Přehledně: nové spěšné vlaky, vstup Arrivy, více autobusů na Šerlich. Královéhradecký kraj představil jízdní řád
Lokomotiva 754 v čele rychlíku v Jaroměři. Foto: Michal Chrást
Broumov bude mít sedmkrát denně přímé spojení s krajským městem, kraj počítá se zastavením na lokálce Mladějov – Lomnice mimo sezónu.
Ta Regionova na trati Broumov-Starkoč to je fakt výhra. Dnes jsem tím jel a připadal jsem si jak v simulátoru zemětřesení. Fakt by mě zajímalo jaké jsou plusy kromě toho, že je nízkopodlažní. Narozdíl od 854 je to nepohodlný, nemá to wifi a prostoru je tu taky méně při stejném počtu cestujících. Kraj sem sice natlačil nízkopodlažní vlaky, ale za jakou cenu…
Zrušen přímý R Praha-Letohrad. Takže konec klasických souprav na 021. Proč může být z Prahy do Trutnova přímé spojení každé 2 hodiny a do Letohradu jen s přestupem? Poptávka je oběma směry srovnatelná.
Ten je zrušen už od června.
Tuším, že je pohřbil zejména nezájem Pardubického kraje.
Tak tady je to přesně naopak. Tento rychlík pohřbil nezájem Královéhradeckého kraje. Pardubický kraj byl ochotný se nadále podílet na jeho financování.
Přestaňte už řešit rychlíky do Letohradu a Trutnova, byla a je to pouze technologická znoucetnost, po stránce přepravních směrů jsou oba obdobný nesmysl. V obou případech je na R tak maximálně jeden v pátek od Prahy a v neděli do Prahy. Kdyby se R do Trutnova sebral přípoj do Náchoda, jelo by to jako následný / předchozí spoj, tak v tom vlaku budete vozit celou dobu vzduch. A bylo by to tak na poloprázdné dva vozy… Poměrně rychle už za Skalicí… Obdobně rychlík do Letohradu. Kdyby nebyl přípojem dosažitelný Rychnov n. Kn. tak to veze trochu lidí Týniště Kostelec n.… Číst vice »
Nemelte nesmysly, rychlíky do Trutnova a opačně jezdí dost často narvané a člověk má problém často si sednout. Ale to je vina objednavatele, protože objednává kapacity podle toho kolik lidí jezdilo před 8 lety. Dneska je množství cestujících mnohem vyšší.
Vy jste ty rychlíky doprovázel? Vy jste viděl jízdenky těch lidí? Nebo usuzujete pohledem z venku někde v Jaráku či v HK na nádraží? 40% lidí tvoří Jaroměřáci + Dvořáci, 10% děla Skalice, 30 % dělá Broumovsko a zbytek je vše ostatní…. Frekvence Hradec – Trutnov (Moravu v potaz neberu) je ze 100 lidí tak 10. Tudíž jestli vidíte narvanej 4 vozej rychlík je to necelých 300 lidí… Zhruba 30 jich pojede Hradec – Trutnov… Viděl jsem ty jízdenky nepřetržitě cca 4 roky, máte pocit, že bych měl mít špatný přehled?
Samo, že v pátek a v neděli je to trochu jinak 🙂 ale to jsem psal už v původním příspěvků. Mám dost perfektní přehled díky své práci, vím kolik jsem vozil lidí kde kdo vystupovalo a jak to cestou zpět nastupovalo. Za Č. Kostelcem do Trutnova je rychlík v 90% téměř prázdný vozí kolem 50 lidí….
Když by byla dvojkolejka do Jaráku, tak by se vyplatilo udělat Koncept Dvůr / Náchod+Broumov Nějaké dvě DMU 120 a do prokladu bych dal spíše Sp Broumov – Pardubice. Trutnov bych nechal jako posilový / špičkový ráno a odpoledne 2-3 obraty…. Někdy v mezi čase.
Úsek Týniště n/O – Hradec Králové hl.n to je velká krása…na to, že to je hlavní odklonová trasa, zejména pro nákladní dopravu při výlukách na trati 501, tak i pro dálkové vlaky při mimořádnostech. Ráno a odpoledne s něčím projet „navíc“ bez šance. Ano ráno je velká frekvence do Hradce Králové a odpoledne z Hradce Králové, ale opačně je to výrazně horší a vlaky často vozí „vzduch“, samozřejmě ty soupravy tam nějak dostat musíte, ale takhle totálně zablokovat odklonovou trasu když stále není dvoukolejka (navíc se předělávají Pardubice, příští rok výluka Stéblová – Pardubice Ros n/L…co na to Žesnad?
To je stejný argument jako když Škoda Auto dojí český kapitál, když jejich auta kupuje státní správa, natož český občan.
Pěkný výčet změn, aniž bych dlouze studoval JŘ. díky
Jak by ta podpora přesně vypadala a co by z ní kraje měly?
Když odmyslím rozdíl státní versus krajský rozpočet, co má vláda ze zakázky pro ČD? ČD stejně ani v době před covidem nevyplácely dividendy.
Nešlo by do Svobody dojet na půlu. Jednou to tak stejně bude, proto si myslím, že by se to mělo odbouchnout najednou a bez mezikroků. Projet Skalici (té stačí bus po hodině) a vyjde křižování na Starkoč a do Trutnova- Poříčí.
Čistě technicky šlo, ale bez rychlíků v klasice a s novými jednotkami. Čili v nejbližších sedmi letech, na které jsou zasmluvněny rychlíky ve stávající podobě, něco takového bohužel nehrozí.
Jj projíždět Skalici, kde po Trutnově nastupuje nejvíc lidí je skvělej nápad. Máte tam takových víc?
Obhajovat díru kde nastoupí pár lidí. Navíc by se tím sjednotil přestup ve Starkoči a za ušetřené km by klidně Skalici mohla otočit posilová jednotka od Liberečáku v případě velkého držkovaní místních. Ale ve výsledku to stojí za to, být o 15 minut na Trutnovsku, Broumovsku nebo o 30 minut dříve ve Svobodě a severněji. Stejně to časem dospěje ke křižování ve Starkoči…
Doporučuji si v té „díře“ stoupnout ráno v 5,30, 6,30 a 7,30 a odpoledne ve 14,30, 15,30 a 16,30 a počítat na/vystupující cestující. Prsty na rukou a nohou nebudou stačit ani u jednoho vlaku.
Ale zase nebudou tak závratné na to, aby to nepobral autobus z Jaroměře. Opravdu je nutné zohledňovat město, které má 5 tisíc lidí na úkor zrychlení třetiny kraje?
Přesun křižování do Starkoče znamená odjíždět z HK ne v x.03 a x.04, ale již v x.00. Protože jízdní doba HK – Starkoč je s pobytem ve Skalici 34-35 minut, při průjezdu Skalice 30-33minut. To prostě nevychází na skupinu v celou v HK, kde jsou přestupní vazby a vykřižovat ve Starkoči o půle, aby proti vlak opět stihl skupinu v HK v celou. Nehledě že tenhle koncept rozhodí jakékoliv zpoždění (čekání na přípoje, vozíčkář, větší skupina, cyklisti, „foukací rozkaz“, …).
A do Skalice k a od vlaků jezdí autobusy, které obsluhují nejen Skalici, ale i okolí.
Asi busy. Prakticky jen ta Skalice, Zlíč, Studnice. Protože zbytek , pro co je dnes Skalice spádová jde vyřešit spádem na Kostelec nebo Jaroměř. Žiju v těchto krajích přes třicet let, tudíž si troufám říct, že znám místní souvislosti.
Úvaha nebo přání ze strany kraje byla/je HK v celou, křižování ve Starkoči o půle, křižování v Poříčí v celou a Trutnov hlavní v x,08. Úspora je asi 10 minut proti současnému stavu. Za cenu ostrých jízdních dob a jakékoliv zpoždění znamená rozhození jízdního řádu na „půl dne“, případně ujetí přípojných vlaků. Stačí za současného konceptu, když má rychlík z HK cca +10 minut, ty předá ve Starkoči spěšnému vlaku na Broumov, ten je předá v Teplicích osobáku na Trutnov, ten je předá osobáku do Teplic při křižování v Janovicích a ten je zas předá spěšňáku do Starkoče, kde je… Číst vice »
co si takovy prosty ctenar obzoru predstavuje pod pojmem „doji“? arriva je nejak enormne ziskova?
Nevíme, neboť IMHO firma Arriva Vlaky s.r.o. nedodržuje Právní Řád ČR, tím že nezveřejnila zákonným způsobem Výroční zprávu za rok 2019 (a za 2020)
Nicméně ono až tak nechápu proč Roman „hořekuje“ nad českým kapitálem… např. u firmy ČD, s celkovými dluhy (za celou firemní skupinu) přes 40 miliard (tj. dluhy výrazně vyšší než roční tržbyú toho „českého kapitálu“ asi není přespříliš
Tak na Sp Trutnov – Kolín změna k horšímu. Místo 854 s wi-fi a 1. třídou pomalejší rakve, které ani wi-fi nemají. To je problém dát do rakví wi-fi a první třídu.
No a, neumíte žít bez wifi ? Jak jste to řešil v době „newifi“. Rakev s první třídou ? Zkuste nakreslit výkres a navrhnout tuhle rekonstrukci ČD a.s.
Což o tu wifi, ale že kleslo pohodlí pro cestujícího je holý fakt. Ae je pravda, že kraj ušetří…
Wi-Fi bude 🙂
A ty 843 jsou v reálu spíše rychlejší, navíc na rozdíl od 854+954 umožňují zastávky na znamení.
854+954 taky umožňují zastávky na znamení.
Možná teoreticky, ale v reálu to nikdy nefungovalo a zastavovalo se vždy a všude. Nemluvím o sólo 854, ale o soupravě s řídícím vozem.
U trutnovských 854 s infosystémem funguje zastávka na znamení i s řidičákem, většinou…
Na Sp Kolín – Trutnov se teda za posledních alespoň 5 let, co tam jezdily 854+954, zastavovalo vždy všude. To samé pražské 854+Bdtn, které to taky sice umožňují, ale asi taky spíše teoreticky, protože se léta zastavuje všude, i když to třeba je v jízdním řádu na znamení.
Dotaz proč pan řidič vagonku 854 musí mít řidičák (na autíčko), aby mohl zastavit na znamení?
Nebo to myslíte z pohledu cestujícího? Že když cestující vystřčí ruku z okna s tou růžovou/barevnou kartou, aby to viděl pan řidič vagonku 854, tak cestujícímu zastaví na znamení?
P.S. Výše uvedené je myšleno v nadsázce, aneb přemýšlivý nádražák má podnět aby se zamyslel, proč je silně matoucí nádražáčtina, která pod stejným pojmem má odlišný výžnam.
Rychlejší jsou, když vše funguje jak má. Leč v podstatě denně se řeší nějaká neschopnost u 843 nebo se dojíždí se značným zpožděním na jeden motor. V létě to byly zastávky na vyhlazení se, pač ty kopce a horko nějak rakve úplně nedávaj.
Jako velkou nevýhodu náhrady 854+054 za 843+043 vidím v tom, že 043 má oproti 054 méně a hloupěji řešených míst pro kola a taky má jen gravitační hajzlik.
Nehledě na fakt, že 843 je o dost hlučnější
Myslim že hůř už to vymyslet nešlo. Spojování ve Starkoči blbost. Přímé vlaky v týdnu do Svobody zbytečnost. 814 celoročně na 047 zbytečnost. No a 843 alias rakve jsou sebevraždou pro spolehlivost dopravy na železnici.
Svoboda- ušetření jedné jetnotky + odpadne naprosto zbytečný přestup v Trutnově, ikdyby to byly jednotky lidí
047 nízkopodlažnost je potřeba celoročně, 810 už jsou hodně zastaralé vozy.
854 a 843 tu jezdí už roky a bez vážnějších problémů.
Na 047 je 814 absolutně nevhodné vozidlo za mokra, klouže se a nabírá se zpoždění.
Proč vlastně už nejezdí ty zapůjčené RS1 od ODEGu nebo koho?
Skončil pronájem.
Musely být vráceny majiteli v 12/2019
musely? 🙂
Vyžádal si je zpět dříve, než bylo původně plánováno.
814 a 810 je prakticky stejné vozidlo.
Jenže 810, to je 1 hnaná náprava z 2 a 814 to je 1 z 4.
Svoboda nic neušetří, ta sólo 810 tam bude stále, jen s polovičním najezdem kilometrů a většími prostoji.
Ten KHK je zřejmě bohatý kraj, když si může dopřát nejdražšího dopravce , Iredo dobrý plán .
KHK byl vždycky napřed 🙂
Spíš to vypadá, že se ještě nestihly zorientovat na trhu nebo budují mobilní muzeum s pernamentní formou retroprovozu . Kromě pár panterů je vlastně nejlepší vlak projíždějící Hradcem arrivácká 945 a tu ještě platí MD
Tak s tou Arrivou, to je dobrý vtip. To i 854 na Letohrad je lepší.
To je jenom šotopohled. Naštěstí už ani na LBC nejezdí a nikomu zdravému ten traktor nechybí. A když přejíždím v HK nadjezd u nádraží na Jičín tak vlevo muzeum a nejlepší vlaky jsou na pravé straně drezína a něco jako podbíječka Hrochostroje a to asi není úplně správně. Chvalospěvy na 854 nebo 843 , variantně na 810 a její klony za mě nejsou znaky zcela zdravého úsudku už dvacet let.
To není šotopohled. 843 i 854 jsou mnohem pohodlnější, než šrot 845/945. Že na R14 nikomu rakve nechybí není pravda ani zdaleka.
Možná by to chtělo více přemýšlet a zajímat se.. v souvislosti s novou smlouvou přijde 40 nových jednotek. Takže naopak v tomto kraji bude velká modernizace. A to taková, že až na vyjímky budou moci cestující z jiných krajů závidět.
Za pět let a možná. Aby to nedopadlo jako stroje na Kladno atd. Toto pořešily dobře v Brně.
Ne možná ale určitě, Kraj to má ve smlouvě a ČD to mají objednané, narozdíl od Kladna kde to nikdy nebylo ve smlouvě a ČD nebylo schopně 3 roky uzavřít výběrové řízení.
Opět to samé.. možná by si to chtělo věci lépe zjišťovat. Jak píše Tomariero, tak toto je ve smlouvě a nový žralok je již vybrán.
A bude to dříve než za pět let. Za pět let má přijít posledních pár žraloků. Zbytek dříve a panteři ještě dříve.
Článek o konkrétním harmonogramu tu také byl.
Ano. Pesa od roku 2026. Rád bych se svezl normálním vlakem ale ČD sami říkají, že od roku 2026 a postupně. Když si to po zkušenostech s tímto dopravcem přeložím tak jak říkám , za pět let a možná. Je rok 2021 plus pět je opravdu 2026 a můžete mě napadat jak chcete, standartně realita bývá jiná a kdo ví jak dopadnou patra na Frenštát a ty si fotíte od jara a stále není jisté zda všechny vyjedou , že ?
Že třeba Arriva nepodala výhodnější nabídku…
V té době ještě nevěděli, že ČD bude prodávat 810.
Hodnotím kladně přímé spojení Hradce Králové s odlehlým Broumovem v Sudetech. Také trať 043- v létě by to mohl být pěkný výlet ze stanice Trutnov hl.n. do stanice Sędzisław. Trasa přibližně kopíruje plánovanou D11 a rozestavěnou S3. Celkem kvalitní nový jízdní řád.
Pěkný výlet, než tam ta dálnice bude. Pak pojedete po ní a trať vám časem – pro váš pravděpodobný vlastní nezájem – zruší. To bych tedy moc kladně nehodnotil. Méně vlaků, více aut. 🙂
Vysokorychlostní trať Podkrkonoší je součástí výhledového spojení Prahy s polskou Wrocławí. Vedle sebe bude fungovat dálnice i železnice. Trať 043 operuje v sezónním režimu a bude i nadále lákat k výletování. Spokojenost fanouška železničního i silničního.❤
A proč bych měl jet autem, když můžu jet vlakem? Já beru auto jen tam, kam se VHD (hlavně vlakem) moc dojet nedá.
Třeba Trutnov – HK, se dá autem mimo špičku udělat za 45 minut, ve špičce max za 60 minut. Vlak to jede 75 minut. Až se otevře dálnice, auto bude ještě rychlejší, odhaduji to tak na 30 minut.
A na relaci Trutnov – Pardubice je rozdíl ještě větší, auto to ujede za 60 minut, vlak za 110 minut.
Co mě má motivovat, abych vlak využil?
Dojíždím pravidelně, práci si „domů“ nosit nemůžu abych ji dělal cestou. A úspora dvou hodin na cestě z a do práce je dost značná. Nehledě že v práci začínám a končím v době, kdy mi hned nic nejede a tím se časová prodleva zvětšuje. Auto nemám jen do práce, takže se mi náklady snižují (rozpočítají se do více kilometrů). Já hodně poslouchám audioknihy, což můžu i v autě. A v současné době je pro mě ohromná výhoda auta, že nemusim mít zakryté dýchací cesty. Ne že by mi to nějak extra vadilo, ale příjemné mi to po skoro 2 hodiny… Číst vice »
SPojování a rozpojováí souprav ve Starkoči. No uvidíme jak moc to bude fungovat. Náchod(sko) by mělo mít pravidelné rychlíkové spojení s Prahou. Bez vysokovské spojky to ale asi nepůjde. Analýzy zase bez výsledku.
Pokud to bude fungovat a do pár let budou nové jednotky, tak se bez přímého spojení do Prahy obejde. Jeden přestup ve Starkoči (kde by se ale mělo udělat nástupiště po vzoru Václavic) nebo v HK zas taková překážka není.
Bez přímého spojení možná ano. Ale bez příméo spojení a ještě dvojitá úvrať je jiné kafe.
Dvojitá úvrať ubere tak dva páry minut a jeden řídící vůz, na pohodlí žádný strašný vliv.
Byly časy, kdy se se rychlíky z Kyšperka a Meziměstí spojovaly-rozpojovaly v Týništi n.O. zároveň s výměnou mašiny.
A bylo to nejjednodušší.Ale pro to dělat,že…
Ano, byly časy. Naštěstí už nejsou. Jezdit z Hradce do Náchoda přes Týniště je nesmysl.
To by se taky mohlo rovnou jezdit třeba z Prahy do Trutnova přes Hradec Králové ….. nejlepší bývalo rozpojování v Jičíně a pak opětné spojování libuňskolomnické a ostroměřské části ve Staré Pace.
Po zadrátování TQ – Meziměstí nasazení EJ ….
Do Meziměstí jezdily přímé vozy na 751/750, výměna lok v HK, odvěs v Týništi.
Odpoledne jezdily motory M 296.1 LD Libeň spojené s motory do Trutnova … Vracely se ráno, kuplovalo se v HK …
„Ropovod“ – 4 x M 296.1, 4 x strojvedoucí, 2 x vlakvedoucí, 3 x průvodčí …