Práce na budově hlavního nádraží v Plzni vstoupily do poslední třetiny, pokladny se stěhují do dolní haly
Rekonstrukce nádražní budovy v Plzni (červen 2023). Pramen: SŽ
Pokud jde o využití prostor, je Správa železnic dle svého vedení aktuálně před podpisem smlouvy s řetězcem KFC, který si pronajme hlavní restauraci.
To plzeňské nádraží,.je něco jako D1. Co pamatuju, se pořád opravuje. Naposledy někdy před covidem, ne? 🙄
No kolik lidí z osazenstva té nádražky vůbec někam jelo vlakem?
To je pravda, většina personálu a cestujících, stála s kelímkem venku, před stánkama a odháněla vosy. 🐝🙂🐝
Je vidět, za nevíte o čem mluvíte.
Takže normální člověk si vezme svačinu na cesty doma, tak jako teď. Navoněné marketingové nic si kupovat nebudu.
Nebo se předzásobí v některé z četných vietnamských večerek…
Ach jo. Když rekonstrukce začala, tak jsem měl bohužel oprávněnou obavu, že bufet zmizí do nenávratna. Ano, nebyl to žádný zázrak, prostě obyčejná nádražní putyka, ale bylo tam stále plno. A rozhodně to nebyli zdaleka jen místní spiťaři, většina hostů tam prostě přišla na oběd nebo svačinku nebo jen na jedno (jako já). V nabídce běžně okolo 40 jídel. V Plzni jsem v roli dárce krve několikrát do roka, vždy si dám výborný oběd v některé z tamních restaurací a před nástupem do mého vlaku jsem si rád dal ještě jedno v tomto bufetu. Byť tedy klesnout až k Staropramenu… Číst vice »
Nikdy jsem tam nebyl, ale vím že to je špatné, klasický zástupce našeho národa.
jste asi nedoukem, pane Ares – pokud ve větě „V KFC jsem nikdy v životě nebyl a tuto tradici nezruším.“ vidíte nějaké zhodnocení kvality čehokoliv, jste postižený……postižený stihomamem hledat někde to, co tam není…..
já, kupříkladu, bych raději zašel na oběd (výpečky, guláš, ptáčky, hrachová s párkem jak se patří…)do klasické nádražky, která tam byla před rekonstrukcí…a byl jsem tam nejednou…
pro vás – – toto už JE hodnotící soud 🙂 pozdravujte doma a učte se
Tak si do KFC někdy zajděte, možná si rozšíříte obzory 🙂
Tradice je tradice, chápu, prostě se vám to nelíbí, tak tam chodit nebudete.
byl jsem a nechutná….stačí strejdo?
Tak nějak…já už do KFC nepůjdu ani zadarmo poté, co mi 2x dostalo, ačkoliv jsem výslovně žádal opak, provedení tak pálivého, že jsem víc pil než jedl…
Do KFC, McDonaldů a podobných vývařoven nechodí hodně lidí napříč celým světem, protože jim prostě vůbec nesedí unifikované mezinárodní jídlo. Já když jsem se vracel kdysi z Kavkazu, tak jsem se těšil, jak si v Kyjevě dám ještě nějakou ukrajinskou místní dobrotu. Neměl jsem ale čas pátrat po nějaké dobré restauraci a jinde prostě už místní dobroty nejsou k mání. Nedávno jsem si pod rumunskými horami v mnoha restauracích mohl dát Staropramen, místní pivo ale ne. To je to, co mi dost vadí a proto do podobných podniků, jako je KFC nechodím. Pokud jsem v tomto případě klasickým zástupcem našeho… Číst vice »
Na Borispilu normální restaurace s místní kuchyní bývala, minimálně v předcovidové době.
Tak to ono v tom Kyjevě určitě také.
Ale my prostě měli jen málo času při zastávce autobusu a našli jsme jen Hamburgery, Hotdogy a podobné hrůzy.
Nelíbí se mi, jak se v tomto článku píše o rekonstrukci hlavního nádraží v Plzni. Podle mě je to zbytečné plýtvání penězi a časem. Proč musíme mít takovou honosnou budovu, když vlaky jezdí stejně špatně jako dřív? A co se stane s dolní halou, když se pokladny přestěhují do horní? Bude tam jen prázdný prostor a nikdo ho nebude využívat. Myslím si, že by bylo lepší investovat do zlepšení dopravy a služeb pro cestující, než do vzhledu nádraží.
To se to nádraží mělo zbourat? Nebo co navrhujete? To snad nemůžete myslet vážně?
Proč by se měly pokladny stěhovat nahoru?
Pokladny před začátkem rekonstrukce byly dole. Během rekonstrukce se provizorně přestěhovaly nahoru a pokud jsem četl článek správně, tak se teď na začátku prázdnin budou stěhovat zpět dolů.
Ano tak to je. Mě spíš zajímá odpověď na rastrovu větu: „A co se stane s dolní halou, když se pokladny přestěhují do horní“.
Tak zrovna tady vlaky jezdí o dost lépe. V Praze jste za 90 minut a vlak jede co 30 minut. Všechny osobáky v nových soupravách, totéž rychlíky, vyjma té B hamby na Budějice. Vše v hodinovém taktu. A proto taky v Plzni hodně lidí jezdí vlakem. A proto slušný nádraží je potřeba.
No tak ta nádražka nahoře byla jen3 plná mastnejch hlav a totálních alkáčů, personál dost protivnej a čistota kamsi odešla pokaždé (2x) když jsem vstoupil.. jídlo bylo klasická kantýna…
Miloval jsem kdysi KFC – ale po zmenšení Stripsů o víc než polovinu a celkové zavedení „dětských porcí“ za stejné peníze označované za porce standartní jsem tam přestal chodit a těším se na velmi brzský příchod Popeyes do ČR.
Těšit se na nějaký korporát, kde cca 50% ceny je marketing a management fee vůči skupině, fuj ble to bych musel upadnout z 10 metrů čelem na kolejnici.
To by tak mohlo být tak akorát ze střechy nad těmi přidanými okny… 😀
Místo celodenně a celotýdenně otevřené skvelé jídelny bude KFC?
Dekadence.
Vždyť si to můžete pronajmout a něco tam zkusit, restauraci dle svého mínění.
Je otázka co tam SŽ chce a jestli je zajímá občejný cestující. Usnadním Vám pátrání, obyčejný člověk dojíždějící vlakem je SŽ u pr..le. Něco jako normální pekařství, restaurace atd. To by málo rejžovalo na nájmu a bylo málo in. Za to jinde nejsou schopní jejich nemovitosti pronajmout/prodat a radši platí za jejich demolici… Dobrá správa no.
No samozřejmě že nezajímá.
To máte jako ten vomitát s jízdními dobami.
Ve skutečnosti by např. z Berouna do Plzně rychlíky ušetřily nejméně 3 minuty (tj. z 43 na 40) tím, že by nezastavovaly v Hořovicích a Kařezu. Obdobně na R9 i jinde.
Vždyť tam bude Malinová, což je slušný pekařství….
Ach jo, KFC místo tak skvělé nádražky 🙁
KFC taky své zákazníky najde.
To sice najde, ale normální česká jídelna s normálními českými jídly je bohužel na seznamu podniků určených k vyhynutí 🙁
Tak ona ta jídelna ke konci taky žádný šlágr nebyl.
Ale to se dá všechno změnit, po rekonstrukci to mohlo být třeba lepší. Místo toho další a další předražené nadnárodní podniky, který vlastní miliardáři. Přesně tak jsme to asi při tý revoluci v roce 1989 chtěli?! 🙂
Mě tedy ne 😛
Že jo…strašlivě drahý a pálivý…
Že by zrovna ten pajzl se Staroušem (v Plzni) byl něco extra to se říct nedá, ale že na tak velkém nádraží nebude normální restaurace, ale pouze fast food je fakt škoda. Na rozdíl třeba od Brna zde není ani možnost jít si při čekání na vlak sednout na jedno naproti přes ulici.
Naproti před ulici je KMP… jinak samozřejmě místo restauraci tam narvat KFC, to je teda kauf!
Promiňte, ale zrovna nádraží s obratem cestujících jako je Plzeň je typicky pro službu typu KFC nebo Mc Donald. Vy chodíte na nádraží hodinu předem, abyste si mohl dát s jistotou, že Vám to neujede hotovku? V KFC Vám stačí deset minut a podle zpoždění vlaku si to sníte na místě nebo ve vlaku…
A v docházkové vzdálenosti 10 minut od nádraží najdete nejméně 10 restaurací, kde si tu hotovku můžete dát.
Sracky z KFC..na to každý čeká.
To je sice i můj názor, ale hlad je hlad a spoléhání se na stravovací služby ve vlaku, obzvláště u vlaků v okolí Plzně je na víte co???
A rozhodně nemíním běhat na nádraží o hodinu dříve, abych se civilizovaně najedl. To raději hranolky, pytlík s něčím a kolu do vlaku…
V okolí Plzně nevím ale jinak jsem s jídelním vozy ČD spokojen. Abych šel do KFC to mám pořád lepší možnosti. Kuřata mezeru ..
Do Plzně žádný jídelák krom bistra v Pendolinu nejezdí.
A ani nebude, protože na tak krátkou trasu není důvod.
Ano jídelní vůz resp. bufet je jen v pendolinu, jinak vozíček….
V době těsných připojí už ani tohle moc neplatí. Až na výjimky nemáš čas buď vůbec, nebo holt ob vlak a pak chceš normální jídlo.
To ale pro Plzeň hl.n. zase tak neplatí, tam to dost živí cestující co tam cestu začínají, a navíc některé linky se nevážou na časové polohy kolem celé, takže těch 20 minut na přestup tam můžu chytit celkem jednoduše.
A ob vlak je to denně a je to dvě hodiny pokud jedete ČB – Plzeň a dál. A věřte, že to ujíždí hoooooooooooooodně často.
Taky se divím že se tomu všichni diví. Na takto velkém nádraží přichází naprostá většina lidí 10-20 minut před odjezdem vlaku, a za tu dobu si svíčkovou nebo znojemskou nedám. A třeba v 10 nebo 15 hodin takové věci ani jíst moc nechci. Zato do rychlého občerstvení se dá zajít kdykoliv a nemusí to být jen přesmažené věci s hranolkama – na nádražích máme Ugovy salaterie, pizzerie co dělají i gnocchi, doufám že i Boulevard se někde objeví.
„Na takto velkém nádraží přichází naprostá většina lidí 10-20 minut před odjezdem vlaku…“
Takže na malém nádraží podle vás naprostá většina lidí čeká, jak tvrdý Y, nejméně dvojnásobek vámi uvedeného času, nebo jak jste to myslel?
Mohl byste uvést limit toho, co už podle vašich měřítek nepovažujete za „velké nádraží“, aby nám ostatním bylo jasné, od jaké velikosti/ malosti nádraží, tam podle vašich představ, cestující tvrdnou před odjezdem vlaku déle, než v Plzni?
A všechno stejné co nejvíc předražené a nadnárodní firmy. Proč? Proč na nádražích nejsou místní potraviny? Pro na nádraží nemůže být klasická česká restaurace.. nepíšu zaplivaná nádražka (i když ty byly nejlepší). 🙂
Nevím, kde berete hodinu na hotovku, já se v pohodě najím za deset až patnáct minut. Na to byla tahle jídelna ideální.
Krabičku s kuretem si můžu vozit i z domova, když na to přijde. Na to žádné KFC nepotrebuju.
Navíc v tom KFC počítám že to kuře bude stát kolik? 250 Kč a víc? 😀 (zaslechl jsem tam takový ceny a viděl jsem že i zděšeně paní odešla když slyšela cenu) 🙂
Asi málo jezdíte ven. Pokud přijede průměrný turista do cizího města, je nadnárodní řetězec ideální na první uhašení hladu a žízně. Turista ví co tam čekat, jak si objednat, zvláště když tam jsou dotykové obrazovky na objednání ve čtyřech jazycích. Žádný stres z cizího prostředí při prvním jídle. To samé platí pro čas před odjezdem. Je to možná blbé, ale funguje to.
Pro domácí publikum je řetězec možná ztráta, ale pravidelný cestující si své občerstvení dávno našel nebo najde. A nádražku na Hlaváku v původní podobě opravdu rád oželím.
Škoda restaurace….štědré prostory horní jídelny měly kouzlo. Bylo krásný přijet do Plzně a dát si Plzeň + třeba sekanou nebo guláš. Teď z toho bude burger s colou no což. Alespoň lokální pekařství Malinová zůstane.
Ano, skvělou Plzeň? Proto se tam čepoval Staropramen? 😎😀
jo dřív dřív byla Plzeň, bohužel ale ano posledních pár let staráč
No, kouzlo horní jídelny…
Proti okolním restauracím to tam žádný zážitek nebyl ani v osmdesátkách…
Zbytočné vyhadzovanie peňazí.
Jasně. Měli to nechat jak to bylo, třeba jako u vás žilinské nádraží.
Žilinské vyzerá fajn. Neviem čo máš za problém s ním. Stanica nemá poskytovať vedľajšie služby, na to je iné verejné priestranstvo, stanica slúži na odchody vlakov.
Spadl z oblakou a pochází z Gurunu?
Jak jinak na to reagovat.
Žilina je moje srdcová záležitost.
Ale nádražní budova je úplný vřed města.
Ještě že se zbytek opravuje zgruntu.
Myslím uzel Žilina…
Je tam stanica, stojí, nerozpadá sa, je tam predaj lístkov a nástupištia. Aký problém? To ste už tak rozmaznaní preboha vy Češi?
Tak ať slouží na odchody na Slovensku, v ČR si to budeme dělat jinak. Jestli se vám to nelíbí, tak si dejte odchod.
Nie je náš problém že v železničnom sektore míňate na úplne blbosti a potom máte problém s financiami narozdiel od nás. My pomáhame rodinám a potravinám, to je fajn.
Nevím jak dnes, ale ten podchod před nádražím šel po dešti použít jen s chůdami.
A provozujte si mezistátní dopravu svými vozidly a za svoje, protože u nás máme jak pro ty vagony a lokomotivy, tak pro ty peníze daleko smysluplnější využití…
Na vzpomínky je to fajn. Jako v roce 1981, kdy jsem tam přijel jako pomocník poprvé. Jen ta zaplivaná Bytčianská piváreň před nádražím už není.😭
co tam tocili? martinsky samoser?
K vámi uvedené nálevně se váže i jedna úsměvná bajka:
Z laboratoře dorazil výsledek analýzy dodaného vzorku podávaného nápoje, s následujícím vyjádřením:
„Kobyla není březí, může nadále tahat.“
Mohl byste prosím uvést nějaký odkaz na tu vaší „všesvazovou směrnici“, která určuje rozsah služeb cestujícím na nádraží?
Děkuji
To sice jo, ale co s těmi prostorami co tam historicky jsou? Zazdít? Zbourat? A co je smysluplně využít, zvlášť když kolem projdou denně tisíce lidí.
Proč?
Každé nádraží nemusí vypadat zrovna tak pěkně, jako např. Bratislava hlavná stanica…
https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/425925-hlavna-stanica-v-bratislave-ma-aj-po-rekonstrukcii-stale-dve-tvare-tu-horsiu-najdete-za-dverami
To víte…Slovensko…
V Nitře peníze na opravu nádražní budovy, na rozdíl od Plzně, očividně nevyhazují.
Pan Davin by s tímto přístupem mohl být spokojený.
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/423603-oprava-je-v-nedohladne-rekonstrukciu-zeleznicnej-stanice-v-nitre-neurychlila-ani-velka-diera-v-strope