Praha otevřela největší parkovací dům, celodenní stání na Černém Mostě vyjde na 50 korun
Nový P+R parkovací dům na Černém Mostě. Foto: Praha
Příští týden začne stavba dalšího P+R parkoviště v Nových Butovicích.
Příští týden začne stavba dalšího P+R parkoviště v Nových Butovicích.
Hlavně nezapomenout zmínit Blbě A Křivě…..
Mě osobně to taky přijde hodně. Něco jiného je příležitostně zaparkovat, to pak v pohode, ale za každý den to dělá přes 1000 korun mesicne a to je pro člověka s normálním platem hodně.Proste je to další zbytečný výdaj, který se dá vyřešit parkováním někde zdarma.
Člověk s normálním platem jezdí vlakem.
Ale no tak, clovek s „normalnim“ platem necht si jde autem, vlak ma byt pro „lepsi“ lidi, co nemaji cas travit spoustu casu v aute…
čímž vyzirate dost možná místo místním, kteří na rozdíl od vás můžou hlasovat v místních volbách. a hle, jaké to překvapení…máme parkovací zóny. a protože jsme v česku, kde umíme jen volit krajní řešení, tak máme zóny i tam kde je to objektivně nesmysl.
Lidi, kteří jezdí denně do města autem s průměrnou obsazeností 1,2 člověka na auto, za to dojíždění utrácí řádově víc bez mrknutí oka. Pokud je to pro někoho hodně (což chápu, že se může stát), má se domlouvat na spolujízdy a to auto (včetně poplatku za parkování) využívat víc naplno. Nebo ho zaparkovat už dál od města na levnějším parkovišti. Kdyby P+R takhle přímo na okraji města u metra nestálo aspoň těch 50 Kč/den (což je furt směšně málo vzhledem k tomu, kolik jeho výstavba, včetně nákladů ušlý příležitosti z toho, co mohlo na tom pozemku stát jinýho, stojí, nebyla… Číst vice »
Zdarma si parkujte na dvorku 😉
Tak jo. Kde bydlíte?
Stavět taková parkoviště jako je na obrázku, nebo jako je postavil Bosch 5-ti podlažní parkoviště BJ 110, pro své zaměstnance, kde jsou základem ocelové konstrukce a minimum betonu ?????
Tohle v Praze je skutečně betonový ráj, už jeho výstavba není ekologická, a trochu s podivem si říkám, tak v tomhle mají parkovat osobní auta, nebo tanky?? Je to ke zvážení pro stavbaře.
Jinak vítám, že to má být vertikálně ozeleněno, a kéž by se u takových parkovišť nemusela využívat i ta plocha na střeše, a mohla by být pokrytá zelení. Ale rozdíl v efektivnosti plně chápu.
Já bych naopak střechu použil k parkování a na střeše nechal udělat přístřešky na auta ze solárních panelů.
Kdyby to nemělo 4 patra, ale 8 tak by se tam vešlo dvojnásobek aut. Nebo se parkovací domy nesmí stavět tak vysoké?
Ona to není zdaleka taková sranda. Dvojnásobná kapacita znamená taky větší kapacitu vjezdů a výjezdů, aby to ve špičce fungovalo, jinou kapacitu evakuačních cest, atd. Větší vliv na ulice kolem… Fakt to není o tom, že se někdo rozhodne a čtyřpatrovej parkovací dům zkopíruje ještě jednou na sebe.
Poloha garáží je dopravně excelentní, na křižovatce D0,D10, D11, jedno dvě patra navíc by to sneslo. Nicméně souhlasím, že projekčně je propojení obou směrů Chlumecké naprosto nezvládnuté, to nemohl navrhovat příčetný člověk. Z jednoho do druhého směru se lze dostat buď oklikou přes Hartenberskou kolem Lidlu nebo také objížděním bloků a kolem autobusového terminálu ČM. Takže příjezd do garáží zvenku Prahy je plynulý, s odjezdem už je to horší.
Zde ale bude jiný problém, výšková niveleta okolních staveb, okolní budovy nákupních center jsou nízké a územní plán se obvykle vyvaruje výškovým rozdílům v bezprostředním okolí.
JJ, D0, D10, D11 mají tam v okolí ve špičce velké přebytky kapacity. Rovněž ta malá ulička k samotnému parkovacímu domu, která vede současně k obřím parkovištím několika obchodů, není kapacitně dost na hraně.
zde se bavime o desitkach ci nizkych stovkach aut, verte tomu, ze po D0,D11,D10 toto mnozstvi projede driv, nez mrknete okem. Parkovaci dum ma bezprostredni napojeni na ctyrproudovou Chlumeckou. To ze konfigurace napojeni cele oblasti ČM na Chlumeckou neni moc inteligentne navrzena, neni vada toho parkoviste.
Z těch desítak a nízkých stovek aut z jednotlivých míst se pak ovšem stávaj ty desetitisícový proudy, který ve špičkách D0, D10, D11 zahlcujou a dělaj z nich taky parkoviště. Přičemž drtivá většina jednotlivců v nich je přesvědčená, že za to můžou ti ostatní a on má ten nejlepší důvod, proč jede autem. Přímo z čtyřpruhové Chlumecké to napojení opravdu není (naštěstí, byla by to tam velká komplikace), vjezd i výjezd jsou afaik z té uličky mezi P+R a parkovištěm Makra a Hornbachu, jako dřív. Kde třeba ta křižovatka s hlavním vjezdem do Hornbachu a sjezdem/nájezdem pro Chlumeckou umí být… Číst vice »
Super, ale 50 kč je pro denního dojižděče hodně. Je to služba pro lidi, stejně jako MHD, mělo by být tudíž i to stání více dotované…
A teď do mě.. 😀
Hlavně by si lidi měl zvyknout, že za parkování se prostě platí.
Souhlasím, ale proč má Pražák cenu 1.200 a přespolní 18.000 v parkovacím dome na kraji Prahy za rok?
A jak se přespolní podílí finančně na stavbě parkovacího domu? (Nejsem Pražák, jen nemám potřebu dojíždět do Prahy autem).
Možná tím, že pracují ve firmách, s daňovou rezidenturou Praha a nepřímo pomáhají městu k výnosu z daní ?
Největší problém je to, že cena za parkování v Praze pro rezidenty je naprosto směšná. 3Kč/den…
Pokud ovšem rezident s tím autem vyjede do jiné městské části (a ano, mít práci v jiné městské části, než bydlím, je v Praze naprostý standard a ti, kdo pracují v bezprostředním okolí bydliště naopak nejezdí zpravidla do práce autem), má možnosti a ceny parkování naprosto stejné jako nerezident. Což je jen dobře, odrazuje to od cesty autem ty, pro koho je naprosto v pohodě možné jet úspornějším dopravním prostředkem.
Ona to taky je silně dotovaná cena. Stejně jako ta MHD.
Ale ono to právě je dotované docela dost, 50 kč je takový manipulační poplatek.
Ano a ten manipulák je pořád hodně vysokej, aby to motivovalo k parkování denního dojížděče měla by cen být někde mezi 20 – 30 kč, takhle mnoho z přespolních bude bloumat po sídlišti v okolí a hledat místa k parkování zadarmo.
pokud dojizdec řeší 20kc/den rozdíl, tak je buď absolutní debil nebo kolenovrt.
a mimochodem, vy jste pro změnu troll
kolenovrt? 20x mesicne x50Kc = 1000Kc. Mnoho prespolnich bude chtit tuto tisicovku radeji treba propit nebo prokourit. Stale jsou mista, kde se da zaparkovat u metra zdarma, napr. u Rajske zahrady nebo Letnan.
A palivo je zdarma?
palivo s tím nějak zvlášť nesouvisí, pokud zaparkuju u Rajské zahrady, ujedu o 500metrů více. Nyní tam namalovali na Chlumecké parkování místo odstavného pruhu pár kroků od vchodu do metra.
20x500m tam a 20×500 zpět. K tomu kroužení kolem a marné nájezdy (kdy se naštvanej budu vracet do garáží, když nenajdu místo) + čas.
Reálně opravdu člověk musí být kolenovrt, co si neváží svého času.
to že přijede do práce o 15 minut dříve se naprosté většině lidí skutečně na výplatě nijak neprojeví
jasně ukazujete, proč jsou parkovací zóny absolutne potřebné. šetřící jajinek se bude producirovat po městě jen aby ušetřil 50kc/den za parkovne.
a další poučení, jistá sorta čechů bude nespokojena vždy a za každých okolností. dokonalý servis a zadarmo, toť naše heslo, že?
nerozumím vaší logice, nemám zhola nic proti placení za služby, vč. parkovného. Je ovšem věcí každého, jestli zaparkuje na placeném nebo jestli ví o možnosti zaparkovat (zatím) bezplatně a ušetří těch 50Kč. 1000Kč/měsíčně jsou pro řadu lidí peníze a na rozdíl od vás se nad takové lidi nepovyšuju.
když reálné služba stojí nasobne víc než mám platit a stále se mi to nelíbí, tak jsem kolenovrt. za užití veřejného prostranství bývá zvykem platit. zvláště když je ho nedostatek.tady vam přijde moc naprosto bagatelni částka. sorry, ale pak se musíte připravit na chůzi pěšky.
za užití veřejného prostranství bývá zvykem platit.
už se těším na mýtné na cylostezkách….
dřív ho ale budete mít v centru prahy pro auta. taky se těšíte?
je mi to úplně šumák
výborně, takže je vám i úplně jedno i kolik stojí parkování v Praze na P+R, ale proč si nepoprudit, že?
Tak nějak, pokud někam jedu autem a nabídnou mi celodenní pohodlné a kryté parkování za 50, mám radost a beru to od daného města/obce jako velmi vstřícný krok. Ani těch 150 za den a noc není vůbec marná cena za takovej komfort.
jo, jo, a pak (mimo jiné) kvůli dojížděcum…rodiče, kdyz přijedou na návštěvu v týdnu…tak za parkování platí, i kdyz jsem rezident…tolik za jediný den, že by milý kolenovrt zaplatil za týden či i déle… ale kolenovrt by malém chtěl, aby město platilo jemu. takovým patri dle slov kolegy…do rukou nas*at a nepustit k vodě.
Ok, kdyz napisu nazor, kterej se mistnim šotoušům nelíbí, tak jsem automaticky troll.
Troll nejsem a mozna k vasemu prekpvani jsem clovek co rad vyuziva k cestovani vlaky, autobusy, ale i auto. Můj obzor je širší, než za první autobusovou zastávku a auto pro mne není sprosté slovo. Podívejte se kolik za platí za P+R v Německu nebo Rakousku na přepočet za naše aneb argument, že to těm vidlákům osolíme, když už nás tu otravujou autem nefunguje a fungovat nebude.
Vídeň 3,60 euro. https://www.stadt-wien.at/wien/parken-in-wien/park-ride-parkhaeuser-im-ueberblick.html.
Kolik kilometrů z Černého mostu pojedeš do centra? Kdyby to bylo 15 km a km by stál 2 kč tak tě cesta do centra vyjde na 60 kč. Ale po Praze je vetšinou cesta dražší jak 2 kč za km.
Ale takhle nikdo nepřemýšlí, nehledě k tomu, že si z toho Čerňáku musíš koupit lístek na metro minimálně za 30 Kč, to už pak je ta cena zase jinde…
Logiku v tom nehledej, prostě by se to mělo nastavit tak, aby to pro lidi bylo přijatelný a to i za cenu vyššího zadotování, náklady na tramvajenku taky nejsou 10 kč/den.
pokud je vaším úkolem nasrat lidí tak, aby to těm denním dojížděcum bylo oslazeno, pokračujte v tomto duchu dále.
A jak jim to bude oslazeno prosim vas?
Ja ti dojizdece neobhajuju, sam jsem prazak, silnice neucpavajici obcan,pracujici z domova.
Nabizim vam jen pohled denniho dojizdece a takovou malou predikci jak to nejspis dopadne, kdyz se nasoli parking za 50/den.
tak že budou mít parkovací zóny všude a mýto na vjezdu do širšího centra. nezbyde jinak. slušně chování nezabírá, jajinek se nepouci, musí dostat po cuni. a ano, je smutné, že se s tím svěže i spousta slušných lidí…
Pokud někdo opravdu jezdí 5x týdně, má možnost si koupit roční kupon na tramvajenku za 3650. Takovej člověk fakt nebude řešit jednotlivý jízdy, pokud není úplně padlej na hlavu. Takže vaše argumenty nejsou navzájem konzistentní. To, že lidi z větší dálky budou platit za dojíždění víc, než ti, kteří zůstanou bydlet ve městě je naprosto přirozený a potřebný. Jinak by se osídlení kolem města rozprostíralo ještě daleko víc do šířky, což je strašně drahý až nezaplatitelný z hlediska potřebný infrastruktury. Praha, pokud má ekonomicky fungovat, by naopak potřebovala ještě dost zahustit a velkou výstavbu směřovat spíš na brownfieldy a proluky… Číst vice »
k tomu jako pražský rezident musím dodat, že netoužim financovat dojížděcum P+R. zvláště pokud mají tento postoj.
to jsou spojité nádoby, neumožnit či nefinancovat dojížděčům P+R znamená horší vzduch a ucpanější ulice pro rezidenty. Pak budete spokojenější ? Já pro změnu nerozumím jiné věci, tam kde pozemky ve veřejném vlastnictví jsou, např. v okolí metra Letňany, proč se tam do doby zastavění těch pozemků neudělá levnou cestou (štěrk, panely, etc.) bezplatná parkovací plocha pro tisíce aut ?
Nádoby jsou spojené 😉 Spojitost je trošku něco jiného.
spojené nádoby je častější, spojité se používá také.
Nádoby jsou skoro určitě spojené i spojité😉 Nespojité nádoby, zvlášť ve své dolní části, by byly víceméně k ničemu.
Takže postavte nám ze svýho parkování pro naše auta a dejte nám ho prakticky zadarmo, jinak vám ucpem a zasmrdíme ulice? Není to prachsprostý vydírání?
ja na to…dostanou po cuni. modrá zóna všude. ať si parkuji kde chtějí.
soudruzi tu troubu zase dneska rozhicovali….
zadní soudruzi.
jen naštvaný obyvatel velkého města, kterému banda egoistu jezdí po městě, aby nemuseli platit parkovne 50kc/den.
to se na mne nezlobte, ale podobně chování si říká o hodně drsnou protiakci.
tak vyhrocene a absurdní sobectví patří zaslapat do betonu. zvláště když ti stejní géniové řvou obvykle jak protržení když jim přes katastr chce někdo vést dálnici nebo VRT.
jojo, co se takhle drsně přilepit k magistrále?
nejsem alžbětko. a nemám tolik vteřinaku. jen nebojte, volím a budu volit tak, aby to podobným myslitelum magistrát co nejvíce zprijemnil
V Letňanech by stačilo se dohodnout s majitelem parkovacích ploch u PVA a pokud nejsou veletrhy, tak třeba parkovat tam – za rozumný poplatek
proc by to dělala? všechny pozemky ani nejsou města, i levná stavba bude nejspíš potřeba vypapirovat, proč to má město dělat, kdyz géniové nejsou ochotni platit ani 50 kc/den za parkovací dům u konečně metra?
opravdu pokračujte.praha má záplavy ucek a esek fakt dost. nezaparkujete nikde. a někam ani nevjedete.
komplet území prahy modrá zóna. co vy na to?
Jo, nějaká kapacita P+R na okrajích města potřeba je, ale fakt nemá smysl, aby do toho město dalo velkou část rozpočtu a pak to dojížděčům půjčovalo zadarmo nebo prakticky zadarmo.
Větší kapacitu by měly mít P+R u kapacitních tratí už ve středočeským kraji (a financovaný středočeským krajem). Stavět pyramidu špičkou dolů je dobrej nápad fakt málo kdy.
inu, pak nemá ovšem smysl aby Praha dostávala z RUD extra peníze na každého obyvatele, že.
vyšší podíl z RUD jaksi není kvůli tomu, že má praha povinnost platit neprazakum parkování. praha má rozpočet na 2021 80mld kč (příjmy). cca 3-4x menší brno má rozpočet 15mld. jenže…Praha je kraj, což při její velikosti je cca +10mld minimálně. a ano, i pak má trochu víc na obyvatele. třeba proto, že dostává více že sdílených daní? nebo taky proto, že si např.i stavby jako blanka platí že svého, což zrovna brno neplatí? a to, že velké město má logicky úplně jiné výdaje nez malé, natož vesnice, to snad dojde každému. třeba MHD v Praze je slušný argument. a… Číst vice »
velké město má logicky úplně jiné výdaje nez malé
no a co. to je důvod aby to malá města dotovala?
proberte se ze sna. pokud by centralni vláda různými dotacemi, včetně evropských, neplatila ty různé plynofikace, kanalizace a opravy škol, tak většina menších měst a hlavně vesnic topí akorát tak ostravskou raketou, splašky jim tečou po návsi a z ní necistene do potoka a škola vypadá jak z doby rakouska uherska bez údržby. jedná věc jsou běžně příjmy z RUD. druhá dotace. a menší obce bez dotaci nepostaví mnohdy ani obecní pastousku. takže fakt opatrně. jo, a věci typu pošta v každé horní dolní, dojezdy záchranky a hasičů, zajištění ZDO a tak podobně ty menší taky rozhodne neplatí že svého.… Číst vice »
PS: logikou mi připomínáte slováky, jak tvrdili, že je Cehuni vykoristovali… pak se ukázalo jak to bylo.
PPS: velká města se mimo jiné podílejí na tvorbě HDP nadprůměrně. proto je normální a dokonce spravedlivě, že dostávají více peněz. pokud vás to ale pobuřuje, tak do Prahy nelezte. nejezdete tam MHD, nepoužívejte P+R, nelezte do mestem podporovaných muzei a divadel a tak podobně.
velká města se mimo jiné podílejí na tvorbě HDP nadprůměrně … no jistě, protože se tam sjíždí pracovní síly z širšího okolí. Až ty nenáviděné dojížděče úspěšně vyženete, jsem zvědavej kdo vám v tý Praze zůstane makat 🙂
a můžu to i otocit, kde budou ty pražské platy kesovat ti dojížděci, co přestanou dojizdet?
takovy slaný, poděbrady, kolín či mělník, toť centra finančních služeb málem galaktickeho vyznamu. a libeznice, toť něco mezi sillicon valley a City of London.
praha má cca 1,4mio obyvatel. tech dojizdecu je možná 250tis. z toho možná půlka jezdí vlakem apod. takže celý řev…je kvůli 100tis lidí. z toho se tu nezblaznime. to spíš oni nebudou mít do huby. takže jezdit budou, jsem zcela v klidu.
Protože Praha z těch příjmů z RUD vůbec nefinancuje třeba MHD, která je plně k dispozici všem dojíždějícím i návštěvníkům města. Včetně odpovídajícího množství P+R na okrajích, které by zapadalo do hierarchie P+R a doplňovalo ta, která jsou dál od města na kvalitních tratích a kterých by byla většina, atd. Sorry, ty příjmy z RUD fakt nejsou ani pro Prahu nevysychající penězovod z trezoru strýčka Skrblíka, jak si asi představujete. Jo, velká města za ně mají stavět a udržovat a taky staví a udržují i infrastrukturu pro dojíždějící a návštěvníky. Ale furt se při tom musí držet v mezích reality.… Číst vice »
v tom souhlas. ale jak píšete, rozhodně P+R nemá platit Praha. kraj na to objektivně nemá, obce taky ne. takže…SFDI?
Denní dojížděč by mohl využívat jinou veřejnou dopravu, nebo bydlet v Praze.
On je totiž strašně chudý, když bydlí „za pár korun“ za Prahou, ale bere pražský plat.
Přesně tak, 50 korun jsou litr a půl nafty, což znamená 30 km, což znamená cestu zdarma do centra Prahy na bezplatné firemní parkoviště, litacku nepočítaje. Parkhaus tak uleví centru méně, než by mohl.
no, těch firem co mají v centru prahy parkoviště, daný dojizdec tam smí parkovat…a přijde mu zároveň 50kc moc…fakt nebude.
Když vezmete jen pracovní dny a mínus 25 dní dovolené je to zhruba cca 11700 Kč…
Beru teď cca tedy 1000 za měsíc parkovné.
Plus měsíční jízdné na MHD.
Plus benzín samozřejmě.
Se to může tedy vyšplhat na slušnou částku.
A to je jeden člověk z rodiny….
No musí si to spočítat každý individuálně.
Když se v rámci tý rodiny zvládnete synchronizovat a jezdit všichni jedním autem (ideálně ještě nabídnout volný místa taky dojíždějícím sousedům), můžete ušetřit spoustu peněz.
Pokud trváte na tom, že budete jezdit do města denně každej svým autem, nechtějte po mně, abych vás litoval jen proto, že to budete mít drahý…
Denní dojížděč má použít HD. Parkování v Praze by mělo mít svou cenu. Pro místní i pro přespolní. Já si taky svoje parkovací místo musel vybudovat za svoje. A mimochodem stálo víc, než auto, které tam momentálně stojí. Prostě parkování ve stísněném městském prostoru je luxus, který si mohou dovolit jen někteří…
Škodovku v Mladé Boleslavi vyšlo 1 parkovací stání na cca 130.000 Kč. Kdepak uědělali soudruzi kapitalisté z AZNP chybu?
Uveďte prosím zdroj vaší informace a seznam, co vše je v té částce obsaženo, děkuji
https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-auto-otevira-novy-parkovaci-dum-v-zavode-v-mlade-boleslavi/
Píše se tam o částce více než 6 mil Eur, přesnou částku jsem tam nenašel. Navíc přibylo pouze 745 parkovacích míst, nic o parkovani CNG/LPG, nic o elektroautomilu. Vychází to na pěknou cenu, ale pořád to není těch Kocourkovskych 130 tis
to je zajímavý údaj. problém ale je, že ty minimálně 0,5 mio/misto to stojí pravidelne vždy. že je snaha na tom město natáhnout, to určitě…ale i tak. co si pamatuju z osobních zkušeností…tak už 2009 stalo soukromý subjekt cca 100 míst cca 30 mio Kč na nákladech. a od té doby se mnohé změnilo…
Nějakých 20tis.Kč/m2 za stavbu parkoviště je dost vysoká cifra, nemyslíte ?
parkovací místo je sice cca 5×2,5-3, tedy 12,5-15m2, jenže reálné s vjezdy, uličkami atp jsme cca na dvojnásobku. tedy minimálně 20m2, spíš lehce výš. nosnost skeletu i založení musí být spíš bytelnejsi než bytová výstavba, minimálně ale stejně. z toho mi plyne, že hrubá stavba bude stát cca stejně. pak samozřejmě neresite okna, příčky, interiér, ale ona technologie parkovacího domu taky není za nula. aktuálně mi 20tis/m2 u parkovacího domu přijde bohužel zcela normální cena. rozporctar rozhodně nejsem, ale když vidím, jaké mají náklady developeri, pak mne to nepřekvapuje. město obecně staví dost draze, ale co s tím chcete dělat.… Číst vice »
a pro asi myslite, ze pisu 20tis./m2 pri te cene 0.5mil/misto ? Protoze tu plochu nasobim dvakrat na komunikace. 20tis. je samozrejme hodne, parkhaus bez oken, zatepleni, je levna stavba.
tak kolik podle vás má stát? když je to tak levná stavba. 900tis za místo je poměrně jasný úlet, ale cca 0,5 mio je asi realita…
zhruba poloviční (10tis./m2) je férová cena stavby parkingu bez pozemku. Za 25-30tis. umím postavit RD.
Škoda postavila u tangenty utilitarni šedé betonové parkhausy a neřešila architektonické opicarny, zelené fasády, svítící nápisy a jiné zbytečnosti jako pražský magistrát a ta parkoviště v Boleslavi jsou vyšší a větší, takže jedno místo vychází značně levněji.
Ta cena je výborná. Lidé, co dojíždí každý den by stejně asi zvolili jiné parkování i kdyby to stálo korun pět… ale pro méně často dojíždějící je to myslím únosné.
Ano, pro méně časté dojížděče je to ok, ale jde primárně o ty, kteří do Prahy jezdí 5x týdně a pro ně je tohle hodně a vůbec se jim nedivím…
pokud je 250kc týdne moc, měl byste asi změnit práci…
Tak ať se domluvěj v 5 lidech a jedou jedním autem. Tím je to vyjde každýho na pětku denně a pro silnice kolem města i město samotný to bude jenom dobře.
Jsem pro, aby pražané nemohli zaparkovat v ostatních českých městech, ale jen na jejich okraji za 50 Kč.
Když mi jakýkoli město, kam přijedu, nabídne celodenní prakování na okraji za pouhejch 50 Kč na den, hned u stanice páteřní linky slušný MHD, kterou se dostanu kdekoli po městě, budu jako řidič velmi, velmi spokojenej a budu si říkat, že je to prakticky zadarmo…
za 50kc/den? u stanice MHD co jezdí v taktu 3-5min? ok, klidně. jen to nemůžete zavést jen pro prazaky, ale i pro lojzu z dolní lhoty hned vedle. a tam přeju hodně stesti. a taky bych chtěl vidět…tu MHD…
PS: v praze si můžete parkovat i v centru. jen většinou za 60kc/hod. což dvojnásob nebudete chtít platit. tak obdobnou možnost nezamlacujte
Super. Jen na té kapacitě je krásně vidět, jak auta zabírají místo v městské infrastruktuře – kapacita 886 aut je reálně max tak 1100 lidí, tedy zhruba jeden ranní rychlík (třeba od Hradce) a jeden dvojitý CityElefant od Kolína.
A takových kombinací přijede do Prahy mezi sedmou a devátou jen východního směru třeba 15, tedy 15x takový parkovací dům). Což vůbec nemyslím tak, že je nesmysl něco takového stavět, ale jen jak rychle se to zaplní.
A jak jak hrozně chybí na I. koridoru 4. kolej alespoň do Kolína, ne-li do Pardubic.
Náročnost na prostor se jako jeden z ekologických aspektů strašně podhodnocuje… Většina lidí se tváří, že se s elektroauty ekologičnost aut významně přiblíží VHD, ale v reálu jen velmi málo (jestli vůbec vzhledem k výrobě baterií)…
Náročnost na prostor se dá vyřešit tak, že to nebude mít 4-5 pater, ale třeba 20. Nebo ne?
A dálnice na příjezdu do města 20 pruhů (10 každým směrem)? Budou taky v několika patrech nad sebou?
„tak 1100 lidí, tedy zhruba jeden ranní rychlík“
Osmivozový? Takže 150 lidí na 80 sedaček. To je velmi pohodlné cestování.
A tak přemýšlím, že dvojitý CityElephant má kapacitu cca 620 sedaček. Pokud v něm opravdu jezdí 1100 lidí, tak se nesmíte divit tomu, že někteří jedou raději autem.
Nevešli se! U každé 4sedačky by museli stát další 2 lidé v uličce, zbytek porůznu na schodech a u dveří, aby to vyšlo.
Podivejte se jake jezdi soupravy ve Svycarsku. jako IC vam prijede klidne 14 vozova dvoupatrova souprava.
napr.
https://www.youtube.com/watch?v=-aHW_clko28
Nase koridory kapacitu stale maji a znacnou, to by tam ale nesmel jezdit Leosek se svou tramvaji. To je totiz neuveritelne plytvani kapacitou.
Leošek tam jede ráno jedním či dvěma spoji. Volná kapacita na koridoru ve špičce prakticky není a to tam není téměř žádná nákladní doprava.
Asi jsem to napsal málo jasně: Součet jednoho ranního rychlíku a dvojitého CityElefantu. V obou jede třeba 600 lidí. Je to přibližně, asi o trochu míň, reálně to bude třeba 500, ale řádově to odpovídá.
Osmivozový? A není to málo, Antone Pavloviči?
Chapu, ze vyznam to mit bude…. ale takto z fotky mi to prijde jako oskliva velka betonova stavba z dob komunismu…
Tam je to úplně jedno, Černý Most je nejošklivější částí města.
Tak právě proto by k této obrovské a všem viditelné stavbě bylo záhodno přibrat architekta a začít to tam postupně kultivovat – funkčně i esteticky.
AFAIK to není konečnej vzhled, ale měla by ta fasáda ještě porůst popínavejma rostlinama. Což bude samozřejmě chvíli trvat.
Neslo by to jeste posprejovat?
Co pán žádá, brzy bude.
Samozrejme jsem nemyslel vandaly, ale normalne to nechat oficialne postrikat nekym, kdo to udela pekne. Takove misto pak odolava vandalum mnohem lip.
A už se dá na P+R parkovišti zaplatit parkovné kartou? Nebo je to stále postaru nejlépe přesně mincemi, protože automat neumí rozměnit…
Nevím, jestli na všech parkovištích, ale lze + lze zaplatit mobilem (kartou) pres QR kod na parkovacim listku.
Jenže to taky není 100%, odstávky a nefunkčnost systému není neobvyklé.
No nevím, na P+R na Chodově se ještě v létě se dalo platit pouze mincemi…