Na úzkokolejku do Osoblahy se po sedmi měsících vrací pravidelné vlaky

Motorová lokomotiva 705.913 s vozem Balm po rekonstrukci. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráhaMotorová lokomotiva 705.913 s vozem Balm po rekonstrukci. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráha

Cestující čeká opravený vůz Balm.

Poprvé od 16. června loňského roku vyjedou ve čtvrtek 26. ledna na úzkokolejnou dráhu z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy pravidelné vlaky Českých drah. Skončí tak více než sedm měsíců náhradní autobusové dopravy. Tu způsobil nedostatek provozuschopných vozidel Českých drah. Na trati jezdily jen nostalgické parní vlaky místní společnosti Osoblažská úzkorozchodná dráha.

První spoj by měl vyjet ve čtvrtek v 5:46 z Osoblahy. Cestující čeká svezení opraveným vozem Balm, který prošel i částečnou rekonstrukcí interiéru. Sedačky mají nová čalounění, na podlaze je nové lino, ve voze je nové obložení.

K zastavení provozu pravidelných vlaků došlo kvůli tomu, že začaly platit nové normy ECM a České dráhy neměly v červnu jedinou lokomotivu, která by podmínky pro provoz splňovala. Jedna z lokomotiv je na modernizaci u CZ LOKO / Wynx Pool, kde její oprava nabrala více než roční zpoždění. Druhá (705.913) už měla prošlé všechny předepsané kontroly a musela také na opravu.

Obce podél trati se netají nespokojeností se situací a chtějí provoz na trati převzít. Mluví se o možném převodu letos na podzim. Trať do Osoblahy je aktuálně kvůli krachu Jindřichohradeckých místních drah jedinou úzkokolejkou s pravidelnou celotýdenní dopravou v zemi.

Tagy České dráhy Trať 298 Třemešná ve Slezsku Osoblaha
33 komentářů