Přípravy elektrizace trati do Zastávky u Brna pokročily, dlouhá výluka začne v dubnu
Rozšířený zářez za stanicí Střelice. Foto: Správa železnic
Trať je připravena pro budování druhé koleje.
Trať je připravena pro budování druhé koleje.
Tak a ještě pokračovat dál na Jihlavu. Aspoň ty troleje+ rekonstrukci toho zbytku trati, co ještě není zrekonstruován. Na přetrasování tu nevěřím a na VRT za mýho života taky ne, ale už tohle by dost pomohlo. Elektrifikace až do Jihlavy by umožnila i případně nasazení el. obousměrných jednotek na 25kV a šrotaci toho muzea co se tam provozuje na „rychlících“. Vůbec by mě tu neurazila nějaká jednotka s měkčími sedačkami a rozvržením 2+2 proti sobě, se zásuvkami 230V. Určitě se Panter bude dát nakonfigurovat v interiéru i na dálkovou dopravu. V tom by šly ty 4h z Budějic přežít i… Číst vice »
Jak vysvětlíte, že obdobné „muzeum“ jezdí i na „Vltavách“ či „Labích“, které jezdí ryze v závislé trakci? 🙂
Panter pro dálkovou dopravu = Interpanter. Linky Praha – ČT – Brno či Brno – Břeclav – Olomouc taky nejsou zrovna nejkratší.
Žádná z těch linek ale nemá primárně propojovat počáteční stanici s konečnou..
To linka R11 taky ne. Ani při vymezení do trasy Brno – ČB.
Vltava odveze většinu lidí mezi Budějovicemi a Prahou..
Možná jsem to přehlédl – jak to bude po dokončení? Elektrické vlaky do Zastávky a dál do Rapotic přestup na 854?
Nebo se uvažuje o BEMU?
Bude tam přestup.
Tak nová nástupiště v Tetčicích jo? Hned bych jim tam poslal jeden blanketní rozkladíček…
Ne, já vím, že to je jenom jeden vodník. A že Tetčičané za to nemůžou a upřímně jim zkvalitnění vlaku do Brna přeju. Bez vodníka bych ani nevěděl, že nějaké Tetčice jsou, tak jim aspoň dělá reklamu.
– Ohledně modernizace Brno – Zastávka nebyl žádný blanketní rozkladníček podáván. – Ohledně stavebního povolení Střelice – Zastávka nebyl podál žádný rozkladníček. – (v návaznosti na předchozí bod) To zdržení realizace Střelice – Zastávka o 2 – 3 roky po realizaci Brno – Střelice si stanovila sama Dobrá správa. P. S. Jsem zvědav, na koho se kdo bude vymlouvat např. v nepokračování elektrizace ze Zastávky dál (kde žádný „dědek z Tetčic“ proti tomu taky neprotestoval, mj. nepodal žádné námitky proti revitalizaci tratě v letech 2016 – 17, přesto tato byla realizována o cca 1,5 roku později než byl původní termín… Číst vice »
P. S. pro změnu projektu již v letech 2012 – 13 zasáhl sám Obecní úřad Tetčice, viz snížení výšky protihlukových stěn v Sušilově ulici + viz doplnění toho přejezdu na západním okraji nástupišť (= kratší cesta od vlaku směrem k západní části obce než kdyby museli jít zpět na silniční přejezd na východním okraji stanice). Dále v téže době si obec vymohla rozšíření otevírací doby čekárny (do té doby otevřena jen v době provozu pokladny) i tamních WC. Mimochodem s těmi WC to přestalo být o několik let později dodržováno, nyní již několik let nejsou v provozu vůbec (a pokud… Číst vice »
Ten kus troleje z dolního na státní silnici se dodělávat nebude…?
V rámci této stavební akce rozhodně ne. Není součástí projektu.
Ostatně kdyby byl, tak by se to tam udělalo už v těch letech 2020 – 21, kdy se kopalo mezi Brnem-HH (mimo) a Střelicemi (včetně, resp. „kousek za“).
Je to součást akce „ETCS v uzlu Brno“.
Tu stavbu nemůžu najít, na kdy je prosím plánována?
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/3482366/E618-S-3504_2017_PH_Smlouva%20ze%20dne%2016.06.2017.pdf?backlink=ufx9a
+ k tomu 5 dodatků:-)))
No, fuj. Ještě by to nějaký dopravce při výluce Heršpic mohl zneužít…
Tam fakt bude ETCS, jak tu někdo píše? Hustý… Přitom v úsek cca Jihlava – (Okříšky) Krahulov jsou snad ještě nějaké polní telefony, ne? 😂… Ještě nedávno tam byly, nebo možná i jsou kabely na dřevěných sloupech….
Ze sloupů byly zakopány do země teprve v roce 2017. A to v úsecích Luka nad Jihlavou – Bransouze a Okříšky – Krahulov.
(Jihlava – Luka nad Jihlavou je už cca od roku 2007 TZZ, v návaznosti na tehdejší instalaci nového SZZ do žst. Jihlava; pohříchu bez rozdělení na dva oddíly automatickým hradlem.)
** Ještě doplním, že šlo o poslední dva úseky se sloupy – v úseku Bransouze – Okříšky zakopáno do země již dříve. No a v těch zbylých úsecích mezi Zastávkou a Krahulovem, kde sloupy ještě byly, došlo k jejich likvidaci taktéž v období 2016 – 17 – při „revitalizaci“ tratě + souběžném zřízení TZZ.
Jo, táhne se to, ale tohle je aspoň výluka, při které se reálně něco zlepší. Elektrizace, přidání koleje, i nějaké to zkrácení jízdních dob. Na to si člověk i rád počká, ne jako na spoustě jiných míst, kde běžný cestující po skončení výluky nezaznamená rozdíl.
Zkrácení jízdních dob „jen“ pro relace z Brna do Tetčic/Rosic/Zastávky (a to ještě jen díky zavedení dvou vrstev – Os vs. Sp, což je na příměstu okolo Brna jev docela nevídaný). Pro relace za Zastávku naopak spíše prodloužení (namísto 1min. pobytu v Zastávce několikaminutová přestupní doba). Pro Střelice/Omice spíše také mírné prodloužení vlivem vyššího počtu zastavení mezi Brnem a Střelicemi. Pro rychlíky plusmínus nastejno (100 km/h namísto 80 – 90 km/h, ale vykoupené dodatečným zastavením ve Starém Lískovci, i když pravda – tím pádem zkrácení cestovní doby pro cíle/východiště v jihozápadní části Brna). Jenže tohle všechno se dalo realizovat v… Číst vice »
…vykoupené dodatečným zastavením ve Starém Lískovci…
Možná ale jen za předpokladu, že tam bude nějaký ten mostek přes ten potůček a dotažený trolejbus.
Samozřejmě.
Nicméně i na tohle měly příslušné brněnské úřady dost času – viz letité zdržení celé modernizace trati (+ pak ty 3 roky k dobru vlivem odkladu od Dobré správy).
I tady vypíchnu, že proti tomu lískoveckému bus-terminálu a trolejbusové trati nijak nevystupoval „dědek z Tetčic“, přesto ten terminál dodnes nestojí.
Ten několika minutový přestup nevyrovná zkrácení jízdní doby Zastávka-Brno případně když budou jezdit osobáky Zastávka a dál na horní rychlostníky?
O. K., možná zčásti vyrovná.
I když i tady dlužno dodat, že „jen“ vlivem toho, že půjde o vlaky jedoucí mezi Tetčicemi a Brnem zrychleně, tzn. o to méně spojů bude zastavovat v mezilehlých zastávkách (tzn. jiný postup než v případě jiných příměstských tratích okolo Brna).
Vůbec bude zajímavé sledovat, jak ten přestup bude v Zastávce řešen – blokování „hlavních“ kolejí u ostrovního nástupiště? Nebo že by se ty dvě soupravy natěsno vešly k nástupišti u budovy? 🙂
Tipnul bych, že to bude na hlavní koleji.
Njn, napřed tam musí být alespoň půl roku pomalá jízda, teprve potom se může provést údržba. Podobně u šaliny, včera se přes výhybku normálně jezdilo, tak proč ji vyvařují?
Netušíte, jestli je někde k dohledání, jak dlouho bude pro účely rekonstrukce uzavřen přejezd v Tetčicích a jestli Dobrou Správu současně nenapadne uzavřít i přejezd v Zastávce? Dopravní proudy na Ivančice, Oslavany a M.Krumlov jsou tam velmi silné, uzavření těch přejezdů bude peklo :/
Chci věřit, že k souběžné uzavírce obou přejezdů nedojde, mj. i kvůli tomu, že by ani neměla kudy projet NAD.
Dost mazec byl provoz přes Zastávku (vč. dlouhých front na levé odbočení od Rosice směr Babice, byť v tu chvíli již se semafory) letos několik měsíců při uzavírce silnice na severním okraji Tetčic.
P. S. Ano, dopravní proudy od Brna směr Ivančice/Oslavany jsou velmi silné, srov. s rolí železnice v relaci z Brna aspoň do Ivančic (O. K., do Oslavan už by to bylo nekonkurenceschopné) co do jízdy s přestupy, páteřní rolí železnice, prostoji v M. Bránicích atd. 🙁
V Zastávce je bohužel kvůli nedostatku místa krátký odbočovací pruh na Babice, kam odbočuje hodně aut + autobusy, proto ve špičkách ty kolony.
Co jsem si všímal, tak v době, kdy šlo o objízdnou trasu, nedošlo bohužel ke změně signálního režimu na té křižovatce, tzn. zelená pro levé odbočení od Rosic směr Babice svítila relativně krátkou dobu.
Výsledek byl takový, že ve špičce stála auta až k rosické výpadovce (k čerpacím stanicím, někdy i za ně) – včetně těch, která ze Zastávky pokračovala přímým směrem.
Ono by mnohdy stačilo, kdyby zelená na odbočení v levo od Rosic svítila po celou dobu co svítí v přímém směru a prostě by řidiči dávali při odbočení vlevo přednost protijedoucím vozidlům. Ten semafor navrhoval amatér. Chybí tam i zelená šipka na odbočení vpravo od Babic na Rosice.
Přejezdy by se měly dělat postupně, první myslím v Rosicích..
Stanice Střelice zachycená „chvíli“ po provedené rekonstrukci:
https://youtu.be/GZMladH1CfE
Jelikož nejsem šotouš, divím se docela, že ta trať je ještě v provozu. Myslel jsem si, že už dávno zarostla bejlím a bodláčím. Jakýsi železný most už se tam rozpadl. Kdo by dnes ještě jezdil z Brna na Jihlavu vlakem?
Který železný most máte na mysli?
Všechny větší viadukty tam byly měněny už na přelomu 80. a 90. let 20. stol.
Tak asi myslite ivancicky viadukt a ten byl nahrazen a navic nevedl na jihlavu
Tak třeba moje děti jezdí Junákem z Budějc do Brna přes Jihlavu k babičce. Ale uznávám, hlavní důvod je ten, že ještě nemají řidičák a mě je nebaví tam vozit na otočku tak často 🙂
Frekvence Náměšť – Brno a Třebíč – Jihlava jsou velmi slušně obsazené. Celý úsek Brno – Jihlava býval taky dobře obsazovaný, dokud si každý kraj nezačal hrát na svém písečku a spoje neroztrhl na dva s nutností čekání/přestupu.
Rychlíky i Os vlaky jsou obsazenější v úseku Náměšť – Třebíč než Třebíč – Jihlava.
I v době, kdy jezdily Os vlaky „durch“ Jihlava – Brno (= o to menší % obsazenost mezi TR a JI), měly delší prostoj v Třebíči (zejména v lichém směru jízdy) = nevhodné pro tranzit.
Roztržení Os vlaků bylo víceméně vynucené s ohledem na změny časových poloh rychlíků od 12/2019, protože Os vlaky tím pádem také musely vynuceně změnit svoji polohu, aby se s rychlíky mohly vyhnout.
Moznam se zeptam blbě, ale nejsem znalec v oboru. Řeší se tu na trati (nejen tady) etcs a navestidla. Jako že když se aktivuje etcs že nebudou navestidla třeba? Nebo jak ten systém pak vlastně funguje? Děkuji za odpověď
Zjednodušeně: Za určitých podmínek na tratích s provozem ETCS nejsou potřeba fyzická návěstidla, standardně od aplikační úrovně 2 výš, u Level 1, který se chová jako bodový zabezpečovač, je potřeba infill telegramu proměnných balíz (kabelem jako u LZB – tzv. Euroloop – nebo přes GSM-R).
Místo návěstidel se pak zřizují Stop značky (moje profilovka) nebo lokalizační značky. U SŽ se s tím afaik počítá na tratích kde bude „Výhradní provoz ETCS L2 s benefity“, a to s doplňkovou návěstní soustavou pro zajištění náhradního provozu, jak bude zřejmě vypadat se dočtete např. v metodickém pokynu SŽ TSI CCS/MP 1.
Děkuji za odpověď. A to se bude týkat návestidel jen na širé trati nebo i ve stanicich?
Stanice v Rosicích je daleko od obce, navíc lidé jsou zvyklí dojíždět na Mendlák a ne na hlavák.
Na Mendlák už linka č. 405 stejně od 12/2022 nejezdí – utnuta na nové tramvajové konečné „Nemocnice Bohunice“.
I když obecně s nevhodnou polohou zastávky v Rosicích vůči většině města souhlas.
Jenže do Tetčické ulice se nevejde a jinde je to ještě horší.
Okolí nádraží se má rekonstruovat, má tam jezdit autobus + poblíž je pseudoparkoviště (většinou tedy zabrané místními a penamáky). Problém je i chybějící chodník od Zbýšovské, SŽ tedy tvrdí, že tam bude chodníček mezi nástupištěm a přejezdem vpravo od trati ve směru do Brna, což by bylo super, ale moc se mi to nezdá.
S tou situací na D1 mají celkem pravdu, „akorát“ to přišli asi o dva roky pozdě aby to nějak řešili…
Dvě koleje do nejméně do Náměště a trolej do Jihlavy. Jinak jsou to zbytečně vyhozený prachy. Přepřahy v Zastávce fakt neočekává.
Slušný poměr cena x výkon by byl za druhou kolej aspoň v úseku Vysoké Popovice – Rapotice. Terén (na rozdíl od jiných úseků mezi Zastávkou a Náměští) vcelku příznivý a vycházelo by tam míjení Os vlaků.
Jenže – ani k tomuhle při „revitalizaci“ nedošlo + reálně to není plánováno. 🙁
Kapitola sama o sobě je křižování R x Os v Kralicích, kdy R jede po odbočné koleji, tzn. 40 (nebo tam je padesátka? nejsem si jist) km/h.
Uvažovalo se s vyhybnou ve Vysokých Popovicich. Je tam ale brutální sklon. Celkově úsek mezi Zastávkou a Rapoticemi je průměrně okolo 20-22 promilemi.
22 promil není pro soudobé vlaky osobní přepravy žádný problém.
Pro rozjezd vlaků ne. Pro zřízení železniční stanice (i dle jedné mojí, cca 10 let staré, komunikace s Kordisem JMK) ano.
Nicméně taková odbočka z jednokolejky na dvoukolejku snad v takovém sklonu (na rozdíl od stanice) být může. 🙂
To druhé tam už nejezdí a to první by se taky mohlo nahradit něčím modernějším.
Pokud bude někdy ŽUB, tak křižování R x Os bude v Náměšti n/Osl., křižování R x R v Krahulově.
Jinak někdy v příštím roce by měla být schválena Studie proveditelnosti tratí Zastávka u Brna – Třebíč/Křižanov – Jihlava/Znojmo – viz níže:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_11274.html
Ta by mohla nějak napovědět minimálně co dál ohledně elektrifikace apod.
Taky v té době možná bude VRT, takže uzel v Jihlavě-městě, takže při 1h taktu rychlých vlaků Třebíč – Jihlava (no ovšem, 2x tolik než je „vyhlíženo na rok 2050“ ve VRTkových studiích :-), nicméně i při 2h taktu by to takto vycházelo, protože Jihlava-město dává s ohledem na trojúhelník linek ČB – JI – po VRT Brno, dále Brno – po t-240 JI – po VRT Praha a Brno – po VRT JI – po VRT Praha smysl v X:30 h s přípoji „za roh“ z t-225 směr Praha) to vychází na Okříšky. P. S. Druhé křižování R-R „půl… Číst vice »
Kdyby opravdu byl 1-h takt R, tak druhé křižování – když první bude žst. Krahulov – vychází cca. do žst. Studenec.
Relace Brno-Jihlava by spíš potřebovala úplně novou trať v jiné trase. Zásadní problém stávající trati přes Třebíč a Náměšť jsou zoufale nízký traťový rychlosti a z toho plynoucí nekonkurenceschopně dlouhý jízdní doby. Částečné zdvojkolejnění ani elektrizace tohle nevyřeší.
Jihlava – Brno: VRT
Třebíč – Brno: příměstská doprava
Třebíč – Jihlava: spojení 2 větších měst, napojení Třebíče na VRT
Takže elektrizace = ano
Současné osobáky jezdí Třebíč-Brno za cca hodinu a půl. I kdyby elektrická jednotka dokázala jízdní dobu trochu stáhnout, je otázka jestli je tohle spojení natolik atraktivní, aby si obhájilo investici do elektrizace. Mě osobně připadá, to na denní ježdění už moc není.
Ve výsledku se nabízí otázka zda by nebylo efektivnější vybudovat v Třebíči nabíječku a od Brna a Jihlavy nasadit BEMU.
Vzdálenost Třebíč – Brno je dost velká na to, aby byla řešena pokud možno výhradně rychlíky/Sp vlaky, které mezi Brnem a Náměští pojedou bezzastávkově.
Tzn. vůbec je nesmysl „operovat“ nějakou 1,5 hodinou.
Je pravda, že při zkrácení jízdní doby na cca hodinu by to už bylo o něco atraktivnější. Ovšem, uživí se tam dvě vrstvy vlaků?
Nesmyslné (a falešné) dilema.
Mj. proto, že 1h takt R/Sp Brno – Třebíč vůbec nemusí znamenat dvouvrstvou obsluhu v úseku Náměšť – Třebíč. 🙂
No a i kdyby mělo jít o 2 vrstvy, tak úplně stejně jako existují 2 vrstvy mezi Letovicemi a Svitavy či mezi cca Křižanovem a Žďárem, že. 🙂
Náměšť – Třebíč má být obsluhováno R a Os vlaky ve střednědobém (2035) i dlouhodobém horizontu (2050), je ale otázka nakolik ten takt R (celodenně 120 min.) + Os ( celodenně 120 min.) bude pro cestující atraktivní – resp. jinak řečeno nakolik je skutečně reálně použitelný hodinový proklad R/Os v úseku Náměšť n/Osl.-Třebíč za situace, kdy R nestaví ani ve Studenci, ani ve Vladislavi, takže skutečný stav není volba R nebo Os pro někoho, kdo bydlí ve Studenci nebo Vladislavi, ale bavíme se pouze o Os vrstvě v taktu t = 120 minut. A to mi nějak osobně přijde s… Číst vice »
EDIT: Srovnej s úsekem Zastávka u Brna – Náměšť n/Osl. s taktem Os t = 30/60 min. v horizontech 2035/2050, byť s přestupem v Zastávce.
Ta ironie, že mezitím už od 12/2019 to Kraj Vysočina udělal tak, že v celkem široké špičce je mezi Třebíčí a Náměští je 1h takt Os vlaků. 🙂
Předěhl tím plány pro rok 2035 (což svědčí o jejich, řekněme, nepřesnosti).
P. S. Hodinový proklad 2h taktů mezi Náměští a Třebíčí = stav, kdy o to nepřesnější proklad R x Os bude na odjezdu z Brna (a to byť ve stavu, kdy ten „Os“ pojede mezi Brnem a Tetčicemi bez zastavení).
Mno, z Trebice se za praci bud jezdi do Dukovan, nebo do Brna.
Bez zásadních změn směrových poměrů to nemá cenu, to by taky byly vyhozené prachy.
Brno – Jihlava vyřeší VRT. Do konvence má smysl investovat pro příměstské vlaky. Kuli dálkové dopravě do toho nemá cenu investovat vůbec, to nebude konkurenceschopné nikdy.
Ano, VRT pro Jihlavu to zlepší zásadně, ale do Třebíče je VRT k ničemu. Dvě koleje se směrovýma úpravama) to chce do Náměště (Studence) a pak rozhodit příměsto na VelMez/Třebíč.
Relaci Brno – Velké Meziříčí taky vyřeší VRT (aspoň jediný směr, který pro Medřič bude přínosem, i když taky dost „klikatě“ se spojkou u Kozlova).
Klikatě, ale zato až do města.
… při falešném dilematu „nemožnosti“ souběžné existence VRT-stanice za městem (ve skutečnosti by se obojí velmi vhodně doplňovalo). A kdy žádná (byť ani existující „severní“) železniční zastávka není na výškové úrovni centra města či západní údolní části města. Neboli dlouholetí proponenti VRT zpětně popírající sami sebe a svá dřívější vyjádření. Je zajímavé, že od velkoměsta obdobně vzdálená VRT-žst. u Roudnice (naštěstí) nadále vzniknout má (a nepadají u ní argumenty, že na rozdíl od žst. Roudnice nad Labem, nebude tato ve městě). P. S. Jak to bude s návaznostmi v Osové Bítýšce od Prahy do Velkého Mezíříčí? To se stihne okolo… Číst vice »
** (doplnění posledního odstavce)… a tím pádem značný neproklad R x Sp mezi Osovou Bítýškou a Brnem? (cca 40 – 20 nebo i 45 – 15)
Nebo se tato slabá relace nechá D1. Vlakem to stejně bude nejspíš nejrychlejší přes Brno.
… srov. s četnými tvrzeními zastánců VRT o tom, jak tato prý zabrání ve vylidňování venkova (= právě vysokým počtem denně dojíždějících lidí ze širokého okolí té které VRT-stanice), tzn. o „síle relací“ nemá smysl usuzovat z nějakého nynějšího stavu.
Nicméně: pořád mi tedy není jasné, která z uvedených variant tedy bude platit (pozn. přičemž rozhodně nebude platit varianta nejlogičtější, tzn. zastavení R v Křižanově a tam okamžitý přípoj směr VM, kam by se do X:00 h v tom časovém horizontu – tzn. kompletně zrekostruovaná t-250 – již stihlo dojet).
P. S. Úplně nejrychlejší vlakem do Prahy by to bylo vlakem z VRT-stanice umístěné za Velkým Meziříčím (v poloze uvedené v cedopácké knize z roku 2012).
Aneb další ukázka „popírání sebe samotného“.
Přepřahy nebudou. Brejlovce při své stopadesáté rekonstrukci dostanou sběrač a trafovagón.
Nebudou přepřahy, ale budou přestupy… Cestující budou děkovat 🙂
Plus výhybny z Jihlavy do Bransouzů.
Když už, tak do Bransouz.
Dobrá správa teď měla dost času ty výhybny realizovat – na té trati měla 3 roky za sebou výluky dlouhé 40 – 60 dní. Leč nestalo se (žádný takový projekt nebyl „na stole“).
Skvělá práce, nevíte někdo jak to vypadá s přejezdem v Tetčicich, někde jsem četl, že po modernizaci, bude zavřený delší dobu než teď, kvůli chybějícím návěstidlům a plánovanému ETCS, to si místní užijí. Prej je to hodně frekventovaný přejezd.
A neví někdo, jestli se plánuje eletrifikace dal směr Třebíč? Trať mezi zastávkou a Třebíči se pár let zpátky modernizovala, ale o elektrifikaci jsem nic nikde nečetl.
Zavřít přejezd na hlavním tahu na Ivančice a M.Krumlov? Pochybuju
Elektrizace bude max „prostá“
Modernizovaly se jen dílčí úseky – z úseku Zastávka – Třebíč byly vynechány některé stanice (Kralice, Náměšť, Studenec) i úseky (Zastávka – AHr. Příbram, Studenec – Vladislav zast.). Samostatnou kapitolou je, že původní název akce byl „Revitalizace trati Zastávka u Brna – Okříšky“, ale mezi Třebíčí (mimo) a Okříškami došlo jen k dílčí rekonstrukci úseku v/u zast. Třebíč-Borovina (vč. nového nástupiště v této zast.) a ke zřízení TZZ mezi Třebíčí a Krahulovem. Nic víc. Nicméně oficiální prospekty tehdy v roce 2016 psaly o tom, že modernizace zbylých úseků „se předpokládá“ při elektrizaci tratě, která měla (z pohledu toho roku 2016)… Číst vice »
… a mimochodem: v jednom z těch vynechaných úseků, konkrétně východně od viaduktu v městysi Vladislav, je již někdy od jara t. r. pomalá jízda 30 km/h.
A odstraněna nebyla ani při cca 10denní výluce na přelomu srpna a září t. r.
Nevim, proc mate minus. Pomala jizda tam proste porad je.
Viz Studie proveditelnosti tratí Zastávka u Brna – Třebíč/Křižanov – Jihlava/Znojmo (schválení 2024).
… srov. s informací z roku 2015 o studii elektrizace Zastávka – Třebíč: https://www.namestnosl.cz/modernizace-zeleznicni-trate-brno-jihlava/d-3704
Tzn. za 8 let posun ani o kousek? Navzdory tomu, že Dobrá správa si sama přidala 3 roky času na to, aby ze Zastávky pokračovala elektrizace dál na západ bez jakéhokoliv mezistavu… 🙂
P. S. Ten údaj o 4měsíční výluce Náměšť – Krahulov v tom článku je také úsměvný – po třech prodlouženích ta výluka byla nakonec 7měsíční.
Víme a píšu to víš – v roce 2024 má být schválena a odsouhlasena studie proveditelnosti, která to téma řeší.
Návěstidla tam určitě budou. ETCS tam nebude hned (proto i „dočasné“ omezení rychlosti na 100 km/h).
Nicméně přejezd bude zavřený o to délce, čím delší budou přibližovací úseky s ohledem na zvýšenou traťovou rychlost.
Ostatně viz už i přejezd v Troubsku – dříve byl v době pobytu lichého S41 v zast. Střelice dolní ještě otevřen, ke spuštění výstrahy došlo až po rozjezdu vlaku ze zast. Střelice dolní.
Teď je tento přejezd uzavřen už v době pobytu vlaků v zast. Střelice dolní, jakož i v době pobytu vlaků v zast. Ostopovice.
Ale nebudou návěstidla, která kryjí přejezd v Tetčicic, a protože v Tetčicich je hned vedle zastávka, tak snad tušíte, co to znamená. Je škoda, že je tam SŽ nechce dát, když se dělá kompletně nová stanice.
Aha, už chápu jak jste to myslel. O. K., nicméně stejně dosud nebylo návěstidel v této věci využíváno – prostě odjezd pro Os vlak směr Brno postaven v předstihu, spuštění výstrahy na přejezdu průjezdem Os vlaku přes spouštěcí bod, výstraha spuštěna i po celou dobu pobytu v žst. Tetčice. Jsem zvědav na přesnou délku přibližovacích úseků. Hodně bude hrát roli, jestli přejezd v Tetčicích bude či nebude mít přibližovací úsek až po (či jen před) zast. Rosice u Brna (téměř přesně 2 km při traťové rychlosti 120 km/h, tzn. 1 minuta od spuštění výstrahy přes stažení závor po vjezd čela… Číst vice »
zajímalo by mě více detaily, ale tipuji, že to bude horší stav než teď, a to tam ma být ještě ETCS, které přihližováky zvětší. Za mě při takovém kompletní rekonstrukci a určitými plány do budoucna, měli přejezd zrušit a nahradit ho podjezdem.
Tak vzhledem k tomu, že tam po rekonstrukci má být nově instalováno sekvenční sklápění závorových břeven, tj. 4 x „půl-závora“ nad každým jízdním pruhem místo stávajících dvou celých závor, tak je jasné, že ta situace se tam zásadně zlepší v důsledků zkrácení předzváněcí doby.
Srov. s Okříškami a přejezdem se silnice II/405 a rozdílem doby uzavření přejezdu v době, kdy se závory sklápěly zaráz (první cca 2 roky provozu od 5/2020) vs. když se sklápějí sekvenčně (poslední 1 – 2 roky). Realita je taková, že doba uzavření přejezdu se zavedením sekvenčního sklápění PRODLOUŽILA. Proč by to mělo být v Tetčicích (i jinde) jiné? P. S. A i tak – zvýšení traťové rychlosti = každopádně prodloužení přibližovacích úseků (zvýšení rychlosti z 80 na 120 km/h, tzn. o 50 % = prodloužení úseků přinejmenším taky o 50 % délky). Tzn. sekvenční sklápění může max. jen částečně… Číst vice »
Tohle vyřeší leda obchvat II/394… v nedohlednu.
Ne že by byl technicky problém mít v zast. Střelice dolní návěstidlo tak aby mohlo dojít k uzavření závor až při odjezdu vlaku…
Ono by se hlavně hodilo mít v Troubsku kolejové spojky, aby při pozdějších údržbových výlukách nebyl provozně jednokolejný celý úsek ze Střelic až do Brna-HH.
Pak by tím pádem v Troubsku byla trochu jiná návěstidla než ta autobloková.
Jenže – nic takového se nestalo. 🙁
Zavedení výhradního provozu pro ETCS vybavené vlaky na rameni Brno-Zastávka u Brna je dle „Prohlášení o dráze
celostátní a dráhách regionálních“ stanoveno na rok 2028, tj. od aktivace ETCS za 5 let, protože však ETCS na tomto rameni bude aktivováno nejdřív v roce 2024, tak výhradní provoz začne nejdříve v roce 2029.
To že ten přejezd SŽ nenahradila podjezdem je hloupé. Místa je tam dost a zároveň by se tím i vyřešil bezkolizní přístup na nástupiště. Všichni si dovedeme představit jak na dvoukolejné trati vypadá raní dobíhání na vlak.
Jako ano, ale bylo by to technicky možné? Vedle je kromě potoka i celé prameniště a zdroj vody (ona obligátní voda z Tetčic 🙂 ).
Nejspíš nebylo, Sušilova ulice by se nadala napojit.
Jo, to taky… Ale tohle se dá s trochu snahy vyřešit jako v Brně u podjezdu Sokolova u autoservisu.
Ta přiložená fotka ze Střelic je ale už z 6/2021 – krátce před začátkem úplné 2,5měsíční (2. 7. – tuším 20. 9. 2021) výluky provozu přes stanici. Neboli: tehdy tak dlouhá úplná výluka, předtím od 15. 6. 2021 do 1. 7. 2021 „jen“ opatření v podobě NAD za veškeré Os-240 mezi Brnem a Zastávkou, no a příští rok tedy 7,5měsíční NAD za Os vlaky Brno – Zastávka, za rychlíky pak Brno – Náměšť. Přičemž územní rozhodnutí pro celou stavbu Brno – Zastávka je platné od r. 2019, tzn. Dobrá správa si sama rozdělila stavbu na 2 samostatné úseky (samo o… Číst vice »
Páč je třeba 3 pruh v úseku Holubice VB.
Češi mají sice problém se správným používáním více pruhů , ale i tak by došlo k velkému zlepšení situace.
To nerozporuji.
Rozporuji to, že si Dobrá správa o 3 roky odložila „druhou etapu“ prací tak, že se to sejde časově.
Plus tedy „nickolejný provoz“ Křižanov – Vlkov, když ostatní beztunelové úseky t-250 (i 230) byly modernizovány za jednokolejného provozu.
Jestli to nebude tím, že na dobré správě na tuhle výhodu dvojkolejných tratí zapomněli. A ještě Vám to zdůvodní, že to tak bude rychlejší. Že to už vyzkoušeli někde u Brna.
V ideálním světě by se údržba dělat nemusela, protože všecko by vydrželo navěky.
Jak byste opravoval strop tunelu při provozu na jedné koleji? Klíčové slovo: Lešení.
** Ošklivý překlep: NAD za Os vlaky Brno – Zastávka samozřejmě od 15. 6. 2020 (ne 2021) nepřetržitě až do toho 20. 9. 2021.