Přestavbu děčínského nákladního uzlu za 3,5 miliardy vyprojektuje Sudop Praha
Stanice Děčín východ - dolní nádrží. Pramen: Správa železnic
Přestavba nádraží, které využívá nákladní doprava, má proběhnout v letech 2025 až 2027.
Modernizaci si už opravdu zaslouží, ale menší počet dopravních koleji je hloupost, je to tam věcné plný.
Super, poslední projektant co kreslil nové stožáry pro troleje tam ani nebyl a dělal to z map.cz
By jste nevěřili jde všude se mělo betonovat…. co na tom stojí tolik peněz???
Ano, co neuděláme pro rozvoj železnice… vytrháme tři koleje, zašantročíme kus pozemku. Vaše Dobrá správa. Umí tahle firma budovat a rozvíjet železnici?
Ona tady rozhodně pro to, aby budovala a rozvíjela. Ona je tady pro to, aby INVESTOVALA!
a to se jí daří. Prachy se točí!
Bude se v rámci této stavby přecházet už na 25KV, nebo zase jenom příprava?
Oni prostě musí snižovat počet kolejí za každou cenu. Přitom potřeba by byl pravý opak.
Tak páni na MD a odboru modernizace SŽ jsou holt nedotknutelní… Průvan by tam měl nastat, co nejdřív!
Průvan? Tam jedině tornádo.
Furt slýchám, že se je hloupost snižovat počet staničních kolejí. To je zcestné! Modernizaci sítě je třeba dělat podle plánovaného GVD plus rezerva! Takže zde především parametry TEN-T, dále zvážit formu GVD, zda stochastický, či taktový, zde bych volil kombinaci, pro osobku taktový, nakládka tu osobku zde převyšuje plus střídání čet, čekání na různé úkony. Čili zde ano, je třeba mít dostatek kolejí pro 740 m dlouhé vlaky pod ETCS. dále je nutno mít kapacitní zhlaví a spojky, čili dostatek paralelních spojek ve zhlavich, případně i odbočky na trati. Dále bych už konečně doprdele začal dělat trolejové uspořádání dopraven s… Číst vice »
Nerad bych napsal ve svém komentu hloupost, jelikož jsem neviděl plán konkrétní podoby po přestavbě. Co mě bohužel negativně zaujalo (ale rozhodně nepřekvapilo), je další „trhání“ kolejí. A to ve stanici, kde je současný stav nedostačující. Děčín Východ dol.n. je stanicí, kde dochází k přepřahům HV, čekání na dispozici DB Netz, občas k přidávání či odebírání zátěže a v byť v malé míře, tak i k vlakotvorbě. Vlaky si tak vystojí cestou přes Děčín ještě delší čas v UL Střekov nebo stanici Děčín – Prostřední Žleb, než bude na Východě místo. Strojvedoucí budou na hodinách, vlak zamknou a dopravci budou… Číst vice »
Tak to zkuste nakreslit…on vám nikdo hlavu neutrhne…
Ty přeprahy za těch 5 a více let by měly být víceméně minulostí,snad na nějaké občas zbloudilé 363/:5/ a výluky na straně DB budou taky minulostí.
Ty přepřahy rozhodně minulostí nebudou, ne každý si může dovolit jezdit od Severního moře na Blakán jednou lokomotivou. 12 dopravních kolejí v plné délce je dost, spíše bude problém s odstavnými kolejemi pro lokomotivy a případné vyřazené vozy.
Na minulost výluk na straně jak SŽ, tak DB zapomeňte. Dělá se to po takových kouskách, že už se zase chystáme na více jak rok jednokolejného provozu…
Nicméně mě opravdu zaráží cena 3,5 mld. To je ten plot okolo stanice tak drahý?
Vždyť tam nic není. Žádné podchody, peróny, výpravní budova, velké mosty, prostě nic.
Bohužel si to musí Žesnad vydržkovat. Držím vám palce. Zkuste zatlačit taky na vyšší počty děličů ve stanicích kvůli eliminaci stahovaček při napěťových výlukách. Takový Vysočany dneska, i když jsou vylepšený provizorním přepojením 1. TK, stojek za to. V každý SK desítka, nebo dvacítka. Nebo Radotín a různé pasti v síti v podobě hákovnic. Všechny palce pro SŽ 6a toto dávám dolů.
Jo tak aspoň máme posun v tom že dříve se říkalo likvidaci = optimalizace a dnes se likvidaci říká přestavba.
No…a za 20 let bude optimalizace spočívat v úplné přeložce tak, že na svých místech zůstanou pouze přestupní uzly. To mezi nimi se natáhne znovu.
V některých vesnicích by se třeba jen zastávka přesunula na druhý konec…
Nádherná a honosná nádražní budova. škoda že to funguje jak to funguje….možná ji i opraví ale prázdná bude dál
No jo, ale co tam dát? Sálový počítač nebo reléovou telefonní ústřednu, obojí pažravé na elektřinu, už nikdo nepotřebuje. Dá se nahradit cca lednicí (1 rack), ani telegraf se už nepoužívá. Na hotel nebo školu je tam randál, na židovskou školu zase málo židovských obyvatel a jejich dětí.
Předělat na koncertní sál alá Semilasso v Brně? Nic lepšího mě nenapadá.
A na restauraci příliš mnoho lockdownu… Mno… tak mne napadá, ta serverovna by nemusel být zlý nápad.
Kdysi jsem četl … Wedos má na stránkách docela solidní popis, co je potřeba pro datové centrum. https://blog.wedos.cz/tier-iv-a-bezpecnost
Načež pochybuju, že uprostřed nádraží by prošla certifikace Tier III, Tier IV ani omylem.
Jasně tam píší, že budova bude demolována.
Tuhle budovu? Ja mam dojem, ze ma pamatkovou ochranu, nebo ne?
Dá se identifikovat co tam bude stát takový ranec? ( Že to bude stát skoro jako Rokycany – Plzeň se 4km tunelem… )
Rokycany – Plzeň byly za víc. Za 3,5 miliardy byl jenom samotný tunel. Chtělo by to ale vidět rozpočet. Můj tip je likvidace nebezpečného odpadu – zaolejovaný štěrk. Toho budou tisíce tun. A zabezpečovačka taky nebude zadarmo, to není širá trať.
Tak vyměnit štěrk…
Ale ta zab. zař. bude asi pěkně drahá (obzvlášť, pokud je kabel u každé koleje)
Nejde jen o výměnu štěrku. Jde o to, že musíte někomu zaplatit za ekologickou likvidaci nebezpečného odpadu, což zaolejovaný štěrk nepochybně je.
Tam se bude muset vybagrovat celý kontaminovaný kufr-spodek. A ten ekologicky sanovat. To je drahý jak potvora.
A na jiných stavbách se to nedělá, právě tady musí? Jenom se ptám, je to dost peněz, no…
Není kontraproduktivní, s tím jak dochází k neustálému stupňování tlaku na rozvoj nákladní dopravy ze strany dopravců, ve vizi SŽ neustálé snižování počtu kolejí v rekonstruovaných stanicích obecně, a zvláště v případě této, kdy její blízkost přestupu do Německa přímo evokuje jejich vytížení? Taktéž se mi nezdá délka nástupiště. Zda jedno dostačuje neumím posoudit, ale nikdy nikdo neví zda se nebude hodit to o délce 220 m. Při takovém rozsahu úprav takové stavby musí být položka na delší nástupiště v rozpočtu a i vlastní stavbě (možná se mýlím, ale pro mne je to stále o navážce zeminy navíc, nějaký betonový… Číst vice »
Nástupiště bude v tomto případě zcela dostačující. Tohle je na zmiňovaném DOLNÍM nádraží /nikoliv severním, jak tvrdí autor/ a používá se pouze při odklonech linky UL Střekov – Děčín. Tam nikdy nic významně delšího, než v minulosti Regionova, v současnosti 628 RJ a v budoucnu snad PESA nepojede. A bohužel, nějaký tlak na rozvoj nákladní dopravy, snaha dopravců a tzv. vize a plány vlády, nic z toho SŽ nezajímá. Žijí v představě, že nákladní vlaky nikde nepotřebují počkat před předáním do zahraničí (jejich představa, že všichni budou jezdit jednou lokomotivou skrz Evropu je zcestná), že musí někde střídat, manipulovat, vykonávat… Číst vice »
No to je zcestné, když na Slovensku je Mirel, v Česku bude AVZZ, a v Německu se zavádí ETCS…
V Česku žádné AVZZ neexistuje, od Ústí Střekova do Děčína východu není nic, ale bude ETCS.
V Německu se rozhodně ETCS nezavádí takovým tempem, jako u nás.
Protože Němci FUNKČNÍ vlakový zabezpečovače mají v podobě PZB/LZB.
ETCS zavádí aby bylo vidět, že na Evropu tolik nedlabou. 🙂
Zatím ne, ale bude (to AVZZ).
Bude vycházet z Mirelu, ale vychytají se jeho nedostatky. Především bude tento systém pracovat se skutečnou polohou návěstidel.
Nebude možné projet stůj, neboť bude systém po projetí výstrahy automaticky brzdit, aby zastavil před stůj.
Bude to zároveň povinná výbava všech nových vozidel pro provoz na českých kolejích. Stejně tak budou na rekonstruovaných tratích osazována návěstidla vysílačů rádiového signálu (s návěstním znakem)
Náspuiště pro 7-8vozový rychlík tam potřeba opravdu není. Pravidelně tam nejezdí snad žádný a v případě odklonu snad jen osobáky z Německa. Přejet Vltavu blíž ku Praze lze pouze úvratí a s tím spojeným zdržením. Odklon EC Praha – Berlín na pravobřežku není dobrý nápad, raději odklonit cokoliv ostatního.
A vyměnit by to nešlo?
Tedy že by náklady jezdily přes Lovosice a ty EC přes Mělník?
Ano EC přes Mělník do Lysé na úvrať, jelikož drátizace Všetaty – Vysočany není; kolize s trakčním vedením s koridorem ranveje letiště v Kbelích je řešitelná, ale jaksi není vůle ….
Samotná existence Sebevraždy Železnic je kontraproduktivní!
Tam kdyby udělali 25 dopravních koleji tak v Kolíně Děčín stejně brát nebude 🙂
To slibuje gejzíry nádhery, přívaly funkčnosti a náklady jak na pilotovaný let na Mars.
Každopádně ten tendr asi musel bejt moc hezky vypsanej, že se do něj přihlásila opět jen ta chráněná dílna…
To jsem se lekl! Titulek není jednoznačný, lze to číst i tak, že 3,5 mld. je cena projektu!
A zrovna u Sudopu by se člověk zas tolik nedivil…
když kouknu na mapu takvidím že má Děčín defakto 4 nádraží..tak které tohle je?
Vpravo nahoře:-)
Jen aby to nebylo vlevo dole. 🤷🏼♂️
To na pravém břehu Labe a pokračováním trati do Dc-Prostřední Žleb.
Děčín východ je jen jeden, na pravém břehu Labe a vypadá jak týden po válce.
Děčín východ
Já tam vidím prostor pro 48 kolejí…
(šířka 240m)
Teda nevím……za celých 8 let jsem výraz severní nebo jižní nádraží neslyšel a nepoužil….vždycky to bylo, je, horní nebo dolní…..
Sichr – Tetschen Ost obere Bahnhof, Tetschen Ost untere Bahnhof; nicht Děčín hl.n. (HBF), aber Bodenbach (Podmokly)
A kdy to bude hotový???????????????
Marcel opět na scéně.