Velké zmenšování ČD Cargo. Vyřadí 4000 vozů, zmizí celé řady lokomotiv, i když další kupuje
Lokomotivy 230. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Zmenšování souvisí s velkým poklesem přeprav.

Zmenšování souvisí s velkým poklesem přeprav.
Ano, samozřejmě některé komodity viz uhlí se vozí a bude vozit čím dál tím méně, ale spíš jde o to že ČDC svým zákazníkům nabízí absurdní ceny, a co tedy udělá zákazník? No přejde od ČDC buď ke konkurenci buď kolejové, nebo ve větší míře k silniční. Navíc dny kdy vlečky vedly do všech možných areálů jsou nenávratně pryč (většina je zrušena).. Ale to je problém i vlastníka trati a právě vlečky.. Navíc i kdyby šlo něco odvézt po železnici tak ta narozdíl od silnice nevede všude, tedy dovézt co možná nejblíže, náklad vyložit ale kdo ho těch posledních třeba… Číst vice »
Ono když vyhážou lidi z provozu, ale z kanclů nikoho taky o něčem vypovídá.
Také si říkám, nové kupuje a nemají co vozit?
Nové kupuje pro výkony, kde má co vozit. Dřevěnkou do Německa, Rakouska nebo do Koperu nedojedete.
Takže šrotuje lokomotivy a vozy s omezeným využitím a kupuje nové lokomotivy s globálním využitím. Stačilo si ten článek přečíst.
A hlavne,ze jeste nedavno masivne hledali strojvedouci🤦
A dnes treba u nas ve stredisku Praha trat jsou volna mista. Strojvedouci se mohou hlasit.
Plánujete i v České Třebové? Nebo tam máte zatím plno? 🙂
elektricka řada 111 lze v současnosti nahradit jen diesely,to by šlo cargo uplně proti nové době,kdy se za velké miliony nahrazuje diesel elektrikou a corgo by za velké miliony nahradilo elektriku dieselem,myslím že ocenění ropák roku by mělo dalšího kandidáta.
Níže se rozhořela slušná diskuze o znevýhodnění kamionů zvýšením mýtného apod. Rád bych na to zareagoval, ale napíšu to jako nový příspěvek. ČESMAD tady dlouhodobě šíří paniku, že zvýšením mýtného apod se strašně zvednou ceny zboží a firmy začnou utíkat. V Rakousku, Německu a mnohých dalších zemích mají mýtné výrazně větší ceny než my a ceny na pultech nižší a žádné firmy nikam neutíkají (možná některé k nám, aby platili nízké mýtné). Opravdu někdo věří, že se cena třeba rohlíku zvýší, když bude mýtné dvakrát vyšší? I kdyby se mýtné zvýšilo třeba o 1 000 Kč nikoli za rok ale… Číst vice »
Mýtné se účtuje za km jízdy (taxa je podle emisních tříd, hmotnosti a tak), taxa je někde od půl koruny po 6 za km. Takže marně přemýšlím co míníte tím zvýšením o 1000 Kč za rok.
Doufám, že zrovna rohlíky se nevozí stovky km po dálnici, ale jako příklad dobré, je to jedna z mnoha věcí, kterou vlakem vézt nelze, takže jak to pomůže železniční dopravě, kromě toho že jen vznikne větší „daň“? To opravdu není o ČESMADu, ale o nereálných vizích.
Myslím tím záměrně hodně přehnaný a nesmyslný příklad, aby bylo každému jasné, že jakékoli zvýšení mýtného nemůže mít vliv na ceny na pultě.
Jednoduchý fakt je, že každý náklad se promítá do koncové ceny, po desetihalířích a korunkách se to nasčítá do té částky co vám naúčtují na pokladně plus DPH.
Ale nesmysl. Cena nevzniká součtem nákladů. Cenu prodejce stanovuje tak, aby vyrazil co nejvíc. (Což samozřejmě nemusí znamenat ty nejvyšší ceny pro všechny).
Můžete si být jistí, že (nejen) v lighthousu je slušná „defenestrace“. Všichni manažéři a obchdníci, co nesouhlasí s Tóthovou likvidací ČDC mají slušné letecké dny. Snižování pracovníků dokonce postoupilo tak daleko, že ČDC nabírá nové manažéry a to zásadně z neželezničních sektorů, aby nemohli Tótha kritizovat za jeho kroky.
Tady mohu jen zopakovat to, co už jsem tu psal mnohokrát. ČDC se zbavuje (chová se arogantně) svých největších zákazníků. Úplně se zbavuje vnitrostátních zásilek a to nejen JVZ bez ohledu na to, jestli jsou anebo nejsou rentabilní. Jako důkaz rentability je to, že mnohé zásilky jsou bez problémů schopni přebírat soukromí železniční dopravci (např Mattonku). Tohle není ekonomické očištění ale záměrné vyklízení trhu v něčí prospěch a na něčí popud. Uvidíme co přinesou volby, tam se to rozsekne, podle toho, kdo sestaví vládu. Bohužel tímhle zrychleným tempem (podobně jako cyklostezka do Slavkova) se do voleb dokáže ČDC zbavit významného… Číst vice »
Jen jsem chtěl dodat, že to neustálé brečení ČDC, jak ubývá přeprava uhlí také není tak úplně pravda. Ubývá pouze na železnici a to hlavně díky přístupu ČDC ke svých zákazníkům. Díky válce na Ukrajině se dokonce mnohé teplárny rozhodly vrátit ke spalování uhlí, aby snížily spotřebu ruského plynu.
Uhlí opravdu klesá. Elektrárna Poříčí přechází na větší poměr uhlí – štěpka, už pár let nejezdí v topné sezóně uhelný vlak denně, ale asi 3 za týden. Elektrárna Opatovice přechází na plyn a ze tří vlaků denně po celý rok jezdí jeden denně.
Vám jako jednateli firmy KDS Cargo s.r.o. to vadí proč? Víc substrátu pro vás nebo už se firmičce nedaří?
Je vidět, že o mne nic nevíte. Díky za tento komentář, opravdu mě potěšil. Prokázal, že pro některé lidi není důležité, co člověk napíše, ale rozhodují se jen dle většinou mylných dojmů. Díky tomu chápu, proč tento svět vypadá jak vypadá a proč se do zodpovědných funkcí dostávají nezodpovědní lidé.
Taky ani nepotřebuju a ani se netvářím, že vím víc než jsem napsal. I proto ta otázka, jak se daří vaší firmě. Rozumujete tady a házíte svoje domněnky jak je to u všech dopravců. Tak by to pro vás snad měla být dobrá zpráva, nebo ne?
Jo a ten palec nahoru je ode mne. Já jinak zásadně nikoho nesoudím.
Upřímně je mi jedno kolik na tom bude lajků. Nejsem dvanáctiletá holka, aby pro mě otázka lajků byla důležitá.
A taky se nesnažím, aby se, co píšu, někomu líbilo.
Rád bych vás vrátil do reality. Cargo se ziskových zásilek nezbavuje, ale normálně o ně tržně přijde. Někomu se to nejspíš vyplatí vozit za míň než cargu, takže nabídne i v rámci železnice nižší cenu, víme?
Případně pokud se budeme bavit obecně, tak to obchodník pošle kamionem, protože díky nevyrovnaným podmínkám je hlavně ten kamion levnější.
https://byznys.hn.cz/c1-67790990-cesko-a-doprava-prekvapive-se-naplnuje-davna-vize-ods-z-90-let-ale-ted-je-zivotne-zavisla-na-dotacich
Jo tohle je opravdu dobrý článek. Ve srovnání s velmi strohými a kusými zprávami zde je poznat, že na tom článku si opravdu autor dal záležet a zjišťoval si informace. Škoda jen, že blíže nerozvedl nákladní dopravu, i když chápu, že získání podrobnějších informací o nákladní dopravě je úplně jiný level, tam se nedá spoléhat jen na oficiální informace a ověřování zdrojů ze soukromých informací je složité.
Nevím co tím článkem chtěl autor říct?
Osobní doprava byla vždycky ztrátová kromě pár hlavních tratí, základní dálnice potřebujeme také a když je zdražíme vic nákladních vlaků nepojede.
Nevím, co autor chtěl přesně říct, ale na mne ten článek působí jako jasné ukázání na prosilniční politiku ODS, což si myslím, že byl i autorův záměr.
Z celé záležitosti mám pocit, že se vláda mentálně zasekla v devadesátkách a účelově se snaží železničního dopravce zlikvidovat, aby to potomci nemohli použít. Sice se pořád mluví o tom, že se bude elektrifikovat těžká nákladní doprava, ale stávající systém elektrifikované těžké nákladní dopravy stagnuje, propouští. Mám z toho divný pocit, boom dálnic v ČR začne rok před vyčerpáním peněz z fondů EU na nové dálnice, nové jaderné bloky začneme stavět až nám teče do bot a po konci uhlí, necháme si vytunelovat hutě a pak ve velkým rozjíždíme zbrojení a výrobu tanků. Krize železnice bude asi jen další způsob,… Číst vice »
A co převzít zboží, které aktuálně jede na kamionech?
Draha může vozit vše co jezdí na kamionech, kdyby chtěla. Jo aha, ona nechce.
Však ano, taky je to jeden z důvodů současné „krize“. Vše ostatní jsou výmluvy. Když je drahá elektřina, proč nenasadí na všechny vlaky dýzly? Když má být někde uzavírka dálnice, kamiondopravci kvičí jak pominutí a ŘSD jim dělá pomyšlení. Zato když je výluka, a vlakoví dopravci protestují, tak je ticho po pěšině a SŽ půl roku blokuje trať opravou, která by se dala udělat za měsíc. Samozřejmě Cargáci chytře řeší následek a ne příčinu. Nevylobují si ani prkýnko u záchodu.
Ve výčtu vyřazených řad není 240. Znamená to, že laminátky této řady zatím přežívají?
Ještě si přečtěte formulaci, zjevně nejde o úplný výčet.
240 určitě rušit určitě nebudou mají již zástavbu ETCS
A ředitelům a manažerům zůstanou stejně velké platy a prémie?
Nebo si ještě přidají kvůli psychickému vypětí při plánování náročné a složité restrukturalizace. Aneb ryba smrdí od hlavy.
Jaký? Myslíte vedení na Jankovcově? Myslete si co chcete, ale ten už byl zmenšen na minimum. Kdyby ho dál zmenšovali, tak už nemá kdo jednat se zákazníky a tudíž zařizovat přepravy nákladních vlaků.
Fakt by to nezvládl chat bot s ceníkem? Drahá neni zrovna vrchol flexibility
Tak jsem se již dlouho dobře nezasmál
V rámci snižování kapacit řeší převod některých strojů do jiných poboček v zahraničí, například na Slovensko.
Na Slovensku rastie preprava nákladu po železnici, že tu CDcargo potrebuje viac mašín?
Spíš ČDC dělá přepravy na Slovensku pomocí ČDCSK, než třeba se ZSSKC nebo soukromníkem.
Fotografie kdysi nádherných laminátek je děsivá.
Škoda že autor nedal ke článku i fotky jednotlivých řad. Nejsem až takovej odborník abych si pamatoval lokomotivy podle čísla řady. 🙁
Google, Wikipedie, AI?
A nebo kdysi velmi populární zelpage.cz.
To už spíše atlas lokomotiv tečka net. Tam je i nějaký popis.
Želpage už jde konečně do řiti? Web jsem sledoval jenom do té doby, než jsem zjistil, že je to banda arogantních infantilních správců se Škopcem v čele a zbytek členů jsou arogantní kinderšotouši na stejné mentální úrovni jako většina rádoby dospělých jedinců.
Jste línej…
Líný byl autor článku.
Tak máte skvělou šanci se doškolit 🙂
Tohle je velká ostuda našeho státu.
Hlavní silniční tahy napříč celou Českou republikou zabírá čím delší kolona nekonečná kolona kamionů. A stát není schopen nastavit podmínky (poplatky, daně, infrastruktura, zvýhodnění), tak aby se velká část těch nákladů vozit po silnici prostě vozit nevyplatila.
Celá tato neschopnost je strašně smutná. Zaplatí další generace, nejen penězi ale hlavně zničeným životním prostředím.
.. aby se velká část těch nákladů vozit po silnici prostě vozit nevyplatila…
Máte nějakou představu, co by to udělalo s výkonem ekonomiky, s životní úrovní?
A co konkrétně by udělalo s výkonem ekonomiky, kdyby ušetřený kamionista dělal nějakou efektivnější práci? Měl by přechod např. desetiny kamionů na železnici dopad pro obyčejné lidi stejný jako třeba emisní povolenky?
Nejde o plat kamionisty, jde o pohyb zboží v ekonomice. Když Igor navrhuje „aby se velká část nákladů na silnici prostě nevyplatila“, říká tím, že náklady na přepravu zboží zásadně vzrostou, nějakými vnějšími zásahy (daně, mýto, atd). Jak na to budou reagovat firmy? Poptají manipulák? Některé ležící poblíž dráhy možná ano, ale většina odejde z ČR někam, kde budou moct normálně fungovat. Ostatně, česká železniční síť není schopna pojmout zásadně víc vlaků, než kolik se jich dnes pohybuje (OK, můžeme se bavit o snížení počtu vlaků osobní přepravy a tím uvolnění kapacity). Jsem železniční fanda, ale nárůst významu nákladní dopravy… Číst vice »
Ať se Vám to líbí nebo ne, silniční doprava je zvýhodněná oproti železniční, ale ministerstvo má akorát tak plnou pusu řečí o podpoře železniční dopravy, ale skutek útěk, narovnat podmínky, už nikdo odvahu nemá – přeci nemůžeme zdražit kamionovou dopravu. Už jen poplatek za DC – nákladní železniční doprava ho platí vždy, kamionová defakto pouze na dálnicích (jistě máme nějakou silniční daň, ale to je zlomek toho, co se platí na železnici), pojďme srovnat podmínky, a říct, že silniční doprava bude platit od kilometru jako ta železniční. Když si vezmeme Green Deal a zpoplatnění emisí oxidu uhličitého, tak železnice už… Číst vice »
Mě vždycky fascinují, že si někdo myslí, že kamiony vozí —NĚCO— odnikud nikam a když na ně napálíme cenu, aby se vyplatilo to vézt vlakem (což se u většiny věcí nevyplatí, bohužel), tak to zaplatí nějaký kravaťák z Trucktrans s. r.o. a ne zákazníci v supermarketu. Protože to samozřejmě zaplatí koncoví zákaznící nikdo jiný. Nevím jaké zvýšení cen v téhle inflační periodě ještě zákazník skousne. Silniční doprava není zvýhodněná, ale je výhodnější – od dveří ke dveřím, flexibilní, rychlá, vééééélká konkurence. To je prostě fakt. Na železnici tomu může konkurovat jedině multimodální doprava a to ještě v omezeném rozsahu, navíc… Číst vice »
Promiňte, ale jestliže jeden mód platí za DC od kilometru a druhý ne, tak je to zvýhodnění, stejně jako emise CO2, bylo slibováno, že podmínky železnice a silnice srovnají, a skutek utek.
Zas na druhou stranu, ne všechny nákladní vlaky jezdí dlouhé 700 metrů, takže je prostor pro posílení současných.
Ano, jsou i jiné podmínky, za které silnice nemůže, ale minimálně srovnání podmínek, by zpomalilo odchod těch, co se přesunuli na silnice, kvůli ceně.
Mýto se ale platí za km včetně emisí CO2 zahrnutých ve výši poplatku na km.
Podle mě je hlavní problém vidění virtuálního nepřítele, přitom železnice je nepřítelem sama sobě, komplikovat to ostatním jen věci zhorší a nic nezlepší protože po kolejích to nepůjde rozumně převézt tak jako tak.
Železniční nákladní doprava potřebuje hlavně flexibilitu, rychlost a způsob doručení ode dveří ke dveřím (tedy nejspíše multimodální doprava) a maximální konteejnerizace pro zvýšení užitnosti vozů.
A to fakt nejsem fanoušek kamionů, nicméně nevěřím na magická řešení typu „bude se nám dařit, stačí jen když konkurenci strčíme šroubovák do řetězu“.
To akože znevyhodnením kamiónovej dopravy by obchodné reťazce, menšie s stredné podniky, … začali stavať vlečky a voziť tovar po železnici ? Že by im stačilo aby zásielka objemu jedného kamiónu z Prahy napríklad do Ostravy išla 2-3 dni ?
Dôvod, prečo je väčšina carga v kamiónoch a nie na železnici je niekde úplne inde ako v tom, koľko čo stojí.
A zdražením kaiónovej dopravy by ste dosiahli jediné … prudký rast inflácie (generované náklady vo výrobnom reťazci ako aj primárne náklady na tovar). A ten rast inflácie by teda tú ekonomiku riadne prefackal …
Já neříkám, že máme znevýhodnit kamióny, ale srovnat podmínky, platí železnice za DC od kilometru, ať platí i silnice, atd…
A naopak dát firmám pobídky, aby pro ně byla železnice zajímavá, finanční úlevy, apod…
Nebo nezdražovat silnici, ale naopak poskytnout úlevy železničním dopravcům.
Jinak se na železnici můžeme úplně vykašlat, a hodit ji přes palubu, ať tedy nemažou med kolem huby, jak chceme přesouvat náklad na železnici, když to není pravda.
Ano, jsem si vědom, že cena není jediný faktor, ale od něčeho se odpíchnout musíme, a vím o podnicích, které zboží přesunuly na silnici právě kvůli ceně.
kamiony platí od kilometru. Kromě toho jsou sazby rozděleny podle emisní třídy, tedy je to tlačí mít modernější tahače. Podle mě je hlavní problém v tom, že mnozí dopravci neviděli, jaká změna trhu je na obzoru (postupný zánik přeprav uhlí a podoných komodit tvořících těžké ucelené vlaky) i když je to bylo jasné už dávno. Připadá mi, že třeba takový Metrans až takový problém nemá, protože se specializuje na kontejnery a podle mě jediná šance je budovat infrastrukturu pro multimodání dopravu. Ne jen velká překladiště, ale i schopnost naložit kontejner ve většině měst. Vozový park také pro kontejnery, nejen ty… Číst vice »
Třeba k tomu je nutné dodat že poplatek za DC je tak nízký že nekryje ani třetinu personálních nákladů SŽ, o zbývajících provozních nákladech a investicích nemluvě.
Nejsem v principu proti celoplošnému zpoplatnění silniční infrastruktury. Ostatně i na dráze dopravci platí jen pár % nákladů, většina jde ze státního rozpočtu. Ovšem nemyslím si, že takové zpoplatnění by vedlo k nějakému poklesu silniční dopravy ve prospěch železnice. Cena je jeden faktor, ovšem ne jediný. Flexibilita, přepravované objemy, překládka, rychlost jsou další. Y.K. to napsal výstižně už dříve/výše.
Ano, jsem si vědom toho, že cena není jediný faktor, ale někde se odpichnout musíme.
Jistě je potřeba víc mluvit o tom, že nás poškozují i výluky, kdy se krásně křičí, dělejte to v noci, atd…, ale zatímco osobní vlak jde nahradit busem, tak nákladní dost dobře nejde nahradit, a tak přes den neprojedou, kvůli osobce, a v noci kvůli zastavenému provozu.
A samozřejmě i pořadí, kdy vše krom NEx je až za osobkou, to taky dvakrát nepomáhá.
Proč urputní prosazovači nákladní železnice volají po umělém zdražování silniční dopravy, že prý na dráze platí moc a nejde konkurovat. Nikoho ani nenapadne že by tedy bylo potřeba zlevnit poplatky na dráze aby mohla konkurovat. Ne my dobrovolně lobujeme aby se zdražilo všechno všem, aby se zdražilo veškeré zboží v krámech a veškeré suroviny a vstupy a tím i veškeré výrobky u nás vyráběné.
To mi fakt hlava nebere.
No ano, můžeme zlevnit železnici, ale dokud to bude tak, že zatímco vlak co jede 220 km, zaplatí poplatek za použití DC na celých 220 km, zatímco kamión, zaplatí poplatek (mýto) jen třeba na 20 km, protože zbytek jede po neplacených komunikacích, tak stále bude zvýhodněn. Tady je jen jedna cesta, zpoplatnit i silnici od km, ano můžeme zlevnit poplatek za použití DC na železnici, ale zároveň s tím musíme od km zpoplatnit i silnici.
Ve skutečnosti je to úplně jedno, nic to neřeší (tedy ano může to řešit financování silnic nižší třídy), ale neřeší to problém nákladní železniční dopravy. To co konkuruje železnici jezdí po dálnici a ne po okreskách.
Mně se na tenhle argument nelíbí ze dvou důvodů:
1) V podstatě tvrdí, že čím víc silnic plnejch kamionů, tím větší ráj tu budeme mít.
2) Je to argumentace „půlkruhem“ – pro přesun dopravy na železnici nemáme dostatečnou nabídku služeb (infrastrukturu), ale nějaká smysluplná výstavba infrastruktury nevychází ekonomicky, protože silniční doprava je moc levná.
Celý je to jen o tom, jestli nám to množství kamionů stojí za to.
To není úplně argument, spíš popis situace. K bodu 1: dostupná mobilita (lidí i zboží) je základem prosperity. Nemusí jít nutně o mobilitu zboží na kamionech, ale tato forma dnes vyhrává, protože všestranná flexibilita. K bodu 2: ano, železniční infrastruktura (nejen) pro nákladní dopravu je zanedbaná a nedostatečná. Vadí to někomu jinému, než železničním dopravcům? Bohužel asi ne. SŽ si nadále jede svou písničku ve stylu kšeftů pro osvědčené dodavatele, rozplývání peněz a lidských zdrojů v nanicovatých akcích. Ministerstvu dopravy je to asi jedno, hlavně že požaduje, aby SŽ držela při životě prakticky celou síť, bez rozdílu jestli slouží intenzivní… Číst vice »
Jenže tak to je až se nám to líbí nebo ne. Všechno co si koupíte má něco společného s dopravou. Kamiony jsou jen fyzický obraz poptávky a ekonomické prosperity (vyrábí se, kupuje se, tak se vozí). Podobnou roli plní kontejnery na vlaku co přijedou lodí z přístavů. Naopak tradiční nákladní doprava byla navázaná hlavně na energetický sektor a ten se sakra mění a měnit bude. Něco zůstává, ale výpadek energetického sektoru je příliš velká změna trhu. Kusové zásilky zmírají, protože se vyrábí menší a lehčí věci, na co celý vagon který nepřistaví kdykoliv… Výstavba železniční infra pro náklad je asi… Číst vice »
Přechod desetiny kamionů na železnici by znamenal totální ucpání našich hlavních koridorů.
kde teď jezdí prd.
Tam kde jezdí prd bude jezdit dál prd, pokud tam není zdroj výroby, nebo spotřeby který potřebuje železnici.
Prd jezdí do většiny okresních měst, kam jezdí hodně kamionů.
Uvolnila by se početná síla řidičů, která by mohla přejít do oborů s vyšší přidanou hodnotou.
Doporučuju s nějakým kamioňákem pokecat. Nejsou to lidi s nějakýma extra dovednostma nebo potenciálem.
No a co? Můžou rozvážet třeba dodávkama do krámů. I uklízečky jsou potřeba, a mnoho jiných povolání. Kromě toho se oblbují celý život tím, že nic kromě kroucení volantem nedělají. Kdyby se ve dvaceti naučili jiné řemeslo, klidně by ho mohli dělat.
Mmch, pokecal jsem.
Vám fakt přijde normální každodenní 40 km dlouhá kolona tisíců kamionů, táhnoucí se od Průhonic do Zdib? Která už je tam snad už jakoukoliv denní nebo noční hodinu ?
Tohle všechno mohla odvozit železnice, místo toho se nám tu táhne vlak na gumových kolech.
To mi ideální nepřijde, ale řešením není razantní zpoplatnění silnice. Proč to tak je už napsali předřečníci, zejména Y.K.
Nevim jak je to na zeleznici ale kdyz to clovek spocita tak kamiony na dalnici jsou pro statni rozpocet velka vzpruha. Spotrebni dan na PHM, DPH, dalnicni dan, myto. Myslim ze takovy vozokílometr v podanni gumokola bude za 10-12kc do kasy ne-li vice.
Raději než zařídit aby se nevyplatilo vozit zboží po cestě, zaříďme aby se vyplatilo vozit po železnici
Jak konkrétně?
Začal bych zrušením drážních úřadů následovaným zrušením legislativních omezení jednotlivých států a standardizací takovou aby státní hranice byla podobně nepodstatná pro vlak jako je teď pro kamion nebo letadlo…
Pak by se hodilo zapracovat na technologii řízení provozu na vytížených tratích protože pohledem železničáře je i na „přetížených“ koridorech prostě mrtvo.
No, pro začátek dobré 🙂
Drážní úřady a národní specifika prostě nezrušíte, tudy cesta nevede.
Přes hranice už jezdíme léta jak „Němci za války“, tady taky neušetříme.
K čemu je nám podle Vás „volný“ koridor, když nedostaneme další trasy v Elbtálu?
To máme zboží v Ústí nebo v Děčíně složit, odvézt po silnici nebo někdy i lodí do Drážďan a tam to zase naložit?
Mělo tam samozřejmě být …pohledem silničáře…, asi jak jsem přemýšlel o železnici tak jsem napsal něco jiného než jsem chtěl.
Asi tak, na cestě jede auto za autem, když stojím na nádraží na hlavním koridoru tak projedou tři vlaky za čtvrt hodiny, dva tam a jeden zpět.
Ten nápad přesunout 230 na Balkán tedy padl, nebo je to také součást té úvahy přesunu do zahraničí? Pro mladší nebo v lepším stavu 111,122,123 by se nenašla práce v Polsku, kde jezdí nejspíš ještě hodně starších 140,141,181,182 nebo ET22, ET41 v horším stavu, tedy se tam též v dalších 5-10 letech dá čekat velký úbytek lokomotiv a tedy i konkurence?
V Polsku těch starých elektrik taky ubývá, nahrazují je soudobé stroje polské i německé výroby. Nevím nevím, jestli tam ještě v budoucnu bude nějaká zásadní poptávka po dalších čtyřnápravových stejnosměrných 50+ let starých strojích.
Ubyde tam hodně uhlí, což bude znamenat i velký úbytek uhelných vlaků, ale jednak tam přibyde štěpka, jednak Poláci plánují rozšiřovat vlastní přístavy jako odpověď na přeplněné ostatní v Evropě, což jsou v obou případech lehčí vlaky, na mnohem rovnější geografii, než je u nás a ne zase o tolik delších, 850 metrů, kdy jestli tudy budou jezdit vlaky do Ostravy, Brna nebo Košic, Žiliny, tak ucelenky budou ale samozřejmě kratší.
No, pre 111 tam asi veľa práce nebude. Navyše, 111,122,123 nemajú prechodnosť na PKP a asi sa dnes už s takýmito starými strojmi nebude trápiť s úpravami a potrebnými povoleniami. 140/141/18x sú tam dlhé roky zabehané, takže tam je situácia iná …
Varianta je Ukrajina, ale tam jde o to jak rychle půjde přerozchodování.
Na Ukrajině v elektrické trakci zbyly na normálním rozchodu jen úseky Čierna / Záhony – Čop.
Ale bude se dále prodlužovat ne? V první fázi do Lvova.
Proto jsem psal o přerozchodování.
To je nesmysl nové podvozky vyrábět nikdo nebude.
Přerozchodovat chtějí tratě, bože..
Tady je jasně vidět, že „nahoře“ nevědí že ř.111 má jezdit pouze po ranžíru, tudíž žádné ETCS nepotřebuje. Ale očividně to s úplnou likvidací ranžírů po vzoru balkánu myslí Cargo vážně, že by se nějaké přepravy dostaly zpět na koleje už je asi úplná utopie.
731 > nejlepší lokomotiva na posun. Škoda každého rozpáleného kusu, ale chápu že je potřeba práce aspoň pro ty nový škopky 742.7
Jasně, chce to zpátky éru dělnických ředitelů, to bysme teprve viděli.
/s
I ta lokomotiva z ranžíru se musí občas někam dostat, odvézt nějaký vlak atd.
731 nejlepší lok na posun???asi ne.
Seřazovací nádraží nejsou ve vlastnictví CDC
Jen ať si 731 shoří v hutích. Kdyby fungovala, jak má, byla by to super lokomotiva. Kdyby…
jen jestli to nebude spíš rukama
Pokud zcela opustí JVZ, stane se z toho takový větší Hruška,nebo IDS Cargo. Docela bych si vsadil na vstup strategického partnera. Ano, myslím prodej. Oni nebojují, jen ustupují.
Úkol zní jasně…ČD Cargo nesmí provést žádné zboží…a nic ve zlém,ale pokud např.hodina práce správkaře stojí firmu téměř 1000Kč a na výplatní pásce má ,ale s bídou 200Kč na hodinu tak je asi něco špatně.Zdá se, že zaměstnanci v „podpalubí“(strojvedoucí,správkaři,vozmistři atd.) nestačí vydělávat na zaměstnance nad sebou, kteří jsou často placeni lépe než vyjmenované skupiny.
Když se podíváte kolik skočilo ČD Cargo ve ztrátě, musí vám být jasné, že to nejsou platy manažerů.
No, zato kvanta dodavatelů kdečeho už by to být mohla.
To není vůbec špatně. Podnikal jste někdy? Víte na co všechno musí zaměstnanec vydělat, aby jen udržel firmu na hladině? Víte kolik za něj firma ještě platí na obvodech státu? Kolik stojí energie, nájmy a vůbec vyhovět všem nataženým rukám státu? Máte velmi jednoduchý pohled na chod světa, ale za to velmi čistou hlavu.
Velmi dobře! 👏
Jenže třeba na správkárně zaměstnává cargo dost lidí, většinou ve vyšším věku pobírající za odbornou práci směšnou sumu. A kvalita práce odpovídá platu… Kbyby cargo počet správkařů zeštíhlilo, ale zajistilo by jim lepší platy a podmínky, kvalita práce by šla nahoru. Jinak jsou správkárny carga spíše pro smích.
Na správkarně je trvalý podstav.
Pokud jde o tu hodinu prace, tak vězte, že za české zdanění práce fakt Cargo nemůže. To je vizitka našich poslanců a nenasytnost státního aparátu. Věřte že pokud vám nekdo dá 200 na hodinu v čistém tak ho to možná 400 stojí….bez dalších nákladů do firmy.
Nesmysl.
Člověk by nakupoval jak vzteklej, mít ty prachy :/
Co? Ty šroty, kterých se zbavují?
Zrovna řada 708 moc šrot není.
Tak zrovna 708 už mají na krku třetí křížek a výkonem, rychlostí ani technikou taky neoslní
Tak kupte jen část něčeho, třeba jenom sběrač, trakční motor, spřáhlo anebo soukolí. Podle Vašich prostorových a finančních možností.
Což prachy, ale mít to kde zaparkovat nebo s tím dokonce kde jezdit.
Zajímavé je že jiným dopravců se vyplatí přebírat výkony které pro cargo byly „prodělečné“ a vozí to pomalu častěji než se to vozidlo před tím. Zakopaný pes bude asi v Jankovcové ulici než v provozu.
Já vím akorát o dřevu které čim dál víc vozí CityRail, nějakých štěpkách které vozí EP Cargo a Vápenci z kotouč Štramberk na Ralsko které jim vyfouklo PKP Cargo. Ale rozhodně si ostatní dopravci nevezmou zbývající manipuláky typu Kralupy-Velary, do Šluknovského a Broumovského výběžku, jeden vagon písku do sklárny v Desné, nebo jednu Zetku uhlí do Lysé nad Labem.
Zajímavé jsou třeba přepravy ocelových svitků do Kolína, Pardubic, HK…, které dnes vozí místo Carga ve větším množství DB Cargo. K podivení je např. mašina s jedním Shimms z Kolína nebo Pardubic do Humpolce a zpět. ČDC naopak bere hodně do vlastních rukou přepravy v Německu…
Ucelenek se Cargo zbavilo ve prospěch soukromých dopravců, kusovky se nevyplatí, obchodní oddělení jsou provázány s kamionovými dopravci. Tak jim zbyly pronajaté kanceláře v Jankovcově ulici a telefon na Trojka.
Je „zbavilo se“ to vhodné sloveso pro onen děj?
Nějaké přesvědčivé info o provázání obchodníků ČDC s kamionovými dopravci?
Cargo nikdy nekonalo nic proti tomuto ději, včetně výprodeje vozidel a vozů a následného pronájmu vozů sobě zpět, a zkušenost s obchodníky je osobní
Pokud vím, tak ČDC vozí kontejnery. K tomu je nezbytné domluvit přepravu z nádraží k zákazníkovi a tím pádem je zcela logické, že to řeší obchoďák s kamionovým dopravcem.
A tím je pojatý….
Pokud myslíte „podjatý“ … to má říct zákazníkovi, aby si to vyzvedl na nádraží a neotravoval? Pak o tu zakázku přijde celou.
poslední míle …..
Je logické a správné, že ČD Cargo takhle reaguje na pokles poptávky a dopravních výkonů. Snad to mají dobře spočítané, protože nové lokomotivy á 100 mil. Kč/ks příjmy ze šrotací určitě nevynahradí. Výsledkem pak sice může být menší firma, ale s velkými odpisy investičního majetku, která to finančně na klesajícím trhu neustojí.
Ovšem zeštíhlená firma s nepoužitelným strojovým parkem by taky byla k ničemu.
Souhlasím, ale začít by se mělo od toho jestli mám zakázky a jestli mi generují dost peněz, abych to celé ufinancoval. To znamená hlavně mít zakázky teď nebo v budoucnu.
Ovšem zakázky nebudou, když nebudou výrobní prostředky 🙂
Výrobní prostředky mají, zbavují se věci pro které už nikdy zakázky nebudou mít, a jenom požírají peníze
Můj příspěvek mířil na nutnost mít moderní lokomotivy pro mezinárodní provoz.
V zásadě to samé, tyhle stroje které mají okolo 50 let jsou poruchové a jejich údržba není levná.
No ve světle pokračujícího zeštihlování mě jen překvapuje to setrvání v instalaci ETCS do takových střepů jako je řada 130. Přitom výkonů moc není a v následujících letech by jistě mateřské ČD mohly nabídnout nějaké 162/362/363, pro které již nebudou mít využití.
Môže to byť vhodný artikel na lacný prenájom iným subjektom a teda dodatočný zdroj tržieb.
Jako že by ho kvůli vám teď měli vytrhat, když už ho všechny hrbaté rok mají? Dnešní optikou to byla samozřejmě chyba, ale tehdy si tak razantní pokles výkonů zjevně nikdo nepřipouštěl.
Ty 240 už jsou taky hotové? Děkuji za info.
No do jejich dílen se taky už hodně investovalo… Přitom další 162/3 by po reko na 363 udělaly lepší službu.
Skoro všechny 240 už mají ETCS, ale žádná nejezdí se zapnutým. Dodelavaji se posledni kusy. Tady to byla taky úplná zbytečnost montovat. Stačily by ty 242 a další reko 163 od ČD na 363.
240 má EDB. Pořizování 242 byla zbytečnost…
Zase jsou 242 o nějakých až 10 let méně unavené.
A více ulítané z osobky.Ono je to jedno. Cargo stejně dělá vše proto,aby mělo pouze pár ES,Traxxů a Vectronů.🤷🏼♂️
A vzhledem k tomu, že od konce 90.let jezdily na mnohem kvalitnějším svršku kolem Brna.
Kvalitnější svršek kolem Brna 😂😂
Ulítaný na ,,osobce“!
To sice má, ale je funkční?
Na prototypech byla tuším s 8 regulačními stupni, ale pak se to předělalo a EDB je strašně pomalá, než přečvachtá všech těch 32 stupňů na plný výkon 🙁
A taky tomu chybí samočinné spouštění od převodníku – neřekl bych, že EDB bude nějak moc využívaná.
S těmi 32 stupni to je do tahu ve vyšší rychlosti, u EDB ten problém není. Tam je spíš často obava o chlazení odporníku.
EDB byla tuším na 20 odboček, což přejede za chvilku,ale musels hlídat max. proud naTM 700 ampér jinak zaúčinkovala nadproudová ochrana.
130 jsou střepy? Z jaké řiti sis vycucal tyhle nesmysly?
Tím definitivně mizí z českých kolejí poslední typy lokomotiv, které dělaly železnici zajímavou, pestrou a přitažlivou…což se o nových strojích rozhodně říci nedá. Asi bude nadále železnice funkční a „moderní“ , ale rozhodně bez kouzla. Nudná, šedá, sterilní. Aspoň si to sedne k podobně “ sterilnímu “ přístupu SŽ, kdy již teď v rámci různých rekonstrukcí máme všude stejně nevkusné betonové přístřešky, odpadkové koše, lahvičky. No, ja tedy kouzlo v tomto rozhodně nevidím, stejně tak, jako na moderních nepohodlných jednotkách, které jsou jak přes kopírák a dokud od toho člověk nestojí metr, ani neví co to je.
Železnice od pradávna sloužila především k přepravě lidí a zboží, ne k šotoukájení nad typy lokomotiv.
No jo, jenže ty přepravy lidí a zboží jsme povětšinou bez mrknutí oka převedli na silnice, takže kolikrát jede nákladní vlak bez zátěže jen pro fotografy, zatímco náklad se vesele veze autem.
Tak určitě někdo kvůli vaší šotofilii vypravuje prázdné nákladní vlaky…
Občas nějaký nákladní fotovlak vyjede, ale samozřejmě za prachy vybrané mezi fotografy, nikoliv z libovůle dopravce.
AŽD do Straškova.
To se říkalo, když začínaly jezdit nové trakce, když se zaváděly unifikované nátěry (až po Najbrt – nepoznám podle barvy trakci $&@!*), když končila pára, když končily klasické soupravy na neelektrifokovaných tratích atd. No a svět se točí dál a šotouší víc lidí než kdy dřív.
Cesta do hlubin šotoušova postižení. 😉
Plaťte si tu nostalgii, prosím, ze svého…
Ja jen odmítám jako daňový poplatník podílet se na nákupech jedné jednotky za částku jedné miliardy. Jsme ČR, ne v Emirátech. Astronomicky žrárt na dluh umí každé hovado…
Jaké jednotky?
Jouda zůstane joudou. Stačí se posunout víc na pestrý východ….
Vozidel je pořád hodně. Vectrony, Traxy, Pantery, Slony a očekávané EMU400….
Jo infrastruktury ubývá, všude modrá zábradlí, zrušené místní gongy na nádražích. A málo kreativity, protihlukové stěny vždy stylem betonové koryto.
No, některé od sebe ovšem dnes těžko rozlišit, jak jsem tak koukal na fotky z polského veletrhu. Na druhou stranu, i mnoho starých řad vypadá skoro stejně, takže je to jedno. Hlavní je, aby to jezdilo co nejefektivněji, a současně to neztrácelo podíl na přepravách.
Dobře pamatuji doby, kdy jsem na jedné konkrétní lince večer co večer netušil, co právě depo vytáhne. Ze šotoperspektivy to bylo zajímavé, ale jako cestující už bych se do té doby nevracel.
Taky mi nějak nechybí přepřahy v Bohumíně, Břeclavi nebo Drážďanech. Moderní železnice je trochu nudná, a to je pro zákazníka jedině dobře.
Na druhou stranu jezdí mnohem víc dopravců, což tu pestrost zase zvyšuje 🙂
Bohumín (směrem na Polsko) je asi poslední pohraniční stanicí, kde se v dálkové osobce ještě přepřahá (plus tedy ještě Velenice se změnou trakce). Taky mi nechybí přepřahy v Summerau, Furth im Wald, Bad Schandau nebo kdysi dávno i v Horní Lidči 🙂
Večer? Deset minut před odjezdem, začal ve zdickém depu vždy cvrkot a už se hledalo, co vyjede a nepojde hned po opuštění depa. 😀
No, přepřahy v Bohumíně… tam se přece ještě prohazují i vagóny na IC z Polska.
Běžnému cestujícímu nechybí orezlé lokomotivy z poloviny minulého století, koženka, ani rozpadající se přístřešky, či chátrající nádražní budovy v kdejaké dědině.
Ale prdlajs, železnice má být efektivní přeprava osob/zboží – to věděli už naši předkové, když se budovalo dle „normálií“. Čím více unifikovaných prostředků, tím levnější.
Do určité míry. I unifikace se může přehnat a pak používat „vždycky to co se nehodí“.
Železnice nemá být primárně „pestrá a zajímavá“. Má primárně vozit osoby a náklad v co nejlepším poměru cena : výkon : bezpečnost.
Je dobře, že se zastaralé lokomotivy (a v osobní přepravě i jednotky a osobní vozy) vyřazují.
Tak to od ČDC normálně kupte a tu pestrost provozujte, vůbec nikdo vám v tom nebrání. A kdybyste koupil nějaké vysloužilé B²⁴⁹, mohl byste tu pestrost vrátit i do osobky …
No řekl bych, že železnice v současné době je stejně pestrá nebo dokonce pestřejší než po nástupu nových trakcí v 50. a 60. letech, kdy se masivně unifikovalo. Vždyť i ty uhelky jsou na jedno brdo. Nemrzí mě ani tak odchod starých řad jako spíš to, že nám pomalu mizí nákladní vlaky…
Je 21. století. Dobrý ráno!
Jestli si chceš fotit staré vlaky, tak během roku je vypravováno mnoho historických vlaků. Jaké máš zkušenosti s jízdou řady 122 přes celou republiku?
Škoda, že Cargo opustilo segment přeprav štěpky. Tedy toho, co by jim částečně mohlo ztracené zakázky vynahradit.
To samozřejmě neni pravda, ze by cargo štěpku nevozilo. Ždírec, Planá, Sušice…atd.
ČD Cargo štěpku přepravuje
A aký by bol dôvod tohto konania, keby to bola pravda?
Je to suchý, hoří to a mají na to moc nóbl vlaky…
Zajímavé, že štěpky vozí Cargo dál. Tvá teorie je děravá jako tvoje palice.
Tak zrovna 731 mně mrzí.
Však ony nezmizí úplně, jen Šauer od ČDC odkoupil už 3 kusy.
Přes 30 let stará mašina se stejnosměrnými TM plná stykačů a dalších pičičand ala ČKD bez jakéhokoliv modernizace s naftovým motorem, jehož emise nesplňují vůbec nic.
Tak hlavně ,že ty pičicandy ve Věžovkách z CZL nejsou,což? A porovnávat Favorita 731 z roku 1991 a cokoli z roku 2024/5, je tak trochu mimo,nemyslíte?
Co si Cargo koupilo, to má. Nebýt Carga, tak to CZL dávno není a třeba by se tady uplatnily mašiny od Voith nebo Gmeinder.
Voith s lokomotivama skončil tak rychle, jak začal a Gmeinder vyrobí pár kusů ročně. Relevantní konkurence k výrobkům CZ loko je Vossloh Kiel (v majetku CRRC, prototypy nové řady Modula se dělají v Číně) a Stadler Valencia.
Furt lepší CZL než pojízdná rafinérie od ČKD.