Přehledně: Čtvrthodinové intervaly na vlakových linkách kolem Prahy končí
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Středočeský kraj po dlouhém přemlouvání ze strany Prahy přistoupil na redukci vlakových spojů na linkách S. Důvodem je propad poptávky
Takže 1/4 hodiny už jen špičky Praha – Strančice …
Nechápu proč se s ohledem na blížící se nepříznivou ekonomickou situaci vyhazují nyní peníze oknem, jako kdyby nás v budoucnu čekal blahobyt… Omezení by měla být ještě radikálnější. U vlaků, autobusů i v MHD.
Podle mně by měly všichni jezdit do Prahy autem.
Počkejme pár týdnů nebo nějaký ten měsíc a bude tu možná článek s titulem: „Čtyřhodinové intervaly na vlakových linkách kolem Prahy končí“.
🙂
To by byl dar z nebes pro strojvedoucí z Bohumína a Brna. Konečně by nemuseli dojíždět do Prahy jezdit na pražskou příměstskou dopravu.
Kdyby dopravce potřeboval min clovekhodin 😉
Bude clanek o tom ze cd dnes schvalili za souhlasu odboru castecnou nezamestnanost za 70%?
Schvalily
Cestující bez idosu v mobilu aby teď chodili na nádraží se svačinou.. jasně, utřete mě, že už to má každý, min. doma na PC, ale věřte, nemá.. Opatření správné, o tom žádná, jen to bude pro ‚cestující veřejnost‘ náročnější. . Co ale teď není
Snad nikdo nechodí na nádraží bez toho aby věděl v kolik mu to jede..
Po Praze se běžně cestuje vzhledem k intervalům a (ne)přesnosti provozu bez studia jízdních řádů. Proto se také cestování vlakem po Praze dosud moc nevžilo. Ale u koho se díky jakž takž přijatelným intervalům někde někdy vžilo reaguje naprosto logicky jako Divočák.
Kryšpíne ale oni si myslí, že jim to jede.. Vždyť je to ve vyhlášeném JŘ černé na bílém ..
Nejhorší, že se ta svačina musí jíst pod rouškou jako Babišova zmrzlina.
Minulý týden probíhalo sčítání frekvence cestujících a těch nul tam bylo mnohonásobně víc. Zřejmě čekají až se nakazí čety a pak to zavřou úplně..
Jen mě překvapuje, že na S9 vložené spoje ve špičkách zůstaly. On snad na této lince zůstal nějaký výraznější počet cestujících?
Snažil jsem se z kanceláře prohlédnout okna v Ešusech odjíždějících či přijíždějích do žst. Praha – Uhřiněves od Prahy a zdálo se mi, že hlav tam docela přibylo.
Divoké P + R ve Strančicích již také ožívá, dnes více jak 30 aut, ještě minulý týden to bylo pod deset.
A hlavně rozvážecí linky, minimálně 489 jsou navázány právě na vlaky končící ve Stránčicích a třeba dnes už tam jelo 5 lidí (co jsem viděl, když jsem si šel před barák zapálit).
Podle zveřejněných redukovaných jízdních řádů poměrně široké špičky Strančice zůstávají po cca 1/4 h.
Opravdu nechápu tu S 24 Čelákovice -Mochov co vozí vzduch i bez viru nikdo nezruší.Ten Augusta má snad větší slovo jak prezident
Lze to vůbec zrušit, když má smlouvu na x let?
Záleží, jak je smlouva sepsaná.
A zda jsou strany ochotny jednat o případném dodatku.
Kdy dojde k adekvátní redukci vlakových spojů na linkách pražského metra, z důvodu propadu poptávky kvůli koronaviru?!
Uz bylo zavedeno pred dvema tydny
Přešlo se na prázdninový provoz, což není redukce adekvátní aktuální poptávce.
Myslíte zřejmě interval 25 minut ve špičce. Nikdy.
Ano, aby po Praze železnice fungovala jako normální součást MHD, je třeba spíš ještě tu čtvrthodinu stáhnout na cca 10 minut (méně nelze na jednokolejných tratích kvůli křížení, na vícekolejných kvůli rychlejším a nákladním vlakům, ale těch 10 minut už je pro Prahu běžně akceptovatelný interval). Ale pokud se dosud takto železnice uvnitř Prahy nestala normální součástí MHD, teď to asi nemá smysl se pokoušet zachraňovat, zatímco metro se svým intervalem zaběhnutou páteří MHD je. Tohoto nelogického rozdílu mezi Vlakem a metrem v Praze nám může být líto, zatím to tak ale prostě je.
No vidím Váš optimizmus ohledně kapacity: – Hrbatou nedáte interval pod 20 min, – Semering pod 15 min – Pacifik pod 15 min, – Buštěhradku 12-15, podívejte se na JŘ před Negreliho viaduktem, kdy ranní Amazon protišpičce z Prahy (pro Amazon návoz zaměstnanců, žádná Sv) křižoval od Buben po Hostivice úplně všude a jak dopadla jízdní doba, – dvoukolejsky si przníme sami – stará zabzař Bubny – TGM, včetně ježdění na hubu na TGM uměla interval 2 min, po reko jsme s Ahr a JOP na 4 min a rovnou řekli, že s ETCS to půjde, když to dobře půjde,… Číst vice »
Máte pravdu, problém je vedle různým způsobem deaktivovaných nádražích či výhybnách v „nemožných“(neumožňujících minimální bezpečné intervaly) řídících a zabezpečovacích systémech. Nevím aktuálně, co kde je zrovna teď deaktivované, ale jinak na těch pražských jednokolejkách nádraží a výhybny přibližně po 5 minutách umožňující při dostatečně dynamických vozidlech přibližně desítiminutový interval jsou nebo byly, na vecpání nákladních vlaků by ale bylo potřeba buď příslušný osobní vynechat, nebo skutečně dobré zabezpečovací zařízení umožňující jízdu osobního vlaku nedlouho po nákladním. A případné rychlíky samozřejmě plynulost i interval na jednokolejných i dvojkolejných tratích samozřejmě naruší, proto by jejich množství nemělo být přehnané jako na Praha-Poříčany-Kolín… Číst vice »
Deaktivované není aktuálně nic, ale krizové úseky Prokopské údolí – Řeporyje cca 10 min, Smíchov-Žvahov, Vršovice-Krč, Zbraslav -Vrané, Ruzyně-Hostivice, Čakovice-Měšice 7-8 min a to ještě dost často jeden směr dost do kopce = nerovnoměrná jízdní doba. Minulý rok jsem i na 070 už předjžděli osobáky rychlíkem = kapcita tratě v kopru, jízní ba bída.
A jestli to má být s tím ETCS nejen finančně, ale i funkčně takové …. že se vůbec do toho jde??? Buď vylepšit, aby bylo funkční, nebo zavrhnout!
A že není funkční jste vyčetl kde? V Obzoru?
Že by pro jednou rozum zvítězil.
Proč se třeba u Benešov – Vlašim nesejme jeden turnus?
Tím pádem může být nějaký mašifíra doma apd.
Ta relace je stejně na autobusech a těch tam jede za den stále až moc, vzhledem k situaci.
Po měsíci provozu vlaků duchů v sedlech konečně nekdo pochopil??
Ljuba Hermanová se konečně probrala……