Hotovo. Louny mají po čtvrt století plnohodnotný dálniční obchvat

Otevření obchvatu Loun na D7 20. září 2023. Pramen: Vláda ČR/Petr FialaOtevření obchvatu Loun na D7 20. září 2023. Pramen: Vláda ČR/Petr Fiala

Projekt spočíval v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici.

Jízda po dálnici D7 je ode dneška o něco bezpečnější. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvedlo po třech letech výstavby do provozu šestikilometrový dálniční obchvatu Loun. Stříhání pásky se zúčastnil i premiér Petr Fiala (ODS).

„Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a čekaní podařilo dostavět a otevřít dálniční obchvat kolem Loun, který pomůže nejenom místním obyvatelům, ale je to i významné dálkové propojení,“ řekl Fiala. Narážel na to, že obchvat byl v polovičním profilu hotov už v roce 1999.

Aktuální projekt s oficiálním názvem „Louny, zkapacitnění obchvatu“ spočíval v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Zatímco levý pás dálnice (směr Praha), který se řidičům otevřel koncem loňského října, byl vybudován zcela nově, pravý pás dálnice vznikl rekonstrukcí původní silnice I/7. Podle šéfa ŘSD Radka Mátla byl dnes „definitivně odstraněn vysoce nehodový úsek“.

D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSDOtevření obchvatu Loun na D7 20. září 2023. Pramen: Vláda ČR/Petr FialaTrasa D7 v úseku obchvatu Loun. Pramen: ŘSDStavba dálnice D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSDStavba dálnice D7 na obchvatu Loun (srpen 2023). Pramen: ŘSD

Na stříhání pásky přitom došlo se zpožděním, původní termín byl konec června. Stavbaře ale podle ŘSD zdržely problémy s podložím v pravém pásu. Dálnici od srpna 2020 budovalo sdružení Eurovia CS/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané.

Od loňského února se buduje rovněž navazující 4,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D7 u Chlumčan. U něj naopak ŘSD nedávno oznámilo dřívější otevření oproti plánům, zprovozněn by měl být ještě letos.

Tagy D7 D7 Louny obchvat Loun ŘSD
104 komentářů