Dopravci Železnice

Praha – Liberec přes Pardubice a třikrát dráž. České dráhy vymazaly ve vyhledávači dotovanou konkurenci

Nádraží v Turnově. Cestující zde k nástupištím chodí přes centrální přechod, SŽDC chce vybudovat podchod. Foto: České dráhy
Nádraží v Turnově. Foto: České dráhy

České dráhy se rozhodly svým zákazníkům od změny jízdního řádu nabízet delší a dražší spojení mezi některými městy než dosud. Ve svém vyhledávači  spojení či aplikaci Můj vlak neuvádějí vlaky alternativních dopravců, kteří od 15. prosince převezmou část výkonů Českých drah v objednávce ministerstva dopravy a krajů. Dráhy raději cestujícím nabízejí často velmi krkolomná spojení za výrazně vyšší cenu. Například v sousedním Německu přitom státní Deutsche Bahn uvádí i vlaky soukromé konkurence včetně té jezdící na vlastní riziko mimo objednávku.

Pokud například chcete dnes odjet po deváté hodině vlakem z Prahy do Liberce, vyhledávač ČD vám najde spojení dvou rychlíků přes Turnov s dobou jízdy 2 hodiny a 36 minut za 119 korun. Po 15. prosinci ale bude rychlík z Prahy do Turnova obsluhovat Arriva a ta pro České dráhy neexistuje. Proto ČD cestujícím nabídnou raději spojení přes Děčín (4 hodin a 2 minuty za 218 Kč) nebo přes Pardubice (4 hodiny a 12 minut, 298 Kč).

Podobných netradičních a zdlouhavých kombinaci je v jízdním řádu celá řada. Například ze Železného Brodu do Kořenova dnes vlak (do konce týdne v kombinaci s NAD) jede 44 minut za 45 korun. Od 15. prosince nabídnou České dráhy svým zákazníkům cestu přes Liberec s nejkratší jízdní dobou 2 hodiny a 46 minut a cenou 131 Kč. Podobných případů jsou v rezervačním systému desítky.

České dráhy neodpověděly přímo na otázky, proč cestujícím vůbec tak nevýhodné spojení nabízejí. Nejprve uvedly, že prověřují „všechny možnosti dalšího rozvoje online odbavení včetně provizního prodeje.“ O den později pak odpověděl mluvčí Českých drah Radek Joklík, že současná situace je dočasným stavem a informace o alternativních dopravcích budou uvedeny nejpozději do spuštění státního jednotného tarifu.

Pokud chtějí cestující zjistit všechna spojení, mohou využít buď komerčních vyhledávačů typu IDOS nebo službu na hledání spojení na stránkách SŽDC, případně pak na stránkách jednotlivých informačních systémů.

V některých zemích je přitom naprosto běžné, že vyhledávače největšího státního dopravce ukazují i spojení soukromé konkurence. V případě německé Deutsche Bahn lze například na stránkách DB najít nejen vlaky konkurentů v závazkové dopravě v regionech, ale i komerčního FlixTrainu. Podobně najde vyhledávač švýcarských spolkových železnic SBB všechny spoje jiných dopravců v celé švýcarské síti.

Postup Českých drah překvapil i některé dopravce. „Při zahájení provozu víkendové turistické linky T4, tedy během první sezóny v roce 2017, byly naše spoje ve vyhledávači spojů ČD.  V roce 2018 se přestala víkendová linka T4 objevovat ve vyhledávači spojení ČD. Když jsme se dotazovali na důvod, bylo nám sděleno, že musí k AŽD přistupovat jako k jakémukoliv jinému dopravci,“ říká Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha. Nástup AŽD na trasu Litoměřice – Lovosice – Most do každodenního provozu znamená, že řada spojů mezi Mostem a například Roudnicí nad Labem či Kralupy nad Vltavou bude rychlejší právě při použití této trasy. ČD ve vyhledávači ale dál trvají na trase přes Ústí nad Labem.

Ve hře je i možnost, že by ČD mohly mít provizi z prodeje jízdenek jiného dopravce. „S Českými drahami ještě vedeme jednání o možnosti prodeje takzvaného lomeného jízdného na naše spoje na lince R8. Předložili jsme ČD návrh na konkrétní podobu této spolupráce a jednáme o možné spolupráci,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Lomené jízdné by znamenalo, že si cestující bude moci na pokladně ČD koupit jízdenku složenou z tarifů a tras dvou dopravců. Ondrůj připomněl, že RegioJet bude u závazkových linek informovat i o návazných spojích Českých drah. „Například v informační sekci stránek pro linku R8 máme proklik na návazné spoje v rámci všech tří systémů IDS – tedy včetně spojů ČD. Cílem je, aby palubní personál měl v odbavovacích zařízeních aplikaci s on-line aktualizovaným jízdním všech spojů a cestujícím byl schopen poskytnou informace o návazných spojích všech dopravců,“ dodal Ondrůj.

496
Diskuze

avatar
76 Komentáře
420 Reakce na komentáře
157 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
144 Autoři komentářů
LeinadViadosAlexkixDominik Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Viados
Host
Viados

Nevím, ale přijde mi logické, že aplikace ČD nabízí pouze vlaky ČD. Stejně jako Jančurova apka nabízí jenom RegioJet. Všichni dopravci by samořejmě měli poskytovat data do nějakého neutrálního nadřazeného systému, což ale snad už dělají.

Leinad
Host
Leinad

Když budu chtít jet dejme tomu Řevnice-Liberec, mají mě ČD poslat autem nebo mi mají prodat Řevnice-Praha?

Karel
Host
Karel

Prostě by České dráhy jako prémiovou službu měly zavést i aplikaci „Jejich vlak“. A vlastně proč zrovna České dráhy, když to může udělat i kterýkoliv jiný dopravce nebo i nedopravce.

Radek Volf
Host
Radek Volf

No jo, České dráhy. A to si myslí, že tímhle přitáhnou cestující, o které přicházejí?

Alex
Host
Alex

Co to je za nesmysly proboha? Četl jste to? Článek pojednává o tom, že dráhy jednoduše nenabízejí spoje konkurence. Myslíte, že když by nabízely, že by váš komentář měl nějaké opodstatnění?

Filemon44
Host
Filemon44

Je to věc názoru,ale já osobně si myslím,že ČD nic nevymazaly,ale na svých stránkách nabízejí své spoje.Je na zákazníkovi,zda je využije či se obrátí na komkurenci,jinak řečeno nahlédne do IDOSu.

Filip V.
Host
Filip V.

Vždyť tohle už je dávno. Zkuste se zeptat v plzeňský pokladně na spojeni do Blatna u Jesenice. A najde Vám spojení přes Beroun…

Vašek M.
Host
Vašek M.

No, toto je k zamyšlení. Co k tomu řekne ministerstvo?

BoH
Host
BoH

Že eshop ČD neukazuje vlaky jiných dopravců? Já bych řekl, že na to neřekne nic 🙂

Georg
Host
Georg

jojo, moc prace… 🙂

Petr Nick
Host
Petr Nick

Z Prahy do Liberce vlakem jede buď fanda železnic, režista, nebo ten, kdo nesehnal místenku na bus .. Přes Pardubice dotovanou jízdenkou jako rentiér 65+, proč ne.. pokud není výluka,teda..

Georg
Host
Georg

dotovanou jizdenkou muzete jet i naprimo, ne?

Jen tak
Host
Jen tak

p. Sura, ve vyhledavaci CSA byste take chtel lety LOTu?

Georg
Host
Georg

ne, ale necekal bych ze dopravce kasirujici z pidu dve miliardy rocne v nem zacne delat podobne naschvaly.

Jen tak
Host
Jen tak

tak at si PID udela vlastni vyhledavac.

neni jediny duvod, aby cd melo ve vyhledavaci konkurenci.

Lech Malý
Host
Lech Malý

No a co zájmy toho, kdo to platí, tj. cestujícího?

Miloš
Host
Miloš

Cestující který to platí, půjde většinou na idos. Obdobně když sháním nějakou věc v obchodě, tak nectu leták jednoho obchodu ale najdu si to na srovnej ceny nebo jak se to jmenuje

Jen tak
Host
Jen tak

Vždyt od toho má „neutrální“ vyhledavače. IDOS, na seznamu taky něco je, google to taky umí.

Resp. je snad zájmem cestujícícho , aby na webu ČSA měl lety LOT?
Nebo snad má mít třeba Globus i ceník Teska?
Má mít sportisimo v obchodě ceník a reklamu Dekatlonu?

Jo, v zájmu zákazníka to je… ale .. věřím, že chápete, že je to naprostá blbost.

Georg
Host
Georg

v duchu vasich stupidnich metafor vam „sportissimo“ prodava jen prave kecky, pricemz tu levou maji v „decathlonu“. „sportissimo“ to vi, ale misto aby zakaznikovi (jakkoliv) pomohlo najit spravne reseni, tak mu bude cpat dve prave kopacky. ono nakonec i s pravou botou na leve noze prece nejkam muzete dosmajdat…

Míra
Host
Míra

PID má svůj vyhledávač. Ten zná jen integrované spoje.

Liberec
Host
Liberec

Jestli ted nedozral cas k tomu, aby se CD, coby “ jediny a opravdovy narodni dopravce“ predvedl a zavedl rychle expresni spoleni Liberce s Prahou, alespon 2x denne?

Georg
Host
Georg

hehe, to by musel nekdo objednat, navic na to nemaj desira.

Karel
Host
Karel

No jo, to by museli jezdit za svoje, když by jim to nikdo nedotoval. Jó, vybírat rozinky a tunelovat dotace, to Českým drahám jde, ale podnikat a vycházet vstříc zákazníkům, to nikdy neuměly…

Jakub
Host
Jakub

Až na to, že by se jim spojení do Liberce vůbec nevyplatilo… Takže každý rozumný člověk by neinvestoval do něčeho co se mu nevyplatí…

David
Host
David

Co si mám představit pod pojmem rychle expresni spoleni Liberce s Prahou? To je už z principu protimluv.

Miloš
Host
Miloš

Pokud by byla vhodná infrastruktura (což má na starosti SŽDC), věřte že i Jančura by si zavedl vlastní komercni expres v této relaci.

Georg
Host
Georg

no vtipem brna a ostravy bylo ze tam jezdi opravdu hodne lidi a vlastni open access vrstvu zaplnite. liberec je stotisicove mesto a po ceste neni skoro nic…

kix
Host
kix

se stačí podívat na d10, kdyby byl vlak v Praze na hlaváku z Liberce tak za 50minut, tak o cestující nouze nebude, ale to by se po současné infrastruktuře musel teleportovat

Glo
Host
Glo

ČD není firma jako každá jiná. Je to firma zřízena samostatným zákonem, 100% ji vlastní stát a její generální ředitel je trafikant ANO, který tu pozici dostal poté, co mu ušili výběrové řízení na míru, a hlavně je to manžel úřednice, která psala odpověď ČR na Babišův střet zájmu…

Zlínka
Host
Zlínka

Ředitelé takových podniků jsou vždy trafika, ať vládne Ano nebo ODS.

Křečík Barbuška
Host
Křečík Barbuška

Si tady připadám jak marťan. Jak může někdo očekávat v aplikaci dopravce ČD spoje jiných dopravců a ještĕ se nad tím pohoršovat? Prostĕ si za každou cenu kopnout a pustit jedovatou slinu. Nic víc.

Petr
Host
Petr

Já si myslím , že to je slušnost vůči zákazníkům. Ale chápu , že o ty ČD nikdy nešlo .

Gremli
Host
Gremli

Ono ČD už jaksi nejsou synonymem pro veškerou železniční dopravu. Jsou jedním z dopravců. Je to úplně stejné jako kdybyste chtěli třeba v eshopu Arrivy najít vlak ČD – taky tam není. Synonymem pro veškerou železniční dopravu měl být jednotný tarif…jenže on bude až rok po rozporcování železniční dopravy mezi dopravce. Takže teď nic jednotného není…a můžeme poděkovat leda politikům, že to dospělo do takovéto situace.

Georg
Host
Georg

jsou jednim z dopravcu, ktery ma stale pres 90 procent dopravniho vykonu…

David
Host
David

A těch 90 pct tam ČD stále uvádí. Takže cajk. Kdo chce veškeré spoje, použije https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/

Bespi
Host
Bespi

On IDOS je taky produkt CD, ale provozuje ho Idnes. Je to takove legracni … .

Zlínka
Host
Zlínka

Nezlobte se, ale jste demagog. Je to Eshop s jízdenkama. Mají je tedy prodat bez smlouvy.

BoH
Host
BoH

Já slušnost vůči zákazníkům? Viděl jste někdy, že by nějaký řetězec přestal nabízet nějaké zboží a na internetových stránkách by napsal „zboží naleznete u konkurence“. Já tedy ne. Pak tedy žádná společnost se nechová slušně 🙂

Georg
Host
Georg

jednoducha rada: venujte se i nadale sve hlavni profesi a nepoustejte se do podnikani.

Karel
Host
Karel

No… třeba na stránkách různých podnikatelů najdete informaci typu „dostanete se k nám autobusem č. 115“, a to i když tu autobusovou linku neprovozují, že…

Dominik
Host
Dominik

To sice jo, ale když budu hledat žárovku xy, tak mě nepošlou do vedlejšího obchodu (když ji nemají), ale nabídnou alternativu, kterou mají.

Gremli
Host
Gremli

Já si tady zase připadám jako na FB SPD…takovou cenzuru jsem zažil jen tady a tam. Tento web prostě není nestranné objetivní zpravodajství…bohužel nezbývá, než si zvyknout.

Georg
Host
Georg

ja si tady zase pripadam jako na schuzi osz…

Jan Koukal
Host
Jan Koukal

Musím ještě tu lež p.Sůry komentovat. Pan Sůra po 15.12 popisuje jízdu z Prahy hl. nádraží ale v článku udává spoje z Prahy Masarykova nádraží. Ani zítra z Prahy hl. nádraží do Liberce nedojede za 2h 36 min jak je zmíněno v článku. Nejkratší spoj je 2h 49 min přes Nymburk , Bakov nad Jizerou, Turnov a Liberec za 192 Kč.
Každý kdo jezdí pravidelně tak ví že už skoro rok to jezdí z Masarykova nádraží.

Manitou
Host
Manitou

„Vize“….

ČD umožní nákup jízdních dokladů jiných dopravců za tučný bakšiš v povedené aplikaci Můj vlak. Že je dobrá, to je známo.
Vývoj stál nějaké prachy, tak proč by jiní měly přijít k hotovému jen tak.
Zvláště někteří začnou vykřikovat, jak je to hrozné a kdesi cosi.

Následovat bude pohoršená esej. 😆

Luke
Host
Luke

To je článek jak noha ((( Proč proboha by měly ČD ve své aplikaci uvádět konkurenci??

jan mas
Host
jan mas

A kdo řídí ČD? Kdo vybírá dozorčí radu ČD? Podle mne je třeba se obouvat do ministerstva dopravy. Protože:
– ministerstvo dopravy řídí ČD i SŽDC
– ministerstvo dopravy vydává vyhlášky
– ministerstvo dopravy dělá smlouvy s dopravci (i když né všechny smlouvy, ale mělo by jít příkladem krajům)
– ministerstvo dopravy připravuje návrhy zákonů

Alda
Host
Alda

Ty to zase dojebali

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Kdo? Co?

Pavel
Host
Pavel

O to přece šlo, rozsekat, rozdělít, rozkouskovat, zneprůhlednit, odradit, zničit a zrušit – třicet let s úžasem pozoruji boj neviditelné ruky trhu s s viditelnou rukou českého živlu… Takhle jsem to asi fakt nechtěl a je nás určitě více.

Lemmy
Host
Lemmy

Ne, Českým drahám šlo o to, aby si slabší povahy (kam počítám i vás) takovýto zkratkovitý dojem z celé věci odnesly…

Andros Baman
Host
Andros Baman

To je asi stejny jako podivovat se nad tim, proc vyhledavac CSA nenabizi spojeni Ryannairu.

Lemmy
Host
Lemmy

ČSA a Ryanair působí v jednom státem dotovaném dopravním systému?

BoH
Host
BoH

Promiňte, ale ohánět se dotovaným systémem je nesmysl. Pak by tedy logicky Arriva, LEO i RJ měli nabízet všechny vlaky, kterou jsou v závazcích MD či krajů. A to je samozřejmě nesmysl i s přihlédnutím, že v těch závazcích nejsou jen vlaky, ale i autobusy. Proč by každý dopravce měl mít vlastní takto robustní systém?

Karel
Host
Karel

V autobusové dopravě to už celkem dlouho funguje tak, že pokud dopravce využívá služeb rezervačního systému AMS BUS, tak ve svém prodejním místě prostě taky prodává jízdenky všech dopravců zapojených do systému, konkurent nekonkurent. Bůhví proč se ale železniční dopravci do toho fungujícího systému nezapojili.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Poposedl jsem si třikrát, ale stále mi nedochází souvislost.

Ondra L.
Host
Ondra L.

Tohle je logicky dusledek zpusobu, jakym se privatizuji nase zeleznice. CD jsou akciova spolecnost stejne jako ostatni dopravci s nejakym autonomnim rozhodovanim. Cili oni tam ty spoje jinych dopravcu v aplikaci ponechat muzou, ale stejne tak i nemusi, nic je k tomu netlaci. A stat a kraje zprivatizuji nektere vlakove linky a jen cekaji, co se stane. Je jasny, ze pan Vyjadrim-se-ke-vsemu-Jancura by to udelal uplne stejne, jen ted, kdyz je to vyhodny, bude hrat tu svoji dojemnou roli na utlacovaneho maleho dopravce – a dopisovatel tohoto serveru mu to samozrejme bude zrat. Ale chyba neni v ČD ani v… Číst vice »

Lemmy
Host
Lemmy

Zprivatizovali linky? Objednání služby u jiného (vhodnějšího a levnějšího) poskytovatele je „privatizace“?

Ondra L.
Host
Ondra L.

Vidite, ja zapomel, ze na serveru zdopravy.cz neni mozny napsat nic, aby clovek nebyl okamzite odhalen z toho, ze je tajnym agentem modreho gangu. Sice nechapu, jak se takhle muzou bavit dospely lidi, ale aby me teda zas nekdo netahal za slovo, tak potvrzuji, ze vyrazem „zprivatizovat“ jsem nepresne vyjadril, ze kraj/ministerstvo zadali linku jinemu dopravci, nez ČD.

Georg
Host
Georg

ale tenhle clanek neni o jancurovi, ale o vztahu ceskych drah k jejich dosavadnim i budoucim zakaznikum…

Ondra L.
Host
Ondra L.

Ne, to neni, jen rada diskutujicich zde uvadela argument, ze vyhledavace eshopu jinych dopravcu, treba regijetu, tam spoje CD taky neuvadeji, tak jsem to pouzil jako priklad.

R2R2
Host
R2R2

Toto protikonkurencni opatreni se mi zda pomerne nestastnym. Doufam, ze si Ceske drahy udelaly dobrou analyzu tohoto kroku, protoze je sice zdanlive logicky, ale vede k tomu, ze se cesta vlakem pro zajemce jevi daleko mene atraktivni nez by mohla byt (drazsi, delsi) a realne hrozi, ze zvoli jiny zpusob dopravy – vlastni vuz, spolujizdu, autobus. CD tak neublizi jen konkurencnimu dopravci, ale i samy sobe.

Pandrhola
Host
Pandrhola

To není protikonkurenční opatření. ČD pochopitelně nemohou nabízet k prodeji něco, na co nemají smlouvy. Až bude SJT, tak tam ta nabídka bude. Může být i s předstihem jako „připravujeme“, ale to nejdříve musí být jasné od kdy a za kolik.

malý bobeš
Host
malý bobeš

Co nabízejí ČD k prodeji, zobrazí-li nejkratší vlakové spojení?

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Aplikace „Můj vlak“ není primárně vyhledávač spojení, ale e-shop ČD. Zcela neutrální vyhledávač spojení je třeba IDOS.

Bespi
Host
Bespi

IDOS je produkt CD, respektive dcerine firmy CHAPS. Puvodne byl i provozovan CD, ale pred vice jak 10 lety byl ciste provoz predan komercnimu provozovateli.

Karel
Host
Karel

CHAPS nebyl nikdy dceřiná firma ČD. To si asi pletete s DATISem. A vedením CIS JŘ byl CHAPS pověřen v roce 1998 (i na základě toho, že už předtím komerčně provozoval úspěšný vyhledávač spojení), kdy ministerstvo dopravy vypovědělo smlouvu ČSAD ÚAN Praha Florenc a.s.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Však zobrazí nejkratší spojení na které může jízdenku prodat. Je to e-shop, takže to je v pořádku.

Pavel
Host
Pavel

naprosto trefné a logické, radši se kvůli zášti zničíme, ale o to asi šlo – vlastní vůz, bus, spolujízda..

Zlínka
Host
Zlínka

Můžete jasně a stručně odpovědět na otázku, proč Regiojet nenabízí spojení Brno Vyškov, po změně jízdních řádů. Také se chce zničit.

BoH
Host
BoH

1) Existuje jednoduchá implikace – kdo zná aplikace Můj vlak, zná také portál idos (opačná implikace neplatí). 2) Velká část lidí ví (a ti, co vlastní aplikaci Můj vlak, tak o těch nepochybuji), že dojde ke změnám na železnice. A pokud se to náhodou z médií nedoví, na zastávkách, kterých se to týká, se jistě nacházejí informační materiály. 3) Odliv cestujících skutečně nehrozí. Jedině v případě, že jim nový tarif nevyhovoval (což může být u režijkářů či vlastníků IN 50 a výše). Spíše lze očekávat masivní kampaní nárůst cestujících na těchto lokacích. Z toho vyplývá, že se jedná o skutečně… Číst vice »

babilon
Host
babilon

Udělal jsem si rychlý průzkum mezi pár známými – ani jeden z nich nepoužívá eshop ČD či aplikaci MůjVlak k vyhledávání spojení, a to ani zaměstnanci ČD. Všichni používají IDOS nebo regionální aplikace. Takže je to celé jenom bouře ve sklenici vody.

qwasar
Host
qwasar

Takže vyhledávají spojení nejdříve v IDOSu a pak to celé znovu zadají do MůjVlak, aby si na to spojení mohli koupit jízdenku?

Zlínka
Host
Zlínka

A proč by to dělali. Většina si jízdenku kupuje ve stanici nebo ve vlaku.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ty stokorunové rozdíly v ceně, i kdy kde jak se čeho dočkají včetně návazností a nenávazností, už leckomu za předchozí vyhledání spojení a případný nákup po internetu případně i s reservací místa leckdy za to stojí.

qwasar
Host
qwasar

Tak u vás na Zlínsku to tak asi bude, když máte jen papírové jízdenky, ale samy ČD tvrdí, že 25% jízdenek prodají online: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zvysily-pololetni-zisk-o-dve-tretiny-kazdou-ctvrtou-jizdenka-prodaly-online-33284/

Zlínka
Host
Zlínka

A zbývajících 75%?

Andros Baman
Host
Andros Baman

Dusledkem je pak to, ze zatimco ja si sedim na svem miste s mistenkou z apky zdarma, nademnou planda 70 leta babka a nadava na drzy mlady, co ji nechaj stat.

Dominik
Host
Dominik

To je už pak na každém, pokud jedu a vlak je plný, tak místo klidně uvolním starší osobě, i když mám místenku. Ale to už je na každým, jak se zachová.

Andros Baman
Host
Andros Baman

Ja si ale tu mistenku rezervuju proto, abych sedel, ne proto, abych poustel ty, co si ji nerezervovali, i kdyz meli stejnou moznost.

Dominik
Host
Dominik

Jak říkám, to už je každého věc, jak má nastavené myšlení, či hodnoty, já klidně pustím.

Zlínka
Host
Zlínka

👍

Zlínka
Host
Zlínka

Taky vám tolik bude. To je o slušnosti.

R2R2
Host
R2R2

Bylo by skvele, kdyby se CD orientovaly vyhradne nebo alespon v mnohem vetsi mire na prodej jizdenek na konkretni spoje a konkretni sedadla, kulturu cestovani by to vyznamnym zpusobem pozvedlo. Osobne by se to ve mne hodne hadalo, zda babku nepustit i kdyz jsem si poridil mistenku a je v zasade jen jeji chyba, ze ona tak neucinila. Nastesti vlakem temer nejezdim, tak takove dilema nemusim resit.

Dominik
Host
Dominik

To, naštěstí pro mě (často přijdu na nádraží a jedu prvním, co jede), nejde, jelikož MD nedovoluje povinně místenkové vlaky v ZDO (což by takový vlak byl).
Jet vlakem, dle potřeby, je pro mě docela významná.

Leinad
Host
Leinad

Preference místenky a možnost stání se nevylučuje. Dokud jsou ve vlaku volná místa, prodat flexi vázané (třeba i na pokladně expresní rezervaci)

Karel
Host
Karel

Mít jízdenku na konkrétní sedadla je pěkný opruz. Nemůžete si pak ve vlaku vybrat místo, které se vám zrovna líbí – někdo si rád popovídá se spolucestujícími nebo mu udělá radost, když jsou kolem roztomilé nezbedné dětičky, jiný zase chce mít svůj klid – když chci podřimovat, tak si přisednu do oddílu, kde i ostatní cestující mají podobné zájmy atd. To z rezervačního systému nikdy všechno nevyčtete.

Odpadlik
Host
Odpadlik

Přesně. Totéž se mi stalo když jsem cestoval se svým 2letým synem. Oba jsme měli zdarma mistenku, on mi nakonec spal v náručí, ale nenávistné pohledy důchodců postávajícich okolo (a cestujících za 25% mé ceny) se nedaly přehlédnout.

Dominik
Host
Dominik

Dobře, když má člověk sebou ještě malé dítě, tak to je samozřejmě jiná situace.

Zlínka
Host
Zlínka

Obávám se, že to už je jen výmluva s dítětem. Ověřit to nelze.

babilon
Host
babilon

Ano, v IDOSu si najdou spojení a na webu či aplikaci příslušného dopravce (kterým nemusí být ČD) si koupí jízdenku.

qwasar
Host
qwasar

Zajímavé, to by mě v případě spojení vlaky ČD nenapadlo. Ve svém okolí jsem IDOS úspěšně vymýtil -> vyhledání spojení i nákup pouze v MůjVlak.

Andros Baman
Host
Andros Baman

No ja kdyz chci ject z Cercan do Libne, hledam v idosu, protoze nejrychlejsi je prestoupit v Hostivari na Arrivu, kterou mi ale Mujvlak nenajde. Takze si vyberu spojeni na idosu, listek do Hostivare v mujvlaku a zbytek na litacku. Opravdu to funguje.

Karel
Host
Karel

A proč si v Mémvlaku nekoupíte lístek jen do Kolovrat, pokud na Prahu máte lítačku?

R2R2
Host
R2R2

Ono strasne zalezi, kde zijete a kam jezdite, je celkem bezne, ze na trase muze byt vyhodnejsi nebo dokonce nutne vyuzit vice druhu dopravy a v takovem pripade je lepsi sahnout po nejakem univerzalnejsim vyhledavaci nez po eshopu konkretniho dopravce.

Lektor
Host
Lektor

To je ale váš problém že si dobrovolně snizujete počet možností jak dojet do cíle taky existují třeba busy.

Václav
Host
Václav

Jízdenky je možné koupit přímo v IDOS, jenom je to trochu méně komfortní (můj subjektivní pocit)

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Jak kdy jaké a na co …

Václav
Host
Václav

ČD a RJ určitě, ostatní nemám vyzkoušeno.

babilon
Host
babilon

Přímo v IDOSu? Mě to jenom přesměrovává na web dopravce.

Dáda
Host
Dáda

on je problím kliknout v Idosu na to tlačítko koupilt co je v v Idosu???

Lektor
Host
Lektor

Ano nejdříve se podívám kdo jede a pak si na jeho stránkách koupím jízdenku. Vy to snad děláte obráceně?

Míra
Host
Míra

Je to prosté. V IDOSu zjistím co jede, buď jdu na vlak (můžu si koupit jízdenku přes eshop dopravce nebo u pokladny) nebo jdu na autobus (jízdenku koupím u řidiče).

Jakub
Host
Jakub

Takový test jsem si dělal taky a většina lidí překvapivě používá IDOS. Tam, kde mi neplatí
výborná aplikace PID Lítačka preferuji „Jízdní řády“ od seznamu (bývalý Pubtran) na hledání spojů a „Můj Vlak“ na zpoždění / jízdenky ČD.
V aplikaci Jízdní řády jdou zadat i adresy a ukazuje se tam mapa s trasou včetně pěší docházky na konkrétní nástupiště.

Kylchap
Host
Kylchap

eshop ČD používám a velmi rád. Občas mě stojí cesta do Prahy jen 40 procent oproti nádražní pokladně.

Zlínka
Host
Zlínka

Pane Sůra oháníte se tady závazkem. Proč nenalezne web Regiojetu 19.12.2019 z Brna do Vyškova jiné spoje než Regiojet. To je totožný, jako ve vašem tendenčním článku. Vaše výmluvy jsou dětské. Jste vůbec profesionál? Podle reakcí zde, moc ne. Tohle chování měli naše 2 děti, když jim bylo 8. Ještě jsem si všimla, že vám vadí, když vás kritizuje někdo a je anonym. Tedy já se podepíšu Markéta Hrubešová Zlín. Kdybych takto řídila autobus, tak mě dávno vyhodí z DP. Zamyslete se nad tím. Odpovídat nemusíte, obávám se dalšího vymlouvání. Víte jak se pozná chlap. Že se k tomu postaví… Číst vice »

Franta
Host
Franta

I kdyz nekdo neni anonym. A na facebooku blokuje. Nejdriv se tedy arogantne snazi ukazat, ze ma pravdu a pak blokace. Beru tyhle clanky s rezervou. I po vcerejsi zousenosti, kdyz popsal zajizdeni idsjmk do Rakouska na krajsky tarif jako velkou novinku a ono to pritom funguje dlouha leta na nekolika linkach.

Partneři