dkv-spojujeme

Přehledně: České dráhy přijdou od prosince o část výkonů. Nahradí je desira i autobusy

Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMotorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Na dvou tratích se výměnou dopravce dočkají cestující nízkopodlažních souprav.

258 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

K debatě o zájmu cestujících… Ve vagoncích ČD před čínským virem pouze 30% sedaček vozilo cestující, 70% sedaček „vozilo vzduch“… Vlivem čínského viru se tato velice zlá situace asi nezlepšila, spíše naopak…

Např. RGJ tvrdí, že sice zůstal v zisku , ale „Stále chybí patnáct až dvacet procent cestujících proti běžnému stavu před pandemií. (…)“
https://reportermagazin.cz/a/pa3pE/rozjizdime-sejde-to-ztuha

zdenek

Podle mě si zákazník musí připravit zejména peněženku.

zdenek

Plus taky krásné chvíle s přestupy. Stihnu.Nestihnu. Bude mi platit jízdenka. Nebude. Přes který přiblblý eshop koupit. Pokud to vůbec jde. Kde koupit.. A pak tady máme předražený one ticket. Takže změna prostě k lepšímu.

dolf

Při liberalizaci osobní dopravy mi velmi chybí dohled MD, hlavně ze dvou důvodů: koordinace jízdních řádů různých dopravců, dále cena za službu. Pokud je vybrán dopravce se sídlem mimo ČR tak má dle informací 15% zisk, který odtéká z našich daní mimo ČR. Pokud je rozdíl v ceně menší jak 15=, tak je vhodné podpořit národního dopravce ČD. Prosím kdo tomu lépe rozumío vysvětlení. Dále k návaznosti, konkrétně v Liberci. Pokud jezdily ČD, tak přijížděly vlaky z různých směrů do liberce krátce před celou hod a krátce po celé se rozjížděly do různých směrů. Po převzetí rychlíků firmou Ariva, se… Číst vice »

Axel

Nerozumím jazyku Vašeho kmene v této pasáži: „Pokud je vybrán dopravce se sídlem mimo ČR tak má dle informací 15% zisk, který odtéká z našich daní mimo ČR. “ …

Jako, že když by slovenský dopravce ŽSSK z Velké n. Veličkou jezdil vláčkem do Veselí nad Moravou, tak automaticky má zajišťeno, že dosáhne zisku a to zisku ve výši 15%?

Pokud Vás chápu správně, tak KDO KONKRÉTNĚ zajišťuje ten zisk 15%? Nějaku pojišťovna nebo Hlávkova nadace? Nebo cestující v režimu „maršutka“ (=nevyjede se dřív, než bude vláček naplněn, tak aby jízda byla zisková)?

Beny

Všichni dopravci, ucházející se o soutěže v ČR mají sídlo v ČR a tedy daní zde. Ano i Arriva a Dý Lendrbán 🙂 Je to stejné jak se Škodovkou.
Jízdní řády určuje zpravidla objednavatel.

Axel

Asi jo.

A dokonce i firmy s oprávněním pouze pro nákladní dopravu sídlí v ČR, byť výjimkou je např. PKP CARGO SPÓŁKA AKCYJNA

Leinad

Časové polohy spojů zajišťuje objednavatel. Když to dělá kraj, funguje i návaznost vlak – místní bus.
Kdo a jak zajišťuje ten zisk?

Vašek

Těm 15% také nerozumím, ale že by měla být doprava koordinována z jednoho místa si myslím také. Dnes tisíc dopravců a každý si hraje na svém písečku. Pak se stane, že se po vytížené trati honí tři různobarevné rychlíky o pár vozech pár minut za sebou.

Axel

„nádražácko-centrické“ vidění světa… viz např. autobusky jsou „koordinovány“ z konkrétních lokalit/regionů

… Zatímco např. noční (dálkové) vláčky jsou koordinovány z jedné firmy pro víc zemí.
např. RGJ pro linku Polsko-Německo-Holandsko-Belgie nebo pro linku Rakousko-Slovensko-Česko-Polsko (?Ukrajina) …
nebo OBB pro linku Rakousko-Česko-Polsko-Německo

dolf

Děkuji za odpovědi výše na můj příspěvek, ale moc jsem se toho nedověděl. Ke koordinaci jízdních řádů-rychlíky objednává MD, spěšné a osobní vlaky kraj. Je pravda, ža na mnoha krjích mají koordinátory dopravy, kteří řeší celkovou dopravní obslužnost kraje. K ceně, obecně každý podnikatel vykonává svoji činnost za účelem zisku (já jsem uvedl jak příklad 15%). Dopravce ve svoji nabídce, kalkuluje s předpokládanými tržbami, vlastními náklady, dotací a ziskem, z toho určí cenu za km. Nepochybňuji, že všichni dopravci řádně daní v ČR, ale Ti, kteří mají vlastníka v zahraničí odvádějí zisk po zdanění mimo ČR, takže dle mého názoru… Číst vice »

Diesel

Já tedy nev, ale pacienti od CD neustále fňukají jak jsou přetěžování a unavení a nemají na nic čas, ale zde na diskuzích si neustále plácají játra. Tak to asi není tak horké s tou únavou, nebo jak.

Karel

Vážení přátelé, můžete mi prosím sdělit, kde existují depa pro ony privátní dopravce, kde zbrojí naftu, vodu, provádějí provozní ošetření a povinné revize a opravy, kde mají soustruhy dvojkolí,
kde provádějí výcucy hajzlíků, kde vůbec takový počet vozidel nezávislé trakce je umístěn? Znám jen smradlavé místo na pražském Smíchově a vůbec této městské části nezávidím.
Děkuji předem za Vaše osvícené informace.

Gargy

Na co depa..stačí jezdit

ondra

tak například Arriva deponuje soupravy v Praze Malešicích na bývalé teplárenské vlečce. jak je moc je vlečka kolejově rozvětvená,netuším,ačkoliv jsem na před 11 lety začínal strojvůdcovat na nedaleké žižkovské záloze Z2.

ondra

oprava-před 19 lety,před 10 lety žižkov pomalu končil,aby KP ustoupilo developerům.

Daniel Jablonecký

Typický dotaz modré gumy. Já vím, nikdy se to tak nedělalo.

Diesel

To depo, kde ty zbrojíš, děláš údržby, měníš mašiny ATP jsi nepostavil ty a ani nikdo okolo tebe. To depo tam vzniklo nebo bylo přestaveno v době, kdy vše bylo ve vlastnictví státu a nikdo jiný zde podnikat nemohl. To že tvůj moloch uvízl v té době před x lety neznamená že někdo nemůže dělat věci dobře aniž by měl stejný nárok na věci a zázemí z dob minulých. Přeju tvému podniku pár hezkých leč skomírajících let.

Jan Goláň

ta žluč z vás přímo kape, dělejte s tím něco, nebo vám to ublíží

zdenek

Nápodobně s kovidem. Přeji zase let málo.

Karel

Vážený příteli, vůbec jsi mi neodpověděl na můj dotaz, jen blábolíš nesmysly. Po třiceti letech budování kapitalizmu a dvaceti letech provozování i osobní dopravy privátními dopravci by snad některý unesl náklady na koupi opuštěné remízy, vybudování fekálek, zastřešeného stání pro opravy vozidel, jak dlouho se budeme proboha odvolávat na bolševika, 40 – 50 let? Tak prosím znova, kde je po těch 20-eti letech nové depo Jančury či jiného podnikavce v osobní železniční dopravě?? Děkuji zas případné odpovědi.

Axel

Tři věci k Vašemu zamyšlení a) Existují kapacity opravárenství = existuje nabídka nebo radši „zavřít krám“? Opravárenství nabízí např. firma ČD…. https://zdopravy.cz/opravarenstvi-cd-bude-v-samostatne-firme-o-osudu-cerpacich-stanic-se-jedna-81061/ … Např. nádražáckým odborářům vysvětlovali lidi z ČD, že na Liberecku buďto budou přijímat zakázky i od konkurence, nebo se bude propouštět. b) Až opadne ETCS do lokotek, vagonků, tak se uvolní další kapacity. c) perspektiva pasažérské nádražácké dopravy se současnou technikou Vemte si příklad železniční dálnice Přerov – Břeclav… Ze které vede cca 10 vedlejších linek, kde jezdí dieselvagonky, kterým servis zajišťuje DPOV (zejména Valmez, Přerov, Veselí n. Moravou)… Na řadě těchto vedlejších linek bude probíhat natažení/konverze… Číst vice »

Výpravčí ze Severozápadní dráhy

Jančura akorát fňuká, jak ho zlé Státní Dráhy nechtějí pouštět na svoji myčku a do svého depa.

Jarda

Arriva hajzlíky nevycucává. Přečerpává je do salónu. Už na stížnosti reagují předpřipraveným emailem:

„Vážený pane XXX,
vězte, že vlaky jsou ze své výchozí stanice kontrolovány.

Bohužel si někteří neukáznění cestující pletou wc s odpadkovým košem a občas dojde během jízdy k ucpání fekální nádrže, znefunkčnění wc a zápachu.

Chápeme, že jste nespokojen a zápach snížil komfort Vaší cesty.

Za nepříjemnosti se omlouváme.“

Inu, zajímavé je, že s jinými dopravci, ale ani s arriváckými desiry, taková prasata nejezdí.

Tadeáš

Zbrojit nafta nebo vycucnout WC se dá v jakékoliv stanici kam lze zajet cisternovým autem těsně k první koleji. Tím se nechci soukromníků amatérů vůbec zastávat naopak toto sem v praxi viděl při výluce u ČD. 😉

Axel

Jsem zvědavý jestli bude mít pozitivní efekt reorganizace ČD – pasažérská na Západ, Střed, Východ. Zejména jestli už nyní „bojují jak lvi“ o zakázku Jihomoravského kraje (současná smlouva platná do 12/2023 by měla být nahrazena několika menšími smlouvami)… Protože předpokládám že např. ÖBB se bude tlačit (ve spolupráci s jiným dopravcem) např. na linku Břeclav- Znojmo). Apetit ÖBB v blízkém zahraničí je zřejmý viz Blava-Komárno po konci fy RGJ… A tipnu si, že nabídka ÖBB pro Jihomoravský kraj nemusí být ojedinělou… Např. R31(/R11) Plzeň-Č.Budějice(-Jihlava-Brno) od 12/2023 na 10 let https://zdopravy.cz/stat-chysta-nove-souteze-na-rychliky-a-expresy-zvazuje-i-rozsireni-nekterych-tras-77399/ .. vzhledem k tomu, že např. na většině území Jihočeského… Číst vice »

Gargy

Pasazersky je v rusku.vase stavědlo nedostává info?

Miroslav Zikmund

Opravdu jste přesvědčen, že ÖBB budou ochotny jezdit za „náklady“ ÖBB na vozidlový km v € a za úhradu vkmlakového v Kč nižší než nabízí / požadují ČD ?
Do Komárna jsou dopravcem ZSSK, jak si vyrovnají kilometrické proběhy mezi ZSSK a ÖBB za jízdy vozidel ÖBB na vlacích ZSSK je věcí vzájemné dohody – buď naturální vyrovnání nebo vyrovnání finanční …

Axel

Ad ochota ÖBB přistoupit na obvyklé ceny ve veřejné dopravě v ČR … důkazem je, že v 5 ze 7 regionů jihočeského kraje zajišťuje autobuskovou regionální (dotovanou) dopravu firma ÖBB (přes svoji dceřinnou společnost Postbus a její pobočku v ČR)….. Ad ochota ÖBB soupeřit s ČD – viz nákladní dopravce ÖBB (RailCargo) soupeřící s ČD Cargo. Viz, že ÖBB prodávala své starší vagonky různě po Evropě (vím o 6 až 7 kupcích ze 4 zemí – ČD, GySEV, MAV, RDC, RGJ, ŽSSK,…). Ale pouze prodeje do ČR byly dopravcům, kteří si přímo konkurovali = ÖBB starší vagonky prodala jak firmě… Číst vice »

Martin

Jde vidět,že ČD to mají opět pevně v rukou….

Peťa Flaška

hahahahahahaha ať žije autobus!!!

Výkolejka

Myslím že tenhle článek by mohl pan Bednárik poslat vedoucím odborových organizací před jednáním o PKS na příští rok. Možná by pak měl trochu jednodušší pozici . – )

Petr

To že jsou jiné společnosti levnější určitě není nastavením mezd minimálně u provozních profesí. Dle mých informací minimálně strojvedoucí ostatní dopravci platí stejně či lépe a kolikrát jsou i lepší směny.
Problém ČD je ten, že má hodně úřednických pozic(čímž neříkám, že skutečný odborník by neměl být lépe zaplacen), pak efektivita způsobu práce, rychlost reakce na trh a taky např. drahé náhradní díly atd.
Pokud by toto bylo vyřešeno, tak pro podnik rozhodně není likvidační přidání o inflaci..

Petr

Nebo např. peníze do ČD travel, která je kolikrát dražší než trh i přes dotaci od zaměstnavatele pro zaměstnance. A takových věcí je samozřejmě více.

Gargy

Směny u jiných dopravců lepší…ne opravdu nejsou .lidí co přešli od ČD k soukromníkovi se mnohdy vratili.penize u soukromníka lepší ale …mnohdy dojíždění svojim autem, možnost přespání nula.arriva je těžká slibotechna a nakonec podmínky Jak za války.ne ne ne a ne

Petr

No já mám info o arrive a regiojetu a v těch konkrétních případech tam ty směny mají opravdu lepší. Ale asi jak kde.

Miroslav Zikmund

Na trase UL – Kolín, budou jen denní směny. Maximálně spaní v Kolíně. Ve středisku UL lze zkombinovat se směnami na Úpořince / pravé straně … tam se dají namalovat vcelku slušné personální turnusy …

Vašek

Pracuji u ČD a také dojíždím autem. Zkuste porovnat:Chůze+ vlak, přestup, vlak+ chůze= cca 120 min.
Auto od domu do zaměstnání 35- 45 min dle provozu. Co byste si vybral?

Gargy

Když máte dvoudenku ..můžete se vyspat v depu.. já taky dojizdim a ráno jezdím na kole …kolo v depu hlidane..plus dojezd. Auto nepoužívám když nemusim.futr máme zázemí oproti soukromníkům..

Vašek

Nene, nebudu spát v depu, i když se prostředí zlepšilo, stále to má daleko k úrovni 21. století. Dívejte se na ty, co mají podmínky lepší. Ne na ty horší. Jinak se nikam nedostanete.

Miroslav Zikmund

Autem dojížděli strojvedoucí do práce „na Masaryčce“ v dávné minulosti …prostě bydlel tam, odkud se na nástup v 5.00 (první ranní nástup, v době mezi 23.00 – 5.00 se nenastupovalo > humánní přístup k zaměstnancům) např. na R 609 do PE nebo tak podobně prostě nedostal ani vlakem ani autobusem … například z Liběchova … nebo končil od Ex 372 (zpravidla zpožděného) a „NIC“ nejelo … tehdy nebyla noční MHD v PHA tak rozšířená (interval všeho 40 minut) … takže na Rohožník nebo do Čimic (podnikové byty) se jezdilo autem … Libeňáci a Vršováci měli drobet jinou skladbu turnusů a… Číst vice »

Vašek

Mezi 23.00- 5.00 se nenastupovalo……. To popisujete stav dáááávno minulý. Co směnné obsazení nákladů? Nastupovalo se celou noc. To bylo v osmdesátých letech! Spalo se na lavici v šatně a když byl fajn strojmistr, půjčil vám klíče od nějaké odstavené mašiny. Fuj doba!

tarten

Tak tevím, jestli tenhle argument je trefný. Myslíte si, že na počet odjetých km má RGJ méně „úředníků“? Počítejte i ty, které „tuneluje“ ze Student Agency.

Výkolejka

Ja ale nemluvim o pridani o inflaci.
Ten navrh vedeni ČD který je volně k dispozici mluvi o zkrácení dovolene pro vsechny na 5 tydnu a treba o tom jak omezit ty „zadarmo dovolené“ pro dlouholeté zamestnance.
Ale jinka souhlas s tim, kde by se dalo ušetřít.

Vašek

Neměl by snad raději poslat článek svým neschopným manažerům, kteří prohráli výběrová řízení a pak je vyhodit?

Výkolejka

Tak to snad nemusi. Vedeni asi vi o jake vykony přišli. Jestli je ale pricina jen neschopní manageri nevim …. Prece jen u vyberka na Kolin – UnL byl i pan Bednarik a nepredpokladam ze to odflakl.

Daniel Jablonecký

Spíš to vypadá, že nabízel zboží, které zákazník nepožadoval a ani nechce. Rozumět potřebám zákazníka je základ úspěšného obchodu. Ale nebyl jsem u toho, jenom spekuluju podle dostupných informací.

Vašek

Já bych řekl, že je to náladou ve společnosti. Že cokoli je lepší, než ČD.

Miroslav Zikmund

Znáte rčení – když ptáčka lapají, hezky mu zpívají …
Pokud nemá objednavatel v záloze „dopravce poslední instance“ (třeba dražšího) a nemůže ze dne na den ukončit působení dopravce neplnícího co sliboval, tak se nedá nic změnit.
DPI zafungoval ve Švýcarsku když „zkrachovala“ společnost MThB. Vlaky zbankrotovaného dopravce dojezdily „provozní den“ podle GVD, následující ráno vlaky vyjely podle GVD, ovšem pod hlavičkou dopravce SBB … finance se řešily následně …

Axel

Má – např. autobusky a automobilovou spolujízdu.

Jeníček

Lyžinami

Jeníček

Pardon ližinami je správně

Axel

Firma ČD sI objednala/předjednala spoustu nové techniky. Výsledkem je, že firmě ČD se prý uvolní dieslové vagonky např. typu 854. A předpokládám, že dominovým efektem nových vagonků InterJet bude několik desítek starších vagonků… atd.atd.

Uvidíme, zda-li firma ČD nějak zareaguje s touto nepotřebnou technikou na „nahrávku“, která popsal pan Roman Koreň – šéf dominantního dopravce na Slovensku:

DOTAZ: „Na Slovensku neplatí senioři a studenti jízdné. Jaké zkušenosti tento systém přinesl?“
REAKCE: „(…) Ovšem ne tím, že bychom omezovali veřejnou dopravu, ale zavést takový systém, který by ocenili i PLATÍCÍ cestující. “
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/roman-koren–snazime-se–abychom-cestujici-nezklamali/-28816/

Juraj

Jakože by ZSSK odkoupila nějaká Béčka nebo 854? Proboha proč?

Hydry půjdou do zálohy nebo do šrotu; kraje je na osobáky moc nechtějí a na rychlících to už nemá kde jezdit. Obecně to je přežité vozidlo.
Na Slovensku neprobíhá žádný citelný rozvoj veřejné dopravy a těch pár motorových REXů dnes už pokryjí 861 nebo brejle + modernizované vozy. Ani hydra, ani shnilý bautzen žádnou parádu neudělá.

Axel

Nájem ? Evidentě tu bude čínský vir delší dobu… A lidi nechtějí jezdit těsně u sebe, právě aby se od sebe nenakazili… tj. řešením je použit levnější techniku (protože je odepsaná) Ale to je starost pasažérských nádražáků jak konkrétně vydělají na splacení oněch gigantických dluhů (za skupinu ČD to bylo na konci loňska cca 40 miliard = výrazně víc než jsou roční tržby… vzhledem k nárůstu úrokové sazby může mít obrovský balík dluhů „rdousící efekt“ na ČD)… A taky jak si vydělají na ony obrovské investice – ať už napevno objednané/či předjednané (krom vagonků za zhruba 45 miliard, odhaduji velmi… Číst vice »

Výkolejka

Z tohoto příspěvku vyplývají pouze dvě věci:
1) nově jste se jmenoval epidemiologem
2) ekonomická fakulta (nebo nějaká ekonomická škola Vás minula) tak se budíte v noci hrůzou kvůli něčemu, po čem je Vám houby a čemu nerozumíte : – )

Miroslav Zikmund

A v MHD cestující těsně u sebe nevadí … všichni, kteří se bojí nákazy jsou potencionálními zákazníky covidové nákazy – bez ohledu na to, zda jsou / nejsou očkováni, protože jejich imunitní systém oslabuje psychická obava z nákazy … a imunitní systém se za nedůvěru odmění tím, že nákaze nebude bránit …
Více než covidu se bojím toho, co bude „páchat“ budoucí vláda … proti tomu vakcína neexistuje …

Vašek

Co nového by mohli asi tak předvést? Z politiky utahování opasků a vyrovnaných rozpočtů jsme se vzpamatovávali mnoho let.
Pan Fiala prý nastartuje ekonomiku. Jen aby neměl vybité baterie.

Axel

Nevím, kde jste to četl, ale nová vláda bude prvních pár roků napravovat řádění partiček typu „Faltýnek pozdravuje“

…. osobně si myslím, že nejdřív za 2 roky se projeví – pozitivně či negativně – konkrétní kroky nové vlády,

Elb

Tak mohly by se zavádět nové rychlíkové linky, ať se pořád nesypou peníze jen do spojení mezi největšími městy. Hradec-Znojmo, Brno – Trenčín/Trnava, tohle by s přípojem od Žiliny a Košic mohli mít obzvlášt velký úspěch, mimo Blavu je naše druhé největší město po kolejích pro Slovensko dost špatně dostupné. Ostrava/Třinec/Frýdek-Brno, plus i těch osobákových spojů s Brejlovcem a třemi Bdmtee taky ještě několik najdeme.

Daniel Jablonecký

A je tam potenciál aspoň 100 platících cestujících na vlak? Hradec Králové – Znojmo každé 2 hodiny 100 kaštanů? Asi sám cítíte, že sotva.

Elb

Na dvou hodinový interval asi ne, začít by se mohlo zatím s jedním, dvěma páry nedělně pátečních spojů, alespoň to zkusit jestli se nerozpohybuje. Ono Hradubicko je velká ekonomická i studentská oblast, Třebíčsko, Znojemsko, Jihlavsko, Havlbrodsko nejsou malá aglomerace. V létě na jinak často mrtvé Okříšky-Znojmo narážíte na vcelku i zaplněné vlaky turisty s koly, respektive i ty nové spěšnáky Znojmo-Jihlava začínají byt už při příjezdu v Okříškách slušně zaplněné.

Filip

Jestli byste chtěl stavět systém vlaků, který by ocenili platící cestující, tak bych asi hledal jinde než mezi starými motoráky a vagóny… To nemá smysl ani žádnou víceletou perspektivu.

Axel

Já mluvil o „dominovém efektu“, kdy se diferencuje nabízená služba dle koupěschopnosti zákazníků (např. LEO Express má 4 odlišné třídy nabízených služeb v jednom elektrovagonku FLIRT)
„cestující který jede téměř úplně zdarma bo dotace“ = jízda ve starých vagoncích…
„platící cestující“ = jízda v novějších vagoncích“

Výkolejka

A kolik % ceny jízdného tvoří cena vozidla?

PvvS

A proto byste pro ně nakupoval ty vyřazený šroty, který už kraje nechtějí pomalu ani zadarmo a i jejich provozovatel už uznal, že je na čase je prohnat hutí ?

Axel

Každé zboží má svého kupce, pokud cena odpovídá a je-li intenzivně nabízeno… A nemluvil jsem o prodeji, nýbrž o nájmu („wet leasing“ = vagonky od ČD, velká údržba od DPOV, přeshraniční spojení např. Vrbovce, např. Trenčín Sp1762 navazující na dálkové vláčky ŽSSR, ČD)

Není z mé hlavy, že firma ČD se rozhlíží, aby mohla dělat dopravce v zahraničí
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-si-porizuji-licence-v-sousednich-zemich-podrobnosti-taji-58137/

Nemyslím, že po uměle vytvořené „kauze houfnice Zuzana2“ by si ČD (nebo jiný dotovaný pasažérský dopravce z ČR) mohl získat „srdce“ cestujících na Slovensku.

tarten

Tak to kupte.

Axel

Naše rodina má nachystané řešení, jestli (až) skončí modus operandi „pasažérských nádražáků v ČR“.. kteří si zvykli, – že 70% sedaček vozí vzduch, – a že 76% nákladů neplatí cestující nýbrž všichni daňoví poplatníci. – A že nádražákům vůbec nevadí že kvůli nárůstu úrokové sazby z nynějších dluhů a kvůli gigantickým investicím patrně dominantní dopravce „spadne na hubu“ = většina pasažérských nádržáků bude hledat obživu jinde (tak jak po seškrtání dotací muselo hledat obživu cca 90 až 95% odborníků kteří stavěli solární elektrárny)… Holt na zachování nynějšího penězovodu pro pasažérské nádražáky brzo nebude ve společné kase, neboť náš národ vymírá.… Číst vice »

Gargy

Za 5.5 měsíce vas pustí z Bohnic..Ajajjaj

PvvS

Tak hodně štěstí k emigraci.

Axel

Jo, takže když přestanem být závislí na pasažérské ČD, tak jsme emigranti? Fakt?

Řešení naší rodiny spočívá v:
a) přestěhovat se ze Zlínského kraje k Brnu
b) autíčko+automobilová spolujízda
c) DPMB

Výkolejka

Brno vás čeká s otevřenou náručí : – )

PvvS

POkud nechcete nádražáky platit z vašich daní i nadále, tak nemáte jinou možnost.

Axel

Nejde o to jestli chci. Nebude z čeho vyplácet dotace pasažérským nádražákům… První konflikt vypukne tak za 2 až 3 roky, až pasažérští nádráži zjistí jak „KU**VSKY“ drahá je technika kterou nakoupili (viz částka za zhruba stejně kapacitní RegioPanter vs. částka za PESA ElfII které kupuje RGJ).

Tehdy se stát postaví na odpor stávce nádražáků… neboť veřejnost si uvědomí, že je cosi zvráceného v penězovodu pro poloprázdné pasažérské nádražáky…

A druhým krokem bude seskrtání nynějších dotací…. neboť o své rodiče v penzi se MUSÍME postarat… Přes to „nejede vlak“ !!!!!!!!!!!!!!!!!

tarten

Správně, o své rodiče v penzi se postarejte. Levicová idea, že se za vás o ně postará stát je poněkud zvrácená, ten může vždy nanejvýš pomoct.

Axel

Co je „levicového“ na tom, že platíme daň – „sociální pojištění pro ČSSZ“ – která slouží jako zdroj pro starobní penzi pro generaci našich rodičů, až dožijí penzijního věku ?

Daniel Jablonecký

Levicového je na tom spoléhání se na stát.

Axel

Já si nevymyslel současný systémpenzí… Že mladší generace platí penzi generaci svých rodičů…

PvvS

A jakej jinej systém ? Z toho co si odvedli by dneska moc nevyžili.

Daniel Jablonecký

To věřím, že ne. Ale ptal jste se, co je na tom systému levicového.

tarten

Ano. Je jistě dobře, že stát pomůže, ale jako výmluvu, že já se o své rodiče starat finančně nemusím a jako samozřejmost počítat za jejich příjem jen jejich důchod, to je podle mě velmi nemravné.

PvvS

Neslouží. Slouží k výplatě aktuálních důchodů. A mimochodem, on ten výběr trochu nestáíhá už léta . jen letos bude v mínusu proti výběru zhruba 20 miliard. Což nepokryje ani kompletní dotace pro ČD a ostatní drážní dopravce. Tak to abyste začal šetřit..

Axel

Pane PvvS, proč se mnou nesouhlasíte když já tvrdím co Vy? Vždyť celou dobu opakuji, že z daní z příjmů z mé práce se platí penze předchozí generaci, která je v důchodovém věku…. A právě protože náš národ vymírá = ubývá výdělečně činných a přibývá počet potřebných ze společné kasy … tak právě proto MUSÍ pasažerští nádržáci v ČR počítat, že „penězovod“ ze státní kasy vyschne… holt pasažerští nádražáci budou bez „penězovodu“…. Řešení je na nich… Já si myslím, že řešením je, aby cestující byli NAPROSTOU PRIORITOU pro nádražáky, tak aby výrazně přibylo cestujících (např. těch kteří jezdí sami v… Číst vice »

PvvS

Ne vy píšete
“ která slouží jako zdroj pro starobní penzi pro generaci našich rodičů, až dožijí penzijního věku“ . Nikoliv pro právě pobírající. A ta vaše chorobná posedlost ČD je tu známá. Jsou jiné zdroje, které půjdou dříve. A mezi jinými i vyšší zdanění, omezení výdajů na sport, kulturu. Ani zrušení všech plateb ČD by nepokrylo každoroční schodek v důchodovém spoření.

Axel

OK: Souhlas…Myslel jsem to tak jak píšete. Sorry.

Ad škrtání ve výdajích státu – nejsme ve sporu… Nicméně ČD má šanci obstát/přežít, proto ryju do „nádražáků“, aby se vzbudili dokud ještě mají čas … čím dřív se bude jejich špičkovou prioritou cestuící, tím víc vláčků přežije… Neboť pasažérská železniční doprava, zejména ČD má horší pověst než si zaslouží

PvvS

A že nerejete do soukromníků. kteří ty dotace v závazkové dopravě berou taky ?

Axel

Proč myslíte, že mlčím když vidím nešvar u Arrivy, KŽC, LEO, RGJ?

GWTR, NETINERu neznám.

Výkolejka

Jupí…a prestanete pak komentovat i veci kterym nerozumíte?

Filip

Vážně nám tu teď takhle složitě popisujete, že jste si na hradle našetřil na auto, nebo aspoň nový boty? 😃

Axel

Nerozumím jazyku Vašeho kmene.

tarten

Máte tušení kolik vzduchu vozí IAD? Respektive jaké % obsazenosti má? A jaké má železnice v západní Evropě?

Axel

Provoz autíček si platí řidič/vlastníci autíček z vlastní kapsy… TJ. NEDOSTÁVAJÍ ŽÁDNÉ DOTACE.

Provoz pasažérských vláčků v ČR z větší části je placen z kapes nás všech (např. 76% nákladů ČD v ČR je ze kapes nás všech = z 3/4 JSOU ZÁVISLÍ NA DOTACÍCH, protože jsou neschopní prodat cestujícím 70% sedaček ve vagoncích)… A prosím nejzkoušejte ten ohraný argument, že za katastrofální nezájem cestujících o vláčky může „železniční mýto“ … Ne, nemůže.. v roce 2019 tvořilo železniční mýto zhruba 6,98% nákladů pasažerské ČD.

PvvS

Hm, a jak byste prodal těch vašich 100% sedaček ? Třebas u dělnických vlaků, kdy je provoz jedním směrem a druhým jezdí prázdné ? To by se nevracely ? A odpoledne opačně ? A než budete vypisovat zas ty vaše nesmysly o přístupu železničářů, tak se skuste zamyslet, kde jezdí ty prázdné vlaky. Dálkovina a příměsto to asi nebudou. A u IDSJMk si zjistěte, kolik dotací jde na vlaky, kolik na autobusy a kolik na MHD… Ani jedna trakce se neuživí.

Axel

A co třeba otočit poměr, aby „vzduch“ vozilo jen 30% sedaček?

Copak je to nesplnitelný cíl?

Ne, na určitých linkách je naprosto splnitelný cíl.

PvvS

Ano je. Jak vyřešíte ty prázdné směry, který jakoukoliv celkovou obsaditelnost srazí někam k 50% ? Navíc je tu hromada lokálek, kde to dosahuje řádu procent. A Tu vaši vytíženost nedosahuje ani MHD . A to má podstatně lepší podmínky.

Os5600

Prosím vás běžte se léčit. Už jsem vám to několikrát psal, nárůst cestujících je posledních pět let tak výrazný, že ve spoustě vlaků se nedá sednout, protože jsou narvané. Ročně najezdím 30 tisíc kilometrů vlakem. Problém si sednou je jsem řešil v 70 procentech spojů. Těch 30 procent spojů jsou večerní osobáky kde se vždy nějaké to volné místo našlo.

hank

„…NEDOSTÁVAJÍ ŽÁDNÉ DOTACE.“

To je ovšem omyl. Na silniční dopravu se při započtení nákladů na dopravní cestu a kolaterální ztráty (nehody, znečištění prostředí, zdraví…) doplácí z veřejných rozpočtů víc než na železnici.

tarten

Koupi auta pečlivě uvažte. Za poslední roky už o hodně zdražily a zlevňovat se nebude. Naopak, během pár let se jistě ještě citelně zdraží. Palivo také. Prostě doba levného automobilismu (cena jízdy pouhý čtyřnásobek jízdného ve vlaku) nám mává na rozloučenou. Mimochodem, váš národ možná vymírá jak píšete, ale počet obyvatel ČR stoupá a to se při dopravě počítá.

Miroslav Zikmund

Co kdybyste si místo „zesměšňování“ se koupil jízdenku INTERRAIL GP a vyrazil do Švýcarska a začal tam „studovat“ vlaky mimo špičku (časné ranní / dopolední / večerní vlaky za začal tam počítat počet cestujících … Např. na BLS, MGB, Thurbo SOB před Airolo …
Nebo třeba trať 151 z Genéve (Cornavin do La Plaine) ….
Pak byste zjistil, že vzdchoprázdné vlaky / tramvaje / autobusy / trolejbusy existují i v zemi s nejlepším dopravním systémem veřejné dopravy v Evropě …
Ke stejnému zjištění dojdete i v Lucembursku – veřejná doprava ZDARMA, podobně v Nizozemí i Belgii

Axel

Co chcete diskutovat když ve státní kase naší vlasti asi brzy prachy NEBUDOU !!!!

Určitě nebudou na většinu vláčků, zvlášť těch poloprázdných

PvvS

A ž evám to tak trhá žíly. To by podle vás byl ideální svět ne ? Žádné poloprázdné vlaky, žádné neobsazené sedačky, zlí nádražáci na dlažbě.. A ještě ušetřený peníze.

Axel

Kde jste vyčetl, že o nádražácích si myslím, že jsou „zlí“? A proč si myslíte, že mým přáním je nádražáci na dlažbě“… Pouze konstatuji fakt, že buďto velmi, velmi velmi usilovně budou prodávat užitečnou službu cestujícím – tj. svoji (vesměs poctivou práci) cestujícím)… Anebo velká část (asi většina) pasažérských nádražáků si bude muset hledat obživu jinde.

Jak prosté, milý Watsone, když si nevyděláš ani na „slanou vodu“

PvvS

Zatím je to akorát vaše fantazie.. Oni si totiž podle vás, nevydělají ani autobusáci, ani MHD.. Veškerá tahle doprava v ZDO je dotovaná.

tarten

„Firma ČD se rozhlíží, aby mohla dělat dopravce v zahraničí“ – no až tak extrémní novinka to není. ČD měly vždycky hodně zahraničních výkonů. Na vyrovnávku, teď by chtěly na vlastní triko. Že by nový způsob křížového financování?

Karl vB.

Vy se tady intensivně prodáváte už minimálně půl roku a řekl bych, že prozatím celkem bezúspěšně.

Axel

Moje rodina to hodnotí jako úspěch

… Když si vezmete, že firma ČD považovalo za OK bez varování změnit svoji nabídku cestujícím ze 3 vagonků na dva, posléze na jeden vagonek…
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/

Tak mě zajímalo, jestli řadoví nádražáci usilovali o adekvátní reakci… já tedy nezaznamenal adekvátní reakci od řadových pasažérských nádražáků = jeden z důkazů, že opravdu většina pasažérských nádražáků nestojí o cestující

… A proto moje rodina bude „hlasovat nohama“ = za zhruba 5 měsíců se rozhodnem a v tuto chvíli to vypadá, že téměř přestaneme být závislý na slubách ČD….

Filip

Ale to pak nechápete ten systém, dopravce nebude zákazníky se slevou, kterou mu doplácí stát, přece záměrně cpát do levnějších vagónů, které by musel nakoupit. To by byl sám proti sobě. Z pozice dopravce je pro mě nejlepší, aby zákazník, na kterého se vztahuje sleva, jel za co nejdražší tarif, protože mi to stát dosype.

Axel

Stát už brzy nedosype. Tak za 5 až 7 let nebude z čeho dosypat. Ubývá výdělečně činných a narůstá počet potřebných např. generace našich rodičů ve starobní penzi o které se MUSÍME postarat… Tj. na hobby typu téměř prázdné pasažérské vláčky rozhodně nebude ve státní kase. Z pohledu státu: a) jestli podporovat automobilní spolujízdu (inkasuje spotřební daň z PHM, a v budoucnu zdaní autíčka). Je otázkou lidí cestující jestli chtějí stát v kolonách a „bojovat o parking“. b) jestli postupně sníží těch nynějších téměř 20 miliard ročně pro pasažérské nádražáky z našich kapes na miliardu či dvě. A zejména jestli… Číst vice »

Filip

To je všechno hezký, já vám ale jen píšu, že operujete se systémem, kterému nerozumíte… A očividně v tom pokračujete dál… 🤦🏻🤦🏻. No nic, tohle nemá cenu, přeji příjemné večery nad Obzorem, nemá na vás cenu reagovat.

Axel

Jakože když ekonomicky je naprosto neudržitelný provoz většiny pasažérských nádražáků (neboť jsou většinově závislých na dotacích), … reakcí je, že tomu NEROZUMÍM?

Podobně – jako pštros který schovává hlavu, aby neviděl nebezpečí – se chovali vlastnicí firmy SAZKA provozující Sazka Arénu, Ta naprostá zabedněnost vlastníků SAZKY byla vidět zejména rok dva předtím než SAZKA skončila v insolvenci, zejména kvůli následkům projektu Sazka Arény ve Vysočanech.

Fakt jsem zvědav, jak obstojí regionální pasažérská doprava, poté co jednotliví autobusoví dopravci se cíleně zaměří na „konverzi“ regionální dopravy z vláčků do autobusků… Podobná konverze se už odehrála viz např. https://de.wikipedia.org/wiki/Gro%C3%9Fer_Amerikanischer_Stra%C3%9Fenbahnskandal

tarten

Můžete hádat, proč se nic podobného např. v Německu, typickém automobilovém státě, nestalo. Nebo máte dojem, že DB už dávno neexistuje, že nám vlády lžou?

Axel

Jestli pasažérská železniční doprava v Německu je Váš vzor, tak tím říkáte, že zhruba 25% až 40% nádražácké pasažérské dopravy v ČR by měla skončit. Ihned.

Německo vs. ČR
a) dle počtu obyvatel zhruba 8:1
b) dle vlakokilometrů v 2018 zhruba 6:1
zdroj viz str. 25 https://www.irg-rail.eu/download/5/724/IRG8thMMReport-WorkingDocument-final.pdf

c) Plus započítat faktor, že zejména v dálkové dopravě byl v Německu ještě před pár lety omezována autobusová doprava, tj. v Německu není zdaleka taková infrastruktura pro dálkové autobusky jako v ČR

tarten

Německo, typicky automobilový stát, naším vzorem ve vlakové dopravě rozhodně není. Vždyť zjevně ani nepochopili plně, k čemu jsou vysokorychlostní tratě a postavili je pro nákladní dopravu. Ta po nich jezdí v reálu asi tolik, jako lodě po novém rýnském kanálu. Takové blamáže bych si tu tedy jaksi nepřál. Pravda, krušnohorský tunel je výjimka.

PvvS

A víte že v dálkové dopravě není problém ? Že dotovaný jsou hlavně lokální tratě ?

PvvS

Odkazy kopírovat umíte.. Ale číste a přemýšlet evidentně ne. To se jen přidává do hry další hráč v dálkové dopravě. Ta se i u nás na hlavních tratích uživí sama. To nejsou lokálky a příměsta. Tam jdou dotace.

Axel

Promiňte, ale vzdávám diskuzis Vámi, neboť to nemá smysl…

Když Vám zareaguji na to co tvrdíte, tak neodpovíte, ale skočíte na jiné téma.

Howgh

PvvS

Až se naučíte číst na co odkazujete.. Flixtrain je ukázková dálková doprava.

tarten

Uhlíková daň na auta samozřejmě bude, s tím počítejte. Pravděpodobně i na diesely ve vlacích a kerosin v letadlech. zajímá mě, jestli si letadla ty skryté dotace za nedaněné palivo udrží.

Miroslav Zikmund

SBB & množina dopravců ve Švýcarsku má v množině Flirtů jen dvě třídy a cestující – i ze zahraničí jsou spokojeni … především je tam neotravuje nějaký steward /-ka hloupými nabídkami …
cokoli vážený cestující potřebuje na cestu si koupí v KKiosku nebo řetězci Migros, případně množině automatů.
Ve vlaku je pouze I. a II. třída … komfortnější než Pendolina / RailJety ….

PvvS

Slovensko podobný motoráky sešrotovalo. A tyhle jspou taky pomalu zralý na další GO.. 50 let starý hydry patří akorát do hutí. Na rychlíky je to malý a na osobáky s vlekem líný.

Axel

věcně jsem zaregoval Vašim předřečníkům (social distancing, současné dluhy a dluhy z probíhající/brzkých investic, dojíždění odborníků z DPOV není problém bo relativně blízko – ValMez, Přerov, Veselí n. Moravou)

PvvS

Hm, jako že by si ZSSK platily dojíždění servisáků od ČD ? Když mají vlastní dílny ? A na co by si tam tahaly 50 let starý vraky, na který už nemají vybavení, navíc 4 nápravovej motorák se stejnou kapacitou, jako má 810 ? Ale s víc jak dvojnásobnou hmotností ? A to se teď zbavují i 810/811 ..

Axel

Zkuste mrknout výše, kde jsem důvody rozepsal (např. social distancing)

PvvS

A jak to rozdělíte v motoráku se 40 místy k sezení ? A jak donutíte někoho platit xnásobek ceny za jízdu něčím, co dnes nevyhovuje v ničem ? Minimálně vysoká podlaha, hlučnost…. Když za základní jízdné může jet něčím novějším ?

Axel

Aha nerozumíme si ohledně „social distancing“. Nadhodil jsem řešení pro „social distancing“ prodloužit vláčky právě o ty nevyžité vagonky které by jinak patrně byly bez využití… Tj. navýšit kapacitu, ale navýšení kapacity nebude příliš drahé, bo staré (už „zaplacené“ z odpisů) vagonky… A jen připomenu, že mluvíme o tom, že ŽSSK cosi řeší = jak ZVÝHODNIT PLATÍCÍ cestující od těch co „jezdí zdarma“, neboť na Slovensku to mají trochu jinak než u nás… Neboť na Slovensku se stát „míň stará“ o lidi, např. úrovní financování tamního zdravotnictví = tj. je v zájmu všech tamních obyvatel zůstat zdravý, neboť pro konkrétního… Číst vice »

PvvS

A že ZSSK o ty vagony stojí.. A slevy jsou to první co se škrtá. A hlavně ČD se v první řadě potřebuje zbavit nejstarších vagonů, který nabíhají do oprav a dneska už nevyhovují ani bezpečností. Třebas ty bez blokování dveří.. Takže na odprodej by zbyly úplně ty stejný vozy, který se u ZSSK šrotují, nebo se úplně vyřadily.

Axel

Obecně na Slovensku určitě „nestojí o šroty“… Řada regionů na Slovensku je dost bohatých, např. výrazně bohatších než některé regiony v ČR.

Na druhé straně se opravdu PLATÍCÍM cestujícím v ŽSSK „ekluje“, že leckdy musí stát/jedou jak sardinky…. zatímco jiní jedou ÚPLNĚ zdarma… Nemluvíme o IC vláčcích (do těchto vláčků se snaží frnknout platící cestující)… ale o horších kategoriích vláčků ŽSSK, neboť IC vláčky logicky nejezdí všude

cituji:
„ZSSK si za loňský rok pochvaluje zájem o komerční vlaky InterCity, kde NENÍ BEZPLATNÁ bezplatná přeprava. Loni přepravily 791 tisíc cestujících, což představuje meziroční NÁRŮST o 12,2 %.“
https://zdopravy.cz/kazdy-treti-zadarmo-zssk-pribyvaji-cestujici-pomaleji-nez-ceskym-draham-24993/

rejpal

Vagónky si strčte na modelové kolejiště.

Axel

Klidně pokud pasažérští nádražáci nalákají dost SOLVETNÍCH cestující z těch víc než 5 milionů osobních autíček v ČR (= zhruba 20 až 30 milionů sedaček) do vagonků, které velmi mlo využívájí kapacitu něco přes 300 tisíc = na příkladu dominantního pasažérského dopravce v ČR v roce 2019 je vidět že více než 70% sedaček vozilo vzduch, nikoliv cestující… To jsou údaje než udeřil čínský vir.

tarten

Pokud byla obsazenost 30% je to určitě skvělý výsledek. Není to náhodou víc než ve Švýcarsku?

Axel

Jestli považujete že je skvělé, že náklady firmy zaplatí jízdné od cestujících jen z 1/4 (zbytek z kapes nás všech), neboť se daří prodat cestujícím míň než 30% nabídky… tak k tomu není co dodat…

tarten

Se služebními auty je to totéž, nebo spíš ještě menší procento. To vám nepřijde divné? Máte prostě špatná měřítka. Jinak ano, mnoho z toho co se děje ve Švýcarsku na železnici mám za skvělé.

PvvS

A kolik mají ostatní země ? Mimochodem 2008-2009 se v evopě místa sčítaly a málokde to bylo nad 50% . A i to byli Turci a Španělé,. A tam moc tratí není.

Miroslav Zikmund

„Neplatící senior / student“ má jízdenku za „nulovou“ cenu a dopravce dostává tuto částku od státu …

Železničář0990

Ví někdo, co bude s 843 z trati MB-Rumburk? Protože část byla přesunuta z R14 do depa Trutnov a druhá část právě na tuto trať a nyní opět přišly o výkony.

svojsin

Dal bych je na Rakovník – Blatno a zpět…
Šukafony z Bečov – Rakovník dětem na hraní.

svojsin

Nebo na Slaný – Kralupy a zpět, ale ty vozítka „na zkoušce“ se mi tam líbí víc.

Kubrt

V Trutnově pořád ještě vyjíždí denně cca 10 hyder, takže se nabízí nahradit řadou 843 další.

Ingot

Což je alespoň z mého pohledu, coby cestujícího škoda. V Hydrách se mi jezdívalo lépe. Opravdový posun vpřed by ovšem bylo nasazení konečně něčeho normálního, alespoň 844.
Nevíte náhodou kam je odsouvají? Nebo už likvidace?

Železničář0990

Souhlasím s vámi, i z mého pohledu je to škoda. Letos jsem se proto vydal na ,,lov“ trutnovských Hyder, abych je ještě stihl nafotit. Co vím, tak Babičku 854 019 přesunuli do depa Libeň, takže nyní jezdí tratě z Masaryčky do MB a Mělníka. Podle toho co jsem zaslechl si Trutnov pár Hyder ponechá, zejména na trať Starkoč-Broumov a část jich nahradí 814. Navíc 854 225 letos byla na vyvazovací opravě, takže se s ní asi ještě nějaký čas počítá. Hydry dle mého určitě zatím zůstanou na mé domácí trati Kladno-Praha, jelikož ČD letos intenzivně modernizovaly příslušné vagóny Bdtn756. A… Číst vice »

55p

Ták oprava, v Trutnově bude od GVD jezdit 14 rakví, viz http://www.sledovani2022.55p.cz/trutnov_883_2022/ a http://www.sledovani2022.55p.cz/trutnov_882_2022/, druhý komentář se dvěma stejnýma odkazama prosím smazat 🙂

Vena

Tak tady mi něco nehraje. V Trutnově bude dle smlouvy s krajem, resp. její přílohy 15 rakví, z toho tedy píšete 14 turnusovanych. Tohle přece nejde vyjezdit, rakve budou chodit do dílen, budou poruchy. A jelikož dle smlouvy 854+054 není akceptovatelná náhrada, jsem opravdu zvědav, co mají ČD v plánů.

Jedinou akceptovatelnou náhradou za 843+043 je totiž 854+954+054. Ale to budou v záloze i řidičáky? Moc to nevidím. Jestli bude pro stálou zálohu k dispozici stěží jeden…

Tady si jde někdo vědomě pro pokuty, řekl bych.

Martin Toman

Jen ať vlaky ČD postupně mizí. Na linkách, které České dráhy už naštěstí vyklidily došlo k objektivnímu zlepšení kvality a komfortu cestování. A další každý rok přibývají. Tak a teď mínusujte. Lžete tím sami sobě.

Haha

Ty Pantery na P1 a P2 jsou opravdu příšerná vozidla, například. 🙂 Hloupý trolle.

Kubrt

Problém s pochopením psaného textu.

Martin Toman

Ale di ty brepto.

Výkolejka

Objektivita Vám bohužel chybí : – )

Martin Toman

Prej P1 a P2. Probůh, to je materiál. Ty tam budeš asi poslední. Nauč se zhasínat. 🤣

beran

teda Tomane, ty budeš fakt ale hroznej „kus“

zdenek

To bude kus. Když může napsat ^o 1/4té^:-(

Jelen

K jakému objektivnímu zlepšení? Sám sobě lžete akorát vy. Např. na R14 zcela objektivně kvalita poklesla, jelikož 843 jsou technicky mnohem vyspělejší (což nelze zpochybnit, téměř ve všech technických vlastnostech je rakev lepší než ten šrot z Německa) a také pohodlnější stroje, než 845.

Filip

Na R14 jezdím často, ale že by tu Arriva fakt byla horší? Nevím. Subjektivně můžu říct, že mi oproti rakvím přijde, že je v těch jednotkách od Arrivy víc světla, míň špíny a hluku, a navíc mají internet a pohodlnější sedadla. Na druhou stranu v létě hodně chybí spouštěcí okna, ty vyklápěcí jsou k ničemu. Ale těžko porovnávat šrot se šrotem.

Nejlepší byla kombinace rakví a vozů Bdtn. 843+043 nebo samotná 845 podle mě patří na lokálky.

Gargy

845…věčně nejde klimatizace a WC , některé ..hulí a mají zvuk jak vejtraska v posledním Tažení. 843 jsou novější…není tam takový kraval.

Juraj

„Mnohem vyspělejší“ – jako jo, je tam víc elektroniky, zatímco 845 je taková easy mechanika. Plošiny jsou určitě velké plus, jinak jízdní doby stejné.

„Pohodlnější…“ – tady už bych se hádal, třeba jen proto, že sedadla od stejného výrobce jsou o generaci novější, vakuové WC, zásuvky, wi-fi, lepší infosystém, stolky… Až vyjede ta verze s klimou, nebude se o čem bavit.

PvvS

Teda, vy jste si po ránu taky nevzal prášek..

Jelen

Co prosím? 843 jsou pohodlnější oproti 845 asi tak milionkrát, zkušeností mám z oběma vozy dost. A pokud jde o technickou stránku, tam není co řešit, to jsou prostě fakta, která nepřekroutíte.

PvvS

Ještě chvíli a budou pohodlnější aj 810 před reko ne ? To by ty 843 musely projít minimálně GO a mít novej interiér a odhlučnění. Aby se alespoň přiblížily něčemu modernímu.

Karl vB.

…asi tak milionkrát.
Není to trochu málo?

Vena

„…zcela objektivně kvalita poklesla…“ Ach jo. Nevydávejte tu Váš subjektivní názor za objektivitu.

Jiří 3

Jel jste někdy na Vláře? Tam od nástupu ARRIVA vlaků nevím o nikom, kdo by si tuto změnu chválil. Například včera se jim povedly hned 3 zářezy s poruchami jednotek a nejenom na Vláře, ale všude kam vlezla ARRIVA šla kvalita vozidel strmě dolů.

Vena

Na R14 rozhodně nikoliv.

zdenek

Pro mě tam došlo k značnému zdražení a bordelu. Tyto linky ignoruji. A do budoucna počítám s autem. A koncem EU.

Vena

„tyto linky ignoruji“, ale přesně vím, co se na nich děje….

Jméno*

Příští rok můžete vydat tento článek znovu a ten další ještě jednou

12/2022: ČD končí v dalších částech Libereckého kraje a v Ústeckém kraji (např. trať na Moldavu)
12/2023: ČD končí v Plzeňském kraji (minimálně linka Horažďovice předměstí – Klatovy – Domažlice), možná skončí i na dalších, soutěžit se bude ještě celá P1 Horažďovice – Plzeň – Mariánské lázně – Cheb (Os+Sp, kde jezdí řada 650+651)

Axel

Evidentně si ČD věří spíš na dálkových vláčcích a) R32 Gdyně https://zdopravy.cz/stat-potvrdil-plany-na-vlaky-z-prahy-k-baltu-zakazku-ziskaji-bez-souteze-ceske-drahy-87086/. … neptej se, jestli je v souladu se zákonem, metoda výběru dotovaného dopravce českým Ministerstvem dopravy pod vedením – nynějšího pana půlministrstva/kandidáty na šéfa poslanců/-nkyň, – ještě donedávna (než proběhly volby) „bojovníka za téměř prázdné vláčky“, o které místní lidi nestojí …. b) V letošním podcastu mluvil pan Bednárik, že možná by bylo zajímavé spojení na Ukrajinu… Víme, že maďarský dopravce MÁV Start nakoupil cca 2 tucty vagonků na spinkání … A taky víme, že bylo zprovozněna úprava kolejí (dvojí rozchod) z Mukačeva do Maďarska, že vláček nemusí… Číst vice »

Daniel Jablonecký

To nebude otázka víry, ale spíš kalkulace.

Gwann

v elektrické trakci, kde se budou požadovat parametrove nová vozidla, mají stávající dopravci v CR vyjma CD máloco nabidnout. tam mají CD celkem slušnou pozici, jediný reálný konkurent zde se vystavil na R8, letošní R23 je mala linka, podobně asi lze nahradit i v budoucnu, ale na cokoliv většího bude mít kdokoliv asi problém sehnat vozy/loko/jednotky.

Daniel Jablonecký

Proč by to měl být pro stávající dopravce problém? Rozveďte trochu tu myšlenku.

PvvS

Asi že málokdo tu má schválený jednotky na 3kV a 25kV.. A o objednaných ani nemluvě.

Jméno*

Nový dopravce vozidla 650+651 pouze prevezme od soucasneho dopravce.

PvvS

Pochybuju. Ty nejsou v majetku kraje. Na ty maximálně od kraje vzali dotaci, ale jsou v majetku ČD.

Gwann

zde bych byl opatrný. nevím, zda jsou dotované – a za jakých podmínek. protože např. pokud by byly bez dotací, tak smolík.

pokud s dotacemi, záleží na podmínkách – např. u pavouků má LB kraj sice opci koupit….ale nějak se mu to už nechce.

Jméno*

Ano, jsou dotované

PvvS

Jenže žadatelem dotace jsou ve většině krajů ČD. A vozidla jsou v jejím majetku . Asi jediný kraje, který mají převod, jsou Liberecký s motorákama a MSK na pushpully. A JMK si je koupil pro sebe přímo.U panterů jsem takovou podmínku nikde neviděl, maximálně omezení na provoz na území kraje. Ale vozidla jsou majetkem ČD a dotaci dostaly taky ČD. Takže dopravci po skončení smlouvy nic nebrání si ty vozidla odsunout jinam.

Jméno*

Jste mimo, uvidíte za pár měsíců až se vyhlásí soutěž. Prostě to tak je, vysoutěžený dopravce převezme vozidla od ČD, přečtěte si aktuální smlouvy ČD s krajem a nemelte tu blbosti. článek 8.10 Smlouvy: Dopravce se zavazuje, že při zániku této Smlouvy v souladu s podmínkami Programu a dalšími souvisejícími dokumenty vydanými příslušným úřadem prodá a převede vlastnictví nových vozidel k okamžiku ukončení smlouvy za jejich zůstatkovou cenu, a to dle rozhodnutí Objednatele buď Objednateli, nebo novému provozovateli dotčených dopravních výkonů. Zůstatková cena zohlední pořizovací cenu zvýšenou o případné dovybavení vozidla a sníženou o výši přidělených dotací a o již… Číst vice »

Gwann

nikdo, krom LE, tu mimo ČD má elektrické jednotky. akorát RJ něco objednané. a zrovna tohle v jeté podobě nejde koupit…protože není co a kde. v DE a AT jiné napětí a jednosystémová vozidla. a odjinud se toho moc nevozí.

Jméno*

viz článek 8.10 Smlouvy. Dopravce se zavazuje, že při zániku této Smlouvy v souladu
s podmínkami Programu a dalšími souvisejícími dokumenty vydanými
příslušným úřadem prodá a převede vlastnictví nových vozidel k okamžiku
ukončení smlouvy za jejich zůstatkovou cenu, a to dle rozhodnutí Objednatele
buď Objednateli, nebo novému provozovateli dotčených dopravních výkonů.

Džamel

Ještě by to chtělo nějaký jednotný systém prodeje jízdenek. Tím nemyslím předražený pochybný one-ticket, ale něco ve smyslu, že program poskládá nejlepší ceny od různých dopravců na dané spojení.

Tonda Sehnal

Šup! A máte záměr 😉
Přetvořit v realitu a zbohatnout. 💶 Ale neotálet, nápad je to vynikající a jistě již kolem něj někdo brousí 😉

Džamel

Záměr by to byl, ale na realizaci nemám ani kapacitu, ani finance. Každopádně by to vyšlo levněji a bylo jednodušší než One-ticket. Něco ve smyslu Kiwi, ale s nějakým rizikovým příplatkem za ujetí přípoje, kdy bych dostal zadarmo lístek na následující v případě mnou nezaviněného ujetí přípoje.

Systemový specialista

A jsme na ceně One ticketu 😂

ABC

No a z čeho by to bylo financováno? Z těch nevyužitých rizikových příplatků? Pochybuju že dopravci v závazku budou chtít za prodej jejich lístků vyplácet provize 🙂

Kubrt

Z reklam; prodej jízdenek typu Holedeček-Huslenky bude generovat obrovskou návštěvnost.

Ondra

Zcela mimo téma, ale jak vidím Huslenky, tak jsem si vzpomněl jak jsem kdysi dávno s dědou jel trasu Vsetín – Ústí u Vsetína, za horentních 50 haléřů 😀

czhunter

Konkrétně IDOS kolem toho brousí.
A mám tušení, že to už i nabízí.

Akorát je problém, že narozdíl od letecké dopravy má na vlak kdekdo nějakou slevovou kartičku, takže se tím se to „hledání nejvýhodnější ceny“ ještě podstatně komplikuje.

czhunter

PS: On i ten OneTicket je pořád polovičatý.

Aby to dávalo smysl, musí v tom být i autobusy a MHD … ale snad k tomu díky „ekodiktátu Bruselu“ postupně směřujeme.

Daniel Jablonecký

Odkud berete informaci, že one-ticket je pochybný a předražený? V čem je jeho pochybnost? A kolik je podle vás „správná cena“ za takový produkt?

55p

Tak předražený určitě néé… myslím že jízdenku Kamenice nad Lipou – Obrataň mi nabízel nějakých 48 korun (cca, určitě to začínalo 4) a u dopravce jsem si ji koupil za 26.

David

Je předražený, protože téměř na žádné relaci dnes lidé za ceny OneTicketu nejezdí. Zvlášť pak na relacích mezi velkými městy. To že si nedovede OneTicket poradit s relačními tarify je podle mě špatně.

Daniel Jablonecký

Vy mluvíte o ceně jízdného, já o ceně za vývoj a implementaci.

Mirvald

Přijatelná cena je taková, která občasného cestujícího od užití vlaku neodradí. Bohužel, ČD nebo spíše jejich skupina specifických tvůrců tarifu (znalci vědí) se už před dávnými lety vydala jinou cestou. Základní cena pro nebožáka bez doplňkových průkazů stanovena v pásmu „mokrým hadrem přes hubu“ (MHPH), aby se náhodný příchozi už na dráhu víckrát nevrátil a nevytrhoval personál z plnění náročných úkolů. A k tomu tzv. „vějíř obchodních nabídek“, často operativně měněný, aby plebejský substrát měl co studovat. Ve „vějíři“ pochopitelně hora kiksů, operativně korigovaných výnosy a la „rovnák na vohejbák“, depešemi, maily. Uživatelská přívětivost jako u španělské boty. A hento… Číst vice »

zdenek

One ticket není předražený? 🙂 Si děláte srandu? Takové blbé otázky vůbec pokládat. Je.. Aby neomezoval „výběr“ vašich dopravců. Z naší peněženky.

Juraj

Technicky je to ten menší problém.
Větší problém je rozdělení přepravní smlouvy na více částí, protože legislativa nevyžaduje jinak.

Ondra L.

To jsem docela zvedavy, s cim RGJ vyjede na kolin-usti. Nevi nekdo?

Hodně štěstí

Já myslím, že kvalita stoupne vozového parku a kultury cestování. A po pár měsících to celé půjde do háje.

Martin Toman

Proč by to mělo jít do háje? Půjde to jako všude jinde.

Hodně štěstí

Minimálně výluky (NAD) na R 8 často kapacitně nezvládají. U R 23 to asi takový problém nebude. Ale u mimořádností je to vždy operativa u Regiojetu katastrofa a to jak komerčních, tak i u spojů v závazků veřejné služby.

Jiří 3

Dal jsem se do řeči s průvodčím od Slováckých expresů, které jezdí Přerovští průvodčí, který mi potvrdil, že životnost stevarda na lince R8 je asi jeden rok, kdy potom utíkají k ČD právě do Přerova.

František Plášek

A ČD zvládají? Kapacitně? Různé ND…

55p

Ano, jako na R8, na začátek nižší ceny a vyšší kvalita, postupně růst cen a pokles kvality 😀 Do toho reálně neumí pracovat s tarifem ODIS.

Výkolejka

Linka R8 je k pláči. Ne že by to tam teď bylo nějak hrozné, nebo horší než za ČD, ale kvůli tomu promrhanému potenciálu, kterou tato linka má/měla.

Luke

Tohle mi prosím rozviňte

Luke

O tarifu IDSJMK nemluvě

zdenek

A to je ještě prý ten „nejlepší“ a příkladný :-))

Luke

„Půjde to jako všude jinde“ – no, takže do prdele

PetrN

R8 je sice na tom ne úplně dobře ale proboha ve srovnání s tím, co tam předváděly CD je to pořád kvalitativně úplně někde jinde.. Ano, šlo to dolů, ale za CD to byla s Becky a Acky úplná katastrofa… A cena pořád o dost výrazně vyšší než momentálně. Jediná nevýhoda je nemožnost využít in kartu pro pravidelné dojizdejici je to tak dražší(např oproti in 50),ale nejsem si jistej, zda tam rj taky nahodou nemá nějaké věrnostni bonusy něho tak něco…

Gargy

Jo?ČD tam jezdily sice Beer..reko vozy ale servis a dodržování řazení byl ..plus posily.regio..zluty nemá šajnu o tom jak fungují rychlíky.personal životnost pár měsíců.nedele a patky mají být posilové vozy což se neděje.

zdenek

Nemluv nesmysly..

František Plášek

Co asi…162+běžné os.vozy…..resp takové, jaké si objedná MD…

Peter

Cestující si polepší, to je pravda, ale toto je záležitost objednatele, pokud objednatel chce nízkopodlažní vozidla a zaplatí je tak je dostane.
A u té ceny R23 by asi místo psaní o náhradě AB, B a Bdt bylo správné napsat že za ty peníze mohlo mít ministerstvo nové pantery, takhle sice ušetří, ale s ojetinama.

Krušnohorec

Jestlipak si Dý Ledrbán bude na provoz L4 půjčovat šukafony od KŽC jako to dělá již dva roky na lince Jirkov – Lužná?

MHD

A když nebudou šukafony, pod nějakou záminkou nasadí autobusy, jako na výše jmenované trase.

Kubrt

A co na to objednavatel? Nebo jsou smluvní pokuty tak nízké, že se to dopravci „vyplatí“?

HonzaEM

Té linky R 23 je nejvíc škoda, té L4 celkem taky.

Kernteriér

A v čem spočívá pro cestujícího ta škoda? Že tam bude zlý soukromník, který jim bude při jízdě ubližovat? Nebo že tam nebude dopravu zajišťovat nenažraný „státní“ moloch?

Josef22

Honza to asi myslel tak, že kdyby vyhrály ČD na R23, tak se cestující svezou novými nízkopodlažními Pantery. V případě RegioJetu to budou jenom nějaké vozy z jiné ruky ze zahraničí a bez nízkopodlažnosti.

Tomariero

Nové RP budou až 2023, spíše později takže 2-3 roky by tam jezdilo to co teď.

martinek.k

Do té doby by tam jezdily vozy uvolněné z linek, kam nastupují InterJety.

Kubrt

Nejsou náhodou slíbené i jinde?

Kernteriér

Jsou, ale to pro odůvodnění, proč je výměna dopravce špatně, nevadí. Stejně jako obvyklé nářky nad pantery, jak jsou nevhodné na rychlíky, jak z těch zvuků bolí hlava atd. Ale když mají posloužit jako argument proti soukromému dopravci, tak jsou najednou super.

Daniel Jablonecký

Ale ministerstvo nechtělo pantery. Ministerstvo chtělo nižší cenu.

MartinS.

Nikdo vám nemůže dát to, co vám můžou ČD slíbit… Volné Pantery ČD nemají… tak jako nemají volné Sharky (a to je slibovaly několika krajům)… o GTW v Olomouckém kraji a jejich nasazení se raději nezmiňuji. Teď díky nákupu ojetin v Německu mají navíc několik Spiderů a také je to málo. A vyprávět by mohli cestující mezi Prahou a Kladnem, kterým ČD slibovaly nové jednotky už před 5 lety. Tak se možná za 2 roky dočkají… do té doby se budou dál vozit Hydrami a Regínami.
Takže na R23 bude vlastně zlepšení už to, že zmizí AB a B…

zdenek

Jaký nenažraný státní moloch? Nějaká čísla? Třeba cenujízdného?

dopravopat

Teraz prosím rozprávku o tom ako šukafony zachraňujú lokálky.

Gargy

Jasné u vás jste to radši zrušili..

Gargy

RegioJet Kolín- Ústí..teď tam budou nějaké sroty a za tři roky něco nízkopodlažního.to by musely být jednotky..a tak se slibuje .Arriva desira až uvidím úvěrim.cd 810 s 843 tomu taky nerozumím..843 na všechny spoje..

Kernteriér

Proč jednotky? Co patra ze Slovenska? Ty mají bezbariérový vstup.

Kubrt

Patra, co měl RJ na Slovensku, mají vysoké vstupy nad podvozky. Ale v Bw Mukran se jistě najdou i pro nás vhodnější kousky s nástupními prostory ála Bmo.

Kernteriér

Aha, díky za opravu.

Martin K

Tuší někdo kdy se něco začne na R23 ze strany Regiojetu dít? Přijde mi až podezřelé ticho okolo. 🙂

Dnes na tuto trasu koupíte vlastně jízdenky jen díky OneTicketu.

Prodejní místo bude mít Regiojet v Kolíně, nevíte?

František Plášek

Proč jen díky One Ticketu…..jednoduchý pohled do aplikace Můj vlak od ČD..přímý spoj UL Střekov – Kolín na zitra…135,- Kč s IN25, 169,- bez slevy..obě ceny dospělý 25-65 let….

Mychal

Za jízdní řád moc děkuju! Jinak je to tragédie. 🥺

Daniel Jablonecký

Tragédie teprv přijde. Po covidu a Babišovi bude státní kasa dobře vybrakovaná a kraje na tom nejsou o nic líp. Ještě s láskou a se slzou v oku budete vzpomínat na jízdní řád 2021/2022. Tak cestujte, dokud je čím.

Radim

Bude stačit zrušit 75% slevy. Dětem do 15-ti a důchodcům dát 50%, studentům do 26-ti stačí 25%. Když jsem byl student, byli všichni nad 15 let bez slevy (kromě teda důchodců) a taky se žilo (bylo to po roce 2000, cca 2003 ale nechci kecat). A to jezdila sotva půlka spojů (když vezmu vlaky, tak jezdily osobáky po 2 hodinách s tím že dopoledne byla 4 hodiny díra, 3 rychlíky přes den a jeden v noci).

tarten

Ovšem ještě nedávno bylo slyšet fňukání, jak tehdááá jezdily vlaky se šestnácti vagóny…

Daniel Jablonecký

Ano. Tak to bylo. Co bude, nevíme. Věřím dálkové dopravě a příměstské. To, co je mezi tím, všechny ty meziokresní osobáčky o jednom až dvou vozech, bude mít problém se udržet.

Stráťa

Možná. Ale řešením nebude delší vlak v delším intervalu ale autobus.

Kernteriér

Jo, to určitě postačí. Nějaké 2-3 miliardy za rok nás spasí.

Kamui

No jo, cena RJ mimo realitu, jenže RJ se nenechá tunelovat parazitickými dodavateli. Já u ČD pracuju a zrovna včera nám na dílnu přišly nějaké součástky. Jedna z nich podle dodáku stála 300 korun/kus. Přitom tu samou věc koupíte v libovolném Hornbachu do 30 korun. To je pak jasné, že peníze nejsou. Jenže řešení není, musí se postupovat podle zákona o veřejných zakázkách.

Kubrt

A je problém v zákoně o veřejných zakázkách, nebo je to jen blbě vysoutěženo? Soukromé firmy si můžou nakupovat u koho chtějí, ale zhusta jdou právě cestou soutěže, protože ta vytváří tlak na dodavatele. Představa, že kdyby ČD nesoutěžily, tak by patřičný zaměstnanec nakupoval tak, aby to pro ČD bylo nejvýhodnější, je lichá.

Jan Neruda

Řekl bych, že je to vysoutěženo „dobře“. Nesoutěží se totiž jednotlivé položky, ale balík různých dílů. Výrobci jednotlivých dílů pak nemají šanci se do soutěže nehlásí, ale hlásí se buď různí překupníci, anebo výrobci kompletů, kteří mají díly ve svém portfoliu. A ti si pak mohou diktovat nesmyslné ceny. Dám jeden příklad: výrobce 3D tiskárny nabízí jako náhradní díl PTFE trubičku za 59 Kč/275 mm. To je asi 214 Kč/m. Výrobce trubičku prodá maloobchodně kolem 80 Kč. Pokud já potřebuju nějaké náhradní díly, koupím si je u výrbců, nebo prodejců. Ale firma bude soutěžit balík s dalšími díly, takže koupí… Číst vice »

Kubrt

A kdyby ČD nebyly veřejným zadavatelem, změnilo by se konkrétně co? Kupovaly by každou jednu položku na Heurece za těch nejlepších podmínek? Nebo by dodavatele vybíral pan Vomáčka po zralé úvaze někde na benzínce? Sázím na b.

Axel

Ono si stačí porovnat zadání od dvou kupců (v obou vyhrála Škoda Transportation s Panterem) Vybíralo ČD v 2018: Názor jednoho z oslovených dodavatelů, který se vyjadřoval k tomu co požaduje ČD: „.„Udivuje nás, že tak významné nákladové položky životního cyklu vozidla, jakou jsou například spolehlivost, intervaly údržby nebo spotřeba energie, nejsou zahrnuty do vyhodnocování,““ https://zdopravy.cz/horko-kolem-zakazek-cd-na-nove-vlaky-bombardier-popsal-proc-nepoda-nabidku-15341/ Vybíral Jihomoravský kraj 2019: Názor zdejšího autora (pan Sůra z 2.11.2019): „I když na první pohled tak výsledek soutěže vypadá jako ostatní tendry Česku na elektrické jednotky, kdy vyhrávala jen Škoda, zástupci zahraničních výrobců mimo zápis uvedli, že šlo transparentní soutěž, kde žádná kritéria… Číst vice »

Jan

To je pak otázka proč se soutěží balíky dílů. Jednotlivé díly přece nemají takovou hodnotu aby se musely každý soutěžit a pokud jsou tam opravdu takové rozdíly, tak se snad vyplatí mít vlastního nákupčího, který to sám seženy podle konkrétních potřeb.

Geralt

No je to těžké s těmi výběrky. Na GŘ upadla v nemilost jedna jistá firma, protože její práce stojí za houby. Ovšem těžko se jí zbavit, když vždy když se vypíše výběrko tak se přihlásí s silně podstřelenou cenou. Už se kvůli tomu několik VŘ zrušilo. Jenže dát je permanentně na blacklist nejde.

Kubrt

Nelze dát na black list? Co třeba kvalifikační kritérium, že dodavatel nesmí být v soudním apod. sporu se zadavatelem? My tam něco takového máme.

***** Petr

Poslední věta je spíš zaklínadlo neschopnosti ale jinak to tak bezesporu bude . Při objemu nákupu ČD by se spíše cenám neměl RJ ani přiblížit . Největší problém by měl u VŘ být požadavek na kvalitu a cenu provozu ale to dokáží u ČD napsat dobře (Siemens). Z dálky to vypadá na malé domu .

HonzaEM

Problém je s různými atesty. I když ta součástka z Hornbachu bude identická, nemá atest, nelze jí použít.

otos

Přesně tak. Vzpomínáte si na tragickou nehodu trolejbusu v Brně, jemuž upadlo kolo a neřiditelný narazil do protijedoucí tramvaje? Neoriginální šrouby, sehnané za levno se prostě ustřihly. Nepouštějme se prosím do polemiky, proč se takové šrouby léta montovaly a proč z vyšetřování vlastně nikdo za nic nemůže.

PvvS

Dobrý kecy.. Ty šrouby dodala přímo Škoda Electric. Kde si je ta nechala vyrobit a schválit je její průser. To nebyly šrouby koupený někde v železářství.

ČD4ever

Asi tak. Kupte si nějaký levný plastový díl v obchoďáku, dejte jej na rok na střechu (slunce, mráz, déšť, střídání teplot) a za rok uvidíte. Vedle něj můžete umístit i ten drahý výrobek a uvidíte, jak to dopadne. A to nemluvím o dynamickém namáhání.
Nepracuji v žel. oboru a nikdy jsem nepracoval.

Jan

To snad ošetřím tím, že požaduji určité vlastnosti. Pokud to budu soutěžit na cenu nebo kupovat levně sám tak dostanu ten samý levný a nekvalitní šmejd.

Roman Soudný

Vlastnosti ten výrobek může mít, s tím problém není. Tu cenu zvedá právě certifikace, která je a) drahá, b) zdlouhavá. A certifikaci výrobek musí mít, jinak vám ho nedovolí na vozidlo namontovat. Navíc se provozovatelům náramně hodí u soudu, když náhodou dojde k nehodě selháním toho výrobku.
Funguje to tak i v letectví, hadičky za pár korun stojí tisíce, odborná montáž taky, ale když pak letadlo spadne kvůli vadné hadičce a ÚCL se přijde ptát, víte na koho ukázat prstem a jste z obliga.

ABC

tak
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis

Martin Toman

Ano. ČDráhy se dají dobře dojit a platí to všichni.

Jenisej

Bohužel je to tak, opravny nemají možnost koupit si běžně dostupný díl místně, ale musí jej brát z centrálního skladu. Dovolím si citovat jednoho „známého“. S vámi jsou obchody jako cumel, jen kdyby to vydrželo. Kdo jiný by mi zaplatil tyhle ceny 🙂