Přestavbu děčínského nákladního uzlu za 3,5 miliardy vyprojektuje Sudop Praha

Stanice Děčín východ - dolní nádrží. Pramen: Správa železnicStanice Děčín východ - dolní nádrží. Pramen: Správa železnic

Přestavba nádraží, které využívá nákladní doprava, má proběhnout v letech 2025 až 2027.

Správa železnic (SŽ) po roce od schválení záměru ministerstvem dopravy pokročila v přípravě kompletní přestavby dolního nádraží ve stanici Děčín východ. Novou podobu stanice, které se též říká severní nádraží, vyprojektuje sdružení firem Sudop EU a Sudop Praha za 90,698 milionu korun. Pražský Sudop byl jediným účastníkem řízení, předpokládaná cena zakázky byla 92,607 milionu.

Přestavba nádraží, které využívá nákladní doprava, vyjde podle letáku Správy železnic na 3,5 miliardy korun, stavět se má v letech 2025 až 2027. Loni po schválení centrální komisí ministerstva dopravy uváděla SŽ cenu 3,2 miliardy a termíny výstavby léta 2024 až 2026.

Cílem projektu je podle Správy železnic kompletní přestavba stanice v obvodu dolního nádraží. Dojde ke zlepšení parametrů stanice, zejména zajištění dostatečné délky kolejí, rekonstrukcí projde zabezpečovací a sdělovací zařízení. Kolejiště dnes obsahuje 15 dopravních kolejí, v novém stavu zde bude 12 dopravních kolejí a dvě koleje manipulační.

Úprava kolejiště si vyžádá demolici některých objektů, zejména stavědel a objektu Českých drah. V rámci stavby
vznikne nová technologická budova a dále objekt, který bude náhradou za zdemolovanou stávající budovu ČD. Vznikne i jedno šedesátimetrové nástupiště. Celý areál stanice bude nově oplocen.

Stanice Děčín východ vznikla spojením dvou nezávisle vybudovaných nádraží. Starší staniční budova je nazývána jako horní (případně jižní) nádraží, novější a mohutnější stavba pak dolní (také severní) nádraží. Areály jsou odděleny ulicí, budova dolního nádraží už zhruba 60 let provozu neslouží.

Přesně před dvěma lety Správa železnic dokončila modernizaci horního nádraží, které slouží osobní dopravě. Šlo o výrazně menší projekt, náklady činily 143 milionů. Nádraží získalo po opravě nové zabezpečovací zařízení, nástupiště s bezbariérovým přístupem i lepší informační systém. Stanice je součástí tratí Ústí n. L.-Střekov – Děčín hl. n. a Děčín hl. n. – Česká Lípa.

Tagy nádraží Děčín východ Správa železnic Top
52 komentářů