Zasypané garáže, kusé koleje, energovod. Přestavba Václaváku míří k polovině, prošli jsme rozkopané centrum
Přestavba Václavského náměstí spojená s návratem tramvajové trati (stav v září 2025). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Obří staveniště v centru města dráždí kolemjdoucí. Vedoucí projektu popsal, na čem se momentálně pracuje.
Já se hlavně těším, až za pět let někdo přijde s nápadem, že měl přece být Václavák pěším bulvárem a koleje se budou bourat. Poukazovat se bude i na to, že pod zemí jezdí stejným směrem metro. Ale možná přijde naopak někdo s návrhem vybudovat přesně nad trasou tramvaje (a metra) ještě lanovou dráhu, protože v případě poruchy metra a tramvají to bude skvělé řešení…
Prijde mi, ze ty kuse koleje vedou do Wilsonovky a nikoliv do Opletalky….
To je správně, tak to má být.
Budou pak pokračovat před hlavní nádraží a pak teprve budou nasměrovány do Opletalovy ulice k těm šturcům co tam už jsou.
Ja vim, tak to bylo i navrzene, jen me zarazilo oznaceni v clanku, opletalka je totiz na vaclavaku uplne jinde…
V článku je ale „směrem do Opletalovy“, což beru jako označení významného místa, kam ty koleje dál směrují. Jako když se řekne „metro směr Ládví“, nemyslí se tím, že Ládví je hned příští stanice.
No, ok…
Jen me mrzi, ze neni mozne z vaclavaku odbocit k wilsonaku,… dle planovaneho linkoveho vedeni tak mela jezdit linka 5, ale te chybi i oblouk z opletalky k bulharu…. ale asi holt zustane v jindrisske… taktez rim pada moznost objeti jindrisske pri vyluce…
Hm, že se tu nikdo moc neozývá jak se tu do podzemí lijou kubíky a kubíky betonu? Betonová loby má pré? Najednou je to pro dobrou věc tak to je OK že?
Prostě už na ta jednoduchá hesla („zabetonovat celou republiku“) zapomeňme…
Chtělo by se to uklidnit, milý SYNu :-). O žádné zabetonování nejde, hodně betonu se spotřebovalo zejména při opravě a zesílení stropní desky vestibulu stanice metra Muzeum. Třeba proto, že nám tramvaje trochu ztěžkly a pak je také třeba, aby tramvajová trať vydržela co nejdéle.
To je děsivý, kolik Kubíků je v zemi.
Béda Kubíků a Franta Kubíků a …
Nejak jsem si nevsiml, ze doslo ke zmene a z vacl. nam. se nebude dat jet na Wilson, chybi odbocka… Oprava v Jindrisske tak nema alternativu…
Neni z fotek videt, zda na Vinohradskou take nezrusi oblouk od IPP, to by byla dalsi chyba…
i kdyz by byla nevyuzita, ma smysl pro pripadnou vyluku v jindrisske..,
Podle mě je rušení podchodu pod Magistrálou chyba. Je to fakt škoda…
To byl ten podchod, kterým chodil Otík Rákosník?
Výstup z podchodu z metra na nejrušnějším místě ve městě bez eskalátorů, to vymyslel asi stejný borec, co vymýšlel Veleslavín.
Nechci vám kazit radost, ale ten výstup z podchodu z metra je tam od roku 1974. To si stěžujete trošku s křížkem po funuse.
To už je asi tak 50 let a proto to může být historické vysvětlení, ale nikoli obhajova podoby po rekonstrukci.
On se tam naopak po rekonstrukci eskalátor doplní. Teda pokud se bavíme o stanici Muzeum.
Eskalátor ale bude pouze směrem nahoru, chybí eskalátor opačným směrem. Takhle to má mnoho stanic metra a to je špatně.
Nevím, jestli „chybí“ je to správné slovo. Eskalátor zabírá víc místa, než schodiště pro stejný počet lidí. Já chápu, že pro hůře pohyblivé (kterým je alespoň občas každý) je eskalátor lepší. Ale pro ty, kteří chtějí jít po schodech, eskalátor zase komfort snižuje, pokud na schodech není dost místa. Vždycky je to pro a proti – a je otázka, zda pro ty, kteří potřebují eskalátor i dolů, už není lepší výtah.
Slovo chybí je naprosto na místě. MHD je tu od toho, aby bylo bezbariérové, což řeší především výtahy. Ale ty jsou jednak málo kapacitní a za druhé je zbytečně vytěžují ti, pro které není problém využít eskalátor, ale už je trochu problém, když mají využít pevné schodiště a to i cestou dolů. Těch, co vyloženě touží po pevném schodišti, je relativně málo. To jsou především sportovně ladění lidé, kteří chtějí i cestu MHD využít k pohybu, protože většinu dne sedí v kanceláři. Také se k této skupině lidí počítám, ale když jsem třeba po nemoci (což je právě teď), tak… Číst vice »
Píšete, že MHD je tu od toho, aby bylo bezbariérové, ale pak tam chcete vybudovat bariéru – eskalátor. Ono totiž bariérou může být pro každého něco jiného.
Na krátký schodištích preferuje směrem dolů pevné schodiště před eskalátorem většina lidí. Stačí se někdy u takového schodiště podívat. A není to kvůli sportovnímu naladění, ale kvůli rychlosti.
Kdybyste tam postavil vstup, který bude mít široké pevné schodiště, čtyři eskalátory dolů a šest nahoru, aby tam nikdo neměl bariéru, tak to zase bude bariéra na povrchu a lidé, kteří nejdou do podchodu, to budou muset zbytečně obcházet.
Zkrátka je potřeba najít kompromis.
stacil by eskalator pro zavazadla…
Mluví se o novém výstupu na zklidněnou střední část náměstí. Tam eskalátor nebude. Ale ve stejném směru je vedle 10 metrů vpravo jeden a 10 metrů vlevo druhý eskalátor. Tři stejným směrem tam být opravdu nemusí.
Chybí eskalátory opačným směrem, tedy směrem dolů. Nebo snad si někdo myslí, že eskalátor směrem nahoru je v dnešní době stále dostatečné řešení?!?
Škoda promarněné příležitosti nějak vyřešit tu obludnou magistrálu v centru. Nepatří tam, je to jen bariéra a hyzdí město. Sorry, ale auta do centra fakt nene
jste si jist, že v centru bydlí jen lidi, co nemají auto?
Pořád přemýšlím nad tím, proč bych se měl stěhovat do centra města, když mám auto. Centrum samo o sobě má skvělou dopravní obslužnost do všech směrů. Proč tedy v centru překážet s autem? Když mám auto, proč bych měl bydlet mírnix dýrnix zrovna v centru a ne někde v jeho blízkosti s horší dopravní obsluhou? Jen abych ukázal, že na to mám?
A nenapadlo vás, že i lidi z centra jezdí někam jinam, mimo to centrum? Pochybuju, že by někdo jel třeba z Dlouhé třídy dejme tomu do Smeček autem.
A proto musím bydlet v centru? Pořád můžou mít parkovací místo jinde, kam dojedou MHD.
V životě jsou situace, kdy se auto velmi hodí i na místě které má skvělou MHD. Třeba když má někdo blízký problém a musí každý den na převaz do nemocnice. Jistě, dá se to i taxíkem, ale to jsou už jiné peníze, navíc jde i o ten doprovod špatně pohyblivé osoby.
A babička, co každý den stěhuje piáno.
To pořád nezdůvodňuje bydlení v centru.
Pořizovat si auto kvůli situacím, které nastanou párkrát za život, je vskutku zvláštní rozhodnutí. A psát, že jezdit třeba tři týdny taxíkem do nemocnice je drahé – víte o tom, že to porovnáváte s pořizovací cenou auta a cenou za jeho provoz? Jenom za povinné ručení byste zaplatil víc, než za ten taxík.
Ať bydlí. Ale v centru je nouze o prostor nejvyšší, takže ať si to parkovací místo zkrátka udělají jako součást bytu. Movití jsou na to dost, když si můžou dovolit bydlení v centru.
Tak si zkuste představit, že by pro každý byt, který je v centru, bylo před domem na ulici zaparkované jedno až dvě auta. Kam by se tam vešla?
Movitější lidi do tramvaje sednou. Někteří lidé jsou movitější právě proto, že nevyhazují peníze za hlouposti, třeba auto v centru města.
To se možná pobijí navzájem o ta parkovací místa. Naštěstí se ten prostor, kde můžou překážet a škodit, zmenšuje.
Jestli ta auta mají zaparkovaná někde na sídlištích na okraji Prahy, je to jejich věc. Jestli si myslíte, že je mají zaparkovaná v centru Prahy na ulici před barákem, tak bych takový dům chtěl vidět – plus váš odhad, kolik v tom domě je asi tak bytů.
Jste vy si jist, že po magistrále jezdí jen auta lidí, co bydlí v centru?
Vyřešit šlo pouze tunelem od Nuselského mostu k Florenci nebo až na Vltavskou. Projekt tu před lety byl…
Žádný takový projekt nikdy nebyl. Byl nápad. Udělat takový projekt je peklo, protože tamje všude v podzemi metro. U nuseláku hned pod vozovkou, na IPP je stanice pod Lazarskou a vestibul pod náměstím, na muzeu stanice a vestibul pod mezibranskou, na hlaváku je nádraží a metro a hned za tím mosty přes Bulhara, Masaryčku a Těšnov.
to se přeci nedá řešit bez návazných staveb. A tou je okruh kolem Prahy. Ona ta doprava nezmizí ve chvíli, kdy zrušíte jednu silnici. Jen se rozprostře všude kolem.
Ale dá, okruh kolem Prahy k tomu fakt není potřeba. Když zrušíte silnici, doprava kupodivu může zmizet. Nebo se omezí. A tomu, aby se nerozprostřela všude kolem může bránit mýto.
aha, ona se omezí, sama. Pane Vachmajstr, vy jste hlava. Lidi tam jezdí jen tak, sem a tam. A když nebudou mít kudy, tak nepojedou a budou sedět doma. Aha.
Tohle mne baví. Když se počet aut v ulicích zvětšuje, děje se to samo a je to naprosto přirozené. Desítky let tisíce lidí jenom seděly doma a čekaly, až budou moci začít jezdit autem po Praze. A teď už všichni, co seděli doma čekali, až budou moci jezdit autem po Praze, jezdí autem, takže od teď už žádná další auta do Prahy nepřibydou, čestné pionýrské. Sice se to říkalo už před třicet i lety, před dvaceti, před deseti, před pěti – ale tentokrát už je to fakt pravda. Proces je to samozřejmě nezvratný, takže ta auta, co „se“ objevila už… Číst vice »
ažbudeokruhismus opět v plné parádě
a jak jinak to chcete řešit, když potřebuji přejet ze severu na jih? Jedu z Ústí, nechám zaparkované auto někde v Kobylisích, přejedu metrem a do Budějovic se dostanu jak, když mám auto na druhé straně Prahy?
Neumíte Prahu objet?
Jak často z Ústí do Budějovic jezdíte? Co vás po dostavbě D0 z Běchovic do Modletic donutí, abyste jel po D0 a ne kratší trasou přes magistrálu?
Tak nechte auto někde v Ústí a jeďte vlakem, máte to s jedním přestupem. A i tu magistrálu v Praze uvidíte z rychlíku. 🙂
Nejlépe vlakem.
To se vyřeší snížením počtu pruhů pro auta, rozšířením chodníků, přidáním cyklopruhu. Se současnými úpravami to nemá prakticky nic společného, nijak by se neušetřilo, kdyby se to dělalo najednou.
A čekat na to by znamenalo, že by se odkládala tolik potřebná výstavba tramvajové trati. Holt to ještě bude pár let trvat, než začnou být v Praze lidé důležitější než auta.
No podle současného přístupu v Praze v nich jezdí nadlidi.
Chapu fotky spravne, ze od Hlavaku na Vaclavak koleje nepovedou?
až pozdeji, viz clanek:
Směrem z Vinohradské k hlavnímu nádraží se zatím vybudoval v předstihu pouze kolejový oblouk a několik dalších metrů před bývalým Federálním shromážděním. Pokračovat se bude až po schválení vedení tratě před nádražím v rámci projektu Nový Hlavák. Koleje ve Wilsonově ulici nebudou pojezdové, povedou těsně vedle magistrály, ale ne na její úkor. Ta bude mít tři pruhy stejně jako původně
Dotaz zněl na oblouk Hlavák – Václavák, ne na oblouk Hlavák – Vinohradská.
Pak tedy odpoved na dotaz – spravne to nechapete, koleje z Hlavaku na Vaclavak povedou, zakresleno v planku to je… stejne tak je tam zakresleno, ze se ten oblouk nebude stavet uz ted, ale bude vystaven az pozdeji spolu s pokracovanim trati… takze nejakou dobu tam ted ten oblouk skutecne nebude, coz ale neni v rozporu s tim, ze az prijde cas, doplnen bude…
Tak je fajn, že se ušetří za eskalátory. Vždyť je to jen centrum cca 5. nejbohatšího regionu EU a rozpočet se vyčerpal na Jiřáku a Masaryčce…
Škoda, že se současně nepostavila i trať na Hlavák.
tam je potreba pockat na rekonstrukci/revitalizaci celeho prostoru
No nějaká provizorní trať by tam byt mohla, kdyby se neodvolavali všichni na normy.
Provizorní trať a kudy prosím? skrz park? Opletalkou? Po magistrále? Nebo by si pán přál monorail? Všechno drahé a komplikované, tak proč to dělat dvakrát.
Železnice v ulicích města, fakt nádhera…
Kolejová doprava ve městě slaví 150 let (dávno před auty) a některé to teď šokuje, síla.
Když počítáte koňku, tak ano. Elektrické tramvaje Křižík v Praze představil až v r. 1891, což je 5 let poté, co Daimler představil svůj první vůz s benzínovým motorem a po R-U už jich pár jezdilo, takže teoreticky se automobil mohl objevit i v Praze.
Kritizujte vlaky nebo tramvaje? Pokud kritizujete tramvaje, tak se jeďtě podívat do center Vídně, Amsterdamu, Haagu, Bruselu, Rotterdamu, Kodaně,atd, atd…
Sazmořejmě že počítám i koňku, i to je kolejová doprava vznikla pro ni dráha ve městě (později elektrifikovaná).
A jak jinak chcete zajistit kapacitní ekologičtější dopravu ve městě?
Zřejmě těmi dálnicemi, které tam byly a jsou doteď… Více místa pro auta, méně emisí, znáte to. 😉
Na metro v takovém rozsahu jako máme tramvaje není dostatek peněz v městském rozpočtu, dokonce ani ve státním
Nejde jen o peníze, jde o to dostat se rychle z bodu A do bodu B. Tramvaji je přesun na kratší vzdálenost daleko rychlejší…
I to je dost řídké, proti tramvajové síti.
Točvolant?
To je tramvaj. 😉
Já vám řeknu jedno malé tajemství, ale radši se posaďte, protože to s vámi nejspíše sekne. Tak připraven? Ta železnice (vlaky i tramvaje) po městě existuje! Ale je to tajná informace…
Koleje budou zadlážděné (přes magistrálu zaasfaltované), takže pohledově o žádnou železnici v ulicích města rozhodně nepůjde. Ale chápu, že si odpůrci návratu tramvají na Václavské náměstí potřebují kopnout a ještě u toho plivají…
A co teprve železnice pod ulicemi města – to je teprve nádhera.
Pamatuji si když bolševik koleje přes Václavák zrušil, když nám tam sovětští soudruzi dodali metro. Doprava byla zastavena přes noc. A teď páni demokrati o tom 19 let žvanili a nakonec poloviční délku trati jen od Václava doprostřed náměstí budou patlat tři roky. Hlava mi to nebere.
Jiste si pamatujete, jak osklive mesto za bolsevika vypadalo, vsechno se rozpadalo, ono holt kdyz tehda nemel nikdo pravo na nejaky namitky, tak se to delalo snadno, dneska holt musite vsechno resit, tak to trva. Nebo si selektivne pamatujete jen neco.
To metro určitě dodali přes noc… Zastavená doprava je zastavená doprava, to nemusí být ani přes noc.
Tři roky se nepatlá tramvajová trať ale přestavba náměstí, stropu stanice metra a dalších staveb po budoucí tratí, vždy když nějaký segment skončí tak se tam dodělá TT. Bez toho by to byla operace na prázdniny.
Mimochodem bolševik o metru žvanil od války, kvůli které byla příprava zastavená.
Zastavit dopravu přes noc umí každý vůl. Libeňský most může vyprávět.
Faktem ale je, že i po zrušení provozu byly tramvajové koleje na Václaváku ještě zhruba dva roky, než byly vytrhány a horní část náměstí přelitá asfaltem.
Teď se v rámci výstavby tratě dělá mj. i infrastruktura pro zeleň a celková revitalizace náměstí – tedy odstranění těch největších chyb ze 70. a 80. let.
Jen pro informaci, metro A bylo zprovozněno v srpnu 1978 a tramvaje přes Václavák přestaly jezdit až v prosinci 1980, tedy skoro 2,5 roku to fungovalo v souběhu.
Tak si zjistěte, jak dlouho jezdily tramvaje po Můstku po provizorní trati, když se tam kopalo metro.
Asi je toho víc…🤣
Četl jste článek, co všechno se tam dělá? Vždyť je to přestavba celé horní části Václavského náměstí, rozhodně ne jen stavba tramvajové trati.
„Ta v rámci výstavby nové tramvajové trati u muzea pracuje třeba na demolici podchodu pod Legerovou ulicí. ….
Současně se zrušil podchod pod magistrálou a je hotova betonáž jeho přestavby na zázemí pro zahradníky – se skladem, kuchyňkou i hygienickými prostory. “
tam byly dva podchody?
Je to ten samý, jen je to nešťastně formulované.
Návrat „magistrály“ k původnímu, „dálničnímu“ počtu pruhů je stupidita. Zaostávání Prahy za ostatními evropskými metropolemi je čím dál větší a viditelnější.
A ta auta budou jezdit kudy?
A je nutné aby auta vůbec jezdila?
Je.
Ideál by byl tunel pro auta, nad zemí jen tramvaje, pěší a kola. Ale ten by se tam nejspíše vertikálně nevešel.
Na co jezdit do centra autem? No tak, pane Turek.
Jinudy. Autem do centra nepotřebujete.
Vy možná ne, ale jiní ano. Např. kulisy do Státní opery by se tramvají vozily dost blbě.
Kolikrát denně vezou po magistrále kulisy? Aby tam musely být 3 pruhy.
Opravdu trapná výmluva. Sám dobře víte, že se tady bavíme o IAD. Zkuste si vymyslet něco jiného.
Kulisy se vozí autem? To je mi novinka. Kromě toho rozvoz kulis nebo zásobování potravin a jiných obchodů opravdu není to co Prahu trápí z hlediska náporu provozu.
Chtít můžete. Ale nemusí vám být vyhověno. Člověk s autem není důležitější než člověk bez auta.
Když lidi s názory jako máte Vy blokují okruhy kolem Prahy, tak holt auta jezdí centrem……
Okruhy kolem Prahy neřeší auta v jejím širším centru, jejichž většina tam má cíl cesty. Ostatní už to objíždějí pod Strahovem či Průmyslovou.
Ano, tak by to mělo být. Ale pokud před Blankou či Mrázovským tunelem stojí fronta aut blokovaná semafory, tak se holt i tranzitující vydá na magistrálu. Nevydal by se, kdy mohl Prahu objet jinudy (ne, Průmyslová není výhra, zkuste po ní projet v pracovní den)
Zkuste vy si najít statistiky, jaký podíl na dopravě na magistrále má tranzitní doprava.
Okruhy jsou jen výmluva. Stejně jako po otevření Blanky nedošlo k omezení IAD např. na nábřeží, jak bylo slibováno, nedojde ani k omezení IAD na magistrále po dostavbě dalších částí okruhu.
Není možné pořád víc a víc podporovat automobilovou dopravu. Až se zavede mýto, počet aut na magistrále klesne. Stejně tak klesne počet aut na okruzích. A pak si budeme říkat, proč jsme zbytečně draze stavěli tak kapacitní okruhy.
Okruhy jsou soucasti koncepce uz x let a ta asi nebyla vycucana z prstu… co takhle nejdriv tu koncepci dokoncit a ne ji stopnout v pulce? To mi nezni jako podporovani automobilove dopravy donekonecna…
Pokud bude jedine pouzotelne kapacitni severojizni spojeni pres Strahovsky tunel (magistrala zuzena a Prumyslova taky z vice duvodu nestastna), fungovat to dostatecne asi nebude…
Okruhy jsou součástí koncepce už od 70. let. Jaký smysl dává dokončovat koncepci 70. let, když budoucnost je úplně jiná?
„Sice to děláme blbě, ale nejdřív to dokončíme, a teprve pak zjistíme, že je to blbě, a budeme to draze zase rušit.“ To vám dává smysl?
Vy se tváříte, že jedinou alternativou Strahovského tunelu je dálnice. Jenže tak to není. Ono se dá třeba dostavět okruh ne v parametrech dálnice, ale v parametrech silnice 1. třídy. Nebo v parametrech okresní silnice.
O tom, jak kapacitní má být ta silnice, rozhoduje to, kolik auta tam chceme mít.
Lepší řešení by určitě nabídla umělá inteligence.
Smůla, že se zasypaly garáže, které byly místo pro 30 aut, která by nemusela být na povrchu, nebo pro kombinaci skladu. Těžko věřit, že se nedalo investovat a využít je. Přesně taková místa jsou potřeba ve městě, ale dnes se těžko staví.
co se resilo v predchozi diskusi pod clanky o techto garazich zde na serveru, tak nebylo jak do nich zajizdet a vyjizdet v soucasne situaci mista
co třeba výtahem? Takovým tím, co mají bohatí lidé u svých domů. Na povrchu to zabere tak 1,5 parkovacího místa.
Diagnostika a poté sanace celé konstrukce (hlavně stropní desky a hydroizolací) 50 let starého podzemního objektu a vybudování výtahu pro automobily, to jsou vyšší stovky milonů. Na 30 parkovacích míst. Kolik byste byli ochotni tam za parkování platit?
pokud bych byl vlastník přilehlého hotelu v hodnotě vyšší jak 1 miliarda korun a měl potřebu zajistit pro hosty parkovací kapacity, tak třeba ano. Byla by to pro mě konkurenční výhoda.
Fantazírujete mnoho světelných let daleko od reality.
jako, ze by misto jednoho pruhu magistraly najednou byl vytah? to by jiste bylo velmi zajimave videt v praxi, souhlasim
přiznám se, že nemám představu v jakém místě přesně ty garáže jsou. Nejsem projektant, lokalitu stavebně neznám. Pokud jsou přímo pod magistrálou, uznávám, že by to nebylo vhodné řešení. Nicméně pokud jsou připojeny k nějaké budově a ta má např. nějaký služební/zásobovací vjezd, tak se ten výtah dá postavit v něm. Moje idea byla taková, že ne vždy je nutné mít do podzemních garáží sjezd. I když – zase by do toho kecalo PBŘ.
Fakt asi lepší, když se to v ČR zasype. Na západě tohle ale funguje, akorát si už nevzpomenu, co to bylo za město.
a vsak kolem je spousta domu, ktera ma podzemni garaze s vytahem, to je v poradku, mrknete do https://zdopravy.cz/magistrala-se-presune-do-kolejiste-zasypou-se-tajna-parkoviste-pro-politiky-zacina-stavba-tramvajove-trati-muzeum-248245/, tam se to uz resilo
Jo, a platilo by se tam parkovné 20 Kč na den. Návratnost 735 let.
Jednak nebylo moc kam dát vjezdovou rampu, jednak světlá výška místy vylučovala dnešní přerostlá SUV. Ale hlavně 30 míst centrum Prahy nevytrhne natolik, aby to opodstatnilo takové investice a náklady na provoz.
Chápu, že buď SUV nepotřebujete, nebo si ho nemůžete dovolit, ale jestli jste někdy v posledních 20ti letech viděl nové auto, tak jsou prakticky i ta nejmenší auta rozměrově větší, než auta z doby, kdy se ty „garáže“ stavěli.
„Jak někdo řekl – stačil výtah. 650 m². S výtahem by se tam klidně vešlo 40 aut. Jen trocha investice a přemýšlení. Ale všechno zasypali. Dnes postavit garáž s výtahem pro 40 aut? To by stálo dvacetkrát víc.
Cely tento projekt je poměrně nesmyslný. Tramvaj bude křižovat dálnici, to nevymyslíš. Český unikát 😂
Jo, hlavně v situacích jako je teď na IPP ta zbytečnost úplně křičí.
Dost by mě zajímalo, kdo se ve vašem případě schovává za klávesnicí a budu věřit že jen někdo, kdo se nudí, nepřemýšlí a píše k 100 tématům 100 mělkých příspěvků za hodinu 🙂
Dálnice to v centru není ani nemá být. A tramvaje ji stejně křižují o párset metrů na jih. Tohle může kritizovat jen někdo kdo v Praze nebydlí.
No vídíte a já v ní desítky let bydlím a kritizuji to taky, Ani ne tak tramvaje přes Václavák, i když mi ta tříletá doba stavby přijde děsívá, ale tramvaje vedoucí v budoucnu kolem hlavního nádraží, protože hlavní vstup do něj už bude vždy z Opletalovy ulice. Takže ta odbočka měly být tam a projít Opletalovou.
Ta plánovaná tramvaj kolem Fantovy budovy není nic jiného, než šprajc současného magistrátu
Vzdyt to nema vest kolem Fantovy budovy, ale mezi parkem a novejsi odbavovaci halou s metrem.
Dobře, omluva, budovy Opery. Stejná kravina
Co přesně je špatně na tom, že tramvajová zastávka bude přímo před hlavním vchodem na nádraží?
Vstup do hlavního nádraží není a nebude z Opletalovy ulice, ale z Vrchlického sadů. Nově bude vysunutý ještě víc směrem k Opletalově ulici. A tramvaj nebude projíždět Opletalovou ulicí, ale právě Vrchlického sady – přímo před předsunutým vstupem do hlavního nádraží. Před kterým bude mít zastávku.
Kde je ta dálnice?
Dojděte si na oční.
Můžete tu myšlenku nějak rozvést? Že je to nesmyslný projekt čtu v diskuzích pravidelně, tak bych rád znal argumenty. Znám jenom tu hloupost, že to je zbytečné, když souběžně vede metro – to opravdu může napsat jenom člověk, který se nikdy nepohyboval v centru.
Není to dálnice a u Muzea je odjakživa je křižovatka se semafory, o kilometr vedle na I. P. Pavlova tramvaje křižují tu samou komunikaci.
Pssst, malé tajemství:
Tramvaj dneska kříží magistrálu úrovňově na třech místech a není to takový problém. Teda, spíš magistrála zdržuje ty tramvaje než naopak.
Jo a není to dálnice, je to městská komunikace, přičemž např. na I. P. Pavlova v jednom cyklu projede klidně víc lidí v tramvajích než v autech.
Ano, to mate pravdu. Ale kazdy vnima magitralu jako dalnici uprostred Prahy. Nevim, jak nazvat 3-4 proudou „mistni“ silnici. Takle si ji opravdu nepredstavuji.
taky tomu po domácku říkám dálnice, protože se tam valí hromada aut a je to bariéra, hluk a vůbec, ale pokud se bavíme o dopravních řešeních, dálnice to není, je to normální městská komunikace.
4 proudy tam už jsou jen místy, většinou tři nebo dva
Tuhle jsem četl, že tramvaje mají na křižovatkách preferenci, tak jaképak zdržování? Je to normální křižovatka, jen trochu rozlehlejší.
Na I. P. Pavlova tramvaje preferenci nemají, vždycky tam čekají. Tam se t podřizuje autům.
Preference není skoro nikde absolutní. Většinou je to prodloužení fáze atp. Ale stejně většinou musí čekat (podmíněná preference, což je něco jako tlačítko pro chodce). Na I. P. Pavlova žádná preference není (není ani na dvou semaforech na Karláku).
Zejména mezi Státní operou a Hlávkovým mostem Severojižní magistrála dálnicí svými parametry skoro je. To, že tak není značena, je věc jiná :-).
A to si ještě počkejte než bude trať k hlavnímu nádraží, to pak bude ta samá tramvaj přes magistrálu projíždět 2x vedle sebe!
Neskutečný blud co hlásáte
Prosím? Je to tak přímo navrženo.
https://ibb.co/9mZdb2X2
Ale lepší tak, než tam nemít tu trať vůbec.
A nejlepší na tom je, že bez tramvají a přechodů tam nikdy neprojelo víc aut, než dnes s přechody a za rok a půl s tramvajemi, protože jich víc neprospustí největší špunt magorstrály – křižovatky ulic Anglická, Legerova, Sokolská a Žitná. Ono totiž platí pravidlo, že dopravní kongesce (zácpy) tvoří pouze a jen individuální automobilová doprava. To, že se automobily pravidělně přepravuje jen čtvrtina Pražanů je už jen nepodstatný detail. Mimochodem, stavba trvá o dva roky déle, než by bylo nutné, protože zbabělí politici se neodvážili magorstrálu jednoduše uzavřít.
To je ale blabol
Ano? A nechcete napsat konkrétně v čem? Víte o tom, že se snažíte popřít už dávno vyprojektované signální programy křižovatek, ve kterých je doba červené na magistrále v obou směrech stejná jako před tramvajemi? Vy nevíte, že tramvaje jsou rychlejší než chodci a že tudíž křižovatkami projedou rychleji, než je chodci přejdou? Nezdá se, že byste měl na to, abyste tuto problematiku dokázal pochopit.
To byste se divil, jaké dopravní zácpy občas dokážou vytvořit TRAMVAJE na Andělu nebo na Karláku.
A to i bez přispění individuální automobilové dopravy.
Pouze pokud se stane něco mimořádného. Auta ovšem takovou zácpu tvoří každý den.
Pražská tramvajová síť je nezatíženější/nejvýkonnější na světě. V takovém provozu každá mimořádnost kolony tramavjí vytvoří. Není to ale běžný stav. Takové kolony se často vytvoří i v okolí nám. I. P. Pavlova. Ty kolony tramvají tam ale nijak neovlivňují dopravu automobilovou. A stejně tak případné kolony tramvají nebudou ovlivňovat automobilovou dopravu u Muzea. Mimochodem, co má dorpavní situace v pěší zóně společného s dopravní situací na vnitroměstské dálnici?
To jistě, ale není to kvůli tramvajím, ale kvůli čekání na semaforech, které dávají přednost automobilovém provozu a pak přes křižovatku pustí jednu soupravu a zase nový cyklus, takže se po čase tramvaje začnou hormadit. A do toha auta blokují průjezd, pokud už má tramvaj volno.
Na Andělu jsem v životě zácpu neviděl, do Radlické ano, ale opět, debilně nastavený semafor, který prostě 2 min auta a pár sekund pro průjezd jedné tramvaje a přeběhnutí chodců.
V Lazarské nikdy zácpa není a je nejzatíženější – prostě tam není semafor a proudy aut.
Jakou dálnici? Městkou ulici, která po čase skončí na dvou pruzích.
No ano, ta dálnice tam nemá co dělat. Nežijeme v divokých 90. Auta patří do pravěku (když to lehce prezenu)
Do pravěku patří koně a oslové 😉
Problém ovšem není v tramvajové trati, ale v té dálnici.
Bohužel – ta dálnice tam už dávno nemá co dělat.
vidím koleje zalité do betonu, zajímala by mne plánovaná životnost do výměny. Obvylke 10-15 let, pak to rozkopají znovu ?
Tady je to trochu popsané
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013022701
To je krycí beton nezávislý na spodku. Je to jen kvůli přejíždění aut, lepší podklad pro asfalt. Je to nižší třída betonu, při výměně kolejnic se snadněji rozbije a nové kolejnice zase zalijí. Na nosný beton spodku to nemá vliv, ten má šanci přežít dekády.
Větší hovadina, se už nedala vymyslet, než tam znovu vybudovat tramvaje.
Argumenty pro toto tvrzení jsou?
Nalpak neskutečná hovadina byla je zrušit
Ještě by to chtělo tramvaje na jedné půlce magistrály od Hlávkova mostu po Pankrác.
Od toho je Céčko.
Pak taky můžeme říci, že netřeba magistrálu vůbec, od toho je taky přece Céčko.
Proti tramvaji má metro vzdálenosti větší, tato trasa by primárně nebyla pro přepravu v celé části, ale pro přepravu v dílčích usecích.
Smazáno pro porušení diskuzních pravidel. Uživatel zablokován.
O tom už bylo napsáno dost. Tramvaje tam patří a není o tom nutné dál polemizovat. Kolosální blbost byla je tam kdysi zrušit.
Mýlíte se – největší hovadina, kterou někdo „vymyslel“ je postavit před a za muzeem dálnici.
Ty univerzální popisky pod fotkami – škoda, že si autor nedal práci a nepopsal je konkrétně.
Zločin vrátit na magistrálu všechny pruhy, když teď zvládá fungovat se dvěma v každém směru. Osm pruhů do centra města prostě nepatří, zvlášť když byl vedle postaven souběžný silniční tunel.
Smím se zeptat, kde od Nuseláku na Florenc je souběžný silniční tunel? Já že o něm nevím…
Jen jestli ten komentář nenapsala AI 😆
Ukažte mi metropoli o velikosti Prahy, kde jsou ve vzdáleností 1 kilometru dva tunely pod městem ve stejném směru…
Asi měl na mysli metro.
Taky mě to napadlo, ale píše silniční 🤔
Mel jsem na mysli Blanku a spol o 3 km vedle. Je teda ma logika špatná a tím pádem většina obchvatů zbytečná co se zklidnění dopravy týče?
Ono v Praze 3 km vedle je sakra vzdálenost.
Takze aby bylo mozne zrusit dalnici v centru Prahy a priblizit to tu zapadni civilizaci, bude potreba nejprve vykutat sit tunelu pod mestem v gridu 2×2 km?
Otevřete si mapy.cz, dejte zoom na Prahu centrum a podívejte se, kudy a kam která z těch silnic vede……
Ano, z pohledu mapy Evropy je to hned vedle…..
Jak mi pomůže Blanka dostat se na Žižkov nebo Pankrác?
Od Nuselaku na Florenc máte jet metrem, lokální dopravě ven z/do města by v pohodě stačily dva pruhy, stejně jako na mnoha pražských třídách.
To je vlastně super argument proti Městskému okruhu.
Vy totiž říkáte: „Já nepotřebuji projet Prahou, já potřebuji autem do centra!“ A na to fakt 3+3 nepotřebujete.
Nelžete, já se jen ptal, kde Clověk vidí ten tunel souběžný s magistrálou. Tak zněla otázka.
No až se to kompletně zadrátuje a zasloupuje, to nastane drbání hlavy, jakože to není takový pěkňoučký jak na vizualizacích.
Mám dotaz:
1, Oblouk od nádraží na náměstí nebude a nebo ho pouze nevidím? Zrovna tenhle směr by asi dost chyběl i v pravidelném provozu…
2, Pokud se počítá s mimořádnými odklony, nebude v případě problému ve Vodičkově-Jindřišské chybět oblouk z Jugoslávské do Bělehradské?
Ad 1: Oblouk bude časem, až s dostavbou tratě u Hlavního nádraží. Zatím se budují jen kusé koleje, které nesjou v kolizi s magistrálou.
Čili za pár let (až se bude stavět trať kolem Hlaváku) se to bude rozkopávat znovu, jen aby se přidaly výhybky, které už mohly být zakomponovány do tohoto projektu? To mi přijde jako škoda.
ad 2: ano, ten chybívá už teď, bohužel tam není místo, respektive by se musel ubourat rohový dům. V případě mimořádností se to řeší tak že se jede Muzeum – IPP – Znovařka – IPP – Štěpánská, což je daleko od ideálního řešení
To je denní řešení, noční se používá přejetí křižovatky a couvnutí.
A v nočním řešení se musí přestupovat.
Vešel by se tam aspoň jeden od IPP, což by taky pomohlo, ušetřilo pár spojů.
Smůla, že se zasypaly garáže, které byly místo pro 30 aut, která by nemusela být na povrchu, nebo pro kombinaci skladu. Těžko věřit, že se nedalo investovat a využít je. Přesně taková místa jsou potřeba ve městě, ale dnes se těžko staví.
Spíš možný kryt, který se bohužel může brzo hodit.
Těším se na to moc, pořád je skoro těžké uvěřit, že se to nakonec povedlo prosadit 👍
Jen co má DPP za averzi k eskalátorům? Jako chápu, že to něco stojí, musí se to udržovat, i provoz není zadarmo… ale pořád je to docela zásadní prvek přístupnosti pro všechny, kdo jsou hůř pohybliví, ale nepotřebují nutně výtah.
S francouzskou holí, s velkým zavazadlem i s kočárkem lze eskalátor v pohodě využít, a neblokovat tak výtah pro ty, kdo na výběr nemají.
Mohu prosím vědět, na co konkrétně se těšíte?
Na to, že až se něco stane na trati v Ječné ulici, tak nezkolabuje půlka Prahy
Náhlý odklon vždycky způsobí kapacitní problém, zas na druhou stranu do té Vodičkovy nemusí jet všechno, např tam nemusí být třeba linka 6, protože by jela z IPP přes Václavák do Jindřišské, později i varianta Muzeum-hlavák a přes Senovážné k Masaryčce. Propojení dává víc možností, než jen ucpat jinou ulici.
jasně, celkem 11 linek (bez 6) je na jednu Vodičkovu moc, ale to lze řešit s trochou přečíslování (třeba 10 a 16 přečíslovat na Novoměstské radnici na 9 směr Národní třída a Řepy a zpět, obdobné přečíslování provést na Jindřišské z 9 od Žižkova na 10 a 16 směr Mírák a Flóra)
Jo, to určitě. A dokonce si dovolím spekulovat, zda nechybí i tramvaj na Staromák
Já taky, opravdu si myslím že by na Staromák měla vést tramvaj, třeba Pařížskou. Jasně, prosaditelné to je těžko (ono i ta hradební trať Perštejn – Republika nebude úplně snadná na projednání), ale opravdu věřím že by to dávalo smysl.
Naopak na Karlově mostě je tolik lidí že vy to smysl nedávalo. Ze stejného důvodu bych dnes už neobnovoval třeba TT v Celetné
na návrat tramvají , to je zjevné. Mě to také dělá velkou radost je tam opět zažít
Já se krom tramvají těším i na více chodníků. Před rekonstrukce se nedalo moc rychle chodit
Hlavně se na těch chodnících míchali zvolna po tamních provozovnách jdoucí lidé s těmi, kteří pouze rychle procházeli, nemajíce k popojetí o něco dále tu tramvaj.
Cestovat v Praze metrem v centru, když chcete popojet jenom jednu, dvě stanice, je kvůli hloubce stanic nesmysl. Jedině tramvaj, případně jít pěšky – to člověka ale zase brzdí davy turistů. Jsem rád, že tohle spojení vznikne. Na Praze 1 jsem deset let bydlel, vím o čem mluvím.
Já se taky těším. Teď člověk musí z tramvaje u muzea a šlapat dál pěšky přes magistrálu (nebo opačně).
Těším se na to, že konečně půjde jednoduše dojet z Vinohrad tramvají na Václavák a dál.
Těším se, že šestka z IPP do Jindřišské nebude muset nesmyslně a dlouze objíždět Nové Město.
Těším se, že se může konečně opravit TT Ječná a nezkolabuje tím MHD. Stejně v případě mimořádností.
Těším se, když začne pršet, nemusí člověk utíkat do metra, aby se svezl jednu stanici a pak zase lezl ven.
Těším se na novou podobu Václaváku s dvojitým stromořadím, kde půjde nově projít i středem.
Těším se, že náměstí jako takové prokoukne a nebude z něj jen velká turistická past.
Stačí?
„Těším se, když začne pršet, nemusí člověk utíkat do metra, aby se svezl jednu stanici a pak zase lezl ven.“
Vy se bojíte deště nebo máte strach, že Vás rozmočí? Normální člověk si otevře deštník, když už moc prší a nehledá metro…..
Jo, a proto jakmile ráno trochu poprší, tak sedají všichni do aut. Zjevně to nejsou normální lidé.
No a teď si vemte, že člověk třeba jde v saku z/na jednání, nebo nese něco, co by zmoknout nemělo. Je opravdu tak složité představit si libovolný jiný scénář kromě procházky městem?
nacpat se do tramvaje plné mokrých lidí? Já bych šel na kafe 🙂
Přece na to pohodlné tramvajové spojení a na případy, až tudy pojedou tramvaje za vyloučenou Ječnou. Já se na to těším taky. 🙂
Správně s kočárkem, ani francouzkou holí by se na eskalátor lézt nemělo – viděl jsem nouzové zastavení eskalátoru, kdy tam jela maminka s kočárkem, a mohli být rádi, že byli asi metr od spodního konce, skončilo to jen rozseklou hlavou matky a šokem, když ten kočárek ji přelítl a dojel k dalšímu zábradli.
A nevím, kolik lidí na Vaclaváku vytupuje se zavazadly (I kdyby je měli, tak po 500m procházky po Vaclávaku už je stejně mít nebudou)
Ale je pravda, že jsem také lenoch a eskalátor rád využiju 😉
Proto platí určitá pravidla a doporučení, které zmiňuje i přímo DPP. No a vzhledem k rostoucí koncentrací hotelů a AirBnB v centru tam těch lidí s kufry je překvapivě docela hodně.
Proč by neměl jet kočárek na eskalátoru? Normální člověk s IQ cca od 90 výše s tím nemá problém……
Problém je v tom, že je to zakázáno. Příklad s náhlým zastavením eskalátoru a rozbitou hlavou by normálnímu člověku s IQ nad 90 měl stačit k pochopení toho, proč je to zakázané.
Tak třeba na stránkách DPP je (byla?) právě ikonka kočárku pro stanice přístupné s eskalátorem.
Myslím že staré (rychlé) eskalátory jsou ještě kolaudované i na provoz s kočárky
Jsem rád že tam zase bude jezdit tramvaj. Ale jinak je pro mě velké zklamání, že jsme veřejný prostor hned vedle naší nejdůležitější památky nedokázali vyřešit daleko lépe
Abych vysvětlil, co konkrétně myslím, je dost na nic, že až všechny práci ustanou, chodci a o cyklistech ani nemluvě budou, stále stále na druhém místě a místo bude stále přetínat magistrála ve své dosud nezměněné podobě
A řešení?
Zúžit magistrálu na jeden pruh, z druhého udělat cyklostezku a zasadit tam stromy?
Tak se rázem totálně ucpou ulice, kterými by se dala takhle zmrvená/zklidněná magistrala objet.
Řešení je zúžit magistrálu do 2+2, z čehož by 2+1 vedlo za Muzeem a 1 před ním. Těžko se tím ucpou objízdné ulice, protože de facto neexistují, respektive by se měly zneprůjezdnit (nábřeží, malá strana)
Klidně bych nechal 2 za a 2 před, ono to přejíždění z ulice do ulice by tvořilo spíše bordel. Dva pruhy se dají celkem v pohodě překonat.
Co takhle 2+1 za Muzeem a 2 před ním, s tím že by ovšem ty dva měly co 30 vteřin červenou ve prospěch chodců?
Řešení 2+1 nad muzeem a 1 pod muzeem je asi nejlepší možné řešení.
Navíc by umožnilo vést tramvajovou trať z Václaváku jak do Vinohradské, tak i do Mezibranské ulice. Mezi Muzeem a koněm udělat propojku těchto tratí a dát tam zastávku Muzeum, stejně jako se buduje pod koněm.
Tím by vzniklo skvělé tramvajové spojení I. P. Pavlova – Muzeum – Hlavák.
Zjevně nechápete, že zmrvená magistrála je tak jak je teď.
To ano.
Bohužel to svědčí o neschopnosti řešit dopravu.
V civilizované zemi by se v rámci kompletní rekonstrukce Václaváku vyřešila i zrůdnost šestiproudé dálnice kolem muzea, ale protože jsme v čechystánu, tak ZASE NIC.
Tenhle článek není o katedrále a řešení nádvoří Pražského hradu.
máte neuvěřitelný postřeh, tam totiž auta v zásadě nejezdí což ?
A nový hlavák postupuje jak?
Snad dostanou rozum a NEbude ta příšerná pergola
Ten dřevěný hnus už je snad mimo hru, spíš jak pokračuje projekt tramvajové tratě civilizace Scherwoodu.
No ten je právě navázaný na podobu hlaváku, takže dokud se nerozsekne hlavák, nebude ani TT.
Já myslím, že nijak. Prostě pár lidí řeklo: „Fúúúj, pergola, blééé!“
Ale jestli se pletu a něco se fakt děje, tak pokud mě někdo vyvede z omylu, budu jedině rád…
Je to typicky pražská situace a neděje se nic.
Zdeněk Hřib dělá kampaň do sněmovny a zbytek magistrátu je v režimu Kupka, hlavně nikoho moc nedráždit.
Což mi připomíná, že se měl letos realizovat přechod před hlavním nádražím… Tak zase nic.
Aspoň že to metro D… oh wait 😐
Projekční příprava. Začátek stavby 2028 nejdřív.
Je to hezká akce, jsem za to rád. 👍🏻
Co bude na konci kolejí u národního shromáždění? Bude se tam dát odstavovat?
Tam se čeká až bude schválen „Nový hlavák“. Je to připraveno až se bude stavět trať aby se nemuselo znovu rozebírat kolejové křížení na Václaváku.
Pokud teď není vložen oblouk od náměstí k nádraží, bude se právě tam znovu část konstrukce rozebírat, má-li tam v konečném stavu být. Skoro bych se přimlouval alespoň za vložení křížení (např. toho ležícího ladem v Holyni, jak už kohosi též napadlo). Mohla by pak vzniknout „přibližovací linka k nádraží“, rozpůlená nedostavěným úsekem – půlka by končila v Opletalově před parkem a půlka ve Wilsonově před Operou. 🙂
To v Holyni bylo postaveno s dotací, takže tam ještě musí zůstat….
No nemáte docela pravdu.
Kdyby jste si pozorně prohlédl fotky, tak si všimnete, že jaksi schází koleje vedoucí z Václaváku k Hlaváku. Je položena jen trať od Vinohrad na Václavák a od Vinohrad k Hlaváku. Takže se bude muset znovu rozkopat trať Václavák – Vinohrady aby se vložily výhybky pro trať z Václaváku k Hlaváku.
Spíš bych tipoval že budou bez využití. • Odstavy v sedle se mimo pravidelná obratiště a vozovny nedělají (třeba odstavit 17 na Dvorcích, nebo 12 na Těšnově), takže nebudou asi ani tady. • V pravidelném vedení se s žádnou linkou nepočítá – není k tomu důvod, akorát by žrala nedostatkové KT8. • Na výluky to dává smysl jedině pokud se uzavře zároveň trať od Můstku a od IPP. Pokud by se uzavřela jen jedna trať za tří co na Muzeum povedou, není potřeba tam nic ukončit, a pokud se uzavřou dvě, tak by to sice bylo možné na ukončení linky… Číst vice »
Mě na tom spíš fascinuje, že – i přes vysvětlení skrze zatížení automobily na spojovací větvi, čímž chápu nerealizaci této a jejího napojení směr VM – se dává nová konstrukce oblouku bez výhybek od magistrály směrem ke koni vs. do Vinohradské.
Naopak, ty nepoužívané oblouky budou od magistrály (respektive teda od Wilsoňáku) směrem na Vinohrady, nikoliv ke koni.
Kdybyste je tam dal, tak prudce zpomalíte provoz díky srdcovkám. Zatím je ještě daleko projekt rozšiření mkola tram a zrychlení průjezdu srdcovkami. Já naprosto chápu, že nechtěli dráždit autíčkáře, že se tam plouží tramvaj přes celkem roztahanou křižovatku. Navíc díky „architektonickému dialogu“ je tramvaj okolo hlaváku stále stejně dáleko jeko před lety.
DPP vlastní cca 60 tramvají KT8. To mi nepřijde jako nedostatek.
Přesné počty se mi teď nechce úplně počítat, ale vím že když se Kačenovala
1) dlouhá 19 (Pankrác – Lehovec)
2) dlouhá 17 (Libuše – Voz. Kobylisy)
3) nedokončená 5 (Holyně – Voz Žižkov)
a ještě byly potřeba kačeny na výluky (Libeňák, XC) tak územní nastával nedostatek
Ano, bude se tam dát odstavovat. Před pár lety vzniklo i usnesení zastupitelstva, že v centru chybí koleje na nouzové odstavy a i tohle je způsob řešení.
A výhodou bude, že posun do odstavů bude probíhat přes Muzejní oázu, kde nebude blokovat další provoz.
Poměrně netradiční řešení, ty dřevěné pražce v betonu. To je kvůli omezení přenosu vibrací do stropu vestibulu metra?
V Praze je to osvědčená standardní konstrukce zadlážděných kolejových konstrukcí pojížděných ostatním provozem.
Hned vedle je ale w-tram, na jedné z fotek je dokonce vidět přechod z jednoho na druhé…
Obojí je to pevná jízdní dráha. Liší se jen systém upevnění v prosté trati je použit systém W-Tram a v rozvětvení nejspíše dražší dřevěné pražce. W-Tram totiž není pevná jízdní dráha, to jsou jen upevňovadla. Ani rozchodnice nejsou jeho součástí.
https://media.vossloh.com/media/download/vossloh_fastening_systems/Vossloh_System_WTram_EN.pdf
Jaký v odlišném upevnění vidíte problém?
Je to spíš kvůli tomu, že se křižovatka dělá na míru a je potřeba flexibilita v kotvení kolejnic – navrtám si kotvení, kde potřebuju. Někdy se i použije třebě speciálně dlouhý nebo krátký dřevěný pražec, protože to tak prostě vyšlo. Dělá se to takto po celém městě.
Nechápu, ale děkuji za vysvětlení 🙂
Je to trochu vidět v 7. fotce v prvním setu fotek – každý pražec má přivrtané kotvení jinde.
Dnešní kolemjdoucí by klepla pepka kdyby se přichomejtli k tehdejší stavbě severojižní magistrály nebo stavebním jámám metra v okolí dnešní stavby . Je to obří dílo které svým rozsahem mate, řada lidí si myslí, že se měly položit jen koleje a štká “ proč to tak dlouho trvá“. ..
Kdo ještě pamatuje 7 let ve špinsvých kaňonech z vlnitého plechu na náměstí Republiky?
To není tak dávno , to byl děs běs včetně jámy u Masarčky či stavební jámy na Zlatém kříži , Příkopech , Můstku , nebo výstavba Nuseláku včetně zátěžových zkoušek ( tanky, raketové motory) to taky pamatuji …
Tak to je současná realita na Florenci, už asi tři roky 🙂
Ano. Ale jak na Florenci, tak u Muzea nutnost zachování provozu prodlužuje dobu trvání prací na cca trojnásobek a území je po celou dobu prací mnohem propustnější než bylo v dobách výstavby.
Je velká škoda, že vestibul metra na Florenci u zastávky tramvaje nebyl zbourán a nevyrostlo tam něco modernějšího, co by zahrnovalo obchody a kanceláře. Celkově by toto odporné místo chtělo zkulturnit, nejlépe pomocí developera.
To je bezesporu nekonečně odporné místo, které po změně řve jako uragán. Nicméně si nemyslím, že by město mělo tento svůj majetek prodat. Soukromý developer staví a připravuje v okolí velké projekty, to stačí. Zde by mělo stavět město. Já myslím, že jsem už na nějakých videích z IPR-CAMPu o tom místě nějaké zmínky padly, ale nemohu si na nic konkrétního vzpomenout.
Ty kaňony z vlnitého žlutého plechu si pamatuji. I jako malý kluk (bylo mi sedm let) jsem se vozil dost často tramvají mezi Náměstím republiky a Národní třídou. Dokonce jsem se tam svezl i poslední celý den provozu, následující ráno tam projela poslední souprava a ihned poté začalo trhání kolejí. To ihned bylo v řádu hodin, protože jsem tam v tento den byl také a koleje už se trhaly. Na éru rudého dřívbylolípu neskutečná rychlost. Nejspíš proto, aby se rozhodnutí o zrušení tramvajové trati už nedalo zvrátit :-(.