Dálnice D7 u Loun se otevře se zpožděním, ŘSD řeší problémy s podložím

Stavba D7 (obchvat Loun), duben 2023. Pramen: ŘSDStavba D7 (obchvat Loun), duben 2023. Pramen: ŘSD

Buduje se rovněž navazující 4,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D7 u Chlumčan. U něj naopak ŘSD nedávno oznámilo dřívější otevření.

Otevření šestikilometrového úseku dálnice D7 u Loun, který je ve výstavbě od srpna 2020, se nejspíš o několik měsíců odsune. Původní termín „stříhání pásky“ byl letošního června, aktuálně to vypadá na konec září. Po kontrolním dnu, který proběhl minulý týden, to oznámil šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Problém je podle něj s podložím u aktuálně budovaného pravého pásu (směr Chomutov).

Zatímco levý pás dálnice (směr Praha), který se řidičům otevřel koncem loňského října, byl vybudován zcela nově, pravý pás dálnice vzniká rekonstrukcí původní silnice I/7. „Problém je s únosností podloží a řeší se rozsah sanací, což pravděpodobně oddálí zprovoznění,“ uvedl Mátl.

Celý projekt s oficiálním názvem „Louny, zkapacitnění obchvatu“ spočívá právě v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Obchvat v polovičním profilu byl hotov už od roku 1999.

Dálnici buduje sdružení Eurovia CS/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané.

Od loňského února se buduje rovněž navazující 4,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D7 u Chlumčan. U něj naopak ŘSD nedávno oznámilo dřívější otevření oproti plánům, zprovozněn by měl být ještě letos.

Tagy D7 D7 Louny Eurovia CS Herkul Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
11 komentářů