Přes třicet tratí mimo provoz. Kvůli sněhu a větru nejezdí vlaky hlavně na Vysočině
Popadané stromy na železnici. Foto: Správa železnic
Nejčastější příčinou přerušení provozu jsou popadané stromy.
Nejčastější příčinou přerušení provozu jsou popadané stromy.
„Počasí se nedá naplánovat, bohužel ani na Vánoce.“
Ale dají se naplánovat preventivní opatření, v tomto případě kácení stromů, zásněžky, větrolamy…
Zasnezky uz se nedavaji ani u silnic, protože to lidi kradou…
A nechtějí je majitelé pozemků podél cest…
Železnice vlastní své pozemky.
Hodlá někdy něco SŽ dělat s celou trati 225, včetně padajících stromů v létě i zimě? Krom toho, že letos zrušili jedny mechanické závory nebo za pár let to bude cyklostezka?
To by mě taky zajímalo. Je to fakt katastrofa. A to jim cca před rokem spadl strom i přímo na nádraží 😂😂😂 Jihlava – město 😂…. Je smutné, když na vlaky není vůbec spoleh a musí je zachraňovat silniční doprava a autobusy….. Nemělo by to být naopak?
Když se vám to nelíbí tak choďte pěšky,byl bych docela zvědaví kolik kilometrů byste v tom počasí bez problému ušel.
Tak to asi pojedu autobusem. Nádherná ukázka, jak rádoby modrá šlechta přistupuje k nám zákazníkům. Bude z ní z zchudlá šlechta. Silničáři to už pochopili, že v zimě sněží. Teď ještě železničáři a šotouši.
Železničáři to chápou od vzniku železnice, tady reagujete na provokaci jednotlivce.
Odpovídám snad jemu ne? A není jediný, kdo tady tyto názory obhajuje. A podke zkušeností z české železnice, to moc nevypadá, že by podle toho i činili.
A já zase Vám. Skoro půl století jsem na dráze pracoval a když byla kalamita, tak každý z nás se snažil, aby se jezdilo. Začal padat sníh, šlo se do výhybek. Co se týče tratí, tak tady železničáři zmohou poměrně málo, vykácet pruhy po obou stranách, což je základní předpoklad pro nenarušenou a bezpečnou jízdu, do toho vždy někdo hodí vidle, ty neochotné hledejte na jiných místech.
Nebuďte vztahovačný. Co jste dělali před x lety není omluva pro současný stav, kdy jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den. To je snad chyba jinde? Jestli mě chcete přesvědčit, že těch neschopných je více než těch pár, co to kazí ostatním, tak v té své obhajobě neumětelství pokračujte.
M19: „jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den.“
Můžete doložit pravdivost této věty?
3. prosince 2023. Článek je i zde na tomto serveru. 😉
Dejte prosím přesnou informaci, to co tvrdíte tak nějak nemůžu najít.
Pro úplnost: „„jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den.“
Trať 240. To už vám musí stačit, když jste takový odborník a znalec poměrů na dráze.
Nestačí, není tam : „„jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den.“
😅 Pak kdo je tady troll. 🤣 Kdepak to není? Vyvodit z kontextu to nejde? 🤣🤣 Dík za pobavení. 😁🤣😁
T-240 byla mezi Lukami a Bransouzemi neprůjezdná po několik hodin 2. 12. (od poledních hodin).
3. 12. již po celý den průjezdná (akorát tedy vysoká zpoždění rychlíků od jihu Čech).
No, vidíte,aspoň někdo schopný čas od času dohledat a používat informace. Správně. 😉
Ano.
Mmch. zpětně vám musím zčásti dát za pravdu, kdy skutečně v posledních týdnech opět jezdí na Os-240 (i na tom páru jeoducím až do Jihlavy) i jiné vozy než Bdmtee (viz naše polemika před cca 2 týdny). Tzn. docela změna oproti situaci od půli června do sklonku října 2023, kdy jsem v desítkách různých případů viděl na těchto Os vlacích (6 párů v X v úseku Brno – Náměšť) výhradně Bdmtee.
A můžete doložit.l, že se někdy na dráze kojli všichni přetrhnout? 😉 😁
Nemohu a nikdy jsem to tak nenapsal.
Podívejte se třeba na trať Havlíčkův Brod – Jihlava… V GRAPPu je už dva dny utavřená kvůli stromům a bude ještě do 27…..tak není to skoro celý den, ale je to skoro 5 dní…
Neumím se vyjadřovat k něčemu, k čemu nedáte krom obecného pokecu o stromech žádné informace. Jediné, co vím, že není vykácený pruh od kolejí. Takže na životko!
Info je z GRAPPu. Tam se mluví o popadaných stromech. Já tu trať prolézat kvůli dalším informacím nebudu. Nechci aby na mě spadnul další strom, anebo aby mě srazila MUVka s modrým majákem, řítící se bleskově řešit vzniklou kalamitní situaci…
Nakonec to bylo „jenom“ do 26. 12., cca 16. h.
Možná dříve to bylo opravdu lepší…ještě asi před pěti lety, kdy jsem jezdil do školy Jihlava – Brno, tak když byla kalamita, tak se železničáři snažili nějak jezdit…a fakt mi nevadilo zpoždění třeba hodinu, dvě..byla vidět ta snaha a ochota..i v zajištění přípojů, když třeba vlak někde mimořádně skončil…..ale poslední cca dva roky je to tragédie… “ Nemáme frézu“ „autobus jsme zkoušeli, ale nedomluvili“, odřeknuté vlaky bez náhrady…spešňáky, co projedou a na lidi v zastávkách se s prominutím vys.erou…. protivný vlakvedoucí, který vás v půlce cesty při kalamitě, když se ho zeptáte na info ještě sprostě z.jebe, že nic sám… Číst vice »
Všude jsou lidi, já mám naštěstí většinou dobré zkušenosti. Ale uznávám, lemplové se najdou a ty se zakoření v paměti.
Teď aby to pochopil i zbytek obyvatel,že v zimě sněží.
Jistě, omlouvat šlendrián… Zas tolik sněhu nenapadlo. A hlavně schopnost informovat, ta je tragická. Vymlouvat se a svalovat vinu na jiné. To je to jediné, co tady propagujete.
Napadl mokrý, tedy těžký sníh do kterého začalo pršet. V kombinaci se silným větrem ten největší předpoklad pro padání stromů. Stromů, které se nesmí kácet.
Ale prd. Jen na SŽ nejsou schopni obhájit žádost a uložená opatření ve formě například náhradní výsadby vesele odmítají. Ne, železnice není pupek světa a pokud hodláte ztratit zbytek podpory veřejnosti, tak v tom sebeukájení o vlastní výjimečnosti pokračujte. Viníky hledáte jinde, ovšem chyba je na straně železnice.
Pokud železnice nemá Vaši podporu, tak je v háji. Úplně v háji.
Tolik sebekritiky. To vy jeden nečekal. 😉
Nezlobte se, ale právě mi můj kocour poradil, že nemám krmit trolla.
To je dobře, že už nebude dělat trolla a psát tu. Nebo jste snad napsal něco doložitelného a pravdivého. 😉 Jen samé výmluvy a osočování druhých. Jak typické.
Vy máte mluvícího kocoura? Nezlobte se, ale ani se pak nedivím, že je to na dráze takový cirkus….
Musite na životní prostředí… Tam to porad nechtějí pochopit, ze kolem trati je zapotřebí vykacet stromy…
M19 použije raději jednoduchý postup, nakydá špínu na lidi z provozu.
Nemáte věcné argumenty, tak jen haníte. Jak ukázkový případ. 😉 Stádečko se musí stmelit… 😉
Ale nepovídejte. Na to jste přišel jak. I zakon se měnil dle přání SŽ. A nic. Tím to není. Jen samé výmluvy. I silnice vefoz lesem, ale rak časté a tak dlouhé zablokování… Ne ne, chyba je na straně SŽ. To je vidět, jak se stále jen hledají výmluvy proč to nejde a jak je chyba jinde. Ale znát zákon a respektovat ho, místo tlačení na sílu a následného fňukání to je pracovní náplň zaměstnanců SŽ. To, že jinde nehájí zájmy železnice není jejich chyba ani povinnost.
Jmenovče Martine…nebojte ono díky nespolehlivosti vlaků uz hodně lidí z mého okolí opravdu do aut a autobusů přesedlalo….a další budou následovat… bohužel….
https://zdopravy.cz/efekt-modernich-vozidel-i-soutezi-v-plzenskem-kraji-jezdi-verejnou-dopravou-o-petinu-vice-lidi-188423/
https://zdopravy.cz/kolaps-dalnice-d1-v-kolonach-stoji-tisice-vozidel-188876/
Přání otcem myšlenky.
Lidem například z vesnic okolo Jihlavy je celkem jedno co se děje v plzeňském kraji anebo na D1…ví, že například za 10 min se dá dostat do Jihlavy vlakem, za 15 min autem a ten vlak nejede třeba 2 hodiny…anebo profrčí spěšňák a nezastaví…. To se stane dvakrát za zimní měsíc a tak cestující kromě nadávek a proklínání ČD hledají to jiné řešení.. třeba pravě v autě.
Dvakrát za jeden zimní měsíc …aby si někdo nemyslel že dvakrát za celou zimu😂…a stává se to bohužel i v létě.
U vás to rozhodně. 😁😉
Stromy padají. Nic nového pokud se však SŽ musí takřka o každý strom hašteřit s několika institucemi pokud ho chce porazit jako potenciálně nebezpečný pro provoz železniční, tak co? Ochrana naší zeleně je někdy tak zběsilá, že přestává chránit životy lidí a jejich majetek. Postavení železnice ve společnosti jako způsobu dopravy je rovněž na štíru tak co chceme?
Ta dřevorubecká novela zákona nepomohla? Není tedy problém někde jinde?
Ale pomohla,kolik tratí stálo před pár lety když jenom foukalo.Daleko víc než dnes a to stály i hlavní tahy.
Když jenom foukalo?
Ano jenom foukalo,
Ale prd, když byla vichřice.
Co třeba vysekat kolem všech tratí stromy?
Bylo by to levnější než dopady zpoždění, objížďky, náhradní doprava a pak zejména výjezdy hasičů, kteří dělají práci dřevorubců? A přitom můžou chybět na D1 při vystřihaváni zmrzlých lidí z nabouraných aut …
Oblíbené drážní nic nebo všechno. Výjezdy hasičů, krom těch drážních si zase SŽ nepřeje, pokud nejde o život, musejí pryč.
Na souběžném úseku silnice I/37 bylo včera před půlnocí několik spadaných stromů přes jeden jízdní pruh, dalo se to objet protisměrem a taky jeden chudák kamion do 1 ve škarpě, ale taky šel objet…
A o vykolejem vlaku GWTR u Becova n.T. se nwpise.SZ opet zaspala a o trat se nestarala
Na tom GRAPPu to ukazuje vlaky Os 3120 a Os 3123, které vyjíždí a končí na stanici „Ostrava uhelné nádraží“.
Jako „skoroOstravák“ vůbec netuším, co to je. Odkaz mi to dává na seřazovací nádraží jižně od Frýdlantského nástupiště na Hlaváku, ale proč by tam končily pravidelné osobní vlaky…
Může mi to někdo znalý poměrů vysvětlit? Díky.
Nejspíš tam odkud ten vlak jede „pro cestující“ nejde odstavit nebo obracet vlaky takže vlaky jezdí bez cestujících někam kde to možné je ale zase tam nejde bezpečně nastupovat a vystupovat.
Pro cestující končí vlak na hlavním, ale souprava pak pokračuje dál na uhelné, kde jsou odstavné koleje. GRAPP není aplikace pro laiky, ale pro železničáře, a proto informuje o celé trase vlaku, včetně té, kterou jede bez cestujících. Z úplně stejného důvodu mají třeba některé vlaky, které v Praze končí na hlavním nebo ve Vršovicích, v GRAPP uvedenou cílovou stanici Praha jih.
Je to Ostrava hl.n. 4 a 5 nástupiště
Jenže podle této logiky by musely mít konečnou na nějakém seřazovacím nádraží ne některé, ale vlastně všechny vlaky.
Nebo taky naopak a to je to, co mne zaráží u té Ostravy. To uhelné nádraží tam mají uvedeny všechny vlaky, přetože naprostá většina z nich během dne pouze dojede na Frýdlantské nástupiště a za pár minut se vrací zpět směr F-M.
K vysvětlení, proč mají vlaky končící na frýdlantském nástupišti uvedenu cílovou stanici uhelné nádraží, si dovolím použít formulaci z wiki, protože je to tam napsané líp, než bych to zplodil já.
„Součástí železniční stanice Ostrava hlavní nádraží jsou také obvody Ostrava levé nádraží a Ostrava pravé nádraží sloužící výhradně nákladní dopravě a obvod Báňské nádraží, kam patří také tzv. Uhelné nádraží s nástupišti směr Frýdlant nad Ostravicí, zastávka Ostrava–Stodolní a nádraží Ostrava střed. Z Báňského nádraží, konkrétně v obvodu Ostrava střed, odbočuje z železniční stanice Ostrava hlavní nádraží Báňská dráha.“
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ostrava_hlavn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD
V tabelárním jízdním řádu pro strojvedoucí se frýdlantská část hlavního nádraží jmenuje Ostrava uhelné nádraží.Je to ta část, odkud jezdí vlaky směrem na kunčice.slangově tomu říkáme ,,báňské,,.
Okolo té Jihlavy je to úplně marný…tam i když v létě trochu zafouká, hned jsou popadané stromy.
Jak můžou v okolí Jihlavy a na celé Vysočině padat stromy , když už tam žádné nejsou – kůrovec 😂😂😂😂😂
Kolem vody tam rostou hromady listnáčů, spiknutí se nekoná.
Klobouk dolů před všemi, kdo dnes řeší tyto lapálie!
Lapálie to jsou pro někoho, kdo nemusí v těchhle podmínkách pracovat a nemá zodpovědnost za bezpečí cestujících a hnací vozidlo.
Má pravdu: https://www.dokoran.cz/ukazky/1110364055.pdf
Haf, kočička! Ne, to že nepoznáte rozdíly mezi slovy vážně není jeho chyba.
K významu slova lápalie:
https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/lapalie
Takže lapálie to není pro toho, kdo nemá zodpovědnost, ale pro toho, kdo nezná význam toho slova. Díky za obligátní vysvětlení cizího termitu.
Ten úsek na Moldavu musí být očistec. Nejenom vlaky, ale i busy tam asi budou mít problémy když nasněží.
No hlavně když má SŽ rozbitou frézu. Ona i když byla funkční, tak nevyjela, nebyl prý důvod a tak trať zapadala zcela.
Ještě můžete sledovat Datla na Twitteru (X). Už dva dny tam spamuje jako o život.. Dokonce se nám padající stromy dostaly až do Chvatěrub. A to už začíná být vážné
Jihlava – Kostelec u Jihlavy, Jihlava – Havlíčkův Brod, Jihlava – Okříšky. Tam jsou popadané stromy imrvére i v létě. To spíš místní správa tratí by měla něco dělat. Nejde jen o opakované výpadky v provozu, ale taky o průser, až Štádler vyjede 100 km/h z oblouku a před ním bude spadlý kmen.
Dneska se rozmáhá IoT, takže je možné, že každý strom dostane čidlo měřící náklon a jak lehne, budeme o problémů vědět. A nebo třeba někdy někdo donutí správce ty stromy prořezávat. Škoda že to nejde tím pěkným způsobem pomocí vrtulníku. Je to sice nahrubo, ale zato rychle
To je odměna za nedodržování ochranného pásma. A to nejen u železnice.
Kdy už konečně lidi, jako vy pochopí, že kácet na cizích pozemcích je prostě legislativní problém… A ano, ochranné pásmo opravdu není celé pozemkem SŽ
Kdy už konečně lidi jako vy pochopí, že zákon se nemá stavět nad bezpečnost?
Nikdy. Neboť jak to dopadá už nám ukazali různí diktátoři dostatečně. To vede jen k zneužívání moci a bezpečnosti to stejně nepomůže.
Přirovnávat úklid stromů, aby nemohly padat na koleje, k působení diktátorů? Přejeme šťastné a veselé i k vám do léčebny…
Bezpráví je vždy bezpráví. Jen hlupáci to nevidí. A demagogove zneužívají. Tak jako vy teď.
Bezpráví už není, zrušili ho při rekonstrukci před dvěma lety 😛
Vtipe vylez.
Vysvětlete to různým ochráncům přírody a zachráncům lidstva. Se SŽ bojují o každou větev.
Ochranné pásmo platí nejen pro SŽ, ale i pro majitele okolních nemovitostí. Tzn., že si to majitel pokácí sám.
Není to jeho povinost.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#p22
Povinnost majitele lesa je strpět skácení stromu, který ohrožuje provoz dráhy. Nic víc a nic míň.
Raději si ten zákon ppřečtětě, než budete šířit jaýsi účelový výklad.
Než vy začnete vykládat nesouvisející zákon pro lidi, přečtěte si Zákon o drahách.
To kácení stromů není vázané na ochranné pásmo, ale na to, zda ohrožují dráhu.
To jsem zvědav, jestli se bude na VTRkách taky jezdit na foukací rozkaz?????
Kácet na cizích pozemcích v ochranném pásmu není problém. E.gd. takto kácí okolo vedení vysokého napětí. Dají vědět předem že jestli si majitel nevykaci sám, tak to udělají oni (na svůj náklad) a ještě nabídnou že velké klády nechají a klestí zlikvidují. Z mého pohledu win-win… Proč to tak nedělá i SŽ?
Protože § 1 (nikdy se to tak nedělalo).
Ne. Protože pro energetiku a železnici platí různé zákony.
Přesně! Jiné zákony, tudíž na dráze onen osvědčený § 1.
Protože… už jen ho obeslat je to moc práce.
A pak se vztekat, že to neskácel sám od sebe, když mu o tom neřekli.
Něco jako písemka ve škole, kdy učitel ani nenadiktuje zadání a pak dá všem pětky, protože si leští ego.
Axel pod pseudonymem?
Ano. Včera jsem uvázl ve Žďárci u Skutče od 18h až do 20:45, vlak v 18:05 na Pardubice byl odřeknut z důvodu nedostatku souprav. Vlak v 19:20 na Pardubice dojel až v 20:45. Nejlepší na tom všem bylo že ve Žďárci stála na první koleji zhasnutá regionova, která mohla celou situaci vyřešit. Bohužel.
Ještě by ta Regína potřebovala fíru. Jestli ten taky nevisel někde na cestě…
Ona právě přijela ze Svitav v 18h, fírovi asi skončila směna. A cestující tam zůstali v chladné nádražní budově 3 hodiny napospas osudu.
Jak víte že ta Regina byla pojízdná ?
Pokud přijela ze Svitav, tak asi byla pojízdná. Je ale otázkou, zda se na fíru vztahuje § 90 odst. 2. a+e, tedy podobně jako na energetiky, kteří v tomhle počasí mají o přesčasy postaráno.
http://zakony.centrum.cz/zakonik-prace/cast-4-hlava-4-dil-1
Ze svitav určitě nee.max ze skutče.od 10.12. se již reginy ve zdarci nemeni…jiny obeh.
Regionova naneštěstí neumí jezdit sama bez člověka a tak ten problém sama opravdu nevyřeší.
Tak povětrnostní podmínky co tu panovaly u skutce se není ani čemu divit nám tu teprve dneska v poledne v proseci zapli proud vsadím se že v úseku zdarec – Chrast nebo zdarec Brod byli popadané stromy a díra třeba někde uvázl buďte rádi že aspoň ve zdarci kde je krásná čekárna🙂jinak pěkně svatky
„Počasí se nedá naplánovat…“. To se opravdu nedá. Ale tento statement akceptovat jako večnou alibistickou výmluvu, proč je okolí tratí zaplevelené, už nejde. Na některých trati neúplné měsíc, aniž by tam nic nespadlo (zkušenost z praxe).
Že prý nejde… Jde a půjde 😀
Počasí se nedá naplánovat. Zvláště že v zimě sněží. Zatracená klimatická změna!
Také mě ta věta překvapila. Jako bychom se zase vraceli kamsi zpátky. Viníci jsou stále stejní: Jaro, léto, podzim, zima – a dále si dosaďte dle libosti.
Důsledkem klimatické změny není sněžení, ale to, že sníh i na horách na konci prosince rychle taje a zítra se možná dočkáme dalších uzavřených tratí, tentokrát ovšem z důvodu povodní. A vánoční povodně v našich krajích skutečně nejsou zrovna obvyklým jevem.
To se bohužel mýlíte. Vánoční oteplení je klasický cyklický klimatický jev. Např. povodně o vánocích 1740.
„Pokud se dnes chystáte na cestu vlakem, ověřte si, zda vlak skutečně jede.“ Jako kdyby byl někdy jindy na vlaky bůhví jakej spoleh…
Viz dálnice D1
Tam se čeká na dálniční hasiče, protože dobrovolní z horní-dolní to vyřezat nemůžou, jak to často bývá na dráze?
On by byl, kdyby MF dávalo více financí, opět politický problém jménem POLITICKÝ NEZÁJEM krom 10 let od vlády P. Jiřího Rusnoka-Andreje Babiše II. Tehdy se totiž investovalo a dávali si dost pozor
Sněhové kalamity nebyly? Článek z roku 2015
https://www.lidovky.cz/domov/snih-ledovka-i-vitr-prekvapivy-navrat-zimy-komplikuje-dopravu.A150401_074256_ln_domov_sij
Fiala opravdu nemůže za vaše výpadky paměti.
No ja neviem, spomnime na „Ťokův průsmyk“, ktorý Dana Ťoka nakoniec stál ministerské kreslo…
Nestál, chtěl odejít mnohem dříve, jen se čekalo, až najde Babis nějakého blba typu Kremlík.
ono uz se tu smi o nekom rikat tak hezky cesky, ze je blb?
quod licet Iovi, non licet bovi, nicht wahr…..?
O Kremlíkovi kdykoliv.
Čiastočne súhlasím, ale ja som to v tej dobe pochopil tak, že Ťok už to síce naozaj nechcel robiť nejakú dobu, ale nemali nikoho iného, až po tomto incidente bolo naznané, že už musí skončiť aj za cenu toho, že tam vytiahnu Kremlíka…
Podívejte se, kdy nastoupil ultrablb Kremlik a kdy byla akce s D1. Hledal se pouze vůl jeho typu.
vynechte politiku. Alespoň týden
Pamatujete si na Ťokův cintát o vysokohorském prostředí na D1?
Nebo na jistého „pana obálku“ Kolovratníka z ANO?
Na Faltýnkovy dlouhé prsty i na dopravě?
Na dvojministra Karla Havlíčka, co se svým pejskem bojoval za zachování nerentabilních lokálek?
A teď mi prosím ukažte, kde jak jejich vlády dokopaly SprŽel k lepšímu projektování či realizaci železničních investic..
https://zdopravy.cz/presnost-888-procenta-ceske-drahy-se-pochlubily-nejnovejsimi-cisly-o-zpozdenich-171929/
Není to ideální, rád bych zde měl švýcarskou nebo japonskou přesnost, ale ten váš obecný hejt je hodně mimo mísu.
Japonská přesnost je jen u Shinkansenů. U regionální dopravy je to horší.
Regionální doprava tam sice nejezdí na vteřiny jako Šinkanzeny, ale i tak jsem nejdelší zpoždění 15min kvůli provozním problémům ve stanici Niihama a pak jeden odřeknutý v Osace kvůli (ehm) skokanovi (nutno říct, že ten další vlak co jel o 15min později měl zpoždění jen 5min).
Děkuji za ilustraci základního problému – „to je dobrý“. 88% je navíc to co prezentujou železničáři. Možná ne přímo lež, ale tendenční interpretace určitě. Hodinu zpožděnej Metropolitan a 9 vzdochovozičů na lokálce včas? Pohoda – přesnost 90%.
Spokojen budu, až ta čísla budou vzata z dopravní dokumentace Správy železnic. Teď je každý dopravce tahá „z interních zdrojů“ a čert ví, zda a nakolik jsou pravdivá.
Přesně tak. U nás na východě bez ohledu na počasí několikrát týdně porucha vlaku HK Letohrad respektive v opačném gardu….