dopravní podnik.

Iveco na druhém místě loni zaznamenalo 315 registrací, třetí Mercedes Benz prodal 102 vozidel. S 93 registrovanými autobusy značky Setra ale celá skupina Mercedes Benz loni na českém trhu prodala téměř dvě stě nových autobusů.

Nejvíce se loni dodalo městských autobusů, celkem 559 kusů, linkových bylo 441.

Prodeje autobusů za rok 2018 podle typu. Foto: SDA
Prodeje autobusů za rok 2018 podle typu. Foto: SDA

Za růstem stojí částečně i masívní dotace, zejména do autobusů na zemní plyn pro městskou hromadnou dopravu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Y.K.
Host
Y.K.

Přitom jsou SORy strašný autobusy. Označil bych je uspořádáním jako asi to nejhorší co jsem v Evropě viděl. V podstatě žádné normální sezení v nízkopodlažní části, všude samé bedny technologie. Jsou sice o chloupek levnější než jiné busy, ale za jakou cenu! Když se člověk podívá co dokázal kupříkladu polský Solaris (abychom vzali něco z „východu“, tak je to ostuda české technologické vyspělosti) a to Solarisův zákazník dostane bus s mnohem lepším uspořádáním interiéru a s nerezovou skříní.

svojsin
Host
svojsin

Zajímavá je i registrace podle krajů.
Z těch 1203 autobusů, bylo CELÝCH 6!! registrováno v Plzeňském kraji (zdroj Busportál.cz).
Přitom minulý roky to o moc lepší nebylo, takže blahopřeji obyvatelům tohoto kraje, že se asi můžou potkat na linkách dokonce ještě se 7kovou řadou karos(loni určitě ano) blijící smailík jsem nenašel…

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Sedmistovkové Karosy jsou pohodlnější pro cestující, než rozvrzané Sorky, které jezdí i jen 5 let…

Partneři



CSCARGO