Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Přehledně: Nádražní budovy určené k opravě. Nejdražší budou Pardubice a Plzeň

Nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy posílá na vládu seznam nádražních budov určených k opravě či modernizaci do roku 2025. Deník Zdopravy.cz má seznam o zhruba 90 položkách k dispozici a přináší jej svým čtenářům. Největší finanční položkou je nádraží Pardubice, jehož oživení vyjde na 2,1 miliardy korun. Stavba má začít už na jaře příštího roku.

Následuje hlavní nádraží v Plzni za 747 milionů (zahájení na podzim 2020), na zhruba 700 milionů pak vyjde záchrana Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží, která už probíhá. Necelých 600 milionů si pak vyžádá nádraží v Českých Budějovicích.

Seznam obsahuje i zavádějící informace, například oprava nádraží v Berouně je už v kolonce probíhajících realizací, ačkoliv Správa železniční dopravní cesty ještě nevybrala stavební firmu.

Pardubice hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pardubice hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
NádražíStavTermínKrajNáklady
České BudějovicePříprava5/2020 – 12/2022JHC584 392 000,00 Kč
PísekPříprava7/2020 – 6/2021JHC34 893 000,00 Kč
TáborPříprava11/2020 – 4/2022JHC98 334 000,00 Kč
Veselí nad LužnicíPříprava 4/2020 – 4/2021JHC46 381 000,00 Kč
StrakoniceRealizace6/2019 – 6/2020 JHC40 002 229,00 Kč
KájovPříprava zadání1/2021 – 12/2021JHC24 000 000,00 Kč
Hrušovany u BrnaPříprava zadání2/2021 – 8/2022 JHM29 642 907,00 Kč
Hrušovany nad JevišovkouPříprava9/2019 – 10/2020JHM39 007 804,00 Kč
BřeclavRealizace2/2018 – 8/2019JHM59 212 762,00 Kč
Moravské BrániceRealizace1/2019 – 1/2020JHM15 383 710,00 Kč
NedvědiceRealizace2/2019 – 3/2020 JHM12 085 548,00 Kč
Brno-Královo PolePříprava2/2020 – 6/2021 JHM93 234 025,00 Kč
Chlumec nad CidlinouPříprava zadání1/2022 – 6/2023KHR82 000 000,00 Kč
NáchodPo realizaci9/2016 – 7/2017 KHR35 250 000,00 Kč
JaroměřPříprava zadání9/2021 – 9/2022KHR89 627 000,00 Kč
Hradec Králové hlavní nádražíRealizace9/2017 – 7/2018KHR34 498 179,00 Kč
Nový BydžovRealizace9/2018 – 3/2020KHR27 997 157,00 Kč
Karlovy VaryPo realizaci4/2015 – 9/2016KVA87 079 301,00 Kč
SokolovPo realizaci10/2017 – 9/2018KVA27 446 000,00 Kč
ChebPříprava zadání10/2021 – 6/2023 KVA220 000 000,00 Kč
Bečov nad TeplouPříprava zadání9/2022 – 10/2023KVA73 791 088,00 Kč
Příprava zadání5/2021 – 5/2022KVA67 653 671,00 Kč
ChodovPříprava zadání11/2021 – 4/2023KVA28 000 000,00 Kč
TurnovPo realizaci9/2017 – 5/2018LBR29 987 366,00 Kč
Česká Lípa hlavní nádražíPo realizaci11/2015 – 4/2017LBR29 000 000,00 Kč
LiberecPříprava 2/2021 – 6/2022LBR120 800 000,00 Kč
SemilyRealizace9/2018 – 1/2020 LBR34 658 566,00 Kč
BohumínPříprava11/2019 – 11/2020MRS55 000 000,00 Kč
DětmarovicePo realizaci10/2017 – 1/2018MRS4 132 366,00 Kč
Opava západPříprava2/2020 – 8/2021MRS73 000 000,00 Kč
ValšovPříprava3/2020 – 5/2021MRS30 351 000,00 Kč
Ostrava-VítkovicePříprava 12/2021 – 5/2023MRS155 000 000,00 Kč
KopřivnicePříprava zadání12/2020 – 2/2022MRS27 650 000,00 Kč
Karviná hlavní nádražíPříprava zadání12/2020 – 12/2021MRS21 000 000,00 Kč
Kravaře ve SlezskuPříprava zadání7/2020 – 2/2022MRS18 000 000,00 Kč
HavířovRealizace5/2019 – 5/2021MRS138 730 530,00 Kč
Frenštát pod RadhoštěmPříprava8/2019– 5/2020MRS33 402 141,00 Kč
Ostrava hlavní nádražíPříprava9/2019 – 7/2020MRS21 932 366,00 Kč
Lipník nad BečvouPo realizaci10/2017 – 11/2018OLM19 700 000,00 Kč
HanušovicePříprava9/2019 – 12/2020OLM50 969 854,00 Kč
ŠternberkRealizace7/2019 – 12/2020 OLM40 452 335,00 Kč
PřerovRealizace9/2018 – 6/2012OLM26 500 000,00 Kč
Pardubice hlavní nádražíPříprava 4/2020 – 7/2023PBC2 114 590 451,00 Kč
LetohradPříprava zadání9/2021 – 9/2022PBC32 000 000,00 Kč
PřeloučPříprava zadání5/2021 – 2/2022PBC29 500 000,00 Kč
Plzeň hlavní nádražíPříprava11/2020 – 6/2023PLZ747 494 000,00 Kč
KlatovyPříprava zadání3/2023 – 6/2025PLZ300 000 000,00 Kč
Planá u Mariánských LázníPříprava zadání2/2020 – 3/2021PLZ35 000 000,00 Kč
Praha-SmíchovPřípravaNení stanovenoPRH424 890 030,00 Kč
Praha-RadotínPříprava zadání5/2022 – 4/2023PRH60 000 000,00 Kč
Praha hlavní nádražíRealizace / příprava5/2019 – 6/2021, 6/2021 – 4/2023PRH695 997 494,00 Kč
Praha-VysočanyPříprava8/2021 – 12/2021PRH52 452 753,00 Kč
Praha Zahradní městoRealizace5/2018 – 10/2021PRHNení vyčísleno*
Praha EdenRealizace 5/2018 – 10/2021PRHNení vyčísleno*
PříbramPo realizaci9/2017 – 4/2018STC9 705 239,00 Kč
KarlštejnPo realizaci8/2018 – 12/2018STC9 321 543,00 Kč
ZdicePo realizaci7/2017 – 12/2017STC8 794 376,00 Kč
NeratovicePo realizaci5/2017 – 10/2017STC6 277 692,00 Kč
Kutná Hora hlavní nádražíPo realizaci9/2017 – 12/2017 STC5 620 668,00 Kč
RakovníkPo realizaci3/2017 – 7/2017STC5 409 874,00 Kč
Mladá Boleslav hlavní nádražíPříprava 10/2021 – 6/2023STC61 000 000,00 Kč
Nymburk hlavní nádražíPříprava 6/2021 – 5/2023STC50 709 437,00 Kč
KladnoPříprava zadání11/2021 – 11/2023STC45 000 000,00 Kč
ČáslavPříprava zadání5/2022 – 2/2023STC30 000 000,00 Kč
BerounRealizace9/2019 – 10/2021STC271 895 574,00 Kč
KolínRealizace7/2018 – 8/2019STC74 535 451,00 Kč
ČelákoviceRealizace1/2017 – 6/2021STC25 000 000,00 Kč
Litoměřice horní nádražíPo realizaci8/2017 – 6/2018ULK11 482 764,00 Kč
Teplice v ČecháchPříprava zadání5/2022 – 5/2024 ULK391 000 000,00 Kč
MostPříprava 5/2022 – 5/2024ULK296 736 000,00 Kč
Roudnice nad LabemPříprava zadání7/2022 – 7/2024ULK76 234 845,00 Kč
LovosicePříprava zadání5/2022 – 6/2023ULK60 000 000,00 Kč
BílinaPříprava 9/2021– 12/2022ULK49 979 010,00 Kč
Benešov nad PloučnicíPříprava 8/2021 – 8/2022ULK25 600 000,00 Kč
Krásná LípaPříprava10/2021 – 10/2022ULK27 500 000,00 Kč
KřižanovPříprava9/2019 – 9/2020VYS58 285 560,00 Kč
TřebíčPříprava9/2019 – 9/2020VYS27 560 548,00 Kč
Sklené nad OslavouPříprava10/2019 – 12/2021VYS14 658 092,00 Kč
JihlavaPříprava 5/2021 – 10/2022VYS61 500 000,00 Kč
PřibyslavRealizace8/2018 – 8/2019VYS20 700 400,00 Kč
Světlá nad SázavouPříprava10/2020 – 2/2022VYS45 722 375,00 Kč
Staré Město u Uherského HradištěPo realizaci3/2018 – 9/2018ZLK5 153 293,00 Kč
Újezdec u LuhačovicPříprava zadání5/2021 – 6/2022 ZLK12 500 000,00 Kč
VsetínPříprava6/2020 – 6/2023ZLK57 000 000,00 Kč
Bystřice pod HostýnemPříprava2/2021 – 12/2021ZLKNení stanoveno*
Zlín středPříprava1/2021 – 11/2021ZLK202 000 000,00 Kč
Lípa nad DřevnicíPříprava4/2021 – 6/2022ZLK4 000 000,00 Kč
VizovicePříprava4/2021– 6/2022ZLK17 000 000,00 Kč
Rožnov pod RadhoštěmPříprava4/2020 – 11/2020ZLKNení stanoveno*
CELKEM   9 339 985 374,00 Kč
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jerry
Host
Jerry

Jo a Valašské Meziříčí se mění okna a fasádu dělali .to chybí ve výčtu

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Hlavně je v Jihomoravském kraji je potřeba prostavět kilometry zábradlí, 2 nástupiště, výtahy, obrovské podchody atd. ve stanicích, které jsou málo využívané (např. Řikonín či Níhov), ale na takový Tišnov, se kašle. Kdy se počítá s tou modernizací? Vždyť úsek po Řikoníně a Kuřim jsou po rekonstrukci, tak proč se zapomnělo na Tišnov? Jde o jednu z nejvyužívanějších žel.stanic v JMK vůbec!

Radekkk
Host
Radekkk

Tišnov se připravuje. Bohužel se do něho nebude moci šáhnout, protože přes Vysočinu budou jezdit odklony kvůli výlukám na 1. TŽK. Jediné, co by se mělo stihnout, je Křižanov – Sklené.

XXXD
Host
XXXD

Neví někdo, proč přesně jsou Pardubice tak drahé? To tam snad bude podlaha ze zlata, ne?

Alfons
Host
Alfons

Rekonstrukce uzlu je, dle mych informaci, zahrnuta do stejne stavby.

S pozdravem Alfons

Oskarák
Host
Oskarák

Nikoliv, uzel je za 4 mld. a budovu neobsahuje.

Oskarák
Host
Oskarák

Protože Řepa…

Jara 16
Host
Jara 16

Břeclavské nádraží mělo být hotové do konce června, posléze do konce prázdnin, pak se šéf SŽDC zaručil za otevření do konce září. Noa v půli října se otevřela hlavní část budovy pro cestující. A hle! Samé zábrany kam nelze. A to není řeč o tom, že by se do konce roku otevřely administrativní části (tedy vypadá to tak). A to nemluvě o tom, jak otřesně vypadají výdechy klimatizace z místností, které doslova trčí pod střechu přilehlého 1.peronu. Do toho svítíivý žlutý rozvod plynu. A to vše za kolik avizovanych 60 mil??
A jako bonus tekoucí střechy… Taková sprcha pro vystřízlivění.

Jerry
Host
Jerry

Frenštát pod Radhoštěm tam už se pracuje cca 2 měsíce

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Beroun opět bez dalších podrobností ze strany SŽDC. Za měsíc to bude půl roku od ukončení podávání nabídek, a stále „probíhá vyhodnocování zakázky“. Podle berounského Radničního listu byla oslovena vítězná firma s tím, aby doplnila nejasnosti ve své nabídce. A na to má neomezeně času? Nebo v čem je problém? Ptal jsem se SŽDC někdy v září, jak to vypadá, a bylo mi sděleno, že pokud vše půjde dobře, mělo by se začít v říjnu. Tak asi vše dobře nešlo… Já jen doufám, že to neskončí zrušením tendru, protože Beroun si tu rekonstrukci opravdu zaslouží. Navíc nejen, že ta hala… Číst vice »

ABC
Host
ABC

Stavba trati Beroun Králův Dvůr skončí 6/2021. Budova není její součástí. Schodama to končí… Pak muže začít rekonstrukce budovy. Je to jiná stavba…

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

No ano, je to jiná stavba. Ale začít měla už někdy v srpnu, rozhodně ne 6/2021.

Lektor
Host
Lektor

Beroun – odvolání jednoho z uchazečů…..

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

To už to někdy psal pan Sládek. Zajímavé, že město tvrdí s odvoláním na SŽDC, že jde o nějaké doplnění nejasností.

Každopádně pokud do toho vidíte, tušíte, v jaké fázi je řízení o odvolání?

VRT
Host
VRT

Oprava Praha-Vysočany? Tam snad mají ten barák zbourat. Nebo už ne?

Čtenář
Host
Čtenář

Uvedené údaje evidentně nejsou aktuální/správné. Reprezentativní příklad – viz např. „Rekonstrukce žst. Letohrad“ již probíhá a příští rok bude dokončena. Výše je uvedeno, že je v přípravě a bude se realizovat v letech 2021-2022. Asi by si mělo Ministerstvo dopravy u SŽDC ověřit údaje, které vytáhne ze šuplíku, než je pošle vládě.

Bobo
Host
Bobo

V článku se píše o nádražních budovách. V Letohradě se rekonstruuje kolejiště, dělají se podchody a i ta cena je někde úplně jinde. Takže to vypadá že 2021-2022 se bude dělat „barák“ který se naposledy z části rekonstruoval před 10ti lety ?

VRT
Host
VRT

No snad nikoho nenapadlo to tam nechat…

VRT
Host
VRT

Ehm, mínusáři. Vám se ta barabizna jako líbí? (co tam vyvede dobrá správa se SUDOPem ponechme stranou…)

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Já bych Vysočany raději zachoval včetně vší té špíny. Pro jistotu, co kdyby někdo chtěl točit další Scary Movie. 🙂

Karel
Host
Karel

Cokoliv postavíte nového, do deseti let to bude taky špinavé, pokud to nikdo nebude udržovat. Zatímco ty původní budovy vydržely často 100 nebo 150 let.

Štěpán
Host
Štěpán

Přesně tak. Bourat budovu jenom kvůli tomu, že je její okolí špinavé, je naprostý nesmysl. To bychom pak bourali snad úplně všechno. Nádraží Vysočany je jediné ostrovní nádraží v Praze a jedno z mála v ČR a byla by ho škoda.

Lektor
Host
Lektor

Uvedené údaje správné jsou. v Letohradě dojde na rekonstrukci výpravky až v roce 2021. U Vysočan je myšlena výstaba nové výpravní budovy (viz např. Česká Lípa nebo Karlovy Vary).

Lektor
Host
Lektor

Nové výpravní budovy budou i ve Zlíně, Vsetíně, Otrokovicích, Chodově,…..

XXXD
Host
XXXD

Ne, udělá se z toho psí útulek. Současná budova nabízí stejný luxus jako psí bouda, takže je proto ideální.

XXXD
Host
XXXD

*pro to

LuftDroid
Host
LuftDroid

Můžu se zeptat na zdroj tabulky? Oprava budovy nádraží v Pardubicích za 2 mld. mi přijde celkem nákladná. Navíc není v souladu se zprávou z 8. 10., kde byl celkový rozpočet na opravy budov za rok asi 1,6 mld. (https://zdopravy.cz/prehledne-miliardy-do-obnovy-nadrazi-ktere-ceka-pristi-rok-vylepseni-35430/) Zajímalo by mě, co se změnilo a proč je to tak drahé?

Jan Sůra
Admin

Zdroj je materiál pro vládu. Ano, ty rozpory jsou značné a my se samozřejmě ptáme, proč se tak mění v řádu několika týdnů.

Lektor
Host
Lektor

Rekonstrukce výpravky v Pardubicích má 2 etapy jedna cca 1,6miliardy a druhá cca 500milionů

Lektor
Host
Lektor

I v tom odkaze jsou Pardubice uvedeny dvakrát. A proč je to tak drahý, Inu megalomanská stava (nehospodárná a částečně nevyužitelná) a navíc památkově chráněná s aktuálními autorskými právy).

Jiří Kouba
Host
Jiří Kouba

Co vám na tom připadne megalomanské a nevyužitelné ?

Medved
Host
Medved

Ty terasy co na nich staly cely ty desetileti ty kvetinace se zeleni. Jsou to obrovske plochy, ktere nejdou nijak vyuzit. Momentalne uz jsou prazdne, kvetinace zmizely.

Radek
Host
Radek

Nejspíš bude v ceně i ten věžák,. co se má snad konvertovat na kanceláře.

Místní
Host
Místní

Ty Pardubice se budou rekonstruovat komplet. Budova i kolejiště. Bude to kompletně „překopávat“. Přibude, krom jiného, i páté nástupiště.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ach jo, to bude zase zkažených nádraží. Už zku..ili Kolín, tak teď Pardubice a další.

Zapa
Host
Zapa

Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Dominik
Host
Dominik

Pardubické nádraží potřebuje rekonstrukci jako sůl. Kolejiště, trakční vedení i budova a další.

Pišta
Host
Pišta

Kolín je opravdu zku…. A doufám, že Pardubice dopadnou lépe.

Dominik
Host
Dominik

Nevím, v Kolíně po rekonstrukci jsem ještě nebyl, tak nemohu hodnotit, ale doufám, že hospodu zachovali.

Kkarel
Host
Kkarel

Nedávno jsem byl v Kolíně a zatím je hospoda zavřená.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Bohužel nezachovali.
Bude tam tipuji nějaký předražený Fast food, pizza, kafe za šedesát a tak podobně…

čecháček
Host
čecháček

Lololol. A za kolik byste to kafe jako chtěl, aby bylo pitelný? Jihlavanku či jinej kekel si můžete koupit v automatu.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Kolín je naopak opraven velmi pěkně.
Jediné mínus, že opět zrušili restauraci v odbavovací hale, jak už je u oprav tradicí

Lektor
Host
Lektor

No vzhledem ke klientele a celkové úrovni restaurace žádná škoda.

VRT
Host
VRT

Ale šotoušci to milovali. Navíc, ono někdy je obtížnější rozeznat šotouše od váguse. Možná podle foťáku.

Dominik
Host
Dominik

Párkrát jsem tam byl na jídle v poledne a špatně nevařili, navíc jsem se tam stavoval na pivo, při mých cestách a ani to nebylo špatné. Navíc docela přijatelné posezení, to Vám žádný moderní fast food nedá.

Čtenář
Host
Čtenář

Myslím, že titulek článku „Přehledně: Nádražní budovy určené k opravě. Nejdražší budou Pardubice a Plzeň“ je zavádějící. Dle mých informací se např. ve zmiňovaných Pardubicích (akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“) jedná především o práce mimo budovu (úprava kolejiště, stavba nového nástupiště, prodloužení podchodu, vybudování lávky atd.). Rekonstrukce nádražní budovy a sousední administrativní budovy je plánována jako jiná investiční akce, která není ve výše uvedeném seznamu uvedena.

Lektor
Host
Lektor

Nemáte pravdu jedná se o výpravní budovu.

Čtenář
Host
Čtenář

Zajímalo by mě na základě jakých faktů jste došel k názoru, že nemám pravdu. V tabulce v článku výše je uvedená invest. akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“ (termín 2020-2023 a částka cca 2 mld.). Akce „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Pardubice“ je plánována na roky 2022-2024 a je na ní vyhrazeno tuším cca 600 mil. Viz např. https://www.stavby.szdc.cz/ stavby E-01 a ON-04 (kliknutím na stavbu se zobrazí info).

Pišta
Host
Pišta

Myslím si, že cena přes 2 mld je dohromady jak za kolejiště tak budovu a to možná ještě bez hotelu.

Čtenář
Host
Čtenář

Zajímalo by mě na základě jakých faktů jste došel k názoru, že nemám pravdu. V tabulce v článku výše je uvedená invest. akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“ (termín 2020-2023 a částka cca 2 mld.). Akce „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Pardubice“ je plánována na roky 2022-2024 za částku tuším cca 600 nebo 700 mil. Viz např. https://www.stavby.szdc.cz/ stavby E-01 a ON-04 (kliknutím na stavbu se zobrazí info).

Lektor
Host
Lektor

Rekontrukce kolejiště bude stát přes 4 miliardy viz https://zdopravy.cz/szdc-chce-koncem-roku-vypsat-tendr-na-uzel-pardubice-cestujici-cekaji-velke-vyluky-23313/. Na mapě SŽDC ceny uvedeny nejsou tak si je sám nevymýšlejte když je neznáte aspoň se pak sám sebe nezmatete.

Džamel
Host
Džamel

Byl bych rád, kdyby v Pardubicích po opravě zůstaly ty fotografie po obvodu haly a ta mozaika Československa, klidně by se mohla „doplnit směrem na východ až po Rachov, Jasyňju… To je to, co se mi tam vždy líbilo nejvíce…

Kubrt
Host
Kubrt

Pardubická mozaika je úžasná a taky doufám, že zůstane, ale – je to hotové umělecké dílo, nevidím důvod proč ho nějak rozšiřovat, doplňovat. Tím by se úplně znehodnotila. Moně Lise taky nikdo nechce dokreslovat na pozadí sluníčko, aby to tam nebylo tak prázdný.

Lektor
Host
Lektor

Fotografie co tam jsou už dávno nejsou ty původní.

Pišta
Host
Pišta

Ano, myslím, že zmizely foto nádraží na Slovensku…

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Nejen, je to nově (cca 10 let?) pojato „regionálně“, tj. místa v Pardubickém kraji. Osobně bych také raději černobílé fotky celostátní, působilo to nějak líp. A klidně doplnit i Vídeň, Budapešť, Krakov apod., když se tam z Pardubic jezdí. Význam toho nádraží je myslím větší, než jen regionální.

VRT
Host
VRT
Alibaba
Host
Alibaba

Doufám, že nikoho nenapadne zkrátit tu mozaiku Československa.

Dominik
Host
Dominik

Fotografie, bohužel, z velké části nahradily reklamy. Relay, Baker, Pont, teď naposledy i ČD. Ale je to velká škoda, reklama šla umístit i vkusně a foto zachovat.

Alibaba
Host
Alibaba

Fotografie z celého Československa byly nahrazeny fotografiemi jen z Pardubického kraje. 🙁

Hxy
Host
Hxy

Nechybí tam Louny?

V. K.
Host
V. K.

Ty se mají opravovat? Sice to tam vypadá strašlivě, ale na druhou stranu to žádný uzel zrovna není.

Hxy
Host
Hxy

Už se opravují…

Bespi
Host
Bespi

Nejaky Louny ….. co takovej Chomutov … je to uzel a nema to ani nastupiste, v budove v zime mrzne … .

noerf
Host
noerf

Pěkná tabulka, jen by mě zajímalo proč opravují prázdný barák v Kájově, kde přes tři roky nikdo není. Jinak přehled je to pěkný, jen doufám, že v roce 2022 už bude podle plánu většina nádraží opravená.

Lektor
Host
Lektor

Nejspíš proto aby už prázdný nebyl.