Pozdě a nekvalitně. Polovina modernizovaných jednotek pro Olomoucký kraj nejezdí

První jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký krajPrvní jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj

České dráhy přesunuly do Olomouce jednotky RegioShark z Děčína.

České dráhy se dál potýkají se zpožděním dodávek a kvalitou modernizovaných jednotek Stadler GTW. V ŽOS Zvolen, kde modernizace probíhá, je aktuálně celkem pět jednotek na garančních opravách. Dvě jednotky ještě firma ani nezmodernizovala a nedodala. Kvůli tomu musel dopravce přesunout pro provoz v Olomouckém kraji dvě jednotky RegioShark z Děčína nebo na některé tratě nasazovat starší soupravy.

„Společnost ŽOS Zvolen, která je dodavatelem kompletní modernizace motorových jednotek Stadler GTW, nám zatím dodala 10 souprav. Polovina jednotek je nyní odstavena v rámci garančních oprav. Podle informací ŽOS Zvolen by k dodání posledních dvou jednotek mělo dojít během první poloviny roku 2024. Je to z důvodu dlouhých dodacích lhůt některých nutných komponentů, které budou dodány až na konci prvního čtvrtletí 2024,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Státní dopravce koupil dvanáct vysloužilých souprav v Německu za 190 milionů korun. Modernizace nabrala velké zpoždění, do první soutěže se nikdo nepřihlásil. Ve druhé pak vyhrála společnost ŽOS Zvolen s cenou 270 milionů korun.

České dráhy už kvůli zpoždění dodávek přistoupily k přesunu jednotek 844 RegioShark do Olomouckého kraje. Jde o dvě jednotky z děčínského depa. „Vzhledem k výraznému zpoždění dodávek modernizace všech 12 jednotek a pro pokrytí turnusové potřeby, jsme na trati č. 309 Olomouc – Drahanovice zajistili nasazení motorových jednotek řady 844 RegioShark, na trati do Moravského Berouna pak případně využíváme záložní starší typy vozidel, které jsou však přizpůsobeny např. pro přepravu osob na vozíku,“ dodala Rajnochová.

Tagy 646 844 České dráhy modernizace Stadler GTW Olomoucký kraj Stadler GTW ŽOS Zvolen
150 komentářů