Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Přehledně: Do konce roku se otevře 46,5 kilometru dálnic, začal se stavět další úsek D48

Stavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD
Stavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD
Letos se otevře například obchvat Lubence na D6, obchvat Panenského Týnce na D7 či pokračování D11 z Hradce Králové.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má v plánu do konce roku otevřít 46,5 kilometrů úplně nových úseků dálnic. Plány dnes v tiskové zprávě připomnělo ministerstvo dopravy. Jeden z nových úseků se začal stavět dnes: jde o přestavbu silnice I/48 Bělotín – Rybí na dálnici D48.

Mezi nové úseky určené letos ke zprovoznění patří například obchvat Lubence na karlovarské D6, obchvat Panenského Týnce na chomutovské D7, pokračování D11 z Hradce Králové do Jaroměře, D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy a obchvat Otrokovic na D55.

Loni se motoristům otevřelo 22 kilometrů na D6 u Řevničova a D48 u Příbora.

Nové úseky se budou otevírat až ve druhé polovině roku, na ty nejdůležitější si pak řidiči počkají až do prosince. Jde především o nové kilometry D35 v Pardubickém kraji a D11 v Královéhradeckém kraji. Dokončení obchvatu se v říjnu dočkají obyvatelé Otrokovic. Hned začátkem roku 2022 by se pak měl otevřít i obchvat Frýdku-Místku na D48. Na podzim 2021 má být po osmi letech hotová také modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou.

Pokud jde o zahajování dálničních staveb, plánuje ŘSD do konce roku poklepat základní kameny na 45,6 kilometru nových dálničních úseků. Patří mezi ně například pokračování D3 mezi Třebonínem a Kaplicí či další úseky na karlovarské D6 a chomutovské D7. Na Moravě jde o D49 Hulín – Fryšták (pokud včas doběhne odvolací řízení) nebo bezmála 9 kilometrů D55 Staré Město – Moravský Písek. Tento týden byla zahájena stavba 32 kilometrů D4 mezi Pískem a Příbramí.

Z přehledu definitivně vypadl poslední chybějící úsek D1 u Přerova.

 

Zprovozňované stavby 2021 Délka (km) Termín
D6 Lubenec – obchvat 4,9 08/2021
D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu 3,5 12/2021
D11 Hradec Králové – Smiřice 15,2 12/2021
D11 Smiřice – Jaroměř 7,2 12/2021
D35 Opatovice nad Labem – Časy 12,6 12/2021
D55 Otrokovice, obchvat JV 3,1 11/2021; poloviční profil už v 06/2021
Celkem 46,5  

Pramen: MDČR

Zahajované stavby 2021 Délka (km) Předpoklad zahájení
D3 Třebonín – Kaplice nádraží 8,6 probíhá výběrové řízení na zhotovitele
D4 Háje – Milín 5,5 zahájeno
D4 Milín – Lety 11,6 zahájeno
D4 Lety – Čimelice 2,6 zahájeno
D4 Čimelice – Mirotice 8,5 zahájeno
D4 Mirotice, rozšíření 3,7 zahájeno
D6 Krupá, přeložka 6,5 probíhá výběrové řízení na zhotovitele
D7 Chlumčany, zkapacitnění 4,4 probíhá výběrové řízení na zhotovitele
D46 MÚK Drysice X v realizaci
D48 MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa 13,2 zahájeno
D49 Hulín – Fryšták 17,3 SP nepravomocné, čeká se na vyřízení podaných rozkladů
D55 Staré Město – Moravský Písek 8,8 probíhá výběrové řízení na zhotovitele
Celkem 90,7  

Pramen: MDČR

Odebírat
Upozornit na
guest
93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kodl

Na tomto serveru uz se neda rozumne a inteligentne diskutovat. Je zde plno eko-trolu, trolu a jinych individui. Skoda.

Miroslav Šrejber

Nedovedu pochopit to že se stále odkládá stavba D11. Stále nějaké výmluvy atd.
Vždyť to je priorita pro stát, je to mezinárodní tah napříč Evropou, ale u nás se budou stavět obchvaty a další nesmysly, ale D11 né. Jeďte se podívat do Polska jak se má stavě, ve dne v noci a stále jedou. Ono nestačilo že se stát soudil 17 let a tím oddálil dostavění D11.
A současnost, bez komentáře.

Frantisek

Ono je nějak přednější zajistit spojení do tramtárie před každodenním dojížděním do 100 km?

bumbik

Vážený pane, naopak D11 se staví – 22 km HK – Smiřice, Smiřice – Jaroměř a o vánocích se bude otevírat, asi jste si článek vážně moc nečetl … takže jste úplně mimo mísu a už 2023 se zahájí hraniční úsek Trutnov – hr. přechod Královec/Polsko, tak nebrečte, nemáte k tomu žádný důvod

MartinS.

D11 z HK do Jaroměře je už skoro hotová věc. Pomůže trochu Jaroměři, protože nebude severní obchvat z Dolan, nepomůže Náchodu a celé I/33 z Jaroměře do Bělovsi. V roce 2023, až (Váš výraz „už“ je v této souvislosti celkem nevhodný) se začne stavět úsek Trutnov – hranice, budou Poláci už skoro na hranici. A nám bude pořád chybět úsek z Jaroměře do Trutnova. Takže důvod k pláči je, protože to vypadá na dokončení D11 kolem roku 2028. Možná…

Jaaaa

Hm, a kolik to bude km úplně nových železnic? Že by 0?

Nikdo mi netvrďte, že automobilová doprava není protežovaná. V dopravních technologiích zaostáváme o 60 let a stále se propadáme. Za první republiky to bylo 10 let, za komunistů 40, za Klause 50 a tihle přidají dalších 5. Už i leckteré rozvojové země nás předběhly. Výstavba dálnic jako páteře dopravního systému je ideově z roku 1935. :-/

ZBmaster

A co ti na tom vadí, že se staví je jenom dobře. Železničních staveb je taky dost, plno tratí se předělává, třeba Praha – ČB. Automobily jsou asi tvůj nepřítel. Ale mobilita obyvatelstva je velmi důležitá pro zaměstnanost a ekonomiku celkově. Dále výroba, opravy, prodej, díly, služby nám dávají velké množství pracovních míst. Bez aut zemřou vesnice a malá města atp. Vlak je dobrej ale nelze pro každého. Třeba jednou vyndáš hlavu odněkud, budeš mít rodinu a děti a zjistíš, že to bez auta mimo velká města prostě nejde. Já třeba mám cestu do práce autem cca 45minut tam a… Číst vice »

Petr

Jako fíra co má režijku ( na kterou spíš z níže uvedeného doplacím) , tak to musím podepsat. Pokud má člověk rodinu, tak je auto nezbytné. Navíc je spoustu míst, kam se člověk ani vlakem nedostane a je závislej na jízdním řádu. Bez vlaku se obejdu, ale bez auta ne… A to bydlím ve velkém městě na koridoru.

Petr

Jako cestující se bez vlaku obejdu.. byť věřím, že i v pracovním životě bych se dokázal uplatnit jinak.

Frantisek

Jako cestující možná, ale ony ty šňůry aut taky občas někomu celkem po právu vadí.

Jaaa

Výborně, takže z tohoto falešného dilematu tedy vyplývá, že vlaky bychom měli zrušit, protože pan Petr „se bez nich obejde“.

Sbohem efektivní rychlá dopravo 21. století.

My budeme dál hnít ve špíně a umírat po tisících ročně ve zdevastované rozparcelované krajině plné automobikových zácp, protože bez efektivnější alternativu „se obejdeme“.

Tohle je mentální úroveň horší jak Balkán nebo Turecko, fakt. I tam už staví nové tratě po desítkách a stovkách kilometrů. Banánová Afrika.

Frantisek

Vůbec nechápu, jak jsme mohli jako rodina ve velkém městě bez problémů fungovat jen s veřejnou dopravou. Asi neexistuju. 🙂 Jo, do menších vesnic toho jezdilo i více (a po hlavních tazích méně), dneska chápu, že do odlehlých míst si lidé auta pořizují, ale cožpak z většího města potřebuji jezdit do malých obcí furt? Na to i těch pár spojů většinou stačí. Ještě, kdyby navazovaly. Ale proto se stavějí ty dálnice, aby se zlepšilo spojení vlakem a autobusem, asi. 🙂

Patton

Problém je, že práce je jenom ve velkých městech. V tech menších je přetlak zaměstnanců a díky tomu opravdu nízké platy. Není nic zvláštního aby v roce 2021 byl plat 14 – 18 tisíc hrubého. To je pro mnoho lidí lepší dojíždět. Ono nejde jenom o peníze ale i pocit ze sebe sama. Dělat za 15 tisíc hrubého….. zkuste se někomu pochlubit.

A pak plno z nich musí volit auto….

Jaaa

A proto jim nabídnout lepší alternativu aspoň pro část cesty nejde.

Honza

O tom platu to snad nemyslíte vážně.I uklízečky berou 20 tis hrubého.

ZdendaP

Ve velkých městech se bez auta obejdete asi i v pohodě. Mimo velká města je auto více méně nezbytnost. Většina lidí žije mimo velká města.

Jaaa

Co je to „velké město“?

Jaaa

A někdo vám snad auto zakazuje?

Nebo snad chcete popírat, že použivat auto na všechny druhy cest škodí všem mnohem vic, než používat vlak?

Kebab

Je to přesně tak. Jediný způsob, jak snížit objem automobilové dopravy, je nabídnout efektivní alternativu. Ovšem pokud jediná nabízená alternativa je třikrát pomalejší a zároveň je k dispozici pouze někdy, pak o žádnou alternativu nejde. Když naopak jezdí příměstský autobus každou půlhodinu ve dne v noci (kromě nedělního rána, kdy poslední jede 4:30 a první v 6:00) jako ve Finsku a podél celé trasy je oddělená osvětlená cyklostezka, občas i po obou stranách silnice, pak se o alternativě mluvit dá. Auta jsou ale ve městě pochopitelně i tak…

Frantisek

A proto obhajujeme stavbu dalších silnic, aby ta alternativa byla, že…

Jaaa

„Já třeba mám cestu do práce autem cca 45minut tam a to samé zpět, ale vlakem bych vyrážel 5:35 a domů bych přijížděl 18:25 a to bych si ani pečivo nikde nestihl koupit.“

A nedošlo ti, že je to třeba špatnou infrastrukturou železnice? Opravdu ne?

Opravdu bys takhle dojížděl autem po vozových cestách z 19. století? Úzkých, rozbahněných, s brody? Nebo jezdíš po dalnici z roku 1990?

Jiří Kocurek

Jasně, silniční doprava je zastaralá, protože automobil přišel až 100 let po železnici.

Jaaa

Nj, všechno, co přijde později, se vždy ukáže jako automaticky lepši, než to co přišlo někdy dřív.

A to se týká i dopravních konceptů, že? Třeba takový roštový koncept, který je přímo esencí automobilismu, že?

Váš myšlenkový svět je opravdu hodně nevyzrálý…

Zlámalík

Já bych s Jaaaa souhlasil – pokud se myslí vážně podpora ekologie, pak nemá smysl vozit kamiony po silnici, ale po kolejích. A nemyslím vymýtit vše, ale neříkejte mi, že Rumun, Srb a Turek by nemohli nahodit kamion na vlak a těch >600 km skrz ně, Slovensko, nás a Německo, kam většinou jedou, projet po kolejích. Dálnice jsou všude v uspořádání 2+2 pruhy, vlak všude jen 1+1 s čestnou výjimkou do Poříčan. Kdy bude železnice mít oddělené koleje pro EC a NExy? Pak bych chápal, že se podpora dělí rovnoměrně.

Jiří Kocurek

A proč tahat zbytečně návěs i tahač, když to zabere místo pro 1 TEU (20 stop, asi 7 metrů), který by se mohl taky naložit? Navíc je to proti kontejneru jen další mrtvá hmotnost.
Když teda odhlédneme od toho, že přes Bezpráví kapacita chybí, Vysočina je kopcovitá a přes Chornici to nikdo tahat nebude.

Frantisek

Může to být i obrazně a jít jen o náklad na vlak. Jenže jaksi není pořádně po čem, že… A v tom je asi ten problém, který „řešíme“ – tak, že vlakem většinou nadále není po čem.

Honza

Proč nahodit kamion. Pokud to jede po kolejích tak se to naloží do kontejnéru Je to jen o logistice

DJ TRAIN

Ano automobilova doprava je protezovana… India stavia 2 useky VRT a v CR a SR sa jazdi mozno horsie ako na lokalkach v zapadnej EU

Ondřej

Pletete se. Za první republiky to bylo 30 let a za bolševika 70. Ale nevěšte zas hlavu, zlepšuje se to.

Jaaa

Kde? Dálnic 46 km letos, železnic 0 km posledních 60 let.

Opravdu nepočítám přeložky, tak jako v této statistice nejsou zahrnuty obchvaty.

Jarda

Železniční síť máme široko daleko nejhustší. Jen se poněkud změnily podmínky, za kterých pracují firmy, které by ji využívaly. Ještě před čtyřiceti lety měly podniky velké sklady, spoustu skladníků a čas od času přijelo na nejbližší nádraží pár vagónů něčeho. Parta chlapů od dráhy to vyložila buď do meziskladu, který si fabrika také platila, nebo ty vagóny stály do té doby, nežli se začal točit náklaďák, který to vozil do fabriky. To obnášelo i takové maličkosti, jako třeba mašinfíru, pár posunovačů, , někoho kdo naplánuje ten posun a rozřazení toho vlaku, který tam čeká, protože těmi výhybkami musí projet taky… Číst vice »

Jiří Kocurek

„padesát tun železného prachu. A on si to vytiskne. Nebo nějaká podobná změna“

A ještě nějakých pár set kilo jiných kovů a máte zásobování dnešní menší slévárny. Kamion až dva týdně. Stavět vlečku a obří sklady, aby se tam jednou do roka vysypal vlak surovin a 2x do roka odjel vlak výrobků, to je přece nesmysl, když se dá dodávat jak to sjíždí z výroby, odvoz druhý den. Zákazník půjde jinam, firma skončí (v Číně).

Frantisek

Jasně. A zase vždy jede jen to jedno zboží z té jedné továrny. Z čehopak jsou pak asi ty nekonečné kolony nákladních aut? Že by vše zásadně jen z nějaké Horní do nejbližší Dolní?

Frantisek

Celá ta sáhodlouhá, nesmyslně zobecňující litanie je ale založena právě na tom, jak se investuje do silnic (stále nové trasy, nově prosazené lány odpočívek, ba i spousta skladů – ač se podle Vás již nepoužívají) a jak do železnic (nedostatečné bastlení pouze stávajících tras, ořezávání, často kašlání na uživatele – však on si počká). Nevidím důvod, proč by továrna chrlící zboží do desítek aut denně, která pak jedou často i jedním směrem, anebo do různých dalších skladů, často stovky kilometrů, nemohla pro tyto úseky využít právě koleje, dostatečně kapacitní a vybavené pro efektivní dopravu i řazení bez zbytečných prodlev. Srovnáváte… Číst vice »

ZdendaP

Asi takhle. Po železnici, se vyplatí vozit pouze velké objemy. Finanční úspora je taková, že se to vyplatí i přes delší dobu přepravy. Pro menší objemy se to prostě nevyplatí. Nikdo to zatím nedokázal vymyslet tak, aby se to vyplatilo.

Zefektivnit železniční přepravu by určitě šlo, vyžádalo by si to ale astronomické investice a desítky let výstavby. Nakonec byste do těch silnic musel stejně investovat, protože „ten kousek“ by se to muselo vozit stejně auty. Navíc pokud nemáte na startu i v cíli vlečku, přepravy do nějakých minimálně 500 km stejně budou vždy výrazně rychlejší po silnici.

Jaaa

Kdybychom byli co k čemu, tak ty velké objemy z těch malých pramínků umožníme vytvořit.

Ale ne, ono je pohodlnější jenom sedět na zadku a problém přehazovat na další a další generace. S tím, že nálkady pak budou ještě mnohem větši.

Jaaa

Možná že je „nejhustší“, ale jaksi není úplně použitelná, nemyslíte?

Mnohé současné lokálky mají šanci přežít jenom jako vlakotramvaje.

Ano, přesně tak jako ty silniční koridory = dálnice je nezbytné stavět i jiné koridory – prostorově i časově efektivnější – železniční.

Tak jako se lidé na hlavních dopravních směrech slučují do jednoho objemného proudu, což šetří náklady i negativní dopady (páteřní linky třeba IDS), je v našem vlastním zájmu podobně slučovat i nákladní dopravu. Když nevytvoříme alternativu, výsledkem bude jenom víc kamionů.

Michal

V cele diskuzi o malych prepravach (řekněme palety) jsou dvě roviny:
1/ fyzikálni – kdy valivý odpor ocel/ ocel js nižší než guma/ asfalt
2/ ekonomická- kdy železnice ZATÍM potřebuje pro zajištění provozu drahé lidi.

Tj pokud se díky automatiaci, galileu, autonomnímu řizeni se na dráze zbavíte lidí, tak je po problému…

V ekonomické rovině se k tomu směřuje a je to i cesta, po které bude EU půjde nastavenim pravidel přepravního trhu.

Technicky ti bude něco na bázi systémů cargocap, urbanmole apod.

Ta paleta pak nepojede sama tažená brejlovcem, ale na nejake autonomně řízené nákladni MUV….

Tomāš

Zajímavá právní otázka: pokud u té D1 ta EIA propadne, ale SP bude vydáno a nabyde právní moci – jakým právně přípustným způsobem bude možné se proti stavbě dále bránit?

Jaaaa

U správního soudu?

Petr

Podnět na přezkum?

bumbik

ta otázka je položena špatně: „Pokud u té D1 ta EIA propadne, ale SP bude vydáno a nabude právní moci“

vážený pane, toto nastat nemůže, jsou 2 možnosti:
buď:
1) propadne EIA, nebo SP bylo zrušen rozkladovou komisí, či spr. soudem, či nejvyšším spr. soudem, tudíž nové povolovací řízení (ŘSD říká dle novely 416 sloučené územní a stav. řízení s posouzením EIA)
nebo
2) SP nabude právní moci, a tím EIA získává neomezenou platnost, a lze stavbu v příštím roce zahájit

Jirka

Krom toho cca 50 km modernizace D1 a x km silnic. V současnosti je rozestavěnost řádově 10x vyšší než před 10 lety.

Daniel Bečvář

Ano, konečně se to pořádně rozjíždí. To, že ČR ještě v roce 2021 nemá vybudovanou páteřní dálniční síť, je velká ostuda.

Petr

Otázka, k čemu ta páteřní síť dálnic bude, až bude osobní elektromobil výsadou střední a vyšších tříd. A pokud na nižší střední třídu zbydou nějaké bazarové elektromobily, nedělám si iluze o kapacitě baterie. Nemluvím teď o obchvatech, ty jsou potřeba jako sůl, ale některé tahy jsou dle mého názoru předimenzované, jejich kapacita bude nevyužita ani teď, natož za 20-30 let, kdy se významná část osobní dálkové dopravy přesune na koleje.

Petr

Za mě jako budoucnost v horizontu 30 let vidím rychlou železnici v kombinaci s autonomními taxíky. Vždyť už dnes Uber stojí hodně málo, a teď si ještě představte kolik % z nákladů tvoří mzda řidiče. Necháte se autonomním tágem odvézt na vlak a z vlaku na místo určení.

Frantisek

Pokud vůbec dojedete až k tomu vlaku…

MLB

Období před 10 lety je ale z hlediska dopravních staveb jedna velká ostuda, to si nikdo soudný nemůže dávat jako měřítko úspěchu…

mirek

Ne, ale dobře vás nachytali. Koblížek?

Info

Zprovoznění D7 Panenský Týnec? To je vyloučeno, stačí se tam zajet podívat. Tak možná první polovina

Info

Doplnění: Kdy vypadne stavba ze seznamu… Tipuju, že na den přesně 11. října. Do té doby to bude tabu.

Kalanis

I když by se zprovoznil opět půlprofil?

Miroslav

Tam to nevypadá ani na půlprofil, pořád se jedou zemní práce atd.

buggs

Ale vypadá,koukněte se na video na stránkách ŘSD

Radim Cenek

Myslím, že tam máte chybu, správně mělo být: Na podzim 2021 má být po osmi letech „hotová“ také „modernizace“ D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou.

mirek

Hotová, až na části, které se nestihnou a tak se vyřadily 😀

Asd

Jak to že vypadla D1 u Přerova? Mám za to, že se někdo kasal, že se to všechno stihne. Je smutné že stát není schopen připravit projekty dopravní infrastruktury tak, aby nedocházelo ke zbytečným průtahům.

Jan Macek

už tu proběhla zpráva, že kvůli dotazům firem ohledně samotné stavby se kopnutí do země posune někde cca na začátek příštího roku. Protože stavební povolení zatím je, tak vypršení EIA stavbě vadit nebude, protože podle šéfa ŘSD je to jen podklad pro SP. Teda tak jsem to pochopil.

bumbik

probíhá stavební řízení, stav. povolení by mělo být vydáno na podzim, pak přijdou rozklady, a následně žaloby, po vyřízení je reálné do země kopnout zhruba v půlce příštího roku (cca 6/2021) za předpokladu, že ŘSD vyhraje celou bitvu o SP, pokud prohraje a EIA propadne, bude se muset projít novým povolovacím řízením, pak lze jen těžko odhadnout zahájení, můj skromný tip ze znalosti věci zahájení D1 0136 Říkovice – Přerov cca 2025, stav. práce naplno 2026 a zprovoznění 2028

Kodl

Ta stavba se v pristim, ani nasledujicich letech rozhodne nezahaji, jelikoz jisti lide a spolku tomu budou branit do naprosteho roztrhani tela, uz proste jenom z principu. Muj osobni odhad je, ze se tato stavba zahaji v roce 2028.
Uvidime, jak to dopadne, ale zadna slava to rozhodne nebude.

Nyvlt

Zase za zbytečná vidlácká D49? Jsou snad daleko potřebnější úseky.

R D

A teď už se cítíte lépe?

Tomáš Gottschalk

Cajzlovské hňup?

Jiří Kocurek

BUCHlováky, Starý HROZenkov, STŘELná, BUMbálka. Naprosto perfektní místa pro cestu na Slovensko.

Ondřej

Je to holt drsnej kraj.

Jirka

D49 tvoří první etapu obchvatu Zlína a x měst okolo. Je to daleko důležitější stavba než třeba D4 nebo D6, kde by stačilo postavit několik obchvatů a jinak se může jezdit polema jako dosud.

Řidič ze ZL kraje

Jako obchvat? To teda slyším poprve a žádných X měst tam už není. Jestli někdo myslí Hulín tak ten má D55 a torzo D1. Vyhlášená Holešovská rádoby průmyslová zóna ho už dávno nepotřebuje. Otrokovice má obchvat D55 před otevřením. Už z VY do Hulína jezdí roky leda žebřiňáky.
D6 jistě dostavbu potřebuje daleko víc jak ta několikrát zahájená a přerušená skorostavba D49 pro pár Zlíňáků a bez další reálné návaznosti.

R D

Člověk, co si myslí, že Otrokovice jsou ženského rodu, má jistě o situaci ve Zlínském kraji perfektní přehled.

Petr

Ženského rodu jsou, ale je to podstatné jméno pomnožné.

Ondřej

To víte, Otrokovice podle vzoru slivovice 😀

Roiman4

Věř tomu, že až to bude napojené na Slovensko, tak úsek D1/D55/D49 kde se to vše bude setkávat nebude kapacitně stačit… Teď to vypadá jako „prázdná dálnice „, ale dokončení D1 u Přerova a dotáhnutí D49 k hranicím a D55 to bude vypadat jinak… Taky bude stačit obchvat Zálešné postavit a většina pojede tudy než přes Zlín od OE na dálnici…

Lukas

A kdy to bude napojené za 20 nebo 30 let? Co s tím má nějaká Zálešná, co to je, kde to je, a to nevadí. 😂

Petr

mimochodem – vyřešilo ŘSD nějak EIA u D1? Dlouho se uvádělo, že pokud letos nekopnou do země, tak EIA propadne a musí se začít znova, takže cca 3 roky zdržení.

Tomāš

Taky nerozumím tomu, proč třeba ŘSD „preventivně“ nezačalo pracovat na EIA už loni, kdyby to náhodou nevyšlo 🙂

David

Ministerstvo došlo k „jinému právnímu názoru“. Jiný právní názor může být v případě našich ministerstev klidně i pravomocný odsuzující rozsudek. Tedy je asi jedno co bude ministerstvo tvrdit, ukáže se až zda to vedlo ke kýženému cíli.

vas

Mělo by stačit vydat nepravomocné stavební povolení za současné EIA.
K samotné stavbě je potřeba platné stavební povolení, kdyby se hrálo na platnou EIU, tak by nestačilo ani zahájit stavbu, protože by dávalo smysl, že by se muselo při konci platnosti EIA i přestat stavět(pokud by se teď nesmělo bez platnosti EIA začít)

Tomāš

Jak víte že zrovna nepravomocné SP? To je právní výklad vycházející z čeho?

Tomāš

Odpovím si sám. § 9a odst. 3 zákona o EIA: Stanovisko je podkladem pro vydání rozhodnutí v navazujících řízeních. Stanovisko předkládá oznamovatel v žádosti jako jeden z podkladů pro navazující řízení. Stanovisko musí být platné v době vydání rozhodnutí v navazujících řízeních v prvním stupni.

bumbik

navážu, už jsem to psal výše … ŘSD zasmluvnilo biologické průzkumy jako podklad pro novou EIA, pro případ, že se nepodaří SP získat dle té stávající výjimkové EIA, současně platí, že pokud na to dojde, ŘSD hodlá postupovat pomocí sloučeného územního a stav. řízení s posouzením EIA, totéž je v plánu u D49 Hulín – Fryšták, v případě, že se do vypršení výjimkové EIA nepodaří získat pravomocné stav. povolení

Radek Vizi

D7 Panenský Týnec nevím nevím, už před měsícem v aktualizovaném letáku ŘSD větou „Zprovoznění úseku minimálně v polovičním profilu se předpokládá v letošním roce“ naznačilo to co si už nějaký čas cvrdlikají vrabci, tedy že je stavba ve skluzu a zprovoznění v plném profilu letos nejspíš nestihnou

dejf

Sem myslel že tam ten poloviční profil je už pár let a jenom se teď dodělává druhá půlka.

Info

Není. Ne v provedení, které by bylo třeba. Dodělává se MUK, nové mosty na obou polovinách. To nic nemění na tom, že je tam neschopný zhotovitel a nestíhá termíny.

Josef Trögl

To jen teoreticky. Byla tam ještě úrovňová křižovatka (jedna z posledních na I/7).

On:

To nevadí před volbami se to dobře prodá a jestli to bude o půl roku později si nikdo nevšimne.

V. K.

Ta D7 už měla začít letos, ale vyhrál Metrostav Infrastructure, takže se řeší odvolání kvůli referencím.

Ales K.

Aspoň tedy ten průpich mordorem má byt celý hotový že kdy? Když té D1 se kompletní nedočkáme snad nikdy…

Radim

2022

Aleš K.

No tak snad…

Roman

To těžko u Přerova se ještě nekoplo do země

Aleš K.

To vubec nevadi. Dulezite je kdyz se kope v Prerove.

Michael

Vadí. To, že se kope v Přerově je látání díry v hrázi flastrem na píchlou bicyklovou duši.

Aleš K.

Nevadí. Na rychlost výstavby průpichu to vliv nemá a vzhledem k diletanství tvorů zodpovědných za D1 je to lepší jak drátem do oka.

Lukas

3022