Přestavbu uzlu Pardubice vyprojektuje Sudop Praha za 95 milionů
Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty vybrala po pěti měsících od vypsání tendru projektanta na modernizaci pardubického železničního uzlu. Smlouvu uzavřela se
Co tam zase chcete modernizovat a rekonstruovat???…Nástupiště jsou zrekonstruovaná na 550 mm nad TK,podchody také,interiéru nadražní budovy také nic neschází,takže nechápu tohle vyhazování peněz.Spíše bych investoval do úvrati od Chrudimi a také do jednokolejného mostu přes Labe Pardubice hl.n.-Pard.Rosice.
Zapojením železniční stanice Pardubice do dálkového řízení Česká Třebová – Kolín se stane liniové řízení dopravy a organizování dopravy komplexním. Traťoví dispečeři budou mít k dispozici všechny dostupné informace o aktuálním pohybu vlaků v dané oblasti, rozhodování bude tak dynamičtější a flexibilnější. Uzlová stanice generuje velkém množství dopravních procesů. Nepřetržitý tok informací o aktuálním dění bude přinášet možnost náhle vzniklé dopravní situace okamžitě analyzovat a tím eliminovat zpoždění vlaků. Bezprostřední reakce dispečera znamená efektivní způsob organizace dopravy v celém úseku a rychlý přenos informací jednotlivým dopravcům a cestující veřejnosti.
Nechystá redakce článek o tom, co vlastně takové projektování obnáší a na co všechno se ty peníze spotřebují? Kolik lidí, resp. člověkohodin práce taková běžná zakázka na koridorový projekt obnáší, jaké všechny profese jsou se na tom podílejí, co všechno je nutné udělat za měření, analýzy, kolik stojí software, jaké má projekční společnost pro jednu zakázku náklady a zisk, jak moc jsou ty společnosti navázané na SŽDC (resp. ŘSD a dalšími). V lehce investigativním pojetí by to mohlo být zajímavé čtení 😉
Pokud jde o cenu, je to u těchto velkých staveb celkem jednoduché… projektant kasíruje určité % z odhadované ceny zakázky, takže proto je projektování tak „levnou“ záležitostí…
„Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků.“ Kromě nástupiště 1 už jsou všechny nástupiště asi 15 let po modernizaci, kromě toho výšku umožňující bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků měly už před modernizací. To jen tak pro úplnost. Zámková dlažba je v pořádku, nic se nerozpadá, sloupy zastřešení byly nedávno natřeny a dokonce jsou na všech nástupištích už asi 2 roky ledková světla. Šeptá se o tom, že jediný problém je s odvodem dešťové vody ze zastřešení, ale kromě téhle úpravy nevidím důvod proč vyhazovat peníze za kompletní přestavbu. Druhá možnost je, že… Číst vice »
Souhlas,vyhazování financí,které by se daly použít naléhavě jinde….
Tri nabidky a vsechny od jedne skupiny (ovladane jednou osobou) neni to nahodou kartel?
Úvrať do Chrudimi zůstane?
To by mě taky zajímalo, když je realizace Ostřešanské spojky prakticky u ledu, mohli by aspoň zrušit úvrať přes Rosice n. L.
zhledem k tomu že představitlé Chrudimi řekli, že jim to nevadí , že jim stačí víc vlaků tak asi jo, přes jejich odpor to prostě postavit nejde.
Jelikož se prostor pro přímý oblouk (a úvrať na hlavním) zabetonoval silnicí, nic jiného asi nezbude. Čím víc budou vymýšlet variant, tím víc bude protestů a průtahů. Původní medlešická varianta už mohla při troše dobré vůle fungovat, jakkoli není určena jen přímému spojení měst. Osobně by se mi nejvíce líbilo odbočení po původní vlečce ještě před řekou a napojení už před Starými Jesenčany (a v Chrudimi krátká spojka od Heřmanova Městce na hlavní nádraží k tomu), což by umožnilo i dobrou obsluhu území, ale chápu, že to je pro mnohé neprůchozí a málo pokrokové. 🙂 Ono, pokud se zdvoukolejní most… Číst vice »
Jasně, že zůstane – SŽDC vám řekne, že projednat novou trať by trvalo dýl a bylo by to náročnější
Ví někdo, zda se budou prodlužovat nástupiště a zda i Olomouc dokáže pojmout dvě spojené Pendolina?
ELB:
ta gramatika ti vazne nejde – spravne je „dve spojeNA Pendolina“ – protože jsou to „ta Pendolina“ – dal je pripustny hovorovy tvar „spojeny Pendolina“ – NIC VIC !!!!!
Výborně, konečně by někoho mohlo napadnout, že Pardubice jde taky projíždět…
Však už tu také pár vlaků zastavuje jen pro nástup směr východ.
v dosahu 20 km 200 000 obyvatel. Takže neprojíždět .
Jiří Kouba: Už mě to projíždění taky napadlo. Hlavní argument proti zvýšení rychlosti v úseku Pardubice – Ústí nad Orlicí na 200 km/h je kromě nutného zrušení všech přejezdů (což osobně považuju za výborný vedlejší efekt dvoustovky a nikoli problém) a soužití s nákladními vlaky (časem snad odklon části z nich přes HK na pravobřežní trať), je právě zanedbatelný přínos pro jízdní doby (1-2 minuty), když stejně všechno v Pardubicích zastavuje. Při tom množství rychlíků z Prahy na východ by snad nebyl problém, aby jich pár projíždělo Pardubicemi a dvoustovkou frčelo dál (tam už by úspora byla 5+ minut). U… Číst vice »
Nevidím důvod, proč by i expresy neměly zastavovat v krajském městě, naopak ale lze projíždět Prahu-Libeň, Kolín, Č.Třebovou.
Martin V. : Souhlasím, 5 min. tady 3 zase tam a další 4 ještě někde jinde a vlak bude o skoro čtvrt hodiny rychlejší :).
Pojuz: Nejste náhodou z HK 🙂 ? A které vlaky konkrétně by tam dle vás nemusely stavět? Pardubice mají dost velkou spádovou oblast.
To jsou zase od některých „káčkoviny.
Martin V.: můžete nám prosím sdělit na kolika % z celkového počtu km čtyř železničních koridorů je povolena 160 km/h?
I na luxusně stavěném IV.koridoru ČB, resp.zatím Ševětín – Bystřice U Bn devalvuje zatím průměrnou rychlost a celou investici úsek do Prahy (a bude tomu tak ještě hodně dlouho – než bude nějaká VRTka Praha – Brno, budu mít fous až na zem 🙂 ).
Rossec: Tak, kdysi Manažer a Pendolino Sprinter projížděli Pce i Ol., takže nevidím důvod, proč by to teď nešlo, kór když se tam pojede rychleji. Hlavně, když se jede na Prahu, z Pardubic na Prahu jezdí strašně moc vlaků, takže zrušení zastavovaní třeba 5-6 vlaků není zas takový problém. A ne nejsem z HK, aktuálně se nacházím cca. 1000km od HK :). Přeji příjemny den.
Ono tam taky jezdí docela dost cestujících a je lepší je rozmlnit do několika poloplných vlaků než je všechny rvát do jednoho přecpaného. Navíc nejde jen o to odjet do Phy, ale taky přijet z Moravy. A když každý z těch vlaků začíná jinde, tak by ty vlaky stejně musely zastavit v nějaké přestupní stanici (Olomouc, Č. Třebová)…
Tak od toho by měla být VRT přes Vysočinu, která Pardubice úplně mine, a vlak tak zastaví až v Brně a pak v Ostravě. Část jich pak může sjet do Jihlavy, která je dnes po kolejích úplně zabitá. Nemusí se tak zbytečně prasit stávající trať, po níž jezdí i pomalejší krajská doprava a náklady. 🙂 Stačí druhá kolej a zlepšení přes Hradec na Choceň a k tomu případně další dvě koleje v nové stopě na Ústí a dál ke Třebové.
Dle IDOSU vlaky směr Praha následující hodinu: 8:24, 8:38, 8:47, 8:54, 9:01, 9:09, 9:23.
Takže když by zde pár vlaků nestavělo, tak by se to zvládlo a bylo by furt čím jet :–).
Aspoň by ve špičce nedocházelo k přeplňování vlaků denními dojíždějícími (přesto, že je chápu a nezávidím jim to), protože třeba odpolední railjety v pátek odpoledne z Prahy jsou obvykle celkem peklo.
Ty vlaky tam ale zastavují i pro druhý směr, než na Prahu.
Projíždět 200 000 aglomerací může napadnout jenom s prominutím H O V A D O
Max:
V CR mame 3 opravdove aglomerace:
1.) Praha a prstenec okolnich „mestecek“ mezi nimiz se postupne prostor zastavuje prazskou předměstskou rezidencni zástavbou…
2.) Ostravsko – od Tesina az po Frydek Mistek a na zapad az po Opavu
3.) pas mest v Podkrusnohori – od Decina rekneme v delší variante az po Cheb – zejména ale města v Usteckem kraji
Tak nejak mi unika „pardubicka aglomerace“…. ve smeru zapad vychod…. to uz se v soucasnosti bere jako primestska doprava pro Prahu..
Jedina aglomerace je ve meru Sever Jih – tj Jaromer – Hradec -Pradubky – „Prudim“ – Slatinany…