umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Přehledně: Nádražní budovy určené k opravě. Nejdražší budou Pardubice a Plzeň

Nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy posílá na vládu seznam nádražních budov určených k opravě či modernizaci do roku 2025. Deník Zdopravy.cz má seznam o zhruba 90 položkách k dispozici a přináší jej svým čtenářům. Největší finanční položkou je nádraží Pardubice, jehož oživení vyjde na 2,1 miliardy korun. Stavba má začít už na jaře příštího roku.

Následuje hlavní nádraží v Plzni za 747 milionů (zahájení na podzim 2020), na zhruba 700 milionů pak vyjde záchrana Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží, která už probíhá. Necelých 600 milionů si pak vyžádá nádraží v Českých Budějovicích.

Seznam obsahuje i zavádějící informace, například oprava nádraží v Berouně je už v kolonce probíhajících realizací, ačkoliv Správa železniční dopravní cesty ještě nevybrala stavební firmu.

Pardubice hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pardubice hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nádraží Stav Termín Kraj Náklady
České Budějovice Příprava 5/2020 – 12/2022 JHC 584 392 000,00 Kč
Písek Příprava 7/2020 – 6/2021 JHC 34 893 000,00 Kč
Tábor Příprava 11/2020 – 4/2022 JHC 98 334 000,00 Kč
Veselí nad Lužnicí Příprava 4/2020 – 4/2021 JHC 46 381 000,00 Kč
Strakonice Realizace 6/2019 – 6/2020 JHC 40 002 229,00 Kč
Kájov Příprava zadání 1/2021 – 12/2021 JHC 24 000 000,00 Kč
Hrušovany u Brna Příprava zadání 2/2021 – 8/2022 JHM 29 642 907,00 Kč
Hrušovany nad Jevišovkou Příprava 9/2019 – 10/2020 JHM 39 007 804,00 Kč
Břeclav Realizace 2/2018 – 8/2019 JHM 59 212 762,00 Kč
Moravské Bránice Realizace 1/2019 – 1/2020 JHM 15 383 710,00 Kč
Nedvědice Realizace 2/2019 – 3/2020 JHM 12 085 548,00 Kč
Brno-Královo Pole Příprava 2/2020 – 6/2021 JHM 93 234 025,00 Kč
Chlumec nad Cidlinou Příprava zadání 1/2022 – 6/2023 KHR 82 000 000,00 Kč
Náchod Po realizaci 9/2016 – 7/2017 KHR 35 250 000,00 Kč
Jaroměř Příprava zadání 9/2021 – 9/2022 KHR 89 627 000,00 Kč
Hradec Králové hlavní nádraží Realizace 9/2017 – 7/2018 KHR 34 498 179,00 Kč
Nový Bydžov Realizace 9/2018 – 3/2020 KHR 27 997 157,00 Kč
Karlovy Vary Po realizaci 4/2015 – 9/2016 KVA 87 079 301,00 Kč
Sokolov Po realizaci 10/2017 – 9/2018 KVA 27 446 000,00 Kč
Cheb Příprava zadání 10/2021 – 6/2023 KVA 220 000 000,00 Kč
Bečov nad Teplou Příprava zadání 9/2022 – 10/2023 KVA 73 791 088,00 Kč
Příprava zadání 5/2021 – 5/2022 KVA 67 653 671,00 Kč
Chodov Příprava zadání 11/2021 – 4/2023 KVA 28 000 000,00 Kč
Turnov Po realizaci 9/2017 – 5/2018 LBR 29 987 366,00 Kč
Česká Lípa hlavní nádraží Po realizaci 11/2015 – 4/2017 LBR 29 000 000,00 Kč
Liberec Příprava 2/2021 – 6/2022 LBR 120 800 000,00 Kč
Semily Realizace 9/2018 – 1/2020 LBR 34 658 566,00 Kč
Bohumín Příprava 11/2019 – 11/2020 MRS 55 000 000,00 Kč
Dětmarovice Po realizaci 10/2017 – 1/2018 MRS 4 132 366,00 Kč
Opava západ Příprava 2/2020 – 8/2021 MRS 73 000 000,00 Kč
Valšov Příprava 3/2020 – 5/2021 MRS 30 351 000,00 Kč
Ostrava-Vítkovice Příprava 12/2021 – 5/2023 MRS 155 000 000,00 Kč
Kopřivnice Příprava zadání 12/2020 – 2/2022 MRS 27 650 000,00 Kč
Karviná hlavní nádraží Příprava zadání 12/2020 – 12/2021 MRS 21 000 000,00 Kč
Kravaře ve Slezsku Příprava zadání 7/2020 – 2/2022 MRS 18 000 000,00 Kč
Havířov Realizace 5/2019 – 5/2021 MRS 138 730 530,00 Kč
Frenštát pod Radhoštěm Příprava 8/2019– 5/2020 MRS 33 402 141,00 Kč
Ostrava hlavní nádraží Příprava 9/2019 – 7/2020 MRS 21 932 366,00 Kč
Lipník nad Bečvou Po realizaci 10/2017 – 11/2018 OLM 19 700 000,00 Kč
Hanušovice Příprava 9/2019 – 12/2020 OLM 50 969 854,00 Kč
Šternberk Realizace 7/2019 – 12/2020 OLM 40 452 335,00 Kč
Přerov Realizace 9/2018 – 6/2012 OLM 26 500 000,00 Kč
Pardubice hlavní nádraží Příprava 4/2020 – 7/2023 PBC 2 114 590 451,00 Kč
Letohrad Příprava zadání 9/2021 – 9/2022 PBC 32 000 000,00 Kč
Přelouč Příprava zadání 5/2021 – 2/2022 PBC 29 500 000,00 Kč
Plzeň hlavní nádraží Příprava 11/2020 – 6/2023 PLZ 747 494 000,00 Kč
Klatovy Příprava zadání 3/2023 – 6/2025 PLZ 300 000 000,00 Kč
Planá u Mariánských Lázní Příprava zadání 2/2020 – 3/2021 PLZ 35 000 000,00 Kč
Praha-Smíchov Příprava Není stanoveno PRH 424 890 030,00 Kč
Praha-Radotín Příprava zadání 5/2022 – 4/2023 PRH 60 000 000,00 Kč
Praha hlavní nádraží Realizace / příprava 5/2019 – 6/2021, 6/2021 – 4/2023 PRH 695 997 494,00 Kč
Praha-Vysočany Příprava 8/2021 – 12/2021 PRH 52 452 753,00 Kč
Praha Zahradní město Realizace 5/2018 – 10/2021 PRH Není vyčísleno*
Praha Eden Realizace 5/2018 – 10/2021 PRH Není vyčísleno*
Příbram Po realizaci 9/2017 – 4/2018 STC 9 705 239,00 Kč
Karlštejn Po realizaci 8/2018 – 12/2018 STC 9 321 543,00 Kč
Zdice Po realizaci 7/2017 – 12/2017 STC 8 794 376,00 Kč
Neratovice Po realizaci 5/2017 – 10/2017 STC 6 277 692,00 Kč
Kutná Hora hlavní nádraží Po realizaci 9/2017 – 12/2017 STC 5 620 668,00 Kč
Rakovník Po realizaci 3/2017 – 7/2017 STC 5 409 874,00 Kč
Mladá Boleslav hlavní nádraží Příprava 10/2021 – 6/2023 STC 61 000 000,00 Kč
Nymburk hlavní nádraží Příprava 6/2021 – 5/2023 STC 50 709 437,00 Kč
Kladno Příprava zadání 11/2021 – 11/2023 STC 45 000 000,00 Kč
Čáslav Příprava zadání 5/2022 – 2/2023 STC 30 000 000,00 Kč
Beroun Realizace 9/2019 – 10/2021 STC 271 895 574,00 Kč
Kolín Realizace 7/2018 – 8/2019 STC 74 535 451,00 Kč
Čelákovice Realizace 1/2017 – 6/2021 STC 25 000 000,00 Kč
Litoměřice horní nádraží Po realizaci 8/2017 – 6/2018 ULK 11 482 764,00 Kč
Teplice v Čechách Příprava zadání 5/2022 – 5/2024 ULK 391 000 000,00 Kč
Most Příprava 5/2022 – 5/2024 ULK 296 736 000,00 Kč
Roudnice nad Labem Příprava zadání 7/2022 – 7/2024 ULK 76 234 845,00 Kč
Lovosice Příprava zadání 5/2022 – 6/2023 ULK 60 000 000,00 Kč
Bílina Příprava 9/2021– 12/2022 ULK 49 979 010,00 Kč
Benešov nad Ploučnicí Příprava 8/2021 – 8/2022 ULK 25 600 000,00 Kč
Krásná Lípa Příprava 10/2021 – 10/2022 ULK 27 500 000,00 Kč
Křižanov Příprava 9/2019 – 9/2020 VYS 58 285 560,00 Kč
Třebíč Příprava 9/2019 – 9/2020 VYS 27 560 548,00 Kč
Sklené nad Oslavou Příprava 10/2019 – 12/2021 VYS 14 658 092,00 Kč
Jihlava Příprava 5/2021 – 10/2022 VYS 61 500 000,00 Kč
Přibyslav Realizace 8/2018 – 8/2019 VYS 20 700 400,00 Kč
Světlá nad Sázavou Příprava 10/2020 – 2/2022 VYS 45 722 375,00 Kč
Staré Město u Uherského Hradiště Po realizaci 3/2018 – 9/2018 ZLK 5 153 293,00 Kč
Újezdec u Luhačovic Příprava zadání 5/2021 – 6/2022 ZLK 12 500 000,00 Kč
Vsetín Příprava 6/2020 – 6/2023 ZLK 57 000 000,00 Kč
Bystřice pod Hostýnem Příprava 2/2021 – 12/2021 ZLK Není stanoveno*
Zlín střed Příprava 1/2021 – 11/2021 ZLK 202 000 000,00 Kč
Lípa nad Dřevnicí Příprava 4/2021 – 6/2022 ZLK 4 000 000,00 Kč
Vizovice Příprava 4/2021– 6/2022 ZLK 17 000 000,00 Kč
Rožnov pod Radhoštěm Příprava 4/2020 – 11/2020 ZLK Není stanoveno*
CELKEM       9 339 985 374,00 Kč
67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Jo a Valašské Meziříčí se mění okna a fasádu dělali .to chybí ve výčtu

Jedine vlaky

Hlavně je v Jihomoravském kraji je potřeba prostavět kilometry zábradlí, 2 nástupiště, výtahy, obrovské podchody atd. ve stanicích, které jsou málo využívané (např. Řikonín či Níhov), ale na takový Tišnov, se kašle. Kdy se počítá s tou modernizací? Vždyť úsek po Řikoníně a Kuřim jsou po rekonstrukci, tak proč se zapomnělo na Tišnov? Jde o jednu z nejvyužívanějších žel.stanic v JMK vůbec!

Radekkk

Tišnov se připravuje. Bohužel se do něho nebude moci šáhnout, protože přes Vysočinu budou jezdit odklony kvůli výlukám na 1. TŽK. Jediné, co by se mělo stihnout, je Křižanov – Sklené.

XXXD

Neví někdo, proč přesně jsou Pardubice tak drahé? To tam snad bude podlaha ze zlata, ne?

Alfons

Rekonstrukce uzlu je, dle mych informaci, zahrnuta do stejne stavby.

S pozdravem Alfons

Oskarák

Nikoliv, uzel je za 4 mld. a budovu neobsahuje.

Oskarák

Protože Řepa…

Jara 16

Břeclavské nádraží mělo být hotové do konce června, posléze do konce prázdnin, pak se šéf SŽDC zaručil za otevření do konce září. Noa v půli října se otevřela hlavní část budovy pro cestující. A hle! Samé zábrany kam nelze. A to není řeč o tom, že by se do konce roku otevřely administrativní části (tedy vypadá to tak). A to nemluvě o tom, jak otřesně vypadají výdechy klimatizace z místností, které doslova trčí pod střechu přilehlého 1.peronu. Do toho svítíivý žlutý rozvod plynu. A to vše za kolik avizovanych 60 mil??
A jako bonus tekoucí střechy… Taková sprcha pro vystřízlivění.

Jerry

Frenštát pod Radhoštěm tam už se pracuje cca 2 měsíce

SaulGoodman

Beroun opět bez dalších podrobností ze strany SŽDC. Za měsíc to bude půl roku od ukončení podávání nabídek, a stále „probíhá vyhodnocování zakázky“. Podle berounského Radničního listu byla oslovena vítězná firma s tím, aby doplnila nejasnosti ve své nabídce. A na to má neomezeně času? Nebo v čem je problém? Ptal jsem se SŽDC někdy v září, jak to vypadá, a bylo mi sděleno, že pokud vše půjde dobře, mělo by se začít v říjnu. Tak asi vše dobře nešlo… Já jen doufám, že to neskončí zrušením tendru, protože Beroun si tu rekonstrukci opravdu zaslouží. Navíc nejen, že ta hala… Číst vice »

ABC

Stavba trati Beroun Králův Dvůr skončí 6/2021. Budova není její součástí. Schodama to končí… Pak muže začít rekonstrukce budovy. Je to jiná stavba…

SaulGoodman

No ano, je to jiná stavba. Ale začít měla už někdy v srpnu, rozhodně ne 6/2021.

Lektor

Beroun – odvolání jednoho z uchazečů…..

SaulGoodman

To už to někdy psal pan Sládek. Zajímavé, že město tvrdí s odvoláním na SŽDC, že jde o nějaké doplnění nejasností.

Každopádně pokud do toho vidíte, tušíte, v jaké fázi je řízení o odvolání?

VRT

Oprava Praha-Vysočany? Tam snad mají ten barák zbourat. Nebo už ne?

Čtenář

Uvedené údaje evidentně nejsou aktuální/správné. Reprezentativní příklad – viz např. „Rekonstrukce žst. Letohrad“ již probíhá a příští rok bude dokončena. Výše je uvedeno, že je v přípravě a bude se realizovat v letech 2021-2022. Asi by si mělo Ministerstvo dopravy u SŽDC ověřit údaje, které vytáhne ze šuplíku, než je pošle vládě.

Bobo

V článku se píše o nádražních budovách. V Letohradě se rekonstruuje kolejiště, dělají se podchody a i ta cena je někde úplně jinde. Takže to vypadá že 2021-2022 se bude dělat „barák“ který se naposledy z části rekonstruoval před 10ti lety ?

VRT

No snad nikoho nenapadlo to tam nechat…

VRT

Ehm, mínusáři. Vám se ta barabizna jako líbí? (co tam vyvede dobrá správa se SUDOPem ponechme stranou…)

Tomáš Záruba

Já bych Vysočany raději zachoval včetně vší té špíny. Pro jistotu, co kdyby někdo chtěl točit další Scary Movie. 🙂

Karel

Cokoliv postavíte nového, do deseti let to bude taky špinavé, pokud to nikdo nebude udržovat. Zatímco ty původní budovy vydržely často 100 nebo 150 let.

Štěpán

Přesně tak. Bourat budovu jenom kvůli tomu, že je její okolí špinavé, je naprostý nesmysl. To bychom pak bourali snad úplně všechno. Nádraží Vysočany je jediné ostrovní nádraží v Praze a jedno z mála v ČR a byla by ho škoda.

Lektor

Uvedené údaje správné jsou. v Letohradě dojde na rekonstrukci výpravky až v roce 2021. U Vysočan je myšlena výstaba nové výpravní budovy (viz např. Česká Lípa nebo Karlovy Vary).

Lektor

Nové výpravní budovy budou i ve Zlíně, Vsetíně, Otrokovicích, Chodově,…..

XXXD

Ne, udělá se z toho psí útulek. Současná budova nabízí stejný luxus jako psí bouda, takže je proto ideální.

XXXD

*pro to

LuftDroid

Můžu se zeptat na zdroj tabulky? Oprava budovy nádraží v Pardubicích za 2 mld. mi přijde celkem nákladná. Navíc není v souladu se zprávou z 8. 10., kde byl celkový rozpočet na opravy budov za rok asi 1,6 mld. (https://zdopravy.cz/prehledne-miliardy-do-obnovy-nadrazi-ktere-ceka-pristi-rok-vylepseni-35430/) Zajímalo by mě, co se změnilo a proč je to tak drahé?

Jan Sůra

Zdroj je materiál pro vládu. Ano, ty rozpory jsou značné a my se samozřejmě ptáme, proč se tak mění v řádu několika týdnů.

Lektor

Rekonstrukce výpravky v Pardubicích má 2 etapy jedna cca 1,6miliardy a druhá cca 500milionů

Lektor

I v tom odkaze jsou Pardubice uvedeny dvakrát. A proč je to tak drahý, Inu megalomanská stava (nehospodárná a částečně nevyužitelná) a navíc památkově chráněná s aktuálními autorskými právy).

Jiří Kouba

Co vám na tom připadne megalomanské a nevyužitelné ?

Medved

Ty terasy co na nich staly cely ty desetileti ty kvetinace se zeleni. Jsou to obrovske plochy, ktere nejdou nijak vyuzit. Momentalne uz jsou prazdne, kvetinace zmizely.

Radek

Nejspíš bude v ceně i ten věžák,. co se má snad konvertovat na kanceláře.

Místní

Ty Pardubice se budou rekonstruovat komplet. Budova i kolejiště. Bude to kompletně „překopávat“. Přibude, krom jiného, i páté nástupiště.

HonzaEM

Ach jo, to bude zase zkažených nádraží. Už zku..ili Kolín, tak teď Pardubice a další.

Zapa

Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Dominik

Pardubické nádraží potřebuje rekonstrukci jako sůl. Kolejiště, trakční vedení i budova a další.

Pišta

Kolín je opravdu zku…. A doufám, že Pardubice dopadnou lépe.

Dominik

Nevím, v Kolíně po rekonstrukci jsem ještě nebyl, tak nemohu hodnotit, ale doufám, že hospodu zachovali.

Kkarel

Nedávno jsem byl v Kolíně a zatím je hospoda zavřená.

Železničář z venkova

Bohužel nezachovali.
Bude tam tipuji nějaký předražený Fast food, pizza, kafe za šedesát a tak podobně…

čecháček

Lololol. A za kolik byste to kafe jako chtěl, aby bylo pitelný? Jihlavanku či jinej kekel si můžete koupit v automatu.

Železničář z venkova

Kolín je naopak opraven velmi pěkně.
Jediné mínus, že opět zrušili restauraci v odbavovací hale, jak už je u oprav tradicí

Lektor

No vzhledem ke klientele a celkové úrovni restaurace žádná škoda.

VRT

Ale šotoušci to milovali. Navíc, ono někdy je obtížnější rozeznat šotouše od váguse. Možná podle foťáku.

Dominik

Párkrát jsem tam byl na jídle v poledne a špatně nevařili, navíc jsem se tam stavoval na pivo, při mých cestách a ani to nebylo špatné. Navíc docela přijatelné posezení, to Vám žádný moderní fast food nedá.

Čtenář

Myslím, že titulek článku „Přehledně: Nádražní budovy určené k opravě. Nejdražší budou Pardubice a Plzeň“ je zavádějící. Dle mých informací se např. ve zmiňovaných Pardubicích (akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“) jedná především o práce mimo budovu (úprava kolejiště, stavba nového nástupiště, prodloužení podchodu, vybudování lávky atd.). Rekonstrukce nádražní budovy a sousední administrativní budovy je plánována jako jiná investiční akce, která není ve výše uvedeném seznamu uvedena.

Lektor

Nemáte pravdu jedná se o výpravní budovu.

Čtenář

Zajímalo by mě na základě jakých faktů jste došel k názoru, že nemám pravdu. V tabulce v článku výše je uvedená invest. akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“ (termín 2020-2023 a částka cca 2 mld.). Akce „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Pardubice“ je plánována na roky 2022-2024 a je na ní vyhrazeno tuším cca 600 mil. Viz např. https://www.stavby.szdc.cz/ stavby E-01 a ON-04 (kliknutím na stavbu se zobrazí info).

Pišta

Myslím si, že cena přes 2 mld je dohromady jak za kolejiště tak budovu a to možná ještě bez hotelu.

Čtenář

Zajímalo by mě na základě jakých faktů jste došel k názoru, že nemám pravdu. V tabulce v článku výše je uvedená invest. akce „Modernizace železničního uzlu Pardubice“ (termín 2020-2023 a částka cca 2 mld.). Akce „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Pardubice“ je plánována na roky 2022-2024 za částku tuším cca 600 nebo 700 mil. Viz např. https://www.stavby.szdc.cz/ stavby E-01 a ON-04 (kliknutím na stavbu se zobrazí info).

Lektor

Rekontrukce kolejiště bude stát přes 4 miliardy viz https://zdopravy.cz/szdc-chce-koncem-roku-vypsat-tendr-na-uzel-pardubice-cestujici-cekaji-velke-vyluky-23313/. Na mapě SŽDC ceny uvedeny nejsou tak si je sám nevymýšlejte když je neznáte aspoň se pak sám sebe nezmatete.

Džamel

Byl bych rád, kdyby v Pardubicích po opravě zůstaly ty fotografie po obvodu haly a ta mozaika Československa, klidně by se mohla „doplnit směrem na východ až po Rachov, Jasyňju… To je to, co se mi tam vždy líbilo nejvíce…

Kubrt

Pardubická mozaika je úžasná a taky doufám, že zůstane, ale – je to hotové umělecké dílo, nevidím důvod proč ho nějak rozšiřovat, doplňovat. Tím by se úplně znehodnotila. Moně Lise taky nikdo nechce dokreslovat na pozadí sluníčko, aby to tam nebylo tak prázdný.

Lektor

Fotografie co tam jsou už dávno nejsou ty původní.

Pišta

Ano, myslím, že zmizely foto nádraží na Slovensku…

Tomáš Záruba

Nejen, je to nově (cca 10 let?) pojato „regionálně“, tj. místa v Pardubickém kraji. Osobně bych také raději černobílé fotky celostátní, působilo to nějak líp. A klidně doplnit i Vídeň, Budapešť, Krakov apod., když se tam z Pardubic jezdí. Význam toho nádraží je myslím větší, než jen regionální.

Alibaba

Doufám, že nikoho nenapadne zkrátit tu mozaiku Československa.

Dominik

Fotografie, bohužel, z velké části nahradily reklamy. Relay, Baker, Pont, teď naposledy i ČD. Ale je to velká škoda, reklama šla umístit i vkusně a foto zachovat.

Alibaba

Fotografie z celého Československa byly nahrazeny fotografiemi jen z Pardubického kraje. 🙁

Hxy

Nechybí tam Louny?

V. K.

Ty se mají opravovat? Sice to tam vypadá strašlivě, ale na druhou stranu to žádný uzel zrovna není.

Hxy

Už se opravují…

Bespi

Nejaky Louny ….. co takovej Chomutov … je to uzel a nema to ani nastupiste, v budove v zime mrzne … .

noerf

Pěkná tabulka, jen by mě zajímalo proč opravují prázdný barák v Kájově, kde přes tři roky nikdo není. Jinak přehled je to pěkný, jen doufám, že v roce 2022 už bude podle plánu většina nádraží opravená.

Lektor

Nejspíš proto aby už prázdný nebyl.