Přesun provozu na Osoblažce na obce se odkládá o rok, na trať se vrací po modernizaci další vůz
Osobní vůz Btu 901 po návratu na Osoblažku. Foto: Michal Jeřábek / České dráhy
K přesunu má dojít po opravě druhé lokomotivy.
Nešlo by udělat pronájem vozidel z JHMD aby tam aspoň přes léto jezdili dva vlaky proti sobě? a každej s 2 vozy + vůz na kola aspoň…
A co takhle orient expres na podvalech?
Nešlo, věřitelé JMHD musí koukat jak vozidla reznou bez užitku.
Dobrá zpráva pro budoucnost Osoblažky
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/krnov-glubczyce-zeleznice-trat-obnova.html
Jen si dovolím připomenout, že žst Raclawice je stále v provozu, v rámci Podsudetské magistrály. Obnova se týká „odbočné“ tratě z Raclawic do Ratiboře. Tudíž nějaké optimistické extrapolace směrem k budoucnosti Osoblažky bych z toho nevyvozoval.
Osoblaha podala podnět na zrušení plánované územní rezervy v zásadách územního rozvoje kraje pro prodloužení tratě do Polska se zdůvodněním, že v místě plánuje „průmyslovou zónu“ . Kraj se jim chystá vyhovět a tuto plánovanou územní rezervu zrušit v připravované změně ZÚR . Takže spadla klec kominíčku…bohužel
A to České dráhy předají i vozidla, která jsou v Lužné? Tuším, že tam je jedna lokomotiva a jeden Balm/ú.
To už by bylo těch vozidel na trati už nějak moc vzhledem k turnusu
Co se na tom nově opraveném Balmu musí dělat za školení? 😀
No, já se domýšlím, že tam budou nějaké novinky, třeba blokování dveří, třeba se jinak ovládá topení, ventilace, dnes je tendence všude cpát elektroniku. Divil bych se, kdyby tomu ,,Balmík“ unikl. A třeba i kvůli záruce musí být obsluha a údržba proškolena. Aby byla uznána reklamace.
Jedna novinka tam je (žádná z výše uvedených), ale to je tak k popukání, že to raději nebudu psát, nikdo by mi to nevěřil.
Ale věřil. Jiný typ dávkovače mýdla na WC?
No mě by zajímalo, jak to dělají soudruzi v NDR … Nejenže dokázali exhumovat několik úzkorozchodných tratí, ale dokonce jim po nich jezdí vlaky😉. Řadu těchto tratí máme hned za hranicemi (Zittau – Kurort Oybin/Kurort Jonsdorf, Radebeul – Radeburg, Cranzahl – Kurort Oberwiesenthal …). Sem by asi měli jít na školení lidi z JHMD a Osoblažky …😊
Tyto dráhy (podobně v Rakousku) provozují menší lokální firmy, které jsou vlastněny zemí a obcemi. V minulosti DB a ÖBB chtěly provoz zastavit, resp. tlačily na spolkové země, ať si ty úzkorozchodky převezmou. Pro „velkou dráhu“ je úzkorozchodka spíše přítěž (atypičnost, vysoké náklady, malý obrat …). Pro lokální společnost je to hlavní byznys, a proto se o provoz stará.
Ano, tohle je jasné. Ale neměl by být tento model inspirací pro JHMD a Osoblažku? Obávám se totiž, že u nás se tak nějak stále řeší kvadratura kruhu … Přitom by stačilo porozhlédnout kolem.
Na Osoblažce to k tomu směřuje. Vlastníkem spol. Slezské zemské dráhy jsou obce ležící podél trati. Na JHMD byla kolem roku 1997 jiná situace. Pokud by vlastníkem JHMD byly municipality, patrně nikdy by k současnému scénáři nedošlo.
Tak JHMD je dost smutný příběh. Pokud vím, tak to původně bylo sdružení nadšenců. Ale pak k tomu přišel někdo, kdo z toho chtěl vytřískat prachy.
Ten někdo u toho byl od začátku, protože ti nadšenci neměli dostatek peněz. Postupem času akorát začalo nějaké části akcionářů vadit, že z firmy nic nemají, protože ti nadšenci všechno co vydělali investovali zpět.
Takto to dopadá po čase vždy, kde se točí peníze a někdo má pocit, že z toho musí mít víc než dosud.
Zase nebýt těch lidí, JHMD by dávno neexistovaly. ČD potažmo stát o ten provoz zájem neměl, a Šatava by na rozjezd neměl peníze, a nejspíš by ani nebyl schopen dotáhnout do konce tu privatizaci.
Samozřejmě klobouk dolů před těmi, co z toho udělali provozuschopný podnik.
Ale bohužel je vše závislé na tom, aby všichni táhli za jeden provaz.
Na osoblažce si po čase dokážu představit po obecních volbách, že některá obec, mající z provozu jen nevelký užitek, se začne cukat. A ty vydělávající na tur. ruchu se nebudou chtít moc dělit.
Kraj přece nemůže rozhodovat o tom, co ČD budou nebo nebudou dělat. Jinak je to ostuda, co zde předvádějí.
Zaměstnanci ČD jsou takoví mimoni všichni, něco sem posílají nějakou „hvězdnou pěchotu“ (viz superstar)?
Kde pracujete?
Jakože byste to pane králi nechal na ČD. Bych si dovolil směle poukázat na to, co tam ti klauni poslední dobou předvádějí… Moc legrační to teda není.
Kraj to ale platí … a když mu půl roku a pak co chvíli jezdí místo vlaku bus, tak logicky asi spokojen není a začne hledat jiné řešení.
Zřejmě se předpokládá dohoda. K čemu by ČD byla atypická vozidla? Vozidla se odkoupí za cenu, která pokryje zůstatkovou cenu plus technické zhodnocení. A ČD se zbaví provozu, který jim přináší víc starostí než užitku. A třeba budou dál zajišťovat údržbu na objednávku nového provozovatele.
Taky si myslím, ČD se provozu na Osoblaze rády zbaví.
Kdo platí, ten rozhoduje.
Opravdu ostuda. Neměli nic opravovat a modernizovat a šrot prodat obcím.
Tak nějak jste to myslel? : – )
Proč by kraj nemohl podmiňovat svoje platby? Ať čd jezdí na vlastní triko
Nechápu v článku tuto větu: „Lokomotiva v rámci oprav obdrží nový dieselový motor NEBO řídicí systém.“ Jestli lokomotiva obdrží nový motor i řídicí systém, nebylo by namístě použít spojky A? Opravdu jde o situaci, kdy se bude někdo (kdo?) na základě něčeho (čeho?) rozhodovat, zda nastane jedna z možností, tj. lokomotiva dostane buď nový diesel nebo nový řídicí systém? To je totiž význam spojky nebo; a jestli ji pisatel použil v jiném významu (v jakém?), úplně tím změnil informaci obsaženou ve větě. Už mě neudivuje (i když pořád nasírá), když takhle przní češtinu to rostoucí stádo uživatelů internetu se smártfouny,… Číst vice »
Takto to bylo v TZ Českých drah. Nicméně souhlas, je to chyba díky za upozornění, opraveno
Děkuji.
Tenhle druh „nebo“ je taková dnešní vada řeči.
Pokud před „nebo“ není čárka, pak má skutečně význam slučovací. Pakliže před ním čárka je, pak má význam vylučovací. Zde to tedy bylo správně.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Nebo#bref
Tohle ale není ten případ.
Kdysi jsme se učili (ku podivu v hodině matematiky), že „nebo“ bez čárky znamená, že nastane jedna nebo obě ze dvou možností.
Jestli vám vykládali podobně i logické operátory, měli by ti vrátit školné…
Matematicky je opravdu „nebo“ znamená alespoň jedna z možností, tj. pokud jedna, tak na tom, jestli druhá ano, nebo ne, nezáleží.
No jo… 🙁 Ono není „or“ jako „or“. Já už jsem tak starej, že mě na střední škole ještě učili jenom jedno „or“, a to ve významu toho, čemu se dneska říká „výhradní or“. A technickou VŠ se mi podařilo vystudovat ještě bez počítačů a znalosti programování, takže mi to ani dnes nepřipadá divné, že v paměti mám místo OR uloženo XOR… Omlouvám se.
Na Wikipedii je k tomu toto stručné heslo:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Disjunkce
včetně odkazu na možné zmatení významů v lidském jazyce, což je vlastně původní příčina, proč vznikla tato část diskusního vlákna.
Tak nebo může být v pořádku, pokud je to myšleno tak, že dostane alespoň něco z toho. Matematicky „nebo“ znamená, že může dojít k jedné, nebo k druhé variantě, ale taky mohou být splněny obě, takže možnost „a“ je v „nebo“ zahrnuta. Samozřejmě, myslím, že už bylo rozhodnuto, co se bude dělat, takže je použití „nebo“ zbytečné.
Zajímá mě, co je předmětem školení u vozu, který zde jezdil desítky let. U modernizace by se to dalo i pochopit, ale to musí být záležitost dne dvou.
Úplně si to představuji: Toto je okno. Přes něj je teď vidět a odvážlivci je mohou i stáhnout. Všechna! Toto je záchod. Po aktivaci pedálu…ano… teče voda do mísy. Vážně vždycky byl a zase je splachovací….🙈
„U modernizace by se to dalo i pochopit“
Tak chápejte.; – )
Já dělám rozdíl mezi opravou (uvedením do provozuschopného stavu) a modernizací. Nedočetl jsem se, že by měl vůz automatické zavírání dveří, vakuová WC, klimatizaci, poptávkový či odbavovací systém pro cestující. To modernizace. To že se nemusíte štítit sednout na sedačku nebo WC a že jdou stáhnout okna a do vozu neteče, není modernizace. A tedy důvod školení.
Představte si, že byste si koupil do auta nové rádio.
Nedostal byste nic o ovládání se sdělením, že jezdit můžete a když si ho neumíte ovládat, nevadí, protože to není modernizace.
Mne spíš zaráží doba rekonstrukcí lokomotiv.
To je opravdu zajímavé. Doteď všechny realizace staveb, techniky a další věcí v republice byla zásadně v termínech a nestály ani halíř navíc.
Mě by spíš zajímalo, jak zněly příslušné smlouvy včetně sankčních ustanovení za nedodržení termínů.
Ano fandím,jen škoda JHMD.Myslím že by zde ČD mohla taky provozovat osobní dopravu a soukromnici výletní a parní vlaky.Osobní doprava vždy bude ztrátova na této trati.
Ztrátová? Jak pro koho. Co se týká dopravce ČD, nemůžu se zbavit dojmu, že všechny nabagrované výkony v MSK, včetně Osoblažky, jsou ziskové. A budou se jich držet, co to půjde (uzavřená smlouva). A až to nepůjde, ještě na tom něco trhnou – akciovka jako každá jiná, s péčí řádného hospodáře, prodej majetku za tržní cenu atd.
Než ČD, raději rozprodat do šrotu.
Neschopné ČD mají zpoždění s opravou lokomotivy, nový vlastník už bude jezdit bez problémů.
I takto se to dá napsat. : – )
Škoda, že na té krásné trati není tunel. (?)
Na tu legraci s ECM loni v červnu s výpadkem druhé lokomotivy jste zapomněl, že? Na tu legraci, že ČD opraví vůz a pochlubí se s ním a ten nejezdí, protože personál se potřebuje zaškolit, také?
ECM „nastalo“ z důvodu už tříletého (že ji dodají teď na podzim, už skoro nevěřím) zpoždění té, co už měla dávno jezdit v době, kdy měla jít na generálku. (já si nekupuji nové auto před STK, co kdyby mi náhodou neprošlo to původní.) Proč by nemohl nový dopravce převzít mašinu z Wynxu a zaplatit ji? Když bude pro něj? Trochu papírování a není problém. Problém se zaškolováním je normální a vozidlo pár dní po dodání nejezdí. Případně se odstavuje na další školení dalších lidí. Většinou se k tomu i přidají „dětské nemoci“ a může stát o to déle. Nebo snad… Číst vice »
Papíry pro druhou loko byly prošlé o více než tři roky, stejně tak se o ECM vědělo mnohem déle.
Dodavatelem modernizace není Wynx, ale CZ LOKO.
Je normální se chlubit dodáním vozu, který nejezdí?:-)
Takže za problémy může CZ LOKO nebo ČD?
Tak se měla utajit přeprava, zákaz ji fotit a psát o ní a zveřejnit až v době první jízdy.
Už vidím titulky „ČD utajovaly přepravu vozu“. : – )
ČD lokomotivu neopravují, ale provozují. Chápete rozdíl?
Ale mohou za to, že není opravena, ne? : – )
No a? Co je objednatelům a uživatelům dopravy do toho? Jejich partnerem je dopravce a jak si to dopravce zařídí se svými dodavateli, je zcela jeho problém. Hlídat dodržování termínů, kvality a ceny je zcela na ČD, které jsou vůči opravnám v pozici smluvního zákazníka; a jestli nejsou, jestli jsou smlouvy uzavřené nevýhodně pro ČD, ty, kdo jsou pod těmi smlouvami za ČD podepsaní, už mělo vedení dávno z firmy vykopat. Dtto platí pro dodržování zákonných lhůt. ČD jsou subjekt odpovídající za údržbu (což je význam zkratky ECM – Entity in Charge of Maintenance). Na plnění požadavků uložených subjektům s… Číst vice »
Ale já moc nechápu, proč teď změna dopravce, když všechna vozidla budou opravena a ČD do toho vrazily desítky milionů. Takže pronájem SZD nemůže být za hubičku. Prodej vozidel také nepřichází do úvahy, kde by desítky milionů muzejníci vzali. U druhé lokomotivy nešlo vůbec o papíry, lokomotiva byla po havárii SM. A několik let trvalo rozhodnutí, jestli ji vůbec opravit, jestli vůbec bude kraj dále objednávat dopravu na Osoblazce. Bohužel cz loko předalo lokomotivu do opravy nějakým amatérů z Kutné Hory a tam je lokomotiva už skoro 3 roky.
„Bohužel cz loko předalo lokomotivu do opravy nějakým amatérů z Kutné Hory a tam je lokomotiva už skoro 3 roky.“
To ale nemusí ČD vůbec zajímat. U někoho si snad objednaly práci za nějakých podmínek a s nějakým termínem plnění.
Stelo se mi podobné s autem. Nějaká oprava u dosud spolehlivého opraváře.
A ten onemocněl. Oprava se protáhla.
Vinen tedy logicky jsem já. : – )
Snad se vám stane něco podobného a to vás vyléčí z podobných soudů.
Ve chvíli, kdy bys s tím autem taxikařil a měl už nasmlouvanou práci, musel bys to nějak s těmi klienty řešit. Nejde o vinu či nevinu, ale obchodní vztahy dopravce a zákazníka.
Co bych vyřešil? Auto by pořád bylo neopravené.
Neargumentujete jiným autem atd. Prostě jiné nejsou.
Tohle je fakt argumentace na úrovni 60. let.
President Antonín Novotný aka Krásný Tony: „Maso není, ale bude vbrzku.“
Lidová tvořivost: „A kudy se jede do toho Brzka?“
Až na to, že to vůbec není podobné. Smlouvy mezi korporacemi se uzavírají přece jen trochu jinak než když Pepa z ulice přijde za Frantou do servisu „hele, sprav mi to“. Slušná firma nenechá svého zákazníka čekat na smluvně dohodnuté plnění 3 roky. A jestli to budeme my cestující jako zákazníci postiženého dopravce pořád omlouvat, nápravy se nedočkáme nikdy.
Tak jak byste to řešil jako dopravce, abyste měl lokomotivu udělanou v termínu?
Nezajímají mě smlouvy pokuty atd.
Hotovou mašinu v termínu bez ohledu na problémy výrobce nebo jeho dodavatelů.
Ta 914 byla nepojízdná cca už od roku 2015. Tzn. do zavedení ECM bylo 7 let na to, ji zprovoznit.
Ty smlouvy a pokuty v nich obsažené jsou ale základem vztahu mezi dodavatelem a odběratelem.
Prostě zavřu smlouvu takovou,přes kterou upokutuju dodavatele tak,až budu mít na novou/jinou.
Pokud to neumím,nebo dokonce nechci,tak nemám na trhu co dělat,a budu nahražen.
ČD si nechaly opravit lokomotivu u jednoho opraváře (tzn. jedné fyzické osoby)?
Irelevantní.
Firma nesplnila smlouvu.
Je jedno, co bylo s opravovaným předmětem v minulosti, oprava byla domluvena na určité datum.
Stále nikdo nevysvětlil, jak by se domohl splnění zadání, aby měl zakázku v termínu.