Zasypané garáže, kusé koleje, energovod. Přestavba Václaváku míří k polovině, prošli jsme rozkopané centrum
Přestavba Václavského náměstí spojená s návratem tramvajové trati (stav v září 2025). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Obří staveniště v centru města dráždí kolemjdoucí. Vedoucí projektu popsal, na čem se momentálně pracuje.
Těším se na to moc, pořád je skoro těžké uvěřit, že se to nakonec povedlo prosadit 👍
Jen co má DPP za averzi k eskalátorům? Jako chápu, že to něco stojí, musí se to udržovat, i provoz není zadarmo… ale pořád je to docela zásadní prvek přístupnosti pro všechny, kdo jsou hůř pohybliví, ale nepotřebují nutně výtah.
S francouzskou holí, s velkým zavazadlem i s kočárkem lze eskalátor v pohodě využít, a neblokovat tak výtah pro ty, kdo na výběr nemají.
Jsem rád že tam zase bude jezdit tramvaj. Ale jinak je pro mě velké zklamání, že jsme veřejný prostor hned vedle naší nejdůležitější památky nedokázali vyřešit daleko lépe
Abych vysvětlil, co konkrétně myslím, je dost na nic, že až všechny práci ustanou, chodci a o cyklistech ani nemluvě budou, stále stále na druhém místě a místo bude stále přetínat magistrála ve své dosud nezměněné podobě
A řešení?
Zúžit magistrálu na jeden pruh, z druhého udělat cyklostezku a zasadit tam stromy?
Tak se rázem totálně ucpou ulice, kterými by se dala takhle zmrvená/zklidněná magistrala objet.
A nový hlavák postupuje jak?
Snad dostanou rozum a NEbude ta příšerná pergola
Ten dřevěný hnus už je snad mimo hru, spíš jak pokračuje projekt tramvajové tratě civilizace Scherwoodu.
Já myslím, že nijak. Prostě pár lidí řeklo: „Fúúúj, pergola, blééé!“
Ale jestli se pletu a něco se fakt děje, tak pokud mě někdo vyvede z omylu, budu jedině rád…
Je to hezká akce, jsem za to rád. 👍🏻
Co bude na konci kolejí u národního shromáždění? Bude se tam dát odstavovat?
Tam se čeká až bude schválen „Nový hlavák“. Je to připraveno až se bude stavět trať aby se nemuselo znovu rozebírat kolejové křížení na Václaváku.
Spíš bych tipoval že budou bez využití. • Odstavy v sedle se mimo pravidelná obratiště a vozovny nedělají (třeba odstavit 17 na Dvorcích, nebo 12 na Těšnově), takže nebudou asi ani tady. • V pravidelném vedení se s žádnou linkou nepočítá – není k tomu důvod, akorát by žrala nedostatkové KT8. • Na výluky to dává smysl jedině pokud se uzavře zároveň trať od Můstku a od IPP. Pokud by se uzavřela jen jedna trať za tří co na Muzeum povedou, není potřeba tam nic ukončit, a pokud se uzavřou dvě, tak by to sice bylo možné na ukončení linky… Číst vice »
Mě na tom spíš fascinuje, že – i přes vysvětlení skrze zatížení automobily na spojovací větvi, čímž chápu nerealizaci této a jejího napojení směr VM – se dává nová konstrukce oblouku bez výhybek od magistrály směrem ke koni vs. do Vinohradské.
Naopak, ty nepoužívané oblouky budou od magistrály (respektive teda od Wilsoňáku) směrem na Vinohrady, nikoliv ke koni.
Poměrně netradiční řešení, ty dřevěné pražce v betonu. To je kvůli omezení přenosu vibrací do stropu vestibulu metra?
V Praze je to osvědčená standardní konstrukce zadlážděných kolejových konstrukcí pojížděných ostatním provozem.
Hned vedle je ale w-tram, na jedné z fotek je dokonce vidět přechod z jednoho na druhé…
Dnešní kolemjdoucí by klepla pepka kdyby se přichomejtli k tehdejší stavbě severojižní magistrály nebo stavebním jámám metra v okolí dnešní stavby . Je to obří dílo které svým rozsahem mate, řada lidí si myslí, že se měly položit jen koleje a štká “ proč to tak dlouho trvá“. ..
Kdo ještě pamatuje 7 let ve špinsvých kaňonech z vlnitého plechu na náměstí Republiky?