Přehledně: České dráhy přijdou od prosince o část výkonů. Nahradí je desira i autobusy
Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Na dvou tratích se výměnou dopravce dočkají cestující nízkopodlažních souprav.
K debatě o zájmu cestujících… Ve vagoncích ČD před čínským virem pouze 30% sedaček vozilo cestující, 70% sedaček „vozilo vzduch“… Vlivem čínského viru se tato velice zlá situace asi nezlepšila, spíše naopak…
Např. RGJ tvrdí, že sice zůstal v zisku , ale „Stále chybí patnáct až dvacet procent cestujících proti běžnému stavu před pandemií. (…)“
https://reportermagazin.cz/a/pa3pE/rozjizdime-sejde-to-ztuha
Podle mě si zákazník musí připravit zejména peněženku.
Plus taky krásné chvíle s přestupy. Stihnu.Nestihnu. Bude mi platit jízdenka. Nebude. Přes který přiblblý eshop koupit. Pokud to vůbec jde. Kde koupit.. A pak tady máme předražený one ticket. Takže změna prostě k lepšímu.
Při liberalizaci osobní dopravy mi velmi chybí dohled MD, hlavně ze dvou důvodů: koordinace jízdních řádů různých dopravců, dále cena za službu. Pokud je vybrán dopravce se sídlem mimo ČR tak má dle informací 15% zisk, který odtéká z našich daní mimo ČR. Pokud je rozdíl v ceně menší jak 15=, tak je vhodné podpořit národního dopravce ČD. Prosím kdo tomu lépe rozumío vysvětlení. Dále k návaznosti, konkrétně v Liberci. Pokud jezdily ČD, tak přijížděly vlaky z různých směrů do liberce krátce před celou hod a krátce po celé se rozjížděly do různých směrů. Po převzetí rychlíků firmou Ariva, se… Číst vice »
Nerozumím jazyku Vašeho kmene v této pasáži: „Pokud je vybrán dopravce se sídlem mimo ČR tak má dle informací 15% zisk, který odtéká z našich daní mimo ČR. “ …
Jako, že když by slovenský dopravce ŽSSK z Velké n. Veličkou jezdil vláčkem do Veselí nad Moravou, tak automaticky má zajišťeno, že dosáhne zisku a to zisku ve výši 15%?
Pokud Vás chápu správně, tak KDO KONKRÉTNĚ zajišťuje ten zisk 15%? Nějaku pojišťovna nebo Hlávkova nadace? Nebo cestující v režimu „maršutka“ (=nevyjede se dřív, než bude vláček naplněn, tak aby jízda byla zisková)?
Všichni dopravci, ucházející se o soutěže v ČR mají sídlo v ČR a tedy daní zde. Ano i Arriva a Dý Lendrbán 🙂 Je to stejné jak se Škodovkou.
Jízdní řády určuje zpravidla objednavatel.
Asi jo.
A dokonce i firmy s oprávněním pouze pro nákladní dopravu sídlí v ČR, byť výjimkou je např. PKP CARGO SPÓŁKA AKCYJNA
Časové polohy spojů zajišťuje objednavatel. Když to dělá kraj, funguje i návaznost vlak – místní bus.
Kdo a jak zajišťuje ten zisk?
Těm 15% také nerozumím, ale že by měla být doprava koordinována z jednoho místa si myslím také. Dnes tisíc dopravců a každý si hraje na svém písečku. Pak se stane, že se po vytížené trati honí tři různobarevné rychlíky o pár vozech pár minut za sebou.
„nádražácko-centrické“ vidění světa… viz např. autobusky jsou „koordinovány“ z konkrétních lokalit/regionů
… Zatímco např. noční (dálkové) vláčky jsou koordinovány z jedné firmy pro víc zemí.
např. RGJ pro linku Polsko-Německo-Holandsko-Belgie nebo pro linku Rakousko-Slovensko-Česko-Polsko (?Ukrajina) …
nebo OBB pro linku Rakousko-Česko-Polsko-Německo
Děkuji za odpovědi výše na můj příspěvek, ale moc jsem se toho nedověděl. Ke koordinaci jízdních řádů-rychlíky objednává MD, spěšné a osobní vlaky kraj. Je pravda, ža na mnoha krjích mají koordinátory dopravy, kteří řeší celkovou dopravní obslužnost kraje. K ceně, obecně každý podnikatel vykonává svoji činnost za účelem zisku (já jsem uvedl jak příklad 15%). Dopravce ve svoji nabídce, kalkuluje s předpokládanými tržbami, vlastními náklady, dotací a ziskem, z toho určí cenu za km. Nepochybňuji, že všichni dopravci řádně daní v ČR, ale Ti, kteří mají vlastníka v zahraničí odvádějí zisk po zdanění mimo ČR, takže dle mého názoru… Číst vice »
Já tedy nev, ale pacienti od CD neustále fňukají jak jsou přetěžování a unavení a nemají na nic čas, ale zde na diskuzích si neustále plácají játra. Tak to asi není tak horké s tou únavou, nebo jak.
Vážení přátelé, můžete mi prosím sdělit, kde existují depa pro ony privátní dopravce, kde zbrojí naftu, vodu, provádějí provozní ošetření a povinné revize a opravy, kde mají soustruhy dvojkolí,
kde provádějí výcucy hajzlíků, kde vůbec takový počet vozidel nezávislé trakce je umístěn? Znám jen smradlavé místo na pražském Smíchově a vůbec této městské části nezávidím.
Děkuji předem za Vaše osvícené informace.
Na co depa..stačí jezdit
tak například Arriva deponuje soupravy v Praze Malešicích na bývalé teplárenské vlečce. jak je moc je vlečka kolejově rozvětvená,netuším,ačkoliv jsem na před 11 lety začínal strojvůdcovat na nedaleké žižkovské záloze Z2.
oprava-před 19 lety,před 10 lety žižkov pomalu končil,aby KP ustoupilo developerům.
Typický dotaz modré gumy. Já vím, nikdy se to tak nedělalo.
To depo, kde ty zbrojíš, děláš údržby, měníš mašiny ATP jsi nepostavil ty a ani nikdo okolo tebe. To depo tam vzniklo nebo bylo přestaveno v době, kdy vše bylo ve vlastnictví státu a nikdo jiný zde podnikat nemohl. To že tvůj moloch uvízl v té době před x lety neznamená že někdo nemůže dělat věci dobře aniž by měl stejný nárok na věci a zázemí z dob minulých. Přeju tvému podniku pár hezkých leč skomírajících let.
ta žluč z vás přímo kape, dělejte s tím něco, nebo vám to ublíží
Nápodobně s kovidem. Přeji zase let málo.
Vážený příteli, vůbec jsi mi neodpověděl na můj dotaz, jen blábolíš nesmysly. Po třiceti letech budování kapitalizmu a dvaceti letech provozování i osobní dopravy privátními dopravci by snad některý unesl náklady na koupi opuštěné remízy, vybudování fekálek, zastřešeného stání pro opravy vozidel, jak dlouho se budeme proboha odvolávat na bolševika, 40 – 50 let? Tak prosím znova, kde je po těch 20-eti letech nové depo Jančury či jiného podnikavce v osobní železniční dopravě?? Děkuji zas případné odpovědi.
Tři věci k Vašemu zamyšlení a) Existují kapacity opravárenství = existuje nabídka nebo radši „zavřít krám“? Opravárenství nabízí např. firma ČD…. https://zdopravy.cz/opravarenstvi-cd-bude-v-samostatne-firme-o-osudu-cerpacich-stanic-se-jedna-81061/ … Např. nádražáckým odborářům vysvětlovali lidi z ČD, že na Liberecku buďto budou přijímat zakázky i od konkurence, nebo se bude propouštět. b) Až opadne ETCS do lokotek, vagonků, tak se uvolní další kapacity. c) perspektiva pasažérské nádražácké dopravy se současnou technikou Vemte si příklad železniční dálnice Přerov – Břeclav… Ze které vede cca 10 vedlejších linek, kde jezdí dieselvagonky, kterým servis zajišťuje DPOV (zejména Valmez, Přerov, Veselí n. Moravou)… Na řadě těchto vedlejších linek bude probíhat natažení/konverze… Číst vice »
Jančura akorát fňuká, jak ho zlé Státní Dráhy nechtějí pouštět na svoji myčku a do svého depa.
Arriva hajzlíky nevycucává. Přečerpává je do salónu. Už na stížnosti reagují předpřipraveným emailem:
„Vážený pane XXX,
vězte, že vlaky jsou ze své výchozí stanice kontrolovány.
Bohužel si někteří neukáznění cestující pletou wc s odpadkovým košem a občas dojde během jízdy k ucpání fekální nádrže, znefunkčnění wc a zápachu.
Chápeme, že jste nespokojen a zápach snížil komfort Vaší cesty.
Za nepříjemnosti se omlouváme.“
Inu, zajímavé je, že s jinými dopravci, ale ani s arriváckými desiry, taková prasata nejezdí.
Zbrojit nafta nebo vycucnout WC se dá v jakékoliv stanici kam lze zajet cisternovým autem těsně k první koleji. Tím se nechci soukromníků amatérů vůbec zastávat naopak toto sem v praxi viděl při výluce u ČD. 😉
Jsem zvědavý jestli bude mít pozitivní efekt reorganizace ČD – pasažérská na Západ, Střed, Východ. Zejména jestli už nyní „bojují jak lvi“ o zakázku Jihomoravského kraje (současná smlouva platná do 12/2023 by měla být nahrazena několika menšími smlouvami)… Protože předpokládám že např. ÖBB se bude tlačit (ve spolupráci s jiným dopravcem) např. na linku Břeclav- Znojmo). Apetit ÖBB v blízkém zahraničí je zřejmý viz Blava-Komárno po konci fy RGJ… A tipnu si, že nabídka ÖBB pro Jihomoravský kraj nemusí být ojedinělou… Např. R31(/R11) Plzeň-Č.Budějice(-Jihlava-Brno) od 12/2023 na 10 let https://zdopravy.cz/stat-chysta-nove-souteze-na-rychliky-a-expresy-zvazuje-i-rozsireni-nekterych-tras-77399/ .. vzhledem k tomu, že např. na většině území Jihočeského… Číst vice »
Pasazersky je v rusku.vase stavědlo nedostává info?
Opravdu jste přesvědčen, že ÖBB budou ochotny jezdit za „náklady“ ÖBB na vozidlový km v € a za úhradu vkmlakového v Kč nižší než nabízí / požadují ČD ?
Do Komárna jsou dopravcem ZSSK, jak si vyrovnají kilometrické proběhy mezi ZSSK a ÖBB za jízdy vozidel ÖBB na vlacích ZSSK je věcí vzájemné dohody – buď naturální vyrovnání nebo vyrovnání finanční …
Ad ochota ÖBB přistoupit na obvyklé ceny ve veřejné dopravě v ČR … důkazem je, že v 5 ze 7 regionů jihočeského kraje zajišťuje autobuskovou regionální (dotovanou) dopravu firma ÖBB (přes svoji dceřinnou společnost Postbus a její pobočku v ČR)….. Ad ochota ÖBB soupeřit s ČD – viz nákladní dopravce ÖBB (RailCargo) soupeřící s ČD Cargo. Viz, že ÖBB prodávala své starší vagonky různě po Evropě (vím o 6 až 7 kupcích ze 4 zemí – ČD, GySEV, MAV, RDC, RGJ, ŽSSK,…). Ale pouze prodeje do ČR byly dopravcům, kteří si přímo konkurovali = ÖBB starší vagonky prodala jak firmě… Číst vice »
Jde vidět,že ČD to mají opět pevně v rukou….
hahahahahahaha ať žije autobus!!!
Myslím že tenhle článek by mohl pan Bednárik poslat vedoucím odborových organizací před jednáním o PKS na příští rok. Možná by pak měl trochu jednodušší pozici . – )
To že jsou jiné společnosti levnější určitě není nastavením mezd minimálně u provozních profesí. Dle mých informací minimálně strojvedoucí ostatní dopravci platí stejně či lépe a kolikrát jsou i lepší směny.
Problém ČD je ten, že má hodně úřednických pozic(čímž neříkám, že skutečný odborník by neměl být lépe zaplacen), pak efektivita způsobu práce, rychlost reakce na trh a taky např. drahé náhradní díly atd.
Pokud by toto bylo vyřešeno, tak pro podnik rozhodně není likvidační přidání o inflaci..
Nebo např. peníze do ČD travel, která je kolikrát dražší než trh i přes dotaci od zaměstnavatele pro zaměstnance. A takových věcí je samozřejmě více.
Směny u jiných dopravců lepší…ne opravdu nejsou .lidí co přešli od ČD k soukromníkovi se mnohdy vratili.penize u soukromníka lepší ale …mnohdy dojíždění svojim autem, možnost přespání nula.arriva je těžká slibotechna a nakonec podmínky Jak za války.ne ne ne a ne
No já mám info o arrive a regiojetu a v těch konkrétních případech tam ty směny mají opravdu lepší. Ale asi jak kde.
Na trase UL – Kolín, budou jen denní směny. Maximálně spaní v Kolíně. Ve středisku UL lze zkombinovat se směnami na Úpořince / pravé straně … tam se dají namalovat vcelku slušné personální turnusy …
Pracuji u ČD a také dojíždím autem. Zkuste porovnat:Chůze+ vlak, přestup, vlak+ chůze= cca 120 min.
Auto od domu do zaměstnání 35- 45 min dle provozu. Co byste si vybral?
Když máte dvoudenku ..můžete se vyspat v depu.. já taky dojizdim a ráno jezdím na kole …kolo v depu hlidane..plus dojezd. Auto nepoužívám když nemusim.futr máme zázemí oproti soukromníkům..
Nene, nebudu spát v depu, i když se prostředí zlepšilo, stále to má daleko k úrovni 21. století. Dívejte se na ty, co mají podmínky lepší. Ne na ty horší. Jinak se nikam nedostanete.
Autem dojížděli strojvedoucí do práce „na Masaryčce“ v dávné minulosti …prostě bydlel tam, odkud se na nástup v 5.00 (první ranní nástup, v době mezi 23.00 – 5.00 se nenastupovalo > humánní přístup k zaměstnancům) např. na R 609 do PE nebo tak podobně prostě nedostal ani vlakem ani autobusem … například z Liběchova … nebo končil od Ex 372 (zpravidla zpožděného) a „NIC“ nejelo … tehdy nebyla noční MHD v PHA tak rozšířená (interval všeho 40 minut) … takže na Rohožník nebo do Čimic (podnikové byty) se jezdilo autem … Libeňáci a Vršováci měli drobet jinou skladbu turnusů a… Číst vice »
Mezi 23.00- 5.00 se nenastupovalo……. To popisujete stav dáááávno minulý. Co směnné obsazení nákladů? Nastupovalo se celou noc. To bylo v osmdesátých letech! Spalo se na lavici v šatně a když byl fajn strojmistr, půjčil vám klíče od nějaké odstavené mašiny. Fuj doba!
Tak tevím, jestli tenhle argument je trefný. Myslíte si, že na počet odjetých km má RGJ méně „úředníků“? Počítejte i ty, které „tuneluje“ ze Student Agency.
Ja ale nemluvim o pridani o inflaci.
Ten navrh vedeni ČD který je volně k dispozici mluvi o zkrácení dovolene pro vsechny na 5 tydnu a treba o tom jak omezit ty „zadarmo dovolené“ pro dlouholeté zamestnance.
Ale jinka souhlas s tim, kde by se dalo ušetřít.
Neměl by snad raději poslat článek svým neschopným manažerům, kteří prohráli výběrová řízení a pak je vyhodit?
Tak to snad nemusi. Vedeni asi vi o jake vykony přišli. Jestli je ale pricina jen neschopní manageri nevim …. Prece jen u vyberka na Kolin – UnL byl i pan Bednarik a nepredpokladam ze to odflakl.
Spíš to vypadá, že nabízel zboží, které zákazník nepožadoval a ani nechce. Rozumět potřebám zákazníka je základ úspěšného obchodu. Ale nebyl jsem u toho, jenom spekuluju podle dostupných informací.
Já bych řekl, že je to náladou ve společnosti. Že cokoli je lepší, než ČD.
Znáte rčení – když ptáčka lapají, hezky mu zpívají …
Pokud nemá objednavatel v záloze „dopravce poslední instance“ (třeba dražšího) a nemůže ze dne na den ukončit působení dopravce neplnícího co sliboval, tak se nedá nic změnit.
DPI zafungoval ve Švýcarsku když „zkrachovala“ společnost MThB. Vlaky zbankrotovaného dopravce dojezdily „provozní den“ podle GVD, následující ráno vlaky vyjely podle GVD, ovšem pod hlavičkou dopravce SBB … finance se řešily následně …
Má – např. autobusky a automobilovou spolujízdu.
Lyžinami
Pardon ližinami je správně
Firma ČD sI objednala/předjednala spoustu nové techniky. Výsledkem je, že firmě ČD se prý uvolní dieslové vagonky např. typu 854. A předpokládám, že dominovým efektem nových vagonků InterJet bude několik desítek starších vagonků… atd.atd.
Uvidíme, zda-li firma ČD nějak zareaguje s touto nepotřebnou technikou na „nahrávku“, která popsal pan Roman Koreň – šéf dominantního dopravce na Slovensku:
DOTAZ: „Na Slovensku neplatí senioři a studenti jízdné. Jaké zkušenosti tento systém přinesl?“
REAKCE: „(…) Ovšem ne tím, že bychom omezovali veřejnou dopravu, ale zavést takový systém, který by ocenili i PLATÍCÍ cestující. “
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/roman-koren–snazime-se–abychom-cestujici-nezklamali/-28816/
Jakože by ZSSK odkoupila nějaká Béčka nebo 854? Proboha proč?
Hydry půjdou do zálohy nebo do šrotu; kraje je na osobáky moc nechtějí a na rychlících to už nemá kde jezdit. Obecně to je přežité vozidlo.
Na Slovensku neprobíhá žádný citelný rozvoj veřejné dopravy a těch pár motorových REXů dnes už pokryjí 861 nebo brejle + modernizované vozy. Ani hydra, ani shnilý bautzen žádnou parádu neudělá.
Nájem ? Evidentě tu bude čínský vir delší dobu… A lidi nechtějí jezdit těsně u sebe, právě aby se od sebe nenakazili… tj. řešením je použit levnější techniku (protože je odepsaná) Ale to je starost pasažérských nádražáků jak konkrétně vydělají na splacení oněch gigantických dluhů (za skupinu ČD to bylo na konci loňska cca 40 miliard = výrazně víc než jsou roční tržby… vzhledem k nárůstu úrokové sazby může mít obrovský balík dluhů „rdousící efekt“ na ČD)… A taky jak si vydělají na ony obrovské investice – ať už napevno objednané/či předjednané (krom vagonků za zhruba 45 miliard, odhaduji velmi… Číst vice »
Z tohoto příspěvku vyplývají pouze dvě věci:
1) nově jste se jmenoval epidemiologem
2) ekonomická fakulta (nebo nějaká ekonomická škola Vás minula) tak se budíte v noci hrůzou kvůli něčemu, po čem je Vám houby a čemu nerozumíte : – )
A v MHD cestující těsně u sebe nevadí … všichni, kteří se bojí nákazy jsou potencionálními zákazníky covidové nákazy – bez ohledu na to, zda jsou / nejsou očkováni, protože jejich imunitní systém oslabuje psychická obava z nákazy … a imunitní systém se za nedůvěru odmění tím, že nákaze nebude bránit …
Více než covidu se bojím toho, co bude „páchat“ budoucí vláda … proti tomu vakcína neexistuje …
Co nového by mohli asi tak předvést? Z politiky utahování opasků a vyrovnaných rozpočtů jsme se vzpamatovávali mnoho let.
Pan Fiala prý nastartuje ekonomiku. Jen aby neměl vybité baterie.
Nevím, kde jste to četl, ale nová vláda bude prvních pár roků napravovat řádění partiček typu „Faltýnek pozdravuje“
…. osobně si myslím, že nejdřív za 2 roky se projeví – pozitivně či negativně – konkrétní kroky nové vlády,
Tak mohly by se zavádět nové rychlíkové linky, ať se pořád nesypou peníze jen do spojení mezi největšími městy. Hradec-Znojmo, Brno – Trenčín/Trnava, tohle by s přípojem od Žiliny a Košic mohli mít obzvlášt velký úspěch, mimo Blavu je naše druhé největší město po kolejích pro Slovensko dost špatně dostupné. Ostrava/Třinec/Frýdek-Brno, plus i těch osobákových spojů s Brejlovcem a třemi Bdmtee taky ještě několik najdeme.
A je tam potenciál aspoň 100 platících cestujících na vlak? Hradec Králové – Znojmo každé 2 hodiny 100 kaštanů? Asi sám cítíte, že sotva.
Na dvou hodinový interval asi ne, začít by se mohlo zatím s jedním, dvěma páry nedělně pátečních spojů, alespoň to zkusit jestli se nerozpohybuje. Ono Hradubicko je velká ekonomická i studentská oblast, Třebíčsko, Znojemsko, Jihlavsko, Havlbrodsko nejsou malá aglomerace. V létě na jinak často mrtvé Okříšky-Znojmo narážíte na vcelku i zaplněné vlaky turisty s koly, respektive i ty nové spěšnáky Znojmo-Jihlava začínají byt už při příjezdu v Okříškách slušně zaplněné.
Jestli byste chtěl stavět systém vlaků, který by ocenili platící cestující, tak bych asi hledal jinde než mezi starými motoráky a vagóny… To nemá smysl ani žádnou víceletou perspektivu.
Já mluvil o „dominovém efektu“, kdy se diferencuje nabízená služba dle koupěschopnosti zákazníků (např. LEO Express má 4 odlišné třídy nabízených služeb v jednom elektrovagonku FLIRT)
„cestující který jede téměř úplně zdarma bo dotace“ = jízda ve starých vagoncích…
„platící cestující“ = jízda v novějších vagoncích“
A kolik % ceny jízdného tvoří cena vozidla?
A proto byste pro ně nakupoval ty vyřazený šroty, který už kraje nechtějí pomalu ani zadarmo a i jejich provozovatel už uznal, že je na čase je prohnat hutí ?
Každé zboží má svého kupce, pokud cena odpovídá a je-li intenzivně nabízeno… A nemluvil jsem o prodeji, nýbrž o nájmu („wet leasing“ = vagonky od ČD, velká údržba od DPOV, přeshraniční spojení např. Vrbovce, např. Trenčín Sp1762 navazující na dálkové vláčky ŽSSR, ČD)
Není z mé hlavy, že firma ČD se rozhlíží, aby mohla dělat dopravce v zahraničí
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-si-porizuji-licence-v-sousednich-zemich-podrobnosti-taji-58137/
Nemyslím, že po uměle vytvořené „kauze houfnice Zuzana2“ by si ČD (nebo jiný dotovaný pasažérský dopravce z ČR) mohl získat „srdce“ cestujících na Slovensku.
Tak to kupte.
Naše rodina má nachystané řešení, jestli (až) skončí modus operandi „pasažérských nádražáků v ČR“.. kteří si zvykli, – že 70% sedaček vozí vzduch, – a že 76% nákladů neplatí cestující nýbrž všichni daňoví poplatníci. – A že nádražákům vůbec nevadí že kvůli nárůstu úrokové sazby z nynějších dluhů a kvůli gigantickým investicím patrně dominantní dopravce „spadne na hubu“ = většina pasažérských nádržáků bude hledat obživu jinde (tak jak po seškrtání dotací muselo hledat obživu cca 90 až 95% odborníků kteří stavěli solární elektrárny)… Holt na zachování nynějšího penězovodu pro pasažérské nádražáky brzo nebude ve společné kase, neboť náš národ vymírá.… Číst vice »
Za 5.5 měsíce vas pustí z Bohnic..Ajajjaj
Tak hodně štěstí k emigraci.
Jo, takže když přestanem být závislí na pasažérské ČD, tak jsme emigranti? Fakt?
Řešení naší rodiny spočívá v:
a) přestěhovat se ze Zlínského kraje k Brnu
b) autíčko+automobilová spolujízda
c) DPMB
Brno vás čeká s otevřenou náručí : – )
POkud nechcete nádražáky platit z vašich daní i nadále, tak nemáte jinou možnost.
Nejde o to jestli chci. Nebude z čeho vyplácet dotace pasažérským nádražákům… První konflikt vypukne tak za 2 až 3 roky, až pasažérští nádráži zjistí jak „KU**VSKY“ drahá je technika kterou nakoupili (viz částka za zhruba stejně kapacitní RegioPanter vs. částka za PESA ElfII které kupuje RGJ).
Tehdy se stát postaví na odpor stávce nádražáků… neboť veřejnost si uvědomí, že je cosi zvráceného v penězovodu pro poloprázdné pasažérské nádražáky…
A druhým krokem bude seskrtání nynějších dotací…. neboť o své rodiče v penzi se MUSÍME postarat… Přes to „nejede vlak“ !!!!!!!!!!!!!!!!!
Správně, o své rodiče v penzi se postarejte. Levicová idea, že se za vás o ně postará stát je poněkud zvrácená, ten může vždy nanejvýš pomoct.
Co je „levicového“ na tom, že platíme daň – „sociální pojištění pro ČSSZ“ – která slouží jako zdroj pro starobní penzi pro generaci našich rodičů, až dožijí penzijního věku ?
Levicového je na tom spoléhání se na stát.
Já si nevymyslel současný systémpenzí… Že mladší generace platí penzi generaci svých rodičů…
A jakej jinej systém ? Z toho co si odvedli by dneska moc nevyžili.
To věřím, že ne. Ale ptal jste se, co je na tom systému levicového.
Ano. Je jistě dobře, že stát pomůže, ale jako výmluvu, že já se o své rodiče starat finančně nemusím a jako samozřejmost počítat za jejich příjem jen jejich důchod, to je podle mě velmi nemravné.
Neslouží. Slouží k výplatě aktuálních důchodů. A mimochodem, on ten výběr trochu nestáíhá už léta . jen letos bude v mínusu proti výběru zhruba 20 miliard. Což nepokryje ani kompletní dotace pro ČD a ostatní drážní dopravce. Tak to abyste začal šetřit..
Pane PvvS, proč se mnou nesouhlasíte když já tvrdím co Vy? Vždyť celou dobu opakuji, že z daní z příjmů z mé práce se platí penze předchozí generaci, která je v důchodovém věku…. A právě protože náš národ vymírá = ubývá výdělečně činných a přibývá počet potřebných ze společné kasy … tak právě proto MUSÍ pasažerští nádržáci v ČR počítat, že „penězovod“ ze státní kasy vyschne… holt pasažerští nádražáci budou bez „penězovodu“…. Řešení je na nich… Já si myslím, že řešením je, aby cestující byli NAPROSTOU PRIORITOU pro nádražáky, tak aby výrazně přibylo cestujících (např. těch kteří jezdí sami v… Číst vice »
Ne vy píšete
“ která slouží jako zdroj pro starobní penzi pro generaci našich rodičů, až dožijí penzijního věku“ . Nikoliv pro právě pobírající. A ta vaše chorobná posedlost ČD je tu známá. Jsou jiné zdroje, které půjdou dříve. A mezi jinými i vyšší zdanění, omezení výdajů na sport, kulturu. Ani zrušení všech plateb ČD by nepokrylo každoroční schodek v důchodovém spoření.
OK: Souhlas…Myslel jsem to tak jak píšete. Sorry.
Ad škrtání ve výdajích státu – nejsme ve sporu… Nicméně ČD má šanci obstát/přežít, proto ryju do „nádražáků“, aby se vzbudili dokud ještě mají čas … čím dřív se bude jejich špičkovou prioritou cestuící, tím víc vláčků přežije… Neboť pasažérská železniční doprava, zejména ČD má horší pověst než si zaslouží
A že nerejete do soukromníků. kteří ty dotace v závazkové dopravě berou taky ?
Proč myslíte, že mlčím když vidím nešvar u Arrivy, KŽC, LEO, RGJ?
GWTR, NETINERu neznám.
Jupí…a prestanete pak komentovat i veci kterym nerozumíte?
Vážně nám tu teď takhle složitě popisujete, že jste si na hradle našetřil na auto, nebo aspoň nový boty? 😃
Nerozumím jazyku Vašeho kmene.
Máte tušení kolik vzduchu vozí IAD? Respektive jaké % obsazenosti má? A jaké má železnice v západní Evropě?
Provoz autíček si platí řidič/vlastníci autíček z vlastní kapsy… TJ. NEDOSTÁVAJÍ ŽÁDNÉ DOTACE.
Provoz pasažérských vláčků v ČR z větší části je placen z kapes nás všech (např. 76% nákladů ČD v ČR je ze kapes nás všech = z 3/4 JSOU ZÁVISLÍ NA DOTACÍCH, protože jsou neschopní prodat cestujícím 70% sedaček ve vagoncích)… A prosím nejzkoušejte ten ohraný argument, že za katastrofální nezájem cestujících o vláčky může „železniční mýto“ … Ne, nemůže.. v roce 2019 tvořilo železniční mýto zhruba 6,98% nákladů pasažerské ČD.
Hm, a jak byste prodal těch vašich 100% sedaček ? Třebas u dělnických vlaků, kdy je provoz jedním směrem a druhým jezdí prázdné ? To by se nevracely ? A odpoledne opačně ? A než budete vypisovat zas ty vaše nesmysly o přístupu železničářů, tak se skuste zamyslet, kde jezdí ty prázdné vlaky. Dálkovina a příměsto to asi nebudou. A u IDSJMk si zjistěte, kolik dotací jde na vlaky, kolik na autobusy a kolik na MHD… Ani jedna trakce se neuživí.
A co třeba otočit poměr, aby „vzduch“ vozilo jen 30% sedaček?
Copak je to nesplnitelný cíl?
Ne, na určitých linkách je naprosto splnitelný cíl.
Ano je. Jak vyřešíte ty prázdné směry, který jakoukoliv celkovou obsaditelnost srazí někam k 50% ? Navíc je tu hromada lokálek, kde to dosahuje řádu procent. A Tu vaši vytíženost nedosahuje ani MHD . A to má podstatně lepší podmínky.
Prosím vás běžte se léčit. Už jsem vám to několikrát psal, nárůst cestujících je posledních pět let tak výrazný, že ve spoustě vlaků se nedá sednout, protože jsou narvané. Ročně najezdím 30 tisíc kilometrů vlakem. Problém si sednou je jsem řešil v 70 procentech spojů. Těch 30 procent spojů jsou večerní osobáky kde se vždy nějaké to volné místo našlo.
„…NEDOSTÁVAJÍ ŽÁDNÉ DOTACE.“
To je ovšem omyl. Na silniční dopravu se při započtení nákladů na dopravní cestu a kolaterální ztráty (nehody, znečištění prostředí, zdraví…) doplácí z veřejných rozpočtů víc než na železnici.
Koupi auta pečlivě uvažte. Za poslední roky už o hodně zdražily a zlevňovat se nebude. Naopak, během pár let se jistě ještě citelně zdraží. Palivo také. Prostě doba levného automobilismu (cena jízdy pouhý čtyřnásobek jízdného ve vlaku) nám mává na rozloučenou. Mimochodem, váš národ možná vymírá jak píšete, ale počet obyvatel ČR stoupá a to se při dopravě počítá.
Co kdybyste si místo „zesměšňování“ se koupil jízdenku INTERRAIL GP a vyrazil do Švýcarska a začal tam „studovat“ vlaky mimo špičku (časné ranní / dopolední / večerní vlaky za začal tam počítat počet cestujících … Např. na BLS, MGB, Thurbo SOB před Airolo …
Nebo třeba trať 151 z Genéve (Cornavin do La Plaine) ….
Pak byste zjistil, že vzdchoprázdné vlaky / tramvaje / autobusy / trolejbusy existují i v zemi s nejlepším dopravním systémem veřejné dopravy v Evropě …
Ke stejnému zjištění dojdete i v Lucembursku – veřejná doprava ZDARMA, podobně v Nizozemí i Belgii
Co chcete diskutovat když ve státní kase naší vlasti asi brzy prachy NEBUDOU !!!!
Určitě nebudou na většinu vláčků, zvlášť těch poloprázdných
A ž evám to tak trhá žíly. To by podle vás byl ideální svět ne ? Žádné poloprázdné vlaky, žádné neobsazené sedačky, zlí nádražáci na dlažbě.. A ještě ušetřený peníze.
Kde jste vyčetl, že o nádražácích si myslím, že jsou „zlí“? A proč si myslíte, že mým přáním je nádražáci na dlažbě“… Pouze konstatuji fakt, že buďto velmi, velmi velmi usilovně budou prodávat užitečnou službu cestujícím – tj. svoji (vesměs poctivou práci) cestujícím)… Anebo velká část (asi většina) pasažérských nádražáků si bude muset hledat obživu jinde.
Jak prosté, milý Watsone, když si nevyděláš ani na „slanou vodu“
Zatím je to akorát vaše fantazie.. Oni si totiž podle vás, nevydělají ani autobusáci, ani MHD.. Veškerá tahle doprava v ZDO je dotovaná.
„Firma ČD se rozhlíží, aby mohla dělat dopravce v zahraničí“ – no až tak extrémní novinka to není. ČD měly vždycky hodně zahraničních výkonů. Na vyrovnávku, teď by chtěly na vlastní triko. Že by nový způsob křížového financování?
Vy se tady intensivně prodáváte už minimálně půl roku a řekl bych, že prozatím celkem bezúspěšně.
Moje rodina to hodnotí jako úspěch
… Když si vezmete, že firma ČD považovalo za OK bez varování změnit svoji nabídku cestujícím ze 3 vagonků na dva, posléze na jeden vagonek…
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
Tak mě zajímalo, jestli řadoví nádražáci usilovali o adekvátní reakci… já tedy nezaznamenal adekvátní reakci od řadových pasažérských nádražáků = jeden z důkazů, že opravdu většina pasažérských nádražáků nestojí o cestující
… A proto moje rodina bude „hlasovat nohama“ = za zhruba 5 měsíců se rozhodnem a v tuto chvíli to vypadá, že téměř přestaneme být závislý na slubách ČD….
Ale to pak nechápete ten systém, dopravce nebude zákazníky se slevou, kterou mu doplácí stát, přece záměrně cpát do levnějších vagónů, které by musel nakoupit. To by byl sám proti sobě. Z pozice dopravce je pro mě nejlepší, aby zákazník, na kterého se vztahuje sleva, jel za co nejdražší tarif, protože mi to stát dosype.
Stát už brzy nedosype. Tak za 5 až 7 let nebude z čeho dosypat. Ubývá výdělečně činných a narůstá počet potřebných např. generace našich rodičů ve starobní penzi o které se MUSÍME postarat… Tj. na hobby typu téměř prázdné pasažérské vláčky rozhodně nebude ve státní kase. Z pohledu státu: a) jestli podporovat automobilní spolujízdu (inkasuje spotřební daň z PHM, a v budoucnu zdaní autíčka). Je otázkou lidí cestující jestli chtějí stát v kolonách a „bojovat o parking“. b) jestli postupně sníží těch nynějších téměř 20 miliard ročně pro pasažérské nádražáky z našich kapes na miliardu či dvě. A zejména jestli… Číst vice »
To je všechno hezký, já vám ale jen píšu, že operujete se systémem, kterému nerozumíte… A očividně v tom pokračujete dál… 🤦🏻🤦🏻. No nic, tohle nemá cenu, přeji příjemné večery nad Obzorem, nemá na vás cenu reagovat.
Jakože když ekonomicky je naprosto neudržitelný provoz většiny pasažérských nádražáků (neboť jsou většinově závislých na dotacích), … reakcí je, že tomu NEROZUMÍM?
Podobně – jako pštros který schovává hlavu, aby neviděl nebezpečí – se chovali vlastnicí firmy SAZKA provozující Sazka Arénu, Ta naprostá zabedněnost vlastníků SAZKY byla vidět zejména rok dva předtím než SAZKA skončila v insolvenci, zejména kvůli následkům projektu Sazka Arény ve Vysočanech.
Fakt jsem zvědav, jak obstojí regionální pasažérská doprava, poté co jednotliví autobusoví dopravci se cíleně zaměří na „konverzi“ regionální dopravy z vláčků do autobusků… Podobná konverze se už odehrála viz např. https://de.wikipedia.org/wiki/Gro%C3%9Fer_Amerikanischer_Stra%C3%9Fenbahnskandal
Můžete hádat, proč se nic podobného např. v Německu, typickém automobilovém státě, nestalo. Nebo máte dojem, že DB už dávno neexistuje, že nám vlády lžou?
Jestli pasažérská železniční doprava v Německu je Váš vzor, tak tím říkáte, že zhruba 25% až 40% nádražácké pasažérské dopravy v ČR by měla skončit. Ihned.
Německo vs. ČR
a) dle počtu obyvatel zhruba 8:1
b) dle vlakokilometrů v 2018 zhruba 6:1
zdroj viz str. 25 https://www.irg-rail.eu/download/5/724/IRG8thMMReport-WorkingDocument-final.pdf
c) Plus započítat faktor, že zejména v dálkové dopravě byl v Německu ještě před pár lety omezována autobusová doprava, tj. v Německu není zdaleka taková infrastruktura pro dálkové autobusky jako v ČR
Německo, typicky automobilový stát, naším vzorem ve vlakové dopravě rozhodně není. Vždyť zjevně ani nepochopili plně, k čemu jsou vysokorychlostní tratě a postavili je pro nákladní dopravu. Ta po nich jezdí v reálu asi tolik, jako lodě po novém rýnském kanálu. Takové blamáže bych si tu tedy jaksi nepřál. Pravda, krušnohorský tunel je výjimka.
A víte že v dálkové dopravě není problém ? Že dotovaný jsou hlavně lokální tratě ?
https://www.fnp.de/verbraucher/reisen-db-flixtrain-deutsche-bahn-zug-verbindung-angebot-konkurrenz-frankfurt-ltt-90786367.html
Odkazy kopírovat umíte.. Ale číste a přemýšlet evidentně ne. To se jen přidává do hry další hráč v dálkové dopravě. Ta se i u nás na hlavních tratích uživí sama. To nejsou lokálky a příměsta. Tam jdou dotace.
Promiňte, ale vzdávám diskuzis Vámi, neboť to nemá smysl…
Když Vám zareaguji na to co tvrdíte, tak neodpovíte, ale skočíte na jiné téma.
Howgh
Až se naučíte číst na co odkazujete.. Flixtrain je ukázková dálková doprava.
Uhlíková daň na auta samozřejmě bude, s tím počítejte. Pravděpodobně i na diesely ve vlacích a kerosin v letadlech. zajímá mě, jestli si letadla ty skryté dotace za nedaněné palivo udrží.
SBB & množina dopravců ve Švýcarsku má v množině Flirtů jen dvě třídy a cestující – i ze zahraničí jsou spokojeni … především je tam neotravuje nějaký steward /-ka hloupými nabídkami …
cokoli vážený cestující potřebuje na cestu si koupí v KKiosku nebo řetězci Migros, případně množině automatů.
Ve vlaku je pouze I. a II. třída … komfortnější než Pendolina / RailJety ….
Slovensko podobný motoráky sešrotovalo. A tyhle jspou taky pomalu zralý na další GO.. 50 let starý hydry patří akorát do hutí. Na rychlíky je to malý a na osobáky s vlekem líný.
věcně jsem zaregoval Vašim předřečníkům (social distancing, současné dluhy a dluhy z probíhající/brzkých investic, dojíždění odborníků z DPOV není problém bo relativně blízko – ValMez, Přerov, Veselí n. Moravou)
Hm, jako že by si ZSSK platily dojíždění servisáků od ČD ? Když mají vlastní dílny ? A na co by si tam tahaly 50 let starý vraky, na který už nemají vybavení, navíc 4 nápravovej motorák se stejnou kapacitou, jako má 810 ? Ale s víc jak dvojnásobnou hmotností ? A to se teď zbavují i 810/811 ..
Zkuste mrknout výše, kde jsem důvody rozepsal (např. social distancing)
A jak to rozdělíte v motoráku se 40 místy k sezení ? A jak donutíte někoho platit xnásobek ceny za jízdu něčím, co dnes nevyhovuje v ničem ? Minimálně vysoká podlaha, hlučnost…. Když za základní jízdné může jet něčím novějším ?
Aha nerozumíme si ohledně „social distancing“. Nadhodil jsem řešení pro „social distancing“ prodloužit vláčky právě o ty nevyžité vagonky které by jinak patrně byly bez využití… Tj. navýšit kapacitu, ale navýšení kapacity nebude příliš drahé, bo staré (už „zaplacené“ z odpisů) vagonky… A jen připomenu, že mluvíme o tom, že ŽSSK cosi řeší = jak ZVÝHODNIT PLATÍCÍ cestující od těch co „jezdí zdarma“, neboť na Slovensku to mají trochu jinak než u nás… Neboť na Slovensku se stát „míň stará“ o lidi, např. úrovní financování tamního zdravotnictví = tj. je v zájmu všech tamních obyvatel zůstat zdravý, neboť pro konkrétního… Číst vice »
A že ZSSK o ty vagony stojí.. A slevy jsou to první co se škrtá. A hlavně ČD se v první řadě potřebuje zbavit nejstarších vagonů, který nabíhají do oprav a dneska už nevyhovují ani bezpečností. Třebas ty bez blokování dveří.. Takže na odprodej by zbyly úplně ty stejný vozy, který se u ZSSK šrotují, nebo se úplně vyřadily.
Obecně na Slovensku určitě „nestojí o šroty“… Řada regionů na Slovensku je dost bohatých, např. výrazně bohatších než některé regiony v ČR.
Na druhé straně se opravdu PLATÍCÍM cestujícím v ŽSSK „ekluje“, že leckdy musí stát/jedou jak sardinky…. zatímco jiní jedou ÚPLNĚ zdarma… Nemluvíme o IC vláčcích (do těchto vláčků se snaží frnknout platící cestující)… ale o horších kategoriích vláčků ŽSSK, neboť IC vláčky logicky nejezdí všude
cituji:
„ZSSK si za loňský rok pochvaluje zájem o komerční vlaky InterCity, kde NENÍ BEZPLATNÁ bezplatná přeprava. Loni přepravily 791 tisíc cestujících, což představuje meziroční NÁRŮST o 12,2 %.“
https://zdopravy.cz/kazdy-treti-zadarmo-zssk-pribyvaji-cestujici-pomaleji-nez-ceskym-draham-24993/
Vagónky si strčte na modelové kolejiště.
Klidně pokud pasažérští nádražáci nalákají dost SOLVETNÍCH cestující z těch víc než 5 milionů osobních autíček v ČR (= zhruba 20 až 30 milionů sedaček) do vagonků, které velmi mlo využívájí kapacitu něco přes 300 tisíc = na příkladu dominantního pasažérského dopravce v ČR v roce 2019 je vidět že více než 70% sedaček vozilo vzduch, nikoliv cestující… To jsou údaje než udeřil čínský vir.
Pokud byla obsazenost 30% je to určitě skvělý výsledek. Není to náhodou víc než ve Švýcarsku?
Jestli považujete že je skvělé, že náklady firmy zaplatí jízdné od cestujících jen z 1/4 (zbytek z kapes nás všech), neboť se daří prodat cestujícím míň než 30% nabídky… tak k tomu není co dodat…
Se služebními auty je to totéž, nebo spíš ještě menší procento. To vám nepřijde divné? Máte prostě špatná měřítka. Jinak ano, mnoho z toho co se děje ve Švýcarsku na železnici mám za skvělé.
A kolik mají ostatní země ? Mimochodem 2008-2009 se v evopě místa sčítaly a málokde to bylo nad 50% . A i to byli Turci a Španělé,. A tam moc tratí není.
„Neplatící senior / student“ má jízdenku za „nulovou“ cenu a dopravce dostává tuto částku od státu …
Ví někdo, co bude s 843 z trati MB-Rumburk? Protože část byla přesunuta z R14 do depa Trutnov a druhá část právě na tuto trať a nyní opět přišly o výkony.
Dal bych je na Rakovník – Blatno a zpět…
Šukafony z Bečov – Rakovník dětem na hraní.
Nebo na Slaný – Kralupy a zpět, ale ty vozítka „na zkoušce“ se mi tam líbí víc.
V Trutnově pořád ještě vyjíždí denně cca 10 hyder, takže se nabízí nahradit řadou 843 další.
Což je alespoň z mého pohledu, coby cestujícího škoda. V Hydrách se mi jezdívalo lépe. Opravdový posun vpřed by ovšem bylo nasazení konečně něčeho normálního, alespoň 844.
Nevíte náhodou kam je odsouvají? Nebo už likvidace?
Souhlasím s vámi, i z mého pohledu je to škoda. Letos jsem se proto vydal na ,,lov“ trutnovských Hyder, abych je ještě stihl nafotit. Co vím, tak Babičku 854 019 přesunuli do depa Libeň, takže nyní jezdí tratě z Masaryčky do MB a Mělníka. Podle toho co jsem zaslechl si Trutnov pár Hyder ponechá, zejména na trať Starkoč-Broumov a část jich nahradí 814. Navíc 854 225 letos byla na vyvazovací opravě, takže se s ní asi ještě nějaký čas počítá. Hydry dle mého určitě zatím zůstanou na mé domácí trati Kladno-Praha, jelikož ČD letos intenzivně modernizovaly příslušné vagóny Bdtn756. A… Číst vice »
Ták oprava, v Trutnově bude od GVD jezdit 14 rakví, viz http://www.sledovani2022.55p.cz/trutnov_883_2022/ a http://www.sledovani2022.55p.cz/trutnov_882_2022/, druhý komentář se dvěma stejnýma odkazama prosím smazat 🙂
Tak tady mi něco nehraje. V Trutnově bude dle smlouvy s krajem, resp. její přílohy 15 rakví, z toho tedy píšete 14 turnusovanych. Tohle přece nejde vyjezdit, rakve budou chodit do dílen, budou poruchy. A jelikož dle smlouvy 854+054 není akceptovatelná náhrada, jsem opravdu zvědav, co mají ČD v plánů.
Jedinou akceptovatelnou náhradou za 843+043 je totiž 854+954+054. Ale to budou v záloze i řidičáky? Moc to nevidím. Jestli bude pro stálou zálohu k dispozici stěží jeden…
Tady si jde někdo vědomě pro pokuty, řekl bych.
Jen ať vlaky ČD postupně mizí. Na linkách, které České dráhy už naštěstí vyklidily došlo k objektivnímu zlepšení kvality a komfortu cestování. A další každý rok přibývají. Tak a teď mínusujte. Lžete tím sami sobě.
Ty Pantery na P1 a P2 jsou opravdu příšerná vozidla, například. 🙂 Hloupý trolle.
Problém s pochopením psaného textu.
Ale di ty brepto.
Objektivita Vám bohužel chybí : – )
Prej P1 a P2. Probůh, to je materiál. Ty tam budeš asi poslední. Nauč se zhasínat. 🤣
teda Tomane, ty budeš fakt ale hroznej „kus“
To bude kus. Když může napsat ^o 1/4té^:-(
K jakému objektivnímu zlepšení? Sám sobě lžete akorát vy. Např. na R14 zcela objektivně kvalita poklesla, jelikož 843 jsou technicky mnohem vyspělejší (což nelze zpochybnit, téměř ve všech technických vlastnostech je rakev lepší než ten šrot z Německa) a také pohodlnější stroje, než 845.
Na R14 jezdím často, ale že by tu Arriva fakt byla horší? Nevím. Subjektivně můžu říct, že mi oproti rakvím přijde, že je v těch jednotkách od Arrivy víc světla, míň špíny a hluku, a navíc mají internet a pohodlnější sedadla. Na druhou stranu v létě hodně chybí spouštěcí okna, ty vyklápěcí jsou k ničemu. Ale těžko porovnávat šrot se šrotem.
Nejlepší byla kombinace rakví a vozů Bdtn. 843+043 nebo samotná 845 podle mě patří na lokálky.
845…věčně nejde klimatizace a WC , některé ..hulí a mají zvuk jak vejtraska v posledním Tažení. 843 jsou novější…není tam takový kraval.
„Mnohem vyspělejší“ – jako jo, je tam víc elektroniky, zatímco 845 je taková easy mechanika. Plošiny jsou určitě velké plus, jinak jízdní doby stejné.
„Pohodlnější…“ – tady už bych se hádal, třeba jen proto, že sedadla od stejného výrobce jsou o generaci novější, vakuové WC, zásuvky, wi-fi, lepší infosystém, stolky… Až vyjede ta verze s klimou, nebude se o čem bavit.
Teda, vy jste si po ránu taky nevzal prášek..
Co prosím? 843 jsou pohodlnější oproti 845 asi tak milionkrát, zkušeností mám z oběma vozy dost. A pokud jde o technickou stránku, tam není co řešit, to jsou prostě fakta, která nepřekroutíte.
Ještě chvíli a budou pohodlnější aj 810 před reko ne ? To by ty 843 musely projít minimálně GO a mít novej interiér a odhlučnění. Aby se alespoň přiblížily něčemu modernímu.
…asi tak milionkrát.
Není to trochu málo?
„…zcela objektivně kvalita poklesla…“ Ach jo. Nevydávejte tu Váš subjektivní názor za objektivitu.
Jel jste někdy na Vláře? Tam od nástupu ARRIVA vlaků nevím o nikom, kdo by si tuto změnu chválil. Například včera se jim povedly hned 3 zářezy s poruchami jednotek a nejenom na Vláře, ale všude kam vlezla ARRIVA šla kvalita vozidel strmě dolů.
Na R14 rozhodně nikoliv.
Pro mě tam došlo k značnému zdražení a bordelu. Tyto linky ignoruji. A do budoucna počítám s autem. A koncem EU.
„tyto linky ignoruji“, ale přesně vím, co se na nich děje….
Příští rok můžete vydat tento článek znovu a ten další ještě jednou
12/2022: ČD končí v dalších částech Libereckého kraje a v Ústeckém kraji (např. trať na Moldavu)
12/2023: ČD končí v Plzeňském kraji (minimálně linka Horažďovice předměstí – Klatovy – Domažlice), možná skončí i na dalších, soutěžit se bude ještě celá P1 Horažďovice – Plzeň – Mariánské lázně – Cheb (Os+Sp, kde jezdí řada 650+651)
Evidentně si ČD věří spíš na dálkových vláčcích a) R32 Gdyně https://zdopravy.cz/stat-potvrdil-plany-na-vlaky-z-prahy-k-baltu-zakazku-ziskaji-bez-souteze-ceske-drahy-87086/. … neptej se, jestli je v souladu se zákonem, metoda výběru dotovaného dopravce českým Ministerstvem dopravy pod vedením – nynějšího pana půlministrstva/kandidáty na šéfa poslanců/-nkyň, – ještě donedávna (než proběhly volby) „bojovníka za téměř prázdné vláčky“, o které místní lidi nestojí …. b) V letošním podcastu mluvil pan Bednárik, že možná by bylo zajímavé spojení na Ukrajinu… Víme, že maďarský dopravce MÁV Start nakoupil cca 2 tucty vagonků na spinkání … A taky víme, že bylo zprovozněna úprava kolejí (dvojí rozchod) z Mukačeva do Maďarska, že vláček nemusí… Číst vice »
To nebude otázka víry, ale spíš kalkulace.
v elektrické trakci, kde se budou požadovat parametrove nová vozidla, mají stávající dopravci v CR vyjma CD máloco nabidnout. tam mají CD celkem slušnou pozici, jediný reálný konkurent zde se vystavil na R8, letošní R23 je mala linka, podobně asi lze nahradit i v budoucnu, ale na cokoliv většího bude mít kdokoliv asi problém sehnat vozy/loko/jednotky.
Proč by to měl být pro stávající dopravce problém? Rozveďte trochu tu myšlenku.
Asi že málokdo tu má schválený jednotky na 3kV a 25kV.. A o objednaných ani nemluvě.
Nový dopravce vozidla 650+651 pouze prevezme od soucasneho dopravce.
Pochybuju. Ty nejsou v majetku kraje. Na ty maximálně od kraje vzali dotaci, ale jsou v majetku ČD.
zde bych byl opatrný. nevím, zda jsou dotované – a za jakých podmínek. protože např. pokud by byly bez dotací, tak smolík.
pokud s dotacemi, záleží na podmínkách – např. u pavouků má LB kraj sice opci koupit….ale nějak se mu to už nechce.
Ano, jsou dotované
Jenže žadatelem dotace jsou ve většině krajů ČD. A vozidla jsou v jejím majetku . Asi jediný kraje, který mají převod, jsou Liberecký s motorákama a MSK na pushpully. A JMK si je koupil pro sebe přímo.U panterů jsem takovou podmínku nikde neviděl, maximálně omezení na provoz na území kraje. Ale vozidla jsou majetkem ČD a dotaci dostaly taky ČD. Takže dopravci po skončení smlouvy nic nebrání si ty vozidla odsunout jinam.
Jste mimo, uvidíte za pár měsíců až se vyhlásí soutěž. Prostě to tak je, vysoutěžený dopravce převezme vozidla od ČD, přečtěte si aktuální smlouvy ČD s krajem a nemelte tu blbosti. článek 8.10 Smlouvy: Dopravce se zavazuje, že při zániku této Smlouvy v souladu s podmínkami Programu a dalšími souvisejícími dokumenty vydanými příslušným úřadem prodá a převede vlastnictví nových vozidel k okamžiku ukončení smlouvy za jejich zůstatkovou cenu, a to dle rozhodnutí Objednatele buď Objednateli, nebo novému provozovateli dotčených dopravních výkonů. Zůstatková cena zohlední pořizovací cenu zvýšenou o případné dovybavení vozidla a sníženou o výši přidělených dotací a o již… Číst vice »
nikdo, krom LE, tu mimo ČD má elektrické jednotky. akorát RJ něco objednané. a zrovna tohle v jeté podobě nejde koupit…protože není co a kde. v DE a AT jiné napětí a jednosystémová vozidla. a odjinud se toho moc nevozí.
viz článek 8.10 Smlouvy. Dopravce se zavazuje, že při zániku této Smlouvy v souladu
s podmínkami Programu a dalšími souvisejícími dokumenty vydanými
příslušným úřadem prodá a převede vlastnictví nových vozidel k okamžiku
ukončení smlouvy za jejich zůstatkovou cenu, a to dle rozhodnutí Objednatele
buď Objednateli, nebo novému provozovateli dotčených dopravních výkonů.
Ještě by to chtělo nějaký jednotný systém prodeje jízdenek. Tím nemyslím předražený pochybný one-ticket, ale něco ve smyslu, že program poskládá nejlepší ceny od různých dopravců na dané spojení.
Šup! A máte záměr 😉
Přetvořit v realitu a zbohatnout. 💶 Ale neotálet, nápad je to vynikající a jistě již kolem něj někdo brousí 😉
Záměr by to byl, ale na realizaci nemám ani kapacitu, ani finance. Každopádně by to vyšlo levněji a bylo jednodušší než One-ticket. Něco ve smyslu Kiwi, ale s nějakým rizikovým příplatkem za ujetí přípoje, kdy bych dostal zadarmo lístek na následující v případě mnou nezaviněného ujetí přípoje.
A jsme na ceně One ticketu 😂
No a z čeho by to bylo financováno? Z těch nevyužitých rizikových příplatků? Pochybuju že dopravci v závazku budou chtít za prodej jejich lístků vyplácet provize 🙂
Z reklam; prodej jízdenek typu Holedeček-Huslenky bude generovat obrovskou návštěvnost.
Zcela mimo téma, ale jak vidím Huslenky, tak jsem si vzpomněl jak jsem kdysi dávno s dědou jel trasu Vsetín – Ústí u Vsetína, za horentních 50 haléřů 😀
Konkrétně IDOS kolem toho brousí.
A mám tušení, že to už i nabízí.
Akorát je problém, že narozdíl od letecké dopravy má na vlak kdekdo nějakou slevovou kartičku, takže se tím se to „hledání nejvýhodnější ceny“ ještě podstatně komplikuje.
PS: On i ten OneTicket je pořád polovičatý.
Aby to dávalo smysl, musí v tom být i autobusy a MHD … ale snad k tomu díky „ekodiktátu Bruselu“ postupně směřujeme.
Odkud berete informaci, že one-ticket je pochybný a předražený? V čem je jeho pochybnost? A kolik je podle vás „správná cena“ za takový produkt?
Tak předražený určitě néé… myslím že jízdenku Kamenice nad Lipou – Obrataň mi nabízel nějakých 48 korun (cca, určitě to začínalo 4) a u dopravce jsem si ji koupil za 26.
Je předražený, protože téměř na žádné relaci dnes lidé za ceny OneTicketu nejezdí. Zvlášť pak na relacích mezi velkými městy. To že si nedovede OneTicket poradit s relačními tarify je podle mě špatně.
Vy mluvíte o ceně jízdného, já o ceně za vývoj a implementaci.
Přijatelná cena je taková, která občasného cestujícího od užití vlaku neodradí. Bohužel, ČD nebo spíše jejich skupina specifických tvůrců tarifu (znalci vědí) se už před dávnými lety vydala jinou cestou. Základní cena pro nebožáka bez doplňkových průkazů stanovena v pásmu „mokrým hadrem přes hubu“ (MHPH), aby se náhodný příchozi už na dráhu víckrát nevrátil a nevytrhoval personál z plnění náročných úkolů. A k tomu tzv. „vějíř obchodních nabídek“, často operativně měněný, aby plebejský substrát měl co studovat. Ve „vějíři“ pochopitelně hora kiksů, operativně korigovaných výnosy a la „rovnák na vohejbák“, depešemi, maily. Uživatelská přívětivost jako u španělské boty. A hento… Číst vice »
One ticket není předražený? 🙂 Si děláte srandu? Takové blbé otázky vůbec pokládat. Je.. Aby neomezoval „výběr“ vašich dopravců. Z naší peněženky.
Technicky je to ten menší problém.
Větší problém je rozdělení přepravní smlouvy na více částí, protože legislativa nevyžaduje jinak.
To jsem docela zvedavy, s cim RGJ vyjede na kolin-usti. Nevi nekdo?
Já myslím, že kvalita stoupne vozového parku a kultury cestování. A po pár měsících to celé půjde do háje.
Proč by to mělo jít do háje? Půjde to jako všude jinde.
Minimálně výluky (NAD) na R 8 často kapacitně nezvládají. U R 23 to asi takový problém nebude. Ale u mimořádností je to vždy operativa u Regiojetu katastrofa a to jak komerčních, tak i u spojů v závazků veřejné služby.
Dal jsem se do řeči s průvodčím od Slováckých expresů, které jezdí Přerovští průvodčí, který mi potvrdil, že životnost stevarda na lince R8 je asi jeden rok, kdy potom utíkají k ČD právě do Přerova.
A ČD zvládají? Kapacitně? Různé ND…
Ano, jako na R8, na začátek nižší ceny a vyšší kvalita, postupně růst cen a pokles kvality 😀 Do toho reálně neumí pracovat s tarifem ODIS.
Linka R8 je k pláči. Ne že by to tam teď bylo nějak hrozné, nebo horší než za ČD, ale kvůli tomu promrhanému potenciálu, kterou tato linka má/měla.
Tohle mi prosím rozviňte
O tarifu IDSJMK nemluvě
A to je ještě prý ten „nejlepší“ a příkladný :-))
„Půjde to jako všude jinde“ – no, takže do prdele
R8 je sice na tom ne úplně dobře ale proboha ve srovnání s tím, co tam předváděly CD je to pořád kvalitativně úplně někde jinde.. Ano, šlo to dolů, ale za CD to byla s Becky a Acky úplná katastrofa… A cena pořád o dost výrazně vyšší než momentálně. Jediná nevýhoda je nemožnost využít in kartu pro pravidelné dojizdejici je to tak dražší(např oproti in 50),ale nejsem si jistej, zda tam rj taky nahodou nemá nějaké věrnostni bonusy něho tak něco…
Jo?ČD tam jezdily sice Beer..reko vozy ale servis a dodržování řazení byl ..plus posily.regio..zluty nemá šajnu o tom jak fungují rychlíky.personal životnost pár měsíců.nedele a patky mají být posilové vozy což se neděje.
Nemluv nesmysly..
Co asi…162+běžné os.vozy…..resp takové, jaké si objedná MD…
Cestující si polepší, to je pravda, ale toto je záležitost objednatele, pokud objednatel chce nízkopodlažní vozidla a zaplatí je tak je dostane.
A u té ceny R23 by asi místo psaní o náhradě AB, B a Bdt bylo správné napsat že za ty peníze mohlo mít ministerstvo nové pantery, takhle sice ušetří, ale s ojetinama.
Jestlipak si Dý Ledrbán bude na provoz L4 půjčovat šukafony od KŽC jako to dělá již dva roky na lince Jirkov – Lužná?
A když nebudou šukafony, pod nějakou záminkou nasadí autobusy, jako na výše jmenované trase.
A co na to objednavatel? Nebo jsou smluvní pokuty tak nízké, že se to dopravci „vyplatí“?
Té linky R 23 je nejvíc škoda, té L4 celkem taky.
A v čem spočívá pro cestujícího ta škoda? Že tam bude zlý soukromník, který jim bude při jízdě ubližovat? Nebo že tam nebude dopravu zajišťovat nenažraný „státní“ moloch?
Honza to asi myslel tak, že kdyby vyhrály ČD na R23, tak se cestující svezou novými nízkopodlažními Pantery. V případě RegioJetu to budou jenom nějaké vozy z jiné ruky ze zahraničí a bez nízkopodlažnosti.
Nové RP budou až 2023, spíše později takže 2-3 roky by tam jezdilo to co teď.
Do té doby by tam jezdily vozy uvolněné z linek, kam nastupují InterJety.
Nejsou náhodou slíbené i jinde?
Jsou, ale to pro odůvodnění, proč je výměna dopravce špatně, nevadí. Stejně jako obvyklé nářky nad pantery, jak jsou nevhodné na rychlíky, jak z těch zvuků bolí hlava atd. Ale když mají posloužit jako argument proti soukromému dopravci, tak jsou najednou super.
Ale ministerstvo nechtělo pantery. Ministerstvo chtělo nižší cenu.
Nikdo vám nemůže dát to, co vám můžou ČD slíbit… Volné Pantery ČD nemají… tak jako nemají volné Sharky (a to je slibovaly několika krajům)… o GTW v Olomouckém kraji a jejich nasazení se raději nezmiňuji. Teď díky nákupu ojetin v Německu mají navíc několik Spiderů a také je to málo. A vyprávět by mohli cestující mezi Prahou a Kladnem, kterým ČD slibovaly nové jednotky už před 5 lety. Tak se možná za 2 roky dočkají… do té doby se budou dál vozit Hydrami a Regínami.
Takže na R23 bude vlastně zlepšení už to, že zmizí AB a B…
Jaký nenažraný státní moloch? Nějaká čísla? Třeba cenujízdného?
Teraz prosím rozprávku o tom ako šukafony zachraňujú lokálky.
Jasné u vás jste to radši zrušili..
RegioJet Kolín- Ústí..teď tam budou nějaké sroty a za tři roky něco nízkopodlažního.to by musely být jednotky..a tak se slibuje .Arriva desira až uvidím úvěrim.cd 810 s 843 tomu taky nerozumím..843 na všechny spoje..
Proč jednotky? Co patra ze Slovenska? Ty mají bezbariérový vstup.
Patra, co měl RJ na Slovensku, mají vysoké vstupy nad podvozky. Ale v Bw Mukran se jistě najdou i pro nás vhodnější kousky s nástupními prostory ála Bmo.
Aha, díky za opravu.
Tuší někdo kdy se něco začne na R23 ze strany Regiojetu dít? Přijde mi až podezřelé ticho okolo. 🙂
Dnes na tuto trasu koupíte vlastně jízdenky jen díky OneTicketu.
Prodejní místo bude mít Regiojet v Kolíně, nevíte?
Proč jen díky One Ticketu…..jednoduchý pohled do aplikace Můj vlak od ČD..přímý spoj UL Střekov – Kolín na zitra…135,- Kč s IN25, 169,- bez slevy..obě ceny dospělý 25-65 let….
Za jízdní řád moc děkuju! Jinak je to tragédie. 🥺
Tragédie teprv přijde. Po covidu a Babišovi bude státní kasa dobře vybrakovaná a kraje na tom nejsou o nic líp. Ještě s láskou a se slzou v oku budete vzpomínat na jízdní řád 2021/2022. Tak cestujte, dokud je čím.
Bude stačit zrušit 75% slevy. Dětem do 15-ti a důchodcům dát 50%, studentům do 26-ti stačí 25%. Když jsem byl student, byli všichni nad 15 let bez slevy (kromě teda důchodců) a taky se žilo (bylo to po roce 2000, cca 2003 ale nechci kecat). A to jezdila sotva půlka spojů (když vezmu vlaky, tak jezdily osobáky po 2 hodinách s tím že dopoledne byla 4 hodiny díra, 3 rychlíky přes den a jeden v noci).
Ovšem ještě nedávno bylo slyšet fňukání, jak tehdááá jezdily vlaky se šestnácti vagóny…
Ano. Tak to bylo. Co bude, nevíme. Věřím dálkové dopravě a příměstské. To, co je mezi tím, všechny ty meziokresní osobáčky o jednom až dvou vozech, bude mít problém se udržet.
Možná. Ale řešením nebude delší vlak v delším intervalu ale autobus.
Jo, to určitě postačí. Nějaké 2-3 miliardy za rok nás spasí.
No jo, cena RJ mimo realitu, jenže RJ se nenechá tunelovat parazitickými dodavateli. Já u ČD pracuju a zrovna včera nám na dílnu přišly nějaké součástky. Jedna z nich podle dodáku stála 300 korun/kus. Přitom tu samou věc koupíte v libovolném Hornbachu do 30 korun. To je pak jasné, že peníze nejsou. Jenže řešení není, musí se postupovat podle zákona o veřejných zakázkách.
A je problém v zákoně o veřejných zakázkách, nebo je to jen blbě vysoutěženo? Soukromé firmy si můžou nakupovat u koho chtějí, ale zhusta jdou právě cestou soutěže, protože ta vytváří tlak na dodavatele. Představa, že kdyby ČD nesoutěžily, tak by patřičný zaměstnanec nakupoval tak, aby to pro ČD bylo nejvýhodnější, je lichá.
Řekl bych, že je to vysoutěženo „dobře“. Nesoutěží se totiž jednotlivé položky, ale balík různých dílů. Výrobci jednotlivých dílů pak nemají šanci se do soutěže nehlásí, ale hlásí se buď různí překupníci, anebo výrobci kompletů, kteří mají díly ve svém portfoliu. A ti si pak mohou diktovat nesmyslné ceny. Dám jeden příklad: výrobce 3D tiskárny nabízí jako náhradní díl PTFE trubičku za 59 Kč/275 mm. To je asi 214 Kč/m. Výrobce trubičku prodá maloobchodně kolem 80 Kč. Pokud já potřebuju nějaké náhradní díly, koupím si je u výrbců, nebo prodejců. Ale firma bude soutěžit balík s dalšími díly, takže koupí… Číst vice »
A kdyby ČD nebyly veřejným zadavatelem, změnilo by se konkrétně co? Kupovaly by každou jednu položku na Heurece za těch nejlepších podmínek? Nebo by dodavatele vybíral pan Vomáčka po zralé úvaze někde na benzínce? Sázím na b.
Ono si stačí porovnat zadání od dvou kupců (v obou vyhrála Škoda Transportation s Panterem) Vybíralo ČD v 2018: Názor jednoho z oslovených dodavatelů, který se vyjadřoval k tomu co požaduje ČD: „.„Udivuje nás, že tak významné nákladové položky životního cyklu vozidla, jakou jsou například spolehlivost, intervaly údržby nebo spotřeba energie, nejsou zahrnuty do vyhodnocování,““ https://zdopravy.cz/horko-kolem-zakazek-cd-na-nove-vlaky-bombardier-popsal-proc-nepoda-nabidku-15341/ Vybíral Jihomoravský kraj 2019: Názor zdejšího autora (pan Sůra z 2.11.2019): „I když na první pohled tak výsledek soutěže vypadá jako ostatní tendry Česku na elektrické jednotky, kdy vyhrávala jen Škoda, zástupci zahraničních výrobců mimo zápis uvedli, že šlo transparentní soutěž, kde žádná kritéria… Číst vice »
To je pak otázka proč se soutěží balíky dílů. Jednotlivé díly přece nemají takovou hodnotu aby se musely každý soutěžit a pokud jsou tam opravdu takové rozdíly, tak se snad vyplatí mít vlastního nákupčího, který to sám seženy podle konkrétních potřeb.
No je to těžké s těmi výběrky. Na GŘ upadla v nemilost jedna jistá firma, protože její práce stojí za houby. Ovšem těžko se jí zbavit, když vždy když se vypíše výběrko tak se přihlásí s silně podstřelenou cenou. Už se kvůli tomu několik VŘ zrušilo. Jenže dát je permanentně na blacklist nejde.
Nelze dát na black list? Co třeba kvalifikační kritérium, že dodavatel nesmí být v soudním apod. sporu se zadavatelem? My tam něco takového máme.
Poslední věta je spíš zaklínadlo neschopnosti ale jinak to tak bezesporu bude . Při objemu nákupu ČD by se spíše cenám neměl RJ ani přiblížit . Největší problém by měl u VŘ být požadavek na kvalitu a cenu provozu ale to dokáží u ČD napsat dobře (Siemens). Z dálky to vypadá na malé domu .
Problém je s různými atesty. I když ta součástka z Hornbachu bude identická, nemá atest, nelze jí použít.
Přesně tak. Vzpomínáte si na tragickou nehodu trolejbusu v Brně, jemuž upadlo kolo a neřiditelný narazil do protijedoucí tramvaje? Neoriginální šrouby, sehnané za levno se prostě ustřihly. Nepouštějme se prosím do polemiky, proč se takové šrouby léta montovaly a proč z vyšetřování vlastně nikdo za nic nemůže.
Dobrý kecy.. Ty šrouby dodala přímo Škoda Electric. Kde si je ta nechala vyrobit a schválit je její průser. To nebyly šrouby koupený někde v železářství.
Asi tak. Kupte si nějaký levný plastový díl v obchoďáku, dejte jej na rok na střechu (slunce, mráz, déšť, střídání teplot) a za rok uvidíte. Vedle něj můžete umístit i ten drahý výrobek a uvidíte, jak to dopadne. A to nemluvím o dynamickém namáhání.
Nepracuji v žel. oboru a nikdy jsem nepracoval.
To snad ošetřím tím, že požaduji určité vlastnosti. Pokud to budu soutěžit na cenu nebo kupovat levně sám tak dostanu ten samý levný a nekvalitní šmejd.
Vlastnosti ten výrobek může mít, s tím problém není. Tu cenu zvedá právě certifikace, která je a) drahá, b) zdlouhavá. A certifikaci výrobek musí mít, jinak vám ho nedovolí na vozidlo namontovat. Navíc se provozovatelům náramně hodí u soudu, když náhodou dojde k nehodě selháním toho výrobku.
Funguje to tak i v letectví, hadičky za pár korun stojí tisíce, odborná montáž taky, ale když pak letadlo spadne kvůli vadné hadičce a ÚCL se přijde ptát, víte na koho ukázat prstem a jste z obliga.
tak
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis
Ano. ČDráhy se dají dobře dojit a platí to všichni.
Bohužel je to tak, opravny nemají možnost koupit si běžně dostupný díl místně, ale musí jej brát z centrálního skladu. Dovolím si citovat jednoho „známého“. S vámi jsou obchody jako cumel, jen kdyby to vydrželo. Kdo jiný by mi zaplatil tyhle ceny 🙂