Přípravy elektrizace trati do Zastávky u Brna pokročily, dlouhá výluka začne v dubnu
Trať je připravena pro budování druhé koleje.
Správa železnic udělala podstatnou část přípravných prací pro modernizaci a rozšíření tratě mezi Zastávkou u Brna a Střelicemi, aby mohla příští rok během stavební sezony zahájit hlavní práce. Nepřetržitá výluka je naplánovaná od 30. dubna až do 14. prosince, řekl ČTK mluvčí Správy železnic Jan Nevola. O den později pak bude moct mezi Brnem a Zastávkou začít elektrický provoz.
Již dříve železničáři modernizovali úsek z Brna do Střelic, nyní pracují na druhém desetikilometrovém úseku. „Pracuje se podle plánu. Postavili jsme provizorní kabelové trasy a pokračují zemní práce na rozšíření tělesa trati pro druhou kolej na všech dostupných místech. Sanujeme také železniční spodek přímo v Zastávce u Brna,“ popsal Nevola. Dále se zpevňuje svah za Střelicemi, staví se základy trakčního vedení, nová komunikace do Dvorku, tedy do místní části Omic. Hotové už jsou technologické budovy v Tetčicích a v Zastávce.
Správa železnic spustila přípravné práce na modernizaci trati Střelice – Zastávka u Brna
Součástí stavby je i proměna dvou stanic a dvou zastávek. V Tetčicích budou dvě nová nástupiště s příchodem po úrovňovém přechodu. V Zastávce vzniknou dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště, přicházet se k nim bude podchodem, do kterého bude možné sjet i výtahem. Nejvzdálenější nástupiště navíc bude sloužit i muzejní úzkorozchodné dráze do Zbýšova. „V zastávce v Omicích postavíme nadchod, který propojí dvě vnější nástupiště, která prodloužíme k přejezdu a budou přístupná i z nedalekého mostu. V Rosicích vznikne bezbariérový přístup přes současný most,“ popsal Nevola.
Modernizace už by se měla jen minimálně dotknout tratě, která ve Střelicích odbočuje do Moravských Bránic. „Až na výjimky z důvodu zkoušek nebo nastavení technologií zde neplánujeme žádné omezení,“ řekl Nevola.
Od poloviny prosince příštího roku se díky modernizaci a elektrizaci může zkrátit cestovní doba o několik minut a díky rozšíření z jedné na dvě koleje se zvýší stabilita jízdního řádu, protože nebude nutné čekat na zpožděné protijedoucí vlaky. Jihomoravský kraj si od změn slibuje zvýšení atraktivity železničního spojení z Rosic, Zastávky a okolních obcí. Dnes odtud jezdí poměrně často i autobusy, jejichž jízdní doba je často závislá na situaci na dálnici D1.