Praha na léto uzavře jednu z nejdůležitějších tepen. Zkomplikuje se vjezd do oblíbeného centra
Průmyslová ulice u Štěrbohol. Foto: Packa / Wikimedia Commons
Průmyslová ulice patří k nejvytíženějším v metropoli, denně jí projíždí 53 tisíc aut. Supluje nedokončenou část městského okruhu.
Neplanuje sa niekedy v buducnosti urobit namiesto trevy v strede estakadu, cim by sa preskocilo pat krizovatiek na Prumyslovej a uplne by sa zrychlila pre transit? Stacilo by aj v usporiadani 1+1.
Křižovatky nejsou problém. Problém je nedostatečná kapacita Jižní spojky, ale to by se mělo vyřešit obchvatem Prahy, kdy by se měla snížit intenzita.
Původně jsem si myslel, že to “obchodní centrum” znamená, že spalovna provozuje frc s tím, co prošlo pecí a neshořelo.
Průmyslová nesupluje Městský okruh, ona tvoří stavajici Městský okruh! Na slovech záleží.
Takže okruh už je…
Supluje chybějící MO mezi Povltavskou a Lanovým mostem. Na tento úsek, jak jsem si všiml, probíhá geologický průzkum.
Je zvláštní, že si stát nebo obce v soutěžích vybírají Eurovii. Přitom těch skandálů kolem vysoutěžených staveb a neustálých oprav nekvalitně odvedené práce by vydalo na nekolikadílný román.
Holt, když je zákonodárce (tvůrce zákona o veřejných zakázkách) toho názoru, že nejlepší je to nejlevnější, tak to máme.
Není nutné soutěžit jen a pouze na cenu. I v soutěžích na dopravní stavby se využívají i jiná kritéria.
Doplním sem verše z filmu Trhák:
Zde staví zedník Merunka.
Dělá od slunka do slunka.
V prvním případě kvalita a tu jaksi Eurovia nesplňuje ani náhodou.
Zrovna včera tu byl článek o tom, že si ŘSD vysoutěžilo 7letou záruku namísto 5leté.
Vůbec ne. O cenu zákonodárci nejde. Aby to bylo správně musí to být nediskriminační a transparentní. A potom jen těžko někoho vyloučíte, protože minule pracoval nekvalitně.
Jako opravdu?! Titulek hodný bulvárního plátku „Zkomplikuje se vjezd do oblíbeného centra“
A on se nezkomplikuje?
Ta druhá část věty, pane. Proč není uveden faktický údaj – název toho OC když už je to nutné (což imho není) Proč je v něm podsouváno zabarvené „oblíbené“.
Být tam jméno, tak zas vadí reklama.
Zkuste si nejprve nastudovat, co je bulvár.
Ono stačí do nich nahlédnout… „jak oblíbený herec pokousal známou hvězdu“. Každý druhý titulek je tímto stylem. Jen mě to tady trochu nemile překvapilo — asi nový autor, nový styl — Ale příště už budu připraven.
“ na polovině Průmyslové vedoucí od křížení v Hostivaři po křížení Hloubětín.“ To jako budou dělat celý úsek najednou? Je to asi 6 km.
Přesně, od křížení Hostivař do křížení Hloubětín to rozhodně není 600 m. Ale to je klasika, zde místní autoři velmi často píší bez alespoň elementární znalosti věci. Je zajímá jen zobrazení bannerů…
Nejsem placen tímto webem, ani nejsem přítelem/známým redaktorů, ale vidím to jednoduše. Pokud máte tento názor, tak nepočítejte bannery a najděte si lepší dopravní web, návštěva webu je dobrovolná.
Doufám, že se po rekonstrukci konečně dočkáme cyklopruhů v každém směru, které budou nad úrovní vozovky. Stejně tak by se mi líbilo tramvajové propojení konečných Nádraží Hostivaře a Starého Hloubětína. Místo by tam na to bylo. Pruhy pro auta bych nechal pouze režimu 1+1. Ať Praha také konečně ukáže, že patří do roku 2023, nikoliv 1970 a zkulturňuje a zlidšťuje i své periferní oblasti.
a lidi jako vy jsou tim duvodem, proc jsou “vselijaci zeleni” povazovani za odpad.
Jestli ten cyklopruh chcete na to, že jste si konečně našel práci a budete svážet odpad do spalovny na cargokole, tak pak váš návrh podpořím! 🙂
To je dobrá připomínka (na rozdíl od jiných). Ano, odpad se dá vozit i na Cargo kole, byť to zatím není moc běžné ani v Holandsku a za mě ne úplně ideální. Na to jsou lepší malé elektrické ‚náklaďáčky“. Nicméně s podporou aktivní dopravy a MHD by výrazně ubylo osobních aut, kteří dojíždí z centra do průmyslové zóny a tak by ten jeden pruh bohatě stačil i pro popelářské vozy.
1. Jakože místo 200 kukavozů by do spalovny jezdilo denně 1000 kukavozíků? Super efektivita, jak po stránce doipravní, tak personální.
2. Z centra do průmyslové zóny by ubylo osobních aut? A kolik % osobních aut na Průmyslové myslíte, že jede z centra do průmyslové zóny? Tak 5.
hlavně během dne.. Tak já tam jezdil občas do Kovošrotu, nebo do Kabla a potřebuji Průmyslovou do KV elektro. jinak opravdu jde hlavně o chybějící tranzit sever jih místo slibovaného okruhu .
Zákon krychle a čtverce? Nežádoucí technické vzdělání!
Krychle má délku strany a = 1,0 m. Zvětšíme-li stranu a dvojnásobně, získáme 8 násobný objem. Zvětšíme-li stranu na a = 1,26 m, získáme 2x větší objem.
Ale ty metrové byly lepší, protože jely 2x a proto si pro zmenšení množství odpadu… ne, kupujte si raději 1 větší balení než několik malých.
A víte, že ty 2 malé elektrické náklaďáčky zaberou stejný prostor, ale uvezou polovinu?
Takže svozem zaberete 2x více prostoru, při jízdě dokonce 4x více kvůli odstupu mezi vozidly?
Já tedy jezdím všude autem, takže nejdu příkladem. I tak si myslím, že „něco“ (např. v centru) by se stát mělo.
Nicméně myšlenka, že když už někde máme alespoň nějaký obchvat a estakádu, tak jí zúžit, aby řidiči hledali jiné cesty běžnou zástavbou, tak ta mi přijde poněkud lichá.
Yes! Car infrastructure sucks at moving large amounts of people.
‚Cos goods are in the store, Bro. No need to make!
Podpora MHD je super, ale zrovna v tomhle úseku, kdo by tím probůh jezdil? Tipuji, že tam úplně stačí autobusy.
Co se týče cyklostezky, tak si myslím, že zelené pruhy podél Průmyslové jsou hodně široké a narvat tam cyklostezku by nemusel být v tomto ohledu problém. Je otázkou, jestli to není rezerva na případné rozšíření Průmyslové a tudíž nepoužitelné.
Vždyť se připravuje okruh, který bude blíž Strašnicím. A naopak vnější okruh, který bude spojovat Běchovice s D0. Takže Průmyslová bude klidnější o ty, co jedou z Libně do Hostivaře někam k Jižní spojce.
Chodníky jsou dost široké, stezky vlastně existují. Jen jsou ve strašném stavu a jsou bariérové. Nutné opravit a snížit obruby.
I trollit se musí trochu umět.
Tohle je slabota.
Taky jsem pro. Jen ten nejprudší úsek asi nepůjde udělat tom, ze položíme koleje na silnici, ale něčím s menším klesáním
A je takový problém, že existující kapacitní komunikace, kterou je ještě v plánu v Hloubětíně zahloubit, slouží tranzitu? Vždyť k tomu je i určena, byť původně hlavně pro nákladní dopravu (již postupně odebrala i z okolního vlečkového systému).
Problém je, že kapacitně nestačí souačasné poptávce. Bez ohledu na to, co je místní oblsuha a co tranzit – a bez ohledu na to, kde leží hranice mezi těmito pojmy.
Hele, je na prodej Krokouš za cenu větší dodávky. Můžeš si ho upravit a jezdit zásobování po vlečkách.
Jsem zvědavý, zda od křižovatky s Poděbradskou směrem ke spalovně bude rovnou omezena rychlost na 50 kph (nebo rovnou 40 kph?), aby se provoz se více roztáhl a rozmělnil, nebo bude v onom úseku ponechána 70 kph, aby si všichni ten jeden kilometr ještě zazávodili a pak o to déle stáli v zipu? Hádám, že za B je správně. 🙂
Jinými slovy chtěl byste liniové řízení dopravy?
Proč kph? Celý příspěvek česky a zkratky anglicky? Vypadá to divně
Jak byste česky napsal kilopondhodinu?
To jsou zase kecy o nižších intenzitách dopravy o prázdninách. Přijde mi to spíš už jako urban legend. Kvůli tomu, že půlku města rozkopou, jsou pak jinde naprosto stejné zácpy jako v běžném provozu. 🙁
🤯
A jak by to teda asi vypadalo, kdyby to rozkopali v „běžném provozu“?
To by asi pak ty zácpy byly ještě větší, že? Takže asi o prázdninách nižší intenzita provozu je.
Z vašeho vyjádření vyplývá, že kdyby nerozkopali půlku města, tak by byly zácpy menší než v běžném provozu. Takže sám potvrzujete nižší provoz…
o prazdninach je provoz v praze znatelne slabsi
takze – kdy ji dy to maj podle vas delat?
Evidentne nikdy a pak nadavat, proc se silnice rozpadly.
„Propadla se kanalizace přesně pod kolejemi. Voda podemlela podloží a jak se díra zvětšovala, tak se propadl i povrch vozovky. Havárii nahlásil někdo z místních lidí,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Hailichová.
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/lide-z-propadle-horovy-ulice-tankodrom-byla-jen-otazka-casu-kdy-se-to-stane-2014.html
TSK má příslušné statistiky, červenec je 92 % celoročního průměru, srpen 94 %. To není zas tak malý pokles, ale žádné měsíce s nižší intenzitou dopravy prostě nejsou.
Pravdou je, že lidé si buď najdou jiné cesty, nebo holt počkají v zácpě anebo si to rozmyslí s použitím auta.
Není to urban legend, je to realita, celé letní prázdniny jezdím Čelákovice-Nupaky v pohodě po trase D11-lanový most-Chodov, od září do června se to nedá a musím vesnicema, úspora minimálně 20 minut, spíše více.
Já tudy jezdim do školy i ze školy- kde myslíte že teď jsem- kdyby to nebylo na prázdniny tak mě to naštve
Kdyby vás více jelo třeba autobusy, možná by i ty jely plynuleji, a nemuseli byste si krátit životy stresem „už jsem tam měl být“. Je to i vaše volba. Stejně tak náklady z tramtárií vezené kamiony, i když ty už ovlivníte méně. Dnešní nákupní střediska u křižovatky s Kutnohorskou jsou v místě, kam vedla vlečka; pravda, okolní kolejiště měla před „optimalizací“ také více kapacity…
Ono je to těžký, jelikož linky 181 a 183 patří mezi ty, které jsou o prázdninách omezeny docela znatelně. Moc motivující to není.
Linka 183 mimo špičky i během školního roku není žádná sláva, interval půl hodiny se hodí maximálně důchodcům, kteří nikam nespěchají.
Buzerovat někoho, kdo jede autobusem, za to, že ostatní nejedou autobusem?
Ta vlečka, co tam byla, opravdu nesloužila zásobování maloobchodu. Já vím, že můj příspěvek na tvou adresu nemá smysl, ale pérovat někoho za cizí (a zhusta domnělé) prohřešky?
Jako, že by zákazníci měli jezdit do Fashion Arény vlakem?
no jasně, šukafonem za kýbl nafty 😀
jo vytrhání kolejí u Celního úřadu byla labutí píseň případného užití železnice pro náklad.
Někomu, že má do školy jezdit autobusem místo školního autobusu…
A pamatuješ, jak tehdy v Harmanci vyhořela fabrika na Harmasan a nebylo si čím utřít…? Tehdy se plně ukázala pružnost systému a schopnost reagovat na mimořádnosti.
Jako, že by se měly super-, hyper- a jiné markety zásobovat po železnici? To se nedělalo ani za Jednoty, Pramene a Domácích potřeb, kdy to, že v obchodě nebylo zboží, nebylo překvapením. Ale i tehdy třeba cigarety z Kutné Hory nebo hrnce z Českých Budějovic dojely vagónem na nádraží, tam se přeložily na náklaďák a odvezly do skladu a odtamtud se jednou týdně náklaďákem rozvážely po prodejnách.
Tohle fakt nechápu. Budou dělat jako jeden směr 600 metrů celý prázdniny?
Česko no 🙁
nechte to udelat p. Havla – ten to zvladne za odpoledne.
Celé prázdniny, jako 2 měsíce? Jilemnická ulice je zavřená už rok a plán je snad do konce roku, a to je asi kilometr silnice typu okreska.
350 metrů Prosecké ulice dělají 2,5 měsíce, takže tohle není až tak špatný.
Ale tam se ve směru do centra dělala kanalizace, oprava vozovky byl jen bonbonek na závěr. Leč uznávám, jako pravidelný okolostojící (moc to nejede), že směr z centra si práci dost šetří.
Bude to celé kompletně uzavřeno nebo to budou dělat na x na sebe navazujících etap?