Velké zmenšování ČD Cargo. Vyřadí 4000 vozů, zmizí celé řady lokomotiv, i když další kupuje
ČD Cargo, posthkové lokomotivy 230, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Zmenšování souvisí s velkým poklesem přeprav.
Zmenšování souvisí s velkým poklesem přeprav.
No ve světle pokračujícího zeštihlování mě jen překvapuje to setrvání v instalaci ETCS do takových střepů jako je řada 130. Přitom výkonů moc není a v následujících letech by jistě mateřské ČD mohly nabídnout nějaké 162/362/363, pro které již nebudou mít využití.
Tím definitivně mizí z českých kolejí poslední typy lokomotiv, které dělaly železnici zajímavou, pestrou a přitažlivou…což se o nových strojích rozhodně říci nedá. Asi bude nadále železnice funkční a „moderní“ , ale rozhodně bez kouzla. Nudná, šedá, sterilní. Aspoň si to sedne k podobně “ sterilnímu “ přístupu SŽ, kdy již teď v rámci různých rekonstrukcí máme všude stejně nevkusné betonové přístřešky, odpadkové koše, lahvičky. No, ja tedy kouzlo v tomto rozhodně nevidím, stejně tak, jako na moderních nepohodlných jednotkách, které jsou jak přes kopírák a dokud od toho člověk nestojí metr, ani neví co to je.
Železnice od pradávna sloužila především k přepravě lidí a zboží, ne k šotoukájení nad typy lokomotiv.
To se říkalo, když začínaly jezdit nové trakce, když se zaváděly unifikované nátěry (až po Najbrt – nepoznám podle barvy trakci $&@!*), když končila pára, když končily klasické soupravy na neelektrifokovaných tratích atd. No a svět se točí dál a šotouší víc lidí než kdy dřív.
Cesta do hlubin šotoušova postižení. 😉
Škoda, že Cargo opustilo segment přeprav štěpky. Tedy toho, co by jim částečně mohlo ztracené zakázky vynahradit.
To samozřejmě neni pravda, ze by cargo štěpku nevozilo. Ždírec, Planá, Sušice…atd.
ČD Cargo štěpku přepravuje
A aký by bol dôvod tohto konania, keby to bola pravda?
Je to suchý, hoří to a mají na to moc nóbl vlaky…
Tak zrovna 731 mně mrzí.