Pozdě a nekvalitně. Polovina modernizovaných jednotek pro Olomoucký kraj nejezdí
První jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj
České dráhy přesunuly do Olomouce jednotky RegioShark z Děčína.
Když to tak čtu, tak si myslím, že za 5 let budou v Olomouci už jen Sharky. A tohle tak max na záloze.
PS: Ale jako cestující mám ty jednotky rád.
Kde ty Sharky vezmou?
Tak mají nějakou opci. Čekal jsem, že bude tak velká, že by to případně pokryla.
Nejni jich ani tolik, aby se nahradily 810/814..
Pesy jsou pro 3 x tolik cestujících, co 810, takže ty to asi nahrazovat nebude.
Nakonec je s nimi víc problémů a zdržení než s novými jednotkami RJ ÚK, které přitom byly pořízeny poté, co tato GTW „vyfoukly“ ČD Regiojetu „před nosem“.
Co chcete od Zvolena,vždy stát za houby,Ale jezdil jsem tam rád pro lokomotivy po dílnách,dobře vydělané peníze.Přebírání několik dní a potom i třeba domů když jsem je nepřebral.Nádherná doba.
Jenom ze srandy jsem se podíval na platové podmínky 800–1000 euro brutto. Tím se dost vysvětluje 🙂
24 tisíc hrubýho, to je opravdu lákavý. Jak to vůbec může nějaká firma nabízet a ještě ke všemu když se jedná o odbornou práci?
Ve skutečnosti je to 550-700 Eur. 🙁 Informace přímo od zdroje 🙁
Tolko asi tazko, ked vyse 700 eur je minimalna mzda.
Asi si (už zase) pletete hrubou a čistou mzdu.
Jen dodám, že výše uvedený příspěvek psal někdo jiný s tím samým nickem než já, který jsem napsal příspěvek výše o vyfouknutí těchto souprav od Regiojetu k ČD.
Tady už se kradou i jména?
strasna doba!
Chcípe to na trati docela slušně často, asi jim nesvědčí stoupání do Mor.Berouna.
Regioshark je neuveritelne pohodlny a ma krasne zrychleni!
Šoupnul bych to do Heršpic, tam pánové rozchodili mnoho neprovozních zgarbů…
Případně postavit v ČR další opravárenskou firmu. Na co furt spoléhat na Slováky. Sami mají s neudržováním železnic práce dost. Divím se, že v rámci jejich boje proti železnici už ty ŽOSky nevzaly za své.
Můžeš se angažovat…
No to by vypadalo: Bude se čekat na díly, až je pošlou vlakem, zatímco šéf komanduje v kantýně, proč nevozí vlakem bagety, když má firma vlečku.
Proč to ČD nenechaly oppravit ve vlastních dílnách?
Kapacita.
Protože není úřad, který by pro ČD naplánoval opravárenské kapacity. To už si ČD musejí zařídit samy.
Stejně tak není úřad, který by pověřoval občany založením firem, firmu si musí příslušný občan založit sám, pokud ji chce mít.
No hádej.
Nedostatek kapacit a jasný úsudek, že tyhle vyžilé jednotky půjde těžko dát do spolehlivého stavu. Což ukázala také opakovaná soutěž a vysoká poruchovost. Teď z jedné jednotky vytekl kompletně olej na trati Olomouc-Štěpánov a ve stanici Štěpánov.
No do spolehlivého stavu by šli dát, kdyby se modernizovali v Šumperku. U Arrivy jezdí vcelku dobře.
to je vlastne pravda…
Proč by tu měl být článek o každé ptákovině, ehm, mimořádnosti na železnici? Děje se každý den, nic nového…
Os 9633 Z Kralup do Prahy má 21 minut zpoždění, je v Holešovicích. Asi to nebude takový průšvih.
Hned vedle Grapp ukazuje následující
Úsek: Mělník – Liběchov
Příčiny vzniku: Jiná událost
No EC odklonem přes Lásku s víc než +130 min, R15 a R20 taky a jak dlouho to tam stálo? Zas tak krátce ne!
Toto je hodne drahe fiasko….
Nové jednotky stojí okolo 100 milionů Kč za k jednotku. Tohle vyjde na necelých 40 milionů za kus. Pokud to bude sloužit 15 – 20 let, bude to ještě dobrý nákup.
Jen by byli zajímavé porovnat zkušenosti Arrivy s touto řadou.
Pokud to kdy bude jezdit
Kdo řekl, že nechce aplikovat smluvní pokuty?
Je možné, aby střed zájmu byl ve střetu zájmů?
Do Zvolena se poslaly dva nejpoužívanější a nejoblíbenější typy motoráků v Evropě, GTW a RS1 (RS1 dokonce plně provozní a v dobrém stavu). Všechno co přišlo zpátky nejezdí. Smluvní pokuty ale nikdo aplikovat nechce, protože by ŽOSka zkrachovala.
Do zvolena se posílaly i neprovozní stadlery gwt. Stadlery co jezdí zprovoznili depo v Olomouci.
Sice některé zprovoznil Olomouc, ale v původní podobě. Bohemizaci a úpravu interiéru dělal Zvolen.
Není pravda. Žádný původní „na koleně“ zprovozněný v depu už nejezdí. Jsou ve Zvolenu. Všechno, co aktuálně v ČR je už jsou po reko.
Tak ať zkrachuje. Třeba to koupí někdo, komu záleží na kvalitě práce a výrobků. Anebo budou dopravci investovat do svých opraváren. Ale držet při životě firmu, která evidentně nezvládá svoje zakázky nemá smysl.
souhlas
Problém je že to nikdo nekoupí.
Ale to víte že se smluvní pokuty aplikují. Od OlKraje už nafasovali solidní penále v milionech, to je taky důvod proč do Ol Kraje stahují Sharky a Pantery z celé republiky.
Ktere pantery se stáhly s celé Republiky?
Takže si odpovím sám . Jeden panter z Brna 650-004 ..je to náhrada za 003 která je na instalaci etcs. 004 se podívala i na Vsetín..v rámci zácviku personálu. Jo a saryky jsou dva z Děčína po domluvě s krajem ..takže nemel píčoviny.
Metrans STŘEŽÍ drátu v Libčicích?!? Někdo ho chce ukrást?!? To jsou mi ale věci :-).
Alespoň se neojezdí.
Myslete pozitivně.
přesně, necháme to dalším generacím… Šak to tam ty Regíny nějak odjezdí. Shark to byl spíše zázrak, že se na to uvolnil.
Shark se na to uvolnil… Asi má Olomoucký kraj lepší smlouvu, než Ústecký, kde místo sharků jezdí reginy. Ale už začínají do provozu naskakovat i zánovní motorové vozy z Německa (žádný jetý šrot).
Tohle byl nákup za všechny prachy. Němec si teď mne ruce a může se smíchy podělat, že to ti čehuni fakt zkouší zprovoznit… 😀 Absurdní už je jen výška podlahy, léta odstavení u moře tomu taky nedaly. Koncepčně a z principu to, kromě oné výšky, není špatné vozidlo, jezdí se s tím příjemně, když to náhodou jede. To by to ovšem totálně nemohl ve finále dojebat Zvolen. Neustále nefungující elektronika, která blokuje trakci, dveře, záchod, ze začátku vzduchové netěsnosti, zoufalý výkon kompresorů… Teď poslední měsíc je zase nový trend a to ojnice lítající z bloků motorů – hned 2 kusy… Číst vice »
To je zajímavé dneska včera a předevčírem jezdily 4 kusy
Já se ale bavím o Olomouci. Včera, jediný celý kus (025), dneska nic, začala výluka. Z 5, co aktuálně v Oc jsou. Bída.
Zbytek je v Šumperku, jak jsou na tom aktuálním stavem tam, netuším. Byť víme, že tam jsou na tom o něco líp. 🙂
Sak Šumperk je pod Olomouci takže jezdí.
Tak rekord ve zdechnutí na štrace drží Ibalgin Jihomoravského kraje.. To sis zas Škoda nedá za rámeček
Kdyby tak existovala kniha rekordů. Hned bychom věděli kolik zdechlo pershingů, krys, es, a mnoho dalších strojů, a tedy, kdo vede. Mohla by to být zajímavá statistika.
Tyhle soupravy byly nabidnute cca v roce 2019 Ukrajinskym draham. Je na zamysleni jaka “ kvalita“ souprav to byla kdyz i UKZ a tam jsou fakt zvykly na hodne ich odmitl.
Osobne bych nehazel vsechno na ZOS Zvolen… pravda si myslim, ze bude nekde uprostred
A ne-koupily je UZ spíš proto, že přestavět je na 1520 mm je poněkud složitější, než třeba v případě T3?
Ne je to absolutně bezproblémové..Stadlery So stejnými rozměry byly v metropole Kyjev v testovani
Výška podlahy odpovídá tomu na jakých tratích v Německu byly ty GTW provozovány. Tohle je spíš problém ČD, které je pořídily pro provoz na tratích s nástupišti o výšce 550 mm nad TK.
Ano, víme, kde jezdily. S tím problém nemám. Problém byl jejich nákup pro provoz v ČR, kde to máme, tak jak píšete. 🙂
Někdy by asi bylo dobré zaskolit vlastní lidi třeba v DPOV, budou ta vozidla znát a mohou dělat dobře údržbu…
A taky jim přidat peníze.. nee hlavně jim přidat peníze.
Když přidáte peníze, lidi, prostory…. zvětší se vám rozpočet… bude to vidět nahoře…. říkáte si o pořádného facana od managerů/dozorčí rady
Možná se to vykoupí v ISO v sekci „Spokojenost zákazníka“.
Proč by vedení nemělo být spokojeno s tím, že firma roste?
Protože to jde ve finále z rozpočtové kapitoly a ne z vlastního zisku. Nebo jako že matka firma nebere od DPOV dividendu ??
Za tohle kupování šrotů by měly padat hlavy. ČD by měla jít cestou nových všude stejných jednotek se stejným servisem a tohle je jen rozkrádání firemních peněz a snaha ušetřit hloupě tam kde to ve výsledku vyjde ještě dráž
Už jste někdy slyšel o tom, že ČD si nic nevybírají – vybírá tek do platí, tj. Krajský úřad. ČD nabídly nová vozidla za x peněz a tyto ojetiny za x/2 peněz a kraj má co chtěl. Až to bude někdo vozit na komerci, tak si jistě objedná něco nového, hezkého a bude jízdenka do Senice stát tak 500,-…
Tak to by u nás nezbyl žádný soukromý dopravce Arrivou počínaje přes GWTR a další ještě menší konče.
K tomu nicku… To ČD zkoušely a pár VŘ tím projely.
Za to nebudeš volat po pomstě?
Nasadit jen nové stroje: Tak například dětské nemoci řady 363 se vychytávaly snad 5 let. O Pendolínu vznikla písnička a o řadě 380 už jen hromada sakrů.
Motto: Vanová křivka spolehlivosti.
Tak s 363 to není pravda..
Vychytávají se doteď ?
První rok provozu byl otřesný ale díky depu Přerov se vychytaly problémy. Esa jsou velice spolehlivé a pohodlné mašiny.. to se ve škodovce provedlo.
Netuším kdo mohl dát mínus, ale pokud si někde v Československu nevěděli s touto řadou lokomotiv rady, poslaly je do depa Přerov – věděli proč.
Takový peršing kvůli tomu dokonce získal přezdívku…
Jj. Rychlý start, krátký dolet…hlavně nikdo nevěděl co ta mašina udělá.
Zvolen už překonal Zpras Znova.
Zvolen to je hnůj všeho. Zlatý zpras to znova.
Kdo jim ty zakázky pořád přihrává? To už hraničí se sabotáží.
Je to napsané v článku. První soutěž nikdo nevyhrál, protože se nikdo nepřihlásil a druhou vyhrál Zvolen, protože byl jediný… A i kdyby ne, beztak by byli v soutěži nejlevnější. Co na tom, že to nestojí za nic. Byli nejlevnější 😉
Tak k čemu jim jsou ty dílny na motoráky v Liberci a Veselí, když jim to tam nemohou poslat?
Pokud si pamatuju, tak ŽOS Trnava zase dokázaly doprasit a zpozdit Moravie, takže to teda slováci nemaj moc dobré vizitky 🙂
Hm… no… ZprasZnova je trošičku lepší, ale jenom o chlup, takže si tak můžeme podat ruce 🙂
Vy by jste se měl léčit. Všechny komentáře jsou Parsofobií a zatím asi sám neumíte opravit ani koloběžku.
#klíčenku?
Na zvolen se vybodnout .to samé s 754 katastrofa.. zlaté depa ..jako třeba Valmez. Okamžitě uplatnit sankce a ve Zvolenu už si nenachat vyměnit ani šroubek. Ty ku.. ani nerozebírali motory.
Co si ČD u Zvolena objednaly, to mají. Snaha byla na opravě co nejvíce ušetřit.
Nee zvolen vyhrál výběrové řízení. ČD podepsaly smlouvu ..víte co v ní bylo? A zvolen to evidentně omrdal.
Němci věděli proč se těch souprav zbavili i přes jejich celkem nízký věk. Jsou to nespolehlivé křápy.
A u arrivy jezdí to bude něčím jiným.. žeby zvolenem.
no u arrivy ta spolehlivost není taky nějaká závratná…na to že ve Zlinském kraji májí jezdit jen Linty a GTW je tam stále těch 845 nějak moc.
Jednak to bude opravcem, ale taky bych sázel na to, že Arriva má novější sérii, která už měla pár much vychytaných. 🙂
Sázel ? Nebo věděl?
Jezdím občas přes Otrokovice a na jedné vlečce tam pokaždé minimálně 3 stadleři Arrivy stoji. A samozřejmě novější sérii Arriva má. ČD koupily ty nejstarší vraky.
Na Rožnov se teď Stadler gwt drží.. žádnou 845 jsem neviděl.
Na Karlovice jezdí GTW a 845. Lint jsem tam ještě neviděl.
Tam jezdí jeden pár za den, ne? Jinak 844 a 814 ČD (jo, ty drží určitě)
Tak ráno jede Arriva pak odpo a večer. 844 většinu vlaku ,Reginy jen zaskakuji.
Na Vsetíně jsem jich viděl na vlečce aspoň 5. Ale možná tam mají jenom „spálňu“.
Vím, Arriva má GTW o několik let mladší. 🙂
A s těmi bude jezdit do Znojma?
Nejenom Znojmo
Netuším, Arriva obecně není mé pole působnosti.
Tak Arriva má přeci jen trošku jinou verzi. Ale fakt je to na mašlu s těma Stadlerama🫣
Vyčítej výrobci, že to neautorizovaný servis zprasil.
Co když byl výrobce taky oslovený a opravu odmítnul?
A nebo byl Zvolen levnější..
Máme vůbec na modernizace a opravy v Česku a na Slovensku i jiné firmy, než ŽOS Vrútky a Pars? Ani od jednich zrovna super kvalitu poslední dobou nevidíme, tak jestli jsou vůbec jiné možnosti?
Ne. Vše se zprivatizovalo a takhle to dopadlo
Bodejt. Nebejt privatizace (a toho co ji zpusobilo), tak tam mohly jezdit sukafony a vsichni by byli spokojeny.
Že by státní podnik předělával tyto vozy na jiný typ? 🙂
Tak sukafony se přestaly dělat v 80 letech a vagonka ve Studénce (zlikvidována ) vyráběla 842ky ..pokud víš co to je.
Zrovna motorové vozy i v časech ČSD chodily do Šumperka.
Obecně: myslíte, že kdyby se ŽOSky neprivatizovaly, tak by je – nějaká tajemní síla – udržela všechny při životě i v dobách, kdy Č(S)D výrazně snížily poptávku po jejich službách?
Vidíme jak ta slavná privatizace dopadla…pod fabrikami byly i učiliště a bylo dost učňů a posléze lidí. Přišel 89 vše děláte špatné všechno zrušit zničit zavřít.2023 ..my nemáme dělníky..jak to?
Protože všichni rodiče chtějí, aby se jejich děti dobře učily a aby z nich něco bylo. „Uč se vole, budeš pánem, budeš jezdit Tatraplánem“. No a tak se to stalo. Co tam máte dál?
Jo rodičům je to fuk ..a pak jsou tady samé kancel krysy co nic neumí. Je pár výjimek co pracovat chce a něco umí.
Ja vam nevim, ale delam uz hodne let na centrale banky a dementy se to tu nehemzi a vsichni si dobre ziji.
Anebo jste to myslel bolsevicky tak, ze delnicka trida ma vest revoluci a kancelarske krysy presunout do vyroby a pod zem?
Asi takto:
Zas***j inženýr, vždyť ani neumí naohýbat výztuž do betonu podle výkresu!
Zas…j dělník, vždy ani neumí přečíst z výkresu,jak tu výztuž naohybat!
Kdo se učí, ten holt má. A na zbytek jsou tu ti co to nezvládaj.. Holt jsou chovný koně a tažný koně.
Jenže je stejně většina blbých akorát že teď projdou v pohodě SŠ a s odřenýma ušima i Bc. na nějaké soukromé VŠ a je. Kdysi (ještě za mne okolo 2000) se zdaleka tolik lidí na SŠ nedostalo a drtili nás… Teď? Nic, stačí umět čtyři odrážky se sešitu nazpaměť a má za 1. A né 4 stránky odborných znalostí. Pak to tak dopadá…
Letos na ucnak s maturitou si musel mít studijní průměr 1,3
Co dál? Mlátičky z Lidových Milic, které už fotra zbouchají, aby poslal syna do učení tam, kam si přeje centrálně plánovací úřad přeje.
A když se synovi chtít nebude, tak půjde na vojnu otročit bez nároku na mzdu. Po vojně dostane umístěnku, pod hrozbou vězení, když nenastoupí …
nevolnictví bylo zrušeno, nevolnictví bylo zrušeno, nevolnictví bylo zrušeno
a možná taky proto, že současná generace dvacátníků je poloviční oproti nejsilnější generaci ze 70. let. Takže i kdyby se rozdělili do škol stejně, jako to bývalo dříve, bude jich málo.
Učiliště jsou tu pořád, jen tam chce chodit čím dál tím míň dětí. To opravdu nezpůsobila privatitace. Snaha získat vyšší vzdělání a lépe placenou práci je společenský trend už přes 200 let, od zrušení nevolnictví.
Což je ale blbost, třeba můj známý (zedník) si vydělá s učňákem skoro 2x tolik co já s VŠ. Akorát lidi dneska nechtějí makat rukama, tak jsou radši za stolem za míň.
Tak jistě jako všude, i ve vztahu vzdělání – příjem funguje nějaká statistika a pravděpodobnost, a existují bohatí lidé se základním vzděláním a vysokoškoláci s podprůměrnou mzdou. Nicméně za celou populaci platí, že vyšší vzdělání znamená vyšší šanci na vyšší mzdu.
Kdyby lidi chtěli makat rukama, tak nevymysleli pohon lodi plachtou.
… elektromotor ve vrtačce a pračku, tu doma máte?
Poznal jsem několik mladých, kteří vystudovali, vykáleli se na společenský status, a šli dělat za více peněz rukama. Jak svorně řekli, klotové rukávy nasadíme poté, co si vyděláme, kdy už budeme mít méně fyzických sil. Jak jsem měl možnost poznat, byli to fakt dobří řemeslníci.
Koukám stejná zkušenost.
Nevolnictví..😀😀to je trochu zvláštní přirovnání. Dneska nechtějí mladí makat jen sedět v kanceláři na internetu. To není o vyšším vzděláním .
To není žádné přiropvnání, ale pohé konstatování faktu, že zrušením nevolnictví (v Rakousku 1781) se výrazně zvýšila mobilita celé společnosti. Lidem se usnadnil odchod z rodné vesnice do měst, začali pracovat v továrnách, jejich děti získali větší šanci na studium. Takhle se postupně během 19. století výrazně rozšířilo množství lékařů, advokátů, později technické inteligence, protože vzdělání umožnilo lidem získat vyšší životní standard s menší námahou. Což platí i dnes. Tím nepopírám existenci velmi slušně zajištěných řemeslníků, ale faktem je, že vyšší vzdělání zvyšuje šanci na vyšší životní standard. Opakuji – vyšší šanci – nikoliv jistotu. A kdyby ti mladí v… Číst vice »
Už jsem to zažil v x firmách ..kancel krysy neví kde je sever . .. přijde mi na linku a prý včera sem tu byl a bylo to perfektně nachystané.. picu ..ještě že se s té fabriky utekl. Jo vymyslet lejstro umí i Mongol.
Hele ty jeden zastánce dělnické třídy proti nemakacenkum…chceš ukázat hromadu řemeslné zprasenych výkonu? Stav se téměř na libovolne stavbě. A za to ti kancelářsti fakt nemůžou… Dtto „dodací lhuty“. Třeba mne jeden umělec předělávat koupelnu 3 týdny až od nehotoveho utekl stylem, že jsem nasel klíče ve schrance
To jste si naběhl. Na stavbách je to plný ukáček co nikdy nemíchali maltu, ale podle svých slov všechno svedou. Doby kdy místním stavbám dominovali místní jsou pryč už minimálně 15 let.
Nelze generalizovat, i když jsem měl i spolupracovníky, kteří sice toho moc nevěděli, vyhýbali se práci (o to víc internet a drby) a světe div se, patřily právě mezi ty „chovné“, protože to velmi dobře uměli se šéfem, který byl slabý. Samozřejmě, že těm „tažným“ se to moc nelíbilo a dost jich odešlo.
A přitom je to dnes spíše naopak. Šikovnej řemeslník si vydělá daleko víc než člověk s několika vejškama. Spolužák ze základky je šikovnej zedník a dělá pouze od jara do podzimu. A přes zimu je doma a stejně mu zbyde za ten rok 200 na úctě.
A jelikož chybí lidi všude, tak nebude za tím spíš nárust výroby a počtu míst ? Republika za těch 30 let nějak zvášt nevymřela a pracovníků ze zahraničí je tu podstatně víc. A stejně chybí zaměstnanci.
Nevymřela, ale dlouhodobě se snižuje podíl obyvatel v produktivním věku. Máme čím dál více důchodců a čím dál méně dětí, když to zjednoduším. A tohle platí už 20 let, takže nás teď dobíhají praktické důsledky. A to nás dost „zachraňují“ pracovníci ze zahraničí, bez nich by to bylo vidět ještě více.
To jestli je úbytek nebo přebytek dělníků, taky závisí na porodnosti, nebo rozjetosti ekonomiky. Jestli chcete někde začít sekat zbytečné existence, můžete začít ve státní správě, ČD a SŽ včetně.
jj, ještě napište, jak jste za to klíčkama nezvonil a budete dokonalý boomer.
Máme DPOV dceřiná firma ČD ..stačí použít Google.
Pravda, ty jsem úplně vypustil.
Tyhle jednotky jsou v ŽOS Zvolen 🙂
Přímo v oblasti jednotek pro osobní dopravu jsou aktivní i DPOV.
Existoval i Tratec ale opět problémový podnik (modernizace Pendolina a Honeckeru)
Pendolina dělalo DPOV Nymburk
neni na pendolina specialni hala v praha jih? v nbk vim ze vyvazovali pendolinum podvozky