Dopravci Železnice

ČD musí pro Jihomoravský kraj nalepit na vlak zelený pruh. Kvůli jízdenkám. Část pokladen skončí

Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy

Cestující v Jihomoravském kraji na dvou páteřních železničních linkách S2 (Brno – Březová nad Svitavou) a S3 (Tišnov – Břeclav) čeká kromě konce tarifu Českých drah v krajských vlacích od 1. ledna ještě další velká změna. Kdo nebude mít dopředu koupenou jízdenku, měl by nastupovat pouze do speciálně označených dveří.

Změnu potvrdila mluvčí Jihomoravského kraje Monika Brindzáková. Ve vlacích bude určen a pod střechou vozu zeleným pruhem s nápisem „Jízdenky  Info  Tickets“ označen vůz (označení bude obdobně provedeno i uvnitř vozu), ve kterém bude probíhat prodej jízdních dokladů. České dráhy musí do konce roku soupravy polepit právě podle podmínek kraje.

V tomto voze se bude průvodčí převážně zdržovat a zajišťovat prodej jízdních dokladů a podávat informace. Pokud tedy cestující nevyužije žádnou možnost pořízení dokladu před zahájením jízdy, nastoupí do tohoto vozu a vyčká na příchod průvodčího, kterého o jízdenku požádá,“ uvedla Brindzáková. V drážní terminologii jde o takzvaný usměrněný nástup cestujících.

Když pojede ze zastávky s uzavřenou pokladnou, prodá průvodčí jízdenku bez přirážky. Pokud bude pokladna na zastávce otevřená, doplatí cestující 50 Kč. Pokud na linkách S2 a S3 nastoupí do jiné části vlaku než určené pro prodej jízdenek, bude při kontrole považován za cestujícího bez platného jízdního dokladu se všemi sankcemi z toho plynoucími. „Protože se jedná o nově zaváděný koncept, v počátečním období počítáme se vstřícností vůči cestujícím,“ dodala Brindzáková.

Podle ní opatření zavádí kvůli omezení záměrného nastupování do částí vlaků, do nichž se průvodčí dostanou až ke konci cesty. „Ve spojení s posílením kontroly revizory KORDIS budou podobné snahy některých cestujících od 1. ledna 2020 omezeny, protože při záchytu cestujícího mimo „chráněnou“ zónu zaplatí postih v plné výši. Dnes si obvykle připlatil jen 40 Kč,“ podotkla Brindzáková.

Podle ní se navíc cestujícím s jízdenkami zpříjemní cestování, budou méně obtěžování častou kontrolou dokladů.
Cestující, kteří nebudou moci si zakoupit jízdní doklady v předprodeji a bude se jednat o cestující s omezenou schopností pohybu a orientace – např. s vozíky pro invalidy, s kočárky nebo koly, budou nadále moci nastupovat do jakékoli části vlaků linek S2 a S3.
Od ledna dojde i k další změně: namísto 56 míst, kde se prodávají jízdní doklady v Jihomoravském kraji, dojde k redukci na 42 prodejních míst. Jde o prodejní místa Adamov zastávka, Brno-Chrlice, Čebín, Hrušovany nad Jevišovkou, Hustopeče u Brna, Křenovice horní nádraží, Moravská Nová Ves, Moravské Bránice, Střelice, Valtice město a Žabčice. Pokladní zmizí také ze čtyř stanic, kde prodej zajišťují dosud zaměstnanci SŽDC: Kobylí na Moravě, Nemotice, Rousínov a Velká nad Veličkou Nově naopak kraj požaduje zajištění provozu prodejního místa na zastávce ve Velkých Pavlovicích.

Podle Brindzákové se mění preference a nákupní zvyklosti cestujících, kteří před trávením času u pokladen stále častěji upřednostňují moderní odbavovací kanály, tedy například e-shop či mobilní aplikace. „S ohledem na řádné hospodaření s finančními prostředky a jejich racionální využití není možné udržovat rozsah kamenné prodejní sítě na historické – stávající – úrovni a souběžně rozvíjet a provozovat alternativní způsoby prodeje jízdních dokladů,“ dodala Brindzáková. Kraj připravuje k aplikaci Poseidon i vlastní e-shop.
Zatím stále není jasné, zda budou mít cestující možnost koupit si jízdenku na vlak i přes aplikaci Můj vlak Českých drah. Jisté je, že bude možné nákup přes jihomoravskou aplikaci Poseidon. Ta ale nemá mezi uživateli příliš kladné hodnocení: v Google Play má známku 2,6 z 5 možných, Můj vlak 4,5.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

Nesmysl, cožpak se průvodčí od té doby nebude už pohybovat po celém vlaku a bude se zdržovat jen v jednom vagóně? To tam bude mít tu pokladnu s klikou, že se s tím nebude moci přemisťovat?

Petříček
Host
Petříček

Jen aby ty dveře na pantografu šly otevřít:)

Karel
Host
Karel

Když už, tak by to mělo být naopak: určené místo na nástupišti, a ať se dopravce stará, kterými dveřmi a kterým vozem u toho místa zastaví.

xyz
Host
xyz

Když tak nad tím přemýšlím, tak celé opatření si protiřečí. Průvodčí tedy bude primárně přítomen v těch vozech se zeleným pruhem. Ale cestující s kočárky či koly (kde cestující s koly budou za jízdu platit víc – nejen za sebe, ale i za ta kola) mohou nastoupit do kteréhokoliv vozu, tedy i do těch krajních, kam průvodčí nově dojde s tím nižší pravděpodobností. Navíc – z vlastní zkušenosti (poúrazové) vím, že určitá pohybová omezení nemusejí být trvalá, ale jen dočasná; a specifikovaná právě jen na překonávání schodů, kdy mj. jsem dával (a to i ve chvíli, kdy nemocenská již byla… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Taky je rozdíl se průvodčímu přihlásit nebo se spoléhat že si tě třeba nevšimne když se přimícháš k partě se skupinovou jízdenkou.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Nevíte někdo jak to bude s In-kartou 25/50 po 1.1.2020 ? ČD údajně dosti zmatečně cestujícím odmítají vystavovat nové In-karty (na 1 nebo 3 roky), že dočasně vydávají nějaké papírky. (zdroj: – jedna paní povídala – OL kraj)

babilon
Host
babilon

To je přece standardní postup, že než se vyrobí plastová karta, tak se jezdí na papírovou.

Jan Sova
Host
Jan Sova

údajně to není tento postup, ale zcela nový, jako že do odvolatelné doby netuší ani pokladní, co bude po 1.1.2020.

jan
Host
jan

No jo.. Revoluce je tu.. Reformy jsou tady..

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Mně novou IN kartu vystavyly před měsícem bez problému, nicméně do libovolnýho z těch pěti krajů to mám poměrně daleko..

Ref
Host
Ref

Vypadá to, že cestování vlakem zvoní umíráček. Chystané novinky budou mít, myslím si, pro většinu cestujících jediný efekt. Z vlaku přesednou do automobilů…

babilon
Host
babilon

Většině cestujících se nic nezmění. Pokud pojedou v rámci kraje, koupí si krajskou jízdenku, stejně jako doposud. Pokud pojedou mimo kraj, koupí si jízdenku ČD, stejně jako doposud. A dojížděči typu Brno-Břeclav, kteří potřebují EC i Os, možná budou mrmlat a vyhrožovat, že pojedou autem, ale nakonec si místo In50 koupí In100, což bude sice o něco dražší, ale ve srovnání s autem pořád za hubičku.

Frantisek
Host
Frantisek

Spíše jde o to běhání po nástupištích za označeným vozem a k tomu přidání stanic a zastávek, kde toto bude nutné. Plus zdražení případného omylu na 50 korun. A co teprve při těsných přestupech a zpožděních… Namísto instalace univerzálních automatů budou lidem cpát nějaké aplikace do vybraných (nejdražších) typů elektroniky. To je jednoznačně odrazující. A to kvůli pár hovádkům, jimž je zatěžko za jízdu přiměřeně zaplatit…

Cyklista
Host
Cyklista

Zapomněl jste na režijkáře….. Ti nepojedou ani autem, protože budou na nástupišti stávkovat

Leinad
Host
Leinad

Nejvíce se změní kolenovrtům, kteří se vyhýbají průvodčímu. Průvodčí/revizor budou mít teoretickou možnost vypsat pokutu když se jim schválně budou vyhýbat. (Prakticky se stejně průvodčí nebude chtít hádat. I dneska je reálné, že ve stanici A pomůže s kočárkem, pak má jinou práci, pak prodá jízdenku ze stanice B)

Karel
Host
Karel

Nebojte se, za chvilku zase nějaké opatření naštve automobilisty a ti přesednou do vlaků… a tak pořád dokola.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Všechna veřejná doprava se integrovala takovým způsobem až se úplně dezintegrovala.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Přesně!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zelená má jednu obrovskou výhodu. Nebo nevýhodu, dle úhlu pohledu. Za šera vypadá černá, což je výborné, když se chcete maskovat. Ale dost naprd, když tím chcete něco zvýraznit, obzvlášť na něčem, co je samo o sobě šedé, jako například Tornádo.

IDSJMK si to u mě (a asi nebudu sám) docela pohoršil, mnohem lepší by byly automaty v každém vagoně. Řešení typu předpis je předpis a chyba se bere automaticky jako úmysl mi přijde jako vytažené z temné totality.

Frantisek
Host
Frantisek

Ano, pomalu se sám začínám bát to používat, jak to tak čtu. Už i na dříve jednoduchou cestu aby člověk podnikal pomalu bojovou přípravu a nastudoval vše, co k tomu sežene či nesežene. A třásl se strachy, že něco opomněl. To může sice i v autě, ale tam – pokud nehavaruje – je ten postih relativně nepravděpodobný.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Takže až budu dobíhat vlak na poslední chvíli, musím si trasu prodloužit o půl soupravy a riskovat ujetí vlaku, anebo nastoupit prvními dveřmi a riskovat mastnou pokutu (přestože budu aktivně vyhledávat průvodčí na zaplacení lístku)?

Chjo, a to jsem si IDS JMK vážil..

Vbb
Host
Vbb

Neznáte modrou mantru „Na vlak se neběhá, na vlak se čeká“ ? 🙂

Jáchym
Host
Jáchym

Neznáte klasiku na české železnici? Přestup 20 minut a díky zpoždění dvě minuty?

Vbb
Host
Vbb

To mi chcete tvrdit, že v tom prvním vlaku pojedete bez lístku? 😉
Jasně, vymyslíte kombinaci „Do Brna ECčkem za TR10, a co dál?“. Myslím, že v případě prokázání, že jste přestupoval ze zpožděného vlaku a nestihl si doběhnout do pokladny, vám to průvodčí prodá bez přirážky.
Nicméně to vidím tak, že se časem objeví možnost, jak si třeba v Praze na hl.n. koupit lístek z Brna do Hustopečí. ČD uměly prodat lístek na Železnici Desná ze Šumperka třeba do Koutů, tohle bude přesně to samé.

Dalibor
Host
Dalibor

no já zažil teďka na přestup plánováno 20 minut a díky zpoždění 75minut poklus do dalšího vlaku který měl pravidelný odjezd o hodinu později

DAD
Host
DAD

Jsou to závažné kroky zpět. Bez kritiky…jak může starší člověk, postižený, nebo maminka s dětmi běžet do určitého vozu. A průvodčí řeší kolikrát mimořádnou událost, nebo pomáhá s nakládkou kočárků, informuje celý vlak o událostech na trati, výluky,protože bezpečnost je přeci nejdůležitější. To to je to špatně.

Vbb
Host
Vbb

A co třeba si ten článek nejprve přečíst, než začnete vypouštět podobná moudra?

Vbb
Host
Vbb

Hm, podle mínusů koukám, že článek nečetlo víc „diskutujících“. Ale hlavně že vědí, jak budou maminky s kočárky běhat po peroně.

Gremli
Host
Gremli

A co takhle automat na jízdenky na každé nádraží? Nebo (několik) do každého vlaku…to by bylo přece jednodušší, nebo ne? A nebo aspoň wifi a slušnou aplikaci (Poseidon za slušnou aplikaci narozdíl od aplikace Můj vlak bohužel nepovažuji) – aneb když si kraj vymyslí blbost, proč cestující má mít svůj datový tarif a nebo lovit průvodčího v dost možná přeplněném voze?

Aneb pravidelný cestující nepocítí asi nic (možná zdražení na určitých úsecích proti kombinaci INněco a traťová jízdenka), příležitostný bude silně uvažovat o autu…

Filias
Host
Filias

Takhle to funguje v GW Train v Jižních Čechách. Automaty na jízdenky, kde lze platit jak hotovostí tak kartou. Někde jsou i pokladny na nádraží. Nastupovat pouze do určitých dveří mi přijde jako naprostý bizár od někoho kdo MHD nikdy nejel.

Dominik
Host
Dominik

Jel jsem sice s GW Train jenom jednou a to z Číčenic do Prachatic a zpět a tedy zážitek zrovna nejlepší nebyl, když pominu to, že motorák byl zamčený (i když strojvedoucí byl uvnitř) a pustil nás tam až 10 minut před odjezdem, takže jsme půl hodiny čekali v zimě venku (to jsem například u ČD zažil snad jen jednou, jinak vždy byla souprava přístupná i hodinu před odjezdem, když stál u perónu), tak uvnitř automat s kterým jsem chvíli bojoval, při jízdě strašný Randál, možná horší jak v 814 a korunovali to zpožděním při cestě zpět (jestli neumí jezdit… Číst vice »

xyz
Host
xyz

K tzv. usměrněnémi nástupu cestujících doplním, že v JMK nepůjde o první výskyt tohoto (IMHO nevhodného) jevu; od 12/2012 do 12/2015 bylo toto opatření zavedeno v zastávce Omice, kde byl povolen vstup pouze do 1. vozu ve směru jízdy (a mmch. nebyla uvedena žádná výjimka typu „netýká se cestujících s kočárky/koly atd.“, kde pro kola/kočárky bývá více prostoru spíše právě v přípojných vozech, které však nejsou „první ve směru jízdy“). Opatření se týkalo nejen těch cestujících, kteří si po nástupu chtěli koupit jízdenku ČD, ale i těch cestujících, kteří u sebe měli IDSkovou jízdenku určenou k označení. V opatření o… Číst vice »

Mirek
Host
Mirek

Děsím se stáří.A to pracuji 40 let na dráze.Mám být nač hrdý???

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ahoj jsem na tom hodně podobné. Délkou zaměstnání i pocity. Něco je špatně a to čím dál tím víc. A nejhorší je že ten binec co nastolí JMK hodí cestující stejně na nás. Nedávno mi průvodci vyprávěla jak nějací lidé omylem s naší jízdenkou nastoupili do žlutého. Ten zastavil mymořádne hned v první stanici a nekompromisně je vyhodili z vlaků. A oni začali nadávat na ČD to prostě nepochopíš.

Leinad
Host
Leinad

Hracklaw: cestující chtějí jet Žlutým a vaše pokladní místo věty „to neprodavame“ mu vnutí nějakou kravinu a vybere peníze.

Hrackalw
Host
Hrackalw

To si vážně myslíš že si někdo půjde koupit jízdenku na žlutého do naší pokladny když má kousek vedle tu správnou ?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ne omylem nastoupili do špatného vlaku. Psal jsem to.

Leinad
Host
Leinad

Takže cestující chtěl jet jiným směrem než vlak do kterého vlezl, a že se zastavilo ještě ve stejném městě to kromě tarifních dopadů hlavně pomohlo cestujícímu. 🙂 ČD by ho nechali spát až do Číny. 😀

nowas
Host
nowas

Proč jiným směrem?

Dalibor
Host
Dalibor

jo stale se to mýmu kolegovi… koupil rychlík do prahy, baba vyjela nejbližší ČD rychlík a on se nacpal do regiojetu s náma, co jsem měli koupená lístky dopředu z netu. V židenicích se RJ neprodává.. no komedie. Nicméně nikdo nikoho nevyhodil, nějak se zapaltil lísten namístě přes internet.

xyz
Host
xyz

„Nově naopak kraj požaduje zajištění provozu prodejního místa na zastávce ve Velkých Pavlovicích.“
Ve Velkých Pavlovicích zast. existuje pokladna i nyní, viz https://www.cd.cz/stanice/velke-pavlovice-z/5436785 (sekce „Vnitrostátní pokladní přepážka“).

xyz
Host
xyz

„Od ledna dojde i k další změně: namísto 56 míst, kde se prodávají jízdní doklady v Jihomoravském kraji, dojde k redukci na 42 prodejních míst. Jde o prodejní místa Adamov zastávka, Brno-Chrlice, Čebín, Hrušovany nad Jevišovkou…“
Hrušovany nad Jevišovkou mají trvale zrušenou pokladnu již od 1. 7. 2019.

Kubík
Host
Kubík

A proto jezdětě v autem, kraj si to žádá, kraj to vyžaduje. A ty přední vozy s průvodčím to je typické Polsko. Kam jsme to za 30 let došli?

JanH
Host
JanH

Chce to ještě drobné úpravy.Např.cestující bez platné jízdenky si označí levou paži zeleným pruhem,aby ho průvodčí z dálky poznal.

Martin1
Host
Martin1

Nechte bejt, ani bych se nedivil, kdyby to některé z kraje po přečtení tohoto příspěvku „napadlo“.

ondra
Host
ondra

Vtipná poznámka,Martine1,nebýt to celé velmi skličující. Máme,co jsme si zvolili-nekecáme,makáme,u nás v Praze to také není to pravé ořechové,jenom čekáme,až piráti a Čižinský vymyslí dan ze vzduchu

Frantisek
Host
Frantisek

Ti snad ne, ne?

PAN
Host
PAN

V nástupní zastávce nebo ve vlaku si vyzvedne tento cestující zelený nandavací rukáv a pohyby ruky bude informovat průvodčího… Použití rukávu bude povinné a zpoplatněné. A dalších kreativních možností vylepšení se nabízí nespočetně. To pak bude „zážitkové“ ,cestování a selfíček.

Hrackalw
Host
Hrackalw

A ještě u sebe bude muset mít pás a vstupní vízum do JMK 😀 .

Pedro72
Host
Pedro72

Zrušení prodeje v Rousínově odbavení obou vlaků, které zde zastavují, jistě neohrozí. 🙂

xyz
Host
xyz

Perličkou je, že (dle tohoto článku) nebude zrušena pokladna v žst. Miroslav, přičemž právě od 12/2019 se tím více sníží (již tak nízký) počet vlaků osobní přepravy, které přes ni jedou. Tím víc se tomuto (ne)zrušení (pokud to tedy není chyba/neúplnost v článku) divím v té souvislosti, že (pokud se mezitím nic nezměnilo) výpravčí již nebudou jízdenky vydávat nikde. (Srov. např. se žst. Střelice, kde např. dosud v pracovní dny od rána až do odpoledne, jakož i v neděli od dopoledne do večera, prodává jízdenky přímo osobní pokladní a nikoliv výpravčí, ovšem od 12/2019 – viz článek – tam bude… Číst vice »

Mates
Host
Mates

Na jaře jsem chtěl jet vlakem z Prahy do Pouzdřan. Proboha, co a kde si mám koupit, abych tam dojel a nebyla mi udělena pokuta? Už se v té šaškárně začínám ztrácet a to vlak používám ke svým cestám často. Co teprve příležitostný cestující, ani se nedivím, když raději použije automobil, i když svezení po D1 je také „zážitek“.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Pro mezikrajské cesty platí tarif ČD v Os i Sp. Např. Praha-Valtice, nemusíte na Os kupovat novou jízdenku.

Mates
Host
Mates

Skutečně? Vždyť tu stále čtu v nějakých článcích, že nebudou uznávat tarif ČD. No, na jeře se s vámi rád podělím o zkušenost, pokud najdu odvahu se do JM kraje vydat.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Přečtěte si nedávno zveřejněný článek tady na stránkách, nebo si ty stejné informace najdete na idsjmk.cz

Tronda
Host
Tronda

Jeďte RJ do Břeclavi a pak na JMK do Valtic a budete to mít o polovinu levnější než s ČD na jednu jízdenku.

Cyklista
Host
Cyklista

neeeee, takové kacířské doporučení zde prosím nedávejte. Přeci pokud máte IN50, tak je jízdné ČD skoro srovnatelné jako u RJ

Dáda
Host
Dáda

Pohodový svezení. Díky rekonstrukci D1 máme všichni pravidelný bezpečnostní přestávky!

PAN
Host
PAN

Česká lokalita rozšiřuje „zážitkové“ cestování jak se dá. Dalším krokem bude foto soutěž, třeba na Insta, o nejvíce lajkovanou fotečku zeleného vagónu nebo zelené ruky (cestující bez jízdenky si vyzvedne zelený rukáv, aby upozornil průvodčího). Kreativní kreatury to ještě posunou dál…

Tuzemák
Host
Tuzemák

Třeba jako „Avatar“ – Vladimír Franz? 🙂

Jan Mráček
Host
Jan Mráček

Jako ještě bych pochopil, že ČD neprodávají jízdenky na tratě, kde jezdí soukromí dopravci, i když si myslím, že i to je extrémně špatně a technické řešení by nebylo zase tak složité, kdyby byla vůle. Ale že si na vlak ČD nekoupím jízdenku ČD je absolutní nesmysl. Přijde mi to, jako by v Praze na lince metra A jezdila společnost Metro Praha a platil tam jinej tarif a do toho na lince C sice jezdil z I.P.Pavlova na Vltavskou DPP, ale neplatily tam jízdenky PIDu (v tomto příměru ekvivalent celorepublikové sítě), ale když bych jel stejnou trasu už z Vyšehradu,… Číst vice »

Adolf
Host
Adolf

Současný princip rozdělování tržeb/ztráty z jízdenek TR10 a státních slev mezi jednotlivé kraje je ze strany GŘ ČD na tolik neprůhledný/neprůkazný, že nelze konat jinak, než způsobem, jaký je vidět. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Adolf
Host
Adolf

V tomto případě do jámy totálně spadlo neustále bobtnající GŘ ČD a prakticky jen ono nese za vzniklou situaci zodpovědnost.

Jan Mráček
Host
Jan Mráček

Tak tržby se stejně budou muset rozdělovat z mezikrajské dopravy. A pokud jde o vnitrokrajskou dopravu, tak přece jde udělat jednoduchou věc – tržba za všechny vnitrokrajské jízdenky se převede na kraj. Přijde mi to dost jednoduché. Co už ale vůbec nechápu je, že se vede debata, jestli smí ČD prodávat v eshopu krajské jízdenky. Proč by to nemělo být proboha možné? Přijdu do eshopu ČD, koupím jízdenku Brno – Blansko, dostanu krajskou jízdenku a je mi to jedno. Ale proč bych časem měl mít kvůli cestování pro každý kraj zvláštní aplikaci v mobilu, abych si vůbec mohl koupit jízdenku… Číst vice »

Mates
Host
Mates

Nechci nikomu brát iluze, ale nemohu se zbavit přesvědčení, že do té jámy spadl hlavně cestující. Úředníky z GŘ ČD tohle asi vůbec nemrzí, jinak by takové smlouvy nikdy neuzavírali. Vždyť je to podraz i vůči držitelům IN karet, kteří si je předplatili v dobré víře, že získají za to od ČD nějakou slevu.

Leinad
Host
Leinad

Podraz vůči držitelům inkaret je fakt, že ČD odmítají krajům platit jízdné za in.

Adolf
Host
Adolf

jóóóó pánové, kdybyste jen věděli….

„A pokud jde o vnitrokrajskou dopravu, tak přece jde udělat jednoduchou věc – tržba za všechny vnitrokrajské jízdenky se převede na kraj.“

v TR10 NE a NE a NE!! Pokud jede krajská Os/Sp linka v souběhu s dálkovou linkou, tak je prakticky stoprocentní riziko, že GŘ ČD přiřadí flexi TR10 jízdenku místo k brutto osobáku k netto rychlíku, čímž si sníží ztrátu na dálkové lince a naopak zvýší ztrátu na Os, což GŘ ČD nezajímá, protože brutto, a dostanou to stejně zaplaceno.

os.ka.rek
Host
os.ka.rek

Někde jsem četl, že ČD budou za inkarty vracet peníze…

jan
Host
jan

Padá do ni pouze cestující… Řekněme si to na rovinu, nelíbí se jim většinou in 50.. Protože se jim nelíbí poloviční jízdné..

Jméno*
Host
Jméno*

Žádní cestující, všichni občané krajů, které GŘ ČD tímto stylem pojebává. 🙂

PAN
Host
PAN

Zatím do jámy padají převážně cestující. A bude bohužel hůř.

Cyklista
Host
Cyklista

Ale tak to podobně v Praze a středočeském kraji už chodí. Jsou tratě a linky na kterých jezdí dopravci, kde PID jízdenka neplatí.

Xyz
Host
Xyz

možno by menil od veci nákup cez SMS ako v MHD, nie každý (dôchodca) má smartfon, bolo by to asi najjednoduchšie riešenie

Frantisek
Host
Frantisek

No jo, ale co tam bude „čudlit“? Názvy zastávek, aby mu to občas vyplivlo, že zadání není jednoznačné? Nebo čísla zón, která bude muset někde vyčíst? Někomu by to nepochybně pomohlo, sám nemám nejmodernější „tydlifon“, protože jej nepotřebuji, a to se důchodu asi ani nedočkám, ale také to není moc přívětivé.

Leinad
Host
Leinad

Číslo zóny i název zastávky by šel.
A „zadání není jednoznačné“ leda pokud zadám název obce, přes kterou prochází hranice zón.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

No jo, moc lidí jezdí vlakem..tak je potřeba to nějak regulovat 😀

PAN
Host
PAN

Tak tady je ten čokl zakopaný. Bingho!

Flash

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll