Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Práce na dálničním obchvatu Loun začaly, půl roku po podpisu smlouvy

Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD
Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD
U Loun začalo vznikat šest kilometrů nové dálnice.

Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahájilo proměnu obchvatu města Louny v dálnici. Stalo se tak téměř půl roku poté, co silničáři uzavřeli smlouvu se sdružením stavebních firem Eurovia/Herkul. ŘSD skluz zdůvodňovalo koronavirem.

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999.

Podobně byly dvoupruhové obchvaty v minulosti vybudovány i na dalších úsecích budoucí D7: Chlumčany, Postoloprty a Panenský Týnec. I na nich ŘSD chystá (v případě Týnce už od podzimu provádí) zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání.

„Výstavba dálnice u Loun je v současné době druhým realizovaným úsekem D7, již od loňského roku je ve výstavbě část u Panenského Týnce. Blízko zahájení je také dálniční úsek u Chlumčan, na který aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Sdružení Eurovia/Herkul porazilo v tendru dalších devět zájemců s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané. Tendr se vlekl dlouhé měsíce. Byl zahájen už loni v květnu, původní termín pro podání nabídek byl počátek července. Ze strany firem ale přicházela řada dodatečných dotazů, takže se nabídky definitivně uzavřely až v půlce letošního ledna. Stavět se bude dva roky.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce.

Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD
Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD

D7 Louny, zkapacitnění obchvatu

Hlavní trasa:
délka: 6,1 km
kategorie: R 25,5/100
počet všech stavebních objektů: 70

Zhotovitel: Eurovia CS, Herkul
Cena stavby dle smlouvy: 773,4 mil. Kč bez DPH
Předpokládané zprovoznění stavby: 06/2022

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelT

Ono je to celé pěkná šaškárna a výsměch, dálnice se staví od konce u Chomutova, kde je úplně nejmenší provoz, kdežto poslední úsek u Slaného kde pochopitelně jezdí mnohem víc aut se bude stavět až nakonec. To normálně přeci nejde vymyslet !

Vojta

Úsek Slaný-Postoloprty má jen cca 30 km), přitom jeho dostavba je nekonečný příběh.
U Loun se už před 21 lety připravily mosty a sjezdy pro 4-proudou dálnici a mezi mimoúrovňovými křižovatkami už mohla být dávno hotová…

Atwa

Já nechápu, proč se to na plný profil nepostavilo už dávno.

smekal

Kapacita obchvatu z hlediska intenzit staci. Stacilo by tam dat varovný znacky: nejsi na dalnici: provoz v obou smerech…

looking4bucho

Nekomentuji fakt ze ke zkapacitneni dochazi 21 let od zprovozneni obchvatu a ze u stredoceske casti dalnice (ktera ma byt udajne zprovoznena 2024) je zatim ticho po pesine… Za tenhle usek budu velmi rad, protoze je fakt nebezpecnej. Zdanliva rovinka svadejici k predjizdeni a rychlostem hodne pres 100km/h a malokdo si vsimne ze jsou tam vlastne napojovaci pruhy plus nebezpecny horizonty. Tak uz aby to bylo – i kdyz navazujici obchvat Postoloprt je taky jeste daleko 🙁

Atwa

Souhlas. Těch nebezpečných úseků je na I/7 plno, jejich nebezpečnost vyplývá z technického stavu a intenzity dopravy, ale paradoxně největší aktivita dopravní policie je právě na těch bezpečných dálničních úsecích bez provozu.

svojsin

Víte někdo, kolik km nových dálnic se letos otevřelo, popř. otevře a kde? nebo alespoň do léta?

Tomáš V.
KarelF

Mne se na těchto diskuzích začíná fakt líbit jedna věc. Staví se pindá se, nestaví se pindá se.

Jakub

V ČR běžné. Vždycky si říkám, jestli je někde ještě více nespokojený národ. Ale zase jsme odborníci na vše.

Indian

Na diskuzích se bude vždycky pindat. Na internetu tráví čas zpravdidla lidi co nemají do čeho rejpnout a tak pindaj….

Radim

Bude zrušena hotová křižovatka na Cítoliby, kvůli normě o minimální vzdálenosti křižovatek, fakt idiocie.

Honza D.

Hmmm, to je sice hezký, ale co zkapacitnění obchvatu Slaného? Co dálnice okolo Lotouše? Co ten průser jménem most u Kutrovic, kde za problémy může neúdržba? A to jsem jen u I(D)/7.

V. K.

Bohužel mnohem potřebnější úsek u Slaného pořád nic.

Bram

Vivat průjezdu Lotouše po I/7:-).

smekal

jako levnejsi by bylo tech par obyvatel lotouse vykoupit a nechat stavajici silnici akorat z prusecny krizovatky udelat muk/kruhac

Be He

To ano, ale tento úsek spadá pod Středočeský kraj, který zrovna u D7 není příliš aktivní

BND 30

Jeho prioritou je D3 a podle toho to také vypadá.

BeHe

úsek D3 ve Středočeském kraji? Z ní tuším není postavený ani 1 km!

švestka

Tak jestli je prioritou paní s kadeřníkem D3 tak jen doufám, že jejich prioritou nebude také VRT, to by se jí nedožili ani naši prapravnuci.

Gejza

Pán měl spíše na mysli jiné pracoviště ŘSD, ne Krajský úřad…

Jirka

Ten je nyní ve stavu, že se do konce roku začnou vykupovat pozemky + 2 roky výkupů a může se stavět. Oproti jiným stavbám je to na dobré cestě.

Honza D.

Kde rozdávali vtipnou kaši?

MaraSourak

V teto dobe jsem rad za kazdy usek, co se stavi, jeste se predelava obchvat Panenskeho Tynce na dalnicni, jen tak dal, at je to uz hotove, a nebezpecna silnice I/7 je pryc…

franzJosej

a celkove s rocnim zpozdenim“ asi tak

Josef

To neva, aspon se muzou na zacatku chlubit dvakrat tim, ze letos se zahaji.