dkv_obrazok

Přehledně: 55 miliard na 18 let. Podívejte se, na jaké projekty si půjčuje Správa železnic

Rekonstrukce úzkorozchodné trati do Osoblahy. I ta bude financována z úvěru EIB. Foto: HrochostrojRekonstrukce úzkorozchodné trati do Osoblahy. I ta bude financována z úvěru EIB. Foto: Hrochostroj

Celkem 135 projektů řeší jak modernizace, tak zásadní opravy tratí.

Správa železnic a Státní fond dopravní infrastruktury podepsaly smlouvu s Evropskou investiční bankou (EIB) na financování více než stovky akcí na české železniční síti. Úvěr na dopravní stavby schválila v červnu vláda, nyní došlo k podpisu celého kontraktu, jak vyplývá z údajů v registru smluv. Dalších 10 miliard si má půjčit ještě Ředitelství silnic a dálnic.

Deník Zdopravy.cz získal kompletní přehled 135 akcí, na které Správa železnic peníze z půjčky použije. Jde o různě velké akce, část z nich je již dokončena v letošním roce. Peníze zamíří jak do modernizací tratí, tak do cyklických oprav nebo prostých rekonstrukcí. Část peněz zamíří také do obnovy některých diagnostických vozidel a další techniky (materiálně-technická základna).

Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky je úvěr  na 18 let. Stát neuvádí, za jaký úrok si peníze půjčuje. „Doba splatnosti je 18 let. „Podmínky, na základě kterých EIB poskytne peněžní prostředky, jsou závislé na výši požadovaných prostředků, aktuálního ratingu, situaci na finančním trhu v okamžiku vyjednávání příslušné tranše. Smluvní stranou smlouvy, ale zejména i jednotlivých tranší je ministerstvo financí,“ uvedl Jemelka. Do financování se vybíraly projekty, které byly v souladu s úvěrovou politikou EIB v oblasti dopravy. Konečný seznam je výsledkem hodnocení EIB.

Při schválení přijetí úvěru zdůraznil ministr dopravy Martin Kupka, že půjčka od EIB je pro stát výhodná. „U každé tranše rozhoduje ministerstvo financí, zda má možnost pořídit financování laciněji, nebo zvolí úvěr od Evropské investiční banky,“ řekl ministr. Vláda podle něj vyhodnotila, že v současné době je nejvhodnější využít půjčku.

Přehled projektů Správy železnic, které bude financovat půjčka od EIB

Výstavba haly pro měřící vozy pevných trakčních zařízení – Bohumín
Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov
Rekonstrukce výpravní budovy Ostrava-Vítkovice
Rozšíření CDP Přerov – nová budova
Zvýšení přechodnosti v traťovém úseku Počerady – Obrnice (mimo)
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Klatovy
Rekonstrukce ŽST Hrádek nad Nisou
Rekonstrukce ŽST Chrastava
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 3. část
Rozšíření odstavných kapacit ŽUP – lokalita Malletova
Sanace železničního spodku Lovosice – Bohušovice
Zkapacitnění tratě v úseku Turnov – Železný Brod
Náhrada přejezdu P6501 v km 245,044 trati Přerov – Bohumín
Modernizace trati Brno-Přerov, 5. stavba Kojetín – Přerov
Sanace tělesa železničního spodku Hájek – Dalovice
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Tábor
Zlepšení provozních parametrů trati Jaroměř – Stará Paka
Komplexní rekonstrukce zastropení nové odbavovací haly ŽST Praha hl.n. – 1.etapa
Rekonstrukce traťového úseku Kutná Hora (mimo) – Kolín (mimo)
Rekonstrukce žst. Bystřice pod Hostýnem
Zřízení Žst. Česká Metuje
Rekonstrukce ŽST Tišnov
Rekonstrukce traťového úseku Žďár nad Sázavou (mimo) – Sázava u Žďáru (mimo)
Výstavba uzlové trakční napájecí stanice Brno-Černovice
Revitalizace a elektrizace trati Nýřany – Heřmanova Huť
Rekonstrukce traťového úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně)
Přeložka železniční trati v úseku Stochov – Nové Strašecí
Elektrizace trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
Rekonstrukce TZZ Přelouč – Prachovice
Rekonstrukce traťového úseku Karlovy Vary (mimo) – Nové Sedlo u Lokte (včetně)
Zvýšení disponibility výkonu TNS Nedakonice v systému AC 25 kV
Implementace ETCS Regional Teplice nad Metují – Trutnov střed
Modernizace tratě Horažďovice předm. (mimo) – Plzeň Koterov (mimo)
Optimalizace a elektrizace trati České Velenice (mimo) – Veselí nad Lužnicí (mimo)
Rekonstrukce výpravní budovy žst. Teplice – 2. etapa
Rekonstrukce výpravní budovy žst. Cheb

Rekonstrukce mostu v km 21,510 trati Tábor – Písek
Výstavba železniční zastávky Pardubice centrum
Rekonstrukce dopravny Teplice nad Metují město
Zvýšení stability skalních masivů na tratích Chotětov – Mladá Boleslav a Mladá Boleslav město
Areál HZS Cheb
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Františkovy Lázně
Sanace nestabilního náspu v ŽST Karlovy Vary km 185,850 – 186,000
Rekonstrukce mostů v km 518,498 a 518,962 TÚ Praha Masarykovo n. – Děčín hl. n.
Areál HZS Nymburk
Rekonstrukce mostů v km 72,637 a 72,721 trati Domažlice – Planá
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Jaroměř
Přestavba propustku v km 159,434 trati Stará Paka – Liberec na podchod
Kopřivnice ON – rekonstrukce výpravní budovy
Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Lovosice
Rekonstrukce mostu v km 110,701 trati Krnov – Opava východ
Rekonstrukce mostu km 1,279 trati Tábor – Bechyně
Rekonstrukce mostu v km 5,703 trati Čelákovice – Neratovice
Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Čáslav
Výstavba mechanizačního střediska Český Těšín
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Letohrad
Jihlava ON – rekonstrukce
Rekonstrukce mostu v km 48,289 trati Podlešín-Slaný (Viadukt Podlešín)
Zajištění stability svahů náspů v úseku Kozolupy – Mariánské Lázně na trati Plzeň – Cheb
Sanace tělesa železničního spodku na trati Děčín – Jedlová v km 25,880 – 25,980
Sanace tělesa železničního spodku na trati Varnsdorf – Seifhennersdorf (DB) v km 12,288 – 12,7
Rekonstrukce výpravní budovy Hlinsko v Čechách
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Hodonín
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Mladá Boleslav hl.n.
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Bečov nad Teplou
Rekonstrukce areálu HZS Česká Třebová
Rekonstrukce mostů v km 35,826 a 37,480 trati Plzeň – Žatec
Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Plzeň-Jižní Předměstí
Rekonstrukce mostu v km 26,000 trati Kaštice – Kadaň
Rekonstrukce mostu v km 138,187 TÚ 1201 na trati Znojmo – Okříšky
Rekonstrukce mostu v km 8,988 trati Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerou
Zvýšení stability skalních masivů na trati Železný Brod – Tanvald
Areál HZS Ústí nad Labem
Rekonstrukce Dolnolučanského tunelu v trati Liberec – Harrachov
Rekonstrukce mostu v km 101,816 trati Praha-Bubny – Chomutov
Areál HZS Plzeň
Martinice v Krkonoších, nádražní budova
Zvýšení stability skalních masivů na trati Beroun – Rakovník
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Roudnice nad Labem
Rekonstrukce mostu v km 155,900 trati Břeclav – Brno
Modernizace zkušebny vn/vvn Plzeň-Koterov
Stabilizace zářezu v km 47,870 – 48,150 Velká n. Vel. – Vrbovce
Rekonstrukce přejezdu P4410 v km 1,458 trati Třemešná ve Slezsku (mimo) – Osoblaha (včetně)

Cyklická obnova kolejí a výhybek v žst. Břeclav
Cyklická obnova trakčního vedení a osvětlení ve vjezdové skupině ŽST Česká Třebová
Cyklická obnova trati Hranice na Moravě město – Hustopeče nad Bečvou
Cyklická obnova trati v úseku Praha-Hostivař – Votice
Cyklická obnova trakčního vedení v úseku Lysá nad Labem (mimo) – Stará Boleslav (mimo)
Cyklická obnova trati I. a II. tranzitního koridoru v úseku Brno – Břeclav – Nedakonice
Cyklická obnova trakčního vedení v úseku Úpořiny – Ohníč
Cyklická obnova trati v úseku Choceň (včetně) – Pardubice
Cyklická obnova trati v úseku Pardubice (mimo) – Kolín (mimo)
Cyklická obnova trati v úseku Nymburk (včetně) – Golčův Jeníkov (mimo)
Cyklická obnova trati v úseku Liběchov (mimo) – Nymburk (mimo)
Cyklická obnova trati v úseku Vsetín – Horní Lideč
Cyklická obnova trakčního vedení v úseku Řehlovice – Úpořiny
Cyklická obnova trati v úseku Roudnice n. L. – Hrobce
Cyklická obnova trati v úseku Jílovice – Borovany

Prostá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v ŽST Nové Město na Moravě
Prostá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v ŽST Sokolnice-Telnice
Prostá rekonstrukce trati v úseku Krásná Studánka – Mníšek u Liberce
Prostá rekonstrukce trati v úseku Kunovice – Hradčovice
Prostá rekonstrukce trati v úseku Milotice nad Opavou – Brantice
Prostá rekonstrukce trati v úseku Prostějov – Olomouc
Prostá rekonstrukce trati v úseku Zdice – Příbram
Prostá rekonstrukce trati v úseku N. Pec – Č. Kříž
Prostá rekonstrukce trati v úseku Bavorov – Chroboly
Prostá rekonstrukce trati v úseku Černý Kříž – Nové Údolí
Prostá rekonstrukce trati v úseku Louny – Radonice nad Ohří
Prostá rekonstrukce trati v úseku Nové Hamry – Pernink
Prostá rekonstrukce trati v úseku Chrastava – Hrádek nad Nisou
Prostá rekonstrukce trati v úseku Olomouc – Blatec
Prostá rekonstrukce trati v úseku Police nad M. – Teplice nad M.
Prostá rekonstrukce trati v úseku Chotětov (včetně) – Všetaty (mimo)
Prostá rekonstrukce trati v úseku Bečváry – Mirošovice u Rataj nad Sázavou
Prostá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v ŽST Valšov
Prostá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v ŽST Slaný, Klobuky v Čechách a Zlonice

Pořízení zdvihacích plošin pro OOSPO
Digitalizace měření výhybek – pořízení digitálních rozchodek
Kolejové přepravníky pro dvoucestná rypadla 2023
Kolejová zařízení pro přepravu kolejnic 2023
Mobilní kalibrační laboratoř ME
Speciální měřicí podvozek pro DJ NDT
Zřízení simulátoru ETCS ve školícím středisku Pardubice
Systém pro měření spotřeby trakční energie v hnacích vozidlech V
Vozidla pro kontrolu a údržbu trakčního vedení
Dodávka měřící drezíny MD 2 pro diagnostiku železničního svršku
Měřicí jednotka pro diagnostiku trakční napájecí soustavy – 1. etapa
Motorové univerzální vozíky včetně palubní části ETCS
Dvoucestná rypadla – nová vozidla
Dvoucestné nákladní automobily – nová vozidla
Pořízení diagnostického zařízení datových přenosů ETCS v síti GSM-R
Vybavení diagnostických vozidel palubními jednotkami ETCS
Dodávka speciálních hnacích vozidel typu MMD pro diagnostiku staničních dopravních kolejí
Hnací vozidlo nezávislé trakce pro diagnostiku železniční infrastruktury a ETCS

Tagy EIB Evropská investiční banka financování dopravních staveb Správa železnic
6 komentářů