Problém pro rychlovlaky Praha – Drážďany. Ústecké zastupitele čeká hlasování o koridoru, proti je Chlumec a další obce
RegioPanter Českých drah v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra
Chlumci se nelíbí, že navrhovaná trasa povede příliš blízko domů.
Zvláštní je, že nikomu v Chlumci nevadí hluk jedoucích kamionů po blízké dálnici a neustálé problémy v dopravě u benzínové stanice ONO. To je v pořádku. Otevřete večer okno a slyšíte vrčící kamiony na odpočívadle u silnice do Děčína. A vše další co souvisí s velmi hustým provozem kamionů. To nikdo nevnímá. Ale vlak, který sotva postřehnou je problém.
Ústecko není kraj, ale diagnóza.
Víte, ono je v pořádku, že [obce, sdružení, občané] podávají připomínky, žaloby, stížnosti.
Co bohužel není v pořádku, že je někde ignorují a vykonávají bez ohledu, nebo naopak trvá desítky let než se konečně rozhodne o těch neopodstatněných až ekoteroristických 🙁
Mimochodem, u té VRT Praha – Drážďany tedy na českém území jsou „zdržením“ jen Chlumec + těch několik obcí na Litoměřicku? No pokud ano, pak nic nebrání tomu, aby se realizoval aspoň úsek Praha – „za Roudnicí“ (viz https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119294801/2021_01_20+Mapa+9+VRT+v+sevrn%C3%ADch+%C4%8Cech%C3%A1ch.jpg/6e413899-e5c1-464d-a82f-ded793b53940?t=1614160022168). I ten by znamenal výrazné zrychlení díky minutí relativně pomalého úseku Praha Kralupy, dále možnost zvýšení počtu dálkových spojů díky míjení příměstského úseku Praha – Kralupy (i když – do pražského hl. n. se ty všechny VRT vlaky stejně vejdou jedině po převedení příměstské dopravy pod zem? nebo to půjde nějak skloubit?) atd. A jeho trasování je nezávislé na tom, jakou… Číst vice »
Zalezi, jestli nahradite vlaky dnesni temi VRT nebo pridate dalsi, v prvnim pripade zadna zmena a na Wilsonovo vejdou.
V prvním případě by to znamenalo pouze 1h takt bezzastávkových vlaků Praha – Ústí, tzn. zachování nynějšího (údajně nekonkurenceschopného – viz i jeden z komentářů níže) stavu. Plus každopádně nemožnost využití pro další vlaky, např. linku Praha – Roudnice VRT – Lovosice – Ústí (- …) či Praha – Roudnice VRT – Litoměřice město – Ústí (- …). Resp. pokud, tak na úkor četnosti rychlé obsluhy Kralup a Hněvic (= Štětí), resp. ledaže by nějaké ty R (resp. tímto asi Sp) Praha – Kralupy – Hněvice – Roudnice byly odkloněny z hl. n. na Masarykovo nádraží. Ale i tak –… Číst vice »
Priority
Musím se pousmát při tom, jak tady i jinde někteří dobrodinci tvrdili, jak bude jednoduché VRT do Ústí projednat a proto bude dobré ji také upřednostnit i před Praha – Brno-Ostrava, která je bez diskuze potrebnejsi vzhledem protáhlému tvaru nasi republiky.Tim neříkám, že VRT do Drážďan nefandim, ale prioritu vidím ve spojeni s Moravou a potažmo tří největších měst.
V tomto ohledu zní i úsměvně, že zrovna VRT Praha – Dresden byla i v oficiálních kruzích uváděna jako „k dokončení v roce 2030“.
Přitom už tehdy bylo (mj.) jasné, že rozhodně povede jiné trase než jaká je zakreslena v příslušných dlouhodobých plánech + jaká „zdržení“ můžou tímto vzniknout.
Jedna věc jsou priority, druhá věc je skutečná realizovatelnost.
Praha-Ústí-Německo je kratší, navíc hodně tlačené Němci, takže je reálnější ji postavit (dříve). Osobně to tipuji na dostavbu krušnohorského tunelu protože Němci, a u nás teprve budeme řešit odvolání ve výběrovém řízení na zhotovitele (plus minus taková fáze).
Ale dost taky doufám, že až bude nějaká VRTka u nás pár let fungovat, polovina „argumentů“ stylu „to nikdy nebude fungovat“ či „na to nemáme“ či univerzální nesmysl „na VRT jsme malá země“, že polovina takových argumentů zmizí. Protože idi uvidí VRT i v reálné praxi u nás a otevřou konečně oči.
Obávám se, že lidé ocení VRT, až když bude nějaké spojení mezi většími aglomeracemi hotové komplet. Dokud to budou jenom kousky, které ukrojí ze současných dojezdových dob 10 – 20%, tak to lidi asi moc nepřesvědčí. A ty celé hotové tratě budou počítám až někdy po roce 2040.
Může se to stavět v pohodě současně, tohle je jenom tunel pod horama a krátký výjezd… A je to potřeba, včera bylo pozdě…
VRT se prece nestavi kvuli spojeni milionove prahy s provincnim mestem, ktere ma sotva 300 tisic obyvatel, jez neni ani 300 km daleko. To by ty ekonomicky pocty asi tezko vysly. VRT je primarne stavena jako soucast evropske site pro spojeni na delsi vzdalenosti a take kvuli uvolneni kapacity konvencnich trati a je z tohoto pohledu samozrejme logicke, pokud prvnim delsim usekem bude ten do drazdan.
Kde udělali soudruzi chybu? Aha, takže podle tohoto vašeho VRT klíče se udělalo při budování VRT v zahraničí všecko špatně… Španělsko mělo stavět prvně úsek z Barcelony do Paříže, místo Sevilly, z Paříže se mělo prvně stavět do Štrasburku, místo spojení směr Marseille, z Říma do Vídně, místo do Neapole, z Moskvy místo do Petrohradu do Varšavy, nebo z Tokia rovnou na Vladivostok, místo do Osaky. Sám vidíte, že je to ptákovina a zde uvádím názorně, že žádný stát nestavěl prvně periferní přeshraniční úseky, ale naopak se nejprve stavěly vnitrostátní úseky, spojující nejvzdálenější vnitrozemské cíle, většinou první 2 největší města,… Číst vice »
Podivejte se na mapu, jak je spanelsko velke, pak se podivejte, kolik ma obyvatel a kolik obyvatel maji jednotliva mesta. Navic ostrave VRT neupiram, jen mi neprijde nic divneho na tom, kdyz nebude prvni na rade. Krom toho prvni zprovozneny usek VRT bude patrne bechovice – poricany, coz je soucast trasy praha – brno – ostrava. Zadnou ptakovinu v tom nevidim, ptakovina je o VRT neustale uvazovat stylem „zkratime jizdni dobu z prahy do brna na tolik a tolik minut“.
Budu mile prekvapen, pokud se mylim, ale ze sveta mam pocit, ze az na nekolik vyjimek neni VRT tazena peshranicnim provozem, ale mezi velkymi mistnimi mesty. Usti samo o sobe takovym mestem neni ani ve spojeni s okolnimi mesty to neni uplny zazrak. Navic je pomerne blizko. Podle me VRT Praha – Usti nedava prilis smysl. Snad by mohla uvolnit misto nakladni doprave, ale nejsem si jist, ze zavedeni ciste osobni VRT mezi Prahou a Ustim povede ke zruseni vyznamneho mnozstvi spoju a uvolneni kapacity. Nevim, zda by proslo zruseni osobnich vlaku a rychliku s mnoha zastavkami mezi Prahou a… Číst vice »
Tak , předně už když jsme s manželem více jak před dvaceti lety kupovali v blízkosti pozemek ,byli jsme upozornění na výstavbu tratí…v územní m plánu je zanesená….všichni co kupovali a stavěli to věděli…ale nikdo to nebral v potaz
Z toho upozornění není ovšem nikomu jasné, jaká negativa ta trať obyvatelům přinese …. věštění z koule …
Tak jako protestující odpůrci nemají relevatní argument, co jím vadí – vede v blízkosti – jaká je to vzdálenost ?
Tohle je těžké objektivně posuzovat …
Navrhované trasa může být kompromisem mezi tím, tím co vadí obci A a obci B ….
Při hustotě zástavby v ČR těžko najít ideální trasu vzdálenou řekněme 1 000 metrů od jakékoli zástavby s poloměry oblouků odpovídajících požadavkům na VRT – třeba „jen“ 250 km …
VRT je pomník egoismu a naivity, zrušit to celé
Zpátky na stromy 😉
Naopak, je velmi jednoduche to objektivne posuzovat. Klicem k uspechu zeleznicni trati je dobre trasovani (tu trat zkratka nelze postavit jen tak nekde), zatimco dobrej obytnej dum muze stat na kdejaky mezi. Mit barak v idealni stope VRT je plejtvani zdrojema.
Kde? V Chlumci? To pochybuji, tam se nikdy s žádnou tratí nepočítalo a v územním plánu není
Njn. Podobně u Brna se pořád mluvilo či plánovalo stavět Hitlerovu dálnici, a lidi jsou teď „překvapení“, že ta dálnice tam fakt snad bude. (plus samozřejmě nejvíc křičí ti, co si postavili takové stavby načerno).
Nebo lidi stavící si domky v zátopovém území, co se pak diví, že jim voda zatopí dům a chtějí peníze od státu (bo je nikdo proti povodni nechtěl pojistit).
Toto je hloubena cast tunelu, od portalu… tunel povede mimo zastavenou oblast…
https://en.mapy.cz/s/kefacomole
Zde je to trochu presnejsi…
https://datashare.spravazeleznic.cz/index.php/s/ygfxDim1siuv78a?path=%2FB.%20Výkresová%20část#pdfviewer
https://en.mapy.cz/s/macahedodu
Trochu jsem to posunul omylem vychodne, tohle je presnejsi…
Takže cca. 500m od „prvních stavení obce“ bude trať už v zářezu, cca 300m už komplet v tunelu? Tam moc alternativ nevidím, maximálně to posunout blíž k sousední obci (Stradov) no a to řeší co?
Bohužel se domnívám že když říkají „nejsme principiálně proti stavbě tunelu“ tak tim ve skutečnosti myslí „ale někde úplně jinde“…
Sice si uvědomuju že obce tu nejsou od tvorby plánů, ale není signifikantní že se ani nesnaží o navrhování „kudy jinudy“? Prostě jen „hlavně ne tudy“…
Portaly tunelu budou pred silnici I/13m, ale hloubena cast tunelu bude cca 200m za silnici smerem do prostoru mezi Stradov a Chlumec, hloubena cast se pak zasype a teren upravi. Nebude tam zarez.
Jen jsem naznacil hloubenou cast, jak je planovana,…
Ono je to trošku jinak. 1. Stradov není „sousední obec“, ale součást Chlumce a tunel by Chlumec rozseknul vejpůl. To volné místo na geodetické mapě je ve skutečnosti hrušňový sad, parková cesta a zeleň. 2. Trasa vrtky byla a je jasná už desítky let, problém je, že se teď bez souhlasu dotčených se změnila. A místo toho, aby zářez byl poměrně daleko v polích, tak ho plánují pár set metrů od baráků. 3. To není stavba na jedno léto, bude se to stavět deset let a pohyb techniky, lidí, Ukrajinců, Bulharů, materiálu nevyhnutelně zničí Chlumec a okolí. Ústí se 100.tisici… Číst vice »
1. Lzou vam, a prosim o vysvetleni, jak razeny tunel podle vas rozsekne obec napul, nebot portaly tunelu budou pred silnici c13 a za silnici smerem do volneho prostoru bude jen cca 200m tunel hloubeny. Mezi obema castmi obce uz bude razeny pod povrchem a tedy nijak danou porkovou upravu, zelen ani sad nenarusi, tunel bude v danem miste cca 40-70m hluboko. 2. tady nemam namitek, to je pravda, ze trasa byla zakreslena jinde, nicmene to je dnes absolutne nesmyslna trasa, VRT musi byt i pro CR prinosna, tedy napojit pokud mozno krajska sidla a dulezite prestupni body. Tedy tak,… Číst vice »
Jeste jednou, toto je ta cast tunelu, ktera se bude hloubit:
https://en.mapy.cz/s/narafeleso
https://en.mapy.cz/zemepisna?mereni-vzdalenosti&x=13.9319168&y=50.6928627&z=17&base=ophoto&rm=9fgBtx18aqgNUf83TMSRfmfgf2G1ID
Kde je ten vami zminovany sad a parkova cesta? Zelen asi ano, to je…
No vzhledem k cenám elektrické energie a výhledu, že už to bude jen horší, tak aby se nestalo že na VRT se nakonec bude jezdit pouze 160 km/h, aby se to vůbec dalo ekonomicky utáhnout (potřebný výkon roste s třetí mocninou rychlosti).
no, to jste do toho pěkně píchl, to se tu pomějou…na 500 km přijedete o půl hodiny dřív…
To ovšem platí jen pro aerodynamický komponent odporu (odpor vzduchu) který sice u vyšších rychlostí převládá, ale stále není jedinou složkou, navíc se dá ovlivnit pomocí Cx neboli „jak dobře je předmět aerodynamicky tvarován“… a jelikož máme praktické příklady že V=350kmh lze rozumně dosáhnout (přestože aerodynamický odpor je pak 4x vyšší než při 180kmh a výkon na jeho překonání 8x vyšší) tak se nedomnívám že by 200kmh měl být energeticky zásadní problém. Kdyby ano, bylo by namístě začít montovat omezovače na 160kmh do aut ne??
Jděte k šípku s ďáblovými novotami. Úplně postačí původní Stephensonova lokomotiva s provozní rychlostí 19,2 km/h. Kam se všichni furt ženete? A vůbec, vraťte nám fiakry a zájezdní hostince…a ty internety bych taky zakázal. 😂
Osobně si myslím, že se zastávkou v Ústí je to lepší.
Ale nedivím se, když X let bylo nějaké uzemko, nějaké plány, pak přišla SprŽel s tím že bude všechno jinak. Tak ať si vykomunikuje novou variantu a bez poškození těch, kteří se chovali podle staré.
Cena dotčených okolních pozemků výrazně klesne, pod mým pozemkem třeba povede tunel, ztratí se podzemní voda, projetí každého tisíci tunového vlaku vyvolá otřesy.
A kde máte ten pozemek?
V místech, kde se tunel zanořuje? Tam vám ho asi vykoupí. A pokud dál, tak tam už žádné otřesy nepocítíte a proti vodě musí být tunel řádně utěsněn, takže voda se neztratí.
Jak to můžete vědět? Pod vaším pozemkem nějaký tunel vede?
V Praze je X domů, pod nimiž vede metro, další X výstavby nad „Vinohradskými tunely a nikdo netrpí otřesy. Mnohá výstavba se uskutečnila v době, kdy tunely existovaly. Dostavba „třetí“ díra dělaná v době, kdy se blížila doba „pádu“ vyspělé socialistické společnosti probíhala bez toho, že by někdo protestoval.
Nehledě na pražský tunelový silniční komplex …
Seismická stanice ve sklepech MFF UK v ulice Ke Karlovu zaznamenává něco jiného (jak bylo – nejen – mně řečeno, když jsem tam před téměř 20 lety byl na exkurzi; O. K., jestli se teoreticky během té doby něco změnilo díky rekonstrukci kolejí metra, beru zpět).
Mimochodem naopak při ražení tunelového komplexu Blanka, probíhajícího i v noci, byly zaznamenány četné stížnosti občanů z oblasti Špejcharu, že to ražení způsobuje hluk a otřesy v jejich domech.
Tak to až tolik nepochybuju při ražení že někdo něco cítil, to je jiná liga, důležité je zda bylo něco poškozeno?
Ty seismografy zachytí i pokusný výbuch jaderné nálože na druhé straně zeměkoule, už si na to někdo zkoušel stěžovat?
Nemyslíte že by otřesy jako první nejvíc ohrožovaly vlastní konstrukci tunelu, která s tím sice počítá, nicméně je mnohem blíž ke zdroji (několik metrů)??
„důležité je zda bylo něco poškozeno“
Přinejmenším nárok občanů na noční klid.
Akorát tenhle tunel bude mělký jen těsně u Chlumce a pak tak otřesy z ražby skončí.
Tak odhaduji podle praxe, podle jiných tunelů. Třeba na Vítkově (v Praze) jsem nikdy nepostřehl, za jedou pode mnou někdy nějaké vlaky.
Jo, ale tam je maximální rychlost vlaků tuším 40 km/h, v tunelu VRT to bude několikanásobně víc.
Ve Vítkovských (směr Libeň/Balabenka) tunelech je 80 km/h.
Ve Vinohradských (Smíchov/Vršovice) by rychlost asi odpovídala.
Kolejnice na VRT musí být o hodně přesněji vedené, aby kola (podvozky) co nejméně vibrovaly (a tím pak vytvářely rázy, které se přenáší dál), protože pak by hrozilo vykolejení, větší opotřebení kolejnic a taky vůbec nepohodlí ve vozidle.
Díky brutálnímu zlepšení dostupnosti Ústí, které se de facto stane předměstím Prahy, naopak cena pozemků široko daleko stoupne. 😉
Zajímavé, že 63min. doba jízdy mezi centrem Ústí a Prahou-Holešovicemi (O. K., z/na pražské hl. n. 72 min.), to vše v 1h taktu celodenně, k onomu „zpředměstštění vůči Praze“ nestačí.
V kolika minutách cestovní doby mezi centrem Prahy a centrem Ústí by mělo být ukryt ten recept na „zpředměstštění vůči Praze“ + „zvýšení ceny pozemků široko daleko“?
Asi 30 min. Z žádného dnešního předměstí se „do Prahy“ nejede hodinu. Navíc nutno počítat celou cestu, nejen ve vlaku.
Z Újezda nad Lesy ano. I déle.
jste taky brutální
Neklesne, jakákoliv infrastrukturní stavba vyžene cenu pozemku do výšin, o kterých se vám ani nezdá.
Jak to že k tomuto vyhnání dosud nestačí to, že přes Ústí vede tranzitní železniční koridor?
Protože ta hodnota se neodvozuje od názvu stavby, nýbrž reálně dosahovaných hodnot jízdní doby a intervalu. 😉
O. K.
Doufám každopádně, že v okolí Ústí nad Labem jsou pozemky dražší než v okolí Liberce, jehož železniční napojení (nejen) na Prahu je daleko horší než v případě Ústí napojeného „mizerným koridorem s mizerným 1h taktem bezzastávkových vlaků“. 🙂
… a vlastně tím pádem pro Liberec nebude VRT do Prahy (vznikla-li by někdy) žádným velkým přínosem, když i s VRTkou bude cestovní doba „z centrálního nádraží v jednom městě na centrální nádraží ve druhém městě“ bezmála hodinová (zejména když by nešlo o bezzastávkový spoj, který by byl těžko obhájitelný, protože za Libercem už není moc kam jet, tzn. zastavení přinejmenším v Mladé Boleslavi)?
Nebo se to, co se nyní údajně týká Ústí bez VRTky, tzn. že „60 – 70min. cestovní doba + 1h interval bezzastávkových spojů“, nebude týkat Liberce s VRTkou? 🙂
No a nebo celá ta vaše autistická rádobychytrost padne na prosté skutečnosti, že rozhodující je srovnání podle nejrychlejšího běžně použitelného dopravního prostředku (dnes obvykle dálnice).
Tím si mimochodem taky slušně protiřečíte. D8 je hotová v celé trase mezi Prahou a Ústím. Ba dokonce pro Chlumec a okolí je o to dostupnější (odpadá průjezd Ústím).
Takže dopravní dostupnost vůči Praze velmi dobrá.
Přesto to na cenách nemovitostí/pozemků tedy není patrné.
… zato (dle vaší teze) bude-li hotova VRT mezi Prahou a Ústím, tak údajně široko daleko okolo Ústí vzrostou ceny nemovitostí (včetně pozemků), a to i okolo Chlumce, který přitom bude mít nejbližší VRT-stanici až v centru Ústí (takže cesta do/z Prahy tam potrvá zřejmě déle než nyní po dálnici). Každopádně ať nechodím kolem horké kaše: https://www.valuo.cz/blog/wp-content/uploads/2021/03/Ceny-bytu-v-okresnich-mestech-2021-03-tabulka.png Liberec značně v popředí cen bytů, zato (rovněž krajské + jen o něco méně lidnaté) Ústí nad Labem úplně na chvostu. Lépe než Ústí n. L. na tom jsou dokonce i mnohá odlehlá (a to jak vůči svému spádovému krajskému městu, tak obzvláště… Číst vice »
Tak se ztratí podzemní voda – k čemu jí potřebujete, náhradou vám musí vybudovat vodovod a kanalizaci, nebudete mít problémy se splaškovými vodami a septikem / jeho vyvážením.
za který budete platit jak mourovatý a který bude pořád jen zdražovat
Účet za vodu u mně tvoří pouze zlomek celkové částky za energie. Bezvýznamné – nikoliv, ale ne rozhodující…
Pokud nemá člověk štěstí na artézskou studni s pitnou vodou tak stejně potřebuje další náklady (čerpadlo, údržba, semtam rozbor) takže ten rozdíl není velký.
https://www.youtube.com/watch?v=f-FtTSQ4YSA
A jaký ten rozdíl je ve chvíli, kdy to čerpadlo takový člověk už pořídil (= tzv. utopené náklady), ale podzemní voda mu zmizí vlivem blízkého tunelu, přičemž ona pak bude platit jednak za vodu z vodovodu, jednak ale již bude mít utraceno za to čerpadlo?
Víte, jsem z Chlumce a jsem i ve skupině, která bojuje proti VRT ve variantě navrhované SŽ. Ono to má totiž své mouchy.
1) Rychlovlaků má jezdit 14 denně, ale k tomu ještě 120 vlaků nákladních.
2) Původně měl být tunel vyveden na poli mezi Přestanovem a Krupkou, kde by to nikomu nevadilo.
Najednou se vše změnilo (aniž by se to kdokoliv v Chlumci dozvěděl) a tunel má být přímo pod Chlumcem – ze zcela zištných důvodů jistých zainteresovaných skupin. To nám trochu, ale vlastně hodně, vadí…
Co to jsou ty zištné důvody?
Tunel se nově vede právě tudy, že je to pro trasování se začátkem tratě v Ústí (+ triangl na Teplice) vychází lépe.
Natrasovat to do původního koridoru by byla docela prasečina, protože tam jsou Chabažovice, jezero Milada, různé důlní díla a další nehezká překvapení.
No ale když změnily původní trasování podle kterého se všichni chovali, tak přeci není divu že se lidi vztekají… nebo ono se do roku 2022 nevědělo že existuje jezero milada??
To je jenom další arogance státní správy která si myslí že může cokoliv…
Přetrasování se mělo řešit dřív když se vědělo že původní geologické podmínky nejsou vhodné…
Opravdu se nedivím že se vztekají, ale to že původní verze „nikomu nevadí“ je domnívám se účelové zjednodušení, přesnější je říct „vadí někomu jinému“… vzdálenosti od obytných staveb jsou tam podobné. S těmi nákladními vlaky mají pravdu, tunel byl mírně upraven tak aby ho mohla použít většina nákladních vlaků (jen ty nejtěžší by musely jezdit dosavadní trasou, která ovšem též není bezkonfliktní!) takže opravdu spekulují do budoucna s počty vlaků na úrovni +- 50os a 150nákl za den… O těch zištných zájmech „jistých skupin“ by bylo potřeba aby napsal koho myslí, ať si můžeme udělat představu jestli je to blbost… Číst vice »
Tak jako s tou tezí že „někdo“ z toho těží nesouhlasím… Ale prostě, před 20ti lety naplánujeme stavbu tahem podle pravitka. omezíme okolo bydlící lidi zablokováním uzemí, o 20 let pozdeji zjistíme že existuje milada a vlastně doly a všechno se musí znova předělat… To že to všechno (plánování atd) stojí prachy to nikoho nezajímá protože se to zaplatí z daní toho, koho koho jsme 20 let tahali za nos… Prostě minimálně půlka odporu proti stavbám v čechách není proti stavbě samotné , ale proti aroganci s jakou se řešení ,nakreslená od stolu před 30ti lety, prosazují.. Prostě stále si… Číst vice »
Milada má vliv na to, že to nejde natrasovat (s vhodnými parametry) z Ústí do „původních portálů“.
Tak hlavně původní trasování nebylo přes Ústí. A od Přestanova směřovalo mimo Miladu někam směrem pod Milešovku. Nevím jestli za to může státní správa, ale mám pocit, že směřovat to přes Ústí je požadavek kraje, a já ho třeba chápu jako logický, takto trasovaná trať lépe obslouží krajské město (bude tu dopravní uzel).
Přetrasovává se ne z geologických důvodů, já těma důvodama jsem chtěl naznačit, proč by bylo náročné trať natrasovat z Ústí zpět do původní stopy do „původních portálů“.
Já ,právě co se koukám do zásed uzemního rozvoje Usteckého kraje, tak tam až do roku 2019 žádnou změnu nevidím… a přitom už od roku 2008 (poprvé co se dělali zásady uzemního rozvoje) tam ta rezerva je… A přitom už od roku 2017, kdy vláda schválila program rozvoje vysokorychlostní železnice, tak tam už se s nějakým napojením Ústího počítá… A roku 2022 začneme s geologickým průzkumem v trase kterou jsme si, od stolu, rozhodli, s klasickým brogským rčením odpor je zbytečný my máme pravdu a naše varianta je jediná a tak si vyberte… Tak se vůbec nedivím starostům že jsou… Číst vice »
Ale je tunel, ten z té vesnice ani neuvidíte ani neuslyšíte, co je na tom za problém? Právě máte výhodu že ani nebudete koukat na jeho vyústění, je to opačně…. Přijeďte do Plzně, zvu vás na pivo, můžem si pokecat u nového tunelu na Doubravce, klidně zkusit stejnou vzdálenost jak se to plánuje u vás – akorát tam asi nebude silnice 1. třídy, ta u toho není…
No vidíte a někdo by se rád koukal na vláčky vyjíždějící z tunelu a počítal kolik mají vozů, jaká je táhne lokomotiva …
Optimální by bylo vyměnit si s takovým pozemky…
Portál má být jak je dnes I/13, tedy úplně mimo obec, vy trubko. Prej „zainteresovaná skupina“… 😀 Jo možná myslíte obyvatele Ústí, to pak asi jo. 😉
Nebuďte slušnej, jen to řekněte co jsou zač ty zainteresovaný skupiny a co jsou ty zištný důvody…
Ten zištný důvod je jednoduchý – obec v blízkosti JE dostává průběžně prachy, obec v blízkosti VRT nedostane nic …
Ironická nadsázka – kdyby SŽ koupila každému občanu postižené obce kždý rok zpáteční jízdenku do Prahy, vzali by to jako kompenzaci „útrap“ spojených v jízdou vlaku v tunelu pod obcí ?
Tak nějaká ROZUMNÁ míra kompenzace by asi byla namístě, nejspíš formou buď příspěvku do rozpočtu, nebo provedením nějakého užitečného díla…
Případně ještě protinabídka NEprovedení ničeho nenárokového po mnoho let… obojí dohromady.
Obec s JE v katastru prostě jen zvýší daň z nemovitosti na maximum a občanům to nějak kompenzuje. Můžou to zkusit i s VRT, jen se to asi nevyplatí.
Ano to je pravda…měl vést kolem Přestanova…jenže tam se vybudoval satelit…je to hnus…to bezesporu…a přitom všichni co satelit budovali dobře věděli že ochrane pásmo koridoru je právě tam…
A co vám na tom tunelu z hlediska počtu vlaků konkrétně vadí … Tunely pražského metra projede pod výstavbou špičkově 60 vlaků za hodinu v obou směrech … posobně jsou na tom všechna evropská / světová města s podzemními drahami … Tunely v Zürichu mezi stanicí Stadelhofen a havním nádraží (HB) jich ve špičkovém období za 24 hodiny projede přes 730 … Ve ŠVýcarsku se těch tunelů jak přímo ve městě, tak blízkém okolí za cca 30 let, co tam lze bez problémů jezdit, vydlabalo několik (v kilometrech nevím), ale nikomu to tam nevadí …. Domy se neotřásají …. Prostě… Číst vice »
Vazeny pane, lidi jako vy me neskutecne irituji. Nechci se v zadnem pripade zastavat SprZel ( mam s nimi jako dlouholety cestujici na Podkrusnohorske magistrale dost zkusenosti), ale: pravni predpisy v tomto state jsou casto na palici. Davaji totiz kdekomu pravo cokoliv blokovat. Vazne si ta vase particka dommiva, ze vlastnictvi nemovistosti v kdejake vesnici vam dava pravo blokovat stavbu, ktera ma vyznam pro cele Ustecko a nejem pro nej? Chapu ze nevidite dal, nez do sveho talire, nicmene jsou veci ktere zdaleka presahuji zajmy jednotlivce. Chapu, ze vas nezajima, ze diky rychlemu spojeni s Drazdany je to velka sance… Číst vice »
Nikoho se neptejte a prostě to postavte, nebo to nebude nikdy
Tak nějak…to bude jediné možné řešení…
Jako za soudruhů, hlavně se nikoho neptat
V předminulém století se formanům u nejedné obce podařilo prosadit, aby kolem ní železnice procházela ve větší vzdálenosti. Děkujeme.
Jojo…aspoň se budou dát udělat větší oblouky bez toho, aby je mělo obyvatelstvo hned za domy…
V mnoha případech to ale dopadlo tak, že se obec později rozrůstala od svého původního jádra právě směrem k železnici, takže v konečném důsledku je železnice dnes na okraji nynější zástavby.
A pokud není, tak – jde-li o významnou trať – lze tu chybu z 19. (no i když – u lokálek mnohdy spíše z počátku 20.) století nyní napravit a udělat „na 100 let dopředu“ lepší trasování (pakliže ale jde opravdu o trať s potenciálem zájmu o přepravu fakt i za ty desítky let, že).
Nebo to odmítli konšelé města, aby jim vynález ďábla neškodil … Litomyšl, Chrudim, Kouřim … kdysi významná královská města. Dnes – občané prominou – relativně bezvýznamné lokality s bídnou lokální železnicí stavěnou syny a vnuky „moudrých“ konšelů, když začal ekonomický úpadek a začali „něco“ řešit …
Litomyšl – ještě že tak, jinak by trať směr Olomouc vedla oklikou od Svitav (anebo by stejně odbočovala před Chocní?) + tím pádem by možná sice Litomyšl neztratila na významu, ale natolik významnou by se nestala Česká Třebová coby takříkajíc nádražácké město. Chrudim – vést tudy hlavní tah by byl nesmysl, prostě je logické jej vést přes významnější Pardubice. Kouřim – pominu-li terénní úskalí (mezi Prahou a Kouřimí není tak rovinatý terén jako mezi Prahou a Pečkami), tak opět – trať z Prahy do Pardubic by při trasování přes Kouřim vedla oklikou; resp. z Kouřimi by musela vést do Kutné… Číst vice »
Pokud by nebyla Třebová, tak by bylo jiné město (třeba Gajer), v podstatě je to jedno.
Pardubice byly v době výstavby trati Praha – Olomouc nevýznamná obec oproti Chrudimi a Hradci Králové.
Kecy, většinou to bylo proto že výstavba ve městě byla ze dřeva a z komínu lokomotiv lítají jiskry….
A v létě kombinace natérovaných a nadehtovaných střech + jiskry z lokomotivy = požár…
Tak samozřejmě, ale jde o míru rizika… když zvolili „bezpečný“ odstup řádu kilometrů, později na tom citelně prodělali… ideální kombinace opatrnictví a vizionářství by byla mít pro budoucnost rezervovaný bližší koridor (není nutno přes náměstí, stačí v rozumné docházkové vzdálenosti) kdyby náhodou „se ta patálie s jiskrama v budoucnu nějak vyřešila“ 🙂
Taky dráhy v obcích platily výměny střech za nehořlavé provedení – tašky, bylo to pak následně pro ně bezpečnější a levnější než pak aby chytla půlka vesnice.
Alibaba: Whut?? dejte prosím odkaz, tohle by mě zajímalo kde přesně to platily… když půlka z nich byla stavěna soukromníky…
Kniha se jmenuje: Čtení o severní dráze Ferdinandově, strana 80.
cit: „Zemské gubernium zároveň uložilo železniční společnosti, že musí vlastním nákladem nahradit hořlavou krytinu ohnivzdornými střechami na všech domech ležících v šedesátiletém pásmu po obou stranách trati.“
Toto je popis při vedení tratě prostředkem obce Slavíč, kdy pak při kopání zářezu se zjistilo, že se jim zářez sesouval a byl ve finále nahrazen tunelem, a tím se ušetřilo trochu za krytinu.
Právě že to bylo stavěno soukromníky, tak musely vyhovět požadavkům obecným.
A takovýto požadavek jsem nečetl jen zde.
oprava – šedesátimetrovém pásmu …
Oni tehdy podle relativně logického myšlenkového pochodu „bližší košile než kabát“ přikládali větší váhu hroznému riziku zapálení dřevěných staveb než rozumné dopravní dostupnosti (která byla tehdy jen „mámivou budoucností“ o které kdekdo pochyboval…).
Nesmí se to s tím selským rozumem zase přehánět no.
Klasika, všichni chtějí cestovat rychle, ale běda, jak jim to má vézt za humny.
Asi jim zapomněli naslibovat, že budou mít za těmi humny zastávku…
Ale Ústí je přece kousek??
A vy se Dominiku divíte? Vy byste chtěl mít VRT pod okny, nebo se dokonce stěhovat ve veřejném zájmu z domku, který jste si postavil, nebo ve kterém žili vaši předkové? Nebo byste chtěl mít za barákem úložiště jaderného odpadu? Vždyť někde být musí, tak proč ne místo vašeho dvorečku? Zkuste se zamyslet a odpovědět.
Já tedy ano (pokud bych viděl, že vybrané řešení dopadá negativně na nejmenší počet lidí, byť bohuže i na mne).
Proč ano? Protože žiji v hustě osídlené zemi, kde KDYKOLIV vedete liniovou stavbu, tak někoho omezíte. KdybyNIMBY přístup razil každý, nepostavíme nic.
Já nejsem sobec. A vy?
Já jsem.
Je potřeba najít kompromis, obecně lidstvo složené ze samých sobců má mizerné vyhlídky, zase je fakt že být největší pionýr ze všech na tom člověk obvykle tratí… jako odměnu obvykle mívá dobrý pocit a to je k nezaplacení… ty pocity jsou ve finále jediné co má cenu, všechno ostatní tu necháváme 🙁
Pokud by mi byl postaven investorem nový domeček stejné stavební dispozice na stejně velkém pozemku – spravedlivá náhrada – výměna kus za kus, tak by mi to nevadilo …
Úložiště jaderného odpadu bych vůbec neřešil – v čem spočívá riziko toho uloženého jaderného odpadu ?
„Zkuste se zamyslet a odpovědět … “ bez hypotézy, co kdyby ….
To je stejné, jako obava ze železnice v době její výstavby …
Takto, jako dítě si vzpomínám že mi připadala jako vyslovená hovadina myšlenka mělce podpovrchové tramvaje v Brně poblíž mého bydliště, představoval jsem si jak by to narušovalo základy domů a jak by „plnotučné metro“ bylo mnohem lepší a když ho můžou mít v Praze proč ne i u nás…
Dneska mám názor téměř opačný, pyšně si namlouvám že je to tím že víc vím a mám víc zkušeností… ale kdoví…
Teď jsem to „odpíchl“ na mapy.cz: mám trojkolejnou konvenční trať (Praha – Poříčany) procházející (doslova) městem přibližně 200 m od oken a neměnil bych. Dosud jsem nenalezl nevýhodu bydlení v blízkosti této nyní nejvytíženější trati naší vlasti. Zaplaťpánbůh že tam ceny nemovitostí byly akceptovatelné.
Já se těm lidem nedivím, že to nechtějí mít za barákem. Už jsem to tu kdysi psal, pamatuji výstavbu dálničního mostu v Berouně. Roky jedna Tatrovka za druhou, za mokra po kolena bláta, za sucha oblaka prachu. A po dostavbě se nese kravál hlavně od kamionů celou berounskou kotlinou 24 hodin denně. A kdo nemůže spát, může počítat nápravy projíždějících aut na dilatacích mostu. Buch buch, buch buch buchbuchbuch.(to byl kamion).
Řada radikálních diskutujících zde, by jistě změnila názor, pokud by se jich to bezprostředně týkalo.
No to je právě rozdíl jestli za komoušů postavíte dálniční most (bez protihlukovek a pochybné dilatace už od výstavby) nebo dnes železniční trať v tunelu…. Myslíte že kdybyste místo dálničního mostu „poslouchal“ železniční tunel, že by to bylo totéž?
To ne…železniční tunel by byl jen hukot (a to ještě možná), a to ne častěji než ve 2 minutovém intervalu…
Četl jste článek? Místním vadí blízkost tunelu a doba stavby 10 let. To jest 10 let kraválu, bordelu atd.
A pokud jste někdy jel přes berounský dálniční most, pak víte, že tam protihlukovky jsou. Jenže most vede údolím a městem, takže jsou celkem prd platné.
Jenže takhle to není , jakmile mále portály a razíte někde pod horama, tak akorát ven vozíte co se vytěžilo / dovnitř beton, to vše portálem u hlavní silnice, navíc směrovaným ven. Čím tam chcete 10 let dělat kravál? Viz výstavba Ejpovického tunelu nedávno…
Blízkost tunelu – konkrétní vzdálenost ?
Jaký „kravál“ se při dlabání tunelu dostává na povrch ?
Tunely se v současnosti „dlabou“ monstrem zanechávajícím za sebou jednak díru, jednak vyrubaný materiál …
Záleží na technologii, tak se s tím materiálem bude nakládat. Třeba umístit do uzavíratelých kontejnerů a odvážet po kolejích, třeba jen provizorně položených …
Podle toho, jak je to namalované, tak to za barákem nebude. Tam bude napřed I/13 pak pod silnicí díra do země.
Ideální by bylo, kdyby se stavba tunelu obsluhovala po železnici. Je tam zbytek po bývalé vlečce, takže obnovit (zapojit do stanice Chabařovice) a odvoz hlušiny může být vlakem.
Tady těch dilatací moc nebude, a železnice už nechce mosty z mostnicema, a když už dilatační zařízení tak bez přerušení jízdní plochy.
Hluk se nese kotlinou – pak není nic jednoduššího než „zatunelování“ formou zastřešení, takže hluk zústane uvnitř uměle vytvořeného tunelu …
Tzv. protihlukové stěny dosáhnou leda to, že se hluk odvede nahoru a tam se rozlije do okolí, nicméně v rámci hlukových limitů …
Není nic jednoduššího. Možná to musí někdo zaplatit?
To se shoduje s mým názorem, obě části…
Tak, jde taky o to jestli bez toho mostu by to někou jinému (případně přímo vám) nejezdilo rovnou pod oknem…
Jinak z dětství si vzpomínám jak jsem v létě při usínání u otevřeného okna občas slyšel o ulici vedle projíždějící trolejbus… říkal jsem si „docela hukot“… no a další už jsem nikdy neslyšel, to už jsem spokojeně spal…
No vidite. To je porad reci o ekoterorismu, pritom vzdy jako prvni a nejucineji projekt zablokuji obecni zastupitelstva – tedy ti sami lide, ktery jiny odpurce jinych staveb nekde jinde suverenne oznaci za ekoteroristy.
Ale rádi používají argumenty ekoteroristů..
Predne vime, ze tady zadni ekoteroriste nejsou. Jen je docela zabava, jak hned kazdy otoci, kdyz na to dojde.
A nejsou ti ekoteroristé jaksi…v tom zastupitelstvu?
Tak samozrejme v zastupitelstvu ekoteroriste nejsou. Pouzivani vyrazu „ekoterorismus“ povazuju za peknou pitomost. Teror je oznaceni pro politicky motivovane nasili a tady k zadnemu nasili nedochazi, uzivatele vyrazu „ekoterorismus“ se jen snazi vyradit odpurce z diskuse, pritom kdyz na to dojde, prislusnou petici podepisou taky, znam konkretni pripady.
Příkladů by se našlo i více – viz letité protesty obcí okolo letiště Vodochody proti záměrům na značné zvýšení významu letiště mj. co do veřejné osobní dopravy.
Jedním z nejhlasitějších „odpůrců/ekoteroristů/zdržovatelů“ letitý starosta obce Líbeznice, nyní již ministr dopravy, Martin Kupka. 🙂
S letištěm Vodochody se dalo „zatočit“ velice snadno.
Neodvoletelnou podmínkou pro jeho zapojení do veřejné dopravy (vydání stavebních povolení) mohlo být zkolaudované napojení na stávající železnici, samozřejmě v elektrické trakci, kupř. bez úvrati v Kralupech / Neratovicích.
Když se podíváváte na mapu a zapojení vlečky, resp. trasování úseku Kralupy – Neratovice, tak zjistíte, že pro investora drahá podmínka …. i kdyby to zrealizoval, tak při dnešních stavebních předpisech mu to bude trvat nejméně 10 let …
Z té stavby ve finále Chlumec daleko víc získá než obětuje, jen jim to musí někdo vysvětlit..
Taky myslím. Budou mít 8 km od obce významnou železniční stanici dobře dostupnou předpokládám jak MHD tak autem, kde budou zastavovat prakticky všechny rychlé vlaky do Drážďan a Berlína a na druhou stranu do Prahy, Brna a Vídně. Dá se předpokládat, že vlaky pak přetáhnou z dálnice alespoň část lidí a nákladu, přitom tu dálnici mají necelý kilometr od obce. Méně aut by tak znamenalo menší hluk z dálnice. Ale to všechno pouze za předpokladu, že se podaří prosadit trasu se stanicí v centru Ústí. To původní trasování se stanicí někde v polích je tak nesmyslné, že si s těmi… Číst vice »
1. Brno bude mít stanici VRT taky v polích, a to je mnohem větší město než Ústí
2. Původní plánovaná stanice Ústí „v polích“ by byla pro občany Chlumec (a pro spoustu dalších obcí) daleko lépe dostupná než zajíždět až do přecpaného centra města a tam pak mimo jiné nemít ani kde zaparkovat
3. Nechcete to nechat na lidech z Chlumce, zda mít uprostřed obce trať je pro ně pozitivem nebo negativem? Vám taky asi nikdo z druhého konce republiky neradí, co si máte nechat postavit za barákem.
1. trat obec nerozpuli, bude v podzemi,… 2. Stanice se nema stavet tak, aby byla hure dostupna ze 100tis. mesta nez z male obce… kdyz je moznost mist stanici no nejblize lidem 3. v Miste nove stanice v Usti je kapacitni parkoviste uz dnes a neni problem tam mit jeste kapacitnejsi, a je pristupne kapacitni komunikaci… 4. opravdu je nesmyslne mit stanici 10km od 100tis, mesta, ktere tak prijde o znacnou cast vlaku… Lidem z Chlumce samozrejme nehodlam nic vnucovat, ale ohradim se vzdy proti nesmyslu typu rozdeleni obce,, ktere pravdive neni… naopak muzou si prosadit lepsi podminky, napr. odhlucneni… Číst vice »
Prosím vás, kde je v centru Ústí to kapacitní bezplatné parkoviště? Asi to tam neznáte, ale už teď je problém v okolí stanic Ústí n.L. hl.n. a Ústí n.L. západ zaparkovat, natož až tam bude terminál VRT. A další parkoviště alespoň pro 1000 aut se tam fakt nevejde, ledaže by zbourali Spolchemii. Kdežto kdyby byla stanice VRT mimo centrum, tak by tam kromě přestupního terminálu na MHD a meziměstskou autobusovou (a možná i vlakovou) dopravu mohlo být i obrovské parkoviště. Bylo by to výhodnější nejen pro lidi z Teplic, Krupky, Chabařovic, Chlumce a dalších obcí tímhle směrem, ale i pro… Číst vice »
Terminál mimo centrum v Brně jednoznačně vadí.
Obdobně tak nevhodný by byl mimo centrum Ústí (kde tím pádem vzniká šance mít poprvé v historii centrální nádraží v Ústí, do kterého by jezdily vlaky ze všech směrů, a ne jako dnes, kdy do „hlavního“ nádraží nejsou některé směry vůbec zapojeny).
Když Brňák mohl blokovat výstavbu diaľnice a lidem zLovosic do Ústí praskali baráky, kvůli hluku nemohli spat, tak asi může. Majáky Patrik. Ať si Chlumecti rozhodnou po svém, jenomže když se má někde něco postavit, tak každý říká: Víme, že je to potřeba, ale proč u nás. U sousedů by to bylo lepší. Nakonec se to postaví, Ali i tak je to takové nechtěné i když se časem zjistí,že to nemá žádný vliv na kvalitu života.
„Navštěvoval gymnázium v Bílině a v 80. letech 20. století bojoval se svým spolužákem Jindřichem Petrlíkem proti Radovesické výsypce poblíž města.“
Tak nevím nevím odkud Patrik pochází zdá se že tam z poblíž???
A pokud máte na mysli experta s vodou z Tetčic, tak to je v Brně asi tak jako je Radotín v Praze 🙂
No prosimvás, kam bysme to došli kdyby k tomu vlaku jezdili autem! A jestě by tam chtěli parkovat nejlíp zadarmo, ne?! Hezky ať si tam jezdí na kole, maximálně jim tam pojede jednou za hodinu autobus, to prej musí stačit každýmu, jak tu jeden obsáhle vysvětloval ohledně p+r v Čelákovicích.
Inu, pokud jednou za hodinu je právě ke spojům, tak by to neměl být problém ne?
„Uprostřed obce“???
Tak s takovýmhle „tvůrčím“ přístupem se asi neshodneme, což shazuje vaše další myšlenky… jelikož hrozí že jsou stejně tvůrčí…
No vždyť jo, VRT má vést téměř středem katastru obce Chlumec (když nepočítám exklávy-místní části Český Újezd, Střížovice a Hrbovice).
A naopak, půlka republiky nám tu radí kde máme mít v Brně nádraží!
A nemůže spát z toho, že terminál VRT Brno-Vídeňská bude mimo centrum Brna?
A kolik obyvatel Chlumce (podobně stižených obcí) trpí cestovatelskou obscesí jezdit do Prahy, Brna, Vídně, Drážďan, Berlína ….
Do Prahy – no to možná tak jednou, dvakrát za rok – do ostatních lokalit tak možná jednou za život …
Za předpokladu, že se toho vůbec dožijí …
Argument – budete mít blízkou nádraží VRT a možnost cestovat do světa vlakem je poněkud hloupý … dojet na stávající hlavní nádraží v Ústí mohou i dnes … a kolik jich to dělá …
Nojono, když tam je ta lákavá představa že „by to šlo ještě lépe“ (aspoň pro nás)…
Tunel bych jednoznačně hloubil v právě mezi Chlumcem a Str(á)dovem, stát si u Chlumce nechal většinu pozemků, tak proč u Krupky draze vykupovat pozemky? U Chlumce stačí vykoupit cca. části 10 pozemků.
A po vyhloubeni dojde k zasypani a parkove uprave? mj. ten vzestup terenu neumozni hloubeni „znacneho rozsahu“, je tam velke prevyseni, tunel se bude vice razit nez hloubit, …
Mj. ano, pokud je k vykupu mene pozemku, tim lepe…
tady nic pořádně nebude, když každýmu ustupujou
To je v ČR folklór. Všichni do všeho kecají (anebo si to právo osobují), nikdo za to nenese zodpovědnost. Šermují při tom demokracií … Ale ani ta není bez hranic, protože pak je to anarchie. A to se v ČR populisticky zaměňuje.
Titulek článku je matoucí. „Ústečtí zastupitelé“ jsou úplně jiní lidé a orgán, než zastupitelé Ústeckého kraje.
Jo jo, můžou to být třeba zastupitelé Zastupitelstva města Sezimovo Ústí
Prosím pane redaktore, bylo by možné k takovýmto článkům přidávat mapky? Zde konkrétně jak měla vést vrt podle územního plánu a jak podle nove navrženého (a rozporovaneho obcí). Děkuji
Moc složité dát to jako brigadku nějakému gisakovi na škole 🙂 zájemců by se tu pár určitě našlo
Je to prasárna. 20 let existují Zásady územního rozvoje, navíc několikrát aktualizované, se kterými lidé (i obce) počítali. Stavěli domy tam, kde žádná VRT nikdy být neměla. Naopak tam, kde byla VRT plánovaná, byla (a dosud stále je) stavební uzávěra a nikdo tam nic stavět nemůže. No a teď „na poslední chvíli“ někoho najednou napadne, že má VRT vést úplně jinudy, než jak s tím vsichni celou dobu počítali. Mimo jiné v těsné blízkosti novostaveb, které si tam lidé v dobré víře za celoživotní úspory postavili. Já se teda občanům Chlumce a dalších obcí vůbec nedivím a fandím jim, ať… Číst vice »
Takhle to není. Máte pravdu v tom že je to změna, nemáte pravdu v tom že by to mělo vést v těsné blízkosti novostaveb v Chlumci.
Ať si každý udělá obrázek, do jaké míry to bude či nebude (zejména co by se týkalo hluku(otřesů z ražení horniny při výstavbě tunelu) v blízkosti novostaveb v chlumecké místní části Stradov: https://ustecky.denik.cz/galerie/rychlovlak-vrt-chlumecko-20210617.html?photo=4&back=1943452703-2424-54
No vždyť, a díval jste se na tu mapu, ne na fotku starosty? Vždyť ty portály budou ještě před silnicí – ještě před tou hlavní, I/13, ne před tou místní komunikací… Jasně, prvních 500 metrů možná bude otevřená jáma během stavby, ale to jsou dva tři roky, pak se to zahrne a bude to zase pole, tohle je naplánované velmi ohleduplně. Přijeďte se podívat do Plzně na Doubravku jaký „masakr“ je nový tunelový portál… Žádný… Nejsou tam naplánované žádné demolice, žádné obří zářezy nebo mosty, trať se vynoří až daleko od obce za silnicí – to je luxus. Ano, možná… Číst vice »
Podívejte se i na tu fotku starosty. Ukazuje na takový hezký svah. Typická zahrada, že? 😀
Ja ten porad videl, naprosto mimo, jako by spise chtel hlasy lidi v pristich volbach, takovy ochrance/zachrance…
Ano, žádné zahrady tu podle mapy zjevně nehrají roli. Chlumečtí jen kecají, nebo „zahradami“ nazývají jiné pozemky než normální člověk. Kdyby měli rozum mohli by se pokusit prosadit pár metrů záklopu navazujícího na ten ražený tunel.
Ale tady to vypadá, že před 20 lety někdo pořádně územní rezervu zprasil, respektive vůbec nepočítal s vnitrostátní obsluhou. A asi si vůbec nepočítal ekonomiku celého projektu a celé sítě VRT, a čáru navrhl jen tak z plezíru.
No, ale některé věci se taky upřesňují (částečně i na podnět občanů, a to je tedy přece dobře ne?) a taky podle geologických průzkumů které uřčitě též hrály roli (v obou směrech, tedy nejen „nepůjde to kudy jsme očekávali“ vs. „půjde to i kudy jsme nečekali“)…
No „v těsné blízkosti novostaveb“ bych úplně netvrdil, v blízkosti zastavěného území trasa vést bude, to ano, ale V TUNELU, s tím, že portály budou za obcí, v blízkosti stávající silnice I/13, která se vámi zmíněných novostaveb zřejmě nijak podstatně nedotýká.
Tolik k odpovědi na jedinou relevantní část Vašeho textu, k ZÚR: k čemu lpět na starých ZÚR, když dle dostupných informací nereflektují současnou poptávku po cestování na vnitrostátních relacích, došlo by tak ke znehodnocení celé investice; nechť rozhodnou ti povolaní, které si od toho platíme z našich daní, která trasa je vhodná (nechci říct nejlepší, kompromis je na místě).
No ti povolaní právě už rozhodli, když trasu uvedli do ZÚR. Všichni v daném území s tím pak počítali a podle toho si zařídili své životy. Naopak nepočítali s tím, že přijdou noví povolaní, kteří to zas celé překopou. Říká se tomu legitimní očekávání. Věřím, že spousta lidí by si stavbu domu v Chumci rozmyslela, kdyby věděli, že tudy má vést VRT. To pak jsou celé ZÚR úplně k ničemu, když se na ně lidé nemůžou spolehnout.
Jako máte pravdu v principu – až na to že nepovede trať přes Chlumec, kde jste se k tomuhle všichni dostali? Výškově to ani není možné, vlak vyjede z tunelu až za hlavní silnicí, jinak to nejde udělat…
Máte pravdu, jak se píše níže, v principu. Máte zcela jistě právo na právní předvídatelnost, chápu na co narážíte. Ale zároveň ty změny nejsou tak závratně rychlé, že by se dnes rozhodlo a zítra začalo stavět, vizte kolik let uběhlo od zakotvení stavby do ZÚR a kolik jeste ubehne nez se vubec zacne stavet, tím pádem bych řekl, že tímto by měla zásada předvídatelnosti (právní jistoty), kterou požadujete, býti uspokojena. Ani to, že dnes na Kraji rozhodnou, neznamená, že se tak stane. Složek podílejících se na tomto rozhodnutí je více. Vítejte v České republice. Jen buďte, prosím, při kritice staveb… Číst vice »
A není ta předvídaelnost mj. i v tom že se pořád ještě několik let (5-10) předem dozvíte o změnách, které navíc nejsou principiální? Bude to blíž než se čekalo, ale pořád ne na náměstí ale za obcí…
Neboli, možnost změny/opravy neexistuje? Zajímavé, že se toho mnoho lidí na jiných místech dožaduje…
Existuje, samozřejmě ano, ale pokud se na tom všichni zúčastnění shodnou, a ne direktivně „z Prahy“. To už tady bylo.
Prasárna je leda tak tvrdit, že to Chlumci nějak uškodí, když to ve skutečnosti má být úplně mimo obec. I hlukově to proti D8 a I/13 bude zanedbatelné.
A už to začíná… Klasický český odpor a nimbysmus k tomu. VRT v českých podmínkách jsou naprostou utopií, nehledě na to, že na ně ani nebudou finanční prostředky.
Mohl by jste popsat co je na tom utopistického? Ve světě jsou VRT realitou.
Peněz je dost, nejhorší je to projednat přes všechna povolení.
Podívejte se prosím na výstavbu dálnic, jmenovitě například D49, D1 Říkovice Přerov, či celá D52 do Rakouska. Právě projednávání přes všechna povolení je u nás možné blokovat do nekonečna.
Ale projednává se a staví.
Já doufám, že pro projednání územního plánu a vydání rozhodnutí o umístění stavby (+ EIA) se už nikdo odvolat nebude moci a začne se rovnou stavět (i na nevykoupených pozemcích). To očekávám od speciálního zákona o VRT.
D52 mezi Brnem a Pohořelicemi dávno stojí. Tzn. určitě ne „celá“, jak píšete.
Pokračování se „staví“ na papíře už nějakých 25 let…
Ano…momentálně je VRT dokonalá utopie, protože nejsou peníze.
A až peníze budou, tak bude aktualizace klíčových tratí probíhat poněkud jinými prostředky a za jinými účely (vhodnými i pro nákladní provoz)
ve chlumci žije asi hodně okamurovců co si myslí že to bude dráha jen pro němce a spravnej flastenec přece nechce aby měl takovou dráhu za domem
přitom Chlumec leží prakticky na hranicích a spousta z tamních obyvatel v Německu pracuje…
O to víc by teoreticky měli vítat vznik VRT, přesto tomu tak zjevně není. Proč asi. 🙂
A přitom je Okamura napůl Japonec, kde mají s VRT jedny z nejstarších praktických zkušeností. 🙂
Výsledky sněmovních voleb 2021 v rámci Chlumce (údaje platné ze všech čtyř okrsků v rámci katastru tohoto města, tzn. včetně místní části Stradov): https://volby.cz/pls/ps2021/ps311?xjazyk=CZ&xkraj=6&xobec=568015&xvyber=4207
ANO2011: 37,50 %
SPOLU: 17,80 %
PIRÁTI a STAROSTOVÉ: 14,68 %
SPD: 9,66 %
No…to je teda hezký… 😀
… další strany do 6 % (viz i odkaz).
Takže abych vypíchl to nejdůležitější v návaznosti na to, proč jsem to sem dával – SPD 9,66 %, tzn. jen o 0,1% nad rámec celostátního zisku hlasů pro tuto stranu, který činil 9,56 %.
No…ono se to po r. 2041 razantně zlepší…ve formě přímých vozů připojených k normálnímu rychlíku Praha – Děčín…
Máte představu co tady bude rychlovlak dělat. Vy znáte jenom osobní ale až budou svištet nákladní vlaky tak názor změníte. V Ústí nad Labem stejně zústane turistika u vody a na horách. Výroba, chcip tady pes. Co chcete v údolí vyrábět!!
Tak se zamyslete.
Nákladní vlaky víc jak 120 km/h nepojedou. A primárně se přesunou z údolí Labe do toho tunelu.
V údolí se dá vyrábět cokoliv. Na kopci je to hroší, tam je zpravidla pracný vše dopravit.
Jojo…1x za hodinu R, několikrát denně Ex, 1x denně Hungaria…
A případně ještě 1x za hodinu Os…a to bude celá osobní doprava…
VRT je důležitá nejen pro ČR, ale i pro celou střední Evropu. To jsou miliony lidí a spousta velkých sídel. Zájem většiny je tudíž více než zájem nějaké menšiny vesničanů ze severu Čech. Jejich pozemečkům a baráčkům se nic nestane, asi chtějí jen prudit. Doufám, že jejich chabé námitky budou smeteny ze stolu. Je to jen další úkaz české malosti a sobectví.
Předkládáte falešné dilema – to město protestuje proti vedení VRT (v rozporu se zásadami územního rozvoje) přes jeho katastr. Ne proti VRT jako takové.
Tzn. „spojení milionů lidí“ (ke kterému nyní tedy nijak nedochází, nebo jak?) může nastat i tak.
Lžete, a k tomu zřejmě lžete schválně.
Spojení pochopitelně existuje a je třeba ho modernizovat, současný koridor je zaostalé řešení. Vy milovníci retra líní udělat krok vpřed mě vážně štvete. Otázka, máte doma kadibudku nebo už k vám dorazil i splachovací klozet?
Až na to, že na většině jejich katastru povede tunel.
Ano povede na katastru, ne po většině a už vůbec ne pod zástavbou…..
Vubec nepovede pod zastavbou, ale v prostoru mezi zastavbou a to az desitky metru hluboko…
A většina Ostravy je podolovaná, a žíjí tam lidi? Docela jo…
No prakticky jenom tunel, pac katastr obce konci na Silnici I/13, tedy v obci dojde jen na cca 200-250m hloubeneho tunelu od teto silnice co se pak zasype a znovu osazi…
Nepocitam trasu stavajici trati v C.Ujezde…
Prakticky je to nepochopitelne, argumenty jsou uplne mimo…
Třeba ta „achjo“?
a už je to tady.říkám pořád,že to nebude tak jednoduchý jak to vypadá.navíc pro naši malou zemi,poměrně hustě zalidněnou a zastavěnou,je nějaká rychlodráha nesmysl
Není to nesmysl, navíc tady jde o tunel pod Krušnými horami, co chcete víc? Doprava pod zem, většině lidí se uleví že jí neuslyší…
Rychlodráha na 200 km/h je nesmysl, to se má stavět trať na rychlost 80 km/h ? Jako za císaře pána?
Jakou roli v tom hraje velikost naší země?
Možná by se dal vybudovat tunel Drážďany – Linec (koridor Berlin-Wien) a zaprděné odpůrce nechat dál jezdit 810.
Koridor Berlin – Wien vede primárně vzduchem.
A modernizace vozového parku probíhá průběžně i bez existence VRT.
Zatím.
To by nebyl špatný nápad, protože tím by ta mezistátní doprava neblokovala kapacity…
Nejvice blokuje kapacitu vnitrostatni doprava…
Velikost naší země v tom hraje takovou roli, že je dost velká, aby tu VRT měla dobrý smysl.
Asi jako pro malé a hustě zalidněné Nizozemsko a Belgii?
Ja porad nepochopil, co jim vadi? Jsem 200m od trati a vlak proste neslysim, zato silnicni provoz neustale…
A stavba? Zajimalo by me, co by delal dany clovek co si stavel dum, kdyby mu ostatni obyvatele zacali protestovat jeste pred stavbou, ze nesouhlasi s tim, aby stavel a ovlivnoval stavbou jejich zivoty…
V tyhle zemi je fakt vsechno uplne na hlavu…
V nemecku staveji trate i pod obcemi nebo v jejich tesne blizkosti…
https://www.youtube.com/watch?v=rbM0RtOXmxI
Když stavěl dům, činil tak (např. ve východní části místní části Strádov, kde je několik ulic s relativně novými rodinnými domy, tedy v blízkosti „nakonec předpokládaného“ trasování VRT) v místě určeném územním plánem obce/města k výstavbě domů.
Srov. s případem VRT, která v diskutované trase není zanesena do příslušných územních plánů.
** Oprava: Stradov (s krátkým „a“).
…tohle nepopiram, a dokonce jsem i rad, za zmenu UP a lepsimu napojeni ceskych mest na VRT,… i za cenu toho, ze to povede jinudy a blizko jinych sidel… nelze bazirovat UP pres 20 let starem, kde nekdo nakreslil caru tak, aby trasa vedla jen jako prujezdna pres CR… Samozrejme i chapu to, ze takova zmena si vyzada nova jednani a nove upravy, posouzeni apod… PS: v tesne blizkosi si predstavuji tesne vedle plotu, ale urcite ne 200m daleko a pod zemi…. to verte zivoty nijak neovlivni,… jista omezeni samozrejme prinese stavba jako takova, ale i ta nebude trvat 10… Číst vice »
„VRT mimo Usti n/L je opravdu nesmysl“
= dřívější orgány veřejné moci byly schopny zakreslit do územních plánů nesmyslné trasování.
Holt i za tohle se „platí“ (ale vina se bude svalovat na jiné).
Ano, vime, ze tehdejsi organy zakreslili trasovani, ktere melo vest jen spojit Drazdany s Prahou bez napojeni jinych ceskych mest…
Vinu prece na nikoho nesvaluji…
No…v době postVRT povede v první řadě přes Litoměřice… 😀
https://www.youtube.com/watch?v=0mRIU-3nKQQ
malá země. tyjo, a jak to dělají Rakušáci nebo Švýcaři, kteří jsou ještě menší…….
Proč by to měl být nesmysl?
Má to za úkol zrychlit cestování, zkapacitnit železniční síť, propojit ze světem okolo.
Tak tak…propojit ohradník na státní hranici s elektrickým vedením… 😀
No…ve směru Drážďany spíš vznikne Přehrada Hřensko 😀
Zejména (ale to se týká nejen tohoto článku, ale i článků v různých jiných médiích) považuji za zavádějící, když se píše o „ústeckém“ (+ obdobně plzeňském) zastupitelstvu, přičemž pak z článku vyplyne, že není myšleno zastupitelstvo města Ústí nad Labem (tedy jednoho města, ve kterém ústí řeka Bílina do Labe) jak by se z takového přívlastku mohlo zdát, ale zastupitelstvo Ústeckého kraje (tedy oblasti od Blatna u Jesenice až po Šluknovský výběžek).
Alespoň že u těch krajů, které se nedlouho po vzniku přejmenovaly (či u kraje Středočeského, který tento název nese od začátku), toto nehrozí.
Opět chyby v zákonech které umožňují že pár lidí terorizuje miliony jiných nevinných kteří chtějí rychlý vlak. Jediné na co by to chtělo najmout právníka a co na projekt je potřeba změnit je aby vlak jezdil 300 km/h minimálně!!!
U těch představitelů, kteří do příslušných územních plánů dříve zanesli úplně jinou trasu (míjející Ústí nad Labem), byste také mluvil o „terorizaci“, nebo jak?
P. S. Nevěřím, že mezi Ústím a Drážďanami by šlo o „miliony nevinných“, kteří by ten rychlý vlak využili.
také si říkám…navíc čím rychleji,tím by se musela trať více a více narovnat
Ale pak nemate v CR zadne cestujici a budete mit rychly vlak, na ktery se budete chodit jen koukat… Mj. to je prave puvodni trasovani…
Cilem zmeny je umoznit rychle spojeni mezi Prahou, Roudnickem, Ustim a Teplicemi…tedy vyuzit tu trat pro obcany CR…
Spojeni s Drazdany je fajn, urcite prinosem, mj. odvedenim dopravy v udoli Labe do tunelu, ale ten vlak nezaplni…
Paradoxne v Brne se ma nadrazi posunout ani ne o 700m a uz je to velky problem… Tady jakoby chteli vsichni dostat vlak z Usti nekam 10km mimo mesto…
Těch 700 metrů v Brně je problém zejména pro příměstskou dopravu (které se VRT v Ústí stejně nebude týkat).
A znovu nelze než zopakovat – tak měl být do příslušných územních plánů zakreslena ta nejvhodnější (tzn. vedená na dosah od Ústí) trasa hned od začátku. A ne že se to teď má překreslovat.
Mimochodem, nové centrální nádraží v Ústí (do kterého tedy bude zapojena i VRT) taky bude zajímavým technologickým oříškem, zejména co do úvratě pro dálkové vlaky jedoucí od Prahy směrem na Děčín.
ale bude, napr. primesto smer Trmice, Teplice, Decin, Lovosice…
Jde spis o zpoždění celé etapy. Vlaky maji prepravit nekolik desitek tis. Lidi denně. Vynásobte si to rokem.
aha, takže až pojedu do Prahy, tak budu muset jet do Drážďan a odtamtud tedy do Prahy…. a ještě to možná bude rychlejší než dneska.
Jinak ano, ale buďte ubezpečen, že žádný tunel do Drážďan nikdy nevznikne.
Takže se v rozumných mezích (160-250 km/h) zrychlí a přeloží stávající trať.
Krusnohorsky Nemci uz stavet chteji, nechteji totiz dopravu podel Labe…. a o tom neni ani sporu, probiha geologicky pruzkum…
No…mezi Ústím a Drážďanami to nebude víc než 600-700 lidí denně v každém směru (v překladu – MV/EC Hungaria)
Ale Praha – Děčín to může být až 9 000 cestujících denně v každém směru…
Pridejte i Praha-Teplice… + uvolnenou kapacitu pro primesto na navazujicich tratich… ackoliv primarne bude cestovani do Usti, diky casove dostupnosti bude atraktivni i Roudnicko a Praha…
Lžete.
Tady se obecně stala chyba, že před 20-30 lety co se dávala rezerva do územního plánu, neměl nikdo vizi, že by se na VRT dala provozovat i vnitrostátní doprava, a proto se to takhle blbě do územního plánu zakreslilo.
Vlaky (osobní) budou jezdit minimálně 200 km/h, což by pro vnitrostátní dopravu a množství zastávek (cca každých 50 km) mělo být dostačující.
U klasických nákladních vlaků bych očekával, že nebudou jezdit víc jak 120 km/h. A tohle se týká úseku Litoměřice – Ústí – Drážďany, kde bude na VRT smíšený provoz.
Nakl. vlaky maji i rychlostni limit, nelze klasicke nakladni vozy provozovat na vyssi rychlost…
A je to tu zas – za obcí Chlumec je pole, za ním silnice první třídy, a u ní bude portál tunelu… A v obci na férovku dělali kampaň o půlení obce tratí…
Já nevím , asi by tohle měla SŽ umět nějak lépe komunikovat…
Přesněji řečeno: v katastru města Chlumec dojde k „půlení“ města vysokorychlostní tratí, protože katastr se skládá z vlastního Chlumce + z místní části Stradov, mezi kterými tato trať má vést (vymezení katastru města viz https://mapy.cz/zakladni?x=13.9274870&y=50.6954617&z=15&q=Chlumec%20okres%20%C3%9Ast%C3%AD%20nad%20Labem&source=muni&id=2110&ds=2)
No nedojde, protože to tam bude v tunelu, do kterého to zapluje u I/13.
Takovych puleni obci je tolik, ze byste treba nemohl postavit ani dalnicni okruh kolem Prahy, protoze tolik diskutovana dalnice vede primo Prahou… natoz pak takove Hostavice ci Bechovice, ktere jsou takto pulene nejen trati, ale i silnici…
Chlumec má dvě části. Ty mají být přepůleny.
Vaše přirovnání s Prahou by sedělo jen v případě, pokud by Praha měla jen dvě části (které by měly být přepůleny).
Plus připomínám aspekt uvedení v územních plánech atd. (ten pro srovnání s Prahou taky sedí?).
Nemají být přepůlený, ta trať tam bude v tunelu, proč tyhle lži o půlení všude opakujete ?
Je Červený Hrádek u Plzně přepůlený přeložkou tratě?
Když se podíváte přímo ke zdroji na stránky SŽ:
https://datashare.spravazeleznic.cz/index.php/s/ygfxDim1siuv78a?path=%2FB.%20V%C3%BDkresov%C3%A1%20%C4%8D%C3%A1st
tak v souboru B_02_09_SITUACE_10.pdf je situace nakreslená. Takhle si dělení obce nepředstavuji, to by v Praze musely být rozdělané třeba i Vinohrady. Ale je pravda, že je to finální stav, jak budou velké počáteční díry pro razící stroje tam není.
Je to tam, cara u ktere je primo napsano, zacatek razene casti 91.850.
mj. tam se bude razit jinou metodou nez TBM, TBM se pouzije az dale.
Určitě je potřeba velmi dobře komunikovat a být vstřícný.
Jestliže je nesoulad mezi navrhovanou trasou a závaznými dokumenty rozvoje obce, či kraje, tak to je blbě.
No není to blbě, je to podstata té změny. Někdy může být potřeba stavět infrastrukturu jinak než jí někdo v devadesátkách předpokládal.
Navíc nejde o žádný komunistický brutalismus, jako třeba zasypání a rozpůlení Královského Poříčí, je to jenom vjezd do tunelu na hraně hlavní silnice a v krajině postižené obrovskou povrchovou těžbou, co je na tom….
Ale mohla by SŽ udělat 3D model území, jednak digitální, jednak to nechat u nich na radnici….
Protoze je to uplne jedno. Ty lidi to nechcou, protoze jim to nic neprinese a jen hledaj nejprijatelnejsi zaminku.
Však taky kvůli místním se to nestaví.
A jestli budou dál stávkovat, tak jim tam při budoucích přeložkách nebude zřízena zastávka 😀
To není úplně stoprocentní pravda. Na první pohled jim to nic nepřinese, ale reálně ano. Chlumec je dost závislý na Ústí, jeho službách a tak. Pokud Ústí začne zase prosperovat, což si já myslím, že díky VRT bude, bude z toho mít užitek i Chlumec. Krom toho i z Chlumce budou moct rychleji dojíždět do Prahy.
Do Prahy ale z Ústí bude možné jet rychleji díky VRT nevedené přes Chlumec.
Zatímco úsek Ústí n. L. – Drážďany (který má vést uprostřed katastru města Chlumce) skutečně pro Chlumec nepřinese nic + pro Ústí bude významný také spíše méně než více.
Úplně stejně užitek ale budou mít z VRT, která povede o pár km jinde. Jenže podobnej jouda bude brblat i tam. Proto nemá smysl se o takovejch věcech vůbec dohadovat a někoho přesvědčovat. A je otázka proč taky. Proč lidi donekonečna podporovat v deziluzi, že místo kde bydlej bude navěky vypadat stejně?
O těch pár km jinde bude „joudovo“ (tedy občanovo, že) brblání o to méně patřičné, protože půjde o trasu dlouhodobě známou s ohledem na její zanesení v dlouhodobě platných územních plánech.
To si taky nemyslím, většině lidí tam to nic nepřinese, to je normální… Ale taky je takové většině obvykle všechno jedno.
Tady je někdo dohoukal výmyslem o rozpůlení obce tratí… Ale jak píšu, SŽ se tohle musí naučit komunikovat dobře.
Viz v Bavorsku když chtejí jenom elektrifikovat tratě kolem Marktredwitz, co je tam za veřejné diskuze a jak přehledně se to prezentuje, nebo v Rakousku… Určitě tohle jde dělat lépe.:)
Takže ti dotiční nikam necestují, za celý svůj život neopustily okres (na severu 🙂 ) Ústí?
Ten původní zákres VRT (dále od Ústí, blíže Teplicím) je z o dost pozdější doby než z „devadesátek“.
Samotný Chlumec (jeho katastr) snad ani není povrchovou těžbou uhlí nijak zasažen (?)
A není to jedno z jaké doby je zákres? Náš region VRT potřebuje a už včera bylo pozdě. Do Chlumce jezdí z Ústí MHD a jestli bude portál nějak dobře, tak aby nevadil, tak to bude ok. To Fórum občanů zmanipulovalo jen menší část občanů Chlumce a zase se dává na křiklouny. No a co ta mlčící většina? Kdo umí německy, tak bude i z Chlumce vlakem do hodiny v centru Drážďanech a může mít minimálně o polovinu větší plat než v Praze a může si život užít. Co to Fórum chce? Další jelita jsou zastupitelé Ústí, chtěj na Západním… Číst vice »
“ Náš region VRT potřebuje a už včera bylo pozdě.“ Tak jednak – především je potřeba, aby byl dostatek pracovních míst (včetně těch kvalifikovanějších) v samotných velkých městech Ústeckého kraje. Je nesmysl, aby se den co den dojíždělo z těchto měst za prací do Prahy. Dále – zrovna tato kvalifikovanější místa lze, tím více po nedávných změnách v přístupu k těmto věcem, řešit (částečným či dokonce úplným) home-officem. A v neposlední řadě – pokud tedy připustím potřebnost rychlé trati z tohoto kraje do Prahy (pominu-li, že pro Ústí samotné + také pro Děčín je samotný koridor relativně rychlý už teď),… Číst vice »
A vy si myslite, ze dostatek kvalifikovanych pracovnich mist v Usti bez VRT, kterou se tam da dojet jako MHD z Prahy, bude pro firmy atraktivnejsi nez s VRT?
A to muze fungovat i druhym smerem, dostatek kvalifikovanych lidi muze jezdit do Prahy vlakem pokud to bude do planovanych 30min.
A fakt vam nedochazi, ze i pro bydleni a dalsi sluzby muze byt Usti atraktivnejsi s VRT?
Zažil jsem jedno setkání zástupců SŽ s občany a komunikovat opravdu neumějí. A to nemluvím o tom, že to bylo v situaci, kdy SŽ už vlastně přijela prezentovat hotový projekt. Nechápu, proč si na to nenajmou nějakou profesionální firmu.
…to je bohuzel fakt…
Aby si SŽ najmuly profesionální firmu, to už se tady řešilo. https://zdopravy.cz/lepsi-image-rychlovlaku-za-27-milionu-korun-sprava-zeleznic-zacala-hledat-firmu-na-kampan-za-stavbu-vrt-87564/
SŽ jsou správci (technici a provozovatelé), žádná PR agentura, takže se nedivím, že jim komunikace s veřejností moc nejde. A navíc si myslím, že spoustu komunikace by za ně mělo dělat MD.
Měla by lépe komunikovat. Když se podíváte na veřejně dostupné nákresy, není jasné, kde je portál a působí to dojmem, že to jde po povrchu.
Nicméně, starostovi obce vadí, že se první 2 km tunelu mají dělat v otevřené jámě a že budou mít 10 let v obci takovou megastavbu. Šlo by to technicky řešit?
Podle mě první dva kilometry v otevřené jámě dělat nemůžete , to byste technicky nezvládl, v otevřené jámě se samozřejmě dělá jinak začátek – je jasné že razící stroj se nepostaví na volné pole a neřekne se mu „raž“, to nejde…:) Co se dá řešit je komunikace – jak velká bude oblast stavby a kudy se do ní bude vozit materiál, ale v takhle příznivé situaci je stejně jasné že půjde všechno po hlavní silnici nebo po kolejích, nikdo nechce schválně míchačky s betonem točit kolem návsi, není k tomu důvod, no… Podle mě je možná vyděsil geotechnický průzkum, který… Číst vice »
V te dokumentaci to jasne je velmi dobre, jsou tam zakresleny pozice portalu tunelu a zacatek razene casti (tedy i konec hloubene), pak se razi klasickou metodou a cca o ty 2km dale je zacatek razby TBM,… Zakres je naprosto citelny… – Zacatek tunelu (portaly) jsou pred silnici I/13 tratova vzdalenost 91.615km – Zacatek razene casti tunelu je ve vzdalenosti 91.850 (tedy cca 235m hloubene casti) – zacatek razene casti pomoci TBM je na km 92.840 Vykres podelneho profilu: B_03_06_podelny_profil.pdf Vykres situace: B_02_09_SITUACE_10.pdf Dokumentace na st. SZ, vcetne uvedenych vykresu: https://datashare.spravazeleznic.cz/index.php/s/ygfxDim1siuv78a?path=%2FB.%20Výkresová%20část No a co se tyce 2km zarezu, tak to… Číst vice »
oni si v Chlumci myslí, že ty vlaky budou hlučné a vrzat jako ty dnešní popelnice, ale to budou tiché soupravy, že ani nebudou vědět, že to tam je
Možná to vyjde levněji, když tu dotčenou část Chlumce prostě přestěhujete
Když se podíváte na nějaké výkresy (dal jsem sem odkaz, viz https://zdopravy.cz/problem-pro-rychlovlaky-praha-drazdany-ustecke-zastupitele-ceka-hlasovani-o-koridoru-proti-je-chlumec-a-dalsi-obce-105058/#comment-729525
co ho sem už dřív dal někdo jiný), tak není koho kam stěhovat. Maximálně kompenzace po dobu výstavby.
Proč?
Ten Chlumec je až za Ústím nad Labem.
A tím pádem jím žádná VRT nikdy nepovede.