Praha – Liberec přes Pardubice a třikrát dráž. České dráhy vymazaly ve vyhledávači dotovanou konkurenci
Nádraží v Turnově. Foto: České dráhy
České dráhy se rozhodly svým zákazníkům od změny jízdního řádu nabízet delší a dražší spojení mezi některými městy než dosud.
Nevím, ale přijde mi logické, že aplikace ČD nabízí pouze vlaky ČD. Stejně jako Jančurova apka nabízí jenom RegioJet. Všichni dopravci by samořejmě měli poskytovat data do nějakého neutrálního nadřazeného systému, což ale snad už dělají.
Když budu chtít jet dejme tomu Řevnice-Liberec, mají mě ČD poslat autem nebo mi mají prodat Řevnice-Praha?
Prostě by České dráhy jako prémiovou službu měly zavést i aplikaci „Jejich vlak“. A vlastně proč zrovna České dráhy, když to může udělat i kterýkoliv jiný dopravce nebo i nedopravce.
No jo, České dráhy. A to si myslí, že tímhle přitáhnou cestující, o které přicházejí?
Co to je za nesmysly proboha? Četl jste to? Článek pojednává o tom, že dráhy jednoduše nenabízejí spoje konkurence. Myslíte, že když by nabízely, že by váš komentář měl nějaké opodstatnění?
Je to věc názoru,ale já osobně si myslím,že ČD nic nevymazaly,ale na svých stránkách nabízejí své spoje.Je na zákazníkovi,zda je využije či se obrátí na komkurenci,jinak řečeno nahlédne do IDOSu.
Vždyť tohle už je dávno. Zkuste se zeptat v plzeňský pokladně na spojeni do Blatna u Jesenice. A najde Vám spojení přes Beroun…
No, toto je k zamyšlení. Co k tomu řekne ministerstvo?
Že eshop ČD neukazuje vlaky jiných dopravců? Já bych řekl, že na to neřekne nic 🙂
jojo, moc prace… 🙂
tak snad napsat tam, ze tento usek neobsluhujeme, prpdat co jde a jen ukazat spojeni by slo, ne? jak jinak se to prilezitostny cestujici dozvi?
Můj vlak je aplikace ČD. Tím to začíná i končí. Každý může použít třeba IDOS, nebo… jak se nám u Brna vnucuje trapný Poseidon. Je to aplikace ČD, tudíž je naprosto v pořádku, že „hází sranec“ na pana Žlutého a ostatní. Nemám s tím problém, takto by se zachoval každý.
Z Prahy do Liberce vlakem jede buď fanda železnic, režista, nebo ten, kdo nesehnal místenku na bus .. Přes Pardubice dotovanou jízdenkou jako rentiér 65+, proč ne.. pokud není výluka,teda..
dotovanou jizdenkou muzete jet i naprimo, ne?
p. Sura, ve vyhledavaci CSA byste take chtel lety LOTu?
ne, ale necekal bych ze dopravce kasirujici z pidu dve miliardy rocne v nem zacne delat podobne naschvaly.
tak at si PID udela vlastni vyhledavac.
neni jediny duvod, aby cd melo ve vyhledavaci konkurenci.
No a co zájmy toho, kdo to platí, tj. cestujícího?
Cestující který to platí, půjde většinou na idos. Obdobně když sháním nějakou věc v obchodě, tak nectu leták jednoho obchodu ale najdu si to na srovnej ceny nebo jak se to jmenuje
Vždyt od toho má „neutrální“ vyhledavače. IDOS, na seznamu taky něco je, google to taky umí.
Resp. je snad zájmem cestujícícho , aby na webu ČSA měl lety LOT?
Nebo snad má mít třeba Globus i ceník Teska?
Má mít sportisimo v obchodě ceník a reklamu Dekatlonu?
Jo, v zájmu zákazníka to je… ale .. věřím, že chápete, že je to naprostá blbost.
v duchu vasich stupidnich metafor vam „sportissimo“ prodava jen prave kecky, pricemz tu levou maji v „decathlonu“. „sportissimo“ to vi, ale misto aby zakaznikovi (jakkoliv) pomohlo najit spravne reseni, tak mu bude cpat dve prave kopacky. ono nakonec i s pravou botou na leve noze prece nejkam muzete dosmajdat…
PID má svůj vyhledávač. Ten zná jen integrované spoje.
Jestli ted nedozral cas k tomu, aby se CD, coby “ jediny a opravdovy narodni dopravce“ predvedl a zavedl rychle expresni spoleni Liberce s Prahou, alespon 2x denne?
hehe, to by musel nekdo objednat, navic na to nemaj desira.
No jo, to by museli jezdit za svoje, když by jim to nikdo nedotoval. Jó, vybírat rozinky a tunelovat dotace, to Českým drahám jde, ale podnikat a vycházet vstříc zákazníkům, to nikdy neuměly…
Až na to, že by se jim spojení do Liberce vůbec nevyplatilo… Takže každý rozumný člověk by neinvestoval do něčeho co se mu nevyplatí…
Co si mám představit pod pojmem rychle expresni spoleni Liberce s Prahou? To je už z principu protimluv.
Pokud by byla vhodná infrastruktura (což má na starosti SŽDC), věřte že i Jančura by si zavedl vlastní komercni expres v této relaci.
no vtipem brna a ostravy bylo ze tam jezdi opravdu hodne lidi a vlastni open access vrstvu zaplnite. liberec je stotisicove mesto a po ceste neni skoro nic…
se stačí podívat na d10, kdyby byl vlak v Praze na hlaváku z Liberce tak za 50minut, tak o cestující nouze nebude, ale to by se po současné infrastruktuře musel teleportovat
ČD není firma jako každá jiná. Je to firma zřízena samostatným zákonem, 100% ji vlastní stát a její generální ředitel je trafikant ANO, který tu pozici dostal poté, co mu ušili výběrové řízení na míru, a hlavně je to manžel úřednice, která psala odpověď ČR na Babišův střet zájmu…
Ředitelé takových podniků jsou vždy trafika, ať vládne Ano nebo ODS.
Si tady připadám jak marťan. Jak může někdo očekávat v aplikaci dopravce ČD spoje jiných dopravců a ještĕ se nad tím pohoršovat? Prostĕ si za každou cenu kopnout a pustit jedovatou slinu. Nic víc.
Já si myslím , že to je slušnost vůči zákazníkům. Ale chápu , že o ty ČD nikdy nešlo .
Ono ČD už jaksi nejsou synonymem pro veškerou železniční dopravu. Jsou jedním z dopravců. Je to úplně stejné jako kdybyste chtěli třeba v eshopu Arrivy najít vlak ČD – taky tam není. Synonymem pro veškerou železniční dopravu měl být jednotný tarif…jenže on bude až rok po rozporcování železniční dopravy mezi dopravce. Takže teď nic jednotného není…a můžeme poděkovat leda politikům, že to dospělo do takovéto situace.
jsou jednim z dopravcu, ktery ma stale pres 90 procent dopravniho vykonu…
A těch 90 pct tam ČD stále uvádí. Takže cajk. Kdo chce veškeré spoje, použije https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/
On IDOS je taky produkt CD, ale provozuje ho Idnes. Je to takove legracni … .
Nezlobte se, ale jste demagog. Je to Eshop s jízdenkama. Mají je tedy prodat bez smlouvy.
Já slušnost vůči zákazníkům? Viděl jste někdy, že by nějaký řetězec přestal nabízet nějaké zboží a na internetových stránkách by napsal „zboží naleznete u konkurence“. Já tedy ne. Pak tedy žádná společnost se nechová slušně 🙂
jednoducha rada: venujte se i nadale sve hlavni profesi a nepoustejte se do podnikani.
No… třeba na stránkách různých podnikatelů najdete informaci typu „dostanete se k nám autobusem č. 115“, a to i když tu autobusovou linku neprovozují, že…
To sice jo, ale když budu hledat žárovku xy, tak mě nepošlou do vedlejšího obchodu (když ji nemají), ale nabídnou alternativu, kterou mají.
Já si tady zase připadám jako na FB SPD…takovou cenzuru jsem zažil jen tady a tam. Tento web prostě není nestranné objetivní zpravodajství…bohužel nezbývá, než si zvyknout.
Pletete si zpravodajství a mazání trollů.
ja si tady zase pripadam jako na schuzi osz…
Musím ještě tu lež p.Sůry komentovat. Pan Sůra po 15.12 popisuje jízdu z Prahy hl. nádraží ale v článku udává spoje z Prahy Masarykova nádraží. Ani zítra z Prahy hl. nádraží do Liberce nedojede za 2h 36 min jak je zmíněno v článku. Nejkratší spoj je 2h 49 min přes Nymburk , Bakov nad Jizerou, Turnov a Liberec za 192 Kč.
Každý kdo jezdí pravidelně tak ví že už skoro rok to jezdí z Masarykova nádraží.
Kde v textu píšu hlavní nádraží? Zadal jsem do vyhledávače Praha a Liberec, to je vše. Zkuste třeba dnes odjezd v 19:19, 21:55 LB. 119 Kč.
Napsal jste „České dráhy se rozhodly svým zákazníkům od změny jízdního řádu nabízet delší a dražší spojení mezi některými městy než dosud. Ve svém vyhledávači spojení či aplikaci Můj vlak neuvádějí vlaky alternativních dopravců,“
Tudíž jste to hledal ve vyhledávači ČD a i když jste zadal jen Praha tak po té 9h je vlak z Masarykova nádraží a hned druhý je přes Ústí nad Labem ale i nyní vám to z hlaváku nabídne Děčín a i Pardubice tak jako od nového jř ale i z Masarykova můžete jet za 105Kc. Tudíž i nyní můžete jet jak uvádíte třikrát dráž.
Hledám to, čím jede normální člověk.
A normální člověk může jet z Pahy do Liberce od nového jř za 105Kč za 3h36min a nemusí jezdit přes Pardubice nebo Děčín
Za 105? to mi prosím ukažte:)bez IN a podobných…
Tak zrovna dnes odjezd v 19:19 vázaná za 105Kč flexi za 119Kč
A na 16.12 odjezd ve 20:46 z Masrykova také za 105
Od nového jř z Prahy do Liberce odjezd v 9:46 za 105 Kč tak jako normální člověk když bych chtěl jet po deváté hodině z Prahy tak nepojedu tak draho jak nesmyslně píšete 😉
A ještě z nového jř jak jste napsal že po deváté hodině přes Pardubice
Tak jede vlak z Prahy přes Pardubice do Liberce odjezd v 9:44 a příjezd do LB ve 13:56 cena 268Kč a ten samý den z Prahy přes MB a Turnov odjezd v 9:46 a příjezd do LB ve 13:56 a cena 105Kč Tak jak vydite že se nemusí jezdit dráž jak lživě píšete.
Normální člověk by hledal na IDOSu.
No a vo tom to je. Že když ČD nabízejí mizerné služby a ze svých zákazníků si dělají blázny, tak o ně přijdou.
„Vize“….
ČD umožní nákup jízdních dokladů jiných dopravců za tučný bakšiš v povedené aplikaci Můj vlak. Že je dobrá, to je známo.
Vývoj stál nějaké prachy, tak proč by jiní měly přijít k hotovému jen tak.
Zvláště někteří začnou vykřikovat, jak je to hrozné a kdesi cosi.
Následovat bude pohoršená esej. 😆
No vidíte, že se shodneme. O tom to celé je. Ne si skvělý produkt zamknout, ale nechat ho ostatním využívat za úplatu.
Jenže jste to nepochopil.
Na vysokou paušální cenu nepřístupí, protože si představují platbu za počet prodaných jízdenek. O tom to je.
Tudíž v tomto kontextu je to zcela ekonomický nesmysl.
Tak hlavně, že už víte, jak zareagují:)
Po 12letech ve vyšším managementu v privátním sektoru to celkem odhadnout umím.
Tak samozřejmě, úspěšní manažeři tráví hodiny plkáním v diskuzích:)
Ale no tak, nepodceňujte se. I Váš server sledují a svými komentáři obohacují úspěšní lidé. 😀
Při vší úctě – tohle útočné chování v diskuzích na Vás opravdu nevrhá dobré světlo. Ale budiž, jste ve svém rybníčku.
pri vsi ucte je manitou podle projevu nejaky frustrovany nadrazak. jeho poznamky o pristupu do aplikace jsou uplne mimo.
Zase tak často tu nejsem a i manažeři dělají něco jiného než „komandují“ jiné.
Zkuste to někdy.
Mám obecně rád lidi, kteří nevnucují jiným, co mají dělat.
To je evidentní.
Ale sám to děláte.
Mě to jak píše vyhovuje , byť ne se vším souhlasím . Je vidět , že vlakem jezdí , má zájem jen , naštěstí , nemá režijku ,
I ty chyby v každém článku.?
Jane. Jsem strašně rád, že s panem Šindelářem realizujete Zdopravy.cz a upřímně si bez vašich zpráv nedokážu představit den. Chápu, že se zde denně setkáte s lidmi a názory, se kterými nesouhlasíte, ale nedokážu pochopit vaší nabubřelost, kdy téměř každý nesouhlasný názor počastujete ironickou nebo jízlivou poznámkou / komentářem, namísto toho, abyste ho buď ignoroval nebo reagoval věcně. Jste profesionální novinář (až na ty téměř nekončící chyby ve vašich textech), a pokud v tom chcete pokračovat, tak se tak prosím chovejte. Velmi často reagujete jako dítě kopáním okolo sebe a to je velká škoda. Toť můj názor a vlastně i… Číst vice »
Děkuji za radu (opravdu bez ironie). Pokusím se být nad věcí. Nemám problém s nesouhlasným názorem, mám problém s formou, jakou ho někteří vyjadřují.
Já tomu rozumím. Sám denně potkám ve svém podniku okolo 200 hostů, kteří také dost často slušnou formu a nebo vychování potkali z rychlíku. Prostě se nedá nic dělat – nemusíme spolu souhlasit, ale nemusíme se hned napadat. Nechci vám vnucovat svůj pohled. Za mne je ale opravdu nedobré, když se autor skvělého webu, nechá strhnout komentáři a sám se zaplete do nepořádku v komentářích. Děkuji za popřemýšlení a dopravě zdar!
Díky a zachovejte nám přízeň.
A proč ne ? Psal sem i Michal Štěpán. 😉
to byla snad shoda jmen, ne?
a jakou funkci jste v tom vyssim managementu mel? kavovar?
Navíc je to na hraně zákona. Což považuji za zásadní.
Na hraně jakého zákona?
Judikatura NS z roku 2008, která definuje „péče řádného hospodáře“ pro akciové společnosti.
Dovolím si citovat zásadní…
„…taková péče tedy nepochybně zahrnuje péči o majetek akciové společnosti nejen v tom smyslu, aby nevznikla škoda na majetku jeho úbytkem či znehodnocením, ale také, aby byl majetek společnosti zhodnocován a rozmnožován v maximální možné míře, jaká je momentálně dosažitelná….“
Z výše uvedeného se dá odvodit, že prodej jízdních dokladů jiných dopravců či jejich propagace by se dala kvalifikovat, jako porušení uvedeného s trestnepravnimi důsledky.
Jojo, nejlepší je nic nedělat, zabednit se, to bude ta maximální péče.
Chcete polemizovat z judikaturou, která hovoří jednoznačně?
Máte ponětí o kontrolních mechanismu státem vlastněných firem ze strany NKÚ?
Tohle jsou fakta, nikoli domněnky.
Co je v ní jednoznačného ve vztahu k tomuto tématu?
1) v případě, že ve vlastní aplikaci, která stála na vývoji značné peníze budu prodávat konkurenční produkt, jednoznačné ekomicky poškozuji podnik předáním potencionálního zisku
2) i samotná propagace konkurence je stejný případ
Jestliže v tom nevidíte ekonomickou ztrátu z produktu VLASTNĚNÉHO jednou stranou, je mi líto.
Existují pouze dvě řešení :
1) prodej jízdenek na spojení, které zahrnuje více dopravců záštítí SŽDC
2) zájemce o formu aplikace si ji licenčně zakoupí „čistou“ a naplní ji dle své potřeby
ČD samy uvádí, že chystají zapojení ostatních dopravců do aplikace. Chystáte už trestní oznámení?
Neuhýbejte.
To, co píšete je zcela překroucené.
Termín, nejzazší, je spuštění SJT, který je v nedohlednu.
Čili tam prostě nebudou. V okamžiku spouštění společného tarifu se ekonomický úbytek, ve smyslu zákona, stane lichým, jelikož bude pro všechny stejné a rozhodovat budou jiné okolnosti než cena.
jestli me neco bavi, tak cist vyvody podobnych pologramotu. o co asi firma prijde prodejem jizdenek na usek, ve kterem nejezdi, indiansky boze?
Sám dobře víte, že ten „jednotný tarif“ je ve skutečnosti nesmysl „aby se vlk nažral“ a žádný normální cestující si to kupovat nebude. Problém je v tom, že České dráhy nechápou a neakceptují princip síťovosti veřejné dopravy. Svoji společnost jejich manažeři poškozují právě tím, když si zaslepeně hrajou jen na vlastním písečku.
Vy máte problém v tom, že nechápete, že jiní dopravci na objednávaných linkách nejsou pro ČD konkurencí. Prostě z Plzně do Žatce se vlakem s ČD nedostanete jinak než přes Prahu nebo Cheb. Když tam ČD nejezdí, tak mu GW Train nemůže konkurovat. Naopak možnost koupit si v mujvlak jízdenku z Přeštic do Loun, část s ČD, část s GW Train, část s RegioJetem a poslední část s opět s ČD by národnímu dopravci přinesla nespornou konkurenční výhodu a provizi za prodej jízdenek.
Koukám, že o podnikání a ekonomice toho moc netušíte a i význam judikátu NS odvozujete ze socialistického „politického školení mužstva“ někde u ČD 🙁 Takže vám zkusím napovědět – získávat pro firmu další peníze provizí/podílem/odměnou z prodeje produktů jiných firem, které vlastní firma nabídnout nemůže je právě to, co NS v judikátu označuje jako „zhodnocování a rozšiřování majetku společnosti“ (tedy NS judikoval přesný opak toho, co ve své neznalosti prohlašujete). Mít tržbu z vlastního jízdného na trasách, kde nejezdím jaksi nejde (nabízet místo toho „náhradu“ okružními jízdami po republice může za konkurenceschopný vlastní produkt pokládat jen naprostý hlupák s režijkou… Číst vice »
To je článek jak noha ((( Proč proboha by měly ČD ve své aplikaci uvádět konkurenci??
Proč uvádí DPP ve svém vyhledávači třeba spoje Českých drah? Vždyť z Vršovic na hlavní mohou přeci lidé jet autobusem a tramvají DPP.
Proč ve vyhledævač DpmB,šalina v Brně,není žlutý autobus do Zlína?
Proč by měl být? Pokrývá snad DPMB území Zlínského kraje? Jsou ČD celostátním dopravcem? (pardon, Národním)
Protože ten vlak je v tarifu PID stejně jako pražská MHD. Komerční spoje zajíždějící do Prahy bez PID taky neuvádí, stejně jako vlaky ČD mimo PID.
Tak pokud se podíváme na relaci Praha – Liberec, vlaky Arrivy jsou rovněž v PID a IDOL.
DPP je asi největším dopravcem integrovaného systému – PID. Pro něj dělá řadu služeb, například má na starosti automaty na jízdenky. Svoje „vlastní“ jízdenky žádné neprodává. A ve vyhledávači nabízí spojení spoji PID. Protože ve Středních Čechách není integrace dokončena, nalezne vyhledávač někdy velmi kuriózní spojení. Např. vám nabídne pomalé spojení vlakem s přestupy, přičemž byste mohl jet rychleji přímým autobusem, ale ten zatím není „integrován“. Rozhodně ale nepodezírám DPP z nadržování některým dopravcům. Spojení hledám raději na IDOSu. Vyhledávač DPP je dobrý pro cesty na jízdenky PID.
A kdo řídí ČD? Kdo vybírá dozorčí radu ČD? Podle mne je třeba se obouvat do ministerstva dopravy. Protože:
– ministerstvo dopravy řídí ČD i SŽDC
– ministerstvo dopravy vydává vyhlášky
– ministerstvo dopravy dělá smlouvy s dopravci (i když né všechny smlouvy, ale mělo by jít příkladem krajům)
– ministerstvo dopravy připravuje návrhy zákonů
Ty to zase dojebali
Kdo? Co?
O to přece šlo, rozsekat, rozdělít, rozkouskovat, zneprůhlednit, odradit, zničit a zrušit – třicet let s úžasem pozoruji boj neviditelné ruky trhu s s viditelnou rukou českého živlu… Takhle jsem to asi fakt nechtěl a je nás určitě více.
Ne, Českým drahám šlo o to, aby si slabší povahy (kam počítám i vás) takovýto zkratkovitý dojem z celé věci odnesly…
To je asi stejny jako podivovat se nad tim, proc vyhledavac CSA nenabizi spojeni Ryannairu.
ČSA a Ryanair působí v jednom státem dotovaném dopravním systému?
Promiňte, ale ohánět se dotovaným systémem je nesmysl. Pak by tedy logicky Arriva, LEO i RJ měli nabízet všechny vlaky, kterou jsou v závazcích MD či krajů. A to je samozřejmě nesmysl i s přihlédnutím, že v těch závazcích nejsou jen vlaky, ale i autobusy. Proč by každý dopravce měl mít vlastní takto robustní systém?
V autobusové dopravě to už celkem dlouho funguje tak, že pokud dopravce využívá služeb rezervačního systému AMS BUS, tak ve svém prodejním místě prostě taky prodává jízdenky všech dopravců zapojených do systému, konkurent nekonkurent. Bůhví proč se ale železniční dopravci do toho fungujícího systému nezapojili.
Poposedl jsem si třikrát, ale stále mi nedochází souvislost.
Tohle je logicky dusledek zpusobu, jakym se privatizuji nase zeleznice. CD jsou akciova spolecnost stejne jako ostatni dopravci s nejakym autonomnim rozhodovanim. Cili oni tam ty spoje jinych dopravcu v aplikaci ponechat muzou, ale stejne tak i nemusi, nic je k tomu netlaci. A stat a kraje zprivatizuji nektere vlakove linky a jen cekaji, co se stane. Je jasny, ze pan Vyjadrim-se-ke-vsemu-Jancura by to udelal uplne stejne, jen ted, kdyz je to vyhodny, bude hrat tu svoji dojemnou roli na utlacovaneho maleho dopravce – a dopisovatel tohoto serveru mu to samozrejme bude zrat. Ale chyba neni v ČD ani v… Číst vice »
Zprivatizovali linky? Objednání služby u jiného (vhodnějšího a levnějšího) poskytovatele je „privatizace“?
Vidite, ja zapomel, ze na serveru zdopravy.cz neni mozny napsat nic, aby clovek nebyl okamzite odhalen z toho, ze je tajnym agentem modreho gangu. Sice nechapu, jak se takhle muzou bavit dospely lidi, ale aby me teda zas nekdo netahal za slovo, tak potvrzuji, ze vyrazem „zprivatizovat“ jsem nepresne vyjadril, ze kraj/ministerstvo zadali linku jinemu dopravci, nez ČD.
ale tenhle clanek neni o jancurovi, ale o vztahu ceskych drah k jejich dosavadnim i budoucim zakaznikum…
Ne, to neni, jen rada diskutujicich zde uvadela argument, ze vyhledavace eshopu jinych dopravcu, treba regijetu, tam spoje CD taky neuvadeji, tak jsem to pouzil jako priklad.
Toto protikonkurencni opatreni se mi zda pomerne nestastnym. Doufam, ze si Ceske drahy udelaly dobrou analyzu tohoto kroku, protoze je sice zdanlive logicky, ale vede k tomu, ze se cesta vlakem pro zajemce jevi daleko mene atraktivni nez by mohla byt (drazsi, delsi) a realne hrozi, ze zvoli jiny zpusob dopravy – vlastni vuz, spolujizdu, autobus. CD tak neublizi jen konkurencnimu dopravci, ale i samy sobe.
To není protikonkurenční opatření. ČD pochopitelně nemohou nabízet k prodeji něco, na co nemají smlouvy. Až bude SJT, tak tam ta nabídka bude. Může být i s předstihem jako „připravujeme“, ale to nejdříve musí být jasné od kdy a za kolik.
Co nabízejí ČD k prodeji, zobrazí-li nejkratší vlakové spojení?
Aplikace „Můj vlak“ není primárně vyhledávač spojení, ale e-shop ČD. Zcela neutrální vyhledávač spojení je třeba IDOS.
IDOS je produkt CD, respektive dcerine firmy CHAPS. Puvodne byl i provozovan CD, ale pred vice jak 10 lety byl ciste provoz predan komercnimu provozovateli.
CHAPS nebyl nikdy dceřiná firma ČD. To si asi pletete s DATISem. A vedením CIS JŘ byl CHAPS pověřen v roce 1998 (i na základě toho, že už předtím komerčně provozoval úspěšný vyhledávač spojení), kdy ministerstvo dopravy vypovědělo smlouvu ČSAD ÚAN Praha Florenc a.s.
Však zobrazí nejkratší spojení na které může jízdenku prodat. Je to e-shop, takže to je v pořádku.
naprosto trefné a logické, radši se kvůli zášti zničíme, ale o to asi šlo – vlastní vůz, bus, spolujízda..
Můžete jasně a stručně odpovědět na otázku, proč Regiojet nenabízí spojení Brno Vyškov, po změně jízdních řádů. Také se chce zničit.
1) Existuje jednoduchá implikace – kdo zná aplikace Můj vlak, zná také portál idos (opačná implikace neplatí). 2) Velká část lidí ví (a ti, co vlastní aplikaci Můj vlak, tak o těch nepochybuji), že dojde ke změnám na železnice. A pokud se to náhodou z médií nedoví, na zastávkách, kterých se to týká, se jistě nacházejí informační materiály. 3) Odliv cestujících skutečně nehrozí. Jedině v případě, že jim nový tarif nevyhovoval (což může být u režijkářů či vlastníků IN 50 a výše). Spíše lze očekávat masivní kampaní nárůst cestujících na těchto lokacích. Z toho vyplývá, že se jedná o skutečně… Číst vice »
Udělal jsem si rychlý průzkum mezi pár známými – ani jeden z nich nepoužívá eshop ČD či aplikaci MůjVlak k vyhledávání spojení, a to ani zaměstnanci ČD. Všichni používají IDOS nebo regionální aplikace. Takže je to celé jenom bouře ve sklenici vody.
Takže vyhledávají spojení nejdříve v IDOSu a pak to celé znovu zadají do MůjVlak, aby si na to spojení mohli koupit jízdenku?
A proč by to dělali. Většina si jízdenku kupuje ve stanici nebo ve vlaku.
Ty stokorunové rozdíly v ceně, i kdy kde jak se čeho dočkají včetně návazností a nenávazností, už leckomu za předchozí vyhledání spojení a případný nákup po internetu případně i s reservací místa leckdy za to stojí.
Tak u vás na Zlínsku to tak asi bude, když máte jen papírové jízdenky, ale samy ČD tvrdí, že 25% jízdenek prodají online: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zvysily-pololetni-zisk-o-dve-tretiny-kazdou-ctvrtou-jizdenka-prodaly-online-33284/
A zbývajících 75%?
Dusledkem je pak to, ze zatimco ja si sedim na svem miste s mistenkou z apky zdarma, nademnou planda 70 leta babka a nadava na drzy mlady, co ji nechaj stat.
To je už pak na každém, pokud jedu a vlak je plný, tak místo klidně uvolním starší osobě, i když mám místenku. Ale to už je na každým, jak se zachová.
Ja si ale tu mistenku rezervuju proto, abych sedel, ne proto, abych poustel ty, co si ji nerezervovali, i kdyz meli stejnou moznost.
Jak říkám, to už je každého věc, jak má nastavené myšlení, či hodnoty, já klidně pustím.
👍
Taky vám tolik bude. To je o slušnosti.
Bylo by skvele, kdyby se CD orientovaly vyhradne nebo alespon v mnohem vetsi mire na prodej jizdenek na konkretni spoje a konkretni sedadla, kulturu cestovani by to vyznamnym zpusobem pozvedlo. Osobne by se to ve mne hodne hadalo, zda babku nepustit i kdyz jsem si poridil mistenku a je v zasade jen jeji chyba, ze ona tak neucinila. Nastesti vlakem temer nejezdim, tak takove dilema nemusim resit.
To, naštěstí pro mě (často přijdu na nádraží a jedu prvním, co jede), nejde, jelikož MD nedovoluje povinně místenkové vlaky v ZDO (což by takový vlak byl).
Jet vlakem, dle potřeby, je pro mě docela významná.
Preference místenky a možnost stání se nevylučuje. Dokud jsou ve vlaku volná místa, prodat flexi vázané (třeba i na pokladně expresní rezervaci)
Mít jízdenku na konkrétní sedadla je pěkný opruz. Nemůžete si pak ve vlaku vybrat místo, které se vám zrovna líbí – někdo si rád popovídá se spolucestujícími nebo mu udělá radost, když jsou kolem roztomilé nezbedné dětičky, jiný zase chce mít svůj klid – když chci podřimovat, tak si přisednu do oddílu, kde i ostatní cestující mají podobné zájmy atd. To z rezervačního systému nikdy všechno nevyčtete.
Přesně. Totéž se mi stalo když jsem cestoval se svým 2letým synem. Oba jsme měli zdarma mistenku, on mi nakonec spal v náručí, ale nenávistné pohledy důchodců postávajícich okolo (a cestujících za 25% mé ceny) se nedaly přehlédnout.
Dobře, když má člověk sebou ještě malé dítě, tak to je samozřejmě jiná situace.
Obávám se, že to už je jen výmluva s dítětem. Ověřit to nelze.
Ano, v IDOSu si najdou spojení a na webu či aplikaci příslušného dopravce (kterým nemusí být ČD) si koupí jízdenku.
Zajímavé, to by mě v případě spojení vlaky ČD nenapadlo. Ve svém okolí jsem IDOS úspěšně vymýtil -> vyhledání spojení i nákup pouze v MůjVlak.
No ja kdyz chci ject z Cercan do Libne, hledam v idosu, protoze nejrychlejsi je prestoupit v Hostivari na Arrivu, kterou mi ale Mujvlak nenajde. Takze si vyberu spojeni na idosu, listek do Hostivare v mujvlaku a zbytek na litacku. Opravdu to funguje.
A proč si v Mémvlaku nekoupíte lístek jen do Kolovrat, pokud na Prahu máte lítačku?
Ono strasne zalezi, kde zijete a kam jezdite, je celkem bezne, ze na trase muze byt vyhodnejsi nebo dokonce nutne vyuzit vice druhu dopravy a v takovem pripade je lepsi sahnout po nejakem univerzalnejsim vyhledavaci nez po eshopu konkretniho dopravce.
To je ale váš problém že si dobrovolně snizujete počet možností jak dojet do cíle taky existují třeba busy.
Jízdenky je možné koupit přímo v IDOS, jenom je to trochu méně komfortní (můj subjektivní pocit)
Jak kdy jaké a na co …
ČD a RJ určitě, ostatní nemám vyzkoušeno.
Přímo v IDOSu? Mě to jenom přesměrovává na web dopravce.
on je problím kliknout v Idosu na to tlačítko koupilt co je v v Idosu???
Ano nejdříve se podívám kdo jede a pak si na jeho stránkách koupím jízdenku. Vy to snad děláte obráceně?
Je to prosté. V IDOSu zjistím co jede, buď jdu na vlak (můžu si koupit jízdenku přes eshop dopravce nebo u pokladny) nebo jdu na autobus (jízdenku koupím u řidiče).
Takový test jsem si dělal taky a většina lidí překvapivě používá IDOS. Tam, kde mi neplatí
výborná aplikace PID Lítačka preferuji „Jízdní řády“ od seznamu (bývalý Pubtran) na hledání spojů a „Můj Vlak“ na zpoždění / jízdenky ČD.
V aplikaci Jízdní řády jdou zadat i adresy a ukazuje se tam mapa s trasou včetně pěší docházky na konkrétní nástupiště.
eshop ČD používám a velmi rád. Občas mě stojí cesta do Prahy jen 40 procent oproti nádražní pokladně.
Pane Sůra oháníte se tady závazkem. Proč nenalezne web Regiojetu 19.12.2019 z Brna do Vyškova jiné spoje než Regiojet. To je totožný, jako ve vašem tendenčním článku. Vaše výmluvy jsou dětské. Jste vůbec profesionál? Podle reakcí zde, moc ne. Tohle chování měli naše 2 děti, když jim bylo 8. Ještě jsem si všimla, že vám vadí, když vás kritizuje někdo a je anonym. Tedy já se podepíšu Markéta Hrubešová Zlín. Kdybych takto řídila autobus, tak mě dávno vyhodí z DP. Zamyslete se nad tím. Odpovídat nemusíte, obávám se dalšího vymlouvání. Víte jak se pozná chlap. Že se k tomu postaví… Číst vice »
I kdyz nekdo neni anonym. A na facebooku blokuje. Nejdriv se tedy arogantne snazi ukazat, ze ma pravdu a pak blokace. Beru tyhle clanky s rezervou. I po vcerejsi zousenosti, kdyz popsal zajizdeni idsjmk do Rakouska na krajsky tarif jako velkou novinku a ono to pritom funguje dlouha leta na nekolika linkach.
Zkuste si přečíst text, než začnete útočit, o čem je.
Smyslem aplikaci dopravců ( tedy mj. “Můj vlak”) je nejenom vyhledat spojení. Upřímně nechápu jak by to podle vašeho pohledu mělo vypadat – vyhledat spoj i konkurence a v dalším kroku napsat ‘ lístky zakoupíte v aplikaci jiného dopravce, stáhnete ji zde’ nebo jaká je vaše vize ?
Srovnání s německými DB rozhodne není na místě jelikož tam jsou jízdenky vzájemně uznávany.
Ano, přesně tak. „Z A do B vám umíme pomoci, dál je to jiný dopravce“.
Tohle pasivně agresivní chování ČD je poměrně na hraně a místy i za ní…
Nezlote se, ale umíte pochopit, že musí mít na prodej jízdenek jiného dopravce smlouvu. A to je záležitost dvou stran. Nebo mi chcete říci, že tomu tak není. Umíte si představit, že Regiojet začne prodávat jízdenky ČD. Jen tady kopete do ČD. Už mi to přijde jako nemoc. Je to aplikace ČD, takže si může dělat s ní co chce.
Text není o tom, že chybí prodej. Text je o tom, co vyhledávač ukáže.
Problém je, neodpovídám vám. Že já článek zhovadilost, je fakt. A žvaněním a obhajovaním, to nezměníte. Kdyby jste byl kus chlapa, řeknete ok, jsem pitomec, napsal jsem nesmysl. Místo toho to tady obhajujete, i když vidíte, jak s vámi zjevně moc lidí nesouhlasí. Chce to sebereflexi.
Řídím se rád vlastním úsudkem, nikoliv většinovým názorem (zejména pak anonymních trollů v diskuzích).
Ano to vidíme. Jste jak děcko, kterému rozbili děti bábovku na pískovišti. Přeberte si to, jak chcete.
Co očekáváte, že z vyhledávače spojeného s e-shopem jednoho dopravce nebo z vyhledávače integrovaného dopravního systému vypadne? Vyhledávač PID vás někdy pošle na vyhlídkovou cestu středočeským krajem, protože dálkové a dosud neintegrované spoje „nezná“, ale je to za tarif PID.
Ty vyhledávače spojení a e-shopy na jízdenky by bylo takové zajímavé téma pro nejeden článek, a on z toho vypadne takový „text“.
Bavme se o spojení napříč Prahou, kde DPP působí a podle logik zdejších uživatelů je to konkurence ČD. Takže pokud si dám relaci Smíchovské nádraží – Hlavní nádraží, najde mi to nejrychlejší vlak.
Vyhledávač ukáže to, co se nabízí k prodeji, což je v pořádku, protože tak fungují všechny e-shopy. Takže se v podstatě celou dobu debata točí právě kolem toho, že není prodej…
Je to aplikace ČD, to máte pravdu. ČD si s ní můžou dělat, co chtějí, to máte také pravdu. Ale cestující veřejnost jejich počínání, které jde proti smyslu lákání cestujích k přepravě po železnici, může kritizovat.
A ano, umím si představit, že Regiojet nebo Arriva nebo GW Train prodávají jízdenky ČD a naopak. Proč ne? Vždyť by to mohlo být vzájemně výhodné.
To ano to může být vzájemně výhodné. Ale není to. Navíc si uvědomte, že ti ostatní budou vždy platit tomu většímu. Protože ČD prodají za den násobný počet jízdenek. Určitě bylo by to super, ale dokud se budou vzájemně okopávat, tak nikdy.
Proč myslíte, že chybí ve výčtu Rakousko?
No protože se nehodí do krámu. Aplikace OeBB neukáže jiné spoje než OeBB. WestBahn nenabízí.
Co hůř, evidentně nezná firmy OeBB INFRA a DB Netz.
Tak jsem si na webu RegiJetu zkoušel najít spojení vlakem z Prahy do Olomouce a nabízí to pouze spoje dopravce RegioJet. Spoje dopravce LEO, ARRIVA, nebo ČD tam nevidím. To je ale lumpárna. Jak je možné, že nenabízí i tyto spoje ?
Píše vám majitel restaurace do menu i nabídku konkurence? 🙂 Nějak nechápu, proč tento článek vznikl.
Já myslím, že se tahle situace ve výsledku obrátí proti ČD, protože cestující přestanou jejich aplikaci používat. Přejdou na IDOS kde se dá jízdenka též koupit. Jenom s tím rozdílem, že IDOS z ní dostane provizi
Já nevím, proč používat aplikaci Můj Vlak, když si můžu spojení vyhledat a následně koupit jízdenku v aplikaci IDOS, která vyhledává napříč všemi dopravci.
IDOS i eShop CD je produktem stejne firmy, ktera je soucasti skupiny CD. Takze … .
Chtěl jsem reagovat na příspěvek „Pane Sůra, lžete …“, už jsem ho ale nenašel, snad byl (a to poprávu) odstraněn. Mně se ve vyhledávači na e-shopu na první pokus při zadání 18.12. mimo panem Sůrou uvedených spojení objevilo též spojení osobními vlaky s přestupem ve Mladé Boleslavi, ignorancí osobního vlaku Arrivy z Turnova/čekáním v Turnově na rychlík Českých drah, a to za příjemných 105 Kč, i dražší, delší, souvislejší a celkově rychlejší spojení s přestupy v Chlumci nad Cidlinou a Staré Pace. Samozřejmě to neznamená, že by pan Sůra lhal, nemuselo mu to tyto výsledky ukázat, hledal to dříve než… Číst vice »
Trvám na tom že p.Sůra v tomto případě lže. Jelikož napsal: Proto ČD cestujícím nabídnou raději spojení přes Děčín (4 hodin a 2 minuty za 218 Kč) nebo přes Pardubice (4 hodiny a 12 minut, 298 Kč).
A jistě p.Sůra ví že na trati 070 jezdí ČD z Masaryčky
PS: Je to napsáno tak že jiné spojení než přes Děčín nebo Pardubice není.
Já to pochopil tak, že při zadání vyhledání spojení resp. předstíraného zájmu o nákup jízdenky se mu nic lepšího neukázalo. Což je možné, souvisí to s problematikou vyhledávacích algoritmů, stačí, aby přednostně vyhledávalo spojení s méně přestupy … kolikrát i v případě nesouvisejícím s růzností dopravců to nejlepší spojení, o kterém mám tušení, vyhledá až poté, co zadám např. „přes“, nebo u IDOSu změním parametry vyhledávání. (A divím se Vám, že tento dle Vás zcela lživý a tendenční web vůbec ještě sledujete. Tak se snad buď smiřte s tím, že trochu nepřesný a tendenční a bulvární je, a upozorňujte na… Číst vice »
Jelikož p. Sůra je novinář přes dopravu tak ví že ČD směr Turnov jezdí z Prahy Masarykovo nádraží. Nikoliv třeba za Smichova. A těchto přešlapů vůči ČD má dost. Jako novinář má být objektivní a nezaujatý což v případě ČD není.
Ve vyhledávači regiojetu také nenajdu spojení z Brna hl. nadraží do Třince i když tam RJ začne jezdit v zavazku.
Pokud zadám Praha hl.n.-Liberec v 9:25, pak první čtyři nalezená spojení jsou opravdu přes Pardubice nebo Děčín. IDOS a jeho klony z nějakých důvodů nedělají pěší přesun na začátku a konci trasy, takže z hlavního na Masaryčku to posílá vlakem přes Libeň a osobák v 9:46 se už takto nestihne.
Tam je možná potřeba si pohrát v nastavení s počtem přestupů a max. délkou přesunu + přesunu pomocí MHD. Ale nevím, nezkoušel jsem to, mám teď bohužel jiné starosti.
Ja bych mel napad, at jizdenky a spojeni dela nekdo jiny, a dopravce at jen provozuje spoje… muzou se tak zintegrovat do jednoho systemu jak vlaky ruznych dopravcu, tak i autobusy…
SJT.
Stavba systému 109 000 000 Kč. Pět let provozování 145 000 000 Kč.
Opravdu mi ještě chce někdo tvrdit, že liberalizace železnice přinese zlevnění pro státní kasu?
Ono nejde o zlevnění ale hlavně o tu liberalizaci, ať to stojí co to stojí. Daně to zajistí
Presne at to stoji co to stoji. Vic reditelu, vic teplych fleku kam umistit zname a samozrejme vicenasobne reseni tehoz znamena vic zakazek a moznost nekde neco odklonit … .
A na vyhledám si na stránkách Regiojetu spoj Pardubice – Železná Ruda-Alžbětín? Ne tak pak nevím o čem vlastně článek je. Celé dohle železniční divadlo je pr.ser. Když na tratě vstupovali jiní dopravci tak to bylo za účelem výběru. Pojedu u Prahy do Olomouce a mohl jsem si vybrat a bylo to i fajn i když jsem příznivcem ČD. Ale moc nechápu smysl lezení dopravců na tratě kde budou jezdit jen oni sami ten účel výběru odpadá a akorát to roze.sere přestupy. Soukromí dopravci měli jezdit na regionálních a rychlíkových tratích až od té doby co bude jednotný tarif. Všichni… Číst vice »
Zajímavé. Mě by ani nenapadlo hledat, jestli eshop ČD nabídne spoj jiného dopravce a tady je to vylíčeno jako docela šokující zjištění.
A co teprve spojení z OL do VY. Web Regiojetu mi nabízí jen spojení s přestupem v Brně a zcela ignoruje přímé vlaky ČD.
Co je na tom divného, pekař Franta taky nenabízí housky od pekaře Pepy a obráceně. A jinak Vážení cestující a potažmo voliči, zeptejte se na ministerstvu, poslanců, na krajích apod. proč svými nápady ženou relativně fungující systém postupně do háje. Proč stát svému dítěti – státnímu dopravci / nepíšu národnímu, to už je i paštikář /stále háže ne klacky, ale přímo pražce po nohy. Takže normální občan, kterej z těch nesmyslů nemá nic spíše je to k nas…í, tak by jim to měl o volbách minimálně spočítat. No jo, jenže kobliha i když naplněná falešnou marmeládou udělá ze stádem své.… Číst vice »
Nikdy jste se neslyšel, že by hospodský jel koupit sud piva do konkurenční hospody, aby měl co točit, protože mu nedovezli zboží?
Ne neslyšel ani nezažil. Ale zažil jsem, že když jsme pivo vypili, tak hospodský udělal promo cenu na kvit a vino.
Jenže pokud jede do ty jiný hospody, to pivo musí ZAPLATIT.. Jestli víte co to znamená.
Však to dotyčný píše, že jel to pivo koupit. Slovo koupit znamená obdržet nějaký produkt a zaplatit za něj prodejci.
Jestli mi nevěříte, podívejte se do Slovníku spisovné češtiny.
Ano, proto nejdříve o to musí dopravci požádat a zaplatit. Nebo rohlík v obchodě taky sníte ještě před pokladnou. Místo slovníku, použijete selský rozum.
Učinili tak dopravci požádali ČD? Zjevně o tom nic nevíte.
GWTR a ČD měly dohodu o vzájemném prodeji jízdenek, a to až do chvíle, než ji ČD vypověděly.
A víte proč? Nebo jste si to někde přečetl. Smlouvy se i vypovídají, pokud začnou být pro jednu ze stran nevýhodné. Opět je to selském rozumu.
I malost a omezenost může být důvodem výpovědi.
I omezenost sebereflexe může být omezenost … a.
Jste úžasně nafoukaný. Doma bych vás nikdy nechtěla. Já mám po svém boku chlapa, který je opravdu chlap. A umí přiznat chybu.
Já bych vás taky po boku nechtěl 😀
Já vás taky ne. Mám totiž skvělého manžela a hlavně, je to pořádný chlap, ne ufňukánek jako vy.
No ale podle místní logiky pokud je to největší hospoda ve městě tak by ho měl ostatním dát zadarmo nebo za to za co chtějí oni.
Hospoda působí v síťovém odvětví?
Já mám pocit, že za železniční dopravu PLATÍ všichni ročně z daní desítky miliard. A pokud někdo nechce fungovat jako součást systému, nemá v něm co dělat.
Jste demagog. Takto svět podnikání nefunguje. Za chvíli přijdete s tím, že největší dopravce je povinen zajistit dopravu za jiného, jen proto, že je největší. Boha jeho.
Je to jako by třeba DP v Praze měl zajistit spoje za já nevím kterého místního malého dopravce. Protože třeba nemá řidiče. ČD tu mají být proto, aby když někdo vypadne, tak to zlepšili. Jen proto, že je placen z daní. Což ovšem není a i u ČD oni dostávají peníze za dopravu. Je to akciová společnost ve vlastnictví státu.
Arriva a Regiojet budou po 15.12. taky tedy placeni z daní.
To není. Tam to dělají dobrovolně, protože jim jde o to přilákat co nejvíce lidé do veřejné dopravy. A ČD za to nic neplatí. Někde pochopili, že největší konkurencí dopravce není jiný dopravce, ale auto. Někde stále trpí žloutenkou.
Na trase Praha – Liberec konkuruje určitě dopravce Flixbus.. Neočekávám, že železniční dopravci budou nabízet jeho spojení a jízdenky
Ano, ale prodává ho jako pivo, které koupil on, nenabízí pivo ve vedlejší hospodě.
Pokud například chcete dnes odjet po deváté hodině vlakem z Prahy do Liberce, vyhledávač ČD vám najde spojení dvou rychlíků přes Turnov s dobou jízdy 2 hodiny a 36 minut za 119 korun. Po 15. prosinci ale bude rychlík z Prahy do Turnova obsluhovat Arriva a ta pro České dráhy neexistuje. Proto ČD cestujícím nabídnou raději spojení přes Děčín (4 hodin a 2 minuty za 218 Kč) nebo přes Pardubice (4 hodiny a 12 minut, 298 Kč). Pane Sůro lžete! ČD nabídnou i jízdenku osobáky přes MB za 105 Kč čas jízdy 4h10min odjezd v 9h46min a je to po… Číst vice »
Jízda do Liberce osobáky už za 4.10, to je teda výhra. No některým, kteří nevědí, že se ve vlaku platí jízdné, ani nic jiného nezbyde.
Můj vlak NENÍ vyhledávač spojení. Můj vlak je e-shop. Máte to zřetelně uvedeno v zápatí toho webu.
Má-li to umět i jiné dopravce, bude to muset nejspíš někdo naprogramovat. Neplyne-li z toho pro akciovou společnost ČD žádný zisk, rád bych viděl ekonomické zdůvodnění takové aktivity.
A pro ty, co tu argumentují DB apod.: máte k dispozici vyhledávač správce české železnice NAJDI SPOJ (https://najdispoj.szdc.cz/).
áá žluté PR nabývá na síle….
co je na tom divného?? těžko můžou nabízet spojení, které nemohoou garantovat a ani na něj prodat doklad
Jančura nebo Leo nabízí na svém webu spoje a jízdenky ČD? nebo alespoň mezi sebou navzájem, popř. na Arrivu?? Jančurův web mi taky nabídl výrazně delší a dražší spojení Praha-Brno přes Olomouc, místo spoje ČD, když jeho spoje byly vyprodané
kdo chce všeobímající vyhledávač, od toho je tu dnes již komerční, Idos, eshop ČD a Můjvlak je tu pro spoje ČD nic divného
Hlavně je to hezká ukázka toho, že pro ČD jsou cestující hovno.
Člověku, který tam doteď jezdil s ČD a kupoval si lístek přes MůjVlak, nedají ani základní informaci, že se situace změnila…
Co dělá a nedělá Jančura je v tom naprosto irelevantní.
Proč by měly?
No právě. To je to, na dráze je cestující pořád jen substrát a ne zákazník co tam všechny živí.
Tak proč se o zákazníka nějak starat, ať se postará sám.
Pochopíte, že to někdo musí platit. Tohle není charita. Navíc ty informace musíte dostat. Nebo mají ČD projet stránky dopravců a vyhledat si jejich jízdní řád? Tuhle hloupost snadno nejde myslet vážně.
😀 Zrovna ČD měly strojově čitelné jízdní řády všech dopravců o měsíc dříve ve svém vyhledávači, než ty data mohli stáhnout z registru ostatní dopravci.
Ano, ale musí za službu zaplatit. Je to způsob reklamy. Nebo jste viděl, že by třeba zde byli reklamy zdarma? Nebo na letáku z Tesco, je zboží Kauflandu. Ne není. Článek je nesmyslný.
Kolik platí ČD dopravnímu podniku za dpp.cz/idos?
Vy jste zase nějakej vychytralej výhybkář, kterej si myslí, že to ČD všem natře a bude zase jedna velká ukaboněná dráha. Nebude, a díky těmhle chybám bude ten proces o to rychlejší…
Tohle je hezký příklad, o kterém jsem ani nevěděl:)
Tak tohle asi nebude ten správný případ… On totiž dpp.cz/idos dělá Chaps, který patří do skupiny ČD a jedná se o partnerský program ČD, idnes.cz, dopravních podniků Prahy a Brna. 😉
Dělal to Chaps i v době, kdy nepatřil pod ČD. Tak co tam máte dál?
Což nic nemění na tom, že se jedná o partnerský program těchto firem, tedy o vzájemnou spolupráci.
Hodnocení osob si nechte pro kamarády. Článek je prostě s odpuštěním vite co.
Pokud chcete vědět, kolik za to platí, tak si to zjistěte.
S hodnocením lidí jste tu začala vy, madam. Jinak jsem se ptal v DPP, neplatí za to nic.
Naopak, DPP platí Chapsu, tedy ČD, za provoz lokální mutace IDOSu. A to ne úplně málo.
že to ČD všem natře si nikdo nemyslí, spíš nechápeme, proč by měl podnikatelský subjekt dělat svým produktem reklamu někomu jinému, ohledně DPP, pravděpodobně to dostal za úkol
Protože si vhodným doplněním služeb jiného dopravce může přilákat další zákazníky. Typická ukázka je Praha – Český Krumlov. Myslíte, že Japonec pojede do Krumlova vlakem, když mu ČD najde jedno spojení denně, ačkoliv s přestupem je x spojení denně? Proč myslíte, že jsou tak plné autobusy do Krumlova? Japonci raději cestují autobusem, že?
To je pravda, ale nese to riziko. Někdo si koupí jízdenku a pak bude platit znovu, protože pojede omylem vlakem jiného dopravce, nebo spojení s druhým dopravcem neklapne, nebo se bude cítit poškozen nějaký třetí dopravce. O čem píšete, je typická ukázka potřebnosti SJT. K nám teď bude Arriva jezdit rychlíky a České dráhy osobní vlaky, každý si nabízí a prodává to své. Nadto tam platí jízdenky PID a vyhledávače PID a DPP nabízejí integrované vlaky a autobusy všech dopravců.
Ale ukazuje pouze vlaky integrované v PID. Znamená to tedy že by Můj Vlak měl ekvivaletně ukazovat pouze vlaky jiných dopravců než ČD kde platí tarif ČD? (Když tedy pomineme nuanci mezi DPP a PID, kterou ale většina lidí nechápe, aneb zeptejte se libovolného cestujícího jestli zná aspoň jednoho autobusové dopravce v PID kromě DPP.) Jo, až se v rámci SJT vyřeší takový věci jako rozúčtování / provize tak tyhle věci bude na místě kritizovat, ale do tý doby je tohle naprosto logický chování. Bohužel.
třeba proto, aby neodnaučily potencionálního zákazníka používat svůj web?
jsem-li skalním příznivcem ČD, neodradí mne to…
jsem-li zákazníkem. který potřebuje dosáhnout cíle co nejrychleji, spojení si (např. na IDOSu) najdu – ale už se nebudu vracet na Můj vlak…
Snaha aby zákazníci nepřecházeli na konkurenční vyhledávače není dostatečným důvodem?
Což by dávalo smysl kdyby se ČD živily primárně provozováním vyhledávače.
ČD by měly mít zájem na maximalizaci vybraných tržeb. Tedy i od cestujících, kteří s ČD jedou pouze část trasy a někde přestupují na vlak jiného dopravce.
Proto si myslím, že aplikace Můj vlak by měla ukazovat všechno. Čistě z výše popsaného komerčního důvodu.
Nemyslím si, že ČD jakkoliv prodělají tím, že nebudou nabízet spojení všech dopravců (pak už rovnou se můžeme ptát, proč tam rovnou nezahrnout i autobusy, když to chceme tak komplexní). Ti cestující stejně tu část trasy s ČD pojedou, jen si to spojení najdou jinde. Můžou ztratit akorát prestiž aplikace, nicméně tato aplikace si nikdy nedávala za cíl zobrazování maximálního počtu různých spojení, ale jednalo se vždy o vlaky ČD (případně možná nějaké spolupracující dopravce, ale to nevím, nechci kecat).
ČD prodělají. Cestující, který o jiných dopravcích nemá ani ponětí, zanevře na vlak a veřejnou dopravu zcela a pojede autem.
Modří ultras a gumokolová lobby jsou vlastně na jedné lodi.
Hmm… to si nemyslím. Pokud někdo má aplikaci Můj vlak, pochybuji, že by byl natolik negramotný a nedokázal si patřičné informace zjistit jinde a rovnou sedl do auta.
Určitě, každý sebou přece nosí KJŘ jako základ gramotnosti…
Proč by si měl někdo nosit KJŘ? Tuto poznámku mi fakt vysvětlete, co tím chcete říct…
Jo kdyby to zapomněl idos, tak to už by bylo vážné a věřím, že mnoho lidí by si myslelo, že takové spojení skutečně neexistuje 🙂
Autobusy tam jsou! IC Bus provozovaný Deutsche Bahn tam je!
Super, ale tak ještě milion dalších linek a už je skutečně nesmysl „vymazávat“ jiné dopravce 🙂
A aplikace LE to bude umět taky? Část trasy LE a část ČD?
Uvidíme jak si web Leo poradí se spojením Letohrad – Praha.
Jednoduše. Nabídnou spojení jejich vlakem z Letohradu do Ústí nad Orlicí a pak přestup na jejich vlak LEO dál. LEO bude od nového GVD zastavovat všechny jeho vlaky v trase Ostrava – Praha také v Ústí nad Orlicí. A také budou mít jednou denně přímé spojení Praha – Lichkov a zpět.
Moment, tady něco nesedí: osobní vlaky Leo Express Tenders z Letohradu do Ústí n.O. přijíždějí zpravidla v 18.minutu, dálkové vlaky LE z Ústí n.O. do Prahy odjíždějí v 05.minutu. Čili na přestup chybí 13 minut + čas na změnu nástupiště ! Tohle je silně trapné, těžko lze pochopit, že si Leo nezajistil návaznosti mezi vlastními spoji.
Uvidíme jak si web Regiojetu poradí se spojením Boletice nad Labem – Olomouc
Z ústí nad Labem Střekov do Praha hlavní.n. přesun pěšky 😉
Ano ČD si může dělat co chce, ale je promarněnou šancí svou pozici nevyužít. Chodit přes jejich aplikaci nakupovat jízdenky jiných dopravců je šance pro to z toho něco mít, k tomu navíc inzerci a nahrazení IDOS. Mají kvalitní aplikaci a slušnou síťovost a přece jen nějaké jméno, že jsou všude. Škoda to nevyužít. Na Leo Express asi jen tak někdo nepůjde, aby si našel spojení z Králík do Nové Role. Spíš je to od ČD krátkozraké. Ale je to přesně to, co jsme od liberalizace očekávali. Divoké hrabání si na svém písečku podpořené neschopností politiků státních i lokálních. Každý,… Číst vice »
*SJT nevyřeší vůbec nic, dokud nebude platit i na autobusy a MHD*
Na SJT eshopu půjde koupit i vlak + IDS, cože vyřeší většinu návazností.
Jenže ČD nemohou prodávat cizí jízdenky jen tak. Na to musí být smlouva a pokud druhý dopravce bude mít místenkové vlaky (nemusí být povinně), tak musí být přístup do jejich rezervačního systému, aby nedocházelo k duplicitnímu prodeji místa. Nejde to udělat „načerno“.
To SJT vše má dávno vyřešené, smluvně i technickým návrhem – součástí přístupu do systému SJT je, že dopravce poskytuje místenkové API a SJT následně poskytuje přístup všem dopravcům začleněným do SJT. Tržby, provize, vratky, kompenzace pak vše administruje centrálně Cendis.
Ano, tak by to mělo vypadat.
Zatím to není v provozu, tudíž je to bezpředmětné.
Není to sice v provozu, ale ten popis naznačuje, že to není tak jednoduché, jak si zde někteří diskutující představují.
Nevím jaký vyhledávač pan Sůra myslí, jestli e-shop, nebo něco jiného? Pokud e-shop, tak to je stejné jako aplikace Můj vlak… nejedná se o vyhledávač spojení, ale o prodejní portál s možností vyhledávání, proto nabízí jen kombinace, na které lze v současné době jízdenku prodat. Stejně jako cestovka neuvádí zájezdy do destinací, kam nejezdí a nedokáže je tedy zákazníkovi nabídnout, natož prodat. Nakonec žádný e-shop, i když má možnost vyhledávání, tak nenabídne zboží, které tam nelze objednat. To je zcela v pořádku.
E-shop CD ponuka cely rad spojeni na ktore listok predat nevie (najma do zahranicia).
Nějaký příklad ? Nevím, nezkoušel jsem vše, ale zatím jsem na nic takového nenarazil.
Schválně jsem zkusil destinaci o které vím, že tam prodat nelze a napsalo mi to, že „spojení nelze vyhledat“ a mám zadat jiné parametry.
Musite neco opravdu obskurniho. Treba z Varsavy do Prahy.
To jde koupit jen v kombinaci s lístek ve směru Praha->Varšava.
Opravdu? Myslím že ne. Zkuste v e-shopu ČD najít spojení do nějaké díry v Německu, která není na seznamu větších NRT stanic a tudíž tam nelze vydat mezinárodní jízdenku (např. Singlis). Formulář vás nechá tuto stanic vyplnit, zná ji.
Ale pak se dozvíte „Pro tuto relaci nelze jízdenku vydat.“ Výsledek hledání se vůbec neukáže.
Naopak je poměrně paradoxní, že umí prodat jízdenky do zahrančí a do ČR ne.
Inu nabízí to, co nasmlouvané mají.
Nabízí vám cestovka u zájezdu do Řecka letenku přes USA?
Mno…Regiojet při spojení Liberec-Berlín taky najde spojení přes Prahu.
Pochopitelně, že ne, protože nabídnou nejkratší možnost jakou mají ve své nabídce.
Takové blbé srovnání bych od Vás nečekal.
Budete chtít letět na Kos na který budou létat z česka dva smyšlení dopravci. Jeden poletí přímo, druhý udělá mezipřistání Krétě. Cestovka má nasmlouvané cesty s druhým dopravcem, protože ten první měl už vyprodáno. Cestovka vám samozřejmě nabídne jen cesty přes Krétu, protože u ní není možné koupit let přímo na Kos.
Myslím že tohle je lepší srovnání.
Jednoduše jde o to jak mají postavené smlouvy. Pokud mezi sebou žádné nemají nemají povinost je ukazovat.
Pane Sůro, takový argumentační faul bych od vás opravdu nečekal. Mimochodem, i z Vídně na Tenerife se dají koupit letenky přes Londýn, protože prostě občas vyjdou levněji. Celkově ten článek vyzněl tak tendenčně, až to bolí. Škoda…
To ale není tento případ: delší cesta + vyšší cena.
No takový jsem napsal o kousek výše a vůbec jste na to nic neřekl.
Pro příklad vyhledávání jiných dopravců nemusíme chodit do Německa či Švýcarska. Vyhledávač na webu DP hl. m. Prahy vyhledá autobusy DP, tramvaje DP, autobusy jiných dopravců jezdících v PID a najde i vlaky ČD, pokud jedou po stejné trase. Jde to, když se chce. Ale ČD holt zastává myšlenku, že cestující musí být po zásluze potrestán, mj. za to, že si objednavatel dovolil vybrat jiného dopravce.
Jenže vlaky jsou zapojeny v PID, tudíž by byla blbost aby je daný vyhledávač nenašel, když tam platí jízdenka. Zde jste se trochu netrefil.
ČD na svém webu schovává i vlaky jiných dopravců integrované v PID. Hmm.
Hrej si, tu máš kohouta
Nepíšu o webu Ropidu, který organizuje PID, ale o webu DPP, tedy jednoho z mnoha dopravců v hlavním městě. Zkuste si to přečíst znovu.
Eshop ČD Vám jízdenku dle tarifu PID neprodá, tak by bylo hloupé nabízet spojení na které nelze jízdenku zakoupit.
Mně se to nelíbí, ale pro zakoupené jízdenky dle tarifu PID je třeba použít příslušný „kanál“ prodávající PID. Podobně jízdenky s tarifem IDS JMK na eshopu ČD nekoupíte …
Eshop ČD neprodá víc věcí. Není to tak dlouho, kdy se ČD chlubily, že Můj vlak najde nejvýhodnější jízdenku a složí jí z různých nabídek. Proto mi nabízel jízdenku Praha – Vídeň a zpět ta bezmála 1800 Kč. Přitom jízdenky Praha – Brno a Brno – Vídeň a zpět se stejnou rezervací ve stejných vlacích vyšly o víc než třetinu levněji. Osobně si myslím, že dopravce má nabízet nejvýhodnější spojení a nejvýhodnější cenu i kdyby mi měl prodat jízdenku PID. Alespoň v případě objednávané dopravy by to tak být mělo. Ale když to po dopravcích nikdo nechce, je to problém.… Číst vice »
A tam se dají koupit jízdenky? Nebo je to jen vyhledávač spojení?
A tento dopravce hraje v hlavním městě podobnou roli jako ČD na železnici…
Najděte deset rozdílů…
Jestli stačí jeden, tak DPP nemá vlastní tarif pro veřejnou dopravu.
IDOS umí všechny autobusy, vlaky i MHD.
Pochopitelně, protože to je čistě vyhledávač placený z reklamy třetích stran. Jízdenky na vyhledané kombinace spojů neprodává, dané spoje neprovozuje…
Minimálně na spoje ČD ale jízdenku prodá.
A teď jsem se na to ještě podíval podrobněji, tak to dokáže prodat i kombinaci ČD, RJ, Leo.
Správně, vtip je v tom, že umožní prodat jen to, na co mají smlouvu.
Na druhou stranu, pořád ještě má nezanedbatelné množství lidí nějakou IN kartu (i 100) a tohle je jediný rozumný způsob, jak si zjistit, jestli se dá vůbec do jejich cíle nějak dostat JEN s ČD – tedy aby jim platila aplikace po celé cestě. Neříkám, že to bude stovkařům nutně stát za ty zajížďky a delší cestovní doby, ale minimálně vědět, na čem jsem, není úplně k zahození.
I idos umí filtrovat dopravce, že vám vyhledá jen toho kterého si zatrhnete. Lidi hlavně musí číst a informovat se.
Na druhou stranu není problém v nastavení jejich vyhledávače např.udělat zatržítko „jen vlaky ČD“ a pak by věděli zcela jasně, kde s In či bez ní. Ale vyhodit všechno pryč není správné.
Takže s IN50 pojedu přes Pardubice 2x delší dobu a o 20 až 50 Kč dráž než se soukromníkem. A tohle všecko jenom proto, abych využil slevu 50 %, kterou mám na kartě ještě 2 až 3 měsíce. A to se, Horste, vyplatí!
Můžete jet i osobákem ČD. 🙂
Ano jistě. 4 hodiny v 810 nebo něčem podobném. To už raději Karosa se 30 léty služby, která to zvládne za +- hodinu.
Já vám to nedoporučuju, ale včera úmysl jezdit s IN100 osobáky ČD odhalil nějaký dobrák na káčku. 🙂
A mě se to líbí, že vidí na čem jsou. Další nákup aplikace si rozmyslí a až uvidí cenu za jízdenku, kterou musí platit, rozmyslí si i cestu VHD
Zajmem CD by melo byt prodavat vsechny typy jizdenek vsech zeleznicnich dopravcu a podle toho doplnit svuj vyhledavac o tyto spoje. Preci z toho muzou profitovat vsichni dopravci a mit provizni system nez mast cestujici a uvadet je v omyl nesmyslnymi cestami a za mnohonasobne vyssi cenu. Bude se CD AKTIVNE podilet na statnim tarifu nebo jen oddalovat platnost v ramci neprospechu cestujicich?
Což o to, zájem by byl, jenže se to musí doprogramovat a otestovat, což stojí u tak rozsáhlého systému nějaké peníze a čas. Navíc nikdo nebude prodávat cizí zboží zdarma, ale bude z toho chtít i nějaký zisk, nebo minimálně zaplatit náklady. A to je ten problém…
Ne, problém je že někdo potřebuje kalit vodu.
Pokud toto ČD připravují, tak mají dost mizernou komunikaci s veřejností
Jinak se divím, že nikdo neonanuje, jak špatné jsou německé varianty IN karet. No jo, to by místní „liberální“ nesměli koukat jen do monitoru.
I kdyby nakrásně alternativní dopravci chtěli postavit vyhledávač pro celé české kolejiště tak, na rozdíl od ČD, by to mohli začít chystat až VČERA ODPOLEDNE 28.11., protože až tehdy SŽDC skrze ČD vlastněný Chaps zveřejnila na CIS JŘ datové soubory pro grafikon 2020.
Teď je otázka, proč by ho stavěli, když je tady:
a) CIS JŘ, provozovaný CHAPSem, do kterého mají ze zákona povinnost nahrát data (i o komerčních linkách).
b) nadstavby nad těmito daty v podobě IDOSu a Jízdních řádů na Seznamu.
Pokud by chtěla např. Arriva či jiný alternativní dopravce prodávat lístky po celém Česku s tarifem SJT, musí umět najít spojení. Tedy musí mít vlastní vyhledávač. Data v CIS JŘ jsou chabě použitelné, protože neobsahují výlukym neobsahuje u vlaků km. vzdálenosti (ani stavební, ani tarifní) a změny se objevují později – u autobusů klidně o 5 dní později, než si je načte Chaps do IDOSu. Vlaky teď cca. měsíc rozdíl proti IDOSu.
Protože návštěvník jejich aplikace/webu = ten komu lze podstrčit inzerci (proč píše iDnes a Novinky o té samé vraždě?, nestačí ČTK?)
Proč tedy ani Arriva nenabídne spojení Praha-Liberec? Také se jedná o zavazkovou dopravu? Ale jak tu většina píše p.Sůra si musí kopnout do ČD. A příklad za Švycarska je divný tam platí jízdenka pro všechny dopravce. A tudíž to mají pouze v Německu.
Viz má reakce výše. Jsou dva důvody:
1. odbavení etiketu ArrivaČD není vybudované
2. data pro vyhledávání se objevily na CIS JŘ až teď, takže kdyby to chtěla Arriva nabídnout, maká se na tom od tohoto týdne.
Ale tady všichni čekají na SJT Open Data – bude jiná kilometrická síť a budou snad lépe dostupné data o jízdních řádech.
K některým předřečníkům:
1. Když se svévolně nazvu Národní dopravce, tak bych se podle toho měl i chovat
2. Ostatní dopravci prodávat jízdenky ČD nemohou, protože přístup do svého e-shopu ČD třetím stranám odpírá
3. ČD odmítá zveřejňovat i podstatou část svého ceníku, takže nelze poskytovat ani jen cenové srovnání vyhledaných spojení
Anebo to celé má mnohem prozaičtější vysvětlení – data příštího GVD ve strojově čitelném formátu zveřejnila SŽDC – Dobrá správa až teprve včera, takže to jen na ČD zatím nestihli zapracovat, že?
Přidáte, prosím, odkaz na data GVD 2020 ve strojově čitelném formátu.
ftp://ftp.cisjr.cz/draha/celostatni/szdc/2020/
Dokumentace je o složku výš.
https://portal.cisjr.cz/
Má to jednu nevýhodu: Musíte napřed načítat PDF soubory. Bez toho se nehnete.
Má to jednu výhodu: V PDF souborech je už konečně text, nikoliv naskenovaný JPEG, odpadá OCR.
Z hlavy vám nepovím, které (a jestli vůbec nějaké) databéze umí importovat PDF soubory samy o sobě.
Proč PDF, když tam roky byl export z Kanga a teď tam jsou ty Datové jízdní řády v XML?
Můj Vlak je aplikace ČD, kterou platí ČD z vydělaných peněz. Kdyby ji platil stát, pak Váš požadavek, pane Sůro, je logický. Takto je to úlet.
Platí ji ČD z desítek miliard, které dostávají ročně z veřejných rozpočtů.
A proč potom Můj Vlak najde jízdenky na spoje provozované Deutsche Bahn a ÖBB? Jde o (ne)rovný přístup. Na trase z Vídně do Štýrského Hradce by v tom případě Můj Vlak neměl nají RJ 653 a už vůbec ne RJ133+S4059, jelikož to nejsou vlaky provozované ČD ani na území ČR.
Což vaše argumenty značně nahlodává.
Najde, protože existují dohody mezi státními dopravci.
Ale na i na zahraniční vlaky lze v Můj vlak legálně koupit jízdenku ! Minimálně v okolních státech. Třeba teď jsem si dal z Brna do Spital am Semmering – nejbližší spojení rj79+D459+R6495 nabízí i ve verzi VJE za 574 CZK. A dokonce zvládne prodat i vnitrorakouskou trasu z Pernitálu do Špitálu.
Tak jsem přečetl článek i diskuzi a jestli tohle p. Sůru nedovede k zamyšlení, tak už nic.
1. ČD stále nabízí vyhledávání vlaků všech dopravců – komerční vyhledávač IDOS (vlastní ho, nebo ne?)
2. Alternativní dopravci (Arriva) sami nenahráli spoje do svých vyhledávačů
3. Aplikace Můj vlak je čistě ČD, proč by to poskytovali zadarmo, když jim už někteří dopravci za to chtějí platit?
Pane Sůra, vždycky si po sobě článek přečtěte a popřemýšlejte, na co by se mě ptal odpůrce liberalizace a jak bych na ně odpověděl.
Vaše články pak budou nebudou vypadat tak tendenčně.
Jedna drobnost off topic: vokativ, nebo-li pátý pád v češtině stále používáme. 😉
Opravdu off topic. Při oslovení samotným příjmením, ale i třeba názvem povolání, se v češtině skutečně stále používá ve spojení s „pane“ v 5. pádě 1. pád namísto pátého; oslovení např. „pane Ševče“ místo běžného „pane Švec“ je jistě gramaticky správně, ale patří do oblasti recesse, vzbuzuje otázku, zda si děláte legraci z někoho, nebo jen z našeho krásného jazyka.
Alternativní dopravci mají data k nahrání všech vlaků k dispozici od MD teprve od středy 27.11. 🙂
AD 1. Nikoliv, již 12 let je vlastníkem IDOSU Mafra a.s., dnes tedy Andrej Babiš (to není vtip).
AD 2. Teprve tento týden vyšly jízdní řády oficiálně, kdo zvládne za týden nakódovat celý vyhledávač?
AD 3. A ČD nechtějí Můj Vlak poskytnout ani za tu provizi.
1. IDOS patri CHAPS (CD), IDNES (Mafra) je „jen“ provozovatel a prijemce penez z reklamy … .
2. Ale no tak, pokud je format stejny tak netreba nic programovat, jen se naimportuje. A i v pripade zmen je mozne ty zmeny predem znat, pokud je zajem.
3. To se teprve ukaze. Ona pripadne provize musi prinejmensim pokryt naklady a zname ty „nabidky“ nekterych dopravcu z minulosti.
Je dobře že bylo v článku zminěno, jak to je. Jen nelze souhlasit se závěrem že je to chyba ČD. Je to chyba ministerstva dopravy, že není tarif, že není vyhledávač a že není eshop který nabídne kombinace jízdenek (tarifů).
Já se nepodivuji že na alze cz (eshop) nenabízejí zboží z rohlíku cz (jiný eshop), ale nabízejí jen to co lze na alze koupit. Tak proč se podivovat eshopu ČD? Ale existují vyhledávače heureka , google, seznam … to v dopravě vlakem nemáme.
Nabízet spojení konkurence.
Na takovou myšlenku může přijít jen slabomyslný jedinec.
Takže Deutsche Bahn = slabomyslní. Tak proto je nemůžeme dohnat.
Co je to za úvahu? 😆
Došli vám mentální náboje? Srovnejte trh DB a místní.
Proč se nepodíváte do Rakouska, které je srovnatelné?
Ok, tak sa pozrime do Rakuska. Aha, tam OBB tiez zverejnuje vlaky konkurencie (vratane Regiojetu a Westbahnu).
Tam je ÖBB i v roli správce infrastruktury, jednou zkusili WB vyškrtat a po prohraném soudu museli spálit všechny KJŘ. 🙂
Na DB tedy asi pracují slabomyslní jedinci.
Už i Kohn věděl, že když zboží pro zákazníka zrovna nemá, tak ho pošle k Roubíčkovi, protože Roubíček to příště udělá taky. Když se ale bude vymlouvat a vykrucovat, tak si zákazník sám najde někoho úplně jiného a hubu pak utře jak on, tak Roubíček.
Pravda, ČD a Arriva / RJ / LE nejsou ve stejném poměru jako Kohn a Roubíček, ale nějaké jejich myšlenky by mohli prostudovat.
DB je správce německé železnice.
Právě. Proto v autorizovaném servisu Škoda vezmou VW Passat. A firma X dodá servis pro servery od konkurenčního Intelu, HPE atd.
A vezmou tam i Mazdu?
Škoda a VW je snad totez 😀 …
DB je i spravcem infrastruktury. To kousickovani co se v CR provadi proste nese sve nasledky a ta cena co to stoji je vylozene silena, ale protoze si z toho kazdy neco utrhne tak to ma sirokou podporu.
To není konkurence. Najděte si ve výkladovém slovníku heslo konkurence. Pokud bude např. rychlík Arriva jezdit z Prahy do Kladna a Rakovníku v sudé hodiny a Sp/Os ČD v liché hodiny, tak si nekonkurují. Navíc nepodnikají na vlastní riziko, ale jezdí na objednávku. A když cestující nepřijedou do Kladna R Arriva, tak nemá kdo přestoupit na návazný Os ČD do Ostrovce. To není konkurence, to je integrace.
Listek na eshopu integrovaného systému si koupite snad na oba již teď, ne?
Takže, co tu kompilujete?
A na jaké riziko teda podnikají když ne na svoje na tvoje? A výdělek z jízdenky není jako zisk? Když nabízí MD cenu tak počítá se ziskem i z jízdenek.
Takže v ČD pracují slabomyslní jedinci!
Můj Vlak najde spojení Praha – Mnichov: Bus 42011 + ICE 509
ČD jsou schopny prodat takovou jízdenku. Bus DB z Prahy do Norimberka je náhrada za vlak.
„můj vlak“ je aplikace jednoho dopravce, tudíž tam nabízí své spoje (tak jako na stránkách RJ či LE vlaky nikoho jiného taky nehledáte). Jo, kdyby se to zadařilo vymazat na stránkách IDOS či SŽDC, to by byl důvod k „prasknutí žilky“.
Zeptám se opačně. Najdu spojení s ČD na stránkách třeba Arrivy. Pokud ne, je článek o ničem.
Až budu mít další pauzu na konečný, tak to zkusím. Ad jva je to pravda co říkáte.
Tady je zase nablito. ČD by měly uvádět informace o vlacích jiných dopravců, protože samy jsou největším dopravcem s celostátní působností, a měly by mít logicky zájem i na zisku z tržeb od cestujících, kteří s ČD jedou jen část trasy. Např. dopravce GWTR ve svých jízdních řádech na webu uvádí i vlaky ČD, ale jen na tratích, kde jezdí oni sami. Např. v tabulce trati 194 najdete i Ex ČD Praha – Český Krumlov, dokonce tam najdete u ostatních vlaků i návazné vlaky v úseku ČB – Praha. Už si totiž uvědomili, že jim tam jezdí i zahraniční turisté… Číst vice »
Podle Manitoua tedy u GWTR púracují slabomyslní jedinci.
Hlavně je to věc, že dopravce jezdící jen „z prdele do prdele“ danou variantu potřebuje více. 😀
Kde RGJ nebo LE nabízí toto řešení? 😆
Tady je vidět slepota šotoušů a modrých gum. GWTR obsluhuje Český Krumlov, což je jedno z nejnavštěvovanějších měst v ČR. Kdyby ČD měly rozum, budou chtít tržby od cestujících aspoň za úsek Praha – ČB, když už do Krumlova se dá s ČD dostat jen jednou denně.
Na současném modelu vydělává akorát RegioJet a FlixBus se svými autobusy.
Naprosto přesné.
Pane Sůro, kde RGJ nabízí listky Flixbusu nebo obráceně?
Místo psaní levných škvárů na úrovni Blesku a hraní si na Pepu Klímu z expořadu „Na vlastní oči“, by jste měl dělat věci pořádně a objektivně.
Takhle jste jen pisálek, kterého „žerou“ je místní jednodušší jedinci.
Vaše odborná fundovanost je nula a jen popisujete či kopírujete.
Kde máte osobní zkušenost s prací u jednotlivých dopravců v různých pozicích? Jistě by vám to umožnili. Jenomže to méně pohodlné než dokola opisovat od jiných.
Děkuji, pane anonyme. Nechcete začít tím, že se představíte, abych věděl, s kým mám tu čest?
To jsem čekal. 😆
K věci něco nemáte? Nemáte. Že se ptám.
Je něco v textu nesprávně? Stydíte se za své názory?
Je.
Dejte mi screen jizdenky Flixbus z eshopu Regiojetu.
Stydět se nemám za co, protože používám to, co nosím na krku. 😆
Za to vy kličkujete ve své argumentační nouzi.
Je v textu něco nepravdivého? Proč se bojíte podepsat?
Pane Sůro, dokazujete, že VĚCNÉ argumenty nemáte, ovšem je evidentní, jak poněkud ztrácíte nervy. Schováváte se za to, že mám označení „no name“. Jenomže to obsahově nic nemění. Vy jen neumíte přiznat, že nejste schopen diskutovat, protože vlastně nerozumíte celé věci, jak odborně, tak manažersky. Proto jen píšete a na dané úrovni, která je nízká, pročež jste tam, kde jste. Takových pseudonovinářských postaviček, co se domnívají, že objevili Ameriku je x, ale pravda je ta, že prostě jen neumí dát více věcí do kontextu a parazitují na vlně aktuálního dění. Konečně sem dejte tu jízdenku RGJ pro busy společnosti Flixbus… Číst vice »
Jaké věcné argumenty máte Vy? Text je o nabídce nesmyslných spojení v zavazkove dopravě, jak s tím souvisí komerční spoje flixbus a Regiojetu?
Přesně tuto odpověď jsem čekal. 😀
Když nevím kudy kam, zamontuji do toho „závazek“. 😆
Tak věcná, když vy ji neumíte.
Najděte mi nabídku spojení ve vyhledávači RGJ dopravce ČD v relaci Brno – Vyškov nebo Praha – Olomouc.
Napjatě čekám, jako další, co vám to již psali.
Všimněte si, že obsah mého komentáře se striktně drží obsahu vašeho nadpisu.
RJ a Flix uvádí vlaky gwtr ve svém vyhledávači?
No jo to mě nenapadlo když já byl v Krumlově a nic mě vyhledávač ČD nenašel tak jsem myslel že mezi Prahou a Budějovicemi vytrvalí koleje tak jsem jel radši autobusem… Nemáte smysluplné argumenty tak vymyslite nesmysly?
Uvědomujete si, že vlaky v ČR používají také zahraniční turisté, kteří nemají s cestováním v naší zemi zkušenosti?
ČD kopou všude kolem sebe. DB pochopily, že je výhodnější s jinými dopravci spolupracovat, než se proti nim vymezovat a snažit se je sabotovat. Minimálně z PR důvodů.
Já být ČD, tak Arrivě a spol. nabídnu, že za příslušnou provizi jim budu prodávat u sebe jízdenky. Lidé jsou na e-shop ČD zvyklí a je tudíž slušná pravděpodobnost že tam budou chtít nakupovat dál. Současně náklady na toto jsou pro mně malé až žádné (ten e-shop už stejně mám). Win-win situace.
viz „odpověděl mluvčí Českých drah Radek Joklík, že současná situace je dočasným stavem“
Vzhledem k tomu, že jednotka dočasnosti má 21 let, tak bych řešení viděl někdy na jaře či počátkem léta roku 2040, plus mínus 200 let. 🙂
DB mají v Německu pod sebou i infrastrukturu tzn ten vyhledávač je z pohledu správce infrastruktury takže u nás by toto měla dělat SZDC, to samé oebb a pkp mají pod sebou i infrastrukturu.
Jde o chápání konkurence. Jsou dotované vlaky konkurencí, když jezdí nebo když je kraj/ministerstvo soutěží? Nicméně všcihni dopravci si myslí, že jsou konkurencí vždy a ve svých vyhledávačích nabízí pouze svoje spoje (pokud nějaké vyhledávače mají, že).
Ať už je národní tarif a tyhle věci nemusíme řešit.
A co vám bude platná jízdenka za národní tarif, když vám vyhledávač ČD ten vlak stejně nenabídne?
V ruce budete držet papírek „Praha – Liberec přes Pardubice, Kč 315, platí ve vlacích všech dopravců“. Ale budete spokojený.
Tak se nebude používat vyhledávač ČD, vždyť spojení už najdete i na stránkách SŽDC.
Ono nově nepůjde mnoho jiných věcí, než jen vyhledat spojení.
Prosím proč regiojet nenabídne spojení z Brna do Třince? To regiojet je správný že takové spojení nenabídne?
Pan Sůra se opět odhalil. Toto nemá s novinařinou naprosto nic společného. A s odbornou již vůbec ne. Toto je normální štvavá kampaň proti jednomu dopravci, který se chová jen přesně stejné jako všichni ostatní. “ Velebností jdu blejt“.
Asi před týdnem jste říkal, že tu jste naposledy. Nejste příliš názorově stálý:)
Pane Sůra, neděláte náhodou teď totéž, co ty fuj fuj České Dráhy?
Nevyháníte platícího klienta? Nebo tento server nežije ze zobrazované reklamy?
nevyhani, on ma stejne pustenej ad block!
Myslel jsem že vaše roztleskávačkství pro Jančuru a O’Learyho skončilo s angažmá v idnes?
Pan Sůra totiž nechápe, že aplikace můj vlak je jejím vlastnictvím a může si s ní dělat, co chce a krmit čím chce. Pan Sůra sám přeci nepodporuje jiné bulváry, takže . . .
Když se to hodí, tak jsou ČD Národní (čti státní) dopravce a měl by nejlépe zajišťovat všechny výkony v os. dopravě a když se to nehodí, tak jsou najednou obchodní společností, která se má chovat tržně? Chtělo by si to ujasnit pojmy. Pro příklad DPP je městskou společností a jeho vyhledávač vyhledává autobusy a vlaky všech dopravců bez rozdílu jestli ty spoje provozuje DPP nebo někdo jiný.
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-dva-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-leo-express-34448/
Určitě, státní podnik může ve své aplikaci klamat spotřebitele a nabízet jim nesmyslná a předražená spojení… to je nějaká modrá logika?
Proč klamat? Nabízí jim to, nač má práva, jestliže neexistuje dohoda s ostatními dopravci, nelze jejich spoje nabízet. A předražené? Opravdu je jízdné, na dané trase předražené?
Hlavně se nejedná o novou skutečnost, ale jen pokračování stavu, který je už nějakou dobu realitou. Nyní je jen více vidět. Vlaky GWTR a Länderbahn nejsou v aplikacích ČD cca od 2017. Zajímavé na tom bylo, že v aplikaci Můj vlak nebyly nějaký čas vlaky v offline datech vymazány, takže aplikace vyhledala jiné spojení v režimu offline a online.
Zcela normální a pochopitelné. Když konkurence, tak se vší parádou. Teď ještě další vzájemné okopávání kotníků a bude to konkurence jak má být. Kdepak kooperace šetřící náklady a zvyšující kvalitu…
To je snad věc ČD – ty si aplikaci plati.
Teď jsem kupoval letenku u Ryanairu a nikde ani písmenko že konkurence letí v lepší čas a za lepší cenu.
Bohužel to je to v čem zákazník nevydělá
Ryanair je něco jako „národní dopravce“?
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-dva-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-leo-express-34448/
Nově už se neukazuje kdo tohle psal, ale stejně kdo jinej než pan Sura
Když si na mobilu nastavíte verzi pro počítače, tak tam autora každého článku uvidíte
Na mobilu se to zobrazovalo i předtím
Já autora vedle textu vlevo pod úvodním obrázkem vidím…
V tomto případě nerozumím, nad čím se vlastně někdo diví. Aplikace Můj Vlak je aplikace ČD s vlaky ČD. Není to idos, ani SŽDC, které jsou právě univerzálními vyhledávači se zahrnutím co největšího počtu dopravců 🙂
Opět neskutečně tendenční článek zaměřený proti ČD, jak je ostatně ze strany pana Sůry už zvykem….Slevy na jízdném, Babiš, ČD, to jsou hold témata, kde jde novinářská nestrannost a nebojím se říct důstojnost naprosto stranou, bohužel….Proč není článek o tom, že vyhledávač Regiojetu, dejme tomu na trať Praha-Ostrava nenabízí alternativní rychlejším Pendolinem či Opavanem? Proč nenabízí rychlíky ČD, ale místo toho delší, dražší a nepohodlnější spojení bus plus vlak? ….Bude o tom článek, pane Sůro ?
Protože nejde o zavazkovou dopravu a RJ na této trase nenabízí nesmyslná spojení. Kdy najdete odvahu se podepsat?
V připadě cesty Brno – Třinec jde o zavazkovou dopravu. Proč teda regiojet to spojení také nenabídne?
Třeba proto, že dosud neměl od ČD (Chaps) data? Nevím, ptám se.
A že tedy v IDOSu to koupit jde? Kde vzali ty data.
Tak schválně, kde asi tak IDOS vzal od ČD ta data?
Jízdní řády IDOS – Autor aplikace CHAPS
CHAPS spol. s r.o. – Společník: ČD – Informační Systémy, a.s., Obchodní podíl: 100%
ČD – Informační Systémy, a.s. – Jediný akcionář: České dráhy, a.s.
Sůra důstojnost nemá a mít nebude. Toho platí Radimek. A o gramatice se radši ani nebavme😂🙈.
Tak si zase zahrajeme hru, jo? Pročpak se stydíte za svůj názor? Že byste musel u soudu dokazovat tyto lži?
Petr
djlety@seznam.cz
46.173.199.13
Hlavně necháu teda proč by někdo jezdil z Prahy do Liberce a ještě přes Pardubice , když je tam za hodinu po dálnici. Takže tohle asi terno zrovna není.
Pro RJ by tedy taky mělo být běžné prodávat jízdenky do railjetu a pendolin!
RJ by určitě rád ty jízdenky prodával, pokud by mu to ČD umožnily.
Bohužel až sem se podařilo rozbít jednotný systém, kterým železnice byla. To, co se podařilo ještě za Rakouska a za první republiky, tedy sjednocení železnice, se takto postupně rozbíjí.
Ale to je chyba jinde ne. Kdyby byl jednotný tarif tak se to neřeší za to železnice jako celek nemůže ne 😜 A předně proto aby se ušetřilo a jezdilo kvalitně normálním smrtelnikum 😁😁😁
Já myslím, že železnice je jen jedna, ale dopravci jsou různí. Konkurence pro ČD rozhodně přispěla ke zvýšení komfortu na železnici.
Někde určitě ano.
Někde ano, někde ne. Raději bych jezdil Regionovou 814 s částečnou nízkopodlažností než chvíli Lintem od Leo, než Arriva dá dokopy ty šroty 845 po DB, kde si sotva sednu mezi sedačky. Škoda.
Hm, Regyjodžet také nenabízí spojení vlakem Praha – Liberec. Bude o tom článek? Regyjodžet vymazal ve svém vyhledávači konkurenci, nabízí spojení tříkrát dráž…
Tohle je práce pro SŽDC a jemu podobných. Proč by měli dělat reklamu konkurenčním subjektům??
Proč SŽDC ty dopravu neobjednavaji, tohle je věc objednatele dopravy. ŘSD taky nedělá žádné aplikace pro cestující.
Dopravniinfo.cz znáte?
Takže podle vás bych měl znát tisíce webových stránek,abych jsem se dostal z bodu A do bodu B
To byla reakce na větu, že ŘSD žádné aplikace pro cestující nedělá.
ne. staci si umet koupit listek na vse, cim pojedu.
Dopravniinfo vám vyhledá autobusy?
Sorry, tohle vzdávám:)
Nebo at SŽDC udělá vyhledávač jako Kayak,Google flights s přímým odkazem na stránky s platbou….vím že to dělá i idos ale chtělo by to nějak ucelit a tak
Super by bylo, kdybych u Jančury va vyhledávači na trase Praha-Ostrava předvolil nejrychlejší spojení a zobrazilo se pendolíno.
železnice by měla být rychlo síťovou službou s návaznými spoji, které zajistí, že se člověk kamkoli dostane pohodlně a rychle … jak je tomu třeba ve Švýcarsku,,, Současný stav železnice u nás mě od cestování vlakem zcela odpuzuje
Zkusil jsem vyhledat spojení Liberec – Praha u Arrivy na 18.12.
„Litujeme, ale nebyly nalezeny žádné spoje. Zkuste prosím vyhledat jinou kombinaci zastávek.“
Bude zde článek, že Arriva nenabízí spojení do Liberce? A co hůř? Arriva nenabízí ani spojení Turnov – Rakovník, kde jezdit bude.
.
.
Zkusil jsem opět u Arrivy vyhledat spojení Praha – České Budějovice.
No sakra, hodilo mi to jen spoje přes Příbram s jízdní dobou 3,5 hodiny.
Arrivě a jejich rezervačnímu systému bude věnován samostatný text, až budou nahrány všechny spoje.
Luhačovice – Uherské Hradiště mi taky nejde na webu Arrivy najít. Spíš o tom by tu měl být článek, když za 14 dní mají vlaky vyjet a na webu dopravce nejen že člověk nekoupí jízdenku, ale ani nenajde spojení. Ale to je holt přátelský dopravce, do něj se nekope. Byť je toto větší problém než vyhledávač ČD.
Kdo dodává dopravcům data do vyhledávačů? A kdy je dodal? Zkuste se ptát takto.
Další že série názorných příkladů „Jak nemá vypadat objektivní žurnalistika“ z péra pana Sůry. Opět vyžaduje po ČD něco, co náleží státu, resp. SŽDC, opět kritizuje jen ČD za věci, které dělají všichni ostatní dopravci…
Opravdu nechápu, proč by měla jakákoli firma dohadovat kšefty své konkurenci… A také nechápu, z jakého institutu by měly zrovna ČD provozovat portál pro závazkovou dopravu, když jsou standardní firmou pohybující se v konkurenčním prostředí.
Třeba proto, že na tom může vydělat. Když půjde někdo na stránky ČD a bude chtít jet z Prahy do Kořenova a neví, že tam došlo k výměně dopravce, myslíte, že opravdu bude chtít jet 4 hodiny přes Děčín, jak mu to ČD Nabídnou? Pojede autem či autobusem, takto mohl jet vlakem a část tržeb z této trasy mohla být ČD. Konkurencí ČD nejsou dopravci v závazkové dopravě, ale IAD. ČD mají bezpochyby nejlepší aplikaci na vyhledávání spojení, mohly ji mít ještě lepší a upevnit své postavení na trhu.
A když půjde někdo na stránky jiného dopravce? Takové spojení Černý Kříž – Plzeň nenajdu ve vyhledávači žádného dopravce už teď.
Když přijdu na web Arrivy a chci jet do Kořenova a zjistí, že nic dle jejich webu nejede, tak pojede autem nebo autobusem. Ptám se tedy znovu. Proč se neměří všem dopravcům stejným metrem. Na webu Regiojetu také nenajdu spojení Brno – Kopřivnice. Byť souhlasím, že by to mělo jít najít u všech dopravců v závazku, ale proč kritizovat jen ČD?
Odpověď na RJ máte v textu. Text je o nabídce naprosto nesmyslných spojeních.
Tak si můžete vyrobit takovou aplikaci vy a vydělávat na to sám když je to takový terno ne?
Vážený pane, přestaňte se vymlouvat a pokud se chystáte kritizovat, měl by jste se jako novinář (pokud jim chcete být) objektivně zaměřit na všechny účastníky této hry a pusťte se do nich. Již jen z úvodního nadpisu vyloženě čiší, jak moc jste zaujat proti ČD a tohle by se opravdu slušnému novináři stávat nemělo. Ani já nejsem ze stavu ČD nadšen,ale takto někoho osočit, by mě nikdy nenapadlo. A klidně bych mohl vykládat jak lže pan Jančura či Steiner a podobně. Krapet mě udivuje proč vlastně tento web udržujete v chodu. A mám pocit, že s tímto přístupem, by se… Číst vice »
Když tak kadrujete, proč se neumíte podepsat?
Třeba se tak doopravdy jmenuje. Chudák manželka na matrice.
To víte, zrovna pan Sůra volá po otevření trhu několik let. Přesně na tyto problémy se upozorňovalo, a teď se najednou všichni diví, že se ČD chovají jako ostatní dopravci, to jest, že ukazují jen své spoje a prodávají jízdenky jen na své vlaky. Vždyť tohle přece někteří chtěli a říkali, jak to bude super až tu bude jezdit víc dopravců. A ejhle, najednou v některých krajích dokonce nepůjde koupit jízdenka online. Vychází X manuálů, aby vůbec běžný cestující zvládl jet vlakem. Tomu říkám zlepšení. ČD určitě nejsou bezchybní, to ani omylem, ale tenhle liberalizační bordel, co se tu teď… Číst vice »
Mícháte dvě věci: otevírání trhu a neschopnost MDČR / PSP + Senátu včas připravit jednotný tarif v legislativě. Ano, to že není SJT, je chybou,
Vidíte. Ale populisticky to svalujete na ČD. Zajímalo by mě, jestli to děláte proto, že vám to zvýší čtenost, nebo proto, že vám za to někdo platí.
Nejsem fanoušek ČD. Ale toto je opravdu do očí bijící…
Text je o nabídce nesmyslných spojení nabízených ČD. Argumentace typu Kdo vám za to platí, dokáže pobavit.
To je běžná internetová paranoia, já už jsem se dozvěděl, že mě platí Moskva, Peking, Jeruzalém, jaderná lobby, Bannon, bratři Kochové a Křetínský.
Checht, to bych asi psal z vily na pobřeží Floridy 🙂
A jsme opět u toho…. „Text je o nabídce nesmyslných spojení nabízených ČD“
Takže jde z Vaší strany vyloženě o tendenční článek. Být Váma, tak se omluvím a smažu to.
Tohle byla velká chyba.
Pane Sůra, to že jsme byli odpůrci liberalizace trhu byl také pohled na schopnosti našich zákonodárců. Nebyli jsme Švýcarsko a nejsme Švýcarsko, takže jsme věděli už předem, že to skončí bordelem!
Tak proč jako „novinář“ třebas na tento problém rázně nepoukazujete. Za poslední rok jsem nic takového tady určitě nečetl.
SJT je takové hezké zaklínadlo, ale v momentě, kdy bude nejdražší volbou, je docela k ničemu
A kdo řídí ČD? Kdo vybírá dozorčí radu ČD?
https://zdopravy.cz/treti-sef-behem-deviti-mesicu-kupec-muze-skoncit-v-cele-ceskych-drah-29413/
… Ministerstvo dopravy oficiálně plány na Kupcův konec nekomentovalo.
… Zatímco ministr dopravy Vladimír Kremlík se sešel se zástupci všech podřízených organizací, s Kupcem se dosud nesetkal.
Podle mne je třeba se obouvat do ministerstva dopravy.
ministerstva dopravy řídí ČD i SŽDC
ministerstva dopravy vydává vyhlášky
ministerstva dopravy dělá smlouvy s dopravci (i když né všechny smlouvy, ale mělo by jít příkladem krajům)
ministerstva dopravy připravuje návrhy zákonů
Když soukromníci zaplatí, tak tam ČD jejich spoje jistě přidají a je jedno zda to je závazek či ne. ČD vytvořilo Můj Vlak ze své vůle, nikoliv na pokyn MD, takže myslím, že je irelevantní, zda je služba v závazku či ne. To je stejné, jako byste požadoval, aby ČD automaticky prodávalo i jízdenky na vlaky ostatních dopravců, kteří jezdí v závazku.
V článku je uvedeno, že třeba v Německu DB zveřejňuje vlaky konkurence atd. V Rakousku ÖBB taky! Kupodivu i v Polsku najdeme v apce PKP vlaky Leoexpresu. Když ale v rakouské a polské appce kliknu na odkaz kup jízdenku, tak v obou případech mě appka přesměruje na stránky dopravce…Takže mám za to, že se jedná o appky provozovatele dráhy. Kdo je v okolních zemích provozovatel dráhy? DB, ÖBB, PKP. A u nás?
Jedinou možností jet Praha-liberec bez přestupu je autobus, tak by to mělo především ukazovat bus jet arrivou je jen o něco málo menší nesmysl než jet přes Pardubice
Je to pochopitelné. Každý dopravce vyhledává u sebe, přece nebude „dohazovat“ kšeft konkurenci. Je na cestujícím, jak se rozhodne. Holt budou muset lidi používat mozek.
Vyjádření ČD jste četl?
Tento článek mi připadá dost podivný.
Tak alespoň že arriva ukazuje na stránkách jejich jízdné třeba z Prahy do Liberce.
Je také super, že na stránkách Arrivy člověk najde spojení z Turnova do Frýdlantu.
Dokud se nedohodnou na těch provizích, tak nevidím důvod aby je dráhy zobrazovaly. Takové služby by měla dělat SŽDC.
Mimochodem, spojení osobními vlaky do Turnova a z Turnova rychlíkem, několikrát denně za 105 korun vázaná, 119 flexi zvýhodněná. To se mi nezdá jako 4x dražší a 8x delší přes Pardubice a Znojmo jak popisuje článek 🙂
Za dva týdny mají jezdit a lidi se ptají nás, za kolik bude Arriva jezdit. Chtějí si koupit týdenky a měsíční od nového gvd. Docela smutný stav.
Jedná paní učitelka mi vyprávěla, jak si chtěla objednat u Arrivy cestu skupiny do Prahy, před vánoci. Slečna na infolince jí řekla, že Arriva žádné vlaky do Prahy nemá, pouze autobusy. Pak jí za 10 minut volala zpět, že se omlouvá, že o tom nevěděla. Ale že ji stejně nepomůže a že k tomu nemají žádné informace. Takže pojedou raději naším Sp.
Koukám do vyhledávače Arrivy, Regiojetu, Leo expressu a ani v jednom nevidím žádný jiný vlak než ten vlastní. Ale článek a kopnutí musí být je do ČD. Tomu říkám objektivní novinařina.
Ano souhlasím, přeci existují nezávislé vyhledávače spojení jako IDOS. Kromě toho je na tom Liberec při cestě vlakem z Prahy stále o něco lépe než další krajské město Karlovy Vary, kam se dostanu rychlíkem za 3 hodiny a pár minut.
Text je o tom, JAKÉ spojení ČD nabízí. Nikde v textu neřeším, že nenabízí ve vyhledávači spojení tam, kam nejezdí.
Když vyhledávám na aplikaci ČD, tak mi aplikace nabízí logicky spojení ČD. Že je to mnohem delší cesta je věc druhá. Když si na IDOSu nastavím, že chci najít spojení vlakem ze Sedlčan do Dobříše, tak mi ho taky najde, ikdyž autobusem je to asi 10x rychlejší. Takže nevidím smysl v tomto článku, kromě hledání nějakého neexistujícího problému u ČD.
Možná by bylo zajímavé zjistit, z jakého titulu DB nebo ÖBB nechávají vyhledat spojení veškerou veřejnou hromadnou dopravou – zda je to jejich dobrá vůle či zadaný a hrazený úkol od státu. A s tou nabídkou spojení – je opravdu takový rozdíl nenabízet spojení, kam nejezdím, a kudy nejezdím? Respektive, má někdo kvůli tomu, že někam jezdí, nabízet tamtéž i všechna ostatní spojení, se vší prací s tím spojenou? Bylo by to fajn, ale opravdu si v současnosti dovedu těžko představit, že by to někdo dělal sám od sebe dobrovolně za své peníze a ve svém volném čase…
Například v Německu jsou DB jak dopravce tak provozovatel dráhy (české SŽDC), tak to třeba souvisí s tím.
Například ve Švýcarsku SBB ukazuje spoje jiných dopravců i na tratích, kde není provozovatelem dráhy.
A neukládá jim to zákon popřípadě neplatí jim za to povinně ti ostatní dopravci?
Jenže my nejsme oni. Právě lidí jako vy by tam nepřežili a vím, o čem mluvím
Sice nevím, co jste chtěl říct, ale jestli Vám to ulevilo, jsem rád.
Srovnal bych to se situací, kdy Lufthansa vám taky nabídne spojení z Prahy do Moskvy. Můj vlak není IDOS.
Tak ještě jednou: bavíme se o závazkové dopravě. To Lufthansa není.
Pardon, já měl pocit, že článek je o spojích, kde ČD žádný závazek taky nemají.
Tak to má řešit ten kdo závazek zadává proč by to měl jakýkoli dopravce dělat zadarmo.
Kde ve Švýcarsku jezdí více dopravců tak, aby mělo smysl prioritní vyhledávání pouze spojů SBB, když základní síť je výhradně SBB a soukromníci jsou spíše vleckari na kdejaký kopec, možná tak jen RHB, ale ani zde to nelze moc srovnávat
Text je mj. o tom, že ČD nenabízí ani spojení ve vyhledávači tam, kde už nebude jezdit nikdo jiný, než alternativní dopravce. Například Železný Brod – Tanvald a místo toho cestující posílají dlouhou a dražší zajížďkou. Neřeším prioritní vyhledávání.
Když tam nejezdí tak to celkem logicky ve vyhledávači nemá. Proč by to tam taky měly mít? Protože si to přeje nějakej novinář?
„Novinář“
3 2 1 BAN? 🙁
Neměl jste to vůbec psát ….
Budu psát, co chci a ne, co mi radí anonym.
Nebudu nabízet rohlíky někoho jiného, pochopíte to?
Dopravců jsou tam mraky, rozhodně ne jen sbb a rhb.
Ale pane Sůra, tohle již neokecáte ….
Už se jen vymlouváte. Buďte chlap, přiznejte to a budete možná i hrdina.
Takto moc nejste ani jedno, ani druhý. Zkuste se zamyslet.
Nevím, k čemu se mám přiznávat. Ale od anonyma si rozhodně nenechám radit.
Ale v kontextu je napadate
Dobrý den, mi se v objednávkovým vyheldávači „jídla“ od McDonaldu nezobrazijí jídla z KFC…
McDonald provozuje restaurace v objednávce státu či krajů?
To sice ne, ale přes Vámi obdivovaný RegioJet si na jejich webu nevyhledám či přes aplikaci nenajdu spoje jiných dopravců. Ano, plánují informovat ve vlacích o přípojích (článek jsem četl), ale v jejich aplikaci na nákup jízdenky se o spojení dalších nedozvím. Třeba Brno Vyškov, kde budou jezdit i rychlíky jiného dopravce, než RegioJetu, oba v závazku veřejné služby.
A objednatel něco takovýho po dopravci chce?
ne, ale chapu a neprijde mi divne, ze kazdy se snazi prodat svy zbozi. Tj pokud by mel byt nejaky univerzani hledac spojeni, budiz, ale chtit to po CD mi neprijde fer. RJ taky hleda jen v RJ spojich… Idos hleda vsude.
Tak to přeci není nic nového pod sluncem , to známe již z MF dnes … Pokud jsem dobře pochopil, aplikace se jmenuje Můj vlak a v ikonce má znak ČD, nevidím tedy důvod, proč nabízet spojení konkurence . V IDOSu jsou spojení všech dopravců.
Proč tedy ČD tvrdí, že spoje konkurence do systému zavedou?
Protože se spuštěním státního tarifu na ně asi půjde v mojem vlaku koupit jízdenky, zatímco včil to nende?
a proč by to nemohlo jít? protože se nechce?
A proč by se mělo chtít?
A proč by to měly dělat zadarmo?
A kdo říká, že to mají dělat zadarmo?
Vetsinou Vase argumenty chapu, ale v tomto pripade se musim priklonit na stranu druhou. To provnani McD/KFC je velmi trefne, bez ohledu na argument zavazkovosti. Jizdni rad Cd je jizdni rad Cd. Skutecnost, ze maji nejlepsi aplikaci jeste neznamena povinnost suplovat SZDC.
I argument typu „v nekterych zemich je to bezne“ z toho nedela normu. Lze take napsat „ve spouste zemi take konkurenci nevyhledate“.
Tento clanek opravdu neni novinarsky nestranny a pusobi spise jako zaujaty prispevek do diskuze pod clankem.
Proč by to měla být povinnost SŽDC? Ty dopravu neobjednavaji.
Szdc je spravce koleji. Instituce, ktera rozhoduje o tom, kdo kdy a kam pojede. Vytvari jizdni rady, mela by je tedy take tim padem dokazat zpristupnit pro verejnost. At formou tistenou, formou vyhledavace nebo prostych pristupnych dat pro zpracovani tretimi stranami, jako je treba idos. To take zajiste dela, nicmene vlastni aplikaci pokud vim nemaji a tak si lide oblibili spise Muj vlak od CD, protoze je nejpropracovanejsi.
Ale ukol to je pro SZDC
V některých zemích je povoleno mít 2 manželky. Zavede to pan Sůra i u nás? Taky je to závazek 😆
Takže opravdu jen troll😀
jezis jen to ne, jedna bohate staci!!!!
protoze PR.
Tam kde nejezdí se chovají prozakaznicky a pořád celoplošné. Ale tam kde jezdi, proč podporovat konkurenci
Praha – Český Krumlov. Vysloveně prozákaznická relace. Proč mít tržbu 170 Kč z Praha – ČB a nechat 30 Kč GWTR, radši necháme turisty jet pěkně Flixbusem nebo Jančurou. Tomu říkám omezenost v praxi.
No a ten autobus vyhledal kde…. No na idosu..