Přes třicet tratí mimo provoz. Kvůli sněhu a větru nejezdí vlaky hlavně na Vysočině

Popadané stromy na železnici. Foto: Správa železnicPopadané stromy na železnici. Foto: Správa železnic

Nejčastější příčinou přerušení provozu jsou popadané stromy.

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr David

„Počasí se nedá naplánovat, bohužel ani na Vánoce.“

Ale dají se naplánovat preventivní opatření, v tomto případě kácení stromů, zásněžky, větrolamy…

Jiří Kokrhel

Zasnezky uz se nedavaji ani u silnic, protože to lidi kradou…

bkv

A nechtějí je majitelé pozemků podél cest…

Petr David

Železnice vlastní své pozemky.

Jirka z UL

Hodlá někdy něco SŽ dělat s celou trati 225, včetně padajících stromů v létě i zimě? Krom toho, že letos zrušili jedny mechanické závory nebo za pár let to bude cyklostezka?

Martin

To by mě taky zajímalo. Je to fakt katastrofa. A to jim cca před rokem spadl strom i přímo na nádraží 😂😂😂 Jihlava – město 😂…. Je smutné, když na vlaky není vůbec spoleh a musí je zachraňovat silniční doprava a autobusy….. Nemělo by to být naopak?

Martin

Když se vám to nelíbí tak choďte pěšky,byl bych docela zvědaví kolik kilometrů byste v tom počasí bez problému ušel.

M19

Tak to asi pojedu autobusem. Nádherná ukázka, jak rádoby modrá šlechta přistupuje k nám zákazníkům. Bude z ní z zchudlá šlechta. Silničáři to už pochopili, že v zimě sněží. Teď ještě železničáři a šotouši.

Petr David

Železničáři to chápou od vzniku železnice, tady reagujete na provokaci jednotlivce.

M19

Odpovídám snad jemu ne? A není jediný, kdo tady tyto názory obhajuje. A podke zkušeností z české železnice, to moc nevypadá, že by podle toho i činili.

Petr David

A já zase Vám. Skoro půl století jsem na dráze pracoval a když byla kalamita, tak každý z nás se snažil, aby se jezdilo. Začal padat sníh, šlo se do výhybek. Co se týče tratí, tak tady železničáři zmohou poměrně málo, vykácet pruhy po obou stranách, což je základní předpoklad pro nenarušenou a bezpečnou jízdu, do toho vždy někdo hodí vidle, ty neochotné hledejte na jiných místech.

M19

Nebuďte vztahovačný. Co jste dělali před x lety není omluva pro současný stav, kdy jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den. To je snad chyba jinde? Jestli mě chcete přesvědčit, že těch neschopných je více než těch pár, co to kazí ostatním, tak v té své obhajobě neumětelství pokračujte.

Petr David

M19: „jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den.“

Můžete doložit pravdivost této věty?

M19

3. prosince 2023. Článek je i zde na tomto serveru. 😉

Petr David

Dejte prosím přesnou informaci, to co tvrdíte tak nějak nemůžu najít.

Pro úplnost: „„jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den.“

M19

Trať 240. To už vám musí stačit, když jste takový odborník a znalec poměrů na dráze.

Petr David

Nestačí, není tam : „„jeden spadly strom, znamená zastavení provozu skoro na celý den.“

M19

😅 Pak kdo je tady troll. 🤣 Kdepak to není? Vyvodit z kontextu to nejde? 🤣🤣 Dík za pobavení. 😁🤣😁

xyz

T-240 byla mezi Lukami a Bransouzemi neprůjezdná po několik hodin 2. 12. (od poledních hodin).

3. 12. již po celý den průjezdná (akorát tedy vysoká zpoždění rychlíků od jihu Čech).

M19

No, vidíte,aspoň někdo schopný čas od času dohledat a používat informace. Správně. 😉

xyz

Ano.

Mmch. zpětně vám musím zčásti dát za pravdu, kdy skutečně v posledních týdnech opět jezdí na Os-240 (i na tom páru jeoducím až do Jihlavy) i jiné vozy než Bdmtee (viz naše polemika před cca 2 týdny). Tzn. docela změna oproti situaci od půli června do sklonku října 2023, kdy jsem v desítkách různých případů viděl na těchto Os vlacích (6 párů v X v úseku Brno – Náměšť) výhradně Bdmtee.

M19

A můžete doložit.l, že se někdy na dráze kojli všichni přetrhnout? 😉 😁

Petr David

Nemohu a nikdy jsem to tak nenapsal.

Martin

Podívejte se třeba na trať Havlíčkův Brod – Jihlava… V GRAPPu je už dva dny utavřená kvůli stromům a bude ještě do 27…..tak není to skoro celý den, ale je to skoro 5 dní…

Petr David

Neumím se vyjadřovat k něčemu, k čemu nedáte krom obecného pokecu o stromech žádné informace. Jediné, co vím, že není vykácený pruh od kolejí. Takže na životko!

Martin

Info je z GRAPPu. Tam se mluví o popadaných stromech. Já tu trať prolézat kvůli dalším informacím nebudu. Nechci aby na mě spadnul další strom, anebo aby mě srazila MUVka s modrým majákem, řítící se bleskově řešit vzniklou kalamitní situaci…

xyz

Nakonec to bylo „jenom“ do 26. 12., cca 16. h.

Martin

Možná dříve to bylo opravdu lepší…ještě asi před pěti lety, kdy jsem jezdil do školy Jihlava – Brno, tak když byla kalamita, tak se železničáři snažili nějak jezdit…a fakt mi nevadilo zpoždění třeba hodinu, dvě..byla vidět ta snaha a ochota..i v zajištění přípojů, když třeba vlak někde mimořádně skončil…..ale poslední cca dva roky je to tragédie… “ Nemáme frézu“ „autobus jsme zkoušeli, ale nedomluvili“, odřeknuté vlaky bez náhrady…spešňáky, co projedou a na lidi v zastávkách se s prominutím vys.erou…. protivný vlakvedoucí, který vás v půlce cesty při kalamitě, když se ho zeptáte na info ještě sprostě z.jebe, že nic sám… Číst vice »

Petr David

Všude jsou lidi, já mám naštěstí většinou dobré zkušenosti. Ale uznávám, lemplové se najdou a ty se zakoření v paměti.

Martin

Teď aby to pochopil i zbytek obyvatel,že v zimě sněží.

M19

Jistě, omlouvat šlendrián… Zas tolik sněhu nenapadlo. A hlavně schopnost informovat, ta je tragická. Vymlouvat se a svalovat vinu na jiné. To je to jediné, co tady propagujete.

Petr David

Napadl mokrý, tedy těžký sníh do kterého začalo pršet. V kombinaci se silným větrem ten největší předpoklad pro padání stromů. Stromů, které se nesmí kácet.

M19

Ale prd. Jen na SŽ nejsou schopni obhájit žádost a uložená opatření ve formě například náhradní výsadby vesele odmítají. Ne, železnice není pupek světa a pokud hodláte ztratit zbytek podpory veřejnosti, tak v tom sebeukájení o vlastní výjimečnosti pokračujte. Viníky hledáte jinde, ovšem chyba je na straně železnice.

Petr David

Pokud železnice nemá Vaši podporu, tak je v háji. Úplně v háji.

M19

Tolik sebekritiky. To vy jeden nečekal. 😉

Petr David

Nezlobte se, ale právě mi můj kocour poradil, že nemám krmit trolla.

M19

To je dobře, že už nebude dělat trolla a psát tu. Nebo jste snad napsal něco doložitelného a pravdivého. 😉 Jen samé výmluvy a osočování druhých. Jak typické.

Martin

Vy máte mluvícího kocoura? Nezlobte se, ale ani se pak nedivím, že je to na dráze takový cirkus….

Jiří Kokrhel

Musite na životní prostředí… Tam to porad nechtějí pochopit, ze kolem trati je zapotřebí vykacet stromy…

Petr David

M19 použije raději jednoduchý postup, nakydá špínu na lidi z provozu.

M19

Nemáte věcné argumenty, tak jen haníte. Jak ukázkový případ. 😉 Stádečko se musí stmelit… 😉

M19

Ale nepovídejte. Na to jste přišel jak. I zakon se měnil dle přání SŽ. A nic. Tím to není. Jen samé výmluvy. I silnice vefoz lesem, ale rak časté a tak dlouhé zablokování… Ne ne, chyba je na straně SŽ. To je vidět, jak se stále jen hledají výmluvy proč to nejde a jak je chyba jinde. Ale znát zákon a respektovat ho, místo tlačení na sílu a následného fňukání to je pracovní náplň zaměstnanců SŽ. To, že jinde nehájí zájmy železnice není jejich chyba ani povinnost.

Martin

Jmenovče Martine…nebojte ono díky nespolehlivosti vlaků uz hodně lidí z mého okolí opravdu do aut a autobusů přesedlalo….a další budou následovat… bohužel….

Petr David

Přání otcem myšlenky.

Martin

Lidem například z vesnic okolo Jihlavy je celkem jedno co se děje v plzeňském kraji anebo na D1…ví, že například za 10 min se dá dostat do Jihlavy vlakem, za 15 min autem a ten vlak nejede třeba 2 hodiny…anebo profrčí spěšňák a nezastaví…. To se stane dvakrát za zimní měsíc a tak cestující kromě nadávek a proklínání ČD hledají to jiné řešení.. třeba pravě v autě.

Martin

Dvakrát za jeden zimní měsíc …aby si někdo nemyslel že dvakrát za celou zimu😂…a stává se to bohužel i v létě.

M19

U vás to rozhodně. 😁😉

kala.jan

Stromy padají. Nic nového pokud se však SŽ musí takřka o každý strom hašteřit s několika institucemi pokud ho chce porazit jako potenciálně nebezpečný pro provoz železniční, tak co? Ochrana naší zeleně je někdy tak zběsilá, že přestává chránit životy lidí a jejich majetek. Postavení železnice ve společnosti jako způsobu dopravy je rovněž na štíru tak co chceme?

Honza V.

Ta dřevorubecká novela zákona nepomohla? Není tedy problém někde jinde?

Martin

Ale pomohla,kolik tratí stálo před pár lety když jenom foukalo.Daleko víc než dnes a to stály i hlavní tahy.

Petr David

Když jenom foukalo?

Martin

Ano jenom foukalo,

M19

Ale prd, když byla vichřice.

Jakub K

Co třeba vysekat kolem všech tratí stromy?

Bylo by to levnější než dopady zpoždění, objížďky, náhradní doprava a pak zejména výjezdy hasičů, kteří dělají práci dřevorubců? A přitom můžou chybět na D1 při vystřihaváni zmrzlých lidí z nabouraných aut …

Jiří Kocurek

Oblíbené drážní nic nebo všechno. Výjezdy hasičů, krom těch drážních si zase SŽ nepřeje, pokud nejde o život, musejí pryč.

Jan

Na souběžném úseku silnice I/37 bylo včera před půlnocí několik spadaných stromů přes jeden jízdní pruh, dalo se to objet protisměrem a taky jeden chudák kamion do 1 ve škarpě, ale taky šel objet…

Jiri Podolsky

A o vykolejem vlaku GWTR u Becova n.T. se nwpise.SZ opet zaspala a o trat se nestarala

Avoda

Na tom GRAPPu to ukazuje vlaky Os 3120 a Os 3123, které vyjíždí a končí na stanici „Ostrava uhelné nádraží“.

Jako „skoroOstravák“ vůbec netuším, co to je. Odkaz mi to dává na seřazovací nádraží jižně od Frýdlantského nástupiště na Hlaváku, ale proč by tam končily pravidelné osobní vlaky…

Může mi to někdo znalý poměrů vysvětlit? Díky.

Stráťa

Nejspíš tam odkud ten vlak jede „pro cestující“ nejde odstavit nebo obracet vlaky takže vlaky jezdí bez cestujících někam kde to možné je ale zase tam nejde bezpečně nastupovat a vystupovat.

Šejdr

Pro cestující končí vlak na hlavním, ale souprava pak pokračuje dál na uhelné, kde jsou odstavné koleje. GRAPP není aplikace pro laiky, ale pro železničáře, a proto informuje o celé trase vlaku, včetně té, kterou jede bez cestujících. Z úplně stejného důvodu mají třeba některé vlaky, které v Praze končí na hlavním nebo ve Vršovicích, v GRAPP uvedenou cílovou stanici Praha jih.

Pepa

Je to Ostrava hl.n. 4 a 5 nástupiště

Avoda

Jenže podle této logiky by musely mít konečnou na nějakém seřazovacím nádraží ne některé, ale vlastně všechny vlaky.

Nebo taky naopak a to je to, co mne zaráží u té Ostravy. To uhelné nádraží tam mají uvedeny všechny vlaky, přetože naprostá většina z nich během dne pouze dojede na Frýdlantské nástupiště a za pár minut se vrací zpět směr F-M.

Šejdr

K vysvětlení, proč mají vlaky končící na frýdlantském nástupišti uvedenu cílovou stanici uhelné nádraží, si dovolím použít formulaci z wiki, protože je to tam napsané líp, než bych to zplodil já.
„Součástí železniční stanice Ostrava hlavní nádraží jsou také obvody Ostrava levé nádraží a Ostrava pravé nádraží sloužící výhradně nákladní dopravě a obvod Báňské nádraží, kam patří také tzv. Uhelné nádraží s nástupišti směr Frýdlant nad Ostravicí, zastávka Ostrava–Stodolní a nádraží Ostrava střed. Z Báňského nádraží, konkrétně v obvodu Ostrava střed, odbočuje z železniční stanice Ostrava hlavní nádraží Báňská dráha.“
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ostrava_hlavn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD

Tenda

V tabelárním jízdním řádu pro strojvedoucí se frýdlantská část hlavního nádraží jmenuje Ostrava uhelné nádraží.Je to ta část, odkud jezdí vlaky směrem na kunčice.slangově tomu říkáme ,,báňské,,.

Martin

Okolo té Jihlavy je to úplně marný…tam i když v létě trochu zafouká, hned jsou popadané stromy.

jzms

Jak můžou v okolí Jihlavy a na celé Vysočině padat stromy , když už tam žádné nejsou – kůrovec 😂😂😂😂😂

Jiří Kocurek

Kolem vody tam rostou hromady listnáčů, spiknutí se nekoná.

Dodo

Klobouk dolů před všemi, kdo dnes řeší tyto lapálie!

Rese16

Lapálie to jsou pro někoho, kdo nemusí v těchhle podmínkách pracovat a nemá zodpovědnost za bezpečí cestujících a hnací vozidlo.

Jiří Kocurek

Má pravdu: https://www.dokoran.cz/ukazky/1110364055.pdf

Haf, kočička! Ne, to že nepoznáte rozdíly mezi slovy vážně není jeho chyba.

Rese16
Honza V.

Takže lapálie to není pro toho, kdo nemá zodpovědnost, ale pro toho, kdo nezná význam toho slova. Díky za obligátní vysvětlení cizího termitu.

MilanSima

Ten úsek na Moldavu musí být očistec. Nejenom vlaky, ale i busy tam asi budou mít problémy když nasněží.

Ares

No hlavně když má SŽ rozbitou frézu. Ona i když byla funkční, tak nevyjela, nebyl prý důvod a tak trať zapadala zcela.

none

Ještě můžete sledovat Datla na Twitteru (X). Už dva dny tam spamuje jako o život.. Dokonce se nám padající stromy dostaly až do Chvatěrub. A to už začíná být vážné

Knížecí rada

Jihlava – Kostelec u Jihlavy, Jihlava – Havlíčkův Brod, Jihlava – Okříšky. Tam jsou popadané stromy imrvére i v létě. To spíš místní správa tratí by měla něco dělat. Nejde jen o opakované výpadky v provozu, ale taky o průser, až Štádler vyjede 100 km/h z oblouku a před ním bude spadlý kmen.

none

Dneska se rozmáhá IoT, takže je možné, že každý strom dostane čidlo měřící náklon a jak lehne, budeme o problémů vědět. A nebo třeba někdy někdo donutí správce ty stromy prořezávat. Škoda že to nejde tím pěkným způsobem pomocí vrtulníku. Je to sice nahrubo, ale zato rychle

vlado99

To je odměna za nedodržování ochranného pásma. A to nejen u železnice.

Patrik

Kdy už konečně lidi, jako vy pochopí, že kácet na cizích pozemcích je prostě legislativní problém… A ano, ochranné pásmo opravdu není celé pozemkem SŽ

Michal Bartoníček

Kdy už konečně lidi jako vy pochopí, že zákon se nemá stavět nad bezpečnost?

M19

Nikdy. Neboť jak to dopadá už nám ukazali různí diktátoři dostatečně. To vede jen k zneužívání moci a bezpečnosti to stejně nepomůže.

Sova

Přirovnávat úklid stromů, aby nemohly padat na koleje, k působení diktátorů? Přejeme šťastné a veselé i k vám do léčebny…

M19

Bezpráví je vždy bezpráví. Jen hlupáci to nevidí. A demagogove zneužívají. Tak jako vy teď.

Sova

Bezpráví už není, zrušili ho při rekonstrukci před dvěma lety 😛

M19

Vtipe vylez.

vasek.beroun

Vysvětlete to různým ochráncům přírody a zachráncům lidstva. Se SŽ bojují o každou větev.

vlado99

Ochranné pásmo platí nejen pro SŽ, ale i pro majitele okolních nemovitostí. Tzn., že si to majitel pokácí sám.

Jiří Kocurek

Není to jeho povinost.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#p22

Povinnost majitele lesa je strpět skácení stromu, který ohrožuje provoz dráhy. Nic víc a nic míň.

Raději si ten zákon ppřečtětě, než budete šířit jaýsi účelový výklad.

vlado99

Než vy začnete vykládat nesouvisející zákon pro lidi, přečtěte si Zákon o drahách.

Honza V.

To kácení stromů není vázané na ochranné pásmo, ale na to, zda ohrožují dráhu.

Rese16

To jsem zvědav, jestli se bude na VTRkách taky jezdit na foukací rozkaz?????

vladki

Kácet na cizích pozemcích v ochranném pásmu není problém. E.gd. takto kácí okolo vedení vysokého napětí. Dají vědět předem že jestli si majitel nevykaci sám, tak to udělají oni (na svůj náklad) a ještě nabídnou že velké klády nechají a klestí zlikvidují. Z mého pohledu win-win… Proč to tak nedělá i SŽ?

Granja

Protože § 1 (nikdy se to tak nedělalo).

Karel

Ne. Protože pro energetiku a železnici platí různé zákony.

Granja

Přesně! Jiné zákony, tudíž na dráze onen osvědčený § 1.

Jiří Kocurek

Protože… už jen ho obeslat je to moc práce.
A pak se vztekat, že to neskácel sám od sebe, když mu o tom neřekli.

Něco jako písemka ve škole, kdy učitel ani nenadiktuje zadání a pak dá všem pětky, protože si leští ego.

Granja

Axel pod pseudonymem?

Matt

Ano. Včera jsem uvázl ve Žďárci u Skutče od 18h až do 20:45, vlak v 18:05 na Pardubice byl odřeknut z důvodu nedostatku souprav. Vlak v 19:20 na Pardubice dojel až v 20:45. Nejlepší na tom všem bylo že ve Žďárci stála na první koleji zhasnutá regionova, která mohla celou situaci vyřešit. Bohužel.

Jiří Kocurek

Ještě by ta Regína potřebovala fíru. Jestli ten taky nevisel někde na cestě…

Matt

Ona právě přijela ze Svitav v 18h, fírovi asi skončila směna. A cestující tam zůstali v chladné nádražní budově 3 hodiny napospas osudu.

Roman

Jak víte že ta Regina byla pojízdná ?

Jiří Kocurek

Pokud přijela ze Svitav, tak asi byla pojízdná. Je ale otázkou, zda se na fíru vztahuje § 90 odst. 2. a+e, tedy podobně jako na energetiky, kteří v tomhle počasí mají o přesčasy postaráno.

http://zakony.centrum.cz/zakonik-prace/cast-4-hlava-4-dil-1

Jakub

Ze svitav určitě nee.max ze skutče.od 10.12. se již reginy ve zdarci nemeni…jiny obeh.

DuDr.

Regionova naneštěstí neumí jezdit sama bez člověka a tak ten problém sama opravdu nevyřeší.

Jan pesina

Tak povětrnostní podmínky co tu panovaly u skutce se není ani čemu divit nám tu teprve dneska v poledne v proseci zapli proud vsadím se že v úseku zdarec – Chrast nebo zdarec Brod byli popadané stromy a díra třeba někde uvázl buďte rádi že aspoň ve zdarci kde je krásná čekárna🙂jinak pěkně svatky

Rese16

„Počasí se nedá naplánovat…“. To se opravdu nedá. Ale tento statement akceptovat jako večnou alibistickou výmluvu, proč je okolí tratí zaplevelené, už nejde. Na některých trati neúplné měsíc, aniž by tam nic nespadlo (zkušenost z praxe).

none

Že prý nejde… Jde a půjde 😀

Fsp

Počasí se nedá naplánovat. Zvláště že v zimě sněží. Zatracená klimatická změna!

Granja

Také mě ta věta překvapila. Jako bychom se zase vraceli kamsi zpátky. Viníci jsou stále stejní: Jaro, léto, podzim, zima – a dále si dosaďte dle libosti.

Šejdr

Důsledkem klimatické změny není sněžení, ale to, že sníh i na horách na konci prosince rychle taje a zítra se možná dočkáme dalších uzavřených tratí, tentokrát ovšem z důvodu povodní. A vánoční povodně v našich krajích skutečně nejsou zrovna obvyklým jevem.

Luboš Beneš

To se bohužel mýlíte. Vánoční oteplení je klasický cyklický klimatický jev. Např. povodně o vánocích 1740.

Petr

„Pokud se dnes chystáte na cestu vlakem, ověřte si, zda vlak skutečně jede.“ Jako kdyby byl někdy jindy na vlaky bůhví jakej spoleh…

Karel

Viz dálnice D1

Jiří Kocurek

Tam se čeká na dálniční hasiče, protože dobrovolní z horní-dolní to vyřezat nemůžou, jak to často bývá na dráze?

Mirek

On by byl, kdyby MF dávalo více financí, opět politický problém jménem POLITICKÝ NEZÁJEM krom 10 let od vlády P. Jiřího Rusnoka-Andreje Babiše II. Tehdy se totiž investovalo a dávali si dost pozor

Jiří Kocurek

Sněhové kalamity nebyly? Článek z roku 2015
https://www.lidovky.cz/domov/snih-ledovka-i-vitr-prekvapivy-navrat-zimy-komplikuje-dopravu.A150401_074256_ln_domov_sij

Fiala opravdu nemůže za vaše výpadky paměti.

asdf

No ja neviem, spomnime na „Ťokův průsmyk“, ktorý Dana Ťoka nakoniec stál ministerské kreslo…

marek hudec

ono uz se tu smi o nekom rikat tak hezky cesky, ze je blb?
quod licet Iovi, non licet bovi, nicht wahr…..?

asdf

Čiastočne súhlasím, ale ja som to v tej dobe pochopil tak, že Ťok už to síce naozaj nechcel robiť nejakú dobu, ale nemali nikoho iného, až po tomto incidente bolo naznané, že už musí skončiť aj za cenu toho, že tam vytiahnu Kremlíka…

JiVe

vynechte politiku. Alespoň týden

mgr.pavel

Pamatujete si na Ťokův cintát o vysokohorském prostředí na D1?

Nebo na jistého „pana obálku“ Kolovratníka z ANO?

Na Faltýnkovy dlouhé prsty i na dopravě?

Na dvojministra Karla Havlíčka, co se svým pejskem bojoval za zachování nerentabilních lokálek?

A teď mi prosím ukažte, kde jak jejich vlády dokopaly SprŽel k lepšímu projektování či realizaci železničních investic..

mgr.pavel

https://zdopravy.cz/presnost-888-procenta-ceske-drahy-se-pochlubily-nejnovejsimi-cisly-o-zpozdenich-171929/

Není to ideální, rád bych zde měl švýcarskou nebo japonskou přesnost, ale ten váš obecný hejt je hodně mimo mísu.

Patrik

Japonská přesnost je jen u Shinkansenů. U regionální dopravy je to horší.

okk

Regionální doprava tam sice nejezdí na vteřiny jako Šinkanzeny, ale i tak jsem nejdelší zpoždění 15min kvůli provozním problémům ve stanici Niihama a pak jeden odřeknutý v Osace kvůli (ehm) skokanovi (nutno říct, že ten další vlak co jel o 15min později měl zpoždění jen 5min).

Petr

Děkuji za ilustraci základního problému – „to je dobrý“. 88% je navíc to co prezentujou železničáři. Možná ne přímo lež, ale tendenční interpretace určitě. Hodinu zpožděnej Metropolitan a 9 vzdochovozičů na lokálce včas? Pohoda – přesnost 90%.

asdf

Spokojen budu, až ta čísla budou vzata z dopravní dokumentace Správy železnic. Teď je každý dopravce tahá „z interních zdrojů“ a čert ví, zda a nakolik jsou pravdivá.

Zdeněk

Přesně tak. U nás na východě bez ohledu na počasí několikrát týdně porucha vlaku HK Letohrad respektive v opačném gardu….