Potvrzeno: Studii proveditelnosti k VRT Přerov – Ostrava dodají Egis Rail a Sudop Praha
Vizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDC
Návrh vysokorychlostní tratě (Brno) – Přerov – Ostrava zpracuje sdružení francouzské firmy Egis Rail a české společnosti Sudop Praha. Deník
Když už se vypracovávají studie nové VRT trati z Ostravy do Čech, stálo by za úvahu trasování od Ostravy západním směrem přibližně na Choceň,bylo by to výrazně kratší a tudíž mnohem rychlejší než přes Brno.
Nějak pořád nevidím rozumný důvod, proč zrovna mezi Brnem a Přerovem má být jen 200 km/h. Chápu, že ta trať potřebuje nutně rekonstruovat, ale dávat na jednu trať dálkovou vysokorychlostní dopravu a místní dopravu mi přijde jako nesmysl. Dle mě by bylo lepší tu trať udělat jen na 160 a vedle toho postavit pnohodnotnou VRT.
Jak je uvedeno v diskuzi níže. Ten projekt je zastaralý. V době jeho tvorby nikdo nepočítal s tím, že by měly rychlé tratě vyrůst.
Bohužel to tak zůstalo. Než se cokoliv postaví, bude to už zcela zastaralé.
S vámi je tedy fakt diskuze:) Místo odpovědi na otázku proč raději přeskočíte do jiného vlákna a opakujete pořád dokola tu svoji pravdu.
1/ Bylo na vstupu té studie, že bude zcela určitě součást Praha-Brno-Ostrava?
2/ Podle původního plánu se mělo stavět myslím 2018-2025, zatímco u Praha-Brno a Přerov-Ostrava nejasné výhledy na 30-50 let – to je také potřeba vzít v úvahu, že tento úsek bude dlouho izolován
sám to píšete…
Studie stíhá studii, výsledku se asi nedočkáme. Ono jse asi o to, co nejvíce se na těch studiích napakovat… Jinak tomu nerozumím. Tak jako s tratí 300, jejíž reko už měla být téměř hotova… Místo toho se potichu po dlouhých letech chátrání začíná významěji opravovat, což mezi řádky znamená, že plánovaná reko hned tak nebude… Aktuálně se pokládá nová kolej mezi Kojetínem a Chropyní (bylo zde omezení ze 100 na 80 km/h), opravuje se most přes Moravu, kde bylo před půl rokem zavedeno TOR 30 km/h, cosi se dělá i mezi Chropyní a Věžkami… Opravené jsou Nezymyslice, Kojetín, TÚ Nezamyslice… Číst vice »
Ta trať se rozpadala, nevydržela by ani těch pár let, které by trvala stavba dvoukolejky. Navíc se bude začínat od Blažovic po Nezamyslice, dál na Přerov se začne stavět kdovíkdy.
To už je v pořadí jaká studie? Poslední verze počítala s delší jízdní dobou při vyšších rychlostech… já bych chtěl taky udělat nějakou studii. V mapě se zorientují, umím číst a psát. Vrhnu se na to, třeba za 5 milionů 🤔😁😂
Ale musíte mít nějaký slušný startovní kapitál, jinak se bude podplácet špatně.
Z mého pohledu absolutně špatná trasa …. ta správná je Brno – Olomouc – Ostrava – tedy jen zastavení v krajských městech … jinak se totiž nejedná o VRT 😉
Chybí ti tam Zlín, když už má být cesta z Brna do Ostravy klikatá. 😀
Co to takhle ještě trošku přiklikatit a zapojit Karlovy Vary a Jihlavu.
My jsem bohatý stát, my si můžeme dovolit postavit i VRT Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava 😉
JJ, VRT z Vídně do Katowic by měla být rozumně proveditelná a mít nějaký smysl .
To má jeden háček, ba co dím, pořádný hák. Břeclav − Přerov po Ferdinandce (96 km) se dá zajet za mnohem kratší čas než Břeclav − Brno − Přerov, ikdyby vlak jel Brno − Přerov za 25 minut.
Aby to bylo na VRT, je třeba postavit novou vysokorychlostní trať Brno – Vídeň. A jelikož jsou VR vlaky rychlostně i kapacitně zcela nekompatibilní s tratí pro příměstkou dopravu, tak ještě separátně VRT z Brna někam k Nezamyslicím. Mno 2050 to nebude.
Tak jistě, celá ta trať by musela být nová a speciálně navržená alespoň na 300 km/h.
koho tahle relace realne tankuje?
Já jezdím relativně často relaci Ostrava-Vídeň a vlaky jsou často plné, až přeplněné, často si bez místenky nesednete. Uznávám, že je to spíš tím, že jsou krátké, často jen tři vozy druhé třídy, nicméně si myslím, že s dalším zrychlením by ta trasa získala na další atraktivitě, slezská aglomerace je opravdu velmi lidnatá oblast, a zájem o cesty jižním směrem je tam značný.
Ještě bych doplnil, že do OStravy ten vlak přijede často solidně zaplňený už z Polska
Mnoho cestujících na té trase jsou tranzitní PL – AT plus povodí Moravy bylo centrem civilizace už v 8. století n.l. Navíc když není D55 a celá D1, tak to autem dostatečně rychle projet nejde.
Mno hurá, ta pitomá varianta se zachováním současné jednokolejky pro zastávkové příměstské vlaky je doufám definitivně pohřbená. Brno − Vyškov na 70 až 100 km/h, jednokolejně.
V Současnosti končí příměstské vlaky z Brna v Křenovicích (1936 obyvatel) a do Rousínova (5673 obyvatel) už příměsto nedojede. Natož do Vyškova s 20 883 obyvateli, tam KORDIS chtě nechtě objednává autobusy. Autobus po staré císařské silnici* není výrazně pomalejší než rychlík. A to ten autobus linky 107 za stavuje 10x.
*)https://vyskovsky.denik.cz/publicistika/silnice-vedouci-z-brna-do-olomouce20080523.html
Takže je v plánu dvoukolejka, která v zájmu rychlosti bude mít zastávky v polích, a lidé budou stejně jezdit aut(obus)y?
Holubice – nástupiště blíž centru obce
Rousínov – nástupiště výrazně blíž centru města
Hoštice-Heroltice – zrušena
Němčice na Hané – zhruba stejná vzdálenost do centra obce
Komořany, Velešovice – pro osobní dopravu zrušeny už v r. 2005
Zbytek zastávek a stanic ve stávající poloze.
Ale tahle studie řeší jen Přerov – Ostrava.
Pokud výsledek bude, že to NEbude vypadat jako ta SUDOPí „nemám slov“ na obrázku, jedině dobře. Brno – Přerov je esence toho, jak to opravdu nemá vypadat. Nezbývá, než držet Egisu palce, že navrhnou opravdu VRT bez bulharských konstant a porušování fyzikálních zákonů.
No a jaká je situace s tou nejdůležitější tratí Praha – Brno? Tuší někdo?
Nejsem železničář. Co je na trati Brno – Přerov špatně? Co myslíš bulharskými konstantami?
To by bylo nad rámec počtu znaků v této diskuzi. Nicméně (a je to patrné z obrázku hore), celý projekt patří ideově do raných devadesátek, nepočítá ani s tím, že by trať byla součástí „páteřní tratě“ Praha – Brno – Ostrava. Zkrátka počítá se s ní jako s lepší regionální tratí a vůbec nebere v potaz, že by po ní jezdila rychlá vrstva vlaků Praha – Ostrava. Nepočítá dokonce ani rekonstrukcí a zdvoukolejnění tratě do Zlína. Způsob výhry (zásah ČKAITu) SUDOPu a ohýbání projektu tak, aby vyšel jak vyšel (aby to vyhovovalo průmyslu a jedinému správnému výrobci lokomotiv) tu bylo… Číst vice »
Pár poznámek:
1/ Bylo na vstupu té studie, že bude zcela určitě součást Praha-Brno-Ostrava?
2/ Podle původního plánu se mělo stavět myslím 2018-2025, zatímco u Praha-Brno a Přerov-Ostrava nejasné výhledy na 30-50 let – to je také potřeba vzít v úvahu, že tento úsek bude dlouho izolován
3/ Jaké porušování fyzikálních zákonů? Vidím, že titulek místního pana redaktora tehdy ještě v jiných službách má opravdu dlouhý život…
4/ Lokomotivy i vozy na 200km/h již máme a že by někdo kvůli těm 60 km kupoval VRT jednotky, to asi ne – to k těm konspiracím.
No samozřejmě, že problém je ve vstupech. Ale je to takový uroboros…
Myslím, že máte docela dobrou představu o tom, jak by měla vypadat moderní železnice. Ale ty konspirační teorie Vám moc nejdou.
Jo a mimochodem, chybí ve Vašem příspěvku jméno „Sosna“ 😀
To už jsme tu, Tomáši, myslím vyřešili. Argumenty jste dostal. Pokud máte pocit, že tu píšu nějaké konspirační teorie, tak napište, které, resp. kde přesně konspiruji. Vše je, myslím, dostatečně doloženo.
Ano, řešili. To s tím Sosnou berte jako takové popíchnutí 😉 Některé Vaše chybné (konspirační) teorie již okomentoval Jan1203. Konspirací je také ta údajná personální propojenost zadavatelů a zpracovatelů studií. Český rybník je malý, kolem studií se točí tak odhadem 100 až 200 lidí a je jasné, že někteří od zpracovatelů přecházejí na SŹDC nebo MD, ale také opačně. Spiknutí v tom není třeba hledat. Stejně jako ve zvolené rychlosti modernizace tratě Brno – Přerov, aby vyhovovala zrovna Škodě. Ta rychlost byla zvolena jako maximum možného, aby zůstala obsloužena větší sídla. Jasně, projekt je trochu poplatný době svého vzniku, kdy… Číst vice »
Já jsem to Brno – Přerov schopný se skřípěním zubů vzít na milost. Mimochodem, ta mapka na TW generálního s VRT ještě vedle počítá. Byť je mi jasné, že v opravdu dalekém výhledu. Který tedy třeba nebude až tak daleký, pokud to okolo bude fungovat a pokud se ukáže, že to toto řešení nebude dost kapacitní. Oceňuju, že jste ochotný uznat, že je ta stavba poplatné své době. Podotýkám, že v době, kdy byla studie venku bylo už celkem jasné, že se VRT stavět bude a šlo už v tom roce 16 o vysloveně zastaralý projekt. Jinak o propojení zadavatelů,… Číst vice »
V roce 2016 vysloveně zastaralý projekt… můžete to konkrétně rozvést? V čem zastaralý a co byste udělal jinak? Děkuji.
jaká je délka záruky dle zákona? a jaká je v (BVA/BVP)
Záruka? Jedná se o projekt a výběrové řízení na projektanta.
jistě, ale v případě že (BVA/BVP) bude použita i při výběru zhotovitele
Tady se bude záruka řídit odbhocním zákoníkem, takže … záruka je součástí smlouvy.
Obchodní zákoník byl zrušen 1.1.2014.
Konečně někdo objevil výběrové kritérium Cost of Ownership :-). To by mělo být u státní infrastruktury povinné. Třeba by pak nemuseli opravovat silnice každých 5 let :-).
TCO = Total cost Ownership. Dělám v kopirkach. Soukromé firmy chápou už 10 let. Státní instituce vůbec.
Ale notak, ledaskterý soukromník to chápe … vždyť to znal i Baťa.
Divím se, že Egisu nevadí spolupracovat s trestně stíhanou firmou SUDOP
Možná, že spolupráce s CEDOPem pro ně byla tak odstrašující, že vzali zavděk i stíhanému SUDOPu 😀
Spis business,…
prostě s CEDOPem byli z tendrů vylučováni, tak si možná řekli, že SUDOP SŽDC umí…
Aby neuměl, když jsou personálně propojení… 😀
Například?
Obo bohužel moc na výběr není. Metroprojekt je ještě horší…
Mimochodem, to bude VRT s nacestnymi zastávkami, nebo je to obrázek opravdu hodně mimo? Ne že bych věřil že někdy nějaká VRT bude…
To je obrázek SUDOPu z trati Brno – Přerov, kde hoši dokázali, že svůj svět neopustí. Odporné plechové boudy, modré zábradlí, křivá (v reálu) zámková dlažba, maximální rychlost „až“ 200, zastávky v polích. Zkrátka představa hlavní trati (Praha) – Brno – Ostrava.
Zastávky v polích, tedy tam, kde je současné nádraží ve Vyškově, Nezamyslicích a Kojetíně.
Nekritičtí propagátoři VRT (Vás za ně nepovažuji) ovšem přicházeli i s myšlenkou zachování současné trati pouze jednokoljeně a například Vyškov měl mít zastávku kdesi u D1, aby se vlak nezdržoval zajížděním do města. Proti tomu je ten projekt SUDOPU ještě zlatý.
Ve Vyškově je zastávka v polích?