Prodeje autobusů stouply o polovinu, jedničkou je po roce těsně SOR
Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev
Nových autobusů se loni v Česku prodalo o polovinu více než v roce 2017, když za celý rok bylo zaregistrováno
Přitom jsou SORy strašný autobusy. Označil bych je uspořádáním jako asi to nejhorší co jsem v Evropě viděl. V podstatě žádné normální sezení v nízkopodlažní části, všude samé bedny technologie. Jsou sice o chloupek levnější než jiné busy, ale za jakou cenu! Když se člověk podívá co dokázal kupříkladu polský Solaris (abychom vzali něco z „východu“, tak je to ostuda české technologické vyspělosti) a to Solarisův zákazník dostane bus s mnohem lepším uspořádáním interiéru a s nerezovou skříní.
Zajímavá je i registrace podle krajů.
Z těch 1203 autobusů, bylo CELÝCH 6!! registrováno v Plzeňském kraji (zdroj Busportál.cz).
Přitom minulý roky to o moc lepší nebylo, takže blahopřeji obyvatelům tohoto kraje, že se asi můžou potkat na linkách dokonce ještě se 7kovou řadou karos(loni určitě ano) blijící smailík jsem nenašel…
Letos bude naopak Plzeňský kraj asi na špici, pokud tedy ÚOHS smete Busline návrh ze stolu
Pane Sůro, letos asi ne, pokud jsem dobře pochopil, rozjezd nových busů bude až za 1,5 roku po podpisu smlouvy.
Ideální stav je, že smlouva začne platit od prosince letošního roku.
Sedmistovkové Karosy jsou pohodlnější pro cestující, než rozvrzané Sorky, které jezdí i jen 5 let…