Přehledně: Nádražní budovy určené k opravě. Nejdražší budou Pardubice a Plzeň
Nádraží České Budějovice před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministerstvo dopravy posílá na vládu seznam nádražních budov určených k opravě či modernizaci do roku 2025. Deník Zdopravy.cz má seznam
Jo a Valašské Meziříčí se mění okna a fasádu dělali .to chybí ve výčtu
Hlavně je v Jihomoravském kraji je potřeba prostavět kilometry zábradlí, 2 nástupiště, výtahy, obrovské podchody atd. ve stanicích, které jsou málo využívané (např. Řikonín či Níhov), ale na takový Tišnov, se kašle. Kdy se počítá s tou modernizací? Vždyť úsek po Řikoníně a Kuřim jsou po rekonstrukci, tak proč se zapomnělo na Tišnov? Jde o jednu z nejvyužívanějších žel.stanic v JMK vůbec!
Tišnov se připravuje. Bohužel se do něho nebude moci šáhnout, protože přes Vysočinu budou jezdit odklony kvůli výlukám na 1. TŽK. Jediné, co by se mělo stihnout, je Křižanov – Sklené.
Neví někdo, proč přesně jsou Pardubice tak drahé? To tam snad bude podlaha ze zlata, ne?
Rekonstrukce uzlu je, dle mych informaci, zahrnuta do stejne stavby.
S pozdravem Alfons
Nikoliv, uzel je za 4 mld. a budovu neobsahuje.
Protože Řepa…
Břeclavské nádraží mělo být hotové do konce června, posléze do konce prázdnin, pak se šéf SŽDC zaručil za otevření do konce září. Noa v půli října se otevřela hlavní část budovy pro cestující. A hle! Samé zábrany kam nelze. A to není řeč o tom, že by se do konce roku otevřely administrativní části (tedy vypadá to tak). A to nemluvě o tom, jak otřesně vypadají výdechy klimatizace z místností, které doslova trčí pod střechu přilehlého 1.peronu. Do toho svítíivý žlutý rozvod plynu. A to vše za kolik avizovanych 60 mil??
A jako bonus tekoucí střechy… Taková sprcha pro vystřízlivění.
Frenštát pod Radhoštěm tam už se pracuje cca 2 měsíce
Beroun opět bez dalších podrobností ze strany SŽDC. Za měsíc to bude půl roku od ukončení podávání nabídek, a stále „probíhá vyhodnocování zakázky“. Podle berounského Radničního listu byla oslovena vítězná firma s tím, aby doplnila nejasnosti ve své nabídce. A na to má neomezeně času? Nebo v čem je problém? Ptal jsem se SŽDC někdy v září, jak to vypadá, a bylo mi sděleno, že pokud vše půjde dobře, mělo by se začít v říjnu. Tak asi vše dobře nešlo… Já jen doufám, že to neskončí zrušením tendru, protože Beroun si tu rekonstrukci opravdu zaslouží. Navíc nejen, že ta hala… Číst vice »
Stavba trati Beroun Králův Dvůr skončí 6/2021. Budova není její součástí. Schodama to končí… Pak muže začít rekonstrukce budovy. Je to jiná stavba…
No ano, je to jiná stavba. Ale začít měla už někdy v srpnu, rozhodně ne 6/2021.
Beroun – odvolání jednoho z uchazečů…..
To už to někdy psal pan Sládek. Zajímavé, že město tvrdí s odvoláním na SŽDC, že jde o nějaké doplnění nejasností.
Každopádně pokud do toho vidíte, tušíte, v jaké fázi je řízení o odvolání?
Oprava Praha-Vysočany? Tam snad mají ten barák zbourat. Nebo už ne?
Uvedené údaje evidentně nejsou aktuální/správné. Reprezentativní příklad – viz např. „Rekonstrukce žst. Letohrad“ již probíhá a příští rok bude dokončena. Výše je uvedeno, že je v přípravě a bude se realizovat v letech 2021-2022. Asi by si mělo Ministerstvo dopravy u SŽDC ověřit údaje, které vytáhne ze šuplíku, než je pošle vládě.
V článku se píše o nádražních budovách. V Letohradě se rekonstruuje kolejiště, dělají se podchody a i ta cena je někde úplně jinde. Takže to vypadá že 2021-2022 se bude dělat „barák“ který se naposledy z části rekonstruoval před 10ti lety ?
No snad nikoho nenapadlo to tam nechat…
Ehm, mínusáři. Vám se ta barabizna jako líbí? (co tam vyvede dobrá správa se SUDOPem ponechme stranou…)
Já bych Vysočany raději zachoval včetně vší té špíny. Pro jistotu, co kdyby někdo chtěl točit další Scary Movie. 🙂
Cokoliv postavíte nového, do deseti let to bude taky špinavé, pokud to nikdo nebude udržovat. Zatímco ty původní budovy vydržely často 100 nebo 150 let.
Přesně tak. Bourat budovu jenom kvůli tomu, že je její okolí špinavé, je naprostý nesmysl. To bychom pak bourali snad úplně všechno. Nádraží Vysočany je jediné ostrovní nádraží v Praze a jedno z mála v ČR a byla by ho škoda.
Uvedené údaje správné jsou. v Letohradě dojde na rekonstrukci výpravky až v roce 2021. U Vysočan je myšlena výstaba nové výpravní budovy (viz např. Česká Lípa nebo Karlovy Vary).
Nové výpravní budovy budou i ve Zlíně, Vsetíně, Otrokovicích, Chodově,…..
Ne, udělá se z toho psí útulek. Současná budova nabízí stejný luxus jako psí bouda, takže je proto ideální.
*pro to
Můžu se zeptat na zdroj tabulky? Oprava budovy nádraží v Pardubicích za 2 mld. mi přijde celkem nákladná. Navíc není v souladu se zprávou z 8. 10., kde byl celkový rozpočet na opravy budov za rok asi 1,6 mld. (https://zdopravy.cz/prehledne-miliardy-do-obnovy-nadrazi-ktere-ceka-pristi-rok-vylepseni-35430/) Zajímalo by mě, co se změnilo a proč je to tak drahé?
Zdroj je materiál pro vládu. Ano, ty rozpory jsou značné a my se samozřejmě ptáme, proč se tak mění v řádu několika týdnů.
Rekonstrukce výpravky v Pardubicích má 2 etapy jedna cca 1,6miliardy a druhá cca 500milionů
I v tom odkaze jsou Pardubice uvedeny dvakrát. A proč je to tak drahý, Inu megalomanská stava (nehospodárná a částečně nevyužitelná) a navíc památkově chráněná s aktuálními autorskými právy).
Co vám na tom připadne megalomanské a nevyužitelné ?
Ty terasy co na nich staly cely ty desetileti ty kvetinace se zeleni. Jsou to obrovske plochy, ktere nejdou nijak vyuzit. Momentalne uz jsou prazdne, kvetinace zmizely.
Nejspíš bude v ceně i ten věžák,. co se má snad konvertovat na kanceláře.
Ty Pardubice se budou rekonstruovat komplet. Budova i kolejiště. Bude to kompletně „překopávat“. Přibude, krom jiného, i páté nástupiště.
Ach jo, to bude zase zkažených nádraží. Už zku..ili Kolín, tak teď Pardubice a další.
Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Pardubické nádraží potřebuje rekonstrukci jako sůl. Kolejiště, trakční vedení i budova a další.
Kolín je opravdu zku…. A doufám, že Pardubice dopadnou lépe.
Nevím, v Kolíně po rekonstrukci jsem ještě nebyl, tak nemohu hodnotit, ale doufám, že hospodu zachovali.
Nedávno jsem byl v Kolíně a zatím je hospoda zavřená.
Bohužel nezachovali.
Bude tam tipuji nějaký předražený Fast food, pizza, kafe za šedesát a tak podobně…
Lololol. A za kolik byste to kafe jako chtěl, aby bylo pitelný? Jihlavanku či jinej kekel si můžete koupit v automatu.
Kolín je naopak opraven velmi pěkně.
Jediné mínus, že opět zrušili restauraci v odbavovací hale, jak už je u oprav tradicí
No vzhledem ke klientele a celkové úrovni restaurace žádná škoda.
Ale šotoušci to milovali. Navíc, ono někdy je obtížnější rozeznat šotouše od váguse. Možná podle foťáku.
Párkrát jsem tam byl na jídle v poledne a špatně nevařili, navíc jsem se tam stavoval na pivo, při mých cestách a ani to nebylo špatné. Navíc docela přijatelné posezení, to Vám žádný moderní fast food nedá.
Myslím, že titulek článku „Přehledně: Nádražní budovy určené k opravě. Nejdražší budou Pardubice a Plzeň“ je zavádějící. Dle mých informací se např. ve zmiňovaných Pardubicích (akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“) jedná především o práce mimo budovu (úprava kolejiště, stavba nového nástupiště, prodloužení podchodu, vybudování lávky atd.). Rekonstrukce nádražní budovy a sousední administrativní budovy je plánována jako jiná investiční akce, která není ve výše uvedeném seznamu uvedena.
Nemáte pravdu jedná se o výpravní budovu.
Zajímalo by mě na základě jakých faktů jste došel k názoru, že nemám pravdu. V tabulce v článku výše je uvedená invest. akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“ (termín 2020-2023 a částka cca 2 mld.). Akce „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Pardubice“ je plánována na roky 2022-2024 a je na ní vyhrazeno tuším cca 600 mil. Viz např. https://www.stavby.szdc.cz/ stavby E-01 a ON-04 (kliknutím na stavbu se zobrazí info).
Myslím si, že cena přes 2 mld je dohromady jak za kolejiště tak budovu a to možná ještě bez hotelu.
Zajímalo by mě na základě jakých faktů jste došel k názoru, že nemám pravdu. V tabulce v článku výše je uvedená invest. akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“ (termín 2020-2023 a částka cca 2 mld.). Akce „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Pardubice“ je plánována na roky 2022-2024 za částku tuším cca 600 nebo 700 mil. Viz např. https://www.stavby.szdc.cz/ stavby E-01 a ON-04 (kliknutím na stavbu se zobrazí info).
Rekontrukce kolejiště bude stát přes 4 miliardy viz https://zdopravy.cz/szdc-chce-koncem-roku-vypsat-tendr-na-uzel-pardubice-cestujici-cekaji-velke-vyluky-23313/. Na mapě SŽDC ceny uvedeny nejsou tak si je sám nevymýšlejte když je neznáte aspoň se pak sám sebe nezmatete.
Byl bych rád, kdyby v Pardubicích po opravě zůstaly ty fotografie po obvodu haly a ta mozaika Československa, klidně by se mohla „doplnit směrem na východ až po Rachov, Jasyňju… To je to, co se mi tam vždy líbilo nejvíce…
Pardubická mozaika je úžasná a taky doufám, že zůstane, ale – je to hotové umělecké dílo, nevidím důvod proč ho nějak rozšiřovat, doplňovat. Tím by se úplně znehodnotila. Moně Lise taky nikdo nechce dokreslovat na pozadí sluníčko, aby to tam nebylo tak prázdný.
Fotografie co tam jsou už dávno nejsou ty původní.
Ano, myslím, že zmizely foto nádraží na Slovensku…
Nejen, je to nově (cca 10 let?) pojato „regionálně“, tj. místa v Pardubickém kraji. Osobně bych také raději černobílé fotky celostátní, působilo to nějak líp. A klidně doplnit i Vídeň, Budapešť, Krakov apod., když se tam z Pardubic jezdí. Význam toho nádraží je myslím větší, než jen regionální.
K tématu vřele doporučuji: https://www.televizeseznam.cz/video/gebrianvs/pardubice-jedno-z-nejkrasnejsich-nadrazi-u-nas-207197
Doufám, že nikoho nenapadne zkrátit tu mozaiku Československa.
Fotografie, bohužel, z velké části nahradily reklamy. Relay, Baker, Pont, teď naposledy i ČD. Ale je to velká škoda, reklama šla umístit i vkusně a foto zachovat.
Fotografie z celého Československa byly nahrazeny fotografiemi jen z Pardubického kraje. 🙁
Nechybí tam Louny?
Ty se mají opravovat? Sice to tam vypadá strašlivě, ale na druhou stranu to žádný uzel zrovna není.
Už se opravují…
Nejaky Louny ….. co takovej Chomutov … je to uzel a nema to ani nastupiste, v budove v zime mrzne … .
Pěkná tabulka, jen by mě zajímalo proč opravují prázdný barák v Kájově, kde přes tři roky nikdo není. Jinak přehled je to pěkný, jen doufám, že v roce 2022 už bude podle plánu většina nádraží opravená.
Nejspíš proto aby už prázdný nebyl.