cargo

Oprava Barrandovského mostu je přerušena do konce února. Konstrukce je v dobrém stavu

Barrandovský most. Foto: Petr JedelinaBarrandovský most. Foto: Petr Jedelina

Hlavní omezení čekají řidiče na nejvytíženějším pražském mostě od roku 2022.

Práce na první části rekonstrukce pražského Barrandovského mostu, která začala koncem září, byly na zimu přerušeny. Znovu začnou koncem února příštího roku. Nyní se rekonstrukce týká spodní části mostu a pilířů, z nichž byl zatím opraven jeden a s druhým se začalo. Příští rok se opraví i čtyři další, z nichž dva jsou ve vodě. Následně v roce 2022 začnou práce na vrchní části mostu, které potrvají až do roku 2025 a přinesou dopravní omezení. Novinářům to dnes řekli zástupci města a firem, které stavbu provádějí.

Pro městskou Technickou správu komunikací (TSK) první část oprav provádějí firmy Eurovia CS a Freyssinet CS. Jako první se opravil pilíř v Modřanské ulici, kde byl kvůli tomu provoz do neděle zúžen do jednoho pruhu. Nyní již stavební práce pod mostem nebudou automobilový provoz omezovat, řekl dnes na kontrolním dni stavby novinářům zástupce stavebních firem Petr Tesař. Uzavírky se v příštím roce dotknou pouze cyklostezek na obou stranách řeky.

Práce z vody i s potápěči

Příští rok se práce budou odehrávat i na vodě, už nyní je stavba druhého opravovaného pilíře obsluhována s pomocí pontonů a lodí, které materiály a zařízení přivážejí ze smíchovského přístavu. Akce se účastní i potápěči.

Podle stavařů se zatím při odkrývání pilířů neobjevilo nic neočekávaného. Dnešního kontrolního dne se zúčastnil i jeden z původních projektantů mostu Jan Růžička. Podle něj je konstrukce v dobrém stavu. „Na to, že to je socialistické dílo, tak betony jsou hodně dobré, výztuž je hodně dobrá. Samozřejmě jsou místa, která opadávala, ale průměrně to dílo není špatné,“ řekl.

Celá první část oprav by měla být dokončena nejpozději v listopadu příštího roku. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že v příštím roce město vypíše soutěž na zhotovitele navazující části, která se týká vrchní části mostu. Zatímco první část má podle soutěže vyjít na asi 63,3 milionu korun bez DPH, druhá již bude podle náměstka stát zhruba půl miliardy.

S další fází oprav přijdou od začátku roku 2022 i výraznější dopravní omezení, která potrvají nejméně čtyři roky. „Vždy ve stavební sezoně bude na mostě omezení o jeden jízdní pruh, takže tam budou tři plus tři, zatímco běžně je to čtyři plus čtyři,“ vysvětlil náměstek.

Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Vybudován byl v letech 1978 až 1988, měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Je součástí městského okruhu a denně po něm projede 144 000 aut.

Praha má se stavem mostních staveb problémy. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Nová lávka byla dokončena letos v říjnu. Kromě Barrandovského mostu nyní magistrát řeší například opravu Hlávkova, v plánu je celková rekonstrukce Libeňského mostu. Ve špatném stavu je i například Palackého most. Scheinherr před časem uvedl, že TSK má do roku 2026 naplánované rekonstrukce mostů za pět miliard korun.

ČTK

Tagy Barrandovský most Eurovia CS praha seznam TSK Praha
4 komentáře