Praha – Berlín jen s místenkami? DB kvůli fotbalu zavádí povinnou rezervaci míst

Souprava Českých drah jako EC Berliner přijíždí do stanice Dresden-Neustadt. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSouprava Českých drah jako EC Berliner přijíždí do stanice Dresden-Neustadt. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Povinnost rezervace se týká většiny mezinárodních vlaků německého dopravce.

179 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MTl

Za mě ok. Když cestuju vlakem tak vždy s místenkou je zdarma tak co? Lepší systém mají soukromníci tam je vždy lístek svázaný s místem a nemusím vyhazovat nějakého neochotneho cestujícího nebo starouška. Vždy jde přece lístek vrátit nebo prebukovat tak co.

xyz

Jestli jde lístek přebukovat, pak to znamená, že je dost volných míst (= jiná situace než z tohoto článku).

Taky to znamená, že tím pádem by všichni seděli, i kdyby nebylo žádné místenkování.

Jirik

Jesteze mam to auto😊

Pavel

Jo, jo. Není nic lepšího než jet autem na fotbal a celou dobu tam sušit hubu.

Vojtěch

A zaparkujes kde ? A třeba z koncertu Rammstein my už byli 100 km od Berlína ( včetně 2 hodin ježdění MHD po Berlíně) a kamarád teprve vyjížděli z parkoviště….

PN-001

Bezva, takže kvůli nejnudnějšímu sportu světa, který zajímá akorát tak extrémisty, podle čehož se jeho fanoušci také, zpravidla, chovají, bude v celém Německu povinně místenková buzerace celé léto, i když ona sportovní nuda bude trvat jen zlomek toho času. No, nezbývá mi, než se modlit, abych v létě do Německa nemusel a pokud ano, tak aby mi nekleklo auto. Povinně místenkovou loterii fakt hrát nehodlám. Na to fakt nemám nervy.

xyz

Škoda té první části vašeho příspěvku – o tom, že nejde o nudný sport, svědčí zájem vysokého počtu návštěvníků + daleko vyššího počtu lidí u obrazovek.

Nebýt toho, tak bych s vaším příspěvkem do značné míry souhlasil.

Yetty

Nudný sport to je. Naprosto nudný

To, že na to koukaj lidi v TV nic nedokazuje.

PN-001

O tom, že to nudný sport je, na rozdíl třeba od hokeje, nebo basketbalu svědčí už jen fakt, že jste rádi, pokud u profesionálního fotbalového zápasu vidíte alespoň jeden gól a neskončí to 0:0. Co na tom ty zfanatizované davy vidí, opravdu nechápu. Je mi líto.

Ketchup1970

Třeba Newcastle – PSG 4:1 vysloveně “nudný zapas “ nebo Sparta s Dinamem Záhřeb “

xyz

To je ryze subjektivní věc. Já třeba osobně považuju za nudný právě ten basketbal.

Ale nikomu tento svůj postoj nevnucuji.

Martin

Jistě, takže Německo bude dle PN-001plné extremistů. Vy jste panečku omezený chudák. Hodně štěstí, ať musíte do Německa. Hodně štěstí v zácpě na dálnici.

Ech

Když už jsme u těch zbytečně dotovaných dálkových linek, tak krom Praha-Děčín, tak proč vlastně dotovat Praha-Č.Třebová-Brno-Břeclav?

Evergreenem nesmyslů je dotace pro Břeclav-Bohumín, což je naprostý nesmysl a proč v této těžké ekonomické situace máme, my obyvatelé ČR, posílat peníze do zahraničí za dopravu obyvatel Polska do Vídně polskými vagony. A rovněž nesmyslem je dotace českého Min. Dopravy za maďarský vlak Budapešť-Břeclav-Bohumín-Terespol = např. Jančura za Praha-Bohumín-Přemyšl žádnou provozní dotaci nedostává.

„všichni jsme si rovni, někteří jsme si rovnější“?

xyz

Stejně tak nedostává žádnou dotaci Pendolino ČD, a.s., mezi Prahou a Ostravou, že. Mimochodem opět nikde není psáno, co z toho je správně a co špatně. Proč dotovat Praha – Brno – Břeclav: aby byl zajištěn garantovaný takt spojů s garantovanou kapacitou + garantovaným uznáváním konkrétního typu jízdenek. V případě komerce by hrozila neplatnost One-ticketu, dále díry v taktu (protože hranice rentability/počtu sedadel je jinde při ryzí komerci a jinde v rámci ZVS) atd. Obdobně tak relace Břeclav – Přerov – Ostrava, využitelná i pro cesty z kteréhokoliv města na trase (či jeho okolí) do Rakouska či Polska (tzn. nesloužící… Číst vice »

Ech

Řešením Vašeho dilematu „komu dotaci a komu ne“ je poznání faktu, že státní kasa je prázdná a zadlužená… takže logicky „dotaci nikomu, ale naopak=začít platit do státní kasy“

xyz

Kdyby nebyla zadlužená, byla by prázdná. Tím, že je zadlužená, tak prázdná není. Nicméně ještě jeden úhel pohled na věc – mnoho státních výdajů je takových, že by bylo nesmyslné je vázat na rozpočtový schodek. Protože jsou tzv. acyklické (např. výdaje na dopravní obslužnost či na údržbu dopravní infrastruktury) či anticyklické (např. podpora v nezaměstnanosti). Byl by neuvěřitelný „odezdikezdismus“, aby např. v letech 2018 – 19, kdy (v návaznosti na vrchol světové konjunktury) bylo hospodaření českého státu velmi dobré, byly výdaje na dopravní obslužnost v takové výši, jaké po celé roky je, ale aby se pak většina dotací do dopravní… Číst vice »

Ketchup1970

Prosím nemohl byste jít radit SNCF jak snížit své zadlužení ( jistě víte Axeli jak vysoké je ) a jak využívat jejich soupravičky po tratičkach s vysokou rychlostinkou.? Možná by vám řekli to co Jacques Chirac politikům z středu s východu Evropy – ze jste propásl šanci mlčet .

Gunduľ neubiješ

Kvůli fotbalu. Takže slušní cestující budou opět omezování kvůli tlupám “’fanoušků“, jinak líným individuům, kteri si pod slovem “sport“ představují tupé civění na sportující. Tak díky jako….

Yetty

tak si koupite mistenku. .Definujte problem.

xyz

Nedostane se místenka na všechny (což DB přiznávají).

Což je problém. S určitou pravděpodobností se nedostane na předřečníka.

DavidS

Budete omezen tím, že budete mít kde sedět a pravděpodobně i případným posílením vlaků?

xyz

Posílení vlaků nezávisí na místenkování.

Na koho se místenka nedostane, nebude sedět nikde. Prostě nepojede.

Jarda

Letadlem za chvilku.

Tomáš

Ja to celkem chápu 11.10 jsem si koupil jízdenku v relaci Helsinky-Oulu na 19.3.24.Vraceni nemožné jen změna 5e plus nová cena jízdenky.Puvodni cena 17.9e

Ech

Ing. R. Jančura likes it

cituji z letošního října: „Společnost RegioJet potvrdila svůj zájem vyjet příští rok se svými vlaky na trasu Praha – Berlín.

Dosud byl zájem dopravce patrný jen z návrhu jízdního řádu, dnes RegioJet své plány poprvé potvrdil.“

https://zdopravy.cz/regiojet-chce-pristi-rok-spustit-zeleznicni-spojeni-praha-berlin-180958/

M19

Už tomu začínám rozumět. Vy budete zaměstnanec Regiojetu.

Víte, sliby se slibují, blázni se radují. 😉 Já už takových plánů viděl… a skutek utek

Ech

Nejsem/nebyl jsem zaměstnanec Regiojetu

Regiojetem takřka nejezdím

S železniční dopravou mám kontakt jako pasažér (už desítky let, od základky)

M19

A to bylo poslední vzdělání, které se vám dostalo? Dle vaší logiky, vypadá to tak je, tak to tak bude. 😉

Ech

Ano už dítě předškolního věku ví, že když má desetikačku, tak když dopoledne zaplatí 7 Kč za lízátko, tak si může koupit jenom jeden rohlík, nikoliv 3 = takže na odpolední svačinku nebude nic k snědku = bude hlad.

Taková jednoduchá úvaha obvykle chybí „zasloužilým železničářům“ Vašeho kalibru.

Čili jaké je Vaše vzdělání? Jesle?

M19

Fakt? O dětech toho mic nevíte.
Dle vaší logiky isou samozřejmě všíchni hlupáci jen vy letadlo? A nebojte mě neurazíte. Považuji vás za duševně nemocného a takový lm lidem je třeba pomoci, aby vyhledali odbornou pomoc.
Z kterého města jste?

Ech

Ad „O dětech toho mic nevíte“

Aha -:)

Opravdu Vaše věštecké schopnosti jsou zajímavé.

Předpokládám, že se „opět trefíte“ s další věštbou = např, že nyní, tj. v prosinci mi poradíte, abych si šel zaplavat a poté se vyhřívat na sluníčku, abych se opálil. -:)

M19

To není věštění, to je obyčejná analýza vašich sdělení zde. Ano, nekomu to může připadat jako magie, ale není. 😉

Kdybyste mi prozradil město, doporučím vám konkrétní instituci poblíž vašeho bydliště. 😉 Řešte to, dokud je čas.

Pokud si potřebujete zaplavat a jít vyhřívat na sluníčko, zkuste Egypt nebo třeba Thajsko. Osobně si ale myslím, že to vám nepomůže. Krásná ukázka jak jste s vašimi předpoklady zcela mimo realitu. Děkuji. 😉

MilanSima

Vaší optikou by si tedy lidé nemohli brát hypotéky a vsichni by bydleli v maringotkách nebo ve stanech 😎.

xyz

Já jsem si jako 5leté dítě (v roce 1992) říkal, že „2 Kčs jsou hodně“ (jsem si jist, že to nebylo později než v roce 1992, protože jsem si toto říkal při pohledu na tu původní, velkou, československou dvoukorunu).

Měl/neměl jsem tehdy podle vás pravdu? 🙂

MHD

Prostě takový typický rozumbrada, co sice železnici sice nerozumí, ale vždycky ví nejlíp, jak by to měli dělat ostatní.

Ech

Prostě člověk, který nechce platit další a další a další zvýšení daní kvůli každoročním dotacím na libůstky/zbytečnosti, např. těch 100 miliard daňových úlev/dotací do železnic fakt nejsou potřeba. Zvláště, když 72,9% kapacity vlaků ČD vozí vzduch.

Srovnej s ŘLP+LP = bez dotací.

xyz

Jestli se budou zvyšovat daně, tak určitě ne kvůli těmto „libůstkám“.

Mmch. 100 mld., to už je leda tak kompletní číslo na údržbu infra + na úhradu za všechny objednané spoje (jestli teda vůbec).

Ketchup1970

A co teprve kdybyste byl cestujícî , to by bylo něco !

Jiří Kocurek

Ukažte mi úspěšného člověka, kterému se nestalo, že něco nevyšlo.

M19

To má nějakou souvislost se zaměňováním slibů s fakty?

Jan

Ordnung muss sein, pěkně dlouho před fotbalem i po něm…

ekonom

Není-li dopravce schopen operativně reagovat na množství prodaných místenek adekvátním posilováním souprav, je povinné místenkování jen skrytým zdražováním jízdného (o ceny místenek). Nejsou-li navíc místenky poskytovány všem kategoriím cestujících za naprosto stejných podmínek (včetně stejné ceny), může jít i o diskriminaci některých kategorií zákazníků.

Yetty

No, sice jste si dal přezdívku “ekonom”, ale ta ekonomie provozu vám moc nejde.

To operativní posilování souprav byste si představoval jak?

František

Jestli bude na nějaký pátek odpoledne prodáno víc lístků, tak nějaka parta vedle nádraží operativně během 2-3 let vyrobí další vagón!

Tomáš

Tvl nějaká parta vedle nádraží.. 🤣🤣🤣

Petr

To ne, ale prostě bude stát v kopřivách 30 kvalitních vagonů, aby bylo kde sedět až si půl republiky 2x za rok vzpomene že chce jet vlakem (aby se dalo chlastat).

xyz

Zřejmě tak, jak argumentovaly ČD, a.s., když někdy počátkem roku 2019 uvedly, že si přejí, aby si lidi kupovali místenky a že podle toho budou moci operativně přidávat vozy.

🙂

Kaisler S.

A nebo tak, jak převedly (také ČD) v pátek 15.12., když na vlaku R708 zareagovali operativně na to, že kromě běžných místenek měla půl vagónu zarezervovaná nějaké velká skupina s dětmi. Takže místo plánovaných pěti vagónu druhé třídy jely jen tři.

Gunduľ neubiješ

A s. Kaisler si kvůli dětem nemohl jednou sednout? Jak si jen Ty děti vůči němu mohli dovolit?!

Kaisler S.

Nepochopil, nevadí. Já nekritizuju, že si děti něco zarezervovali. Já kritizuju to, že i přesto, že ČD museli vědět, že pojede ještě více cestujících než obvykle, tak klidně dají o dva vagony méně.

Ech

Ono kvalitních vagonů v provozu firma ČD nemá nazbyt, protože servisy nestíhají.

A také proto, že současný rozsah dotované dopravy je neudržitelně přemrštěný = do budoucna se uživí výrazně méně vagonů.

Ostatně Jančura to říká jinými slovy = ČD se výrazně smrsknou
https://zdopravy.cz/jancuruv-novy-plan-do-deseti-let-chce-predstihnout-ceske-drahy-185423/

xyz

Také si v posledních dnech všímám, že na R11 někdy jezdí 3 vozy, jindy dokonce 6 (i když některé z nich možná jsou zamčené).

U těch tří by bylo zajímavé sledovat, jestli ČD, a.s., neprodaly žádné místenky do toho nejedoucího 4. vozu.

A stejně tak do oddílů 1. třídy v případech (který jsem v posledních dnech viděl vícekrát), kdy 1. třída nebyla vůbec řazena.

Samo

Povinná rezervácia v diaľkovej doprave má byť samozrejmosťou. Flexibilitu to neznižuje pokiaľ existuje jednoduchá možnosť miestenku zmeniť.

Nedostatok kapacity sa má riešiť jej navýšením, nie tým že ľudia sedia v uličke (bežný jav na Berlineroch aj v prvej triede).

Dušan

V budoucnu by mezi Prahou a Berlínem a) měl být jednohodinový takt a za b) jezdit více dopravců (např. Regiojet = 3 páry vlaků denně od 2026 atd.)

Petr Šimral

A kudy že pojedou? Nebo si to nákladní dopravci vezmou přes Cheb???

Mimopražský

Pťes Vejprty. Tam je zatím ještě dostatek kapacity.

Pavel

To by byla bžunda, nákladní vlak 30 vozů, přes Vejprty. 🙂

Frantisek

Tam právě pojedou ty osobní, třeba i proto, že jsou lehčí, což se do kopců hodí. 🙂

xyz

Není. Jednak některé D3-dopravny na české straně zrušeny.

A jednak na německé straně byly už před lety zrušeny některé stanice, takže nad rámec 1h taktu osobní dopravy je obtížné tam cokoliv dalšího provézt.

xyz

Pojedou přes Bad Schandau.

Teď vážně – jaká je vlastně, v bezvýlukovém (jaký snad už v té době bude) stavu kapacita provezení vlaků za hodinu v jednom směru v úseku Bad Schandau – Pirna?

Dušan

Bad Schandau – Pirna nevím, ale např. pro úsek Děčín hl.n. – st. hranice Správa železnic udává tyto čísla:
a) kapacita ve vlacích v jednom směru za 24 hodin optimální/kritická hodnota – 120/179
b) Volná kapacita ve vlacích v jednom směru za 24 hodin volné trasy při optimální hodnotě
kapacity / volné trasy při kritické hodnotě kapacity – 23/82.
Čili minimálně tabulkově zde prostor pro jednohodinový takt Berlinerů určitě je – protože pokud jich zde dnes jede denně 5 párů, a Vy dalších 5 přidáte, tak se ta volná kapacita sníží z 23/82 na 18/77.

Dominik

Mohu se zeptat kde se toto dá najít? Už dlouho ty kapacity sháním, ale nějak se mi nedaří.

Dušan

Je nutno použít tohle:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-106

Dominik

Dobře. Já myslel, že to je nějaká přístupná mapa jak mají na některé jiné věci.

Dušan

Napište mi na mail me-love@volny.cz, co mám pošlu:-)

Jakub P

Tabulková hodnota za 24 hodin a praxe jsou dost odlišné věci – ty přidávané Berlinery by byly přes den, takže i ve špičkách, volná kapacita tam bude spíš v noci. Další otázka je její využitelnost, když Němci mají v údolí Labe problém s hlukem – je klidně možné, že budou mít na noc nějak omezenou kapacitu kvůli tomu.

Dušan

Souhlasím, nicméně takhle – pokud do toho jednohodinového taktu chybí dneska 4-5 párů a Regiojet tam má kapacitu asi „přikleplou“ a přidá tam od 2025 nebo 2026 opravdu 3 páry, tak to do velké míry ten problém odstraní, protože vznikne něco jako „skákavý pseudotakt“, což není něco, co bychom na síti SŽ, a.s. neznali:-))

xyz

Tak zrovna Děčín hl. n. – Děčín-Prostřední Žleb je o něco méně důležitý úsek, protože nakládka může jet po nákladní spojce směr pravobřežka.

Stejně tak v úseku Prostřední Žleb – Schöna jezdí méně Os vlaků než ze Schöny dále.

Proto můj dotaz mířil na úsek, ve kterém „natvrdo“ jezdí 30min. takt S-Bahnu (celotýdenně v denní době).

J.K

No, a u budoucích Domažlic nejspíš nastane totéž a ještě to tam bude dost jednokolejné. Ale tam všichni drží pokerface že „se to“ vyjezdí, no , tak jo, no.

Panoramix

V tom vracení místenek pár hodin, či dokonce pár minut před odjezdem, je ale zakopán pěkně velký pes. Pokud bude vžitá obecná představa, že některé linky jezdí hodně vytížené a proto je důležité mít místenku, všichni si je začnou kupovat pro jistotu i na více konkrétních spojů, pokud si nejsou jisti, kdy přesně pojedou. Dopravci se tedy v systému může jevit, že spoj je vyprodaný a bude se snažit posílit kapacitu, ale pak mu z nějakého důvodu 1/4 lidí místenku vrátí a konkrétní posílený spoj najednou poveze vzduch. Zejména v případě velkých sportovních akcí, kdy je cestování spjato s úspěchem… Číst vice »

xyz

Přesně tak – jde o jednostranný postoj, kdy zákazník po dopravci požaduje garanci místa k sezení v konkrétním spoji /čase, ale on sám mu není schopen do poslední chvíle garantovat, že tím spojem pojede.

Samo

Práve naopak, vami navrhovaný model kedy sa miestenka stornovať/vymeniť nedá podporuje kúpu miestnenky „pre istotu“. Miestenky sú lacné, tri eurá nikoho nezabijú.

Naopak, ak je miestenka flexibilná, kúpim si len jednu, na vlak ktorý plánujem použiť, a keď tak to podľa potreby prerezervujem na iný.

xyz

Opět:

– přerezervovat to na jiný spoj je možné jen v případě, že v něm bude volné místo

– pokud v něm bude volné místo, pak by bylo volné i kdyby se nemístenkovalo

– naopak pokud bude ten „přerezervovatelný“ vlak vyprodaný, tak žádná možnost „podle potřeby přerezervovat“ už nebude (= tendence lidí jich kupovat víc do vícera spojů, ostatně při stornovatelnosti tu možnost prostě mají)

P. S. výraz „flexibilní místenka“ považuji do značné míry za protimluv. Úplně to míjí význam místenkování (tzn. že obě strany předem vědí, že/kdy/kde).

xyz

Flexibilitu to snižuje, pokud je nedostatek kapacity.

A pokud je dostatek kapacity, pak není povinná rezervace důležitá, protože všichni by seděli tak jako tak.

Jakub P

To se dá říct i naopak – s dostatkem kapacity padaj všechny důvody proti povinný rezervaci. A bez ní člověk nikdy do poslední chvíle ani s místenkou neví, jestli se mu nebudou mačkat na rameno dva stojící najednou, jestli bude ulička v pohodě průchozí na záchod, jestli nebude mít dilema, zda na své rezervované místo pustit sotva chodícího důchodce bez místenky, atd…

xyz

Jaký je důvod PRO povinnou rezervaci při dostatku kapacity, když se všichni vejdou tak jako tak?

(Další důvod PROTI je: nutnost hledat „své“ místo – namísto toho, aby si člověk sedl kdekoliv je volno.)

Pro lidi s pohybovým omezením jsou vyhrazena příslušná sedadla.

A sám si protiřečíte – na jednu stranu píšete o dostatku kapacity, pak zmiňujete nejistotu o „dvou stojících nad ramenem“ (= vysoce překročená kapacita).

Jakub P

Ty důvody pro jsem vám vypsal. V podstatě souvisej s jistotou, že se najednou ta násobně překročená kapacita na jednom spoji za uherák neobjeví. Co se týče hledání svého místa, ani to není nutné, pokud je volných míst dost. Nestalo se mi, aby mi někdo vyčítal přesednutí z mého rezervovaného na volné místo v případě jejich dostatku (třeba kvůli slunci, neodpovídajícímu plánku, atd.).

Naopak si pamatuju zdlouhavé procházení vlaku při hledání místa v nemístenkových spojích.

xyz

To nevyčítání se vám ale přihodilo ve spoji, který nebyl povinně místenkový, jest tak?

Jestli nějaký spoj má být „jednou za uherák“ neuvěřitelně přeplněný, pak se do něj značná část lidí (která by s ním jinak jela) nedostane. S určitou pravděpodobností půjde i o ty lidi, kterým by tento postup imponoval.

Sova

Je smutné, že se zvýšená poptávka řeší primárně rezervacemi a ne rozšířením nabídky spojů a zvýšením kapacity. Bohužel to asi není ani v možnostech infrastruktury, ani dopravců 🙁

Frantisek

Delší soupravy, patrové vozy…

Ketchup1970

Nim expres od Škody ?

Leinad

Prodávat na některá sedadla místenky, to ministerstvo přímo nezakazuje, ČD taky mají pár sedadel prodaných dopředu, některá nabízí za jízdy(expresní rezervace).
Že RJ má přímo označené, že do nějakého vozu nejsou místenky, to mi nevadí.

Ivan_pha

Povinné místenky by měly být na mezinárodní EC všude. Na podrim jsem jel z Vídně, vlak narvaný a ačkoli jsem místenku měl, nebylo mi příjemné, že se na mne stále tlačili stojící.

Jenže neprodat „na stojáka“ znamená méně kšeftu, že?

Konečně

Ne neprodat nastojáka znamená znamená, nemám nárok na dotaci. Taky nechápu proč se z rozpočtu dotují permanentně přeplněné vlaky. Chápu první/poslední rj do/z Vídně, ale toto ne. Tam má fungovat přes den trh jako na lince do Ostravy.

xyz

Pokud by měl být dotovaný jediný pár spojů, pak je možné, že by si u něj dopravce řekl o „o to vyšší“ úhradu (v přepočtu na km). Protože komerční provoz = o to větší nejistota pokrytí nákladů tržbami, tzn. o to víc by si mohl chtít „urvat“ na těch pár spojích, které by dotované byly.

Jinak i zde připomenu, že plný spoj nerovná se spoj, ve kterém náklady jsou pokryté tržbami. A stejně tak dodám, že určitě nejsou plné úplně všechny rj v celé trase Praha – Vídeň kromě toho prvního/posledního páru.

troglj

Dotují se linky, ne spoje. Jinak by jeden okrajový spoj vyšel extrémně draho a na jiném by byl velký zisk. Je to výhodné jak pro objednatele (celkově levnější a má pod kontrolou rozsah spojů), tak pro dopravce (má jistotu).

xyz

Může se také stát, že tím stojícím budete příště vy (stačí, aby vám ve Vídni neklapl přípoj či cokoliv jiného) a při povinném místenkování byste tím nejedoucím byl vy.

xyz

Mmch. ti cestující se na vás tlačili v úseku přes státní hranici (když tedy zmiňujete tento postoj právě u mezistátních vlaků)? 🙂

P. S. Logickým řešením je posílení vlaků. Protože § 11 – povinným místenkováním se počet sedadel nezvýší.

Sova

Neprodat „na stojáka“ především znamená, že někdo vůbec nepojede. Někdo, kdo by si to třeba klidně odstál, jen aby se dostal do cíle své cesty. Nebuďte sobec…

Stráťa

Povinné místenkování také znamená že ten kdo se do vlaku nevejde to zjistí doma při nákupu jízdenky a né po nastoupení do vlaku.

xyz

A když jde o cestu, kdy se odněkud vrací tomů, tak to zjistí kdy?

A co když půjde o (již výše popisovaný) stav, kdy domněle vyprodaný spoj nakonec bude např. z 10 % neobsazen poté, co 10 % lidí krátce před jízdou stornuje své místenky (příp. i jízdenky)?

xyz

** vrací DOMŮ.

Jirka z UL

Jako vážně, kdo mě teda zaručí, že daný spoj na přestup, tedy i místenku stihnu, nebo že bude dána služba ve vlaku k dispozici, na rychlících Vltava teď ČD šetří i na vozech první třídy. Za další nevím čas od času jak pojedu, vzhledem k okolnostem a nejčastěji je to z důvodu zpoždění právě EC z Německa, že nehodlám domů na druhém konci republiky přijet někdy v neděli večer, tak se mě vyplatí i třeba na to EC vůbec nečekat. Takže moje místenka zůstane nevyužitá a udělá li tohle deset patnáct lidí tak se podle Vás bude vozit kdo. Navíc… Číst vice »

Jiří Kocurek

A personál RJ nemá problém prodávat IDS doklady, viděno na vlastní oči.

xyz

U R23 to zčásti neplatí, protože RJ neprodává tarif PID (vlastní zkušenost z 23. 7. t. r., v dané situaci jsem si – coby návazný lístek nad rámec celodenní jízdenky DÚK – musel koupit One-Ticketový lístek z Mělníka směr Kolín a dál).

xyz

Nemám Smartphone, takže v mém případě ano.

(Pozn. tu částku 170 Kč za One-ticket Mělník – Čáslav jsem neměl problém zaplatit; i tak jsem hodně ušetřil na předchozí + návazné jízdence, obě v tarifech příslušných IDS.)

xyz

… a ještě dovětek: tu One-ticketovou jízdenku jsem si koupil, protože v Kolíně mělo být jen 8 min. na přestup na R9, tzn. nestihl bych dojít koupit jízdenku PID do Čáslavi (odkud jsem pokračoval na VDV).

Jenže spoj R9 měl 35min. zpoždění (což ovšem nastalo až poté, co jsem u Mělníka ve vlaku koupil tu jízdenku), takže nakonec bych v Kolíně měl dost času na pořízení té jízdenky.

jouda

Pozor, na R23 se např. jízdenky PID, je to v info letáku k lince výslovně uvedeno. Že se pouze uznávají, ale neprodávají.

PN-001

Stejně tak IDS JMK na R8. RegioJet ty jízdenky neprodává ani ve svých pokladnách. Což je obzvlášť zábavné ve Vyškově, kde pokladna ČD je otevřená pár hodin jen v pracovní dny, zatímco pokladna RegioJetu je otevřená skoro nonstop. Reálně tak, pokud chcete jet na IDS v době, kdy pokladna ČD nefunguje a nechcete/nemůžete použít Poseidon, musíte mít jízdenku předem, nebo jet s ČD. Prasárna, za mě.

Ech

Dotační smlouva Min. Dopravy a RGJ na R8 neříká nic o prodeji jízdenek IDS JMK. Smlouva říká, že RGJ má s JMK jednat o integraci IDS do R8 v rámci separátní smlouvy = tu separátní jsem nečetl, tak nevím.

A jde-li obecně o nákup papírových jízdenek IDS JMK, tak já s sebou nosím několik Univerzálních jízdenek IDS JMK=nemám problém, až JMK přestane platit provoz separátních pokladen.

A vemte v úvahu: https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-omezi-papirove-jizdenky-rozsiri-moznosti-kam-nahrat-elektronicke-doklady-184278/

PN-001

Platí, ale jen v jednom nebo dvou vagónech. Proč? Protože RegioJet, na rozdíl od ČD neumí, nebo spíše nechce umět, označování zamístenkovaných sedaček, tak to rovnou zakáže, aby si usnadnil práci. Což, rozhodně není v souladu se smlouvou od MD. Ta totiž zakazuje povinné místenkování a to komplet i ve vozech první třídy! RegioJet tedy porušuje smlouvu s MD, ale tak nějak je to každému fuk.

PN-001

Ten samý, který by porušily i ČD, pokud by zavedly povinné místenky na Berlinnery. Ty smlouvy jsou velmi podobné.

PN-001

Dobrá, pokud na tom tedy trváte.
Ve smlouvě na provoz R8 se jedná o článek 12, odst. 3, i):
„umožnit rezervaci místa v předmětných vlacích, místenkové vozy a rezervovaná místa před
odjezdem vlaku z výchozí stanice viditelně označit, ve vlacích provozovaných na základě této
Smlouvy nesmí být vyžadována povinná rezervace jednotlivých standardních míst k sezení,“

Co si představit po pojmem „standardní místo k sezení“ je asi věc výkladu, nicméně viditelné označení rezervovaných míst RegioJet jasně porušuje. O tom sporu být rozhodně nemůže. Označení jsem totiž na R8 nikdy neviděl.

Jiří Kocurek

Jaké vymyšlené třídy? Prostě je v soupravě jeden vagon bezmístenkový, rezervace se do něj koupit nedá … a že IDS neplatí v Byznys třídě? 😀 😀

Jiří Kocurek

PS: Zkuste to v Railjetu s tím IDS jízdným a byznys třídě.

xyz

A cožpak regionální doprava, mnohde již dnes přetížená vlivem vyššího počtu cestujících na toho následovníka loňských „9-euro-ticketů“). Jak bude pobírat ona, v době konání toho mistrovství?

Konečně

Zdá se, že někdo konečně klepl DB s jejich podvodným místenkovým businessem přea prsty a fak, že vlak bude povinně místenkový musí oznámit už při nákupu jízdenky. Osobní zkušenost je, že nám kdysi v rámci akce v květnu prodali lístky na IC Hamburk-Kodaň na červenec, v červnu jsme si najednou museli dokoupit povinnou místenku a lístek vrátit nešel, praktika ale šmejdi z předváděček. Korunu nasadilo, že EC domů pod Berlínem nabralo skoro dvě hodiny (OK stane se) a na odškodnění dodnes čekáme. Vzdor všem EU směrnicím, atd. jen samé výmluvy a bláboly. Od té doby do Německa jezdím výhradně autem,… Číst vice »

Michal Štěpán

Já předpokládám, že ta povinná rezervace bude vyžadována pro jízdu přes hranice, tedy v jakékoliv relaci Děčín a dále do Německa. Takže formálně bych v tom problém neviděl. Pokud někdo pojede jen Praha – Ústí nad Labem, povinnou rezervaci potřebovat nebude. Ovšem pokud si tu rezervaci (dobrovolně) nekoupí, tak se do EC Berliner stejně nedostane, protože to bude vybookováno mezinárodními cestujícími v úseku Praha – někam do Německa. Takže v sezóně s tím vlakem může i vnitrostátně cestovat bez rezervace jen magor.

Ech

Jelikož dopravce tímto krokem potvrdil, že má dostatečnou poptávku (poptávka převyšuje nabídku dopravce), tak není třeba provozní dotace = nechť je zaveden stejný režim u tohoto mezinárodního vlaku, jaký platí u mezinárodních vlaků Jančury/LEO, tj. bez provozních dotací a bez proplácení tzv. slev za studenty, děti, penzisty a postižené, neboť stejně o ně dopravce nestojí.

Kdo chce z Prahy do Ústí/Labem či do Děčína, tak má možnost rychlíkovou linkou R20/R15, krajskými vlaky, autobusy. Tj. linku Ex5 netřeba dotovat.

xyz

Směšujete převis poptávky nad nabídkou s eventualitou, kdy ani v takovém případě není garantováno, že náklady na provoz budou pokryty z tržeb (kterýžto stav nastává např. na různých příměstských spojích; mimo obor železnice též v divadlech-příspěvkových organizacích).

Dále pomíjíte potřebu navýšení počtu vozů (= dodatečné náklady) na R20/R15 tak, aby se do vlaků vešli lidé z nedotovaných (resp. proč by přecházeli? jako byste předjímal, že bez dotací budou zrušeny) Berlinerů.

Ech

K Vašemu prvnímu odstavci – ona ta aktuální výše dotace Ex5 není obrovská. Proto jsem si vcelku jist, že se započtením příjmů z místenek atd. se obejdou bez peněz od českého státu.

K Vašemu druhému odstavci – průměrné využití vlaků ČD v první pololetí bylo 27,1% = KONKRÉTNĚ z jakých dat vychází, když tvrdíte, že je potřeba navyšovat počet vagonů R20/R15? Nezapomeňte, že zejména na trase R15 (po ÚnL) se uživí privátní nedotované linky, které jedou napřímo (např. do Litvínova) a nezapomeňte na zčásti hotové D6 a D7 také týmž směrem

xyz

Jestli ta dotace není obrovská, tím nepatřičnější se může jevit být kritika této dotace.

A k druhému odstavci – průměrný ukazatel 27,1 % vzniká zprůměrováním různých čísel, a to i čísel okolo 100 % (společně s mnoha dalšími čísly). Stejně tak bývají různými % vytížené různé spoje téže linky. Berlinery nevyjímaje. A různé spoje IC/ICE v Německu také nevyjímaje.

No a spolu s tím směšujete „možná 100%ní obsazenost“ (reálně i tak beztak jen u části spojů, těch které pojedou v inkriminovaném čase a směru) spojů v době toho fotbalového ME, ale ne předtím a ne potom.

Ech

ad dotace – „halíře dělají talíře“

ad údaje o potřebě posílit R15/R20 = požádal jsem Vás o doložení zdroje proč to tvrdíte … a nic. Chápu Vás, já také ty data nemám. Čili nemá smysl pokračovat v tomto diskusním bodě, neboť bez konkrétních informací jsou z nás dvou „pouze lidé s názorem“.

xyz

Ne. Halíře jsou pořád jen halíře. Zejména když případně ušetřené na jedné lince budou znamenat vícenáklady u linky jiné.

Mmch. ono to není jen o posílení (rychlíkových spojů, které jsou v úseku před Prahou v období a směru špičky plné i k těm 100 %), ale o celkové nevhodnosti něčeho takového – delší cestovní doba, větší couravost, s ohledem na uvedené také nižší kilometrický proběh.

Frantík

Navíc to, čemu říkáte „dotace“, je většinou normální cena objednávky, všechny tržby si pak bere objednavatel.

xyz

U netto-objednávky (do které spadají i Berlinery) IMHO jde de-facto o dotaci – tedy stanovený příspěvek na provoz každého vlkm.

(O. K., u brutto-objednávky bych tento výraz nepoužíval.)

G....

Studenti, děti, penzisté a ZTP mají nárok na tzv. zvláštní jízdné. To je pak do plného jízdné dopravcům kompenzováno (včetně dopravců LE a RJ). A že by o ně dopravce nestál? Dopravci může být v tomto ohledu jedno, zda veze dospělého (který zaplatí 100 % hned), nebo studenta (který zaplatí část a část na něj dostane od min. financí). A že by dopravce nestál o tyto kompenzace? V součtu to umí být celkem slušná částka.

Michal²

Kdy by proboha dobrovolně jel do Ústí 2 hodiny R20, kde je vrchol komfortu Bee²⁷² a B²⁴⁹?

Ech

Aktuálně trvá vlaková jízda PHA-ÚnL cca 1,5 hodiny.

A jde-li Vám o státem dotovaný komfort tak co mají říkat např. občané, kteří z Prahy (nebo z Pardubic/Hradce Kr.) jedou do Liberce, což je 150 tisícová aglomerace, oproti 100 tisícům ÚnLabem? Nebo z Ostravy do Olomouce či Pardubic/Hradce Kr., kde stát pro jistotu žádné vlaky provozně nedotuje?

M19

Netrvá, ale ve vašich představách nelze oddělit pravdu od fikce, viďte… 😉

Ech

IDOS: R684 Labe
odjezd z Prahy: 14:45
příjezd do Ústí/L: 16:15

tj. 1,5 hodiny.

Fajn, paní/pane M19 přestávám na Váš trolling reagovat, neboť jako „zasloužilý železničář“ jste prokázal schopnost opakovaně uvádět nepravdu.

PN-001

No, kecy o trollingu od zjevného trolla mne vždy pobaví LOL

Ech

Doložil jsem fakta k mému výše uvedenému argumentu.

To ze mne dělá trolla?

ROFL.

Jelen

Které autobusy jezdí z Prahy do ÚnL nebo do Děčína? Krajskými vlaky, těmi nejspíše nikdo na takovou vzdálenost nepojede.

Ech

S přestupem.

A jde-li Vám o státem dotované spojení, tak proč stát dotuje vzduchovozičskou linku R17 do Č. Velenice, ale nedotuje dálkovou linku R56 do výrazně lidnatějších Bojkovic (z Brna)?

Prostě ideálem je přejít na koncesní model = bez provozních dotací a dopravci nic neplatí státu za koncesi.

Srovnej s telekomunikace, kde koncese stát vynáší obrovské peníze od telco firem.

M19

Výrazně lidnatější… 🤣🤣🤣 Nebojte, to pak z Bojkovic nepojedou ani ty spěšné, tři osobáky za den a utrum. A to jestli vůbec. 🤣🤣🤣 Jak bude koncese vynášet hromadu peněz, když bude zdarma. Vy se popřete a potřete sám následující větou. 🤣🤣🤣

xyz

A pokud si tu rezervaci bude chtít „dobrovolně“ koupit, pak nikde není psáno, že to stejně nebude už dávno vyprodané.

Nicméně protože to na českém území nebude povinně místenkové, bude moci dotyčný jet, avšak bez nároku na místo k sezení.

xyz

… a když tu rezervaci „urve“ dřív než osoba potřebují jet z Prahy až do Berlína, tak ta osoba stejně bude mezi Prahou a Ústím/Děčínem stát.

Michal Štěpán

A proto by měla být v letním období vnitrostátní přeprava v těchto vlacích zakázána. Relace Praha – Dresden a Praha – Berlin jsou tak silné, že je zastavování v Ústí nad Labem a Děčíně u těchto vlaků z praktického hlediska zbytečné. Takže ty dotace na tuto linku mohou být minimálně v období od dubna do října zcela zrušeny.

xyz

Jestliže jsou ty relace tak silné, tak si předně zaslouží četnější spojení než jen 2h takt. A jednak – určitá část lidí do těchto vlaků naopak v Děčíně/Ústí (ve směru do SRN) přistoupí, tzn. přinejmenším stejný počet lidí může jet v těch samých vlacích i z Prahy do Ústí/Děčína. Jinak ale jde v nemalé míře o falešné dilema, protože jedno s druhým se nevylučuje – jak vyřešení relace Praha – Drážďany – „kamkoliv dál“, tak i relace Praha – Ústí/Děčín. Je to jen o dostatečné kapacitě vozidel, přičemž obdobně velká kapacita přichází vhod i pro úseky z Drážďan do Berlína,… Číst vice »

Konečně

Formálně v tom problém je, pokud je linka dotována až na státní hranici. Povinná místenka může být až z Bad Schandou. Už tady byla aféra, že se německé čety, které ani pořadně neuměly česky (nejen zde, na PPS Cheb byla německá arogance podobná), ve vlaku dopravce ČD, dožadovali nasazení respirátorů na českém státním území, ve chvíli, kdy to bylo povinné jen v Německu.

praktik

Michal Štěpán:
Pokud jde o vnitrostátní přepravu, popisujete stávající stav, protože ČD přece nabízejí „nepovinné“ místenkování v dálkových vlacích zcela běžně a do EC Berliner je obtížné sehnat místenku celoročně, protože ČD + MD ČR nejsou schopny/ochotny zajistit posílení jejich souprav pro celou dobu platnosti GVD. Ve dnech a obdobích většího zájmu Němců o návštěvu Prahy bývá sice cestování těmito vlaky skutečně dost drsným zážitkem, ale že by se někdo vůbec nevešel, to se snad v praxi ještě nikdy nestalo..

Jirka z UL

🤣 vážně, ono stačilo v pátek jet odpoledne z Budějovic do Děčína. Při koupi jízdenky někdy dopoledne nemožnost v R Vltava koupit rezervaci pro první třídu, takže jsem nemohl koupit ani rezervaci na Canopusu. Po příchodu k Vltavě zjišťují, že vůz první třídy není zařazen. V Praze po příchodu k vlaku zjišťuji, že absence vozu první třídy pokračuje, nějakých deset minut do odjezdu, tak jdu tedy do prvního dvojkového vagónu a jen oknem vidím, že na čelo vlaku přijíždí záloha, ale nezjišťuji co a proč, sedám do dvojky..

To se budou prodávat místenky jak v Kocourkově.

Ech

Regiojetem takřka nejezdím, tak nevím.

Ad One Ticket
Pokud firma RGJ dle Vašeho sdělení porušujete ustanovení či účel dotační smlouvy s MinDopravy, tak proč firma RGJ by měla dostávat dotace?

František

To fakt někomu vadí, že nemůže stát do Berlína v uličce a nebo celou cestu sedět v jídelaku nad jedním kafem?

Ještě by to chtělo neprodávat místenky do nepřipojených vozů.

xyz

Spíš někomu vadí, že se do příslušného spoje v dané situaci vůbec nevejde.

Tomáš Jirák

Jo jo, po těch, co se sedí celou cestu v jidelaku my běžní cestující vyloženě toužíme…

Tomāš

No hlavně ten spoj Frankfurt-Brusel bude jako povinně místenkový pěkný chaos, když teď je zcela pravidelně v průměru každý třetí vlak odřeknut, minimálně v části cesty, a cestující tak musí lokálkou přes Welkenraedt. Je to větší loterie než Mnichovák.

Tomáš Záruba

Tragédie německých železnic se prohlubuje…

xyz

§ 11 povinným místenkováním se zvýšuje počet míst ve vlacích. 🙂

Teď vážněji – obzvláště nepříjemné pak pro vyřazovací část, kdy až pár dní před zápasy bude jasno, kdo se dostal/nedostal dál a kdo/kde/kdy bude hrát. Tzn. fanoušci stejně nemůžou počítat dopředu s jistotou, že tím kterým spojem za X dní skutečně pojedou.

P. S. Jak to DB řešily při MS ve fotbale 2006? Obdobně pak ÖBB/SBB 2008?

Jakub P

Povinne mistenky hlavne zvysuji civilizovanost. Chapu jejich nevyhody, ale pokud chce zeleznice hrat v dalkove doprave vetsi roli, musi je to vyresit. Napr. tou kapacitou. Nemusi to bytzdaleka vsechny vlaky, ale dalkove mezinarodni expresy by povinne mistenkove byt mely. Jako plechovky sardinek mohou fungovat pomalejsi rychliky s prestupy (aby spojeni bez povinnych mistenek bylo mozne) Jako to napr zvladly (musely zvladnout) dalkove busy. Taky si pamatuju doby, kdy se v nich bezne jezdilo par hodin na stojaka. A ne, nechtel bych je zpet.

Jakub P

Vim, ze to pro zeleznicni nadsence a lidi s zeleznici pracovne spojene zni divne, ale ten narvany vlak, ktery je pro ne mirna neprijemnost nebo pro naprosto nenapravitelne zeleznicni romantiky dokonce zpestreni cesty, je pro vetsinu cestujicich zazitek, po kterem se vlaku treba par let radsi vyhnou…

xyz

Totéž může platit i pro vlak, do kterého se vůbec nevejdou, takže pak budou nějakou dobu (třebas i 2 h) čekat na další spoj.

Jakub P

Z vlastní zkušenosti, nutné čekání na první volné místo v povinně místenkových spojích, jakkoli také nepříjemné, odrazuje řádově míň, než cestování spoji narvanými po střechu.

xyz

„Po střechu“ (ve vlacích s třebas 7 vozy) = stav, kdy v každém voze stojí i několik desítek lidí, což * 7 = 100+ lidí.

Tzn. na to „první volné místo“ by čekalo 100+ lidí, kteří se tak můžou i hodně načekat.

xyz

P. S. A co případný regionální spoj narvaný po střechu? Ten (dle vaší teorie) od cestování neodradí?

*h8*

V čem je větší civilizovanost, když mi v důsledku zpoždění předchozího spoje ujede ten návazný a do dalšího za 2h se nevejdu protože povinné místenky?

Jakub P

V čem je civilizované cestování vlakem s narvanou uličkou, kde se jen těžko protlačíte na záchod a i když sedíte, furt se vám někdo otírá o rameno?

xyz

Kolik % takových vlaků REÁLNĚ jezdí?

(Ať už dálkových, či jakýchkoliv jiných.)

Jakub P

Je jich samozřejmě jen zlomek. Ale je jich dost na to, aby fungovaly jako strašák odrazující od železnice jako celku.

xyz

Obdobně tak může sloužit zlomek spojů s vysokým zpožděním. Zlomek spojů s nefunkční (či špatně/přehnaně funkční) klimatizací/topením atd.

I tak jde o falešné dilema, kdy vámi uváděného stavu, eventuálně žádoucího pro část cestujících, lze dosáhnout povinným místenkováním PRO ČÁST SOUPRAVY, kdy kdo bude chtít, bude každopádně sedět, aniž by okolo něj někdo stál.

Kdo bude chtít, určitě pojede, byť stojící a bez místenky (což tedy platí jen pro tu menší část spojů, kterými by potřebovalo jet víc lidí než jaký je počet sedadel ve vlaku).

Vojtěch C.

Přesně tak. Pokud dopravce vytvoří ve vlaku zóny s různým režimem, bude na vůli cestujícího, zda si vybere „jisté“ místo, nebo nejistý čas.

xyz

Není příliš civilizované, aby se člověk musel při vyšším počtu spojů předem rozhodovat, který z nich nakonec využije + ve kterém konkrétním místě má hledat „své“ sedadlo.

Ukazatelem vyspělé civilizace je maximální možná flexibilita dopravy, tzn. jet „kdykoliv čímkoliv“.

Jako „plechovky sardinek“ nemusí fungovat nic, bude-li to mít náležitou kapacitu.

Dálkové busy jsou úplně jiné téma – jednak jezdí na komerční riziko, jednak v busech je obecně méně prostoru.

xyz

Mmch. v části relací vůbec neexistuje jiná alternativa než ty dálkové mezistátní spoje.

Automaticky předpokládáte existenci té „nižší“ vrstvy (která je přitom „nižší“ jen co do počtu zastavování; ostatní parametry může mít stejné jako vrstva expresní, ostatně v některých relacích může dobře fungovat jejich proklad).

V takové relaci z Břeclavi směr Bratislava či z Domažlic směr Furth by ani nebylo „z čeho na co přestupovat“.

Ech

Proč tedy Ministerstvo dopravy dotuje tyto vlaky v části Praha-Děčín?

Přece Ministerstvo dopravy se rozhodlo dotovat vlak, který z Prahy jede do Berlína či do Drážďan či do Hamburgu.

Čili vypnout dotaci dosud vyplácenou z Ministerstva dopravy a to včetně přímého EC z Budapešti směr Berlín, který je dotován od Břeclavi po Děčín Ministerstvem dopravy.

xyz

Úplně stejně tak se dá ptát, proč německý stát ten vlak nedotuje na německém území, když český stát ho na svém území dotuje.

Kde je psáno, že správný postup má druhá strana a ne ta první?

P. S. Pokud by ty vlaky končily jízdu v Děčíně (či např. byl 1h takt Praha – Ústí – směr Chomutov bez přímých expresů Praha – Děčín), tak by vám to v takové situaci nevadilo, že jsou dotované?

Ech

Na jízdu z Prahy do Děčína jsou již dotovány

a) krajské vlaky (např. S4/U4 a poté přestup v Ústí/Labem; Kometa,…)

b) celostátní vlaky linky R20 resp. linky R15 s přestupem na krajský vlak

c) busy

Čili nevidím přidanou hodnotu Ex5 z pohledu českého daňového poplatníka, pokud linka začne být místenkovaná německým dopravcem.

Ať je v Ex5 Praha-Berlín zaveden stejný režim, jaký je ve vlacích Jančury do zahraničí, tj. bez provozních dotací od českého Min. dopravy

Leinad

Vážně nevidíte rozdíl v tom, jestli takt vlaků Praha – Ustí – Děčín bude 1h nebo 2h?

Ech

Konkrétně v čem je problém?

Copak stát dotuje vlaky v taktu 1 hodina např. ze Zlína (Otrokovic) do Olomouce či do Brna?

A dotuje stát přímé vlaky Praha-Ostrava-FrýdekMístek? Ne.

xyz

Stát dotuje 1h takt expresů Praha – Brno. Nebo Praha – Plzeň.

(když už potřebujete přirovnání za každou cenu)

Ech

A jak to souvisí s 50 tisícovým Děčínem, na který se dotazoval předřečník?

A s 60 tisícovým FrýdkemMístkem, a s 100 tisicovým Zlín-Otrokovicemi?

xyz

Tak počkat… buď srovnáváme s ostatními relacemi relaci Praha – Ústí (1h takt expresních spojů) a pak to není „jen“ o 50 tis. obyvatelích Děčína.

No a nebo srovnáváme relaci Praha – Děčín, kde ale jezdí „jen“ 2h takt expresních spojů.

P. S. Svoji roli hraje i vzdálenost od Prahy (tzn. mimoběžné přirovnání vůči F-M i Otrokovicím, byť Otrokovice taky mají 2h takt přímého, relativně expresního spojení s Prahou).

Ech

Řeč je o Děčínu.

Do ÚnL stačí kombinace:
a) R20
b) S4/U4
c) busů dotovaných i nedotovaných
d) automobilová spolujízda

Tj. do ÚnL a ani do Děčína či do Chebu by už nejezdila
R15, kterou doplnit o Bmz (např. z R17 do Č. Velenic) a přesměřovat, do Německa do Berlína, aby byl skoro hodinový takt, aby byl od stup v prokladu s IC17. A to bez dotace od českého MD = tak jak byl původní záměr při nákupuInterJetů

Leinad

Vlaků Praha – Kolín je objednáno daleko více 😀
Byla by taková poptávka po vlacích Zlín – Brno?

Ech

Posprávnu by stát neměl VŮBEC dotovat rychlíky R20 z ÚnL do Děčína a R15 z ÚnL do Chomutova a dál směr Cheb.

Rychlíky do Vyškova dotuje JMK
Rychlíky do Jeseníku dotuje OLK
Rychlíky do Klatov dotuje PLK
Krajské dálokvé Spěšné tj. rychlíky z Bojkovic do Brna (R56) dotuje JMK a ZLK.
atd.

xyz

Rychlíky řešící relaci Brno – Vyškov objednává MD.

Každý druhý R Plzeň – Klatovy objednává MD.

Do Jeseníku nejezdí rychlíky.

Ech

ad Vyškov – ne. Viz Plán dopravní obsluhy Min. dopravy

ad Plzeň-Klatovy – poprosím o zdroj, neboť je v rozporu s PDO MD, který říká, že rychlíky do Klatov platí PLK = o aplikaci principu zipového financování tam nic není.

ad Jeseník – ne. Viz PDO MD = R12

nadrazi

Jediný autobus z Děčína přes Ústí k Praze je spoj pro zaměstnance Amazonu 😁 Dokonce to jezdí 2x denně…

Ech

s přestupem.

Kamui

Jdi už konečně tam, kde slunce nesvítí.

Ech

A jaký je Váš protiargument? Přece Vám jde o diskuzi, tj. výměnu argumentů, ne?

PetrV

S Vámi? Opravdu si to myslíte?

Ech

V jiném komentáři jste psal, že nečtete mé komentáře a ještě horší názory jste napsal.

Tak se, prosím, tak zachovejte i nadále, jelikož nechcete se mnou vést diskuzi.

Tím Vás neodháním. Jenom nedává smysl, proč na mne reagujete, když apriori nesnášíte cokoliv napíšu. Tomu čím trpíte se říká „předsudečná nenávist“.