Doprava ve městě Železnice

Přehledně: Čtvrthodinové intervaly na vlakových linkách kolem Prahy končí

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Středočeský kraj po dlouhém přemlouvání ze strany Prahy přistoupil na redukci vlakových spojů na linkách S. Důvodem je propad poptávky kvůli koronaviru. K omezení provozu některých vlaků už došlo, zásadnější redukce nastane v pátek 3. dubna.

Největší změny se týkají linky S7 v úseku Řevnice – Praha – Český Brod a linky S9 v úseku Lysá nad Labem – Praha. Na těchto linkách budou zrušeny vložené spoje, které zkracují základní půlhodinový interval na 10 až 15 minut. Již od pondělí 30. března 2020 je omezen provoz vložených vlaků ve všední dny dopoledne mezi Prahou a Říčany.

Na většině hlavních linek z Prahy do středních Čech (S1, S2+S22, S7 a S9) dojde k omezení provozu po 22. hodině. Ostatních železničních tratí a Praze a Středočeském kraji se změny dotknou pouze okrajově. Celkově je rozsah železniční dopravy v Praze a Středočeském kraji omezen zhruba o 14 procent.

Změny na páteřních železničních linkách (Pramen ROPID):
• S7 Český Brod – Praha – Beroun: zrušeny vložené posilové vlaky v úseku Český Brod – Praha hl. n. a Praha hl. n. – Praha-Radotín – Řevnice ve špičkách pracovních dnů (prodloužen interval z 10-20 na 30 minut.
• S9 Lysá nad Labem – Praha – Benešov: zrušeny vložené posilové vlaky v úseku Praha hl. n. – Lysá nad Labem zejména v odpolední špičce pracovních dnů. Již od 30. 3. jsou zrušeny vložené vlaky v pracovní dny dopoledne a večer v úseku Praha hl. n. – Říčany (prodloužení intervalu z 15 na 30 minut).

Změny na ostatních železničních tratích:
• S10 Kolín – Týnec nad Labem (- Pardubice): ruší se vlaky posilující v pracovní dny ráno a odpoledne, omezuje se víkendový provoz (realizováno již od 28. 3.)
• S12 Poříčany – Nymburk: zrušeny vybrané vlaky v pracovní dny ráno a večer
• S18 Kolín – Ledečko: zrušena část vlaků v pracovní dny odpoledne v trase Kolín – Uhlířské Janovice
• S20 Kolín – Vlkaneč (– Světlá nad Sázavou): zrušeny vybrané vlaky v pracovní dny a o víkendu v úseku Kolín – Čáslav
• S21 Nymburk – Kopidlno: zrušen 1 vlak v pracovní dny ráno z Rožďalovic
• S27 Čáslav – Žleby: zrušení posilových vlaků v pracovní dny odpoledne v úseku Čáslav – Žleby (prodloužení intervalu z 60 na 120 minut)
• S28 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: zrušeny 2 páry vlaků v pracovní dny odpoledne v trase Kutná Hora město – Zbraslavice.
• S33 Mělník – Mšeno: zrušen poslední večerní pár vlaků v sobotu.
• S40 Kralupy nad Vltavou – Slaný – Telce: zrušen 1 pár vaků o víkendech ráno v úseku Slaný – Peruc.
• S43 Neratovice – Kralupy nad Vltavou: zrušen 1 pár vlaků v pracovní dny ráno
• S53 Rakovník – Kralovice: zrušen poslední večerní pár vlaků v sobotu.
• S80 Čerčany – Zruč nad Sázavou: zrušeny vybrané vlaky v pracovní dny i o víkendu
• S98 Olbramovice – Sedlčany: zrušeny 2 páry vlaků v pracovní dny odpoledne
• S99 Benešov – Trhový Štěpánov: zrušen 1 pár vlaků v pracovní dny ráno v trase Benešov – Vlašim.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

Takže 1/4 hodiny už jen špičky Praha – Strančice …

Roman

Nechápu proč se s ohledem na blížící se nepříznivou ekonomickou situaci vyhazují nyní peníze oknem, jako kdyby nás v budoucnu čekal blahobyt… Omezení by měla být ještě radikálnější. U vlaků, autobusů i v MHD.

H1PAVCA

Podle mně by měly všichni jezdit do Prahy autem.

rtep

Počkejme pár týdnů nebo nějaký ten měsíc a bude tu možná článek s titulem: „Čtyřhodinové intervaly na vlakových linkách kolem Prahy končí“.

MirekK1

🙂

MiKi

To by byl dar z nebes pro strojvedoucí z Bohumína a Brna. Konečně by nemuseli dojíždět do Prahy jezdit na pražskou příměstskou dopravu.

Leinad

Kdyby dopravce potřeboval min clovekhodin 😉

Koro

Bude clanek o tom ze cd dnes schvalili za souhlasu odboru castecnou nezamestnanost za 70%?

Koro

Schvalily

Divočák

Cestující bez idosu v mobilu aby teď chodili na nádraží se svačinou.. jasně, utřete mě, že už to má každý, min. doma na PC, ale věřte, nemá.. Opatření správné, o tom žádná, jen to bude pro ‚cestující veřejnost‘ náročnější. . Co ale teď není

Kryšpín Jankovec

Snad nikdo nechodí na nádraží bez toho aby věděl v kolik mu to jede..

Vít Jůza

Po Praze se běžně cestuje vzhledem k intervalům a (ne)přesnosti provozu bez studia jízdních řádů. Proto se také cestování vlakem po Praze dosud moc nevžilo. Ale u koho se díky jakž takž přijatelným intervalům někde někdy vžilo reaguje naprosto logicky jako Divočák.

Petr Nick

Kryšpíne ale oni si myslí, že jim to jede.. Vždyť je to ve vyhlášeném JŘ černé na bílém ..

Vít Jůza

Nejhorší, že se ta svačina musí jíst pod rouškou jako Babišova zmrzlina.

petříček

Minulý týden probíhalo sčítání frekvence cestujících a těch nul tam bylo mnohonásobně víc. Zřejmě čekají až se nakazí čety a pak to zavřou úplně..

XXXD

Jen mě překvapuje, že na S9 vložené spoje ve špičkách zůstaly. On snad na této lince zůstal nějaký výraznější počet cestujících?

Petr Šimral

Snažil jsem se z kanceláře prohlédnout okna v Ešusech odjíždějících či přijíždějích do žst. Praha – Uhřiněves od Prahy a zdálo se mi, že hlav tam docela přibylo.
Divoké P + R ve Strančicích již také ožívá, dnes více jak 30 aut, ještě minulý týden to bylo pod deset.

A hlavně rozvážecí linky, minimálně 489 jsou navázány právě na vlaky končící ve Stránčicích a třeba dnes už tam jelo 5 lidí (co jsem viděl, když jsem si šel před barák zapálit).

Vít Jůza

Podle zveřejněných redukovaných jízdních řádů poměrně široké špičky Strančice zůstávají po cca 1/4 h.

Vlado

Opravdu nechápu tu S 24 Čelákovice -Mochov co vozí vzduch i bez viru nikdo nezruší.Ten Augusta má snad větší slovo jak prezident

PatriK

Lze to vůbec zrušit, když má smlouvu na x let?

svojsin

Záleží, jak je smlouva sepsaná.

Jiří Kocurek

A zda jsou strany ochotny jednat o případném dodatku.

PatriK

Kdy dojde k adekvátní redukci vlakových spojů na linkách pražského metra, z důvodu propadu poptávky kvůli koronaviru?!

Vasil

Uz bylo zavedeno pred dvema tydny

PatriK

Přešlo se na prázdninový provoz, což není redukce adekvátní aktuální poptávce.

Grossák

Myslíte zřejmě interval 25 minut ve špičce. Nikdy.

Vít Jůza

Ano, aby po Praze železnice fungovala jako normální součást MHD, je třeba spíš ještě tu čtvrthodinu stáhnout na cca 10 minut (méně nelze na jednokolejných tratích kvůli křížení, na vícekolejných kvůli rychlejším a nákladním vlakům, ale těch 10 minut už je pro Prahu běžně akceptovatelný interval). Ale pokud se dosud takto železnice uvnitř Prahy nestala normální součástí MHD, teď to asi nemá smysl se pokoušet zachraňovat, zatímco metro se svým intervalem zaběhnutou páteří MHD je. Tohoto nelogického rozdílu mezi Vlakem a metrem v Praze nám může být líto, zatím to tak ale prostě je.

Platamon

No vidím Váš optimizmus ohledně kapacity: – Hrbatou nedáte interval pod 20 min, – Semering pod 15 min – Pacifik pod 15 min, – Buštěhradku 12-15, podívejte se na JŘ před Negreliho viaduktem, kdy ranní Amazon protišpičce z Prahy (pro Amazon návoz zaměstnanců, žádná Sv) křižoval od Buben po Hostivice úplně všude a jak dopadla jízdní doba, – dvoukolejsky si przníme sami – stará zabzař Bubny – TGM, včetně ježdění na hubu na TGM uměla interval 2 min, po reko jsme s Ahr a JOP na 4 min a rovnou řekli, že s ETCS to půjde, když to dobře půjde,… Číst vice »

Vít Jůza

Máte pravdu, problém je vedle různým způsobem deaktivovaných nádražích či výhybnách v „nemožných“(neumožňujících minimální bezpečné intervaly) řídících a zabezpečovacích systémech. Nevím aktuálně, co kde je zrovna teď deaktivované, ale jinak na těch pražských jednokolejkách nádraží a výhybny přibližně po 5 minutách umožňující při dostatečně dynamických vozidlech přibližně desítiminutový interval jsou nebo byly, na vecpání nákladních vlaků by ale bylo potřeba buď příslušný osobní vynechat, nebo skutečně dobré zabezpečovací zařízení umožňující jízdu osobního vlaku nedlouho po nákladním. A případné rychlíky samozřejmě plynulost i interval na jednokolejných i dvojkolejných tratích samozřejmě naruší, proto by jejich množství nemělo být přehnané jako na Praha-Poříčany-Kolín… Číst vice »

Platamon

Deaktivované není aktuálně nic, ale krizové úseky Prokopské údolí – Řeporyje cca 10 min, Smíchov-Žvahov, Vršovice-Krč, Zbraslav -Vrané, Ruzyně-Hostivice, Čakovice-Měšice 7-8 min a to ještě dost často jeden směr dost do kopce = nerovnoměrná jízdní doba. Minulý rok jsem i na 070 už předjžděli osobáky rychlíkem = kapcita tratě v kopru, jízní ba bída.

Vít Jůza

A jestli to má být s tím ETCS nejen finančně, ale i funkčně takové …. že se vůbec do toho jde??? Buď vylepšit, aby bylo funkční, nebo zavrhnout!

Vbb

A že není funkční jste vyčetl kde? V Obzoru?

Kkarel

Že by pro jednou rozum zvítězil.

svojsin

Proč se třeba u Benešov – Vlašim nesejme jeden turnus?
Tím pádem může být nějaký mašifíra doma apd.
Ta relace je stejně na autobusech a těch tam jede za den stále až moc, vzhledem k situaci.

dada

Po měsíci provozu vlaků duchů v sedlech konečně nekdo pochopil??

Jouda

Ljuba Hermanová se konečně probrala……