Přestavbu uzlu Pardubice vyprojektuje Sudop Praha za 95 milionů
Správa železniční dopravní cesty vybrala po pěti měsících od vypsání tendru projektanta na modernizaci pardubického železničního uzlu. Smlouvu uzavřela se
Správa železniční dopravní cesty vybrala po pěti měsících od vypsání tendru projektanta na modernizaci pardubického železničního uzlu. Smlouvu uzavřela se sesterskými firmami Sudop Praha a Sudop EU. Hodnota zakázky činí 95 milionů korun, předpokládaná cena při vypisování tendru byla 106 milionů.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše nabídku předložili tři uchazeči, vedle Sudopu Praha (a Sudopu EU) ještě Metroprojekt Praha a sdružení MCO Olomouc/Sudop Brno. „Žádný uchazeč nebyl vyloučen, všechny nabídky byly hodnoceny,“ dodal Illiaš.
Projektování by mělo trvat 14 měsíců, vítězné firmy budou následně na stavbě provádět i autorský dozor. SŽDC počítá s tím, že k zahájení stavby dojde příští rok. Hotovo by mělo být za tři roky. Ještě před odevzdáním celého projektu by měl Sudop podle smlouvy dodat „Technický průkaz prokazující možnost následné realizace Ostřešanské spojky.“ To je léta plánovaná nová trať na Chrudim, její stavba je ale kvůli odporu obcí v nedohlednu; součástí modernizace pardubického uzlu není.
Modernizaci pardubického nádraží schválila ministerská komise loni v říjnu, půjde o jednu z nejnákladnějších železničních staveb posledních let, odhady nákladů hovoří o čtyřech miliardách.
Dělníci přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody. Nově vznikne i lávka, která propojí severní a jižní části města a bude mít přístupy na perony.
Průjezdná rychlost se zvýší ze 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině, v Pardubicích nicméně všechny vlaky staví.