Praha převezme Vrchlického sady před hlavním nádražím. Kvůli stavbě tramvajové trati a proměně území
Vrchlického sady, prostor před hlavním nádražím. Pramen: IPR Praha
Oblast přezdívaná také jako Sherwood je dosud pod správou Prahy 1.
Koleje do každé rodiny! A místňáci se u té představy budou muset přebalit.
Kolej tam za rohem taky je. I s menzou.
Zajímavá věc je v tomto článku tato “ Součástí odejmutí bude i bronzový památník nazvaný Sbratření, který přejde do správy Galerie hl. m. Prahy. Naopak místní oplocené dětské hřiště nadále zůstane ve svěřené správě městské části.“
Jak jsem koukal na mapu, tak ta trať povede těsně vedle toho dětského hřiště to nevadí ale sousoší -připomenutí čeho? Se musí odstranit. Styl sejde s očí, sejde s mysli. Jasný útok na připomenutí dějin v jisté době. A to od lidí, co kritizovali za to předešlý režim.
Proč by skutečnost, že tu sochu bude spravovat místo Prahy 1 Galerie hl. m. Prahy měla automaticky znamenat její odstranění?
Kdo ji bude spravovat a jestli zůstane na místě, přesune se o pár metrů dál, nebo se přesune někam do galerie, jsou dost nezávislý otázky.
Přesně tak, sochy ve věřejném prostoru v majetku hl.m. jsou ve správě GHMP, pokud nejsou ve správě MČ.
Původní pomník, který byl ve Vrchlického sadech instalován v roce 1960 byl v péči GHMP. V roce 1967 ho dali do depozitáře z důvodu výstavby metra, magistrály, nádraží. Z depozita si ho vyžádalo tehdejší Federální shromáždění pro výzdobu své budovy. Pro GHMP se v roce 1980 udělal další odlitek, který 5 let bez zájmu trčel u výrobce. Proto bylo tehdejšími „složkami“ rozhodnuto dát pomník do odborářského hotelu na Krymu. V roce 1986 byl vyroben další exemplář, který v roce 1988 opět osadili do Vrchlického sadů. Převodem stávajícího pomníku do správy GHMP tak dojde pouze k nápravě situace, kdy GHMP od… Číst vice »
Na nákresu je nevybarvená třetí strana trojúhelníku na Senovážném náměstí, jsou tam jen dvě tenké linky – to jen někdo zapomněl obtáhnout tlustou čarou, nebo tam má dojít k nějakým změnám?
Po vytrvalých snahách zkur…, znehodnotit pěší zóny na náměstích a bulvárech tramvajovou tratí, přichází upgrade. Nacpeme tramvaj do parku! Místa odpočinku a relaxace. Geniální.
Vrchlického sady rozhodně nejsou místem odpočinku a relaxace. Každý se tudy snaží proběhnout jak nejrychleji umí. Asi jste tam nikdy nebyl. Napojení největšího nádraží v zemi na MHD rozhodně smysl dává (a ne, jedna stanice metra není plnohodnotné napojení na MHD).
Vrchlického sady v současné podobě možná nejsou nejpřívětivějším místem na světě, ale to se přidáním tramvaje nezmění. A pokud to nevíte, Hlavní nádraží má zastávky všech druhů dopravy v Praze (mimo lanovky a přívozů).
Ona se také nebude jen přidávat tramvaj, ale má se celé území před nádražím zkulturnit. Tramvajovou zastávku v Bolzanově není možné považovat za plnohodnotné napojení na tramvaj. A na zastávkách autobusu na magistrále staví jen noční autobusy, to také není plnohodnotné napojení (což neznamená, že by měly hlavní nádraží obsluhovat autobusy přes den). Holt je potřeba počítat s tím, že největší nádraží je především dopravní terminál, relaxační a odpočinkové zóny mohou být jinde.
což neznamená, že by měly hlavní nádraží obsluhovat autobusy přes den
Proč ne? Metro bývalo přetížené před koronou, zároven by se buspruhem mohla zklidnit magistrála (nové domy se mínus jeden pruh asi nepostaví).
No…ale kolik z těch předcovidových davů byli turisti…zahraniční i čeští…
Protože autobusy do centra nepatří. Když už, tak trolejbusy nebo parciální trolejbusy. Ale trolejbusy nejsou kapacitní doprava, mohly by tam být maximálně jako doplněk, ale hlavní obsluha musí být linky S, metro a tramvaje.
I přidáním tramvaje se to do určité míry změní. A pokud to nevíte, tramvajová zastávka výsměšně nazvaná Hlavní nádraží (dříve Bolzánova) je od středu nástupišť půl kilometru, tedy mimo běžnou docházkovou vzdálenost.
Pokud je vám zatěžko ujít těch pár set metrů (reálně jednotky minut), zauvažujte o přepravě autem.
Osobní tón je zcela zbytečný. Nicméně popisujete přesně to, co mnoho lidí kvůli špatnému napojení Hlaváku na MHD udělá, což je velmi nežádoucí. Takže děkuji za podporu mého příspěvku.
Součástí sadů je i zmíněné dětské hřiště, které k těmto účelům slouží. Navíc tam vždy vidím desítky lidí, kteří vypadají, že v těch sadech odpočívají a relaxují. Tolik k těm prvním dvou větám. A co je špatného na tom mém návrhu řešení? Když by zastávka byla ještě blíž, než ve schváleném návrhu?
Já tam vídám relaxovat akorát somráky…
Nejen ty, je to veřejný dům pod širým nebem – dosti duhově pestrý co do orientací.
citace: „Každý se tudy snaží proběhnout co nejrychleji“ – evidentně lež, i somrák je někdo. cpt. out.
a znehodnotit skoro všechny ulice i náměstí ve městě jejich určením za silnice či dokonce dálnice a k tomu parkoviště, to nevadí?
Tohle samozřejmě nemůže říct nikdo, kdo v Sherwoodu strávil dýl jak půl minuty.
No a?
Karlovo náměstí je taky vlastně park a tramvají je na něm…
A hlavně – po obnově TT přes Václavské nám. a právě před hl.n. už bude mnohem snazší se obejít bez linek C i A.
Pojďme si říct, že ze všech myslitelných nápadů, to vybrali kompromisně dobře. Ale to křížení magistrály a kousek za tím budoucí přechod, to je hrůza. To tam budou 4 semafory na 400 metrech? Před muzeem jsou nově 2, před operou bude muset být další ne? A přechod předpokládám nebude bez světel, to by byla šílenost. To už nevím proč to neprotáhli z vinohradské místo nového chodníku podél magistrály, tram by pak zajela dolů před boční vchod kde je parkoviště a napojila se dál na opletalku. Pro lidi by to ke kolejím bylo nejblíž a nemuselo by se blbnout se semafory… Číst vice »
Ano, semafory a přechody, jako na jakékoliv jiné pražské ulici. Stačí přestat vnímat magistrálu jako nějakou dálnici.
poslouchaj, velebnosti – přestat vnímat magistrálu jako nějakou dálnici bude možné od toho dne, kdy bude kompletně dokončen MĚSTSKÝ OKRUH a D0 plus navazující komunikace (radlická radiála atd…)
do té doby si těmi vašimi kecy akurát lžou do kapsy a to slušný lidi nedělaj….
Až bude okruh, tak co? Ani dneska po magistrále nejede moc tranzitujících kamionů.
A nápad přidat na magistrálu semafor navíc, no jestli bude rozbíjet zelenou vlnu tak mi nasere, jestli to seřídí tak beru.
má připomínka byla k množství semaforů na tak krátkém úseku významné tepny. a pozor na to, že do zelené vlny zasáhnou tlačítkové semafory pro chodce (čím více přechodů, tím rozhozenější a častější zastavení) a k tomu navíc i tramvaje, které určitě budou mít přednostní zelenou. tedy u hlaváku ti jeden člověk bude chtít přejít magistrálu, nahodí červenou, chvíli na to pojede tram v jednom ze směrů, nahodí červenou. u muzea pak to samé.
Tlačítkové semafory pro chodce do zelené vlny rozhodně zasahovat nebudou, protože v celé Praze fungují špatně a nepochybně budou fungovat špatně i tady. Tlačítka pro chodce fungují tak, že v některé fázi křižovatky je připravené volno pro chodce, ale když není požadavek z tlačítka, tato fáze se přeskočí. Nebo-li ta tlačítka nenaruší zelenou vlnu, protože pokud bude z nějakého tlačítka požadavek na přecházení, akorát se využije vložená fáze pro chodce v celém systému, tj. u všech přechodů.
Pokud se nejedná o křižovatku, což je přesně tento případ, tak některé semafory se bez tlačítka pro chodce nepřepnou. Tedy vracím se k tomu, že to nebude možné synchronizovat. Nehledě na to, že nyní to přecházeli jen kaskadéři, nikoho to nenapadlo, když tam nevedla trasa. A když to někoho napadlo, byl ve zprávách mrtvej, viz tak 3 týdny zpět. Teď, když tam bude semafor a ten nebude reagovat na tlačítko, ale jak říkáte vy, bude magistrálu přebíhat větší počet lidí než doposud. Bezpečnost se tedy určitě nezlepší
Semafor bude reagovat na tlačítko tak, jak je v Praze zvykem. Chodec zmáčkne tlačítko, počká se, až se fáze několika řízených semaforů za sebou dostane do okamžiku, kdy je možné vložit fázi pro chodce, a ta fáze se vloží. Když to budete pozorovat z venku, bude to vypadat tak, že se rozsvítí oranžová na semaforu pro auta, za chvilku se rozsvítí oranžová na semaforu dál „po proudu“, za chvíli případně ještě dál. A když uplyne příslušná doba od rozsvícení oranžové pro auta, rozsvítí se zelená na příslušném přechodu pro chodce. Lidé po přechodu přejdou, ti „po proudu“ o něco později.… Číst vice »
zvykem na křižovatkách. toto nebude křižovatka. k tomu navíc tramvaj.
Jak D0 a vlastně i městský okruh vyřeší magistrálu u muzea?
To bych taky rád věděl, když si přes ní mnoho smraďochů spíš zkracuje cestu z jednoho „pražského“ Vystrkova do druhého…
Co se týče pražských vystrkovů, tak si tudy cestu řidiči nezkracují, ale jsou tudy jet nuceni.
Nebudou tamtudy jezdit řidiči z D1 na Liberec, Ústí apod. Takže tam bude doprava na snesitelnější intenzitě.
Ano? To bych asi potřeboval podrobně vysvětlit… Optimálně doložit čísly.
Nebo mýtné brány hned na prvních křižovatkách za centrem…😂
tolik přechodů na tak krátkém úseku u jiné tak velké ulice v praze moc nenajdeš, jestli vůbec. a víš, proč se to jmenuje magistrála? a víš, co taková magistrála je? 🙂 to by mohlo zodpovědět všechny tvé připomínky
Magistrála je něco, co nepatří do centra města.
Chytrá reakce. Ale jakmile už tam je, tak se má dodržovat její charakter. Dálnice nepatří do přírody, uděláme tam všude přechody pro turisty? Ačkoliv ptát se na serveru, který je rezervací fanatických koženkářů je zbytečné.
Zajisté, k čemu dálnice, když tam vede vlak (často i „rychlík“).
A na co magistrálu, když se po Praze dostatečně dopravím tramvajemi…
Není důvod, proč by se měl navěky udržovat charakter magistrály. Dříve město mělo hradby, splašky se vylévaly na ulici, v ulicích se chodilo hlavně pěšky, případně na koni nebo kočárem. Pak byly ve městě kouřící továrny. Nic z toho se neudržovalo jen proto, že se to tak má zachovat navěky.
Město se rozvíjí, a když něco rozvoji brání, tak se to změní, zmenší nebo zruší. Rozvoji Prahy aktuálně nejvíc brání přebujelá automobilová doprava.
rozvoji dopravy v praze brání pár mládenců s božským komplexem, co si vzali do hlavy, že budou konat dobro, o které se je málokdo prosí. debaty o magistrále a její zbytečnosti můžeme vést po dokončení okruhů. do té doby se má respektovat charakter magistrály. tečka
A začít si zvykat, že doba automobilové nadvlády se chýlí ke konci, vystřídána preferencí ekologické (=kolejové) MHD…
a co takhle přestat vnímat všechny silnice v Praze jako silnice , ale spíš jako bulváry, huh ?
V čem je problém? Koordinace semaforů už byla dávno vynalezena.
Ad nemusel by se blbnout se semafory a přechody – to, co nepatří do centra města, je ta magistrála, ne semafory a přechody. Teda semafory tam nepatří také, ale ty jsou tam právě kvůli té magistrále.
Magistrálu snad bude tramvaj podjíždět, ne?
to určitě 😀
Ne. Nezapomínejte, že se bavíme o Praze. Koleje mezi budovami Muzea jsou již postavené. Bude to křížení jako v 19.století.
Leda až po zrušení metra…😂
Možná myslí úrovňové křížení se všemi 6 kolejemi ve Vinohradských tunelech.
jsem zvědav…jak to povedou „na magistrále“ , průchod parkem vypadá rozumně…v podstatné části na prostoru zbytečné širokého chodníku.
Projděte si to mìsto a představte si tu trať podle plánku . Myslìm že žádné rozumné řešenì není. Ta trať povede v úrovni promenády nebo v úrovni haly ? A pak ta trasa mezi stromy ! Já napočìtal asi dvacet stromů k vykácení.
Současná podoba nádraží je ovšem smutná. Kdo viděl nádraží ve Vìdni tak
mi porozumí….
Troufám si tvrdit, že jsem viděl víc nádraží než je jenom to ve Vídni a myslím si, že to pražské není sice na špici, ale zase to není ani žádná úplná ostuda. Prostě průměr. A za posledních cca 20 let se hodně zlepšilo.
Ano, má jich být asi 20. Tuším, že to říkala i Kolínská, ale přesto že trať podporuje.
No tak doufám, že konečně ta komunistická odporná socha Sbratření bude odstraněna, roztavena atd.!
Roztavit ji by bylo škoda, ale pokud z daného místa zmizí, tak já budu rád. V depozitáři vedle Koněva jí bude dobře.
Obávám se, že té sochy se to vůbec netýká. Trať jde daleko od ní. Mění se přeci jen instituce, která se o ní má starat.
To bude ten depozitář asi rozlehlá budova….
Jste homofob!
Spíš má vkus.
Co je na ní špatného?
Kýčovitost.
Že jo…nějak se začít musí.
Dát tam Žižku hned by bylo zbrklé…
A nešlo by udělat, že místo některých zbytečných obchodů v nové hale, by zajížděli částečně tramvaje dovnitř? A nebo předelat ty tunely v metru aby tam vedle toho mohli jezdit tramveje? Škoda, že se nepovedla dvoupatrová zastávka metro-tramvaje, jako to mají třeba v Bruselu v centru.
Máte už 27 mínusů. Asi proto, že jste zapomněl na paragraf 1.
V „nové odbavovací hale“ by na to bylo místa dost.
Stejně je to jenom nějaká lepší tržnice, v té části u parku toho s odbavováním cestujících moc společného nemá.
pěkný nápad – paradoxně nejjednodušší by bylo protáhnout (resp. přistavět) novou odb. halu směrem k parku tak aby do ní tramvaje zajížděly – – jen výjezd severním směrem s tou šikmou ke křižovatce by asi žádal lehkou úpravu trasy (oblouk místo rovné)
Místo některých obchodů nahoře (mezi eskalátory, co hlavně zdržujou), bych byl pro kamenná schodiště. I vstupy a výstupy z metra by zasloužily zvýšení kapacity, nejen na hl.n.
Ona se pak nakonec vůbec zlikviduje ta komunistická přístavba i s magistrálou, a později i s „Nuselákem“…
Nuselák spadne sám. Ale bude se za něj muset postavit náhrada.
možná by mohly zajíždět i do Billy, že by si cestující zároveň nakoupili.
Fajn, už tak zdevastovaný původní park před hlavním nádražím přijde o další zeleň diky stavbě této tramvajové trati. To nemohla ta trať vést normálně po Opletalově ulici jako v minulosti ? Fakt musí vést koleje středem parku a rovnou před vchodem hlavního nádraží ? Další věc je, který „inteligent“ vybral trasu tramvaje, která povede přímo po magistrále v protisměru jedoucích aut po Wilsonově ? Proč trat nemohla vést Washingtonovou ulicí, aby křížila magistrálu v nejkratším možném úseku (ideálně společně s tratí na Václavské náměstí) nebo alternativně trat vést jen směrem na Václavské naměstí s odbočkou do Opletalovy ulice ? Takto… Číst vice »
Trať nebude v trávníku zatravněná a v promenádě vydlážděná? Je skutečně pohodlný průjezd aut důležitější než pohodlný přístup k tramvaji?
nebuďte primitivní konfliktář – smyslem je najít synergii – – vaše neustálé svaté tažení proti autům je zoufale prvoplánové , fuj
Nejde o žádní tažení proti autům. Jenom holt auta nebudou mít tolik privilegií, jako dříve.
vsadíte se?
Co by mělo být předmětem sázky? Jak by se poznalo, kdo vyhrál a kdo prohrál?
To tedy. Nesporná výhra tramvají bude až po zákazu aut přes exponované křižovatky (Anděl, Palmovka…) následující po obnově tramvajové sítě do stavu cca. 1910 (tedy i přes „Staromák“ skrz Celetnou…)
Inu ti co těmi tramvajemi jezdit nebudou mají zřejmě zato že jít pěšky nějakých 50 metrů z „předhala“ na zastávku do Opletalky je nadmíru vysilující … No každopádně je to menší vzdálenost než v Holešovicích na zastávku linky 17 v Partyzánské (cca 100 metrů) nebo na zastávky v Plynární ulici (cca 400 metrů). Mám z toho taky poněkud smížený pocit. Pamatuji dobu, kdy se jezdilo Opletalovou, pak doleva nahoru (tam byla zastávka) – jestli to byla Washingtonova (pokračování Růžové) si už nepamatuji, pak doprava k Parlamentu kolem někdejšího hotelu Slovan, Smetanova divadla a u Domu potravin doleva nahoru na Vinohradskou… Číst vice »
Padesát metrů od vchodu do nádraží, ale mnohem více ke vlakům nebo metru. Čím blíž, pro cestující lepší.
Tak jo, vrátíme se k těm kolejím pro tramvaj přímo před vchodem do Fantovy budovy, já jsem jednoznačně pro.
Jsem taky pro. Ale nejde to, dokud nebudou ty okruhy kolem Prahy.
Ono to nepůjde ani když ty okruhy budou. A ani kdyby byly za 2 roky hotové. Pořád se něco podmiňuje dokončením okruhu, ale on opravdu není samospásný pro všechny dopravní problémy Prahy!
Presne tak, vyrazne zklidneni magistraly vubec nezavisi na dostavbe.MO, natoz D0, jak verozvesti azbudeokruhismu hlasaj. Nejlepsi doba na to, stejne jako u zneprujezdneni nabrezi pro auta, byla s otevrenim Blanky (ta cast MO, ktera realne muze magistralu nahradit pro tranzit), nez stihla zafungovat indukce a provoz na magistrale se vratil na uroven predtim i se zaplnenou Blankou. To jsme jako mesto bohuzel prosvihli, takze druha nejlepsi doba je ted. PS pro ty, kdo maji potize s pochopenim textu. Oddalnicovani a zklidneni magistraly nemusi znamenat (a podle me by ani nemelo), ze z ni bude pidiulicka nebo pesi zona. To je… Číst vice »
PPS vraceni trati pred Fantovku by byl samozrejme dost extrem, o kterym si ani nemyslim, ze je nutnej nebo ze by byl dobre. To byla jen reakce na to, ze bychom se meli vracet k tomu, jak to bylo driv a nepremyslet o tom, jestli by to neslo lip. TT pred novou odbavovaci halou bude IMO stacit a dnesni potreby bude resit lip. A k zadoucimu (a davno potrebnemu) zklidneni magistraly prispeje taky, i kdyz ji neovlivni tolik.
Extrém v jakém smyslu? Extrémnější než udělat z toho pěší zónu?
Ono nejen, že okruhy nejsou samospásné pro všechny dopravní problémy Prahy, ony ve skutečnosti řeší jenom jeden drobný problém, a další problém (pravděpodobně větší) naopak způsobí. Pokud se neudělají jiná opatření, která omezí počet aut v Praze. Přičemž ta jiná opatření se ale mohou dělat o bez okruhů.
Ale ano. Jsou dokonce mnohem drastičtější plány, co s magistrálou udělat, až ty okruhy budou. Dál místo těch dvou středních průhů tramvaj je velmi konzervativní myšlenka. Znamená to především, že tu vůbec nějaké významné spojení pro auta zůstane.
Doprava v centru Prahy s okruhy prakticky nesouvisí. To je jen taková mantra „až budou okruhy“, bude svět krásnější, chleba levnější a holky krásnější. Okruhy odvedou pryč tranzit, který je ovšem přes Prahu minimální, a naopak přivedou do Prahy další IAD, které se teď jízda do centra nevyplatí.
Městský okruh ale umožní vyhnout se magistrále těm, kdo jede od jihu do Holešovic, Kobylis atd. nebo od severu na Pankrác, na Jižák a tak. Když jsem měl důvod z Benešova do Kobylis nejet hromadnou dopravou, tak magistrála byla jedna z možností. Po otevření Blanky jezdím tudy, ale je to loterie, jestli budou tunely otevřené nebo ne. Až bude i východní část MO, tak už si na magistrálu ani nezpomenu. Ten MO tu nebude kvůli tranzitu z Ústí do Budějovic a z Plzně do Olomouce, ale pro ty, co jedou z Veleslavína do Kyjí, z Barrandova do Vysočan a taak… Číst vice »
A na té druhé straně okruhu to nebude loterie, jestli budou tunely otevřené nebo ne? Pokud se do té doby nepodaří růst počtu automobilů v Praze aspoň zastavit, nebo spíš zvrátit, bude to loterie velmi podobná té dnešní u Blanky.
Pokud to bude po magistrále pořád rychlejší, nebude důvod objíždět to po okruhu. A pokud by se magistrála uvolnila, začnou ji využívat ti, kteří dnes nejezdí autem vůbec, protože by to pro ně bylo pomalé.
Chápete to špatně. Až budou okruhy, bude prostě politicky průchodné tu magistrálu zrušit, protože to bude báječná výmluva.
Tohle slibovali už s Blankou (zavření průjezdu po nábřežích a zklidnění magistrály) a výsledek?
Jako že někdo z pojede z Pankráce do Karlína po okruhu? Jak se mu to povede?
Jojo…to se to pak pojede samo…rovně před muzeum, nebo dolů přes „Václavák“, a tam buď doleva na Národní nebo doprava na Náměstí Republiky…
Ano, takže když v Holešovicích je to takto, tak to na hlaváku nemůžeme udělat líp. Mám pocit, že jste myšlením starší, než Váš nebožtík otec (dej mu pánbůh věčnou slávu). Fakt Vám nedochází, proč dostáváte tolik mínusů?
A když je to v Holeš. blbě, tak to uděláme na Wilsonu taky tak?
V Holešovicích šlo udělat schody z konců peronů přímo k zastávce 17ky, no neudělaly se.
Fungovalo? Dočasná přeložka do velké Opletalky byla jen znouzectnost a nijak zvlášť skvělé to nebylo.
Jaký je váš názor na tramvajovou trať ve Stromovce? Máte pocit, že tu Stromovku zdevastovala? Já tedy ne.
To množství oblouků na trati je docela šílené, proč se trať nenapřímí po Washingtonově? Hlukové limity, stromy, parkovací stání, příjezd k budovám?
Tipoval bych mezi důvody i nosnost stropní desky stanice Muzeum C.
Ta se bude stejně rekonstruovat.
Bude se rekonstruovat tak, že se celá zbourá a nahradí novou, nosnější? Nebo se jenom přeizoluje ta stávající? To je podle mne dost podstatný rozdíl.
To záleží na tom, v jakém je stavu – viz Florenc.
https://zdopravy.cz/o-pul-miliardy-drazsi-nez-byl-odhad-dpp-vybral-zhotovitele-opravy-stropni-desky-na-florenci-100909/
A kdy se tim svezeme?
Svezete se hned první den po otevření nového ODSunutého nádraží v Brně.
Mnohem dřív.
Teda Vám ta ODS leží v žaludku…není snad příspěvku, kde byste se do nich nenavážel. Kdyby to souviselo s tématem, tak by to s přimhouřením oka možná bylo i úsměvné, ale bohužel.
Tak to mi budou ten zážitek vyprávět na hřbitově vnoučata v důchodovém věku…😂
Až budou mít Číňani odteď nových min. 1000 km tratí pro Maglevy.
jako fakt už za 7 let?
No když koukám na ten nákres trasy tramvaje tak si skoro říkám, jestli by neměla mířit delší dobu Opletalovou a nezajíždět do parku až v úrovni konce budovy hlavního nádraží. Takhle to rozřízne park na dvě půlky a zbytečné to povede parkem, když by to mohlo jet po silnici. Tramvaje by pak nezastavovaly přímo před vchodem ale kolmo k ní
Ona to ale nebude osmiproudá magistrála, ale jen úplně obyčejná tramvajová trať, jako třeba na Náměstí Republiky, tak jaké rozříznutí parku na dvě poloviny? 😀
A jakou přidanou hodnotu má ta delší trasa parkem než po silnici? Jestli se nepletu, tak zastávka má být pouze u vchodu
Zastávku u vchodu a ne až na silnici. Nic nepůlí, vede v trase současných cest.
No právě že zastávka bude u vchodu, a ne sto metrů daleko skrz park. A jestli v tomhle není ta přidaná hodnota vidět, tak už nevím…
Možná to bude něco ve stylu „vlakoví cestující zabírají místo lidem v tramvaji“ – takhle argumentoval jeden zastánce odsunu, evidentně se „nesnížil“ k tomu, aby sednul do vlaku. A vůbec mu nepřišlo divné, že uráží půl hospody i s majitelem.
A kdo psal o zastávce na silnici sto metrů od vchodu? Nic takového jsem nenapsal to jste si vsugerovali. V návrhu tramvaj sjíždí z Opletalky už za destkym hřištěm, proč by nemohla do parku vjet až někde u Autoklubu ČR?
A čemu by to pomohlo? Ze severního východu by to bylo zbytečně daleko a bylo by potřeba kvůli tomu vykácet hromadu stromů navíc. To všechno jen proto, že si pár lidí myslí, že by bylo asi hezčí to táhnout více po Opletalově a méně parkem. 😀
50 metrů vzdálená zastávka od haly není nic tragického … V Holešovicích je to násobně dále …
V Libni – kde to je kousek – je to z „předhala“ na zastávky 80 metrů, ve Vysočanech 250 metrů, Vršovice cca 150 metrů …. , Eden téměř 500 metrů …
To že to tak je jinde ale neznamená, že to tak musí být i v případě Hlaváku, kde ten prostor před halou narozdíl od ostatních zmíněných je.
Člověka ovšem spíš zajímá, jak daleko je to od nástupiště, než jak daleko je to od vchodu do haly. A na Hlaváku je to už od prvního nástupiště k tomu vchodu do haly přes 150 metrů. Natož od některýho z těch zadních. Jasně, že ujít se to bez problému dá. Zejména pokud je člověk v kondici a netáhne kufr (což neplatí zdaleka pro všechny cestující). Ostatně i na tu současnou nejbližší zastávku do Bolzanovy většina lidí dojde. Když to jinak nejde (jako v tom Edenu) tak to holt jinak nejde. Ale zbytečně to protahovat, když pro to není rozumnej důvod,… Číst vice »
Jaký by byl přínos těch 50 metrů navíc?
Trojí:
1) Aspoň trošku by se zase ztížil přestup Trm – Vlak a Tram – Metro, když už to vypadá na slušné řešení.
2) Zase by začali řvát NIMBY v Opletalce, takže by z toho asi nic nebylo.
3) Aby se lidi ze zastávky do haly dostali, byla by báječná příležitost vyasfaltovat kus trávníku pro dvě široké cesty.
Nádraží Liben je naprosto nesmyslně umístěná zastávka za křižovatkou, místo aby byla umístěna někde před lávkou a cestující tak mohli využít nadchod nebo jeden přechod.
Vidlák Nevím ale tohle nikdy nepochopí.
Zrovna nám. Republiky je naprosto ukázkové tramvají rozříznuto na dvě poloviny.
Je no. A hezky ukazuje, jak je to malej problém. Nejhorší část toho náměstí pro chodce je před Kotvou, kde projížděj auta z Revoluční do Králodvorský a Truhlářský. Dál, kde už je jenom tramvaj, je to daleko lepší.
A co to bude teprve, až bude TT i Celetnou a Na Příkopech…😂
Pěší zóna kde jsou chodci až na posledním místě. Asi jako u Anděla. Nebo ta absolutní parodie mezi Vodičkovou a Jindřišskou.
„Sbratření“ 😀 😀 😀
Já jsem si to pro sebe pojmenoval „památník homosexuality“ 😀
Pokaždé, když kolem té ohyzdnosti jdu, tak mám chuť těm dvěma dát do ruky duhovou vlajku 😀
Rozhodně ve skvělém průvodci po Praze „Osobisty przewodnik po Pradze“ od Mariusze Szczygieła je tenhle památník zmíněn hned v první kapitole, v kapitole s názvem Gejowskie braterstwo. Abych citoval alespoň část textu: „Ruský voják je vyšší a dominující, český partyzán – nižší a podlehlý. V duchu LGBT Rus je partnerem aktivním, Čech – pasivním“.
Prostě láska 😅😅😅
Ten pomník „Sbratření“ má docela zajímavou historii.
To, co dnes stojí od roku 1988 v parku před hlavním nádražím v Praze, je už jeho 4. exemplář.
První stojí v České Třebové (1951), také před nádražím, druhý je od roku 1972 instalován v budově tehdejšího Federálního shromáždění (první pražský, co byl původně v parku v letech 1960-67), třetí exemplář je až na Krymu (1985) umístěný v bývalém odborářském hotelu Družba.
https://www.ustrcr.cz/wp-content/uploads/2020/07/PD_2_20_s3-14.pdf
odporný! roztavit!
To, co navrhujete, dělali především fašisti a komunisti.
To, že cítíte potřebu váš poněkud excentrický názor inzerovat hned dvakrát (zde a ještě jednou trochu výše), napovídá cosi o vaší duševní nevyrovnanosti.
Pokud si myslíte, že se z toho vypíšete a bude vám lépe, mýlíte se, kandidujete tak akorát na pozici „Axel-B“
Většina soch si zaslouží zachovat pro památku, ale některé jsou fakt za hranou. Třeba i pro minulý režim byl moc ten Stalinův pomník vzhlížející na Prahu a radši ho sami zbourali.
On je totiž rozdíl mezi uměním nebo vyobrazením významné historické osobnosti a pouhým propagandistickým výtvorem posilujícím image tehdejšího režimu. Což je i případ nechvalně známé sochy Koněva, která byla vztyčena až roku 1980, tedy plných 35 let po válce. Nebyla oslavou osvobozujícího hrdiny, ale podrobení českého lidu východnímu bloku, respektive Rusku.
Předloha pro toto pomník vznikla v roce 1946, takže se lze domnívat, že to mohlo být spontánně, z radosti nad koncem války. On i tento pomník měl nejklidnější období od roku 1988 do současnosti, předtím vydržel ve veřejném prostoru jen 7 let.
Máte pravdu, ta fronta na maso na Letné byla úlet, tak jako zpravidla všechno, co je mimo obvyklé proporce, nebo kontext.
Tam by se dala zařadit například i reklama ne jednu minerální vodu, která svojí velikostí hyzdila krajinu v okolí D1 (tento případ je alespoň bez politického kontextu). Naštěstí se to podařilo celkem elegantně „zneutralizovat“.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/mattoni-orel-billboard-dalnice.A190711_170134_ekonomika_mato/foto/MAT7c99b6_D35OrelRadekSmtk.jpg
Je jaksi typicky české že ke článku o tolik potřebném napojení tramvajové sítě na hlavní nádraží zdejší poněkud opoždění „bojovnici“ proti komunismu žvaní o nějaké soše.
To má být jako rozkaz? Uklidni se.
Při cestě na tramvaj mi ta socha vždycky připadala že nemá hlavu.
to musí odvést už konečně někam do pí.. -někam! 🙂
Pssst! Nebo se toho chytne nějaká neziskovka a připadné odstraneni bude bráno jako projev homofobie.
Byla někde diskuze ohledně režimu provozu na magistrále? Zajímají mě ty tramvaje v protisměru. Nebo se ukousne placek s parkovištěm u výtahu MUC?
Super! 🙂 👍