Přehledně: V neděli vyjede jeden InterJet a jeden push-pull
Souprava push-pull od Škody Transportation pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy
Problém by neměl být s velkou sérií nových vlaků pro České dráhy, které mají zajišťovat linku Beroun - Klatovy.
Kdy vyjede Polský ELF?
Nojo IC, moderní vagony, a člověk si v něm nedá ani dobrý kafe, o možnosti se najít nemluvě.
Kde jsou doby EC Albert Einstein a EC/IC Karlštejn, věnujme jim tichou vzpomínku, cesty na západ Čech tehdy byly tak nějak roztomilejší.
Chjo. Takz holt D5 (+- I/21) a pohodlný vůz.
Najíst, najdu se i tak. 🙂
Hm… a copak říká smluvní ustanovení, když vagonky atd jsou firmě ČD dodány pozdě?
Teoreticky maximální výše smluvní pokuty do kasičky firmy ČD za 5×3 Push-Pull a za 10×5 InterJetů činí cca 61 215 411,95 Kč týdně … cestujícím trpícím nedodrženým slibem o Push-Pullech a o InteJjet z toho asi „nekápne“ ani haléř
Zajímavé je zejména mlčení řadových pasažerských nádražáků… Před dvěma lety odkývali plán na stávku proti obchodnímu partnerovi svého zamětnavatele….
Ale nyní, když by řadoví pasažerští nádražáci mohli ukázat jak moc myslí na SPOKOJENOST cestujících, tak veřejnost od řadových nádražáků slyší akorát VELKÉ TICHO.
Hoďte na něj někdo síť 🙂
Chcete říct, že jste vypočítal jinou částku než 61 milionů týdně do kasy ČD?
Vycházel jsem z oficiálních údajů firmy ČD a.s. na webuTenderArena (tecka) cz. A to:
a) 0,12% denně z částky 1 039 632 375,00 = týdně 8732911,95 Kč
b) 0,25 denně z částky 2 999 000 000,00= týdně 52482500 Kč
Kolik jste spočítal Vy, pane MHD, tj. o jakou částku že ČD se nepodělí s cestujícími?… když už ČD trpí spolu s cestujícíi?
když umíte tak hezky googlit a máte na to čas, tak si najdete smlouvy mezi CD a MD/MSK kolik budou kompenzace za nedodržení řazení.
a pak uvidíme…jak to vyjde.
asi i tak..budou CD v plusu. ale trochu míň.
k dělení se o zisk…s pasažéry, to máte tu síť…
Nerozumím souvislosti. Neboť hlavní problém pasažerské ČD spočívá v nedostatku solventních cestujících… Což je zvláštní s ohledem na leckde přecpané silnice a „boj“ o parkoviště pro autíčka…
Připomenu, že od 1990 čtyřčlenná rodina dnes tato rodina má víc než dvojnásobný počet autíček = víc než 2 autíčka na rodinu.
Já mám asi 30 autíček. Převážně od Brekiny, něco od Busche. To by pak staticticky znamenalo, že by spousta českých dětí bylo bez autíček. To si nemyslím. Průměrná rodina má totiž víc autíček. Některé děti mají i elektrické vláčky.
No a pak si vzpomenete, že existuje pár tisíc pasažérských nádražáků s infantilním chováním.
Které se projevuje např. tím, že mé tetě (bydlí na Vysočině) při přestupu na vláček v Olomouci poradil prý tamní nádražák: „že musí tam co je Krysa“
Infantilní chování? Vždyť ten nejvíc infantilní jsi tu ty s těmi tramvajkami a pokojíčky. Já jsem ti jen nastavil zrcadlo. Sice nevím, co to je, ale dle tvé vlastní definice budeš asi nějaký „pasažérský nádražák“.
Vy byste se měl jít opravdu léčit. To vaše kopání do dráhy je fakt už diagnóza.
Otázka zda není prostě lepší kupovat jako Německu patrové soupravy. Tady vidím zrovna v Železničáři – hlásné troubě. 82 jednotek. 32 let servis. 1,7 mld euro. 0.53 na jednotku! Se servisem! Na 30 let. Tady pokud se psalo, že další vyvažovací opravy jsou drahé.. To co udělal Žaluda, že se přidal k velké rakouské objednávce.. To byla pecka a ideál. OBB dobře vybere navíc.. To co má hlavu a patu.
Otázkou je, zda není lepší skončit s infantilitou… ČD nemají dost solventních cestujících a proto nemají prachy. Vystávkovat další desítky miliard dotací ze společné kasy neklapne (společná kasa nejenže je poloprázdná, ale co horšího – je silně zadlužená díky působení Babiš/Faltýnek/Okamura)…
Čili další nové vagonky si lze představit až poté co pasažerští nádražáci nalákají dost solvetních cestujících….
Do té doby maximum možného budou ojeté vagonky,např. dvoupatrové vagonky z 90.-tých let které DB kupovala od vagonek na území bývalé NDR – firma Deutsche Waggonbau
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Doppelstockwagen_der_Deutschen_Bahn
Proto je třeba hledat řešení, kde servisní náklady na km budou co nejnižší. Čech platit nechce. Politik taky ne.
To si dělají pr*el, že? Takže ten InterJet není push-pull a může s tím jezdit eso, bastard, cokoliv a v Ústí se zase bude přepřahat? Tak to muselo dlouho trvat, než takovou kravinu někdo vymyslel.
Od začátku se říkalo, že vznikne 10 souprav po 5 vozech (celkem 50 vozů). O vratných (push-pull) soupravách nikdo nic neříkal.
Ano, může s tím jezdit cokoliv. Stejně jako cokoliv může tahat railjeta, není-li potřeba řídit soupravu z řídícího vozu. Na trase Praha-Cheb přes Plzeň je 160 km/h jen na krátkém úseku, nemá smysl tam nasazovat Vectrony, 362 bohatě stačí.
V tom případě nechápu smysl celé té výměny vozů. Největší problém linky Praha – Ústí – Cheb, je to přepřahání v Ústí a nutnost měnit mašiny, kvůli tomu, aby se využily stejnosměrky a neplýtvalo se nasazením dvousystémek tam, kde to není potřeba. Všude se hlásá, že soupravy interjet vycházejí z jednotek SIVIC, tak každý asi předpokládal, že to budou netrkační jednotky s řídicím vozem. Nejsem zrovna příznivcem push-pullek, radši bych tam viděl panťák, o nasazení Rypáků na tuto linku se ze začátku taky mluvilo, ale nakonec našly uplatnění na Svitavách a Olomouc – Břeclav – Brno a zřejmě se neosvedčily… Číst vice »
Jinak 10 souprav o 5 vozech snad nevylučuje možnost, že jeden z nich bude řídicí, ne?
A je to tady. Přesně tak jak jsem to předpokládal a někde už i napsal.. Na každé trati bude jen jedna slibovaná souprava jen tak na ukázku, a aby se neřeklo, že někdo lže, a na ostatních spojích budou i nadále staré ojetiny s koženkovým i lavicemi jako za komunismu. Jo a ty Push-pully jsou z důvodu možnosti výměny hnacího vozidla po elektrizaci, ale dovedl bych si predstavit i City elefanta d dieselovým pohonem vyměnitelným za elektrický.
: – DDDDDDDDDDDD
1) chcete tím říct, že ty ostatní soupravy nebudou nikdy v provozu?
2) To ví asi úplně každý proč je to PP a ne jednotka s vlastním pohonem
3) Zkonstruovat jednotku která by se postavila na dieslový pohon a byla by připravená na přestavbu na elektrický si dovedete představit asi jen proto že s konstrukcí kolejových vozidel nemáte žádné zkušenosti … nepletu se že?
Já myslím, že v 21. století, kdy je možné postavit jednotku hybridní je možné přestavět dieselovou jednotku na elektrickou. A minimálně u lokomotiv už se to i udělalo.
Ale ekonomicky to pravděpodobně nevyjde rozumně.
Zkušenosti s kontrukcí kolejových vozidel mám cca 5 let staré, od té doby dělám autíčka.
Mate Rimac, dnes šéf automobilky Bugatti, přestavěl své benzinové BMW E30 na elektrické.
Dá se leccos (zejména v nesériové individuální stavbě).
postavit lze samozřejmě „cokoliv“ . jen ty náklady, jak dobře zmiňujete…
osobně bych nechtěl aby z veřejných peněz byly konstruovány zbytečné ojediněle prototypy. stačí brejle, jednodušší než tahle vopicarna.
Noo, tak se ještě pár dní navíc svezeme pohodlnejma koženkama, no. Těch klimatizovaných sra**k s nepoholnejma hadrovejma potahamna si asi užijeme ještě pár desítek let, tak nám snad dopřejete ještě pár dní normální vlaky.
V přípravě do provozu jsou dvě, zbytek o něco později. později.
5 patrových atypů ve vozovém parku ČD, to se fakt vyplatí. Asi platí, že čím víc typů, tím líp.
Oproti EMU nebo BEMU jednotce komplikovanější údržba, kvůli rozpojování a spojování s HV. Pochybuji, že brejlovec s tím bude jezdit na údržbu do haly a na zbrojení. Třeba se pletu. Lokomotiva na tak krátké soupravě je zbytečná mrtvá hmotnost. Elektrická jednotka má lepší rozjezdy a brždění. Ale to už tady bylo napsáno tolikrát, že proč to rozepisovat znovu.
Push-Pull to je kvůli plánované elektrifikaci, takže pak jen vymění HV.
aby soupravy do té doby vydrželi..
Třeba pokud ČD uhájí do budoucna výkony ve střednich Čechách tak se tohohle dočkáme jako náhrady CityElefantu, třeba i s motorovým vozem.
Řekl bych, že eventuelní masivní nákupy dvoupatrových vagonků bude záležet na regionální situaci zejména z pohledu lokotek…. Tj. je možné že náhradou CityElenfantů ve Středočeském kraji bude mít různou formu, nikoliv jednu.
Do spousty elektrolokotek ČD/ČD Cargo asi nebude domontované ETCS = typ 122/123/130/140/150.2/151/181/182/242/371/372… by reprezentovalo cca 200 až 250 lokotek fuč…
A po změně papání v „pavučince nad kolejemi“ by ČD/ČD Cargo mělo asi přebytek elektrolokotek na stejnosměrnou elektriku 3kV… a málo na střídavou elektriku 25 kV
Jen detail, 130 ETCS dostanou.
Omlouvám se za mystifikaci… Já četl o zájmu dát ETCS do typů 230 a 240… O ETCS do typu 130 jsem nevěděl
https://zdopravy.cz/cd-cargo-soutezi-dodavatele-na-vybaveni-etcs-pro-dalsich-90-lokomotiv-hlavne-laminatek-86437/
V každém případě by ETCS „vyřadilo“ něco víc než cca třetinu větších elektrolokotek ČD/ČD Cargo…
Nevím jak je to s ETCS např. v Polsku, neboť možná ČD zvažuje techniku, přebytečnou/nevyužitelnou v ČR/ používat pro pasažérskou regionální dopravu v Polsku (proti PKP IC asi ČD nepůjde do konkurence).
122/140 už v pravidelném provozu nejezdí. 181/182 jezdí posledních pár kusů pravidelně. 150/151už se pomalu taky vyřazují.
122 nejezdí? V tom případě nevím, s čím jsem to teda v úterý jel.
A dokonce 121 u bývalého Awataru.
122 jezdí u Carga běžně
Což by zejména s plánovanou postupnou konverzí na 25 kV~, jejíž termíny není SŽ schopna/ochotna garantovat, smysl dávalo.
Nová řada panťáků pro Prahu už je ve vývoji, tak snad ne.
Elektrický vůz je v projektové přípravě. Už jsem o tom zde více psal.
Brždění jistě nikoli – když tak brzdění …. od brzda, nikoli bržda …
Tento jazykovědný výlet je mylný. Co na to jazyková příručka?
„podoby brždění, bržděn nejsou dosud kodifikovány, ale v praxi jsou natolik rozšířené, že je už nelze hodnotit jako chybné“
Nesouhlasím. To že se něco používá neznamená, že je to správně. Pořád je to kažení jazyka. Třeba jeden z mých oblíbených streamerů už úplně vypustil ze slovníku slovo „postava“ a říká místo toho „charakter“ (cit.: „v tomhle filmu není jediný dobře napsaný charakter“). Je to špatně a zhlediska češtiny to ani nedává smysl. Vždy, když to slyším, tak bych mu nejradši jednu vrazil.
Mě stačí srozumitelnost… Viz Němci a ty jejich složené slova dlouhaténské jak „Brandýs nad Labem-Stará Boleslav“… A v běžné řeči pak němci použijí zkratku (třeba MfG, anebo anglický zaužívaný výraz). Příklad zmatečnosti je např. přísloví, které se užívá pro příměř, že výsledek obou situací je stejný, ale samotný tvar přísloví říká pravý opak, že výsledek není stejný: „první za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet“… Tož když první = 18, tak druhý je taky 18? Ne, není, neboť druhý je za 20 .. stačí si spočítat 20=22-2. Podobně v dnešním jazyku dochází k nesrozuitelnosti,např. kvůli posunutému významu u slov např.… Číst vice »
Výpočet v samotném přísloví je správný, jen jde o zastaralejší/poetičtější slovosled, proto nerozumíte.
a co teprve…hotentotenpotentanenatentatentoeter
nebo donaudampfshiffartsgesellschaftskaepitansmuetze
brždění podle vzoru kažení
Souhlasím s vámi, že vadné překlady se nemají podporovat, i když jsou poměrně rozšířené. Podobně „ten je ale patetický“, když překladatel nikdy neslyšel slovo ubohý. Ale na brždění a zejména obrždění nic vadného nevidím, čeština se změkčováním běžně zachází. A propos, bržděnka.
Bržděnka..
A elektrická jednotka by v sobotu dojela kam až?
V sobotu dojede až do Dunajské Stredy. V útorok do Rimavskej Soboty a po zvyšok týždna do Plaveckého Čtvrtka. 🙂
elektrická mašina by byla lepší. jen je malý problém…nad danou tratí není natažena pavučinka…tudiž lokotka s parůžky by nejela…. 🙂
Já bych byl pro zůstat u původní varianty = že elektrolokotka a elektrovagonek má parohy, nikoliv parůžky… prckům totiž přišly do chuti tvarůžky a ono to foneticky zní podobně….
Copak je to trolejbus, aby to mělo parohy?
Jak víte, že jich do budoucna nebude třeba více?
Ty push-pully, to jsou takhle kompletní nerozpojitelné celky, nebo je možné je v budoucnu doplnit třeba o další vložený vůz, nebo hnací krajní vůz?
Tak svařené k sobě ty vozy nejsou.Když se rozpojí spřáhlo,částečně demontuje přechodový měch, rozpojí všechny elektrické kabely, tak to bude rozpojené.
O vložený vůz se doplnit dají, o krajní … to by vyžadovalo pármilionovou přestavbu současného krajního, ale v principu je to možné.
museli by mu udělat do čela „díru“ aby byl průchozí
Tak dodrbany jízdní řád, tak to je síla. Budu radši jezdit autobusem
Stěžujte si u hejtmana … chápu, že posun o 30 „zmrší“ vazby … problém řeší interval 30 minut místo hodiny ….
Na to je pomůcka… stačí když člověk ví, že čím větší výplata, tím víc papírků v kešeňce… až kešeňka je tak TVRDÁ, že nende ohnút…
No a papírky doskáčou do kešeňky,když člověk vYdělá…
Zatímco když člověk nic nedělá a jenom povídá, co kde vIděl, tož nevYdělá…
Pardon, prosím, smazat. Patří o thread níže. Omlouvám se.
Myslím, že jsem vyděl 2 soupravy push-pull ve středu v Polance n.O.
„Myslet znamená nevědět“ a v sešitku kantora přibyla další pětka … Vám patří taky, za to VYDĚT ….
Na to je pomůcka… stačí když člověk ví, že čím větší výplata, tím víc papírků v kešeňce… až kešeňka je tak TVRDÁ, že nende ohnút…
No a papírky doskáčou do kešeňky,když člověk vYdělá…
Zatímco když člověk nic nedělá a jenom povídá, co kde vIděl, tož nevYdělá…
Dneska vyrazil na zkoušku do Frenštátu, snad dojede i zpět. 🙂
Jistě už to tady bylo a předem se omlouvám, ale k čem má ten PushPull ten hrb na střeše nad čelním sklem a reflektorem? NIM Expres to tam nemá, zdá se. To je kvůli nějakému místně specifickému Vorrichtungu?
Má to ETCS Level 2 mobilku..ten hrb je ANTÉNA GSM-R !!!
Jo jo, push-pully jisté nejsou, zprzněný jízdní řád bohužel ano.
Jako náhradní soupravu navrhuji soupravu U-Mouse (U jako Unucka) 811 + 012 + 012 + 811, aby místí nebyli ochozeni o novinky.
a není tam těch 012 málo? každopádně…regin lze tuším spřáhnout až 5. to by také mohlo být hezké vozidlo
Jakože dieslvagonek RegioNovaTrio má 2 vagonky s pokojíčkem pro řidiče a s WC, na každém konci vláčku… A uprostřed jsou další 3 vagonky (bez WC)?
Ne ty troubo, že jde spřáhnout až 5x vagónky s pokojíčkem a záchůdkem do jednoho vlaku.
Aha díky.
Vy jste fakt zarputilej………no, aspoň je sranda.
Dobře ty
Ideální na expres do Vídně. Nebo aspoň PHA – OVA. Když jsem poprvé viděl „vhodné“ vozidlo na rychlík – spojené Regionovy, nevěříl jsem svým očím. Jednou je to vždycky poprvé.
A co ty Regio Pantery BEMU pro trať Ostrava-Studénka-Veřovice?
Aha, já to popletl, tam přece revoluci způsobí klimatizovaná myš.
to jste rozhicoval kamna, že?
objednat vozidlo, které nikdo zatím ani nenabízí, natož aby existovalo
Už jsem se svezl. Před rokem a půl ze Sankt Pölten do Krems. Do Herzogenburg na elektricky z troleje, dál na baterky.
jo, a byl to fakt panther?
Neměl ten pushpull jezdit až do valašského Meziříčí?
Mezi Frenštátem a Valašským Meziříčím jsou nižší počty cestujících, nevyplatilo by se to. Už nyní v tom úseku jezdí téměř výhradně motorové soupravy (Regionova, Kvatro).
Jako furt nerozumím tomu, proč se pro těch 5 InterJetů co jedou přes Ústí neobjednali řídící vozy… To když už to 371 doveze, tak to stejně ztratí dalších 10min jen přepřahem…
S 371 do Chebu???
Přepřah na ústeckém hlavním vyjde časově nastejno jako kdyby tam byl řídicí vůz.
Jo, s vlakvedoucím, kterej se z toho může posrat… (Been there… 😀 )
To je ale jeho problém.
Každopádně, ta 371 by do Chebu opravdu nedojela.
„S 371 do Chebu???“ S 371 spíš do šrotu. Nikde nepíšu, že by to mělo jezdit s tímhle krámem. Na druhou stranu převázat podvozky na 362, aby i ta uměla 160 asi nebude nic hroznýho a s takhle krátkým vlakem to nebude ani úplně líný. Pamatuju si za povodní, kdy z Ústí jezdil IC jen se dvěma vagóny, protože Německa nic nejezdilo a dynamika byla hodně slušná 😀
Ona je to možná otázka času, než se řídicí vozy doobjednají. Tady nejsou tak nutné, ale už z důvodu ušetření manipulace se soupravou při obratech se hodí. Ucelené netrakční jednotky bez řídicího vozu se jinak prakticky neobjednávají. Také RhB k jednotkám Alvra ty řídicí vozy dodatečně objednaly.
To už pak bude zase dost dlouhý. Už těchhle 5 vozů se sotva vejde do Duchcova. 6 vozů bude na tohle zbytečně moc
Tak pokud by se ty řidičáky k InterJetům skutečně jednou objednaly, může to být také v době, kdy budou soupravy jezdit po jiné trati (linka má snad také jít časem do výběrka), a nebo bude Duchcov mezitím prodloužen 🙂
Na Ústecký větvi by bohatě stačilo vyměnit jeden koncovej vůz za řidičák a ten koncovej použít třeba na jinou další jednotku.
Ono je to ve finále 6 minut i s brzdou, za tu dobu by přešel fíra na druhou stranu. Prašť jak uhoď.
Přivěsí se sysel a bude to.
A kde že se válí ty hromady rezervních syslů, nejlépe na 160 a se schopností jezdit na horní?
Proč se bude v Ústí přepřahat?
Úvrať.
Protože to jezdi na Hlavni nadrazi a tam je uvrať.
Podle me, preprah je zvladnuty casove tak, ze nez by strojvedoucí presel na celo vlaku, tak vymeni loko i se zkouskou brzd….
Ono by teoreticky ten strojvedoucí nemusel přecházet, ale mohl by ten jeden sestoupit a nastoupit jiný.
Výměnou strojvedoucího moc času neušetříte, vypsání knihy předávky, předat klíče od soupravy, atd…, to už je skoro rychlejší přecházet.
Stejně je tam úvrať, takže objíždět nebo přepřahat… takto je aspoň optimalizovaný oběh nedostatkových 362, na úsek kolem Labe ten bastard zatím stačí.
Nestačí…je to slabota, co nemá potřebnej výkon na V = 160 kmh. Stačil by, kdyby ty soupravy byly Vmax = 120 kmh – pak ano.
Pět vozů po rovině bez zastavení uveze Bastard úplně v pohodě.
I po cimbuří?
Jasně.Například InterPanter má 2 800 kW a pět vozů také utáhne 160 km/h i po cimbuří.
Oběhu 362 se to nějak významně dotkne? Pha-usti to stejně vezla jiná mašina, a to eso čekalo tak jako tak.
Co s tím má společného oběh plzeňských 362?
Jaká bude pokuta od kraje resp. MD za to, že nevyjedou všechny?
Je super, že legendární pojízdné muzeum na trati 323 bude pokračovat dál… Za cenu obyčejné jízdenky dle tarifu tr 10 zažijete skutečnou jízdu něčím, na co se jinde v muzeu můžete jen dívat. Doporučuji hlavně návštěvníkům že západních zemí 🙂
Pro šotouše a místní CD fanatiky :ano, toto byla ironie 😉
Nepojízdné muzeum je především ta trať samotná.. Stejně jako další okolo.
No v našich podmínkách se tomu dá při prihmoureni oka říkat pojízdné.. Jeden pán mi tu ty soupravy hájil, že se mu líbilo barevné provedení sedaček a tudíž je to vlastně v pohodě… Tzn s trochou nadsázky slovy klasika můžeme říct, buďme rádi za to, že je to barevné, hýbe se to a je to na pokračování 🙂
Jak to bude s náhradou neví někdo? – vezme se zpět z R19, R 17 , nebo nějaké kopřiváky … 🙂
Jj, vezmou. Z linky R12 (Bouzov) vzali všechny vozy typu ABpee a nechali jen B.
Tak nakonec bude jezdit push-pull až do Frenštátu…
Jenom o víkendu….
Kde jsou ti lidi, co neustále píši u každého podobného problémů soukromníka „To by se ČD nestalo“? Budou taky žádat tak tvrdý tresty pro ČD?
Nechápu co je na mé otázce špatně? Vždycky se tu někdo takový najde, takže mě zajímá, jestli to jsou pokrytci nebo lidi, co uznají, že i jejich idol není nejlepší…
Mám pocit, že za tohle nenasazení nemůžou ČD, ale dodavatel, který nebyl schopen dodat soupravy včas.
A jak že to bylo u RegioJetu a jejich PES(a)? Tam mu chtěli brát výkony…
Kdo konkrétně tam chtel brat vykony?
Diskutující na tomto serveru…
Aha…takze takove to klasicke „nekdo, nevim kdo konkrétně“ … : – D
Jo, kdo si to ma pamatovat. Obzvlášť s těma prezdivkama tady. Pepa s teckou, původní pepa bez tečky…. Jediný jasne pamatovatelny diskutující je ten pán co používá zdrobnelinky. 😉
Já se vyjadřoval k neúplnosti článku, neboť mlčel o vztahu mezi RGJ a firmou PESA… Víme, že PESA platila za zpožděné dodávky smluvní pokutu např. zákazníkovi v Polsku…
No a já kritizoval článek, že se nezeptali firmy RGJ, jak vymáhá ony údajné garance firmy PESA, které RGJ předložil veřejnosti
https://zdopravy.cz/regiojet-ziskal-garance-od-pesy-ustecti-radni-s-nim-uz-schvalili-smlouvu-19561/
Lidově řečeno – já nemohl mít názor jestli vagonky RGJ v Ústeckém kraij mají jezdit, neboť k tomuto názoru nemám dost informací
Konkrétně místní legendy pan Žatecký a další, doporučuji si ten článek najít a porovnat s tím, co tito stejní lidé píšou pod články o push pullech… Ale jelikož se jedná o CD, tak i když je to úplně stejná situace, kdy dodavatel nedodal, jejich měřítko je úplně jiné… Inu holt, u RJ neplatí rezimka, pardon, rezijka…. Stávku? 🙂
Jenže u Pesy bylo už v době podepsání smlouvy s Ústeckém krajem jasné, že ty jednotky nestíhali vyrobit do požadovaného termínu.
Ale je to ten opevovany národní výrobce železničních vozidel. Prece za ne nebudeme platit cizakum, když to vyrobí zlaté české ručičky, že? 😉
Myslíte konsorcium Siemens-škoda? Jinak západní výrobci mají s dodávkami často podobné problémy, teď kontretne mě napadá třeba nedávná dodávka vlaků Stadleru pro TEŽ
Ale dvoupatrové push pully dělá škodovka sama. Ale to nic. Dneska ma zpoždění všechno, nejen na dráze. Takže bych z toho takovou tragédii nedělal. Ono se ani dnes nedá říct že je něco náš (nebo polský, rakouský,…) výrobek. Je tam tolik různých subdodavek, že v lepším případě můžeme říct že je evropský.
To sice dělá, ale 750 škodovka nedělá. Takže nějaké problémy s nastaly s komunikací . K tomu to vyhoření fabriky na podlahové krytiny.
Naposled i ten covid tomu nepřidal.
A taky politici kteří se tím neustále chvastali a prd z toho.Jo mazat lidem med kolem huby to jim šlo vždycky.
ČD nejsou dokonalé. ale to asi nikdo.
za toto zpoždění – i minulá s Pantery Plzeň KV a pod. – může Schadewerke. nevím proč musí u nás mít skoro všechny zakázky…když tak hezky „fungují“….
ale abychom byli spravedliví, průšvih tuším s Talent 3 pro OeBB je taky hezký….
To ano, ale tam tuto nepříznivou situaci s Bombardierem/ Alstomem ÖBB po dvouletém zdvořilém čekání docela rázně vyřešily.
https://zdopravy.cz/misto-talentu-desira-obb-vypovedely-smlouvu-s-alstomem-21-novych-jednotek-doda-siemens-89402/
ano, ukončit smlouvu může někdy dávat smysl…jakkoliv by to taky mohlo skončit čekáním na nový vlak dalších třeba 5 let.
a přiznejme si, že tohle se obvykle nestává. viz NIM express pro Německo, který taky byl poněkud opožděný. nebo pesy pro německo.
čím dál složitější výrobky s čím dál složitějším papírováním, toť jasný recept na zpoždění
Tak je jasné, že na obou stranách barikády jsou ultras hájící za každou cenu tu svou stranu, byť někdy s argumenty úplně mimo. Kdo má trochu rozumu a pochopení, tak většinou tohle dokáže pochopit, zvlášť v době jaká je.
My bychom to plne chápali, kdyby CD měly koule a omlouvaly se, že cestující musí jezdit být o jeden jediný den déle temi příšernými vozy Bdt. Kdyby se k tomu zkrátka postavili čelem a řekli „sorry, omlouváme se, nastalo prodlení, ale máte kompenzaci v podobě jízdného zdarma, než budeme plnit závazky vyplývající ze smlouvy s krajem“.. Pak ať škodu vymahaji na škodě, to už je jejich boj… Ale bez jediného slova omluvy dal vybírat jízdné za plný tarif tr 10,jakoby se vlastně nic nestalo, to už prostě jako řadový cestující zkousavame těžko, sorry jako.
Tak ve stejným duchu se chci zeptat, jestli mě můžete poslat odkaz na omluvu RegioJetu, ohledně pozdního nasazení jednotek PESA Elf. A jestli taky bude vozit cestující zdarma, do té doby než je nasadí.
Nevím, nicméně tam to zpoždění je zatím rok, tyto soupravy už měly jezdit taky dyl, toto zpoždění už je jen další v pořadí…Mimoto kvalita současných souprav RJ na vámi zminene lince je pořád někde jinde a zdaleka není tak tristní, katastrofální a donebevolajici, jako soupravy CD na trati 323…
představujete si to jako hurvínek válku. vybírání jízdného mají ČD povinnost dle smlouvy s krajem. nemůže (i kdyby chtěli…jakože i toto by byl nesmysl) nevybírat jízdné. škoda po škodě se nemůže rozhodně vymáhat jako součet úmyslně neyvbraného jízdného, to vás pošlou někam u soudu. a mimo jiné vzhledem k tomu, že dodnes se za staré soupravy jídzné vybíralo, tak nevím proč by se nemělo vybírat. ve smlouvě s krajem je jistě způsob kompenzace. A ve smlouvě ČD – Schadewerke také způsob kompenzace. Takže se to po nějaké době vyúčtuje…. oproti tomu RJ má pokutu odpuštěnou, protože covid, ale pesa vůči… Číst vice »
Už to, že se jízdné za staré soupravy doteď vybíralo, je většinou cestujících považováno za nehoraznost… Ta se ještě zdupluje od neděle, za mě je to, co tam jezdí prostě naprosto pod jakoukoli úroveň a chtít za to peníze je prostě výsměch. Nedůstojné aktuálnímu roku, a kdo tvrdí opak, nechť se vzpamatuje. Naprosto neospravedlnitelne, že něco takového ještě vubec může na koleje. Nedůstojné, životu nebezpečné, přesně k vůli tomu lidi pohrdaji železnici jako takovou
Pardón, ale jak cena jízdného zohledňuje kvalitu nasazovaných souprav?
Nehoráznost? Spočítejte si cenu Kč/km, to co se vybírá je úplně směšná částka, pohybující se v průměru kolem 1,5 Kč/km, ale holt typický Čecháček, chtěl by supermoderní vlaky, ale za 0,50 Kč/km.
To je porad dokola jak ten kolovratek Axel : – )
Samozřejmě, že je, nemůžu za to, že to místní fanoušci a ublížení zaměstnanci CD nechápou… Jediná ráda : Vemte odvahu a běžte se cestujících zeptat, co si o kvalitě souprav a adekvátosti jízdného tr 29 za tuto kvalitu mysli… Pak možná pochopíte, do té doby jen zvanite a žijete v pohádce, že jsou všichni spokojeni, nejsou a hrube nejsou
No ja nechapu proc si myslíte ze tim ze to tady budete psat porad dokola ze tim jako neco zmenite.
Snažím se změnit alespoň názor místních omezencu – ve velké většině zaměstnanců CD.. Realitu vím, že ne změním, ale s odborarskymi hlupáky se hádám rád 🙂
A jak poznate kdo z tech lidi je krom zamestnance CD navíc odborář?
Zdejší diskutér s nickem „Výkolejka“ o sobě sám opakovaně uváděl že se živí jako nádržácký odborář = že na centrále odborů počítá členské příspěvky…
A proč si myslíte, že nejhorší vozy Bdt jezdí na trati 323 ? Ty vozy jezdí ve víc oblastech na vlacích regionální dopravy. Navíc na trati 323 v nezanedbatelní míře jezdí i motorové vozy řady 842 se svými modernizovanýni přípojnými vozy – to je taky hrůza ?
Nic horšího, než vozy Bdt taženy brejlovcem na české železnici neexistuje. Tak nepříjemné jízdní vlastnosti, nepohodlné, antinizkopodlazni, bez moderních prvků, hrůza
Vy byste si mohl otevřít s mistní legendou Axel-Paulsen von Koryčany nějakou samozvanou agenturu typu „Evropské hodnoty“ na propagaci jediného správného názoru.
Gwann se vám snažil (zcela bezúspěšně) vysvětlit, jak se to má s jízdným a kdo je pro dopravce zákazník.
Když chcete „slevu na šrot“, tak proč jste v minulosti neřval, že by M152/ 810 měl byt zařazen pod 3. třídu vozovou s nižším jízdným?
Karl v B…. co myslíte tím „jediným správným názorem“? Fanatismem trpí velká část pasažérských nádražáků, kteří jsou spokojeni že mají málo solvetních cestujících… Neboť nalákání spousty cestujících z autíček do vagonků nepovažují za svoji prioritu…
Tož to ať se nediví, že naprostá většina národa nechápe proč ročně posílat desítky miliard pasažerským nádražákům, kteří si svojí poctivou prací neumí/stydí se/nechtějí vydělat ani na slanou vodu.
VIz ohlašovaná první vlna mírného utáhnutí penězovodu
https://www.e15.cz/domaci/firmy-prijdou-o-dotace-za-desitky-miliard-fialova-vlada-stopne-penezovody-1385905
Revoluce na české železnici začíná! Vyjedou dva nové vlaky!!!
Ta revoluce není z mojí hlavy:
https://www.denik.cz/ekonomika/doprava-vlaky-ceske-drahy-revoluce-draha-zeleznice.html
Tom jste nečetl článek? Na lince Beroun-Klatovy vyjede dalších 11 vlaků,které už jsou předané.
11 vlaků je revoluce?
Pro Vás asi ano, v Děčíně jich máte pouze 7.
Já nikde žádné vlaky nemám, to si pletete.Mám Škodu Octavii 3 ve stříbrné metle a kombajnu. A mě to stačí. 🙂
Revoluce je otočka o 360°. Zatímco obrat je otočka o 180°. 🙂
Tady je bohužel revoluce i v tom, že mezi Berounem a Hořovicemi to Středočeský kraj osekal na 2h interval celotýdenně. Tam už se i před 20 lety jezdilo aspoň ve špičkách víceméně po hodině. Pravda, tehdy zase nejezdil každou hodinu rychlík stavící i v Kařezu, ale stejně.
Před 20 lety jezdily téměř všechny Os až do Prahy.
Interval byl takový všelijaký. V některé časy to jezdilo po hodině i o víkendu. Ale zase třeba z Berouna do Plzně byla o víkendu dopoledne 4,5 hodinová mezera. Os v 9:20 z Prahy končil nesmyslně ve Zdicích.
Njn, chybí ten „zbytečný“ Barrandovský tunel.
Tak nejdřív Středočeský kraj osekal autobusy a teď i vlaky. Holt přímá podpora VHD v praxi.
S tím Kařezem by mne to taky zajímalo, ví někdo proč tam rychlík staví? 😀 To tam jsou opravdu tak velké dopravní proudy?
Push-pull jednotky pro Moravskoslezský kraj mi připomínají Potěmkinovou vesnici. Snad to dají brzy dokupy.
Moravskoslezský kraj má teď kromě nejmodernějších Šukafónů i nejmodernější patráky.
Co bude jezdit na lince R15?
Současné vozy
Děkuji
A teď tam jezdí co? Snad ne nějaké šroty, které k nám tahají jenom soukromníci.
Základ souprav: ABmz + Bbdgmee + Bmz + Bpee
Ta nová jednotka se teda spíš měla jmenovat „Někdy jet“
A četlo by se to Někdy jet, nebo Někdy džet? Vono jak se v těch geniálních pojmenováních něco vyslovuje anglicky a něco česky, tak jeden úplně neví :).
West-Ober-Böhmen Jet neboli WOBJet. Aspoň by bylo poznat, že to nemá řidičák.
jak na tenhle patvar jste přišel…horní čechy opravdu neexistují a neexistovaly