egoe-plus
Autobusy Dopravci Železnice

Přehledně: změny v dopravě na jihu Moravy. Návrat na hlavní nádraží, IDS JMK bude platit i v Rakousku

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy
InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Návrat všech vlaků na brněnské nádraží či přímé spoje do Židlochovic jsou hlavními změnami v integrované dopravě Jihomoravského kraje se změnou jízdního řádu. Novinky v krajské dopravě dnes představili zástupci společnosti Kordis JMK, která dopravu v kraji organizuje. Nově krajský tarif  expanduje i na Vysočinu a do Zlínského kraje také do vlaků ze Znojma do rakouského Retzu.

Kromě samotného vedení autobusových a vlakových linek čeká cestující změna v tarifu: ve vlacích Českých drah objednaných krajem přestanou platit jízdenky Českých drah a bude platit pouze krajský tarif.

Cestující ještě před novým jízdním řádem čeká jiná komplikace: od 30 listopadu jezdit žádné vlaky mezi hlavním a židenickým nádražím, vlaky nahradí tramvaje po opraveném Zábrdovickém mostě. Vlaky nahradí posílená linka 2 a cestující směrem na Českou budou mít k dispozici linky 3 a P3.

Velkou změnou je i expanze jihomoravského tarifu do okolních krajů: nově bude platit částečně i v okrajových částech Vysočiny, průlomem je i expanze za hranice: tarif IDS JMK bude platit ve všech vlacích do rakouského Retzu.

Hlavní změny v Jihomoravském kraji ve veřejné dopravě

Vlakové linky od 15. 12. 2019

-Skončí výluka na brněnském Hlavním nádraží. Všechny vlakové linky se vrátí na své původní trasy a znovu tuto stanici obslouží. V rámci IDS JMK tak budou na Hlavní nádraží jezdit vlakové linky S2, S3, S4, S41, S6, R8, R9, R11, R12, R13, R19, R54 a R56.

-Linka R8 bude zajištěna dopravcem RegioJet a bude prodloužena ze stanice Brno hlavní nádraží do stanice Brno-Královo Pole. Změna dopravce nebude mít vliv na cestující s jízdními doklady IDS JMK, které budou na lince nadále platit.

-Linka S6 opět obslouží několika vlaky stanici Brno-Černovice, která byla v průběhu výluky mimo provoz

-V souvislosti s ukončením výluky vlaků linky S2 mezi Brnem hlavním nádražím a Brnem-Chrlicemi se autobusové linky 509, 610, 611 a 612 jedoucí ve směru Dambořice, Milešovice a Těšany vrátí na své původní trasy. Znovu se obnoví provoz linky 73 mezi zastávkami Sokolnice, žel. st. a Brno, Slatina, závod.
Linka S3 bude nově vybranými spoji vedena mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi

-Vznikne linka S22 objednávaná Pardubickým krajem, která pojede z Letovic do Březové nad Svitavou a odtud bude dále pokračovat mimo IDS JMK do České Třebové. Osobní vlaky na lince S2 budou začínat až v Letovicích, nepojedou z Březové nad Svitavou.

– Linka S42 bude v úseku Miroslav – Hrušovany nad Jevišovkou nahrazena linkou S41 jezdící jen ve vybraných časech.
-Vznikne linka R54 zajišťovaná spěšnými vlaky objednávanými Krajem Vysočina, která spojí Brno s Náměští nad Oslavou a bude dále pokračovat mimo IDS JMK do Třebíče.

Tarifní změny

– Zásadní novinkou dlouhodobě požadovanou cestujícími je zajištění prodeje jízdních dokladů IDS JMK i ve vlacích. Díky nové smlouvě s ČD je možné tomuto požadavku od 1. 1. 2020 vyhovět a prodej jízdenek bude zajištěn průvodčími ve vlacích ČD a RegioJet. Pokud cestující pojede ze stanice, kde nebude v provozu pokladna, obdrží jízdenku bez příplatku, pokud bude pokladna v provozu, zaplatí k ceně jízdenky příplatek 50 Kč. Prodej jízdenek nebude zajištěn ve vlacích ŽSSK a Arriva.

– Usměrněný nástup cestujících je další novinkou při přepravě vlaky. Jeho snahou je motivovat cestující na frekvenčně silných linkách k zakoupení jízdenky před nástupem do vlaku. Cestující na linkách S2 a S3, kteří nebudou mít platnou jízdenku, budou mít povinnost nastoupit do vozu nebo části vlaku vyznačeného vodorovným zeleným pruhem. Tento vůz bude přibližně uprostřed vlaku. Ve vyznačené části vlaku se bude pohybovat často průvodčí a zajišťovat prodej jízdních dokladů. V nutných případech bude možné nastoupit i do jiné části vlaku, ale v tom případě bude mít cestující povinnost se bez prodlení přesunout do vyznačené části vlaku a tam si koupit jízdenku. Toto pravidlo neplatí pro osoby se zhoršenou schopností pohybu a orientace, pro doprovod dítěte do 3 let a cestující s kočárkem či jízdním kolem. Rovněž na jiných linkách než S2 a S3 bude zachován stávající stav.

– Podobně jako v případě autobusů budou i ve vlakových linkách zavedeny úsekové a dvouúsekové jízdenky, které v tarifu IDS JMK umožní levnější cestování na krátké vzdálenosti.

– Pro cesty po Jihomoravském kraji v osobních a spěšných vlacích bude možné cestovat výhradně s jízdenkami IDS JMK. V rychlících a vlacích vyšší kvality bude možné využít jízdenky ČD.

– Od 15. prosince 2019 se Jihomoravský kraj dohodl s Krajem Vysočina na nových pravidlech pro mezikrajské cesty. Tarif IDS JMK tak bude nově platit mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi jak na vlacích S81, tak na autobusové lince 815 a 832. Tato změna reaguje na požadavky obci na hranici JMK spádujících do Moravských Budějovic a souvisí se změnou jízdního řádu na železnici.

-K obdobné změně dochází i na Bystřicku, kdy v souvislosti s omezením vlaků mezi Nedvědicí a Bystřicí nad Perštejnem dle požadavků kraje Vysočina bude možné jízdenky IDS JMK využít v úseku Tišnov – Bystřice nad Pernštejnem jak na vlacích S31, tak v autobusu 334. Podobně budou do linky 441 (Moravský Krumlov – Hrotovice) zahrnuty i nové spoje jako náhrada končící neintegrované linky. Recipročně v případě zájmu Kraje Vysočina bude možné po zavedení systému VDV využít jízdenky VDV až po Tišnov, Zastávku nebo Znojmo.

– Po dohodě s rakouským ministerstvem dopravy, zemí Dolní Rakousko a dopravci ÖBB a ČD se od 15. prosince 2019 podařilo rozšířit IDS JMK ze Šatova do Retzu a nastavit na vlakové lince S82 dlouhodobě smysluplný a platný taktový jízdní řád. Aktuálně probíhá příprava příslušných smluv k podpisu.

-Od 1. ledna 2020 Jihomoravský kraj společně se sousedními kraji vyřešil problematiku tarifu při mezikrajských cestách. Nově na železnici bude platit pravidlo, že pro vnitrokrajské cesty bude možné využít jen tarif platný v příslušném kraji a pro mezikrajské cesty do definovaných destinací bude možné využít jízdenky obou dopravních systémů. Obdobná pravidla platí na řadě autobusových linek a budou postupně zavedena i na některých dalších autobusových linkách.

– Od 1. ledna 2020 se po dohodě Zlínským krajem, Ministerstvem dopravy a Českými drahami podařilo rozšířit IDS JMK do Starého Města a Uherského Hradiště. Do Starého Města bude prodloužena platnost Tarifu IDS JMK na linkách R13 a S9. Do Uherského Hradiště pak budou z Brna nebo Veselí nad Moravou zajíždět vlakové linky S6 a R56. Rovněž budou nově integrovány rychlíky linky R18 jedoucí do či z Veselí nad Moravou v úseku po Staré Město u Uherského Hradiště. Na těchto trasách budou po uzavření příslušných smluv zaintegrovány i vlaky dopravce ARRIVA vlaky. Jihomoravský i Zlínský kraj rovněž vyřešily mezikrajské cestování. Tarif Zlínského kraje tak bude platit až po Veselí nad Moravou a Moravský Písek. Cestující zvyklí na tarif Zlínského kraje tak dojedou do hlavních cílů svých cest bez toho, aby se museli učit nová tarifní pravidla.

Úprava dopravního řešení na Židlochovicku

– Od 15. 12. 2019 dojde ke zprovoznění nové železniční tratě ze Židlochovic do Hrušovan u Brna. Vlaky linky S3 ve špičkách pracovních dní pojedou každých přibližně 15 minut mezi Brnem a Hrušovany u Brna, odkud některé vlaky budou pokračovat po stávající trase směr Břeclav a jiné vlaky nově odbočí do Židlochovic.

– Nový železniční terminál v Židlochovicích usnadní přestup cestujících z okolních obcí směrem do Brna. Proto bylo zapotřebí provést i změny v jízdních řádech a jejich trasování. Nový terminál obslouží linky 151, 154, 505, 514, 521 a 522. Linka 520 obslouží zastávku Židlochovice, žel. st. na hlavní silnici v těsné blízkosti terminálu.

-Souběžná autobusová linka 505 (Brno – Židlochovice) pojede do Brna jen ve špičkách pracovních dní (mimo tuto dobu bude ukončena v přestupním uzlu Rajhrad, žel. st.) a v Brně bude ukončena na Ústředním hřbitově (nebude zajíždět až na ÚAN Zvonařka).

– Autobusová linka 522 a některé spoje linky 521 zejména mimo špičky pracovních dní budou ukončeny v terminálu Židlochovice, žel. st. (nezajedou do Hrušovan u Brna) a budou nově navazovat na vlaky linky S3 vedené z Brna do Židlochovic a zpět.

Úprava dopravního řešení na jih od Brna mezi Pohořelicemi a Brnem

-Linka 105 mezi Brnem a Pohořelicemi nově pojede po dálnici ve shodné trase s linkami 104 a 108. Zajistí tak posílení spojení Pohořelic s Brnem a zrychlení cestování ve směru do Mikulova. Vzhledem k dlouhodobé uzavírce mostu u Novomlýnských nádraží všechny spoje linky 105 mezi Pohořelicemi a Mikulovem pojedou výhradně přes Pasohlávky, Brod nad Dyjí a Dolní Dunajovice.

– Pro spojení obcí mezi Pohořelicemi a Brnem s uvedenými městy bude zavedena nová autobusová linka s označením 504 z Brna, Ústředního hřbitova po shodné trase s linkou 505 po Rajhrad, žel. st. a dále přes Syrovice, Sobotovice, Ledce, Medlov a Smolín do Pohořelic.

– Se zavedením nové linky 504 dojde ke zrušení linky 523 (Pohořelice – Židlochovice). Spojení z Pohořelic do Židlochovic bude zajištěno s přestupem v Ledcích mezi linkami 154 a 504 s tím, že většina přímých spojů v trase Medlov – Židlochovice bude převedena z linky 523 na linku 154.

Úprava dopravního řešení západně mezi Ostrovačicemi a Brnem

– Podobně jako ve směru Brno – Pohořelice i ve směru do Velké Bíteše dochází ke zrychlení spojení do Brna.
– V souvislosti se zajištěním četnějšího spojení linky 51 (viz dále) může dojít k úpravám provozu autobusových linek 401 a 402.
– Linka 401 ve špičkách pracovních dní mezi Kývalkou a Brnem pojede po dálnici. V Brně obslouží zastávky Brno, Pod nemocnicí a Brno, Osová.
– Linka 402 mezi Popůvkami a Veselkou pojede přímo, vynechá zastávku Troubsko, ObÚ. Troubsko bude i nadále obsluhováno linkami 51, 403 a 404 a spojení mezi Troubskem a Veselkou, příp. Bosonohy nebo Popůvkami bude zajištěno linkou 51 s četnějším intervalem a provozní dobou.
– Popůvky tak budou obsluhovány ve špičkách pracovních dní linkami 51 a 402.

Úprava dopravního řešení mezi Ostrovačicemi a Brnem

-Prodloužení trasy 51 a její posílení. Některé spoje linky 51 budou prodlouženy ze zastávky Nemocnice Bohunice přes Ostopovice a Moravany až na Ústřední hřbitov, čímž zajistí posílení spojení do Moravan a Ostopovic.
– Linka 51 bude navíc v úseku Bystrc – Bohunice v provozu denně do pozdních večerních hodin a také v nepracovních dnech.
– Společně s linkami 403 a 404 tak v úseku Brno – Ostopovice a společně s linkou 501 v úseku Brno – Moravany tak bude zaveden ve špičkách pracovních dní interval 10 až 15 minut.
– Linka 51 nově zajistí přímé spojení jednotlivých částí Brna s Ostopovicemi a Moravany s tím, že při průjezdu mezi tarifními zónami 410 a 510 bude platit tarifní výjimka, která bude blíže specifikována přímo v jízdním řádu.

Prodloužení trasy linky 441 o úsek Dukovany – Hrotovice a přidání spojů

– Z důvodu zrušení nezaintegrované linky vedené od Moravských Budějovic přes Polánku a Ivančice do Brna dojde k prodloužení vybraných spojů linky 441 z Dukovan přes Slavětice do Hrotovic (vybrané spoje obslouží navíc Rouchovany) a dojde k prodloužení provozu této linky v pracovních dnech do pozdních večerních hodin.
-Linka 432 bude nově obsluhovat zastávky v centru Polánky pro snazší přestup mezi linkami 432 a 441.

Zdroj: tisková zpráva Kordis JMK

162 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lumír

Česká železnice se pomocí soukromých dopravců blíží pomalu ale jistě ku svému konci. To co se děje v Jihomoravském kraji nemá v celé Evropě, ba v celém světě obdoby. Celá Evropa, celý svět se bude muset od nového GVD přizpůsobit Tarifu JMK a nařízení místního gubetnátora z Brna, že do vlaku se bude nastupovat pouze jedněmi, podotýkám POUZE JEDNĚMI dveřmi. Velmi zajímavý názor člověka, který vlak asi v životě neviděl. Představme si pobyt vlaku ve stanici podle JŘ jedna minuta a k oněm jedněm dveřím (až je konečně) čekající cestující objeví v soupravě cca 5 vagonů, až se k nim… Číst vice »

vladimír

To bude neskutečnej bordel,co radní vymysleli.Chudáci průvodčí,těm hádkám se asi nevyhnou,v horším případě může vzniknout i rvačka.

Tomáš

v horším případě může vzniknout i rvačka.

To samozřejmě může, ale doufejme že těch slaboduchých jedinců bude minimální %

Pax vobiscum

By me docela zajimalo, jak si online clovek u RJ muze koupit tu casovou jizdenku pro trat Ostrava-Brno. Podle jejich stranek je nutne na to mit tu jejich kreditovou jizdenku, dobre, jdu tedy tam, vyplnim formular, poslu a … request error 400. Ma RJ pocit, ze jsem robot? Zkusil jsem to v Chromu, zkusil jsem to ve Firefoxu, pak jsem to zkusil z mobilu i pocitace, porad error. Lze to tedy vubec delat online? By me docela zajimalo taky, kolik ty jejich casove jizdenky stoji. Nikde se k tomu nemuzu doklikat. Nebo u RJ vladne zatim jeste stredovek? To jako… Číst vice »

Pax vobiscum

Mozna by nekdo z tech minusujicich mohl odpovedet aspon na me otazky. Jiste tu kreditovou jizdenku mate. A pokud ne, tak zcela jiste ji ma zdejsi velky podporovatel liberalizace pan Sura a bude vedet.

Alexandr Mikulka

Já tu kreditovku mám a pořídil jsem si ji online zcela bez problémů. Asi máte problém s VAŠÍM počítačem, resp. připojením.

Pax vobiscum

Tak, uz ji mam taky. Zkousel jsem to pres net a porad to neslo a neni to mym internetem, protoze mi to neslo i jinde. Na podporu jsem nepsal uz z duvodu, jak jsem psal vyse, ale odhodlal jsem se teda najit a zajit k nejakemu okynku a to rovnou v Brne na hlavnim nadrazi. A zdarilo se, nasel jsem ho. Uvnitr sedel chlapek u pocitace a dalsi dva stali u pultu v hrubych cernych bundach, podobajici se mafianum, rikal jsem si asi nejaci dalsi zakaznici. Tomu chlapkovi u pokladny jsem rekl, ze chci kreditovou jizdenku, naprosto bez emoci, nejake… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zkusil bych napsat na info@regiojet.cz a ne sem.

PS: Error 404 je chyba web serveru, to vám v cykloservisu neopraví a tady taky ne.

Přemek

Obávám se, že JMK postupuje o to více suverénně, oč méně strategicky. Zde to vysvětlovat nehodlám, protože za takové poradenství se platí více než slušně. Každý může podumat, proč je to špatné tarifní rozhodnutí.

Lubir

no to je docela jednoduché – vymýšlejí to vysokoškolsky vzdělaní učenci – bakaláři a IBM, kteří vlak neviděli v životě ani na obrázku, natož ve skutečnosti – a pak to podle toho i vypadá, asi jako vše v tomto pofiderním státě

Jiří Kocurek

Co do toho plantáte IBM?

Alexandr Mikulka

On asi myslí MBA ale je tak vzdělaný a inteligentní, že ani ta tři pismena neudrží.

Alexandr Mikulka

Ano, za poradenství se platí, jenže tvoje slabomyslné kecy pod všemi články rozhodně nemají ani náznak poradenství.

Otmar

Už vidím jak 80 letá babička nejdříve studuje manuál jak koupit jízdenku a následně v aplikaci Poseidon na svém velkotlačítkovém telefonu si vše kupuje a platí samozřejmě on line platební kartou propojenou s Apple Pay😁

Juraj

80letá babička přijde na nádraží, tam si koupí jízdenku jako vždy, a ani nepozná, že najednou není podle TR10, ale podle IDS JMK.
A pokud ta babička dneska používá Apple Pay, pak nově opravdu problém mít nebude.

Otmar

A na kterém nádraží zůstanou pokladny?

xyz

Viz seznam nádraží v zadávacích podmínkách nabídkového řízení. Každopádně tam, kde pokladny nezůstanou, si ona 80letá babička koupí jízdenku ve vlaku.

Otmar

Myslíš v tom vagóně s tím zeleným pruhem až j němu s tou berlí doklopýtá? Protože když půjde k tomu vozu co je nejblíž tak zaplatí pokutu údajně jako černý pasažér😁

xyz

„Myslíš v tom vagóně s tím zeleným pruhem až j němu s tou berlí doklopýtá?“
Bohužel vás musím upozornit, že vršíte stále jednu otázku za druhou, ačkoliv na vaši první (ba i druhou) otázku vám bylo uspokojivě odpovězeno.

Tedy k původnímu tématu: žádnou mobilní aplikaci ona babička nebude muset využívat.

(Co se týče připomínky z vašeho posledního příspěvku, tak ta platí jen pro linky S2 + S3, pro žádnou další; a platí jen pro případ, že ona babička nemá zakoupenu buď předplatní jízdenku, anebo nemá předem zakoupenu jízdenku IDS JMK, kterou před příjezdem vlaku označí v označovači umístěném na zastávce.)

Frederick

Ta babička s holí si sedne tam, kde bude chtít, protože se jedná o osobu se sníženou schopností orientace a pohybu.

xyz

Máte pravdu, viz i údaj „Cestující, kteří nebudou moci si zakoupit jízdní doklady v předprodeji a bude se jednat o cestující s omezenou schopností pohybu a orientace – např. s vozíky pro invalidy, s kočárky nebo koly, budou nadále moci nastupovat do jakékoli části vlaků linek S2 a S3.“ v článku https://zdopravy.cz/cd-musi-pro-jihomoravsky-kraj-nalepit-na-vlak-zeleny-pruh-kvuli-jizdenkam-cast-pokladen-skonci-35376/.

Lubir

no to budou zpožděníčka – už se těším až se ke dveřím se zeleným pruhem, třebas v Brně hl.n. ne Břeclavi přihrne 50, 100 a více lačných cestujících těmito jedněmi dveřmi nastoupit a nakonec třebas zjistí, že tyto dveře ani nefungují – to bude opravdu „srandy kopec“ – v životě do JMK již vlakem nepojedu!!!

xyz

“ už se těším až se ke dveřím se zeleným pruhem, třebas v Brně hl.n. ne Břeclavi“
Břeclav ani Brno hl. n. nejsou tzv. neobsazenými (tzn. osobní pokladnou nedisponujícími) stanicemi.

Jiří Kocurek

To nevadí, i z -ovna se dá uplést bič a zapráskat s ním.

xyz

„A na kterém nádraží zůstanou pokladny?“
V JMK zůstanou pokladny na nádražích (abecední seznam) Adamov, Bílovice n/S., Blansko, Blansko město, Boskovice, Brno hl. n., Brno-Židenice, Brno-Kr. Pole, Břeclav, Bučovice, Bzenec, Hodonín, Hrušovany u Brna, Ivančice, Kuřim, Kyjov, Letovice, Mikulov, Modřice, M. Krumlov, M. Písek, Nedvědice, Nesovice, Podivín, Rájec-Jestřebí, Rajhrad, Rosice u Brna, Skalice n/S., Slavkov u Brna, Sokolnice-Telnice, Strážnice, Šakvice, Tišnov, Velké Pavlovice zast., Veselí nad Moravou, Vracov, Vranovice, Vyškov n. M., Zaječí, Zastávka u Brna, Znojmo.

Lubir

téměř na všech – pouze ale u WC

Tronda

Pozná, bude to mít levnější, než podle ČD Tr10.

Domis

Souhlas, ale jeden podstatný rozdíl tu je. 80letá babička si bude na peroně ještě tu jízdenku muset označit, na což občasní cestující často zapomínají. Jinak to bude mít s mastnou pokutou.

Jan Koukal

Až na to že v poseidonu nejde platit kartou natož aby šlo platit apple pay.

Otmar

Chudák babička. Předplatní jízdenku nemá. Jezdí jen jednou za týden. A ZTP taky nemá. O berli ale chodí. A mobilní telefon je pro ni Španělská vesnice.

xyz

Stále pro takovou babičku platí (pominu-li, že – dle odkazovaného zdejšího článku – podmínkou k umožnění nástupu do jakýchkoliv dveří na S2 či S3 nemá být ZTP, ale snížená schopnost pohybu, což není totéž), že buď může mít jízdenku určenou k označení, kterou si na nástupišti označí (pak může do kteréhokoliv vlaku nastoupit kterýmikoliv dveřmi), anebo žádnou jízdenku mít nebude a pak bude tak jako tak odbavena bez přirážky ve vlaku.

Každopádně, tato věc vám tu už jednou byla psána, coby odpověď na vaši třetí otázku v řetěžci „předchozí otázka zodpovězena, položím další otázku“.

Otmar

Babičku raději budu vozit autem. To jako sorry.

R2R2

Tak proc resite, ze si chudera nekoupi listek pres telefon, do sveho auta ji ho preci rad prodate i osobne. 😉

Mravenec

Prosím, kde je napsáno, že každý kdo chodí o holi, byť bez ZTP, bude odbaven bez přirážky?

Donny

Tak změny a doplnění v IDS JMK jsou tu a kdy bude nový ŽUB? Stihneme to ještě v tomto století?

R2R2

To je spise nestihnutelne, i pokud neprijde nejaka zasadni ekonomicka krize, tak na to nebude prostor ani prostredky, jiz ted mame rozplanovane ambiciozni zeleznicni investice nekam do 80. let, da se ocekavat, ze u nich dojde k urcitym casovym skluzum, takze realne se prace na ZUB nedaji cekat drive nez v letech 90. a u podobneho velkeho a komplikovaneho projektu lze jen stezi ocekavat realizaci behem necelych 10 let.

Otmar

Vydejte nějaký manuál jak kupovat jízdenky. Prase se v tom už nevyzná. Každý kraj jiný tarif. Pojedu autem a vyřešeno.

xyz

„Vydejte nějaký manuál jak kupovat jízdenky.“
Přijdete k pokladně a koupíte jízdenku. (V JMK každopádně.)

xyz

Mimochodem, naopak v krajích s integrací můžete jet na jednu jízdenku vlakem, busem, jednotlivými MHD. Jednoduché a o to častěji můžete nechat auto doma. Naopak bez integrace by šlo o stav „jiná jízdenka na vlak, jiná na linový bus, jiná na každou jednotlivou MHD“ a auto byste asi doma nenechal (nemluvě o nenávaznostech vlak-bus v takové situaci).

Petr

Jinak řečeno pro turisty je tohle naprostý bordel. Už teď se nikdo nevyzná v tom co kde platí co kde kdo komu uznává, nemluvě o nutnosti znát pravidla provozu jednotlivých dopravců. Další problém který už teď je, že spoje jednotlivých dopravců na sebe nenavazují. Několikrát jsem si na to stěžoval, ovšem průběh stížností je pohádka o kohoutkovi a slepičce. Výsledkem je totálně rozdrbaná veřejná doprava po ČR (v rámci krajů to jakž takž funguje) a pro turisty je tohle neskutečný maglajz. Je zajímavé, že proti tomu neprotestují různí oteplisti když tak zuřivě propagují veřejnou dopravu. Nejspíš protože je za to… Číst vice »

Vojta

Když už se tak sjedocuje ta integrace na Vysočině, tak by to chtělo ještě protáhnout tarif IDSJMK aspoň do Křižanova a na 336 aspoň do Moravce (část spojů tam pokračuje už teď, ale s jiným tarifem).
Ale ten Retz mě příjemně překvapil, to těmi posílenými vlaky možná občas i někdo pojede.

Otmar

Fuj to smrdí zavedením jednotného celostátního tarifu. JM kraj to chce dělat po svém. Za pár let každý kraj svůj tarif😁

xyz

„Fuj to smrdí zavedením jednotného celostátního tarifu.“
IDS JMK přesahuje na území Kraje Vysočina již delší dobu (Moravské Budějovice, Náměšť n/O., Rovné-Divišov). Pravda, směr Křižanov je jediným, kde tomu tak dosud není.

Jan Koukal

Tak nově pojedu z Prahy do Kyjova a když si nestačím koupit v Brně tu jejich jízdenku na přestupní vlak 🚆 tak si připlatím 50Kč tak to je super😡 Ta jejich aplikace POSEIDON je na prd nevím proč ji neudělají normálně kde se nemusím registrovat a platbu zaplatím kartou.

JanB

A co si v Praze koupit jízdenku na celou trasu?

Dominik

A co, když do dané stanice neexistuje zvýhodněné jízdné a je proto výhodnější rozdělit to na 2 jízdenky?

Miropiro

No ale ČD už zvládnou poskládat jízdné dohromady 🙂

xyz

„A co, když do dané stanice neexistuje zvýhodněné jízdné a je proto výhodnější rozdělit to na 2 jízdenky?“ – V Praze nebude od 15. 12. 2019 možné si koupit jízdenku v relaci typu „Brno – Kyjov?“ (Přestože tarif IDS JMK budou muset „znát“ i „mimoJMK“ pokladny tak, aby poměrnou část jízdenky s cílem v JMK vydaly dle tarifu IDS JMK) – Tak jako tak je (při jen cca 10min. přestupní době v Brně hl. n. mezi Railjetem a vlárským Sp vlakem; v opačném směru jízdy je to ještě méně) jistější nespoléhat na nákup jízdenky v Brně hl. n. (stihnutí je… Číst vice »

Juraj

Tak na sebe cestující bere riziko. Takový je život – z Prahy do Kyjova se dá dojet snadno a jednoduše na tarif ČD, nebo se to dá rozsekat na několik přepravních smluv v zájmu optimalizace ceny, a pak holt cestující musí vynaložit dodatečné úsilí.

David

Přesně! 👍 V týhle zemi by chtěl každej mercedes za cenu ojetý škodovky.

Jan Koukal

😲

Jan Koukal

Jel bych na tarif ČD ale jízdenka nejde koupit.

Juraj

Holt zatím dopravce nemá aktualizovaný systém. Na pokladně to jde beze všeho a e-shop/Můj vlak to snad brzy zvládne. Formálně tomu fakt nic nebrání.

Otmar

To raději pojedu autem. To jako sorry

Jan Koukal

Jsou lidé kteří auto 🚗 nepotřebují a tudíž ho nemají 😉

Jiří Kocurek

Tak jasně, když kolenovrt nemůže učetřit 40 Kč za lomené jízdné, tak raděii vyhodí navíc pětistovku za benzín.

Tronda

Takhle to totiž vypadá, že šotoušci nevědí, co chtějí, napřed se stále domáhají jedné jízdenky přes celou republiky a když je jim nabídnuta, tak si vymyslí, že pro tuto relaci požadují jízdenky dvě (i když je to jinak nepřekonatelný problém a druhá jízdenka znamená pomalu konec světa), ale tentokrát to už musí být výhradně jízdenky ČD, protože to je jejich vyvolená matka dráha.

Jan Koukal

Troliči Trondo mě je jedno komu to jízdné zaplatím ale NYNÍ jedna jízdenka koupit nejde aplikace poseidon je k ničemu a tudíž cestující v JMK pak zbytečně zaplatí o 50 Kč víc. Na rj si nebudu kupovat jízdenku před odjezdem než se dohodnou jak se to bude platit.

Tronda

Došli argumenty, tak trolíš o tom, že nejde koupit jedna jízdenka z Prahy do Kyjova?
Tak zkus jít v Praze k pokladně a řekni, že chceš lístek do Kyjova a uvidíme co se bude dít. Hlavně bych chtěl vědět výsledek. 😁😁😁

Zlámalík

Souhlas, podepisuju!

Alexandr Mikulka

Tak se zeptej své milované modré firmy, proč má široký vějíř tarifních nabídek tak rozprostřený, že je potřeba dělit jízdné.

Pavel

Přes aplikaci Můj vlak mi jízdenku koupit s přestupem v JMK nejde. Hledal jsem trasu Ostrava – Břeclav – Znojmo 🙁 Ale asi u trasy Praha – Kyjov to bude stejné

Jan Koukal

Tak přes aplikaci můj vlak jízdenka nyní koupit nejde a railjet bývá dost plný tak jízdenky kupuji s předstihem.

Pavel

Tady píšou že nákup přes můj vlak ze zastávky mimo JMK do zastávky JMK půjde …. https://zdopravy.cz/dokument-jihomoravsky-kraj-vysvetluje-zmeny-v-uznavani-jizdenek-ceskych-drah-35190/

Jan Koukal

Tak to zkuste po 15.12 jestli to jde zatím ne a na vlaky do Brna je nutné kupovat jízdenku dost dopředu.

Lubir

tady by mne opravdu zajímalo, když přijedu třebas do Pardubic od Hradce Králové na jízdenku ČD a budu nucen přestoupit během 5 – 10 minut na Leo expres – kde na na Leo vlaky koupím v Pardubicích na nádraží jízdenku?? Bylo mi řečeno, že snad mají nějakou kukaň někde ve městě na náměstí cca 2 km od nádraží. Student Agency operuje alespoň kdesi zastrčen vzadu ve vestibulu za sloupem, tam kde v době soc. prodávali zmrzlinu.

jan

Přitom vše bylo tak jednoduché.. A levné..

Tronda

Pro ty co si kupují jízdenku už teď nebylo, jízdné IDS JMK je v drtivé většině případů levnější než ČD.

jan

Nechám se mile překvapit. Nějaký příklad Trondo? Hlavně zase prosím neopakuj ceny s IN 0.

Tronda

Milý Honzo, nevím co je IN 0, tak nemohu odpovědět, nepřehledná změť komerčních nabídek ČD mě srdečně nezajímá.

jan

Jasně, když nemám argumenty, tak hraju blbého.. Taky odpověď..

Tronda

Tak znovu, co to je IN 0? Výplod vašeho chorého mozku?

Jiří Kocurek

Z Kuřimi do Kr. Ppole za 24 bez ničeho s ČD, nebo za 20 Kč bez ničeho s IDSJMK, ovšem pozor! Ještě nějakých 20 minut se můžete vozit po městě.

Nebo za 18 Kč s IN25 a nevýhoda jízdného ČD je v tom, že do Zbrojovky budete šmajdat pěšky.

xxx

Pri výletoch do Brna som z Břeclavi kupoval celodennú celosieťovú IDS JMK za 190 Kč. Platí pre dve dospelé a tri deti. Kdežto skupinová víkendová ČD kraj jihomorvský bola niekde okolo 220 Kč a to platila len na vlaky po jihomoravskom kraji.

Ludy

Ano to je pravda. Jízdné je o hodně levnější a hlavně – vůbec nechápu vaše zděšené reakce. Existuje tzv. universální jízdenka ID$, která má 24 polí na označení. Já mám stále u sebe mim. 2 ks a mám vyřešené problémy jak s nakupem, tak s nástupem. Ještě by to chtělo omladit vagony. Všem bezpečnou a pohodovou jízdu.

Michal

Pro místní asi OK, ale pro turisty je tohle konec. Nemohla by SŽDC prodávat plánky železniční sítě s vyznačenými hranicemi krajů, jejich tarify, s vyznačenými dopravci, kdy kde kdo prodává lístky, co kdy kde uznává a do jakého vagonu kdy nastoupit?

David

Michal: „Prodávat“? Ať to hodí zdarma v pdf na web. Tohle bude stejně zajímat menšinu lidí. Zbytek se buď zeptá dopravce a nebo bude preventivně na všechno nadávat, aniž by se snažil si nějaké informace opatřit.

Juraj

Turista cestující mezi kraji si koupí jízdenku tak jako doteď.
Turista v rámci kraje si koupí jízdenku IDS, třeba i na pokladně jako doteď.
V příštím roce začne platit jednotný tarif, turista neřeší nic dalšího.

David

Přesně tak! Z Prahy do Brna pojedu Regiojetem s koláčem za 10 a kafem zdarma, v JMK si koupím celodenní IDS a večer zpátky Regiojetem se sushi za 90 a pivem za 20. Vždyť tohle je ráj na zemi!!! Kde jinde se dá takhle cestovat?

Petr

Hmm a ostaní blbci (daňoví poplatníci) to zaplatí ze svých daní a to ještě ke všemu soukromé společnosti. Děkuji nechci.

Zlámalík

No fuj, že ty soukromníci vůbec existujou, co? A ten chudák stát je ještě platí. Nejste vy náhodou zastydlej svazák?

Petr

Zastydlej svazák nebo placenej troll budete pravděpodobně Vy. Ale zcela určitě nevytváříte žádné hodnoty za které by Vás někdo platitl. Socialismus se v tom Vašem psaní nezapře. Vše dotovat, všem stejně jen místo dotací státní firmě jdou dotace soukromé společnosti, což je ještě horší. Evidentně nemáte na to pochopit o co tady jde. Pokud stát dotuje ČD, není to správně ale jde o veřejnou službu kterou stát poskytuje a my všichni daňoví poplatníci jsme akcionáři Českého státu potažmo ČD, takže ty dotace zas až tak nevadí. Ale akcionářem soukromé společnosti nejsem a tudíž ji žádné dotace platit nechci. A´t si… Číst vice »

Otmar

Proč by to měla dělat SŽDC? SŽDC provozuje nějaké vlaky?

Kylchap

Mnozí krajští hejtmani si hrají na carské gubernátory. Kdy na hranicích krajů zavedou celní a pasovou kontrolu?

xyz

„Kdy na hranicích krajů zavedou celní a pasovou kontrolu?“
Nikdy. Naopak, jsme ve EU/Schengenském prostoru, takže celní/pasové kontroly nejsou ani na státních hranicích.

„Mnozí krajští hejtmani si hrají na carské gubernátory.“
Subjektivně z mého pohledu snad kdysi David Rath ve Středočeském kraji. U nikoho dalšího takové chování nevnímám.

David

Souhlas xyz. A Kylchap se zklidní a situaci bude komentovat až po roce provozu, až se systém usadí.

Tronda

Nejspíš ne, protože si bude muset platit za cestu vlakem a na to dosud nebyl zvyklý. Na Šumavě se ty bláboly některých drží už dva roky jako zastydlá puberta.

Kylchap

Trondo, cestu vlakem jsem si platil, platím a platit budu, I přes Vaše paranoidní diskuzní příspěvky.
Dotazoval jsem se na krajském úřadě kolik jízdenek budu potřebovat do Lužné když jízdenka DUK platí pouze na hranici kraje, konkrétně do Deštnice. Zda v jednom vlaku budu Lendrbánu muset mít dvě jízdenky. Odpověď jsem za týden od dotazu ještě nedostal.

David

Nepíšete odkud jedete tak těžko poradit kolik jízdenek do Lužné. Ale kupte si tu první a v každém dalším vlaku vám prodají návaznou bez přirážky. Třeba u GWTR absolutně žádný problém. Take it easy, usmívejte se na svět a buďte rád, že ubyde regionov.

Tronda

Vzhledem k tomu, že nepíšete odkud jedete, tak vám těžko poradí, nicméně u nových dopravců má platit pouze IDS tarif a svůj vlastní mít nebudou. Dejme tomu, že jedete ze Žatce – současná cena za jednu jízdenku ČD je 68 Kč, cena za jízdenky DUk ze zóny Žatec do hraniční zóny Deštnice je 28 Kč a cena z hraničního pásma PID do Lužné je 24 Kč, protože jde o zónový/pásmový tarif neexistuje žádný úsek trati, který by nebyl pokryt jízdným a součet je 52 Kč, je to tedy cca o čtvrtinu levnější než jízdné ČD. S druhou jízdenkou problém mít… Číst vice »

pid

Chtěl bych vidět, jak Lenderbáhn vydá jednotlivou jízdenku PID, když ČD to ve vlaku neumí (kromě té na 24 hodin) a od 15.12. to stále umět nebudou… Třeba nastane příjemné překvapení, ale pochybuji.

Kylchap

Systém mohl být usazen již nyní. To by ovšem ministr Ťok musel být v obraze. 13. července 2018 na TK s překvapením zjistil, že existuje něco jako jednotný tarif.

xyz

„Systém mohl být usazen již nyní. To by ovšem ministr Ťok musel být v obraze.“
Přesně tak – máslo na hlavě v neexistenci (resp. v „ne včasném zavedení“) jednotného tarifu má MD. Ne „krajští gubernátoři“.

Otmar

A vlastní měnu😁

Ondřej

Na jižní Moravě jistě už brzy 🙂

liposh

Vím, že budu znít kontroverzně, ale nemám s tím problém, pár věcí zůstalo a co se změnilo, tak jenom k lepšímu. (brňák s roční šalinkartou, co rád jezdí o víkendu na výlet vlakem, někdy i s bicyklem)

Frantisek

Problém je, že jiným skupinám cestujících byl přidělán problém. Buďte rád, že jste z té „správné“ skupiny. 🙂 A doufejte, že vám tam nepřibude moc aut…

Dáda

zkuste odhadnou % využívání MHD v jihomoravském kraji těmi různými skupinami

David

Nestrašte auty. V počtu aut v rámci regionu se nezmění absolutně nic.

Jan Koukal

Tak ať ti joudové udělají pořádnou aplikaci kde si koupím jízdenky . V Praze také nemám žádnou kartu a v aplikaci si kupují jízdenky v pohodě.
Jinak to co tam provádí je vopruz pro cestující.

asdf

Jak jednoduché a přehledné. I zdatní luštitelé sudoku budou mít problémy.Snad jen ti šachisté pomocí malých a velkých rošád to zvládnou.

Jiří Kocurek

Nic proti Vám, ale TR 10, to jsou hotové Fišerovy šachy.

Glo

Takze IN100 v osobacich platit nebude? A co jízdenka na léto nebo interrail?

Petr

Co jsem četl vyjádření ČD, tak IN100 by jako jediná IN měla dál platit ve všech vlacích ČD 🙂

babilon

V rámci kraje nebudou v Os a Sp platit pouze jízdenky na konkrétní trasu z A do B.
In100, SONE+, jízdenky na léto, apod., a také KMB platit budou.

Glo

A v ostatních krajích které přecházejí taky?

Juraj

U síťových jízdenek z principu nelze určit, odkud kam cestující jede, tudíž budou platit i nadále ve všech vlacích dopravce.
Ledaže by průvodčí zasvítil cestujícímu baterkou do očí a zařval: „Nejedete vy náhodou jen v rámci kraje?!“

David

To se mi líbí! Přimlouvám se, aby se to tak praktiovalo 😂😂

xxx

To znamená že aj skupinová víkendová ( ČD) bude platit aj v osobákoch v JMK? Ako rozlíším vlak objednaný krajom alebo vlak objednaný MD?

Petr

Tímto přeji radním jihomoravského kraje, aby z toho byl jeden velký průšvih…Několik trestních oznámení, vyšetřování a pak si možná další kraje rozmyslí vymýšlet takové prasárny ve veřejné dopravě….

BoH

Jen se zeptám… Za co konkrétně by mělo padnout to trestní oznámení?

Petr

Tak momentálně nic konkrétního samozřejmě není, ale hádám, že se něco najde…Komentář byl myšlen spíš tak, že za to, co kraj s železniční dopravou udělal, by si jeho zastupitelé zasloužili, aby se nějaké to pochybení ve veřejných zakázkách či podobně našlo 🙂

Dalibor

nic trestného zatím nevidím. do budoucna začnou jezdit i nové vlaky, takže konečně bude míň tornád a B hrůz o Honekrový pomstě nemluvě.

Petr

No uvidíme, jestli náhodou nevyplavou třeba ohledně té zakázky na nové vlaky nějací kostlivci ve skříni… Ostatně nebylo by to z hlediska evropských dotací do krajů ani zdaleka poprvé 🙂

Dáda

kostlivco jsou úplně všude kam se podíváš. Pro men je důležitý aby se na koleje dostaly nový vlaky a ty hrůzy šly na zasloužený odpočinek (třeba Lužná…)

Dalibor

zkuste nějak specifikovat onentrestný čin.

Tronda

Asi to, že si Péťa bude muset ve vlaku nově koupit jízdenku, ale to skutečně není trestný čin, možná v Bohnicích, že by si ho poslechli.

Frantisek

Motivace lidí vyrábět více exhalací a mrtvol jízdou autem. 😉 Trestné to není, hnusné ano.

Dáda

každej má jiný měřítka, mi se to třeba líbí!!!

Bdtax Fan

Já v tiskové zprávě vidím náhodou převažující pozitiva. Kordis dělá věci dobře a neslevuje ze svého standardu organizace dopravy!

David

Opět Petr a názory kinderšotouše. Hlavně tresty, soudy, pokuty… to je jeho svět 😂

Petr

Ale kdeže 🙂 To není můj svět, ale svět nás všech 🙂 Machinace s EU dotacemi opravdu nejsou nic ojedinělého 🙂

David

Opravuju: nejste kinderšotouš, ale zapšklej kinderšotouš. 😁

xyz

„– Linka S42 bude v úseku Miroslav – Hrušovany nad Jevišovkou nahrazena linkou S41 jezdící jen ve vybraných časech.“
To není přesné vyjádření, protože předmětné spoje linky S41 (3 páry spojů v pracovní dny, jeden nepárový spoj navíc v pátek; dále jeden nepárový spoj v sobotu ráno + dva nepárové spoje v neděli večer) jezdí již dnes.

Přesné vyjádření je: linka S42 bude bez náhrady zrušena (ostatně, těžko lze hovořit o tom, že náhradou RYZE VÍKENDOVÉ linky budou spoje, které např. v sobotu jedou jen jeden spoj jedním směrem časně ráno).

(nehodnotím, konstatuji)

Jiří

Pane Sůra, nevíte, jak to bude se Spěšnými vlaky ČT – Brno? Všiml jsme si jen zkrácení linky S2 a tvorby linky S22, ale o těchto vlacích jsem se nikde nedočetl.

radim-m

Podle nového jízdního řádu budou 2 páry každý pracovní den. Ráno v 5:44 a v 6:42 z České Třebové a odpoledne v 15:44 a v 17:44 z Brna. S tím že ranní v 5:44 jede i v sobotu. Brno – Letovice pojede Sp jako linka S2 a Letovice – Březová jako linka S22. Vlastně se to vrací do „původních kolejí“ kdy před pár lety běžně jezdili vlaky jen Brno-Letovice, kde se přestupovalo na regionovu směr ČT, než se Pardubický kraj nerozhodl v brutálně omezit vlaky Letovice-ČT a JMK v návaznosti prodloužili některé vlaky až do Březové. Nyní regionova bude opět… Číst vice »

Jiří

Děkuju oběma za informace.

Romanero

Čekal bych, že tu linku do Židlochovic oddělí vlastním číslem..

Jedine vlaky

Ono v Jihomoravském kraji u autobusů, vlaků i MHD je obvyklé, že jedna linka má 5 konečných stanic..

Jiří Kocurek

Tak tu linku MHD bych rád věděl. A nepočítejme výlukový stav ani poruchy.

Adam

Linka 75 – Bílovice, nádraží (1/3) + Obřany, sídliště (2/3) + Stará osada (4 páry v PD) + Vozovna Slatina (většina) + Slatina, závod (3 páry ráno/večer) + Slatina, nádraží (špička)

Jiří Kocurek

Tarif IDSJMK platí v Rakousku už roky. Nový je jenom ten Rác.
Ale abych jen nekritizoval, líbí se mi linka 22. Že je možné se dohotnout a vlaky nemusí končit v poslední lhotě na hranici kraje. Jak je někdy malováno na zeď i s čertem.

Pavel

Moravyi?to nebude zkopírované 😀 😀

Anonym

Trochu mě mrzí, že přijdu o přímé víkendové spojení z Mor. Budějovic do Brna.
Pokud ale bude 108 čekat na S81 (momentálně je tam na přestup 5 minut), tak asi nevidím problém se zajížďkou do Znojma, ačkoliv 108 nestaví u bohunické nemocnice.

Frantisek

O 108 jsem tuhle také uvažoval při návratu z dovolené, leč přestupní čas od Vranova se mi zdál být celkem šibeniční. 🙂

Ondra

Navrhuji po vzoru dálkových vlakových spojů přiřadit linkám Sx slovní názvy.

David

Sx je spěšný vlak vyšší kvality? 😯

Ondra

Třeba časem i to v kraji bude 😀

Marek Janík

Ještě doporučuju prostudovat nový „integrovaný“ systém Zlínského kraje.
Citace z webu: „Autobusy: Na rozdíl od železnice bude jízdenka nepřestupná, cestující si ji vždy bude moci koupit pouze na daný spoj. Časové jízdenky nebudou u linkové autobusové dopravy k dispozici.“ Jízdní řády v identické podobě jako dosud, žádná taktová doprava.
Takže koupit si lístek v autobuse a pak přestoupit na vlak jaksi nemožno. Co je na tom integrovaného? 😀

Jiří Kocurek

Dopravní podnik Zlína, Impérium Z a několik menších autobusových spolčností. Vlaky ne, to je svět sám pro sebe. 😀

Jiří

Já zvažuju, že na noční směny budu od nového GVD jezdit výhradně autem. Doteď jsem jezdil vlakem, neboť, i přes o hodinu delší cestu, jsem radši dával přednost klidu, avšak pro cestu Bys. pod Hostnem – Zlín budu o víkendu potřebovat 3 jízdenky. (ranní 3902 – R 814 a pak 14215)

Jiří Kocurek

On jezdí také přímý autobus, rovněž lze jet s přestupem v Holešově. Ale záleží, v kolik a kde potřebujete být. 14215 přijíždí 8:04

Jiří

Tam jde o to jak se na stanovišti střídáme, jelikož se sjíždíme ze všech směrů hlavně vlakem, tak jsme i natrénovaní na kolik máme kdy dojet. Takže když o víkendu mi kolega dojede v 6, odjedu nejdříve 3902. V Nedělu velmi výjmečně 3924, ale to je 1 za +- dva měsíce.

David

Když jste „natrénovaní“ na vlak tak nevymýšlejte blbosti s autem a jezděte vlakem.

Petr

Co je na tom integrováno? Přece ten název toho systému 🙂 Ano, už je líp a líp, co, ogaři z Moravy ? 😀 Není vám divné, proč v Praze, kde se volí úplně jinak, než ve zbytku republiky, máme téměř bezchybný integrovaný systém, ale čím větší jsou preference a výsledky stupidích populistických stran(typu ANO,SPD,KSČM), tím hůř vypadá „integrovaná“ doprava v daném kraji a tím větší nesmysly daný kraj vytváří? Namátkou Ústecký kraj, kde vládne bolševik, Jihomoravský a Zlínský s vedením ANO…Až budou lidi v JHMK nadávat, proč jim jízdenka z rychlíku, který je zpožděný, neplatí na osobák a naopak, ať… Číst vice »

Tomáš

PID není jen Praha, ale také Středočeský kraj. A tam vládne kdo? No přece koalice ANO, ČSSD a KSČM. Takže se vám ty vaše teorie trochu hroutí, nemyslíte? Mimochodem co je špatného na IDS Ústeckého kraje? Podle mě mu není co vytknout..

Petr

Tak PID je pokud vím ve velké míře ovlivňován právě vedením Prahy, respektive to stálo za celou jeho koncepcí a vznikem….Středočeský kraj měl/má svůj integrovaný systém,od kterého postupně ustupuje a integruje se pod daleko lépe propracovaný a prespektivnější PID…. A k Ústeckému kraji? Zkuste zavzpomínat na ty komedie ohledně něčeho, čemu se říká „DSÚK“, na to, jaké množství alternativních dopravců vyjede na železnici( jsem moc zvědavý například na koordinaci při zpožděních a na nadávky lidí, když si vlaky budou ujíždět), na tendry na nákup nových autobusů a na to, jak díky skvělé politice při výběru dopravců hrozilo, že značná část… Číst vice »

Stráťa

IDS JMK funguje velmi dobře, jenom železničáři to nějak nemůžou překousnout.

Jedine vlaky

Funguje velmi dobře? Jasně! Všichni budou donuceni přestupovat z autobusů na vlak v Židlochovicích a vranovické osobáky budou vozit vzduch, protože takový běžný 15ti minutový interval vlaků je pro JMK moc. Nikdo se k vranovickým osobákům kromě obyvatelů bydlící okolí trati nedostane, jelikož autobusy budou navazovat na vlak nově jen v Židlochovicích. Úžasné. Kvalitu vozidel IDS JMK není potřeba komentovat..prý 37 vlaků za 3 roky…krásné sny, jak jinak?

Petr

Ok, udělejme si anketu u obyčejných cestujících, až zjistí, že jim ve vlaku ČD neplatí jízdenka čd a že v případě ujetí/zpoždění rychlíku jim jízdenka nebude platit v osobáku a naopak 🙂 Jsem moc zvědavý na reakce lidí, zejména pak, zeptáte se li se jich na názor na ty pány, kteří tohle vymysleli 🙂 Možná se přiučíte a uslyšíte slova, která jste nikdy předtím neslyšel 🙂

Dalibor

Víte co by mne zajímalo, co se stane, když mi ujede autobus. Taky na koupený lístek můžu jet jiným???

Jiří Kocurek

Se šalinkartou dokonce můžu vystoupit, předejít kolonu a chytit si dřívější spoj.
Jinak fungovalo to dobře, jenom poslední roky to „někdo“ „vylepšuje“ až příliš.
PS: Babiše fakt nevolím.

Petr

Na autobus si většinou kupujete jízdenku u řidiče, takže připomínka lehce mimo 🙂

malej-jarda

Vcelku fungoval, ale nějaké zhruba tři roky je to čím dál tím horší. Např. příjezd integrovaného rychlíku ve stejnou minutu jako má odjezd osobní vlak, na který se dřív přestupovalo. Nebo jedna minuta na přestup os. vlak/bus v přestupním uzlu (je to cca 200m). Dřív bylo 7 minut.

Georg

ids jmk nema nejake moznosti jak jim poslat pripominky?

Placebo

Nafackovat by jste měl hlavně sám sobě za tak stupidni názory o jiných lidech. A pak začít přemýšlet znovu a lépe.

Bdtax Fan

To, co bude teď od prosince, nemá být IDS. Ani kraj to tak nenazývá. Z integrovaného dopravního systému zatím kvůli ÚOHS slevil a udělal toto, ale plnohodnotná Integrovaná doprava Zlínského kraje, kterou sliboval před skandálem s ÚOHS, teprve přijde.

Marek Janík

No ten text je okopírovaný z webu s názvem „Integrovaná doprava Zlínského kraje“ … tak jako newim

Petr

Navíc ti co byli zvyklí si kupovat elektronické jízdenky v aplikaci můj vlak, nově budou jak za starých časů kupovat papírové jízdenky, dále Zlínský tarif nebude platit v rychlících a vlacích „vyšší kvality“ jako expresy IC atd.

Manitou

Podle nadpisu je JMK v Maďarsku. 😀
Překlep, jasný, ale pobavil.

Manitou

Aktuálně Hungaria. 😀