Praha začala vybírat firmu na další část opravy Barrandovského mostu. Potrvá do roku 2026

Barrandovský most. Foto: Petr JedelinaBarrandovský most. Foto: Petr Jedelina

První část sanace mostu, přes který projede 130 tisíc aut denně, skončí ve čtvrtek. V soutěži bude mít cena váhu jen 40 %.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

V jiných městech nejdřív postaví další most (Dvorecký) a pak začnou s rekonstrukcí původního mostu. V Praze se to musí udělat obráceně.

Facepalm

A jak souvisí tramvajovvej most bez provozu aut s mnohapruhovym mostem na okruhu?

Honza

Nejdřív sníme jablka, pak hrušky, v jiných městech žerou i maliny…

Pavel

Nevíte prosím někdo, jestli se nějak řeší i zvýšení kapacity mostu, jak navrhla studie ČVUT v souvislosti s plánovanou výstavbou Radlické radiály?

Petr

Neřeší se vůbec. V té studii bylo přidání dalších ramp, … na to je potřeba celý schvalovací proces – změna územního plánu, EIA, územní rozhodnutí, výkup pozemků, stavební povolení, … proces minimálně na 10 let, spíše déle. Nicméně zůstalo jen u studie, politici v Praze neudělali v přípravě ani ťuk, což se ale týká i ostatních projektů pro auta v Praze.
Rampa 1:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4102364&y=50.0335603&z=15&rm=9gylwxXg5YY1g6.gQ1T2gVrLDgOiBa
Rampa 2:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4101292&y=50.0330228&z=17&rm=9g.dwxXgCBPgLM6XKv6XK7MgLyL0LlGn6iKDQ6JXSIIJQn

Facepalm

Jasně, nedělaj vůbec nic a zároveň rozkopali celou Prahu.

Walker

Dobra poznamka.
Bohuzel se ale obavam, ze ani realizace/napojeni Radlicke radialy se nikam nehybe. Nechci tim rict, ze by se nemelo planovat dopredu. Jen, ze i samotna radiala na tom neni vubec dobre (https://www.radlickaradiala.info/)

Azkaban

Když to řeknu hodně blbě a je to hlavně hodně smutný, tak to co se nezačalo realizovat za Béma už se nejspíš nezrealizuje nikdy… Ale tak budem doufat

Petr

Za současného vedení Prahy nelze čekat, že se budou vydávat peníze na nové dopravní stavby, které by sloužili autům a vzhledem k voličům v Praze se nedá čekat posun ani v budoucnu. RR zůstane hodně dlouho tak jak je – tj zakonzervovaná průzkumná štola.

mgr.pavel

Pardon, ale současné vedení Prahy třeba dost posouvá vnitřní okruh v jeho severovýchodní části. Jednak plány a projektovou přípravou, dále také zvolilo správné řešení (tunelové, ne povrchové).

Jakub

Mohu poprosit o nějaké informace ohledně dostavby okruhu? Přijde mi, že se o tom přestalo mluvit. Předem děkuji.

Petr

Cose týče severovýchodní části vnitřního okruhu Pelc-Tyrolka – Jižní spojka, tak současné vedení Prahy předělalo projekt, tak, že bude potřeba nová EIA, která ale byla dříve platná. Stavba se tak prodraží 2x a navíc posun žádný.
Co se řešení Kbelské a Průmyslové týče, tak zrušení úrovňových křižovatek pomůže, ale ne moc, protože kolona se přesuna na další křižovatky.

On první

Až na to že povrchová varianta okruhu neměla nic. Takže EIA by dělala stejně. Tanečky o tom jestli po povrchu a nebo tunelem se objevují moře let až to došlo tak daleko že povrchová varianta je neprůchozí.

VTT

Jak ho posouvá? Tím, že prosazuje naprosto neufinancovatelnou variantu?

looking4bucho

Uzemni rizeni se pro RR se vede jiz zhruba 20. let, takze tezko z toho vinit soucasne vedeni. Spolek Jinonice podava celou radu namitek, coz jim nikdo nemuze mit za zle, to se deje vsude. Pokud vim tak ted se jiz podruhe resi namitka z podjatosti kterou lze znovu vytahnout jako kralika z klobouku kdykoliv se na magistratu vymeni vedeni. Do toho developerska vystavba u Jinonic zmenila charakter uzemi a vznikaji nove pozadavky o kterych se nevi zda-li budou v souladu s uzemnim planem. Takze je to smutne, ale je to na dlouho – a to si pamatuji jak se… Číst vice »