Přehledně: změny v dopravě na jihu Moravy. Návrat na hlavní nádraží, IDS JMK bude platit i v Rakousku
InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy
Návrat všech vlaků na brněnské nádraží či přímé spoje do Židlochovic jsou hlavními změnami v integrované dopravě Jihomoravského kraje se
Česká železnice se pomocí soukromých dopravců blíží pomalu ale jistě ku svému konci. To co se děje v Jihomoravském kraji nemá v celé Evropě, ba v celém světě obdoby. Celá Evropa, celý svět se bude muset od nového GVD přizpůsobit Tarifu JMK a nařízení místního gubetnátora z Brna, že do vlaku se bude nastupovat pouze jedněmi, podotýkám POUZE JEDNĚMI dveřmi. Velmi zajímavý názor člověka, který vlak asi v životě neviděl. Představme si pobyt vlaku ve stanici podle JŘ jedna minuta a k oněm jedněm dveřím (až je konečně) čekající cestující objeví v soupravě cca 5 vagonů, až se k nim… Číst vice »
To bude neskutečnej bordel,co radní vymysleli.Chudáci průvodčí,těm hádkám se asi nevyhnou,v horším případě může vzniknout i rvačka.
v horším případě může vzniknout i rvačka.
To samozřejmě může, ale doufejme že těch slaboduchých jedinců bude minimální %
By me docela zajimalo, jak si online clovek u RJ muze koupit tu casovou jizdenku pro trat Ostrava-Brno. Podle jejich stranek je nutne na to mit tu jejich kreditovou jizdenku, dobre, jdu tedy tam, vyplnim formular, poslu a … request error 400. Ma RJ pocit, ze jsem robot? Zkusil jsem to v Chromu, zkusil jsem to ve Firefoxu, pak jsem to zkusil z mobilu i pocitace, porad error. Lze to tedy vubec delat online? By me docela zajimalo taky, kolik ty jejich casove jizdenky stoji. Nikde se k tomu nemuzu doklikat. Nebo u RJ vladne zatim jeste stredovek? To jako… Číst vice »
Mozna by nekdo z tech minusujicich mohl odpovedet aspon na me otazky. Jiste tu kreditovou jizdenku mate. A pokud ne, tak zcela jiste ji ma zdejsi velky podporovatel liberalizace pan Sura a bude vedet.
Já tu kreditovku mám a pořídil jsem si ji online zcela bez problémů. Asi máte problém s VAŠÍM počítačem, resp. připojením.
Tak, uz ji mam taky. Zkousel jsem to pres net a porad to neslo a neni to mym internetem, protoze mi to neslo i jinde. Na podporu jsem nepsal uz z duvodu, jak jsem psal vyse, ale odhodlal jsem se teda najit a zajit k nejakemu okynku a to rovnou v Brne na hlavnim nadrazi. A zdarilo se, nasel jsem ho. Uvnitr sedel chlapek u pocitace a dalsi dva stali u pultu v hrubych cernych bundach, podobajici se mafianum, rikal jsem si asi nejaci dalsi zakaznici. Tomu chlapkovi u pokladny jsem rekl, ze chci kreditovou jizdenku, naprosto bez emoci, nejake… Číst vice »
Zkusil bych napsat na info@regiojet.cz a ne sem.
PS: Error 404 je chyba web serveru, to vám v cykloservisu neopraví a tady taky ne.
Obávám se, že JMK postupuje o to více suverénně, oč méně strategicky. Zde to vysvětlovat nehodlám, protože za takové poradenství se platí více než slušně. Každý může podumat, proč je to špatné tarifní rozhodnutí.
no to je docela jednoduché – vymýšlejí to vysokoškolsky vzdělaní učenci – bakaláři a IBM, kteří vlak neviděli v životě ani na obrázku, natož ve skutečnosti – a pak to podle toho i vypadá, asi jako vše v tomto pofiderním státě
Co do toho plantáte IBM?
On asi myslí MBA ale je tak vzdělaný a inteligentní, že ani ta tři pismena neudrží.
Ano, za poradenství se platí, jenže tvoje slabomyslné kecy pod všemi články rozhodně nemají ani náznak poradenství.
Už vidím jak 80 letá babička nejdříve studuje manuál jak koupit jízdenku a následně v aplikaci Poseidon na svém velkotlačítkovém telefonu si vše kupuje a platí samozřejmě on line platební kartou propojenou s Apple Pay😁
80letá babička přijde na nádraží, tam si koupí jízdenku jako vždy, a ani nepozná, že najednou není podle TR10, ale podle IDS JMK.
A pokud ta babička dneska používá Apple Pay, pak nově opravdu problém mít nebude.
A na kterém nádraží zůstanou pokladny?
Viz seznam nádraží v zadávacích podmínkách nabídkového řízení. Každopádně tam, kde pokladny nezůstanou, si ona 80letá babička koupí jízdenku ve vlaku.
Myslíš v tom vagóně s tím zeleným pruhem až j němu s tou berlí doklopýtá? Protože když půjde k tomu vozu co je nejblíž tak zaplatí pokutu údajně jako černý pasažér😁
„Myslíš v tom vagóně s tím zeleným pruhem až j němu s tou berlí doklopýtá?“
Bohužel vás musím upozornit, že vršíte stále jednu otázku za druhou, ačkoliv na vaši první (ba i druhou) otázku vám bylo uspokojivě odpovězeno.
Tedy k původnímu tématu: žádnou mobilní aplikaci ona babička nebude muset využívat.
(Co se týče připomínky z vašeho posledního příspěvku, tak ta platí jen pro linky S2 + S3, pro žádnou další; a platí jen pro případ, že ona babička nemá zakoupenu buď předplatní jízdenku, anebo nemá předem zakoupenu jízdenku IDS JMK, kterou před příjezdem vlaku označí v označovači umístěném na zastávce.)
Ta babička s holí si sedne tam, kde bude chtít, protože se jedná o osobu se sníženou schopností orientace a pohybu.
Máte pravdu, viz i údaj „Cestující, kteří nebudou moci si zakoupit jízdní doklady v předprodeji a bude se jednat o cestující s omezenou schopností pohybu a orientace – např. s vozíky pro invalidy, s kočárky nebo koly, budou nadále moci nastupovat do jakékoli části vlaků linek S2 a S3.“ v článku https://zdopravy.cz/cd-musi-pro-jihomoravsky-kraj-nalepit-na-vlak-zeleny-pruh-kvuli-jizdenkam-cast-pokladen-skonci-35376/.
no to budou zpožděníčka – už se těším až se ke dveřím se zeleným pruhem, třebas v Brně hl.n. ne Břeclavi přihrne 50, 100 a více lačných cestujících těmito jedněmi dveřmi nastoupit a nakonec třebas zjistí, že tyto dveře ani nefungují – to bude opravdu „srandy kopec“ – v životě do JMK již vlakem nepojedu!!!
“ už se těším až se ke dveřím se zeleným pruhem, třebas v Brně hl.n. ne Břeclavi“
Břeclav ani Brno hl. n. nejsou tzv. neobsazenými (tzn. osobní pokladnou nedisponujícími) stanicemi.
To nevadí, i z -ovna se dá uplést bič a zapráskat s ním.
„A na kterém nádraží zůstanou pokladny?“
V JMK zůstanou pokladny na nádražích (abecední seznam) Adamov, Bílovice n/S., Blansko, Blansko město, Boskovice, Brno hl. n., Brno-Židenice, Brno-Kr. Pole, Břeclav, Bučovice, Bzenec, Hodonín, Hrušovany u Brna, Ivančice, Kuřim, Kyjov, Letovice, Mikulov, Modřice, M. Krumlov, M. Písek, Nedvědice, Nesovice, Podivín, Rájec-Jestřebí, Rajhrad, Rosice u Brna, Skalice n/S., Slavkov u Brna, Sokolnice-Telnice, Strážnice, Šakvice, Tišnov, Velké Pavlovice zast., Veselí nad Moravou, Vracov, Vranovice, Vyškov n. M., Zaječí, Zastávka u Brna, Znojmo.
téměř na všech – pouze ale u WC
Pozná, bude to mít levnější, než podle ČD Tr10.
Souhlas, ale jeden podstatný rozdíl tu je. 80letá babička si bude na peroně ještě tu jízdenku muset označit, na což občasní cestující často zapomínají. Jinak to bude mít s mastnou pokutou.
Až na to že v poseidonu nejde platit kartou natož aby šlo platit apple pay.
Chudák babička. Předplatní jízdenku nemá. Jezdí jen jednou za týden. A ZTP taky nemá. O berli ale chodí. A mobilní telefon je pro ni Španělská vesnice.
Stále pro takovou babičku platí (pominu-li, že – dle odkazovaného zdejšího článku – podmínkou k umožnění nástupu do jakýchkoliv dveří na S2 či S3 nemá být ZTP, ale snížená schopnost pohybu, což není totéž), že buď může mít jízdenku určenou k označení, kterou si na nástupišti označí (pak může do kteréhokoliv vlaku nastoupit kterýmikoliv dveřmi), anebo žádnou jízdenku mít nebude a pak bude tak jako tak odbavena bez přirážky ve vlaku.
Každopádně, tato věc vám tu už jednou byla psána, coby odpověď na vaši třetí otázku v řetěžci „předchozí otázka zodpovězena, položím další otázku“.
Babičku raději budu vozit autem. To jako sorry.
Tak proc resite, ze si chudera nekoupi listek pres telefon, do sveho auta ji ho preci rad prodate i osobne. 😉
Prosím, kde je napsáno, že každý kdo chodí o holi, byť bez ZTP, bude odbaven bez přirážky?
Tak změny a doplnění v IDS JMK jsou tu a kdy bude nový ŽUB? Stihneme to ještě v tomto století?
To je spise nestihnutelne, i pokud neprijde nejaka zasadni ekonomicka krize, tak na to nebude prostor ani prostredky, jiz ted mame rozplanovane ambiciozni zeleznicni investice nekam do 80. let, da se ocekavat, ze u nich dojde k urcitym casovym skluzum, takze realne se prace na ZUB nedaji cekat drive nez v letech 90. a u podobneho velkeho a komplikovaneho projektu lze jen stezi ocekavat realizaci behem necelych 10 let.
Vydejte nějaký manuál jak kupovat jízdenky. Prase se v tom už nevyzná. Každý kraj jiný tarif. Pojedu autem a vyřešeno.
„Vydejte nějaký manuál jak kupovat jízdenky.“
Přijdete k pokladně a koupíte jízdenku. (V JMK každopádně.)
Mimochodem, naopak v krajích s integrací můžete jet na jednu jízdenku vlakem, busem, jednotlivými MHD. Jednoduché a o to častěji můžete nechat auto doma. Naopak bez integrace by šlo o stav „jiná jízdenka na vlak, jiná na linový bus, jiná na každou jednotlivou MHD“ a auto byste asi doma nenechal (nemluvě o nenávaznostech vlak-bus v takové situaci).
Jinak řečeno pro turisty je tohle naprostý bordel. Už teď se nikdo nevyzná v tom co kde platí co kde kdo komu uznává, nemluvě o nutnosti znát pravidla provozu jednotlivých dopravců. Další problém který už teď je, že spoje jednotlivých dopravců na sebe nenavazují. Několikrát jsem si na to stěžoval, ovšem průběh stížností je pohádka o kohoutkovi a slepičce. Výsledkem je totálně rozdrbaná veřejná doprava po ČR (v rámci krajů to jakž takž funguje) a pro turisty je tohle neskutečný maglajz. Je zajímavé, že proti tomu neprotestují různí oteplisti když tak zuřivě propagují veřejnou dopravu. Nejspíš protože je za to… Číst vice »
Když už se tak sjedocuje ta integrace na Vysočině, tak by to chtělo ještě protáhnout tarif IDSJMK aspoň do Křižanova a na 336 aspoň do Moravce (část spojů tam pokračuje už teď, ale s jiným tarifem).
Ale ten Retz mě příjemně překvapil, to těmi posílenými vlaky možná občas i někdo pojede.
Fuj to smrdí zavedením jednotného celostátního tarifu. JM kraj to chce dělat po svém. Za pár let každý kraj svůj tarif😁
„Fuj to smrdí zavedením jednotného celostátního tarifu.“
IDS JMK přesahuje na území Kraje Vysočina již delší dobu (Moravské Budějovice, Náměšť n/O., Rovné-Divišov). Pravda, směr Křižanov je jediným, kde tomu tak dosud není.
Tak nově pojedu z Prahy do Kyjova a když si nestačím koupit v Brně tu jejich jízdenku na přestupní vlak 🚆 tak si připlatím 50Kč tak to je super😡 Ta jejich aplikace POSEIDON je na prd nevím proč ji neudělají normálně kde se nemusím registrovat a platbu zaplatím kartou.
A co si v Praze koupit jízdenku na celou trasu?
A co, když do dané stanice neexistuje zvýhodněné jízdné a je proto výhodnější rozdělit to na 2 jízdenky?
No ale ČD už zvládnou poskládat jízdné dohromady 🙂
„A co, když do dané stanice neexistuje zvýhodněné jízdné a je proto výhodnější rozdělit to na 2 jízdenky?“ – V Praze nebude od 15. 12. 2019 možné si koupit jízdenku v relaci typu „Brno – Kyjov?“ (Přestože tarif IDS JMK budou muset „znát“ i „mimoJMK“ pokladny tak, aby poměrnou část jízdenky s cílem v JMK vydaly dle tarifu IDS JMK) – Tak jako tak je (při jen cca 10min. přestupní době v Brně hl. n. mezi Railjetem a vlárským Sp vlakem; v opačném směru jízdy je to ještě méně) jistější nespoléhat na nákup jízdenky v Brně hl. n. (stihnutí je… Číst vice »
Tak na sebe cestující bere riziko. Takový je život – z Prahy do Kyjova se dá dojet snadno a jednoduše na tarif ČD, nebo se to dá rozsekat na několik přepravních smluv v zájmu optimalizace ceny, a pak holt cestující musí vynaložit dodatečné úsilí.
Přesně! 👍 V týhle zemi by chtěl každej mercedes za cenu ojetý škodovky.
😲
Jel bych na tarif ČD ale jízdenka nejde koupit.
Holt zatím dopravce nemá aktualizovaný systém. Na pokladně to jde beze všeho a e-shop/Můj vlak to snad brzy zvládne. Formálně tomu fakt nic nebrání.
To raději pojedu autem. To jako sorry
Jsou lidé kteří auto 🚗 nepotřebují a tudíž ho nemají 😉
Tak jasně, když kolenovrt nemůže učetřit 40 Kč za lomené jízdné, tak raděii vyhodí navíc pětistovku za benzín.
Takhle to totiž vypadá, že šotoušci nevědí, co chtějí, napřed se stále domáhají jedné jízdenky přes celou republiky a když je jim nabídnuta, tak si vymyslí, že pro tuto relaci požadují jízdenky dvě (i když je to jinak nepřekonatelný problém a druhá jízdenka znamená pomalu konec světa), ale tentokrát to už musí být výhradně jízdenky ČD, protože to je jejich vyvolená matka dráha.
Troliči Trondo mě je jedno komu to jízdné zaplatím ale NYNÍ jedna jízdenka koupit nejde aplikace poseidon je k ničemu a tudíž cestující v JMK pak zbytečně zaplatí o 50 Kč víc. Na rj si nebudu kupovat jízdenku před odjezdem než se dohodnou jak se to bude platit.
Došli argumenty, tak trolíš o tom, že nejde koupit jedna jízdenka z Prahy do Kyjova?
Tak zkus jít v Praze k pokladně a řekni, že chceš lístek do Kyjova a uvidíme co se bude dít. Hlavně bych chtěl vědět výsledek. 😁😁😁
Souhlas, podepisuju!
Tak se zeptej své milované modré firmy, proč má široký vějíř tarifních nabídek tak rozprostřený, že je potřeba dělit jízdné.
Přes aplikaci Můj vlak mi jízdenku koupit s přestupem v JMK nejde. Hledal jsem trasu Ostrava – Břeclav – Znojmo 🙁 Ale asi u trasy Praha – Kyjov to bude stejné
Tak přes aplikaci můj vlak jízdenka nyní koupit nejde a railjet bývá dost plný tak jízdenky kupuji s předstihem.
Tady píšou že nákup přes můj vlak ze zastávky mimo JMK do zastávky JMK půjde …. https://zdopravy.cz/dokument-jihomoravsky-kraj-vysvetluje-zmeny-v-uznavani-jizdenek-ceskych-drah-35190/
Tak to zkuste po 15.12 jestli to jde zatím ne a na vlaky do Brna je nutné kupovat jízdenku dost dopředu.
tady by mne opravdu zajímalo, když přijedu třebas do Pardubic od Hradce Králové na jízdenku ČD a budu nucen přestoupit během 5 – 10 minut na Leo expres – kde na na Leo vlaky koupím v Pardubicích na nádraží jízdenku?? Bylo mi řečeno, že snad mají nějakou kukaň někde ve městě na náměstí cca 2 km od nádraží. Student Agency operuje alespoň kdesi zastrčen vzadu ve vestibulu za sloupem, tam kde v době soc. prodávali zmrzlinu.
Přitom vše bylo tak jednoduché.. A levné..
Pro ty co si kupují jízdenku už teď nebylo, jízdné IDS JMK je v drtivé většině případů levnější než ČD.
Nechám se mile překvapit. Nějaký příklad Trondo? Hlavně zase prosím neopakuj ceny s IN 0.
Milý Honzo, nevím co je IN 0, tak nemohu odpovědět, nepřehledná změť komerčních nabídek ČD mě srdečně nezajímá.
Jasně, když nemám argumenty, tak hraju blbého.. Taky odpověď..
Tak znovu, co to je IN 0? Výplod vašeho chorého mozku?
Z Kuřimi do Kr. Ppole za 24 bez ničeho s ČD, nebo za 20 Kč bez ničeho s IDSJMK, ovšem pozor! Ještě nějakých 20 minut se můžete vozit po městě.
Nebo za 18 Kč s IN25 a nevýhoda jízdného ČD je v tom, že do Zbrojovky budete šmajdat pěšky.
Pri výletoch do Brna som z Břeclavi kupoval celodennú celosieťovú IDS JMK za 190 Kč. Platí pre dve dospelé a tri deti. Kdežto skupinová víkendová ČD kraj jihomorvský bola niekde okolo 220 Kč a to platila len na vlaky po jihomoravskom kraji.
Ano to je pravda. Jízdné je o hodně levnější a hlavně – vůbec nechápu vaše zděšené reakce. Existuje tzv. universální jízdenka ID$, která má 24 polí na označení. Já mám stále u sebe mim. 2 ks a mám vyřešené problémy jak s nakupem, tak s nástupem. Ještě by to chtělo omladit vagony. Všem bezpečnou a pohodovou jízdu.
Pro místní asi OK, ale pro turisty je tohle konec. Nemohla by SŽDC prodávat plánky železniční sítě s vyznačenými hranicemi krajů, jejich tarify, s vyznačenými dopravci, kdy kde kdo prodává lístky, co kdy kde uznává a do jakého vagonu kdy nastoupit?
Michal: „Prodávat“? Ať to hodí zdarma v pdf na web. Tohle bude stejně zajímat menšinu lidí. Zbytek se buď zeptá dopravce a nebo bude preventivně na všechno nadávat, aniž by se snažil si nějaké informace opatřit.
Turista cestující mezi kraji si koupí jízdenku tak jako doteď.
Turista v rámci kraje si koupí jízdenku IDS, třeba i na pokladně jako doteď.
V příštím roce začne platit jednotný tarif, turista neřeší nic dalšího.
Přesně tak! Z Prahy do Brna pojedu Regiojetem s koláčem za 10 a kafem zdarma, v JMK si koupím celodenní IDS a večer zpátky Regiojetem se sushi za 90 a pivem za 20. Vždyť tohle je ráj na zemi!!! Kde jinde se dá takhle cestovat?
Hmm a ostaní blbci (daňoví poplatníci) to zaplatí ze svých daní a to ještě ke všemu soukromé společnosti. Děkuji nechci.
No fuj, že ty soukromníci vůbec existujou, co? A ten chudák stát je ještě platí. Nejste vy náhodou zastydlej svazák?
Zastydlej svazák nebo placenej troll budete pravděpodobně Vy. Ale zcela určitě nevytváříte žádné hodnoty za které by Vás někdo platitl. Socialismus se v tom Vašem psaní nezapře. Vše dotovat, všem stejně jen místo dotací státní firmě jdou dotace soukromé společnosti, což je ještě horší. Evidentně nemáte na to pochopit o co tady jde. Pokud stát dotuje ČD, není to správně ale jde o veřejnou službu kterou stát poskytuje a my všichni daňoví poplatníci jsme akcionáři Českého státu potažmo ČD, takže ty dotace zas až tak nevadí. Ale akcionářem soukromé společnosti nejsem a tudíž ji žádné dotace platit nechci. A´t si… Číst vice »
Proč by to měla dělat SŽDC? SŽDC provozuje nějaké vlaky?
Mnozí krajští hejtmani si hrají na carské gubernátory. Kdy na hranicích krajů zavedou celní a pasovou kontrolu?
„Kdy na hranicích krajů zavedou celní a pasovou kontrolu?“
Nikdy. Naopak, jsme ve EU/Schengenském prostoru, takže celní/pasové kontroly nejsou ani na státních hranicích.
„Mnozí krajští hejtmani si hrají na carské gubernátory.“
Subjektivně z mého pohledu snad kdysi David Rath ve Středočeském kraji. U nikoho dalšího takové chování nevnímám.
Souhlas xyz. A Kylchap se zklidní a situaci bude komentovat až po roce provozu, až se systém usadí.
Nejspíš ne, protože si bude muset platit za cestu vlakem a na to dosud nebyl zvyklý. Na Šumavě se ty bláboly některých drží už dva roky jako zastydlá puberta.
Trondo, cestu vlakem jsem si platil, platím a platit budu, I přes Vaše paranoidní diskuzní příspěvky.
Dotazoval jsem se na krajském úřadě kolik jízdenek budu potřebovat do Lužné když jízdenka DUK platí pouze na hranici kraje, konkrétně do Deštnice. Zda v jednom vlaku budu Lendrbánu muset mít dvě jízdenky. Odpověď jsem za týden od dotazu ještě nedostal.
Nepíšete odkud jedete tak těžko poradit kolik jízdenek do Lužné. Ale kupte si tu první a v každém dalším vlaku vám prodají návaznou bez přirážky. Třeba u GWTR absolutně žádný problém. Take it easy, usmívejte se na svět a buďte rád, že ubyde regionov.
Vzhledem k tomu, že nepíšete odkud jedete, tak vám těžko poradí, nicméně u nových dopravců má platit pouze IDS tarif a svůj vlastní mít nebudou. Dejme tomu, že jedete ze Žatce – současná cena za jednu jízdenku ČD je 68 Kč, cena za jízdenky DUk ze zóny Žatec do hraniční zóny Deštnice je 28 Kč a cena z hraničního pásma PID do Lužné je 24 Kč, protože jde o zónový/pásmový tarif neexistuje žádný úsek trati, který by nebyl pokryt jízdným a součet je 52 Kč, je to tedy cca o čtvrtinu levnější než jízdné ČD. S druhou jízdenkou problém mít… Číst vice »
Chtěl bych vidět, jak Lenderbáhn vydá jednotlivou jízdenku PID, když ČD to ve vlaku neumí (kromě té na 24 hodin) a od 15.12. to stále umět nebudou… Třeba nastane příjemné překvapení, ale pochybuji.
Systém mohl být usazen již nyní. To by ovšem ministr Ťok musel být v obraze. 13. července 2018 na TK s překvapením zjistil, že existuje něco jako jednotný tarif.
„Systém mohl být usazen již nyní. To by ovšem ministr Ťok musel být v obraze.“
Přesně tak – máslo na hlavě v neexistenci (resp. v „ne včasném zavedení“) jednotného tarifu má MD. Ne „krajští gubernátoři“.
A vlastní měnu😁
Na jižní Moravě jistě už brzy 🙂
Vím, že budu znít kontroverzně, ale nemám s tím problém, pár věcí zůstalo a co se změnilo, tak jenom k lepšímu. (brňák s roční šalinkartou, co rád jezdí o víkendu na výlet vlakem, někdy i s bicyklem)
Problém je, že jiným skupinám cestujících byl přidělán problém. Buďte rád, že jste z té „správné“ skupiny. 🙂 A doufejte, že vám tam nepřibude moc aut…
zkuste odhadnou % využívání MHD v jihomoravském kraji těmi různými skupinami
Nestrašte auty. V počtu aut v rámci regionu se nezmění absolutně nic.
Tak ať ti joudové udělají pořádnou aplikaci kde si koupím jízdenky . V Praze také nemám žádnou kartu a v aplikaci si kupují jízdenky v pohodě.
Jinak to co tam provádí je vopruz pro cestující.
Jak jednoduché a přehledné. I zdatní luštitelé sudoku budou mít problémy.Snad jen ti šachisté pomocí malých a velkých rošád to zvládnou.
Nic proti Vám, ale TR 10, to jsou hotové Fišerovy šachy.
Takze IN100 v osobacich platit nebude? A co jízdenka na léto nebo interrail?
Co jsem četl vyjádření ČD, tak IN100 by jako jediná IN měla dál platit ve všech vlacích ČD 🙂
V rámci kraje nebudou v Os a Sp platit pouze jízdenky na konkrétní trasu z A do B.
In100, SONE+, jízdenky na léto, apod., a také KMB platit budou.
A v ostatních krajích které přecházejí taky?
U síťových jízdenek z principu nelze určit, odkud kam cestující jede, tudíž budou platit i nadále ve všech vlacích dopravce.
Ledaže by průvodčí zasvítil cestujícímu baterkou do očí a zařval: „Nejedete vy náhodou jen v rámci kraje?!“
To se mi líbí! Přimlouvám se, aby se to tak praktiovalo 😂😂
To znamená že aj skupinová víkendová ( ČD) bude platit aj v osobákoch v JMK? Ako rozlíším vlak objednaný krajom alebo vlak objednaný MD?
Tímto přeji radním jihomoravského kraje, aby z toho byl jeden velký průšvih…Několik trestních oznámení, vyšetřování a pak si možná další kraje rozmyslí vymýšlet takové prasárny ve veřejné dopravě….
Jen se zeptám… Za co konkrétně by mělo padnout to trestní oznámení?
Tak momentálně nic konkrétního samozřejmě není, ale hádám, že se něco najde…Komentář byl myšlen spíš tak, že za to, co kraj s železniční dopravou udělal, by si jeho zastupitelé zasloužili, aby se nějaké to pochybení ve veřejných zakázkách či podobně našlo 🙂
nic trestného zatím nevidím. do budoucna začnou jezdit i nové vlaky, takže konečně bude míň tornád a B hrůz o Honekrový pomstě nemluvě.
No uvidíme, jestli náhodou nevyplavou třeba ohledně té zakázky na nové vlaky nějací kostlivci ve skříni… Ostatně nebylo by to z hlediska evropských dotací do krajů ani zdaleka poprvé 🙂
kostlivco jsou úplně všude kam se podíváš. Pro men je důležitý aby se na koleje dostaly nový vlaky a ty hrůzy šly na zasloužený odpočinek (třeba Lužná…)
zkuste nějak specifikovat onentrestný čin.
Asi to, že si Péťa bude muset ve vlaku nově koupit jízdenku, ale to skutečně není trestný čin, možná v Bohnicích, že by si ho poslechli.
Motivace lidí vyrábět více exhalací a mrtvol jízdou autem. 😉 Trestné to není, hnusné ano.
každej má jiný měřítka, mi se to třeba líbí!!!
Já v tiskové zprávě vidím náhodou převažující pozitiva. Kordis dělá věci dobře a neslevuje ze svého standardu organizace dopravy!
Opět Petr a názory kinderšotouše. Hlavně tresty, soudy, pokuty… to je jeho svět 😂
Ale kdeže 🙂 To není můj svět, ale svět nás všech 🙂 Machinace s EU dotacemi opravdu nejsou nic ojedinělého 🙂
Opravuju: nejste kinderšotouš, ale zapšklej kinderšotouš. 😁
„– Linka S42 bude v úseku Miroslav – Hrušovany nad Jevišovkou nahrazena linkou S41 jezdící jen ve vybraných časech.“
To není přesné vyjádření, protože předmětné spoje linky S41 (3 páry spojů v pracovní dny, jeden nepárový spoj navíc v pátek; dále jeden nepárový spoj v sobotu ráno + dva nepárové spoje v neděli večer) jezdí již dnes.
Přesné vyjádření je: linka S42 bude bez náhrady zrušena (ostatně, těžko lze hovořit o tom, že náhradou RYZE VÍKENDOVÉ linky budou spoje, které např. v sobotu jedou jen jeden spoj jedním směrem časně ráno).
(nehodnotím, konstatuji)
Pane Sůra, nevíte, jak to bude se Spěšnými vlaky ČT – Brno? Všiml jsme si jen zkrácení linky S2 a tvorby linky S22, ale o těchto vlacích jsem se nikde nedočetl.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=vlakpdf%5c2019-12-15%2fk260.pdf
Podle nového jízdního řádu budou 2 páry každý pracovní den. Ráno v 5:44 a v 6:42 z České Třebové a odpoledne v 15:44 a v 17:44 z Brna. S tím že ranní v 5:44 jede i v sobotu. Brno – Letovice pojede Sp jako linka S2 a Letovice – Březová jako linka S22. Vlastně se to vrací do „původních kolejí“ kdy před pár lety běžně jezdili vlaky jen Brno-Letovice, kde se přestupovalo na regionovu směr ČT, než se Pardubický kraj nerozhodl v brutálně omezit vlaky Letovice-ČT a JMK v návaznosti prodloužili některé vlaky až do Březové. Nyní regionova bude opět… Číst vice »
Děkuju oběma za informace.
Čekal bych, že tu linku do Židlochovic oddělí vlastním číslem..
Ono v Jihomoravském kraji u autobusů, vlaků i MHD je obvyklé, že jedna linka má 5 konečných stanic..
Tak tu linku MHD bych rád věděl. A nepočítejme výlukový stav ani poruchy.
Linka 75 – Bílovice, nádraží (1/3) + Obřany, sídliště (2/3) + Stará osada (4 páry v PD) + Vozovna Slatina (většina) + Slatina, závod (3 páry ráno/večer) + Slatina, nádraží (špička)
Tarif IDSJMK platí v Rakousku už roky. Nový je jenom ten Rác.
Ale abych jen nekritizoval, líbí se mi linka 22. Že je možné se dohotnout a vlaky nemusí končit v poslední lhotě na hranici kraje. Jak je někdy malováno na zeď i s čertem.
Moravyi?to nebude zkopírované 😀 😀
Trochu mě mrzí, že přijdu o přímé víkendové spojení z Mor. Budějovic do Brna.
Pokud ale bude 108 čekat na S81 (momentálně je tam na přestup 5 minut), tak asi nevidím problém se zajížďkou do Znojma, ačkoliv 108 nestaví u bohunické nemocnice.
O 108 jsem tuhle také uvažoval při návratu z dovolené, leč přestupní čas od Vranova se mi zdál být celkem šibeniční. 🙂
Navrhuji po vzoru dálkových vlakových spojů přiřadit linkám Sx slovní názvy.
Sx je spěšný vlak vyšší kvality? 😯
Třeba časem i to v kraji bude 😀
Ještě doporučuju prostudovat nový „integrovaný“ systém Zlínského kraje.
Citace z webu: „Autobusy: Na rozdíl od železnice bude jízdenka nepřestupná, cestující si ji vždy bude moci koupit pouze na daný spoj. Časové jízdenky nebudou u linkové autobusové dopravy k dispozici.“ Jízdní řády v identické podobě jako dosud, žádná taktová doprava.
Takže koupit si lístek v autobuse a pak přestoupit na vlak jaksi nemožno. Co je na tom integrovaného? 😀
Dopravní podnik Zlína, Impérium Z a několik menších autobusových spolčností. Vlaky ne, to je svět sám pro sebe. 😀
Já zvažuju, že na noční směny budu od nového GVD jezdit výhradně autem. Doteď jsem jezdil vlakem, neboť, i přes o hodinu delší cestu, jsem radši dával přednost klidu, avšak pro cestu Bys. pod Hostnem – Zlín budu o víkendu potřebovat 3 jízdenky. (ranní 3902 – R 814 a pak 14215)
On jezdí také přímý autobus, rovněž lze jet s přestupem v Holešově. Ale záleží, v kolik a kde potřebujete být. 14215 přijíždí 8:04
Tam jde o to jak se na stanovišti střídáme, jelikož se sjíždíme ze všech směrů hlavně vlakem, tak jsme i natrénovaní na kolik máme kdy dojet. Takže když o víkendu mi kolega dojede v 6, odjedu nejdříve 3902. V Nedělu velmi výjmečně 3924, ale to je 1 za +- dva měsíce.
Když jste „natrénovaní“ na vlak tak nevymýšlejte blbosti s autem a jezděte vlakem.
Co je na tom integrováno? Přece ten název toho systému 🙂 Ano, už je líp a líp, co, ogaři z Moravy ? 😀 Není vám divné, proč v Praze, kde se volí úplně jinak, než ve zbytku republiky, máme téměř bezchybný integrovaný systém, ale čím větší jsou preference a výsledky stupidích populistických stran(typu ANO,SPD,KSČM), tím hůř vypadá „integrovaná“ doprava v daném kraji a tím větší nesmysly daný kraj vytváří? Namátkou Ústecký kraj, kde vládne bolševik, Jihomoravský a Zlínský s vedením ANO…Až budou lidi v JHMK nadávat, proč jim jízdenka z rychlíku, který je zpožděný, neplatí na osobák a naopak, ať… Číst vice »
PID není jen Praha, ale také Středočeský kraj. A tam vládne kdo? No přece koalice ANO, ČSSD a KSČM. Takže se vám ty vaše teorie trochu hroutí, nemyslíte? Mimochodem co je špatného na IDS Ústeckého kraje? Podle mě mu není co vytknout..
Tak PID je pokud vím ve velké míře ovlivňován právě vedením Prahy, respektive to stálo za celou jeho koncepcí a vznikem….Středočeský kraj měl/má svůj integrovaný systém,od kterého postupně ustupuje a integruje se pod daleko lépe propracovaný a prespektivnější PID…. A k Ústeckému kraji? Zkuste zavzpomínat na ty komedie ohledně něčeho, čemu se říká „DSÚK“, na to, jaké množství alternativních dopravců vyjede na železnici( jsem moc zvědavý například na koordinaci při zpožděních a na nadávky lidí, když si vlaky budou ujíždět), na tendry na nákup nových autobusů a na to, jak díky skvělé politice při výběru dopravců hrozilo, že značná část… Číst vice »
IDS JMK funguje velmi dobře, jenom železničáři to nějak nemůžou překousnout.
Funguje velmi dobře? Jasně! Všichni budou donuceni přestupovat z autobusů na vlak v Židlochovicích a vranovické osobáky budou vozit vzduch, protože takový běžný 15ti minutový interval vlaků je pro JMK moc. Nikdo se k vranovickým osobákům kromě obyvatelů bydlící okolí trati nedostane, jelikož autobusy budou navazovat na vlak nově jen v Židlochovicích. Úžasné. Kvalitu vozidel IDS JMK není potřeba komentovat..prý 37 vlaků za 3 roky…krásné sny, jak jinak?
Ok, udělejme si anketu u obyčejných cestujících, až zjistí, že jim ve vlaku ČD neplatí jízdenka čd a že v případě ujetí/zpoždění rychlíku jim jízdenka nebude platit v osobáku a naopak 🙂 Jsem moc zvědavý na reakce lidí, zejména pak, zeptáte se li se jich na názor na ty pány, kteří tohle vymysleli 🙂 Možná se přiučíte a uslyšíte slova, která jste nikdy předtím neslyšel 🙂
Víte co by mne zajímalo, co se stane, když mi ujede autobus. Taky na koupený lístek můžu jet jiným???
Se šalinkartou dokonce můžu vystoupit, předejít kolonu a chytit si dřívější spoj.
Jinak fungovalo to dobře, jenom poslední roky to „někdo“ „vylepšuje“ až příliš.
PS: Babiše fakt nevolím.
Na autobus si většinou kupujete jízdenku u řidiče, takže připomínka lehce mimo 🙂
Vcelku fungoval, ale nějaké zhruba tři roky je to čím dál tím horší. Např. příjezd integrovaného rychlíku ve stejnou minutu jako má odjezd osobní vlak, na který se dřív přestupovalo. Nebo jedna minuta na přestup os. vlak/bus v přestupním uzlu (je to cca 200m). Dřív bylo 7 minut.
ids jmk nema nejake moznosti jak jim poslat pripominky?
Nafackovat by jste měl hlavně sám sobě za tak stupidni názory o jiných lidech. A pak začít přemýšlet znovu a lépe.
To, co bude teď od prosince, nemá být IDS. Ani kraj to tak nenazývá. Z integrovaného dopravního systému zatím kvůli ÚOHS slevil a udělal toto, ale plnohodnotná Integrovaná doprava Zlínského kraje, kterou sliboval před skandálem s ÚOHS, teprve přijde.
No ten text je okopírovaný z webu s názvem „Integrovaná doprava Zlínského kraje“ … tak jako newim
Navíc ti co byli zvyklí si kupovat elektronické jízdenky v aplikaci můj vlak, nově budou jak za starých časů kupovat papírové jízdenky, dále Zlínský tarif nebude platit v rychlících a vlacích „vyšší kvality“ jako expresy IC atd.
Podle nadpisu je JMK v Maďarsku. 😀
Překlep, jasný, ale pobavil.
Aktuálně Hungaria. 😀