Autobusy Doprava ve městě Metro Tramvaje

Praha reaguje na zákaz nočního vycházení. Poslední metro vyjede v deset večer

Metro ve stanici Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Metro ve stanici Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Noční provoz ve městě začne o dvě hodiny dříve než dosud.

Jízdní řády v Pražské integrované dopravě od pondělí 2. listopadu s největší pravděpodobností zareagují na omezení volného pohybu přes noc. Kromě dalšího omezení spojů dojde k zásadnímu posunu i odjezdů posledního metra. To ukončí provoz o dvě hodiny dříve, než je dosud běžné.

Změny dnes oznámil Ropid v tiskové zprávě, která je ještě v podmiňovacím způsobu. „Je to záměrně kvůli tomu, že není jisté, jak dlouho bude zákaz nočního vycházení trvat,“ vysvětlil Drápal.

Pokud bude trvat i po po 3. listopadu, už od pondělí 2. listopadu jsou Praha a Středočeský kraj připraveny k velkým škrtům, aby denní provoz skončil do 22:30. Současně s tím vyjedou dříve noční linky tramvají i autobusů. „Nabídka spojů metra, tramvají a příměstských autobusů bude nadále držena vysoko nad aktuální poptávkou, která je nyní opět nižší o cca 70 % oproti obvyklému stavu. Přesto dojde k mírnému prodloužení intervalů na těchto linkách cca do rozsahu prázdninového provozu, kdy obvykle cestuje o zhruba 25 % cestujících méně,“ dodal mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Poslední odjezd metra z konečných: 22:00-22:04

Podle něj jsou úpravy navrženy tak, aby neomezovaly pracovníky zdravotnických zařízení a dalších profesí v režimu 24/7 a střídání večerních a nočních směn. „Střídající pracovníci budou moci využívat poslední denní spoje při cestě do/z práce,“ dodal Drápal.

Poslední metro na každé lince vyjede o dvě hodiny dříve než dosud. Na poslední spoje metra budou navazovat poslední denní spoje povrchové dopravy, stejně jako je tomu v současnosti. Odjezdy posledních spojů metra z konečných budou mezi 22:00 až 22:05. Zároveň bude adekvátně po dohodě se Středočeským krajem zkrácen denní provoz i na příměstských autobusových linkách, které navazují na metro. S výjimkou linek 951 a 953 bude po dohodě s městy a obcemi Středočeského kraje zrušen provoz nočních příměstských linek. Na železnici bude po 21. hodině prodloužen interval na páteřních tratích z Prahy do Středočeského kraje (linky S1, S2+S22, S4, S7, S9) ze 30 na 60 minut. Popůlnoční rozjezd vlaků z Prahy bude zachován.

Delší intervaly přes den

Praha omezí i provoz přes den. Vysvětluje to tím, že dosud je denní provoz omezen oproti loňsku jen o 8 %, zatímco cestujících je o 70 % méně. „Jelikož však lze v následujících dnech očekávat další pokles počtu cestujících, dojde na linkách metra a tramvají k dalšímu mírnému prodloužení intervalů především ve špičkách,“ dodal Drápal.

Intervaly metra se ve špičkách prodlouží podle linky o 10-45 sekund. U tramvají dojde k mírnému prodloužení intervalů v ranní špičce o 1-2 minuty. V ranní špičce pojedou spoje shodně jako nyní odpoledne, tedy  v jednotných intervalech 10 minut vyjma páteřních linek 9, 17 a 22, které budou nově vypravovány v jednotných intervalech 5 minut. U městských autobusů zůstanou v platnosti současné intervaly. V autobusech není takový úbytek cestujících jako v metru či tramvajích. Už od zítřka dojde k omezení jízdního řádu lanovky na Petřín. V provozu bude od 9 do 18 hodin.

Omezení čekají i cestující ve Středočeském kraji: od pondělí bude nasazen na části příměstských autobusových linek PID prázdninový jízdní řád. Jedná se zpravidla o linky s krátkými intervaly a omezení se dotkne především přepravních špiček pracovních dnů. Na železnici bude u vybraných vlaků snížena kapacita například nasazením jedné jednotky CityElefant místo dvou.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Me by davalo vetsi smysl posledni metro vyslat ve 22;30, at je tam odstup a rezerva pro pracovniky odpoledni smeny.

J.Siváček

Doba je zlá, MHD nevytížená, dříve nepředstavitelná opatření jsou teď potřebná…jen škoda, že se nedělají s rozmyslem a ochotou věnovat jim více práce. Lze zrušit spíše řadu zbytečných spojů přes den, kterých by se v celém městě našlo mnohem více (i bez epidemie a teď už plnými hrstmi), než kolik ušetří ten večer (reálně co linka to max. 6 spojů každým směrem!! ovšem zásadně to omezí pohyb po městě) a místo toho se jen tak od stolu škrtne vše po té 22h. Úředníci na Ropidu a DPP holt sedí po osmé večer už doma u dětí a vůbec neví, ktreá… Číst vice »

Bob

Tuším na přelomu let 1990/1991 krátce fungoval takový experiment, že po 22. hodině jezdily jen noční linky, ale s polovičním intervalem (a navíc byly linky 59 a 60, které po půlnoci už nejezdily). Neosvědčilo se to, ale to nynější opatření má víc logiky.

Lus

A koho ta Praha zajímá?

Od lesa

Tak to asi nebude problém, pražákům zavřeli noční podniky, tak dělaj k „radosti“ místních mejdany na chalupách a metro není třeba.

Panda

Přesně, v Praze totiž nikdo večer nejezdí z/do práce.

Bob

Co se týče mejdanů, Faltýnek je z Prostějova a mejdany dělá v Praze.

Xyz

skvela myslienka pre ludi na poobednych, miesto par minut sa budu trepat domov hodinu

odkaz pre xenofobnych blbcov – robim z domu 100% uz x rokov

Tomáš RW

No už se těším jak na komandu najdu začátek šichty ve Vršovicích,konec v Libni v 1.26 hodin a pak vesele budu hledat dopravu domů, protože ve stejný den večer po osmnácté jdu na noční….Jo dost vychytaný nápad s tou dopravou…

Jakub P

Tak zrovna pro tento případ se vám nezmění oproti standardnímu stavu prakticky nic kromě prázdninových intervalů cestou na tu noční druhý den, ne?

David

To neustálé vyhrožování přechodem k IAD je už komické. Je mimořádná doba a ta si vyžaduje mimořádná řešení. Kdo to doposud nepochopil, tomu to dojde během listopadu.

Hanzi

I kdyby z nějaké části se toto naplnilo, část lidí by i po skončení všeho zůstala u IAD co by se stalo? Asi nic. Byli by plnější silnice, možná by zanikla nějaká část linek či tratí atp, ale život by běžel normálně dál.

Frantisek

Spíš popojížděl v kolonách a končil zdravotními problémy. Jako by už teď ten podíl aut nebyl dostatečný…

Ondra

Omezení provozu veřejné dopravy je logický. Města přišly díky Kovidu a vládě o dost peněz, které jim nikdo nevykompenzuje, takže není zájem zbytečně utrácet za vozbu vzduchu.

Hanzi

Ta skupina co konci po 22 hodině může zcela bez pochyby použít auto. Ulice budou beztak prázdné. Pokud je někdo takový sociál, že auto nevlastní má ještě stále na výběr. Určitě lepší než platit draze provoz VHD, která jak se ukazuje téhle době rozhodně nepomáhá.

Panda

Ten váš sociál může být člověk, co umí počítat a ví, že se mu auto zatraceně nevyplatí. A MHD je pro něj srovnatelně rychlá i pohodlná, navíc nezadělává město emisemi (z paliva ani z pneumatik), které mj. zhoršují COVID krizi (poškozené dýchací ústrojí). A takových je v Praze fakt hodně. A tohle je od města podpásovka.

ušatá

A proč by měl někdo vlastnit auto? Kvůli vašim modrým očím? Škody z takové dopravní politiky jdou ročně do desítek a pravděpodobně spíš stovek miliard, takže za to by ta kvalitní veřejná doprava mohla jezdit pozlacená. Navíc kde na to brát místo, plochy, energie, jak řešit zdravotní dopady, dopady do klimatu. A proč by se měl každý učit zacháźet s autem, ohrožovat sebe i jiné. Škoda peněz za takové krámy, ty si každý opravdu může investovat do něčeho rozumného a ještě si šetřit nervy. Navíc ono to cestování autem není ani pohodlné, příjemné, ale hlavně ani bezpečné. Trochu myslete.

Hanzi

Asi proto, že v ČR je ( a to pouze registrovaných, nebavíme se o neregistrovaných,hostujících, atp) pět milionů aut? Takze de facto každá rodina to auto má?

Xyz

mozno by vam niekto mal vysvetlit kolko je v cesku firemnych aut a ze rodiny ktore maju obvykle jedno auto maju casto aj auto druhe

Y.K.

Taky vám z toho může vyjít že ve velkých městech velká část lidí auto nemá (% si netroufám odhadnout). V Praze žije asi desetina populace, s Brnem o něco více, se spádovými oblastmi tak 20 %. A na vesnici a maloměstě je typické auto pro každého jednoho (není tam VHD). V Praze je zase obrovský podíl registrovaných firemních aut. Když k tomu přičtete že v centru města prostě není místo pro zaparkování auta ke každému bytu. Četl jsem onehdá nějaký brněnský průzkum a v něm 31 % domácností nevlastnilo automobil, 20 % naopak vlastnilo dva. A se současnou mladou generací… Číst vice »

ušatá

To je právě výsledek dopravní politiky, která auta a silniční dopravu lidem vnucuje a zastírá ty nebezpečné dopady, i v našich penězích, které tu pak tečou proudem a my to platíme. A je problém to zvrátit. A jako vždy za vším jsou až na prvním místě osobní zájmy, něčí peníze a pohodlí vybraných jedinců.

PetrB

Tak hlavně, když vezmeme také v úvahu, že průměrné stáří aut v ČR je 15 let. Tak co takové pekáče dokážou vypustit do ovzduší.

BND30

Jakože ten jemnější bordel z commonrailů se Vám lépe dýchá, protože není tolik vidět ?

Jiří Kocurek

To je rok 2005 … zrovna v té době měly benzínové motory emise srovnatelné s EURO 5 dieslem.

Jiří Kocurek

Proč se omezovat v házení čísel? Proč se zastavit u škod ve stovkách miliard? Vždyť ty škody z autmobilismu stonásobně překračují HDP!

Xyz

som social co si ide kupovat v prahe druhy byt bez hypo, ale jasne, si frajer ze mas jazdenu sunku za 100tis.

ak by som vazne potreboval auto tak si zavolam taxi alebo si ho poziciam, az na cestu zeny do nemocnice som na to nemal zatial dovod za roky v Prahe

a ak by som bol aj lenivy vlacit nakupy (bud 10min chodze alebo 3-4min elektrickou) mozem si ich bud objednat online alebo zase zavolat taxi, vzdy to vyjde lacnejsie nez vrazat peniaze do auta

BND30

Tvůj boj. My co máme (rádi) auta si zase bojujeme ten svůj.

Frantisek

A škodíte všem, vy bojovníci…

BND30

Komu všem ?

Pravdepodobnost

vsem co ziji na uzemi ceske republiky

BND30

Tak to jsem rád, že ne už Polákům nebo Němcům, těch je víc a mohli by se i víc zlobit…

Jiří Kocurek

A co s tím chcete dělat? Postřílet řidiče = polovinu obyvatel ČR, jen abyste zachránil tisíce životů?

Hanzi

Já mám auto za 100 tisíc a ty druhy být :))) musíme být asi dobří kámoši že se tak známe :))

PetrN

Budu hádat, majitel autobazaru před krachem? 😛

PvvS

A řekl jim někdo, že ve fabrikách se končí ve 22 hodin? nebo zas rozhodnutí od stolu ?

Kráťa

21:00 – 4:59 zákaz vycházení… Co na tom není jasné? Naopak DP ze svého úplně zbytečně platí hodinu večer navíc…

Moudry Cynik

S vyjimkou cest do a ze zamestnani. Co na tom neni jasne?

Ondra

Pracovat se samozřejmě bude proboha..

Kráťa

Ano pracovat se bude. To je jasne. Vtip je v tom, ze pokud nestihnes na pracovisti skoncit tak, aby ses dostal do 21h doma, budes tam muset zustat do rana. Takte opet – k cemu by to metro melo po 21h jezdit?

Frantisek

Někdo pak bude v práci raději i spát, když už mu po šichtě nic nepojede tak, aby to stihl. 🙂

Jen tak tak

Kráťa společně s dvěma pluskaři nepochopil, že do práce se bude chodit dál.

Pavel Q

To ještě metro stihnou.

PetrB

Jo takže ten kdo dělá v průmyslové zóně v Horních Počernicích a půjde z odpolední určitě stihne poslední metro z Čerňáku v 22:05 hod.

lada

Tak těch pár lidí holt pojede autobusem nebo trajvají, když ho nestihne, no bóže. Podobně jako ti, co v dobách, kdy metro jezdí do půlnoci, končí v jednu.

BND30

A těch pár lidí máš odkud ?

lada

Zákaz vycházení, město prázdný, a někdo chce dokazovat, že je venku jen pár lidí? Neměl by náhodou někdo dokazovat ty svoje vysněný davy?

Moudry Cynik

Podle vlady maj delat na homeofficu a kdyz se jim nechce, maj podle DP jezdit taxikama.

Jan

Řekl bych že ty taxíky by vyšly pro těch pár tisíc lidí levněji než udržovat metro + denní linky v provozu.

Někdo

Jaký je problém kdyby se u těchto průmyslých linek zachoval interval třeba 30 minut ? To samé metro ?

gitare3

Metro má vysoký fixní náklady, nevyplatí se provozovat při intervalu 30 minut.

Bob

A co majitelům fabrik brání pracovní dobu o hodinu nebo o dvě posunout?

ušatá

Právě že to se stalo a děje, proto jsem psal i ten předchozí příspěvek. V tuto dobu dnes jezdí spíš party feťáků, opilců a bezdomovců. nějaké pracující nějak v těch dopravních prostředcích nevidím.

BND30

A ty patříš do které z těch skupin ?

Panda

Kde proboha takový příspěvek nabere 4 plusy, to se tu najdou 4 podobní dementi/trollové?

Jiří Kocurek

Na Nábřeží…

BND30

Jasně, jako že ti co jednou na dvě směny začnou místo ve 14 už ve 13 a ti z ranní místo v šest už v pět ?

Bob

Je spousta způsobů, jak to nakombinovat. Dá se pracovat i s variabilní délkou směny.

ušatá

Jste si jistý, že toto ještě někde je? Obávám se, že spíš ojediněle a k tomu lze vždy zajistit návoz i odvoz konkretním spojem

Frantisek

Nejen v továrnách. U nás takhle jede dispečink, pro všechny taky není přes den kapacita k připojení z domova. Ovšem, dost lidí to vyřeší autem.

BND30

Která ty nenávidíš…

Jiří Kocurek

„Ovšem, dost lidí to vyřeší autem.“

Což je podle vás špatně.

Jan

Zcela běžně je… proč by najednou nebylo…? Když se zaseknu v kanceláři déle a jedu domu kolem desáté kolem velkých fabrik, tak to střídání směn pozoruju velmi názorně.

Někdo

V Praze existují ještě fabriky ?

Panda

Proč se jen neprodlouží intervaly (vše na dvojnásobek), aby se lidé dostali z práce? Nechce se jim přeplánovávat návazné spoje?

Kuba

Metro má trochu vysoký fixní náklady na to, aby jezdilo po 20 minutách. Lidi se z práce dostanou v pohodě nočkou.

Frantisek

Právě proto, že má fixní náklady, může večer jezdit i po 20, aniž by to stálo výrazné peníze navíc. 🙂 Právě při těch změnách intervalů se obávám, že plánované přípoje nebudou už vůbec žádné.

lada

A vy tím metrem budete s kamarádama jezdit tam a zpátky, aby tam aspoň někdo byl, když zakázali vycházení? Nebo prostě proč?

Panda

Zákaz vycházení neplatí pro cesty z/do práce, například pro zdravotníky, že…

lada

Jistě, však taky provoz adekvátní poptávce poptávce zůstal. Kde jsou teď všichni ti, co by hned z fleku rušili všechny „vzduchovoziiče“?

Poudy

No tak to jsou s prominutím hovada. Světě div se i v Praze pracuje spousta lidí na třísměnném fabrikovém provozu a jsou to desetitisíce lidí, kdy tito lidé opouští pracoviště okolo 22 hodiny, ale než se dostanou na nějaký spoj natož metro, většinou díky poloze těchto fabrik (například Průmyslová) tak je klidně i dalších 20 minut pryč. V případě že jezdí domů přes půl Prahy a nebydlí na lince noční tramvaje/autobusu, které v noci neobsluhují ani náhodou celou Prahu a doteď využívali především rychlé metro, tak se jim teď cesta pěkně natáhne, nehledě na to že si domů ještě pěkně… Číst vice »

Jan

Kolik z těch desetitisíc lidí vytíží metro až do půlnoci? Kolik to vychází průměr na jeden spoj, nižší desítky lidí? To už se víc vyplatí kdyby jim město (nebo zaměstnavatel) doplácelo na taxíka než aby provozovalo prázdné metro s veškerou režií. Konec pandemie jen tak nebude, tak musíme někde začít šetřit, tedy tam kde je nejmenší poptávka. Jinak se do jara fakt zadlužíme až po uši. Myslím, že ve fabrikách jsou zrovna pevné směny a když se nesmí trajdat venku tak člověk přežije i o půl hodinu delší dojíždění, když na to přijde.

Frantisek

Nebo hodinovou cestu pěšky. 😉 Otázkou opravdu je, kolik takových lidí bude, ale odmávnout to šmahem, no nevím.

lada

Na Průmyslovou metro nejezdí, ani když jezdí, protože tam prostě žádná linka nevede, takže by to ani pro ty vaše vysněné desetitisícové davy valící se z továren nebyla velká změna.

Poudy

A Skalka o dvě zastávky je co? Desetitisíce jsou to po celé Praze, naučte se číst.

Jirka

Toto tvrzeni je HLOUPOST s velkym H: „Podle něj jsou úpravy navrženy tak, aby neomezovaly pracovníky zdravotnických zařízení a dalších profesí v režimu 24/7 a střídání večerních a nočních směn. „Střídající pracovníci budou moci využívat poslední denní spoje při cestě do/z práce,“ dodal Drápal.“ – Ja jako pracovnik na zeleznici mam smeny nekdy az do 11 ci pulnoci. Pak obvykle jedu metrem domu, domu to mam cca 30 minut. Pokud mi v 11 jiz nepojede metro, budu muset nocnimi busy. S prestupem. A ty Prahu, jak mistni vi, dost klikate projizdi (coz chapu), takze z 30minutove cesty domu muze byt… Číst vice »

LiborV

Jsou naopak trasy, které jsou nočním autobusem rychlejší než s přestupem ve dne. Třeba Náměstí Republiky – Bohnice,i z I. P. Pavlova. Pokud pojedou o půlnoci domů jen lidé z práce jako vy, a ostatní budou dle nařízení doma, tak metro ve 23:15 poveze třeba 10 lidí. Možná by bylo řešením posílit mezi 22:00 a 0:30 noční linky na interval 15 minut. Je otázka zda nebudou časem omezené i ty vlaky, které do Prahy ve 23 přijíždí.

V. K.

Delší provozní výluky by se mohlo dobře využít pro nějaké opravy metra. Ale ono asi není nic připravené, když s tím nikdo nepočítal. Ale třeba by se mohli urychlit práce na mobilních sítích, když se taky dělají jen v noci.

Inspektor státních drah

V Praze nikdo nedělá na odpolední směny🤔?

PetrB

Podle některých chytráků v diskuzi na idnesu ne, v Praze se prý dělá v kancelářích 😂

Šejdr

Sorry jako, ale číst si diskuze na idnesu, nejste vy náhodou masochista? 🙂

Petr

Idnes nejsou Novinky 🙂 Idnes je co se zpravodajských diskuzí tyče úplný unikát. 99 % lidí tam má nějakou myšlenku, umí ji zformulovat a správně gramaticky napsat. Naopak zpravodajství tam stojí více méně za vyliž.

Jirka

jj, také potvrzuji. Článek většinou prolétnu a jdu se pohádat do diskuze.

lada

Půlnoc není odpoledne.

Frantisek

Odpoledne je ve směnách 14 – 22 a před koncem by se odejít nemělo. Pokud člověk dělá někde blíž centru, tak to patrně ještě stihne, ale…

lada

Čas směny neurčujete žádný František příspěvkem do diskuse, ale každý zaměstnavatel podle sebe. A pokud má rozum a je k tomu od zamšstnanců poptávka, určitě se dokáže přizpůsobit tomu, že žijeme v době pandemie.

súdružka Kolesárová

a firove nebudou mit co zrat… Snad jim silne odbory pomohou

LiborV

Část strojvedoucích je v pracovní neschopnosti (covid), část v karanténě a někteří se starají o malé děti z 1. nebo 2. třídy. Nadbyteční ti práce schopní nebudou nebojte.

Jan

Lepší zkátit směny, snížit plat než vyhazovat lidi ze zaměstnání úplně.

Havel

A ti co pracují a že jich je maj asi smůlu, klasika, hlavně že Hřib nastoupil do špitálu a co jeho funkce primátora?!

thegrid

asi změnil směr a podporuje Individuální automobilovou dopravu

V. K.

A to souvisí s rozhodnutím ROPIDu jak? Když už to u někoho reklamovat, tak u vedení ROPID nebo případně náměstka pro dopravu. Lidé bohužel nejsou schopni pochopit, že primátor není neomezený vládce města a nerozhoduje sám o všem.

Jan

Ano, ve většině rozhodovacích procesů má hlas jako řadový radní a dopravu má na starosti Scheinherr.

XXXD

Takže má podle vás jezdit 100% spojů, i když je několikanásobně menší poptávka a spousta spojů jezdí poloprázdných pokud ne prázdných. Opravdu skvělý nápad. I toto osekání nabídky je směrem k cestujícím za současné situace více než vstřícné.

Hodně štěstí

100% ne, ale metro by mohlo jezdit v omezeném režimu 15 či 30 minut.

Poudy

Vstřícné? Děláte si srandu? Nejméně dekádu se tu tlačí do lidí aby opustili auta a využívali k cestě do práce MHD a tito lidé kolikrát to auto dnes už ani nevlastní a oni v ropidu se na ně teď mají vykašlat a říct jim že mají smůlu že to auto nemají? To by mělo mít metro podle vás přes den interval půl hodiny a ať si lidi nakadí? Nebude lepší to teď kousnout, nasypat do toho víc peněz a udržet si lidi co platí lítačku nepřetržitě? No jen aby se nebrečelo že nikdo nechce do MHD až se to tu… Číst vice »

Jakub P

No pokud je pokles počtu cestujících o 70 % (a dost možná bude ještě s dalšíma lidma přesunutýma na práci z domova tam, kde to jde, klesat) a omezej MHD o 25%, přijde mi to adekvátní, aby to jezdilo volnější, ale ne úplně prázdný. Otázka je samozřejmě to zkrácení provozu metra o dvě hodiny, to opravdu může být pro někoho, kdo v těch dvou hodinách končí v práci, velkej rozdíl. Otázkou je, kolik takovejch lidí je, který končej v práci v tuto hodinu, jejich směna se nedá posunout, jezděj MHD a noční linky jsou pro ně o tolik horší. Já… Číst vice »

Poudy

Dobře ale o půlnoci už končí dnes v práci oproti 22 hodině jen hrstka lidí. Chápu vaše argumenty že se ta čára někde udělat musí ale bohužel jsem pořád dost mladý na to abych byl duší socialista, prostě se mi to nelíbí s ohledem na ty nejzranitelnější zaměstnance kteří do té práce prostě jezdit musí jinak chcípnou hlady. Pokles je sice o 70% ale z vlastního pozorování mi přijde největší během sedel krom právě toho večera, tam to docela ožívá asi právě dojížděním lidí ze zaměstnání. Nehledě na to že právě těch 30% už jsou opravdu lidé kterým nic jiného… Číst vice »

lada

Ale konkrétní destinaci, kam se dostanete metrem, ale už ne nočním autobusem, tu už raději nejmenujete. Proč? Protože žádné takové místo není, že…

Poudy

Konkrétních destinací kam se dostanete přes den metrem/tramvají/autobusem oproti nočnímu provozu tramvají a autobusů je odhadem tak 80% Prahy. To že nechápete psaný text není můj problém.

XXXD

Na to jste přišel jak? ROPID tvrdí něco jiného. A každý racionálně uvažující člověk uvěří spíš jim než té vaší dojmologii.

lada

Prosím, bavíme se o stejném městě? O Praze? Hlavním městě ČR? Když chcete teda ty procenta: pokud jsem na něco zapomněl, tak se omlouvám, ale z 58 stanic není noční povrchovou dopravou obsloužen snad jen Můstek (pěší zóna, tramvajová zastávka nedaleko), Chodov, Stodůlky a Lužiny (autobusy nejezdí přímo kolem stanice metra, ale na sídliště jezdí). To je 6,9 % stanic bez noční zastávky přímo u metra (stále však obsloužených jinak). Vy píšete 80 %, to znamená, že jste se sekl o 73,1 %, což není málo (nehledě na to, že že ani jednu nedokážete vyjmenovat).

Poudy

Vy mi pořád nerozumíte. Člověk z toho metra většinou někam pokračuje, minimum lidí bydlí přímo vedle metra. Toto lidé bohužel žádný návazná skok mít nebudou protože páteř nočních spojů je to co je všechno. Nechcete mi teďka že všichni byli poblíž těch zhruba dvou desítek nočních linek? Tady nejsme v Brně..

lada

Já vám rozumím dost dobře, psal jste o 80 % stanic metra, kam se v noci nedá dostat. Teď už jenom píšete, že jste psal něco, co jste napsal. Jo, možná to někde potrvá o chvíli dýl než ve dne (někde to bude naopak rychlejší) a někde bude o pár set metrů delší docházková vzdálenost (jinde naopak kratší), ale smiřte se s tím, že poklesla poptávka, nedělejte z lidí děti, co si nedokážou najít spojení, a buďte rád, že Praha má jednu z nejlepších MHD, kde se díky husté síti i v noci dostanete v podstatě odkudkoliv kamkoliv. A nejsme… Číst vice »

Jakub P

lada: Ale on fakt nepsal o 80 % stanic metra, psal o 80 % Prahy. A je fakt, že ta síť nočních linek je řidší než síť denních. U tramvají asi o moc ne (je to míň linek, ale jsou delší) tam se celkem člověk dostane všude, co ve dne, jen občas trochu delší trasou. U autobusů to bude asi horší, tam nepokrytejch zastávek nebude úplně málo. Poudy: Na druhou stranu ta noční síť je sice řidší, ale plochu města pokrývá celkem rovnoměrně, takže to pro část lidí je na noční linky nebo z nich dál než na denních, ale… Číst vice »

Frantisek

Pak to chce ale zapracovat na přípojích, a ne že dojedete někam do půlky (protože ten autobus je prostě pomalejší) a dál v lepším případě za půl hodiny. No věřím, že se to nějak schůdně vyřeší, každopádně málokdo jezdí zcela bez přestupu jen v trase metra.

lada

Noční jízdní řády jsou postaveny na přestupních bodech, kde na sebe linky čekají.

XXXD

Mimochodem vyjma to období, kdy už bude zaveden noční provoz místo večerního (denního), bude omezení menší jak 25%. V článku se píše, že to omezení odpovídá úbytku 25% nikoli 25% omezení spojů, které je ve skutečnosti znatelné menší.

XXXD

To omezení je oproti normálu v řádu jednotkách procent, propad cestující je mnohonásobně větší. Značnější omezení jsou jen po 22. hodině a to už by MHD měli jezdit jen lidé z/do práce. A těch lidí opravdu není tolik, aby pro ně jezdilo metro. Jako jestli to zamáznete ze svýho, tak asi nikdo nebude mít problém, ale uvědomte si, že takovýhle ne zrovna skromný provoz něco stojí a abychom mohli takhle rozhazovat, tolik těch peněz fakt nemáme.