egoe-plus
Dopravci Železnice

Praha – Liberec přes Pardubice a třikrát dráž. České dráhy vymazaly ve vyhledávači dotovanou konkurenci

Nádraží v Turnově. Foto: České dráhy
Nádraží v Turnově. Foto: České dráhy

České dráhy se rozhodly svým zákazníkům od změny jízdního řádu nabízet delší a dražší spojení mezi některými městy než dosud. Ve svém vyhledávači  spojení či aplikaci Můj vlak neuvádějí vlaky alternativních dopravců, kteří od 15. prosince převezmou část výkonů Českých drah v objednávce ministerstva dopravy a krajů. Dráhy raději cestujícím nabízejí často velmi krkolomná spojení za výrazně vyšší cenu. Například v sousedním Německu přitom státní Deutsche Bahn uvádí i vlaky soukromé konkurence včetně té jezdící na vlastní riziko mimo objednávku.

Pokud například chcete dnes odjet po deváté hodině vlakem z Prahy do Liberce, vyhledávač ČD vám najde spojení dvou rychlíků přes Turnov s dobou jízdy 2 hodiny a 36 minut za 119 korun. Po 15. prosinci ale bude rychlík z Prahy do Turnova obsluhovat Arriva a ta pro České dráhy neexistuje. Proto ČD cestujícím nabídnou raději spojení přes Děčín (4 hodin a 2 minuty za 218 Kč) nebo přes Pardubice (4 hodiny a 12 minut, 298 Kč).

Podobných netradičních a zdlouhavých kombinaci je v jízdním řádu celá řada. Například ze Železného Brodu do Kořenova dnes vlak (do konce týdne v kombinaci s NAD) jede 44 minut za 45 korun. Od 15. prosince nabídnou České dráhy svým zákazníkům cestu přes Liberec s nejkratší jízdní dobou 2 hodiny a 46 minut a cenou 131 Kč. Podobných případů jsou v rezervačním systému desítky.

České dráhy neodpověděly přímo na otázky, proč cestujícím vůbec tak nevýhodné spojení nabízejí. Nejprve uvedly, že prověřují „všechny možnosti dalšího rozvoje online odbavení včetně provizního prodeje.“ O den později pak odpověděl mluvčí Českých drah Radek Joklík, že současná situace je dočasným stavem a informace o alternativních dopravcích budou uvedeny nejpozději do spuštění státního jednotného tarifu.

Pokud chtějí cestující zjistit všechna spojení, mohou využít buď komerčních vyhledávačů typu IDOS nebo službu na hledání spojení na stránkách SŽDC, případně pak na stránkách jednotlivých informačních systémů.

V některých zemích je přitom naprosto běžné, že vyhledávače největšího státního dopravce ukazují i spojení soukromé konkurence. V případě německé Deutsche Bahn lze například na stránkách DB najít nejen vlaky konkurentů v závazkové dopravě v regionech, ale i komerčního FlixTrainu. Podobně najde vyhledávač švýcarských spolkových železnic SBB všechny spoje jiných dopravců v celé švýcarské síti.

Postup Českých drah překvapil i některé dopravce. „Při zahájení provozu víkendové turistické linky T4, tedy během první sezóny v roce 2017, byly naše spoje ve vyhledávači spojů ČD.  V roce 2018 se přestala víkendová linka T4 objevovat ve vyhledávači spojení ČD. Když jsme se dotazovali na důvod, bylo nám sděleno, že musí k AŽD přistupovat jako k jakémukoliv jinému dopravci,“ říká Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha. Nástup AŽD na trasu Litoměřice – Lovosice – Most do každodenního provozu znamená, že řada spojů mezi Mostem a například Roudnicí nad Labem či Kralupy nad Vltavou bude rychlejší právě při použití této trasy. ČD ve vyhledávači ale dál trvají na trase přes Ústí nad Labem.

Ve hře je i možnost, že by ČD mohly mít provizi z prodeje jízdenek jiného dopravce. „S Českými drahami ještě vedeme jednání o možnosti prodeje takzvaného lomeného jízdného na naše spoje na lince R8. Předložili jsme ČD návrh na konkrétní podobu této spolupráce a jednáme o možné spolupráci,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Lomené jízdné by znamenalo, že si cestující bude moci na pokladně ČD koupit jízdenku složenou z tarifů a tras dvou dopravců. Ondrůj připomněl, že RegioJet bude u závazkových linek informovat i o návazných spojích Českých drah. „Například v informační sekci stránek pro linku R8 máme proklik na návazné spoje v rámci všech tří systémů IDS – tedy včetně spojů ČD. Cílem je, aby palubní personál měl v odbavovacích zařízeních aplikaci s on-line aktualizovaným jízdním všech spojů a cestujícím byl schopen poskytnou informace o návazných spojích všech dopravců,“ dodal Ondrůj.

496 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viados

Nevím, ale přijde mi logické, že aplikace ČD nabízí pouze vlaky ČD. Stejně jako Jančurova apka nabízí jenom RegioJet. Všichni dopravci by samořejmě měli poskytovat data do nějakého neutrálního nadřazeného systému, což ale snad už dělají.

Leinad

Když budu chtít jet dejme tomu Řevnice-Liberec, mají mě ČD poslat autem nebo mi mají prodat Řevnice-Praha?

Karel

Prostě by České dráhy jako prémiovou službu měly zavést i aplikaci „Jejich vlak“. A vlastně proč zrovna České dráhy, když to může udělat i kterýkoliv jiný dopravce nebo i nedopravce.

Radek Volf

No jo, České dráhy. A to si myslí, že tímhle přitáhnou cestující, o které přicházejí?

Alex

Co to je za nesmysly proboha? Četl jste to? Článek pojednává o tom, že dráhy jednoduše nenabízejí spoje konkurence. Myslíte, že když by nabízely, že by váš komentář měl nějaké opodstatnění?

Filemon44

Je to věc názoru,ale já osobně si myslím,že ČD nic nevymazaly,ale na svých stránkách nabízejí své spoje.Je na zákazníkovi,zda je využije či se obrátí na komkurenci,jinak řečeno nahlédne do IDOSu.

Filip V.

Vždyť tohle už je dávno. Zkuste se zeptat v plzeňský pokladně na spojeni do Blatna u Jesenice. A najde Vám spojení přes Beroun…

Vašek M.

No, toto je k zamyšlení. Co k tomu řekne ministerstvo?

BoH

Že eshop ČD neukazuje vlaky jiných dopravců? Já bych řekl, že na to neřekne nic 🙂

Georg

jojo, moc prace… 🙂

Georg

tak snad napsat tam, ze tento usek neobsluhujeme, prpdat co jde a jen ukazat spojeni by slo, ne? jak jinak se to prilezitostny cestujici dozvi?

Luke

Můj vlak je aplikace ČD. Tím to začíná i končí. Každý může použít třeba IDOS, nebo… jak se nám u Brna vnucuje trapný Poseidon. Je to aplikace ČD, tudíž je naprosto v pořádku, že „hází sranec“ na pana Žlutého a ostatní. Nemám s tím problém, takto by se zachoval každý.

Petr Nick

Z Prahy do Liberce vlakem jede buď fanda železnic, režista, nebo ten, kdo nesehnal místenku na bus .. Přes Pardubice dotovanou jízdenkou jako rentiér 65+, proč ne.. pokud není výluka,teda..

Georg

dotovanou jizdenkou muzete jet i naprimo, ne?

Jen tak

p. Sura, ve vyhledavaci CSA byste take chtel lety LOTu?

Georg

ne, ale necekal bych ze dopravce kasirujici z pidu dve miliardy rocne v nem zacne delat podobne naschvaly.

Jen tak

tak at si PID udela vlastni vyhledavac.

neni jediny duvod, aby cd melo ve vyhledavaci konkurenci.

Lech Malý

No a co zájmy toho, kdo to platí, tj. cestujícího?

Miloš

Cestující který to platí, půjde většinou na idos. Obdobně když sháním nějakou věc v obchodě, tak nectu leták jednoho obchodu ale najdu si to na srovnej ceny nebo jak se to jmenuje

Jen tak

Vždyt od toho má „neutrální“ vyhledavače. IDOS, na seznamu taky něco je, google to taky umí.

Resp. je snad zájmem cestujícícho , aby na webu ČSA měl lety LOT?
Nebo snad má mít třeba Globus i ceník Teska?
Má mít sportisimo v obchodě ceník a reklamu Dekatlonu?

Jo, v zájmu zákazníka to je… ale .. věřím, že chápete, že je to naprostá blbost.

Georg

v duchu vasich stupidnich metafor vam „sportissimo“ prodava jen prave kecky, pricemz tu levou maji v „decathlonu“. „sportissimo“ to vi, ale misto aby zakaznikovi (jakkoliv) pomohlo najit spravne reseni, tak mu bude cpat dve prave kopacky. ono nakonec i s pravou botou na leve noze prece nejkam muzete dosmajdat…

Míra

PID má svůj vyhledávač. Ten zná jen integrované spoje.

Liberec

Jestli ted nedozral cas k tomu, aby se CD, coby “ jediny a opravdovy narodni dopravce“ predvedl a zavedl rychle expresni spoleni Liberce s Prahou, alespon 2x denne?

Georg

hehe, to by musel nekdo objednat, navic na to nemaj desira.

Karel

No jo, to by museli jezdit za svoje, když by jim to nikdo nedotoval. Jó, vybírat rozinky a tunelovat dotace, to Českým drahám jde, ale podnikat a vycházet vstříc zákazníkům, to nikdy neuměly…

Jakub

Až na to, že by se jim spojení do Liberce vůbec nevyplatilo… Takže každý rozumný člověk by neinvestoval do něčeho co se mu nevyplatí…

David

Co si mám představit pod pojmem rychle expresni spoleni Liberce s Prahou? To je už z principu protimluv.

Miloš

Pokud by byla vhodná infrastruktura (což má na starosti SŽDC), věřte že i Jančura by si zavedl vlastní komercni expres v této relaci.

Georg

no vtipem brna a ostravy bylo ze tam jezdi opravdu hodne lidi a vlastni open access vrstvu zaplnite. liberec je stotisicove mesto a po ceste neni skoro nic…

kix

se stačí podívat na d10, kdyby byl vlak v Praze na hlaváku z Liberce tak za 50minut, tak o cestující nouze nebude, ale to by se po současné infrastruktuře musel teleportovat

Glo

ČD není firma jako každá jiná. Je to firma zřízena samostatným zákonem, 100% ji vlastní stát a její generální ředitel je trafikant ANO, který tu pozici dostal poté, co mu ušili výběrové řízení na míru, a hlavně je to manžel úřednice, která psala odpověď ČR na Babišův střet zájmu…

Zlínka

Ředitelé takových podniků jsou vždy trafika, ať vládne Ano nebo ODS.

Křečík Barbuška

Si tady připadám jak marťan. Jak může někdo očekávat v aplikaci dopravce ČD spoje jiných dopravců a ještĕ se nad tím pohoršovat? Prostĕ si za každou cenu kopnout a pustit jedovatou slinu. Nic víc.

Petr

Já si myslím , že to je slušnost vůči zákazníkům. Ale chápu , že o ty ČD nikdy nešlo .

Gremli

Ono ČD už jaksi nejsou synonymem pro veškerou železniční dopravu. Jsou jedním z dopravců. Je to úplně stejné jako kdybyste chtěli třeba v eshopu Arrivy najít vlak ČD – taky tam není. Synonymem pro veškerou železniční dopravu měl být jednotný tarif…jenže on bude až rok po rozporcování železniční dopravy mezi dopravce. Takže teď nic jednotného není…a můžeme poděkovat leda politikům, že to dospělo do takovéto situace.

Georg

jsou jednim z dopravcu, ktery ma stale pres 90 procent dopravniho vykonu…

David

A těch 90 pct tam ČD stále uvádí. Takže cajk. Kdo chce veškeré spoje, použije https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/

Bespi

On IDOS je taky produkt CD, ale provozuje ho Idnes. Je to takove legracni … .

Zlínka

Nezlobte se, ale jste demagog. Je to Eshop s jízdenkama. Mají je tedy prodat bez smlouvy.

BoH

Já slušnost vůči zákazníkům? Viděl jste někdy, že by nějaký řetězec přestal nabízet nějaké zboží a na internetových stránkách by napsal „zboží naleznete u konkurence“. Já tedy ne. Pak tedy žádná společnost se nechová slušně 🙂

Georg

jednoducha rada: venujte se i nadale sve hlavni profesi a nepoustejte se do podnikani.

Karel

No… třeba na stránkách různých podnikatelů najdete informaci typu „dostanete se k nám autobusem č. 115“, a to i když tu autobusovou linku neprovozují, že…

Dominik

To sice jo, ale když budu hledat žárovku xy, tak mě nepošlou do vedlejšího obchodu (když ji nemají), ale nabídnou alternativu, kterou mají.

Gremli

Já si tady zase připadám jako na FB SPD…takovou cenzuru jsem zažil jen tady a tam. Tento web prostě není nestranné objetivní zpravodajství…bohužel nezbývá, než si zvyknout.

Georg

ja si tady zase pripadam jako na schuzi osz…

Jan Koukal

Musím ještě tu lež p.Sůry komentovat. Pan Sůra po 15.12 popisuje jízdu z Prahy hl. nádraží ale v článku udává spoje z Prahy Masarykova nádraží. Ani zítra z Prahy hl. nádraží do Liberce nedojede za 2h 36 min jak je zmíněno v článku. Nejkratší spoj je 2h 49 min přes Nymburk , Bakov nad Jizerou, Turnov a Liberec za 192 Kč.
Každý kdo jezdí pravidelně tak ví že už skoro rok to jezdí z Masarykova nádraží.

Jan Koukal

Napsal jste „České dráhy se rozhodly svým zákazníkům od změny jízdního řádu nabízet delší a dražší spojení mezi některými městy než dosud. Ve svém vyhledávači spojení či aplikaci Můj vlak neuvádějí vlaky alternativních dopravců,“
Tudíž jste to hledal ve vyhledávači ČD a i když jste zadal jen Praha tak po té 9h je vlak z Masarykova nádraží a hned druhý je přes Ústí nad Labem ale i nyní vám to z hlaváku nabídne Děčín a i Pardubice tak jako od nového jř ale i z Masarykova můžete jet za 105Kc. Tudíž i nyní můžete jet jak uvádíte třikrát dráž.

Jan Koukal

A normální člověk může jet z Pahy do Liberce od nového jř za 105Kč za 3h36min a nemusí jezdit přes Pardubice nebo Děčín

Jan Koukal

Tak zrovna dnes odjezd v 19:19 vázaná za 105Kč flexi za 119Kč

Jan Koukal

A na 16.12 odjezd ve 20:46 z Masrykova také za 105

Jan Koukal

Od nového jř z Prahy do Liberce odjezd v 9:46 za 105 Kč tak jako normální člověk když bych chtěl jet po deváté hodině z Prahy tak nepojedu tak draho jak nesmyslně píšete 😉

Jan Koukal

A ještě z nového jř jak jste napsal že po deváté hodině přes Pardubice
Tak jede vlak z Prahy přes Pardubice do Liberce odjezd v 9:44 a příjezd do LB ve 13:56 cena 268Kč a ten samý den z Prahy přes MB a Turnov odjezd v 9:46 a příjezd do LB ve 13:56 a cena 105Kč Tak jak vydite že se nemusí jezdit dráž jak lživě píšete.

Míra

Normální člověk by hledal na IDOSu.

Karel

No a vo tom to je. Že když ČD nabízejí mizerné služby a ze svých zákazníků si dělají blázny, tak o ně přijdou.

Manitou

„Vize“….

ČD umožní nákup jízdních dokladů jiných dopravců za tučný bakšiš v povedené aplikaci Můj vlak. Že je dobrá, to je známo.
Vývoj stál nějaké prachy, tak proč by jiní měly přijít k hotovému jen tak.
Zvláště někteří začnou vykřikovat, jak je to hrozné a kdesi cosi.

Následovat bude pohoršená esej. 😆

Manitou

Jenže jste to nepochopil.
Na vysokou paušální cenu nepřístupí, protože si představují platbu za počet prodaných jízdenek. O tom to je.
Tudíž v tomto kontextu je to zcela ekonomický nesmysl.

Manitou

Po 12letech ve vyšším managementu v privátním sektoru to celkem odhadnout umím.

HolyTrinity

Ale no tak, nepodceňujte se. I Váš server sledují a svými komentáři obohacují úspěšní lidé. 😀

Při vší úctě – tohle útočné chování v diskuzích na Vás opravdu nevrhá dobré světlo. Ale budiž, jste ve svém rybníčku.

Georg

pri vsi ucte je manitou podle projevu nejaky frustrovany nadrazak. jeho poznamky o pristupu do aplikace jsou uplne mimo.

Manitou

Zase tak často tu nejsem a i manažeři dělají něco jiného než „komandují“ jiné.
Zkuste to někdy.

Manitou

To je evidentní.

Radek

Ale sám to děláte.

Petr

Mě to jak píše vyhovuje , byť ne se vším souhlasím . Je vidět , že vlakem jezdí , má zájem jen , naštěstí , nemá režijku ,

Zlínka

I ty chyby v každém článku.?

Jaroslav

Jane. Jsem strašně rád, že s panem Šindelářem realizujete Zdopravy.cz a upřímně si bez vašich zpráv nedokážu představit den. Chápu, že se zde denně setkáte s lidmi a názory, se kterými nesouhlasíte, ale nedokážu pochopit vaší nabubřelost, kdy téměř každý nesouhlasný názor počastujete ironickou nebo jízlivou poznámkou / komentářem, namísto toho, abyste ho buď ignoroval nebo reagoval věcně. Jste profesionální novinář (až na ty téměř nekončící chyby ve vašich textech), a pokud v tom chcete pokračovat, tak se tak prosím chovejte. Velmi často reagujete jako dítě kopáním okolo sebe a to je velká škoda. Toť můj názor a vlastně i… Číst vice »

Jaroslav

Já tomu rozumím. Sám denně potkám ve svém podniku okolo 200 hostů, kteří také dost často slušnou formu a nebo vychování potkali z rychlíku. Prostě se nedá nic dělat – nemusíme spolu souhlasit, ale nemusíme se hned napadat. Nechci vám vnucovat svůj pohled. Za mne je ale opravdu nedobré, když se autor skvělého webu, nechá strhnout komentáři a sám se zaplete do nepořádku v komentářích. Děkuji za popřemýšlení a dopravě zdar!

Pandrhola

A proč ne ? Psal sem i Michal Štěpán. 😉

Georg

to byla snad shoda jmen, ne?

Georg

a jakou funkci jste v tom vyssim managementu mel? kavovar?

Manitou

Navíc je to na hraně zákona. Což považuji za zásadní.

Manitou

Judikatura NS z roku 2008, která definuje „péče řádného hospodáře“ pro akciové společnosti.
Dovolím si citovat zásadní…

„…taková péče tedy nepochybně zahrnuje péči o majetek akciové společnosti nejen v tom smyslu, aby nevznikla škoda na majetku jeho úbytkem či znehodnocením, ale také, aby byl majetek společnosti zhodnocován a rozmnožován v maximální možné míře, jaká je momentálně dosažitelná….“

Z výše uvedeného se dá odvodit, že prodej jízdních dokladů jiných dopravců či jejich propagace by se dala kvalifikovat, jako porušení uvedeného s trestnepravnimi důsledky.

Manitou

Chcete polemizovat z judikaturou, která hovoří jednoznačně?
Máte ponětí o kontrolních mechanismu státem vlastněných firem ze strany NKÚ?
Tohle jsou fakta, nikoli domněnky.

Manitou

1) v případě, že ve vlastní aplikaci, která stála na vývoji značné peníze budu prodávat konkurenční produkt, jednoznačné ekomicky poškozuji podnik předáním potencionálního zisku

2) i samotná propagace konkurence je stejný případ

Jestliže v tom nevidíte ekonomickou ztrátu z produktu VLASTNĚNÉHO jednou stranou, je mi líto.

Existují pouze dvě řešení :

1) prodej jízdenek na spojení, které zahrnuje více dopravců záštítí SŽDC

2) zájemce o formu aplikace si ji licenčně zakoupí „čistou“ a naplní ji dle své potřeby

Manitou

Neuhýbejte.
To, co píšete je zcela překroucené.
Termín, nejzazší, je spuštění SJT, který je v nedohlednu.
Čili tam prostě nebudou. V okamžiku spouštění společného tarifu se ekonomický úbytek, ve smyslu zákona, stane lichým, jelikož bude pro všechny stejné a rozhodovat budou jiné okolnosti než cena.

Georg

jestli me neco bavi, tak cist vyvody podobnych pologramotu. o co asi firma prijde prodejem jizdenek na usek, ve kterem nejezdi, indiansky boze?

Karel

Sám dobře víte, že ten „jednotný tarif“ je ve skutečnosti nesmysl „aby se vlk nažral“ a žádný normální cestující si to kupovat nebude. Problém je v tom, že České dráhy nechápou a neakceptují princip síťovosti veřejné dopravy. Svoji společnost jejich manažeři poškozují právě tím, když si zaslepeně hrajou jen na vlastním písečku.

MartinS.

Vy máte problém v tom, že nechápete, že jiní dopravci na objednávaných linkách nejsou pro ČD konkurencí. Prostě z Plzně do Žatce se vlakem s ČD nedostanete jinak než přes Prahu nebo Cheb. Když tam ČD nejezdí, tak mu GW Train nemůže konkurovat. Naopak možnost koupit si v mujvlak jízdenku z Přeštic do Loun, část s ČD, část s GW Train, část s RegioJetem a poslední část s opět s ČD by národnímu dopravci přinesla nespornou konkurenční výhodu a provizi za prodej jízdenek.

Petr-666

Koukám, že o podnikání a ekonomice toho moc netušíte a i význam judikátu NS odvozujete ze socialistického „politického školení mužstva“ někde u ČD 🙁 Takže vám zkusím napovědět – získávat pro firmu další peníze provizí/podílem/odměnou z prodeje produktů jiných firem, které vlastní firma nabídnout nemůže je právě to, co NS v judikátu označuje jako „zhodnocování a rozšiřování majetku společnosti“ (tedy NS judikoval přesný opak toho, co ve své neznalosti prohlašujete). Mít tržbu z vlastního jízdného na trasách, kde nejezdím jaksi nejde (nabízet místo toho „náhradu“ okružními jízdami po republice může za konkurenceschopný vlastní produkt pokládat jen naprostý hlupák s režijkou… Číst vice »

Luke

To je článek jak noha ((( Proč proboha by měly ČD ve své aplikaci uvádět konkurenci??

Karel

Proč ve vyhledævač DpmB,šalina v Brně,není žlutý autobus do Zlína?

Jan Tichavský

Protože ten vlak je v tarifu PID stejně jako pražská MHD. Komerční spoje zajíždějící do Prahy bez PID taky neuvádí, stejně jako vlaky ČD mimo PID.

Míra

DPP je asi největším dopravcem integrovaného systému – PID. Pro něj dělá řadu služeb, například má na starosti automaty na jízdenky. Svoje „vlastní“ jízdenky žádné neprodává. A ve vyhledávači nabízí spojení spoji PID. Protože ve Středních Čechách není integrace dokončena, nalezne vyhledávač někdy velmi kuriózní spojení. Např. vám nabídne pomalé spojení vlakem s přestupy, přičemž byste mohl jet rychleji přímým autobusem, ale ten zatím není „integrován“. Rozhodně ale nepodezírám DPP z nadržování některým dopravcům. Spojení hledám raději na IDOSu. Vyhledávač DPP je dobrý pro cesty na jízdenky PID.

jan mas

A kdo řídí ČD? Kdo vybírá dozorčí radu ČD? Podle mne je třeba se obouvat do ministerstva dopravy. Protože:
– ministerstvo dopravy řídí ČD i SŽDC
– ministerstvo dopravy vydává vyhlášky
– ministerstvo dopravy dělá smlouvy s dopravci (i když né všechny smlouvy, ale mělo by jít příkladem krajům)
– ministerstvo dopravy připravuje návrhy zákonů

Alda

Ty to zase dojebali

Jiří Šrámek

Kdo? Co?

Pavel

O to přece šlo, rozsekat, rozdělít, rozkouskovat, zneprůhlednit, odradit, zničit a zrušit – třicet let s úžasem pozoruji boj neviditelné ruky trhu s s viditelnou rukou českého živlu… Takhle jsem to asi fakt nechtěl a je nás určitě více.

Lemmy

Ne, Českým drahám šlo o to, aby si slabší povahy (kam počítám i vás) takovýto zkratkovitý dojem z celé věci odnesly…

Andros Baman

To je asi stejny jako podivovat se nad tim, proc vyhledavac CSA nenabizi spojeni Ryannairu.

Lemmy

ČSA a Ryanair působí v jednom státem dotovaném dopravním systému?

BoH

Promiňte, ale ohánět se dotovaným systémem je nesmysl. Pak by tedy logicky Arriva, LEO i RJ měli nabízet všechny vlaky, kterou jsou v závazcích MD či krajů. A to je samozřejmě nesmysl i s přihlédnutím, že v těch závazcích nejsou jen vlaky, ale i autobusy. Proč by každý dopravce měl mít vlastní takto robustní systém?

Karel

V autobusové dopravě to už celkem dlouho funguje tak, že pokud dopravce využívá služeb rezervačního systému AMS BUS, tak ve svém prodejním místě prostě taky prodává jízdenky všech dopravců zapojených do systému, konkurent nekonkurent. Bůhví proč se ale železniční dopravci do toho fungujícího systému nezapojili.

Jiří Šrámek

Poposedl jsem si třikrát, ale stále mi nedochází souvislost.

Ondra L.

Tohle je logicky dusledek zpusobu, jakym se privatizuji nase zeleznice. CD jsou akciova spolecnost stejne jako ostatni dopravci s nejakym autonomnim rozhodovanim. Cili oni tam ty spoje jinych dopravcu v aplikaci ponechat muzou, ale stejne tak i nemusi, nic je k tomu netlaci. A stat a kraje zprivatizuji nektere vlakove linky a jen cekaji, co se stane. Je jasny, ze pan Vyjadrim-se-ke-vsemu-Jancura by to udelal uplne stejne, jen ted, kdyz je to vyhodny, bude hrat tu svoji dojemnou roli na utlacovaneho maleho dopravce – a dopisovatel tohoto serveru mu to samozrejme bude zrat. Ale chyba neni v ČD ani v… Číst vice »

Lemmy

Zprivatizovali linky? Objednání služby u jiného (vhodnějšího a levnějšího) poskytovatele je „privatizace“?

Ondra L.

Vidite, ja zapomel, ze na serveru zdopravy.cz neni mozny napsat nic, aby clovek nebyl okamzite odhalen z toho, ze je tajnym agentem modreho gangu. Sice nechapu, jak se takhle muzou bavit dospely lidi, ale aby me teda zas nekdo netahal za slovo, tak potvrzuji, ze vyrazem „zprivatizovat“ jsem nepresne vyjadril, ze kraj/ministerstvo zadali linku jinemu dopravci, nez ČD.

Georg

ale tenhle clanek neni o jancurovi, ale o vztahu ceskych drah k jejich dosavadnim i budoucim zakaznikum…

Ondra L.

Ne, to neni, jen rada diskutujicich zde uvadela argument, ze vyhledavace eshopu jinych dopravcu, treba regijetu, tam spoje CD taky neuvadeji, tak jsem to pouzil jako priklad.

R2R2

Toto protikonkurencni opatreni se mi zda pomerne nestastnym. Doufam, ze si Ceske drahy udelaly dobrou analyzu tohoto kroku, protoze je sice zdanlive logicky, ale vede k tomu, ze se cesta vlakem pro zajemce jevi daleko mene atraktivni nez by mohla byt (drazsi, delsi) a realne hrozi, ze zvoli jiny zpusob dopravy – vlastni vuz, spolujizdu, autobus. CD tak neublizi jen konkurencnimu dopravci, ale i samy sobe.

Pandrhola

To není protikonkurenční opatření. ČD pochopitelně nemohou nabízet k prodeji něco, na co nemají smlouvy. Až bude SJT, tak tam ta nabídka bude. Může být i s předstihem jako „připravujeme“, ale to nejdříve musí být jasné od kdy a za kolik.

malý bobeš

Co nabízejí ČD k prodeji, zobrazí-li nejkratší vlakové spojení?

Jiří Šrámek

Aplikace „Můj vlak“ není primárně vyhledávač spojení, ale e-shop ČD. Zcela neutrální vyhledávač spojení je třeba IDOS.

Bespi

IDOS je produkt CD, respektive dcerine firmy CHAPS. Puvodne byl i provozovan CD, ale pred vice jak 10 lety byl ciste provoz predan komercnimu provozovateli.

Karel

CHAPS nebyl nikdy dceřiná firma ČD. To si asi pletete s DATISem. A vedením CIS JŘ byl CHAPS pověřen v roce 1998 (i na základě toho, že už předtím komerčně provozoval úspěšný vyhledávač spojení), kdy ministerstvo dopravy vypovědělo smlouvu ČSAD ÚAN Praha Florenc a.s.

Pandrhola

Však zobrazí nejkratší spojení na které může jízdenku prodat. Je to e-shop, takže to je v pořádku.

Pavel

naprosto trefné a logické, radši se kvůli zášti zničíme, ale o to asi šlo – vlastní vůz, bus, spolujízda..

Zlínka

Můžete jasně a stručně odpovědět na otázku, proč Regiojet nenabízí spojení Brno Vyškov, po změně jízdních řádů. Také se chce zničit.

BoH

1) Existuje jednoduchá implikace – kdo zná aplikace Můj vlak, zná také portál idos (opačná implikace neplatí). 2) Velká část lidí ví (a ti, co vlastní aplikaci Můj vlak, tak o těch nepochybuji), že dojde ke změnám na železnice. A pokud se to náhodou z médií nedoví, na zastávkách, kterých se to týká, se jistě nacházejí informační materiály. 3) Odliv cestujících skutečně nehrozí. Jedině v případě, že jim nový tarif nevyhovoval (což může být u režijkářů či vlastníků IN 50 a výše). Spíše lze očekávat masivní kampaní nárůst cestujících na těchto lokacích. Z toho vyplývá, že se jedná o skutečně… Číst vice »

babilon

Udělal jsem si rychlý průzkum mezi pár známými – ani jeden z nich nepoužívá eshop ČD či aplikaci MůjVlak k vyhledávání spojení, a to ani zaměstnanci ČD. Všichni používají IDOS nebo regionální aplikace. Takže je to celé jenom bouře ve sklenici vody.

qwasar

Takže vyhledávají spojení nejdříve v IDOSu a pak to celé znovu zadají do MůjVlak, aby si na to spojení mohli koupit jízdenku?

Zlínka

A proč by to dělali. Většina si jízdenku kupuje ve stanici nebo ve vlaku.

Vít Jůza

Ty stokorunové rozdíly v ceně, i kdy kde jak se čeho dočkají včetně návazností a nenávazností, už leckomu za předchozí vyhledání spojení a případný nákup po internetu případně i s reservací místa leckdy za to stojí.

qwasar

Tak u vás na Zlínsku to tak asi bude, když máte jen papírové jízdenky, ale samy ČD tvrdí, že 25% jízdenek prodají online: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zvysily-pololetni-zisk-o-dve-tretiny-kazdou-ctvrtou-jizdenka-prodaly-online-33284/

Zlínka

A zbývajících 75%?

Andros Baman

Dusledkem je pak to, ze zatimco ja si sedim na svem miste s mistenkou z apky zdarma, nademnou planda 70 leta babka a nadava na drzy mlady, co ji nechaj stat.

Dominik

To je už pak na každém, pokud jedu a vlak je plný, tak místo klidně uvolním starší osobě, i když mám místenku. Ale to už je na každým, jak se zachová.

Andros Baman

Ja si ale tu mistenku rezervuju proto, abych sedel, ne proto, abych poustel ty, co si ji nerezervovali, i kdyz meli stejnou moznost.

Dominik

Jak říkám, to už je každého věc, jak má nastavené myšlení, či hodnoty, já klidně pustím.

Zlínka

👍

Zlínka

Taky vám tolik bude. To je o slušnosti.

R2R2

Bylo by skvele, kdyby se CD orientovaly vyhradne nebo alespon v mnohem vetsi mire na prodej jizdenek na konkretni spoje a konkretni sedadla, kulturu cestovani by to vyznamnym zpusobem pozvedlo. Osobne by se to ve mne hodne hadalo, zda babku nepustit i kdyz jsem si poridil mistenku a je v zasade jen jeji chyba, ze ona tak neucinila. Nastesti vlakem temer nejezdim, tak takove dilema nemusim resit.

Dominik

To, naštěstí pro mě (často přijdu na nádraží a jedu prvním, co jede), nejde, jelikož MD nedovoluje povinně místenkové vlaky v ZDO (což by takový vlak byl).
Jet vlakem, dle potřeby, je pro mě docela významná.

Leinad

Preference místenky a možnost stání se nevylučuje. Dokud jsou ve vlaku volná místa, prodat flexi vázané (třeba i na pokladně expresní rezervaci)

Karel

Mít jízdenku na konkrétní sedadla je pěkný opruz. Nemůžete si pak ve vlaku vybrat místo, které se vám zrovna líbí – někdo si rád popovídá se spolucestujícími nebo mu udělá radost, když jsou kolem roztomilé nezbedné dětičky, jiný zase chce mít svůj klid – když chci podřimovat, tak si přisednu do oddílu, kde i ostatní cestující mají podobné zájmy atd. To z rezervačního systému nikdy všechno nevyčtete.

Odpadlik

Přesně. Totéž se mi stalo když jsem cestoval se svým 2letým synem. Oba jsme měli zdarma mistenku, on mi nakonec spal v náručí, ale nenávistné pohledy důchodců postávajícich okolo (a cestujících za 25% mé ceny) se nedaly přehlédnout.

Dominik

Dobře, když má člověk sebou ještě malé dítě, tak to je samozřejmě jiná situace.

Zlínka

Obávám se, že to už je jen výmluva s dítětem. Ověřit to nelze.

babilon

Ano, v IDOSu si najdou spojení a na webu či aplikaci příslušného dopravce (kterým nemusí být ČD) si koupí jízdenku.

qwasar

Zajímavé, to by mě v případě spojení vlaky ČD nenapadlo. Ve svém okolí jsem IDOS úspěšně vymýtil -> vyhledání spojení i nákup pouze v MůjVlak.

Andros Baman

No ja kdyz chci ject z Cercan do Libne, hledam v idosu, protoze nejrychlejsi je prestoupit v Hostivari na Arrivu, kterou mi ale Mujvlak nenajde. Takze si vyberu spojeni na idosu, listek do Hostivare v mujvlaku a zbytek na litacku. Opravdu to funguje.

Karel

A proč si v Mémvlaku nekoupíte lístek jen do Kolovrat, pokud na Prahu máte lítačku?

R2R2

Ono strasne zalezi, kde zijete a kam jezdite, je celkem bezne, ze na trase muze byt vyhodnejsi nebo dokonce nutne vyuzit vice druhu dopravy a v takovem pripade je lepsi sahnout po nejakem univerzalnejsim vyhledavaci nez po eshopu konkretniho dopravce.

Lektor

To je ale váš problém že si dobrovolně snizujete počet možností jak dojet do cíle taky existují třeba busy.

Václav

Jízdenky je možné koupit přímo v IDOS, jenom je to trochu méně komfortní (můj subjektivní pocit)

Vít Jůza

Jak kdy jaké a na co …

Václav

ČD a RJ určitě, ostatní nemám vyzkoušeno.

babilon

Přímo v IDOSu? Mě to jenom přesměrovává na web dopravce.

Dáda

on je problím kliknout v Idosu na to tlačítko koupilt co je v v Idosu???

Lektor

Ano nejdříve se podívám kdo jede a pak si na jeho stránkách koupím jízdenku. Vy to snad děláte obráceně?

Míra

Je to prosté. V IDOSu zjistím co jede, buď jdu na vlak (můžu si koupit jízdenku přes eshop dopravce nebo u pokladny) nebo jdu na autobus (jízdenku koupím u řidiče).

Jakub

Takový test jsem si dělal taky a většina lidí překvapivě používá IDOS. Tam, kde mi neplatí
výborná aplikace PID Lítačka preferuji „Jízdní řády“ od seznamu (bývalý Pubtran) na hledání spojů a „Můj Vlak“ na zpoždění / jízdenky ČD.
V aplikaci Jízdní řády jdou zadat i adresy a ukazuje se tam mapa s trasou včetně pěší docházky na konkrétní nástupiště.

Kylchap

eshop ČD používám a velmi rád. Občas mě stojí cesta do Prahy jen 40 procent oproti nádražní pokladně.

Zlínka

Pane Sůra oháníte se tady závazkem. Proč nenalezne web Regiojetu 19.12.2019 z Brna do Vyškova jiné spoje než Regiojet. To je totožný, jako ve vašem tendenčním článku. Vaše výmluvy jsou dětské. Jste vůbec profesionál? Podle reakcí zde, moc ne. Tohle chování měli naše 2 děti, když jim bylo 8. Ještě jsem si všimla, že vám vadí, když vás kritizuje někdo a je anonym. Tedy já se podepíšu Markéta Hrubešová Zlín. Kdybych takto řídila autobus, tak mě dávno vyhodí z DP. Zamyslete se nad tím. Odpovídat nemusíte, obávám se dalšího vymlouvání. Víte jak se pozná chlap. Že se k tomu postaví… Číst vice »

Franta

I kdyz nekdo neni anonym. A na facebooku blokuje. Nejdriv se tedy arogantne snazi ukazat, ze ma pravdu a pak blokace. Beru tyhle clanky s rezervou. I po vcerejsi zousenosti, kdyz popsal zajizdeni idsjmk do Rakouska na krajsky tarif jako velkou novinku a ono to pritom funguje dlouha leta na nekolika linkach.

Ing Jouda

Smyslem aplikaci dopravců ( tedy mj. “Můj vlak”) je nejenom vyhledat spojení. Upřímně nechápu jak by to podle vašeho pohledu mělo vypadat – vyhledat spoj i konkurence a v dalším kroku napsat ‘ lístky zakoupíte v aplikaci jiného dopravce, stáhnete ji zde’ nebo jaká je vaše vize ?

Srovnání s německými DB rozhodne není na místě jelikož tam jsou jízdenky vzájemně uznávany.

Lemmy

Ano, přesně tak. „Z A do B vám umíme pomoci, dál je to jiný dopravce“.

Tohle pasivně agresivní chování ČD je poměrně na hraně a místy i za ní…

Zlínka

Nezlote se, ale umíte pochopit, že musí mít na prodej jízdenek jiného dopravce smlouvu. A to je záležitost dvou stran. Nebo mi chcete říci, že tomu tak není. Umíte si představit, že Regiojet začne prodávat jízdenky ČD. Jen tady kopete do ČD. Už mi to přijde jako nemoc. Je to aplikace ČD, takže si může dělat s ní co chce.

Zlínka

Problém je, neodpovídám vám. Že já článek zhovadilost, je fakt. A žvaněním a obhajovaním, to nezměníte. Kdyby jste byl kus chlapa, řeknete ok, jsem pitomec, napsal jsem nesmysl. Místo toho to tady obhajujete, i když vidíte, jak s vámi zjevně moc lidí nesouhlasí. Chce to sebereflexi.

Zlínka

Ano to vidíme. Jste jak děcko, kterému rozbili děti bábovku na pískovišti. Přeberte si to, jak chcete.

Míra

Co očekáváte, že z vyhledávače spojeného s e-shopem jednoho dopravce nebo z vyhledávače integrovaného dopravního systému vypadne? Vyhledávač PID vás někdy pošle na vyhlídkovou cestu středočeským krajem, protože dálkové a dosud neintegrované spoje „nezná“, ale je to za tarif PID.
Ty vyhledávače spojení a e-shopy na jízdenky by bylo takové zajímavé téma pro nejeden článek, a on z toho vypadne takový „text“.

Pandrhola

Vyhledávač ukáže to, co se nabízí k prodeji, což je v pořádku, protože tak fungují všechny e-shopy. Takže se v podstatě celou dobu debata točí právě kolem toho, že není prodej…

MartinS.

Je to aplikace ČD, to máte pravdu. ČD si s ní můžou dělat, co chtějí, to máte také pravdu. Ale cestující veřejnost jejich počínání, které jde proti smyslu lákání cestujích k přepravě po železnici, může kritizovat.
A ano, umím si představit, že Regiojet nebo Arriva nebo GW Train prodávají jízdenky ČD a naopak. Proč ne? Vždyť by to mohlo být vzájemně výhodné.

Zlínka

To ano to může být vzájemně výhodné. Ale není to. Navíc si uvědomte, že ti ostatní budou vždy platit tomu většímu. Protože ČD prodají za den násobný počet jízdenek. Určitě bylo by to super, ale dokud se budou vzájemně okopávat, tak nikdy.

Manitou

Proč myslíte, že chybí ve výčtu Rakousko?
No protože se nehodí do krámu. Aplikace OeBB neukáže jiné spoje než OeBB. WestBahn nenabízí.
Co hůř, evidentně nezná firmy OeBB INFRA a DB Netz.

Lupens

Tak jsem si na webu RegiJetu zkoušel najít spojení vlakem z Prahy do Olomouce a nabízí to pouze spoje dopravce RegioJet. Spoje dopravce LEO, ARRIVA, nebo ČD tam nevidím. To je ale lumpárna. Jak je možné, že nenabízí i tyto spoje ?

David M

Píše vám majitel restaurace do menu i nabídku konkurence? 🙂 Nějak nechápu, proč tento článek vznikl.

Václav

Já myslím, že se tahle situace ve výsledku obrátí proti ČD, protože cestující přestanou jejich aplikaci používat. Přejdou na IDOS kde se dá jízdenka též koupit. Jenom s tím rozdílem, že IDOS z ní dostane provizi

Václav

Já nevím, proč používat aplikaci Můj Vlak, když si můžu spojení vyhledat a následně koupit jízdenku v aplikaci IDOS, která vyhledává napříč všemi dopravci.

Bespi

IDOS i eShop CD je produktem stejne firmy, ktera je soucasti skupiny CD. Takze … .

Vít Jůza

Chtěl jsem reagovat na příspěvek „Pane Sůra, lžete …“, už jsem ho ale nenašel, snad byl (a to poprávu) odstraněn. Mně se ve vyhledávači na e-shopu na první pokus při zadání 18.12. mimo panem Sůrou uvedených spojení objevilo též spojení osobními vlaky s přestupem ve Mladé Boleslavi, ignorancí osobního vlaku Arrivy z Turnova/čekáním v Turnově na rychlík Českých drah, a to za příjemných 105 Kč, i dražší, delší, souvislejší a celkově rychlejší spojení s přestupy v Chlumci nad Cidlinou a Staré Pace. Samozřejmě to neznamená, že by pan Sůra lhal, nemuselo mu to tyto výsledky ukázat, hledal to dříve než… Číst vice »

Jan Koukal

Trvám na tom že p.Sůra v tomto případě lže. Jelikož napsal: Proto ČD cestujícím nabídnou raději spojení přes Děčín (4 hodin a 2 minuty za 218 Kč) nebo přes Pardubice (4 hodiny a 12 minut, 298 Kč).
A jistě p.Sůra ví že na trati 070 jezdí ČD z Masaryčky

Jan Koukal

PS: Je to napsáno tak že jiné spojení než přes Děčín nebo Pardubice není.

Vít Jůza

Já to pochopil tak, že při zadání vyhledání spojení resp. předstíraného zájmu o nákup jízdenky se mu nic lepšího neukázalo. Což je možné, souvisí to s problematikou vyhledávacích algoritmů, stačí, aby přednostně vyhledávalo spojení s méně přestupy … kolikrát i v případě nesouvisejícím s růzností dopravců to nejlepší spojení, o kterém mám tušení, vyhledá až poté, co zadám např. „přes“, nebo u IDOSu změním parametry vyhledávání. (A divím se Vám, že tento dle Vás zcela lživý a tendenční web vůbec ještě sledujete. Tak se snad buď smiřte s tím, že trochu nepřesný a tendenční a bulvární je, a upozorňujte na… Číst vice »

Jan Koukal

Jelikož p. Sůra je novinář přes dopravu tak ví že ČD směr Turnov jezdí z Prahy Masarykovo nádraží. Nikoliv třeba za Smichova. A těchto přešlapů vůči ČD má dost. Jako novinář má být objektivní a nezaujatý což v případě ČD není.
Ve vyhledávači regiojetu také nenajdu spojení z Brna hl. nadraží do Třince i když tam RJ začne jezdit v zavazku.

babilon

Pokud zadám Praha hl.n.-Liberec v 9:25, pak první čtyři nalezená spojení jsou opravdu přes Pardubice nebo Děčín. IDOS a jeho klony z nějakých důvodů nedělají pěší přesun na začátku a konci trasy, takže z hlavního na Masaryčku to posílá vlakem přes Libeň a osobák v 9:46 se už takto nestihne.

Pandrhola

Tam je možná potřeba si pohrát v nastavení s počtem přestupů a max. délkou přesunu + přesunu pomocí MHD. Ale nevím, nezkoušel jsem to, mám teď bohužel jiné starosti.

Martin

Ja bych mel napad, at jizdenky a spojeni dela nekdo jiny, a dopravce at jen provozuje spoje… muzou se tak zintegrovat do jednoho systemu jak vlaky ruznych dopravcu, tak i autobusy…

Jaaa

SJT.

Stavba systému 109 000 000 Kč. Pět let provozování 145 000 000 Kč.

Opravdu mi ještě chce někdo tvrdit, že liberalizace železnice přinese zlevnění pro státní kasu?

Miloš

Ono nejde o zlevnění ale hlavně o tu liberalizaci, ať to stojí co to stojí. Daně to zajistí

Bespi

Presne at to stoji co to stoji. Vic reditelu, vic teplych fleku kam umistit zname a samozrejme vicenasobne reseni tehoz znamena vic zakazek a moznost nekde neco odklonit … .

Tom

A na vyhledám si na stránkách Regiojetu spoj Pardubice – Železná Ruda-Alžbětín? Ne tak pak nevím o čem vlastně článek je. Celé dohle železniční divadlo je pr.ser. Když na tratě vstupovali jiní dopravci tak to bylo za účelem výběru. Pojedu u Prahy do Olomouce a mohl jsem si vybrat a bylo to i fajn i když jsem příznivcem ČD. Ale moc nechápu smysl lezení dopravců na tratě kde budou jezdit jen oni sami ten účel výběru odpadá a akorát to roze.sere přestupy. Soukromí dopravci měli jezdit na regionálních a rychlíkových tratích až od té doby co bude jednotný tarif. Všichni… Číst vice »

Jarda

Zajímavé. Mě by ani nenapadlo hledat, jestli eshop ČD nabídne spoj jiného dopravce a tady je to vylíčeno jako docela šokující zjištění.

Robert

A co teprve spojení z OL do VY. Web Regiojetu mi nabízí jen spojení s přestupem v Brně a zcela ignoruje přímé vlaky ČD.

Riki

Co je na tom divného, pekař Franta taky nenabízí housky od pekaře Pepy a obráceně. A jinak Vážení cestující a potažmo voliči, zeptejte se na ministerstvu, poslanců, na krajích apod. proč svými nápady ženou relativně fungující systém postupně do háje. Proč stát svému dítěti – státnímu dopravci / nepíšu národnímu, to už je i paštikář /stále háže ne klacky, ale přímo pražce po nohy. Takže normální občan, kterej z těch nesmyslů nemá nic spíše je to k nas…í, tak by jim to měl o volbách minimálně spočítat. No jo, jenže kobliha i když naplněná falešnou marmeládou udělá ze stádem své.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Nikdy jste se neslyšel, že by hospodský jel koupit sud piva do konkurenční hospody, aby měl co točit, protože mu nedovezli zboží?

MiKi

Ne neslyšel ani nezažil. Ale zažil jsem, že když jsme pivo vypili, tak hospodský udělal promo cenu na kvit a vino.

Zlínka

Jenže pokud jede do ty jiný hospody, to pivo musí ZAPLATIT.. Jestli víte co to znamená.

-TR-

Však to dotyčný píše, že jel to pivo koupit. Slovo koupit znamená obdržet nějaký produkt a zaplatit za něj prodejci.

Jestli mi nevěříte, podívejte se do Slovníku spisovné češtiny.

Zlínka

Ano, proto nejdříve o to musí dopravci požádat a zaplatit. Nebo rohlík v obchodě taky sníte ještě před pokladnou. Místo slovníku, použijete selský rozum.
Učinili tak dopravci požádali ČD? Zjevně o tom nic nevíte.

-TR-

GWTR a ČD měly dohodu o vzájemném prodeji jízdenek, a to až do chvíle, než ji ČD vypověděly.

Zlínka

A víte proč? Nebo jste si to někde přečetl. Smlouvy se i vypovídají, pokud začnou být pro jednu ze stran nevýhodné. Opět je to selském rozumu.

Zlínka

I omezenost sebereflexe může být omezenost … a.
Jste úžasně nafoukaný. Doma bych vás nikdy nechtěla. Já mám po svém boku chlapa, který je opravdu chlap. A umí přiznat chybu.

-TR-

Já bych vás taky po boku nechtěl 😀

Zlínka

Já vás taky ne. Mám totiž skvělého manžela a hlavně, je to pořádný chlap, ne ufňukánek jako vy.

Lektor

No ale podle místní logiky pokud je to největší hospoda ve městě tak by ho měl ostatním dát zadarmo nebo za to za co chtějí oni.

Lemmy

Hospoda působí v síťovém odvětví?

Lemmy

Já mám pocit, že za železniční dopravu PLATÍ všichni ročně z daní desítky miliard. A pokud někdo nechce fungovat jako součást systému, nemá v něm co dělat.

Zlínka

Jste demagog. Takto svět podnikání nefunguje. Za chvíli přijdete s tím, že největší dopravce je povinen zajistit dopravu za jiného, jen proto, že je největší. Boha jeho.
Je to jako by třeba DP v Praze měl zajistit spoje za já nevím kterého místního malého dopravce. Protože třeba nemá řidiče. ČD tu mají být proto, aby když někdo vypadne, tak to zlepšili. Jen proto, že je placen z daní. Což ovšem není a i u ČD oni dostávají peníze za dopravu. Je to akciová společnost ve vlastnictví státu.
Arriva a Regiojet budou po 15.12. taky tedy placeni z daní.

Míra

Na trase Praha – Liberec konkuruje určitě dopravce Flixbus.. Neočekávám, že železniční dopravci budou nabízet jeho spojení a jízdenky

Pandrhola

Ano, ale prodává ho jako pivo, které koupil on, nenabízí pivo ve vedlejší hospodě.

Jan Koukal

Pokud například chcete dnes odjet po deváté hodině vlakem z Prahy do Liberce, vyhledávač ČD vám najde spojení dvou rychlíků přes Turnov s dobou jízdy 2 hodiny a 36 minut za 119 korun. Po 15. prosinci ale bude rychlík z Prahy do Turnova obsluhovat Arriva a ta pro České dráhy neexistuje. Proto ČD cestujícím nabídnou raději spojení přes Děčín (4 hodin a 2 minuty za 218 Kč) nebo přes Pardubice (4 hodiny a 12 minut, 298 Kč). Pane Sůro lžete! ČD nabídnou i jízdenku osobáky přes MB za 105 Kč čas jízdy 4h10min odjezd v 9h46min a je to po… Číst vice »

Tronda

Jízda do Liberce osobáky už za 4.10, to je teda výhra. No některým, kteří nevědí, že se ve vlaku platí jízdné, ani nic jiného nezbyde.

pppqqq

Můj vlak NENÍ vyhledávač spojení. Můj vlak je e-shop. Máte to zřetelně uvedeno v zápatí toho webu.
Má-li to umět i jiné dopravce, bude to muset nejspíš někdo naprogramovat. Neplyne-li z toho pro akciovou společnost ČD žádný zisk, rád bych viděl ekonomické zdůvodnění takové aktivity.
A pro ty, co tu argumentují DB apod.: máte k dispozici vyhledávač správce české železnice NAJDI SPOJ (https://najdispoj.szdc.cz/).

kakov

áá žluté PR nabývá na síle….

co je na tom divného?? těžko můžou nabízet spojení, které nemohoou garantovat a ani na něj prodat doklad

Jančura nebo Leo nabízí na svém webu spoje a jízdenky ČD? nebo alespoň mezi sebou navzájem, popř. na Arrivu?? Jančurův web mi taky nabídl výrazně delší a dražší spojení Praha-Brno přes Olomouc, místo spoje ČD, když jeho spoje byly vyprodané

kdo chce všeobímající vyhledávač, od toho je tu dnes již komerční, Idos, eshop ČD a Můjvlak je tu pro spoje ČD nic divného

Lemmy

Hlavně je to hezká ukázka toho, že pro ČD jsou cestující hovno.
Člověku, který tam doteď jezdil s ČD a kupoval si lístek přes MůjVlak, nedají ani základní informaci, že se situace změnila…
Co dělá a nedělá Jančura je v tom naprosto irelevantní.

Martin Hanzal

Proč by měly?

Paja

No právě. To je to, na dráze je cestující pořád jen substrát a ne zákazník co tam všechny živí.
Tak proč se o zákazníka nějak starat, ať se postará sám.

Zlínka

Pochopíte, že to někdo musí platit. Tohle není charita. Navíc ty informace musíte dostat. Nebo mají ČD projet stránky dopravců a vyhledat si jejich jízdní řád? Tuhle hloupost snadno nejde myslet vážně.

Josef Petrák

😀 Zrovna ČD měly strojově čitelné jízdní řády všech dopravců o měsíc dříve ve svém vyhledávači, než ty data mohli stáhnout z registru ostatní dopravci.

Zlínka

Ano, ale musí za službu zaplatit. Je to způsob reklamy. Nebo jste viděl, že by třeba zde byli reklamy zdarma? Nebo na letáku z Tesco, je zboží Kauflandu. Ne není. Článek je nesmyslný.

Lemmy

Kolik platí ČD dopravnímu podniku za dpp.cz/idos?
Vy jste zase nějakej vychytralej výhybkář, kterej si myslí, že to ČD všem natře a bude zase jedna velká ukaboněná dráha. Nebude, a díky těmhle chybám bude ten proces o to rychlejší…

Pandrhola

Tak tohle asi nebude ten správný případ… On totiž dpp.cz/idos dělá Chaps, který patří do skupiny ČD a jedná se o partnerský program ČD, idnes.cz, dopravních podniků Prahy a Brna. 😉

Pandrhola

Což nic nemění na tom, že se jedná o partnerský program těchto firem, tedy o vzájemnou spolupráci.

Zlínka

Hodnocení osob si nechte pro kamarády. Článek je prostě s odpuštěním vite co.
Pokud chcete vědět, kolik za to platí, tak si to zjistěte.

qwasar

Naopak, DPP platí Chapsu, tedy ČD, za provoz lokální mutace IDOSu. A to ne úplně málo.

kakov

že to ČD všem natře si nikdo nemyslí, spíš nechápeme, proč by měl podnikatelský subjekt dělat svým produktem reklamu někomu jinému, ohledně DPP, pravděpodobně to dostal za úkol

Míra

To je pravda, ale nese to riziko. Někdo si koupí jízdenku a pak bude platit znovu, protože pojede omylem vlakem jiného dopravce, nebo spojení s druhým dopravcem neklapne, nebo se bude cítit poškozen nějaký třetí dopravce. O čem píšete, je typická ukázka potřebnosti SJT. K nám teď bude Arriva jezdit rychlíky a České dráhy osobní vlaky, každý si nabízí a prodává to své. Nadto tam platí jízdenky PID a vyhledávače PID a DPP nabízejí integrované vlaky a autobusy všech dopravců.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ale ukazuje pouze vlaky integrované v PID. Znamená to tedy že by Můj Vlak měl ekvivaletně ukazovat pouze vlaky jiných dopravců než ČD kde platí tarif ČD? (Když tedy pomineme nuanci mezi DPP a PID, kterou ale většina lidí nechápe, aneb zeptejte se libovolného cestujícího jestli zná aspoň jednoho autobusové dopravce v PID kromě DPP.) Jo, až se v rámci SJT vyřeší takový věci jako rozúčtování / provize tak tyhle věci bude na místě kritizovat, ale do tý doby je tohle naprosto logický chování. Bohužel.

malý bobeš

třeba proto, aby neodnaučily potencionálního zákazníka používat svůj web?
jsem-li skalním příznivcem ČD, neodradí mne to…
jsem-li zákazníkem. který potřebuje dosáhnout cíle co nejrychleji, spojení si (např. na IDOSu) najdu – ale už se nebudu vracet na Můj vlak…
Snaha aby zákazníci nepřecházeli na konkurenční vyhledávače není dostatečným důvodem?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Což by dávalo smysl kdyby se ČD živily primárně provozováním vyhledávače.

-TR-

ČD by měly mít zájem na maximalizaci vybraných tržeb. Tedy i od cestujících, kteří s ČD jedou pouze část trasy a někde přestupují na vlak jiného dopravce.

Proto si myslím, že aplikace Můj vlak by měla ukazovat všechno. Čistě z výše popsaného komerčního důvodu.

BoH

Nemyslím si, že ČD jakkoliv prodělají tím, že nebudou nabízet spojení všech dopravců (pak už rovnou se můžeme ptát, proč tam rovnou nezahrnout i autobusy, když to chceme tak komplexní). Ti cestující stejně tu část trasy s ČD pojedou, jen si to spojení najdou jinde. Můžou ztratit akorát prestiž aplikace, nicméně tato aplikace si nikdy nedávala za cíl zobrazování maximálního počtu různých spojení, ale jednalo se vždy o vlaky ČD (případně možná nějaké spolupracující dopravce, ale to nevím, nechci kecat).

-TR-

ČD prodělají. Cestující, který o jiných dopravcích nemá ani ponětí, zanevře na vlak a veřejnou dopravu zcela a pojede autem.

Modří ultras a gumokolová lobby jsou vlastně na jedné lodi.

BoH

Hmm… to si nemyslím. Pokud někdo má aplikaci Můj vlak, pochybuji, že by byl natolik negramotný a nedokázal si patřičné informace zjistit jinde a rovnou sedl do auta.

Lemmy

Určitě, každý sebou přece nosí KJŘ jako základ gramotnosti…

BoH

Proč by si měl někdo nosit KJŘ? Tuto poznámku mi fakt vysvětlete, co tím chcete říct…

BoH

Jo kdyby to zapomněl idos, tak to už by bylo vážné a věřím, že mnoho lidí by si myslelo, že takové spojení skutečně neexistuje 🙂

Jiří Kocurek

Autobusy tam jsou! IC Bus provozovaný Deutsche Bahn tam je!

BoH

Super, ale tak ještě milion dalších linek a už je skutečně nesmysl „vymazávat“ jiné dopravce 🙂

Lukáš

A aplikace LE to bude umět taky? Část trasy LE a část ČD?

jan mas

Uvidíme jak si web Leo poradí se spojením Letohrad – Praha.

VýpravčíXY

Jednoduše. Nabídnou spojení jejich vlakem z Letohradu do Ústí nad Orlicí a pak přestup na jejich vlak LEO dál. LEO bude od nového GVD zastavovat všechny jeho vlaky v trase Ostrava – Praha také v Ústí nad Orlicí. A také budou mít jednou denně přímé spojení Praha – Lichkov a zpět.

Pavel Novák

Moment, tady něco nesedí: osobní vlaky Leo Express Tenders z Letohradu do Ústí n.O. přijíždějí zpravidla v 18.minutu, dálkové vlaky LE z Ústí n.O. do Prahy odjíždějí v 05.minutu. Čili na přestup chybí 13 minut + čas na změnu nástupiště ! Tohle je silně trapné, těžko lze pochopit, že si Leo nezajistil návaznosti mezi vlastními spoji.

jan mas

Uvidíme jak si web Regiojetu poradí se spojením Boletice nad Labem – Olomouc

Miloš

Z ústí nad Labem Střekov do Praha hlavní.n. přesun pěšky 😉

Desper

Ano ČD si může dělat co chce, ale je promarněnou šancí svou pozici nevyužít. Chodit přes jejich aplikaci nakupovat jízdenky jiných dopravců je šance pro to z toho něco mít, k tomu navíc inzerci a nahrazení IDOS. Mají kvalitní aplikaci a slušnou síťovost a přece jen nějaké jméno, že jsou všude. Škoda to nevyužít. Na Leo Express asi jen tak někdo nepůjde, aby si našel spojení z Králík do Nové Role. Spíš je to od ČD krátkozraké. Ale je to přesně to, co jsme od liberalizace očekávali. Divoké hrabání si na svém písečku podpořené neschopností politiků státních i lokálních. Každý,… Číst vice »

Josef Petrák

*SJT nevyřeší vůbec nic, dokud nebude platit i na autobusy a MHD*

Na SJT eshopu půjde koupit i vlak + IDS, cože vyřeší většinu návazností.

Pandrhola

Jenže ČD nemohou prodávat cizí jízdenky jen tak. Na to musí být smlouva a pokud druhý dopravce bude mít místenkové vlaky (nemusí být povinně), tak musí být přístup do jejich rezervačního systému, aby nedocházelo k duplicitnímu prodeji místa. Nejde to udělat „načerno“.

Josef Petrák

To SJT vše má dávno vyřešené, smluvně i technickým návrhem – součástí přístupu do systému SJT je, že dopravce poskytuje místenkové API a SJT následně poskytuje přístup všem dopravcům začleněným do SJT. Tržby, provize, vratky, kompenzace pak vše administruje centrálně Cendis.

Pandrhola

Ano, tak by to mělo vypadat.

Zlínka

Zatím to není v provozu, tudíž je to bezpředmětné.

Pandrhola

Není to sice v provozu, ale ten popis naznačuje, že to není tak jednoduché, jak si zde někteří diskutující představují.

Pandrhola

Nevím jaký vyhledávač pan Sůra myslí, jestli e-shop, nebo něco jiného? Pokud e-shop, tak to je stejné jako aplikace Můj vlak… nejedná se o vyhledávač spojení, ale o prodejní portál s možností vyhledávání, proto nabízí jen kombinace, na které lze v současné době jízdenku prodat. Stejně jako cestovka neuvádí zájezdy do destinací, kam nejezdí a nedokáže je tedy zákazníkovi nabídnout, natož prodat. Nakonec žádný e-shop, i když má možnost vyhledávání, tak nenabídne zboží, které tam nelze objednat. To je zcela v pořádku.

Samo

E-shop CD ponuka cely rad spojeni na ktore listok predat nevie (najma do zahranicia).

Pandrhola

Nějaký příklad ? Nevím, nezkoušel jsem vše, ale zatím jsem na nic takového nenarazil.
Schválně jsem zkusil destinaci o které vím, že tam prodat nelze a napsalo mi to, že „spojení nelze vyhledat“ a mám zadat jiné parametry.

pony

Musite neco opravdu obskurniho. Treba z Varsavy do Prahy.

Josef Petrák

To jde koupit jen v kombinaci s lístek ve směru Praha->Varšava.

Radek Janata

Opravdu? Myslím že ne. Zkuste v e-shopu ČD najít spojení do nějaké díry v Německu, která není na seznamu větších NRT stanic a tudíž tam nelze vydat mezinárodní jízdenku (např. Singlis). Formulář vás nechá tuto stanic vyplnit, zná ji.

Ale pak se dozvíte „Pro tuto relaci nelze jízdenku vydat.“ Výsledek hledání se vůbec neukáže.

Lemmy

Naopak je poměrně paradoxní, že umí prodat jízdenky do zahrančí a do ČR ne.

Pandrhola

Inu nabízí to, co nasmlouvané mají.

Desper

Mno…Regiojet při spojení Liberec-Berlín taky najde spojení přes Prahu.

Pandrhola

Pochopitelně, že ne, protože nabídnou nejkratší možnost jakou mají ve své nabídce.

Jirka

Takové blbé srovnání bych od Vás nečekal.
Budete chtít letět na Kos na který budou létat z česka dva smyšlení dopravci. Jeden poletí přímo, druhý udělá mezipřistání Krétě. Cestovka má nasmlouvané cesty s druhým dopravcem, protože ten první měl už vyprodáno. Cestovka vám samozřejmě nabídne jen cesty přes Krétu, protože u ní není možné koupit let přímo na Kos.
Myslím že tohle je lepší srovnání.
Jednoduše jde o to jak mají postavené smlouvy. Pokud mezi sebou žádné nemají nemají povinost je ukazovat.

Martin Hanzal

Pane Sůro, takový argumentační faul bych od vás opravdu nečekal. Mimochodem, i z Vídně na Tenerife se dají koupit letenky přes Londýn, protože prostě občas vyjdou levněji. Celkově ten článek vyzněl tak tendenčně, až to bolí. Škoda…

Jirka

No takový jsem napsal o kousek výše a vůbec jste na to nic neřekl.

MartinS.

Pro příklad vyhledávání jiných dopravců nemusíme chodit do Německa či Švýcarska. Vyhledávač na webu DP hl. m. Prahy vyhledá autobusy DP, tramvaje DP, autobusy jiných dopravců jezdících v PID a najde i vlaky ČD, pokud jedou po stejné trase. Jde to, když se chce. Ale ČD holt zastává myšlenku, že cestující musí být po zásluze potrestán, mj. za to, že si objednavatel dovolil vybrat jiného dopravce.

Dominik

Jenže vlaky jsou zapojeny v PID, tudíž by byla blbost aby je daný vyhledávač nenašel, když tam platí jízdenka. Zde jste se trochu netrefil.

Josef Petrák

ČD na svém webu schovává i vlaky jiných dopravců integrované v PID. Hmm.

Petr

Hrej si, tu máš kohouta

MartinS.

Nepíšu o webu Ropidu, který organizuje PID, ale o webu DPP, tedy jednoho z mnoha dopravců v hlavním městě. Zkuste si to přečíst znovu.

jan mas

Eshop ČD Vám jízdenku dle tarifu PID neprodá, tak by bylo hloupé nabízet spojení na které nelze jízdenku zakoupit.

Mně se to nelíbí, ale pro zakoupené jízdenky dle tarifu PID je třeba použít příslušný „kanál“ prodávající PID. Podobně jízdenky s tarifem IDS JMK na eshopu ČD nekoupíte …

MartinS.

Eshop ČD neprodá víc věcí. Není to tak dlouho, kdy se ČD chlubily, že Můj vlak najde nejvýhodnější jízdenku a složí jí z různých nabídek. Proto mi nabízel jízdenku Praha – Vídeň a zpět ta bezmála 1800 Kč. Přitom jízdenky Praha – Brno a Brno – Vídeň a zpět se stejnou rezervací ve stejných vlacích vyšly o víc než třetinu levněji. Osobně si myslím, že dopravce má nabízet nejvýhodnější spojení a nejvýhodnější cenu i kdyby mi měl prodat jízdenku PID. Alespoň v případě objednávané dopravy by to tak být mělo. Ale když to po dopravcích nikdo nechce, je to problém.… Číst vice »

Jan Koukal

A tam se dají koupit jízdenky? Nebo je to jen vyhledávač spojení?

Lemmy

A tento dopravce hraje v hlavním městě podobnou roli jako ČD na železnici…
Najděte deset rozdílů…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Jestli stačí jeden, tak DPP nemá vlastní tarif pro veřejnou dopravu.

babilon

IDOS umí všechny autobusy, vlaky i MHD.

Pandrhola

Pochopitelně, protože to je čistě vyhledávač placený z reklamy třetích stran. Jízdenky na vyhledané kombinace spojů neprodává, dané spoje neprovozuje…

Zapa

Minimálně na spoje ČD ale jízdenku prodá.

Zapa

A teď jsem se na to ještě podíval podrobněji, tak to dokáže prodat i kombinaci ČD, RJ, Leo.

Pandrhola

Správně, vtip je v tom, že umožní prodat jen to, na co mají smlouvu.

Maršál

Na druhou stranu, pořád ještě má nezanedbatelné množství lidí nějakou IN kartu (i 100) a tohle je jediný rozumný způsob, jak si zjistit, jestli se dá vůbec do jejich cíle nějak dostat JEN s ČD – tedy aby jim platila aplikace po celé cestě. Neříkám, že to bude stovkařům nutně stát za ty zajížďky a delší cestovní doby, ale minimálně vědět, na čem jsem, není úplně k zahození.

michal

I idos umí filtrovat dopravce, že vám vyhledá jen toho kterého si zatrhnete. Lidi hlavně musí číst a informovat se.

Pavloš

Na druhou stranu není problém v nastavení jejich vyhledávače např.udělat zatržítko „jen vlaky ČD“ a pak by věděli zcela jasně, kde s In či bez ní. Ale vyhodit všechno pryč není správné.

Jiří Kocurek

Takže s IN50 pojedu přes Pardubice 2x delší dobu a o 20 až 50 Kč dráž než se soukromníkem. A tohle všecko jenom proto, abych využil slevu 50 %, kterou mám na kartě ještě 2 až 3 měsíce. A to se, Horste, vyplatí!

Lemmy

Můžete jet i osobákem ČD. 🙂

Jiří Kocurek

Ano jistě. 4 hodiny v 810 nebo něčem podobném. To už raději Karosa se 30 léty služby, která to zvládne za +- hodinu.

Lemmy

Já vám to nedoporučuju, ale včera úmysl jezdit s IN100 osobáky ČD odhalil nějaký dobrák na káčku. 🙂

Desper

A mě se to líbí, že vidí na čem jsou. Další nákup aplikace si rozmyslí a až uvidí cenu za jízdenku, kterou musí platit, rozmyslí si i cestu VHD

Novotny

Zajmem CD by melo byt prodavat vsechny typy jizdenek vsech zeleznicnich dopravcu a podle toho doplnit svuj vyhledavac o tyto spoje. Preci z toho muzou profitovat vsichni dopravci a mit provizni system nez mast cestujici a uvadet je v omyl nesmyslnymi cestami a za mnohonasobne vyssi cenu. Bude se CD AKTIVNE podilet na statnim tarifu nebo jen oddalovat platnost v ramci neprospechu cestujicich?

Pandrhola

Což o to, zájem by byl, jenže se to musí doprogramovat a otestovat, což stojí u tak rozsáhlého systému nějaké peníze a čas. Navíc nikdo nebude prodávat cizí zboží zdarma, ale bude z toho chtít i nějaký zisk, nebo minimálně zaplatit náklady. A to je ten problém…

Lemmy

Ne, problém je že někdo potřebuje kalit vodu.

Desper

Pokud toto ČD připravují, tak mají dost mizernou komunikaci s veřejností

Manitou

Jinak se divím, že nikdo neonanuje, jak špatné jsou německé varianty IN karet. No jo, to by místní „liberální“ nesměli koukat jen do monitoru.

Josef Petrák

I kdyby nakrásně alternativní dopravci chtěli postavit vyhledávač pro celé české kolejiště tak, na rozdíl od ČD, by to mohli začít chystat až VČERA ODPOLEDNE 28.11., protože až tehdy SŽDC skrze ČD vlastněný Chaps zveřejnila na CIS JŘ datové soubory pro grafikon 2020.

Jiří Kocurek

Teď je otázka, proč by ho stavěli, když je tady:
a) CIS JŘ, provozovaný CHAPSem, do kterého mají ze zákona povinnost nahrát data (i o komerčních linkách).
b) nadstavby nad těmito daty v podobě IDOSu a Jízdních řádů na Seznamu.

Josef Petrák

Pokud by chtěla např. Arriva či jiný alternativní dopravce prodávat lístky po celém Česku s tarifem SJT, musí umět najít spojení. Tedy musí mít vlastní vyhledávač. Data v CIS JŘ jsou chabě použitelné, protože neobsahují výlukym neobsahuje u vlaků km. vzdálenosti (ani stavební, ani tarifní) a změny se objevují později – u autobusů klidně o 5 dní později, než si je načte Chaps do IDOSu. Vlaky teď cca. měsíc rozdíl proti IDOSu.

Desper

Protože návštěvník jejich aplikace/webu = ten komu lze podstrčit inzerci (proč píše iDnes a Novinky o té samé vraždě?, nestačí ČTK?)

Jan Koukal

Proč tedy ani Arriva nenabídne spojení Praha-Liberec? Také se jedná o zavazkovou dopravu? Ale jak tu většina píše p.Sůra si musí kopnout do ČD. A příklad za Švycarska je divný tam platí jízdenka pro všechny dopravce. A tudíž to mají pouze v Německu.

Josef Petrák

Viz má reakce výše. Jsou dva důvody:
1. odbavení etiketu ArrivaČD není vybudované
2. data pro vyhledávání se objevily na CIS JŘ až teď, takže kdyby to chtěla Arriva nabídnout, maká se na tom od tohoto týdne.
Ale tady všichni čekají na SJT Open Data – bude jiná kilometrická síť a budou snad lépe dostupné data o jízdních řádech.

qwasar

K některým předřečníkům:
1. Když se svévolně nazvu Národní dopravce, tak bych se podle toho měl i chovat
2. Ostatní dopravci prodávat jízdenky ČD nemohou, protože přístup do svého e-shopu ČD třetím stranám odpírá
3. ČD odmítá zveřejňovat i podstatou část svého ceníku, takže nelze poskytovat ani jen cenové srovnání vyhledaných spojení

Anebo to celé má mnohem prozaičtější vysvětlení – data příštího GVD ve strojově čitelném formátu zveřejnila SŽDC – Dobrá správa až teprve včera, takže to jen na ČD zatím nestihli zapracovat, že?

Pavel

Přidáte, prosím, odkaz na data GVD 2020 ve strojově čitelném formátu.

Josef Petrák

ftp://ftp.cisjr.cz/draha/celostatni/szdc/2020/
Dokumentace je o složku výš.

Jiří Kocurek

https://portal.cisjr.cz/
Má to jednu nevýhodu: Musíte napřed načítat PDF soubory. Bez toho se nehnete.
Má to jednu výhodu: V PDF souborech je už konečně text, nikoliv naskenovaný JPEG, odpadá OCR.

Z hlavy vám nepovím, které (a jestli vůbec nějaké) databéze umí importovat PDF soubory samy o sobě.

Josef Petrák

Proč PDF, když tam roky byl export z Kanga a teď tam jsou ty Datové jízdní řády v XML?

Karel II

Můj Vlak je aplikace ČD, kterou platí ČD z vydělaných peněz. Kdyby ji platil stát, pak Váš požadavek, pane Sůro, je logický. Takto je to úlet.

Lemmy

Platí ji ČD z desítek miliard, které dostávají ročně z veřejných rozpočtů.

Jiří Kocurek

A proč potom Můj Vlak najde jízdenky na spoje provozované Deutsche Bahn a ÖBB? Jde o (ne)rovný přístup. Na trase z Vídně do Štýrského Hradce by v tom případě Můj Vlak neměl nají RJ 653 a už vůbec ne RJ133+S4059, jelikož to nejsou vlaky provozované ČD ani na území ČR.
Což vaše argumenty značně nahlodává.

Manitou

Najde, protože existují dohody mezi státními dopravci.

*h8*

Ale na i na zahraniční vlaky lze v Můj vlak legálně koupit jízdenku ! Minimálně v okolních státech. Třeba teď jsem si dal z Brna do Spital am Semmering – nejbližší spojení rj79+D459+R6495 nabízí i ve verzi VJE za 574 CZK. A dokonce zvládne prodat i vnitrorakouskou trasu z Pernitálu do Špitálu.

Anonym

Tak jsem přečetl článek i diskuzi a jestli tohle p. Sůru nedovede k zamyšlení, tak už nic.
1. ČD stále nabízí vyhledávání vlaků všech dopravců – komerční vyhledávač IDOS (vlastní ho, nebo ne?)
2. Alternativní dopravci (Arriva) sami nenahráli spoje do svých vyhledávačů
3. Aplikace Můj vlak je čistě ČD, proč by to poskytovali zadarmo, když jim už někteří dopravci za to chtějí platit?

Pane Sůra, vždycky si po sobě článek přečtěte a popřemýšlejte, na co by se mě ptal odpůrce liberalizace a jak bych na ně odpověděl.

Vaše články pak budou nebudou vypadat tak tendenčně.

Martin1

Jedna drobnost off topic: vokativ, nebo-li pátý pád v češtině stále používáme. 😉

Vít Jůza

Opravdu off topic. Při oslovení samotným příjmením, ale i třeba názvem povolání, se v češtině skutečně stále používá ve spojení s „pane“ v 5. pádě 1. pád namísto pátého; oslovení např. „pane Ševče“ místo běžného „pane Švec“ je jistě gramaticky správně, ale patří do oblasti recesse, vzbuzuje otázku, zda si děláte legraci z někoho, nebo jen z našeho krásného jazyka.

Josef Petrák

Alternativní dopravci mají data k nahrání všech vlaků k dispozici od MD teprve od středy 27.11. 🙂

Jiří Kocurek

AD 1. Nikoliv, již 12 let je vlastníkem IDOSU Mafra a.s., dnes tedy Andrej Babiš (to není vtip).
AD 2. Teprve tento týden vyšly jízdní řády oficiálně, kdo zvládne za týden nakódovat celý vyhledávač?
AD 3. A ČD nechtějí Můj Vlak poskytnout ani za tu provizi.

Bespi

1. IDOS patri CHAPS (CD), IDNES (Mafra) je „jen“ provozovatel a prijemce penez z reklamy … .
2. Ale no tak, pokud je format stejny tak netreba nic programovat, jen se naimportuje. A i v pripade zmen je mozne ty zmeny predem znat, pokud je zajem.
3. To se teprve ukaze. Ona pripadne provize musi prinejmensim pokryt naklady a zname ty „nabidky“ nekterych dopravcu z minulosti.

jan mas

Je dobře že bylo v článku zminěno, jak to je. Jen nelze souhlasit se závěrem že je to chyba ČD. Je to chyba ministerstva dopravy, že není tarif, že není vyhledávač a že není eshop který nabídne kombinace jízdenek (tarifů).

Já se nepodivuji že na alze cz (eshop) nenabízejí zboží z rohlíku cz (jiný eshop), ale nabízejí jen to co lze na alze koupit. Tak proč se podivovat eshopu ČD? Ale existují vyhledávače heureka , google, seznam … to v dopravě vlakem nemáme.

Manitou

Nabízet spojení konkurence.
Na takovou myšlenku může přijít jen slabomyslný jedinec.

navratp

Takže Deutsche Bahn = slabomyslní. Tak proto je nemůžeme dohnat.

Manitou

Co je to za úvahu? 😆
Došli vám mentální náboje? Srovnejte trh DB a místní.
Proč se nepodíváte do Rakouska, které je srovnatelné?

Samo

Ok, tak sa pozrime do Rakuska. Aha, tam OBB tiez zverejnuje vlaky konkurencie (vratane Regiojetu a Westbahnu).

Josef Petrák

Tam je ÖBB i v roli správce infrastruktury, jednou zkusili WB vyškrtat a po prohraném soudu museli spálit všechny KJŘ. 🙂

Vbb

Na DB tedy asi pracují slabomyslní jedinci.

Už i Kohn věděl, že když zboží pro zákazníka zrovna nemá, tak ho pošle k Roubíčkovi, protože Roubíček to příště udělá taky. Když se ale bude vymlouvat a vykrucovat, tak si zákazník sám najde někoho úplně jiného a hubu pak utře jak on, tak Roubíček.
Pravda, ČD a Arriva / RJ / LE nejsou ve stejném poměru jako Kohn a Roubíček, ale nějaké jejich myšlenky by mohli prostudovat.

pppqqq

DB je správce německé železnice.

Jiří Kocurek

Právě. Proto v autorizovaném servisu Škoda vezmou VW Passat. A firma X dodá servis pro servery od konkurenčního Intelu, HPE atd.

Robert

A vezmou tam i Mazdu?

Bespi

Škoda a VW je snad totez 😀 …
DB je i spravcem infrastruktury. To kousickovani co se v CR provadi proste nese sve nasledky a ta cena co to stoji je vylozene silena, ale protoze si z toho kazdy neco utrhne tak to ma sirokou podporu.

MartinS.

To není konkurence. Najděte si ve výkladovém slovníku heslo konkurence. Pokud bude např. rychlík Arriva jezdit z Prahy do Kladna a Rakovníku v sudé hodiny a Sp/Os ČD v liché hodiny, tak si nekonkurují. Navíc nepodnikají na vlastní riziko, ale jezdí na objednávku. A když cestující nepřijedou do Kladna R Arriva, tak nemá kdo přestoupit na návazný Os ČD do Ostrovce. To není konkurence, to je integrace.

Manitou

Listek na eshopu integrovaného systému si koupite snad na oba již teď, ne?
Takže, co tu kompilujete?