Práce na budově hlavního nádraží v Plzni vstoupily do poslední třetiny, pokladny se stěhují do dolní haly
Pokud jde o využití prostor, je Správa železnic dle svého vedení aktuálně před podpisem smlouvy s řetězcem KFC, který si pronajme hlavní restauraci.
Práce na kompletní rekonstrukci budovy plzeňského hlavního nádraží se přehouply do poslední třetiny, což si mimo jiné vyžádá uzavření horní haly. Prodej jízdenek se proto začátkem prázdnin přesune do dolní haly pod schodiště.
„Finišují práce na ikonické kupoli. Před dokončením jsou také obě věže hlavní odbavovací haly. Hotovo by mělo být na konci roku,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Ještě předtím se ale budou muset cestující vyrovnat s řadou omezení.
Přístup k novým pokladním přepážkám v dolní hale povede koridory pod lešením, čekací prostory budou menší. V horním patře bude pro zachování přístupu cestujících na nástupiště vytvořen průchozí koridor k výtahům.
Tento stav potrvá podle harmonogramu do letošního prosince. Následně se zpřístupní dolní a horní hala nádražní budovy pro veřejnost, omezení pak mají být už jen minimální.
Práce na budově plzeňského hlavního nádraží začaly v dubnu 2021. Celý objekt dostane novou střechu a fasádu. Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřená čekárna a obchodní pasáž zároveň. Zakázku získaly firmy Metrostav DIZ, OHLA ŽS a Avers, smluvní cena je 668 milionů korun.
Pokud jde o využití prostor, je Správa železnic dle svého vedení aktuálně před podpisem smlouvy s řetězcem KFC, který si pronajme hlavní restauraci propojenou s venkovní zahrádkou, uzavřela smlouvu s firmou Knihy Dobrovský, velkou kavárnu bude mít Pekařství Malinová z Plzeňska, vše v horní hale.