Potřetí během tří týdnů. DB opět odstavila vlak Českých drah do Berlína
Vlak EC Berliner. Foto České dráhy
Souprava zůstala v Drážďanech, do Česka se vrací zkrácená bez tří vozů.
Souprava zůstala v Drážďanech, do Česka se vrací zkrácená bez tří vozů.
Možná by s nimi ČD měly dohodnout, aby to jezdilo ne v režimu Fernverkehr, ale Nahverkehr. Pak by to vysoce převyšovalo německé šroty, jejichž výskyt na kolejích jim kupodivu nevadí a klidně nimi nadále vozí lidi.
Mají ČD stejné problémy, když pronajímají vagony ČD na vlaky do Polska?
https://www.zelpage.cz/zpravy/9870?lang=cs
Loni šlo mj. o tyto rychlíky TLK PKP IC na kterých jezdily vagony ČD
Galicja
Roztocze
Wolin
Wydmy
Pirat
Gardno
Łukasiewicz
Sarbsko
Pułaski
Bursztyn
Rozewie
Spodek
Ano, tři roky stará zpráva. Velmi relevantní. Necheš už s tím pitomým spamem konečně přestat?
TLK Bursztyn loni:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=83190/83191&nazev=Bursztyn&rok=2021
5xB249
1xA149
Připadá mi logické se ptát, jak se daří udržovat v provozu vagony „béčka“ ze 70./80.-tých let, když vagony Bmz 241/245 staré 15 – 20 let mají problémy.
Bmz jsou vyrobené v podobných letech jako Béčka, že ale složitějších technika bude mít více poruch, než vagon bez ničeho, zase takový šok není.
Bmz241/245 jsou ve stáří 15-20 let.
Vagony ČD pronajaté do Polska – Stav v roce 2020
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mniej-czeskich-wagonow-w-pociagach-tlk-108289.html
Až zase pojedete vlakem bez funkční klimy, hlavně nezapomeňte vynadat průvodčímu, protože je to jeho vina.
Tak když vidím že se do oprav vůbec neinvestuje jen se to dělá vše polovičatě a ono to nějak dopadne tak se ani nedivím.Proc kupovat celé náhradní baterie když stačí jeden článek a měsíc to zase jezdí.A to je se vším .Proč kupovat zářivku za 300 korun když je z Central skladu pro dráhy z 1900 Kč.Tak se pak vše jen flikuje než opravuje.
> v minulosti musely u nově modernizovaných vozů z produkce Pars nova (nyní Škoda Pars) jezdit do Německa i technici, kteří operativně odstraňovali závady během jízdy.
Co mi to jen připomíná ? Jak se za 2. světové války letadlová loď Yorktown vracela z Pearl Harboru na bojiště k Midway, tak ji také opravovali ji za plavby.
Tak ono jde o dlouhou linku. Praha-Hamburg-Flensburg je cca 800 km.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prodlouzi-spoj-z-prahy-do-hamburku-az-na-danske-hranice-110196/
Jsem zvědav, až přijdou Comfort jety, zda budou jezdit Budapešť-Praha-Berlín-Hamburg(-Flensburg), tak jako dnešní EC Hungaria, což by bylo až cca 1300 km.
Regiojet do Splitu najede cca 1500 km.
Rychlým řešením je možná personál ČD (či najatý pro ČD) i v Německu?
Myslím, že řešením bude redislokace=přesunout vagony.
Podmínkou je maximálka 200 km/h. Jaké vagony na rychlost 200 km/h má k dispozici ČD:
165x Bmz
24x Am(p)z
12x ABmpz
9x Bdmpz
9x Bhmpz
16x Wrmz
4x Bdmz
celkem 239 starších vagonů + 50 nových Interjetů
Na 5 párů Berlinerů je celkem potřeba zhruba 80 vagonů na linku do Berlína/Hamburgu/Flensburgu
Plus jeden pár vlaků jezdí Railjet. A jeden pár vlaků jezdí maďarské vagony z Budapešti.
Kde máte jistotu, že to pak DB přebere?
Přece jádrem problému je, že ČD nemá dost slušných vagonů. Takže slušné vagony jsou využívány úplně všechny, tak nezbývají žádné slušné vagony na zálohy. A je přebytek Honeckrů (a B249 se pronajímají do Polska).
Takže očekávám, že z rychlíků do Klatov stáhnou Bmz235 a vytvoří v Děčíně zálohu několika vagonu Bmz, tak aby šlo operativně vyměňovat vagony.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=755&nazev=Berounka&rok=2021
Tak snad smluvně je popsáno, jak mají vozy vypadat, a těžko by DB Fern odmítly vůz bez důvodu. A kdyby jo, stejně by ho platily.
Jak jsem již psal , přijede berlinak se záznamem v knize vozu a závada se na hale neprojeví , lepené dveře zavírají , blokují , sevření funguje … pipají blikají… a tak … nevím žeby génius loci ?
Tak nakonec to budou jezdit DB s vlastními vozy a ČD bude moci tyto posílat někde po Česku.
DB se bude vymlouvat, že mu tady ničíme vagony.
Vagony DB Fernverkehr tvoří část vlaků (spolu s vagony OeBB) jezdí z Curychu do Berlína či do Hamburgu.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=60400&nazev=&rok=2021
Dalším příkladem je linka Amsterdam-Berlín tvořená pouze z vagonů DB
Tak ještě že DB má teď taky vozů nazbyt. 😀
DB Fernverkehr měl klasických vagonů:
v 2017 cca 2,5 tisíce
v 2021 cca 2,1 tisíce
A jakou to má mít souvislost?
Že DB, asi nemá dost vagonů. Jednak si nakupuje ICE.
A do Německa zajíždí railjety, a klasické vagony:
– ČD do Berlína/Flensburgu (5 párů vlaků)a
– PKPIC do Berlína (cca 7 párů vlaků)
Smutné. Navíc stát tyto vlaky dotuje ačkoli zastavují v ČR jen ve třech městech(Praha,Ústí a Děčín). To tam navíc jezdí dost rychlíků a ty jezdí včas. V Německu ty vlaky alespoň nedotují.
Tvl. Narvané osmivozové vlaky, v nichž je i pár cestujících za 4x předražené mezinárodní jízdné, dotujeme? Pak je asi něco špatně, ne? To to bude v černých číslech, až to poveze 5000 lidí?
Co to je za argument „přeplněnost?“ To jako když cestující budou čekat na další vlak, tak ten poveze vzduch?
Snaha cestující vyhnat, aby příště jeli konkurencí, to asi bude.
Podle dnešního vyjádření Kupky je s Němci dohodnuto, že souprava vždy dojede aspoň do Drážďan.
zdroj, prosím?
Vykladni skrin
Na území Německa to soupeří se Stadler KISSY, které z Drážďan jezdí jako IC v rámci Deutsche Bahn.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=2174&nazev=&rok=2021
Plus Flix
Je s podivem, že souprava po zkoušce brzdy ve výchozí stanici je v pořádku a po ujetí cca 200 Km jsou hned tři vozy nezpůsobilé provozu. (Poslední případ vlaku 178). Možná by nebylo od věci poslat od nás komis do Drážďan k odstaveným vozům a posoudit jejich skutečný stav. Tak trošku mi to začíná zatouchat.
Poprosím červené palce o vyjádření, zřejmě o tom víte víc než já, který je vozí od jejich opravy. Ještě isem neměl problém s podvozkem u těchto vozů a najednou jsou hned tři podezřelé. Asi je německá četa větší odborník, než náš vozmistr.
A důvod proč by DB tohle nesmyslné spiknutí rozjely
Vám na schůzi rudo-modrych odborů už nesdělili, že?
co třeba https://www.berliner-zeitung.de/news/flixtrain-neue-verbindung-von-berlin-nach-dresden-li.220943
Jak víte, že jsem na té schůzi byl? Mám jen jedno vysvětlení. Byl jste tam také, soudruhu.
Jen odhaduji, ale jak vidím, tak jsem se trefil. Takže znova, proč by DB měly sabotovat něco, co si samy objednaly?
Třeba, že z Berlína byl ICE Sprinter (linka 29) prodloužena do Hamburgu. Loni v prosinci.
https://twitter.com/MarcusGrahnert/status/1443197175207432194
Linka ICE Sprinter 29 používá vlak ICE 3 s maximálkou 330 km/h
Takže ty 3 Berlinery a jedna Hungaria, která jezdí z Berlína do Hamburgu s maximálkou cca 200 km/h mají potenciál bránit nástupu dalších spojů ICE. Víme, že DB si objednaly další vlaky ICE = např. vlaků ICE3Neo má být dodáno dalších cca 70.
Až na to, že z Berlina do Hamburgu je Vmax 230 km/h, takže je absolutně jedno, jestli tam jede ICE3 nebo ICE-T… Navíc než se takové ICE1 rozjede na 230, tak to jste pomalu v 1/3 trasy, když to přeženu.
Máte i nemáte pravdu.
ICE Sprinter 29 jezdí z Mnichova do Hamburku. A mezi Norimberkem a Lipskem je maximálka přes 300 km/h.
Ono totiž linky ICE Sprintery mají ambici vytlačovat letecké linky.
V tomto případě z Mnichova do Hamburku, což bylo prý čtvrté nejčastější letecké spojení v Německu
https://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/deutsche-bahn-will-mit-mehr-sprinter-ices-fluggaeste-abwerben-a-00e0afa5-2ee2-4d93-a602-0925f267ff87
Zase nemáte pravdu. Sprintery nejezdí přes Leipzig, navíc těch 300 km/h je jen na pár úsecích. Ingolstadt – Nürnberg // Ebensfeld – Erfurt – Halle(S). Navíc průměrná rychlost Sprinterů z Mnichova do Berlínu je jen 160 km/h…
Pokud jde o průměrnou rychlost, tak to je spíše o ambicích DB, když se pustilo do budování sítě linek ICE Sprinterů … to já nevyřeším.
https://de.wikipedia.org/wiki/ICE_Sprinter
P.S. Máte pravdu. S Lipskem jsem se přepsal.
Když víte kam chodím, tak jistě znáte odpověď i na svoji otázku. Tak už nenapínejte.
Právě nyní se blíží EC 378 Berliner k Ústí nad Labem a jede – 2 vozy. Tak uvidíme.
Ráda bych se věděla důvod proč, když se dopravce ČD v Drážďanech dozví, že jeho soupravu DB nepřevzali, tak neinformuje cestující se zakoupenými jízdenkami na zpětné trase z Berlína. Při koupi jízdenek se zadává kontakt na cestujícího. V článku se píše, že cestující z Berlína měli jet dřívějším vlakem, ale informaci o tom, že vlak nepojede zjistíte až na nástupišti, když na něj čekáte. To už dřívějším vlakem opravdu jet nemůžete. Dokonce i na online jízdních řádech ČD je ještě v době odjezdu uvedena informace, že vlak z Berlína jede bez zpoždění. Ještě by mě zajímalo jestli ČD kompenzují náhradní… Číst vice »
https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/
Osobně si myslím, že by bylo fajn s tím jít k soudu, aby bylo soudní rozhodnutí, ze kterého by se vycházelo.
Axeli, když už tu opět neustále spamuješ s milionem nesmyslů, který si někde vygooglíš, zkus to i tentokrát, než budeš odkazovat na smlouvy. Napovím ti:
vyhláška č. 175/2000 Sb § 42 odst. 4
https://jedemevlakem.cz/zpozdeni-na-zeleznici-prava-a-povinnosti/ viz poslední odstavec = ubytko, jak to je na Berlinerech s jízdenkou ČD v Německu?
Maily se posílají. Nepřišlo vám to do spamu?
Protože pracovní doba zaměstnanců ČD IS je osmičková a tito zaměstnanci o nepřevzetí vozů nemohou vědět ….
Kdy že mají přijít ty nové vozy pro Berlinery?
První v 12/2024
Komplet 12/2025
Hmm, takže se může stát, že na tu linku stáhnou jednotky IJ?
To není tak snadné. Neboť InterJety jsou vázány dotační smlouvou na Ex6/R15.
Osobně si myslím, že z Ex a z R stáhnou vagony Bmz, aby vytvořili záložní skupinu Bmz v Děčíně.
Díky, o té dotaci jsem nevěděl. Tak aspoň zůstanou slušné soupravy na Krušnohorech a ne, to co jezdí na Labích, i když už i to se zlepšilo
Tak dotace na R15 PHA-Ústí-Cheb činí něco přes 200 Kč/vlkm. Interjet má kapacitu cca 330 sedaček
Pro srovnání:
a) pětivagonový Interpanter s kapacitou 350 sedaček jezdí na Brno-Břeclav-Olomouc za dotaci něco přes 90 Kč/vlkm.
b) Do Ústí/Drážďan/Berlína/Hamburgu jezdí vlak s kapacitou cca 450 sedaček, který je mezi Prahou a Děčinem dotován cca 8 Kč/vlkm.
c) Na Valašských/Slováckých expresech je dotace cca 100 Kč/vlkm.
Holt na vlacích do Chebu – Krušnohor – se žije na vysoké noze = dotuje se nad poměry.
Se divím, že do Chebu Ministerstvo dopravy nepožadovalo něco jako čtyřvagonové MoraviaPantery EMU 310.
Vyšlo by to výrazně levněji
s, podle ktereho si musi kazdy cestujici donest svou klimatizaci do vlaku, aby mohl byt chlazen.
A jak bude ohřátý vzduch unikat mimo prostor pro cestující?
Budou muset byt vyvertany diry do steny.
Každý z nás ji má už od narození , jmenuje se pocení ..;-)
no nejhorsi je ten fact ze to odnesou stejne cestujici kteri nemaji nic spolecnyho s ,,hadkou“ techto tri dopravcu (db, cd, mav)
Proč teda DB neprovozuje na Berlineru své vagóny, když má s těmi Bmz od ČD problémy?
Protože se rozhodly tuhle službu outsourcovat od ČD.
Protože si na to DB najaly ČD, kterým za to platí nemalé peníze a které opakovaně nedodržují smlouvu? Na což zdejší šotouši reagují tím, že je to OK neb RegioJet to dělá též.
Asi DB nemá dost vlastních vagonů.
Viz EC z Polska do Berlína složené pouze z vagonů PKP IC. Jde o cca 7 páru vlaků.
Proč ČD nabízí a uzavře smlouvu na něco, co nemá?
Spíše je otázkou jaký dává smysl, aby InterJety s maximálkou 200 km/h jezdily do Chebu přes Ústí n. Labem, když 80% trasy do Chebu je teoretická maximálka trati 105 až 120 km/h.
A když k Interjetům není Sysel, takže se v Ústí musí objíždět a ztrácet čas.
Připadá mi nesmyslné vysvětlení, proč Interjety nejezdí na Metropolitanech
https://zdopravy.cz/na-metropolitany-jich-je-malo-vysvetluji-ceske-drahy-proc-nove-vozy-nasadi-do-chebu-41098/
Koukám, že tu zastydlí železničáři adorují čd šlamperaj, i kdyby jezdili po kolejích s žebřiňákama, taženejma hovězím dobytkem. Což by bylo signifikantní, neboť stejná síla ty čd i řídí. Sorry akože. Prostě na to nemáme. Slámu ukrajíně! 🤓
Dobře četa nepřevezme vlak na Děčíně z důvodu závady, nebo přeplněnosti. To už se praktikuje už pár let, hlavní problém jsou maďarské soupravy. Mají na to právo. Z důvodu závady se dá ještě pochopit, ale že je vlak plný a četa nemůže chodit po vlaku a odvolávat se na bezpečnost, to je fakt drzost. Vlaky v Německu jezdí v tomhle stavu normálně. A důkazem je v jakém stavu přijede EC z Německa do ČR. Už v Děčíně si nemáte kam sednout a lidi stojí v uličkách. Četa to normálně převezme. A už se několikrát stalo, že si DB půjčili českou… Číst vice »
Sice to patří k tématu okrajově, ale musím. Ono by také občas nebylo od věci odmítnout ve Furthu nějaký ten italský Lendrbán. Jedu si takhle o minulém víkendu 352 zpožděnou po obratu o 35´ a pět toalet ve vlaku bylo uzamčených protože bez výcucu přetékali. Ulepená podlaha, na chodbičce láhve od německého bíru … průvodčí mi trvrdil, že takhle už to přijelo z němec a v Praze se nestíhá uklízet !?
Hnus. A co zde jezdí často za vozy, raději nezmiňovat.
Z linky Praha – Mnichov se stal ušmudlanec kategorie EC.
Pche…jednou jedinkrát by to na české straně odmítli…a to by bylo keců nejméně do vánoc…
Tahle linka je ušmudlanec kategorie RegioExpress. Že z toho ČD dělají nadvlak EC je jejich blbost a jejich problém.
Ad Praha-München.
UVidíme jako dopadne výběr dopravce v Německu
https://bahnblogstelle.com/186993/neuvergabe-fuer-bahnverkehr-zwischen-muenchen-und-prag-geplatzt/
Děkuji, hlasuji pro DB Regio …
viz plán RGJ https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET011-21_RJ_Praha-Mnichov.pdf
Z Děčína do Prahy jsem před lety vždy volil R (ještě částečně koženky), páč EC zpoždění, plno, neklidní cestující …
Lepší by podle mě bylo dát ČD pokutu ze strany DB a z ní financovat odškodné cestujícím za nízkou kvalitu služeb. Za stany cestujiciho bych byl méně naštvaný, než kdybych nedojel vůbec.
Nevím ale, jestli to smlouva vůbec umožňuje.
A úplně nejlepší by to bylo, kdyby si to DB jezdila za svoje peníze svými vozidly.
DB by to ale jezdila svými vozidly za naše peníze. Když DB odmítnou převzít soupravu, tak za ní ani nemusí Českým drahám platit. Nemyslím si, že by to ve finančním toku DB byla nějaká zásadní suma, navíc je asi stejně zahrnována do KEVů, ale peníze to jsou.
Letos jsou Berlinery Praha-Děčín dotovány českým Min. Dopravy v částce 8 Kč/vlkm.
Pro srovnání: R15 Praha-Ústí n.L.-Cheb je dotováno více než 200 Kč/vlkm
Ale když to budou jezdit německé vozy, tak DB budou po ČD chtít platbu za vozkm. Když to jezí vozy ČD, tak naopak platí DB za vozkm ujeté po Německu.
Dotace MD s tím nemá vůbec nic společného.
Ona to za svoje peníze jezdí. A za ty svoje peníze požaduje vzájemně odsouhlasenou kvalitu. Vy taky chcete za svoje peníze dostat to, co jste si nasmlouval.
Ještě jednou: svými vozidly za svoje peníze – taky se říkává „na komerční riziko“ – tedy bez jakéhokoliv přispění z české strany.
Když dojde schopnost sebereflexe a ochota věc opravdu řešit, hledá se viník v podobě vyšší moci. Až na to, že vysoké letní teploty jsou ty tam a na stav podvozků asi i tak neměly zásadní vliv…
Ryba smrdí od hlavy. Podívejte se na tabulkové platy v ČD a SŽ a zeptejte se sami sebe – jsou tyhle organizace schopné udržet odbornou pracovní sílu s chutí něco řešit? A to se nebavíme o přebujelosti úředního aparátu, anachronismu a spoustě dalších věcech.
jojo, za ty tabulkove platy to zadna vyhra nikdy nebude. obzlvlaste v praze…
Tak ať lidem přidaj nebo ať si to opravují v Bohumíně. Tohle zákazníka fakt nezajímá.
Už jsem to pochopil. DB se snaží lidi tak naštvat, aby si vážili ČD za to, že je svezou v uličkách, na záchodech, prostě kdekoliv, protože oni je do toho cíle nedovezou vůbec 😛 😀
No to je ono 😆😆😆
To je jeden z důvodů proč jezdím rád RJ. Pevné místo a žádný zevl na chodbě.
Tady je vidět kvalita Škodovky. Můj táta pořád tvrdil, že ze Škodovky ani kráva není dobrá. Všeobecně se jedná o nekvalitní výrobu s kterou se dopravce léta trápí… Mašiny, panťáky, panteři, atd…
Pantaky nejsou ze škodovky.ty tomu rozumíš jak koza petrželi.
Do Berlína jezdí panťáky????????
To nejsou, to byl omyl. Myslel jsem hliník. To je kšunt jak se patří… Jak celá škodovka….
Nějaké relevantní srovnání disponibility samozřejmě nemáš, že?
Hliníky taky nevznikly ve Škodovce.
Jojo…až bude další aféra, tak alespoň navrhnout místo pokuty zákaz plnění veřejných zakázek, účasti v koncesním řízení nebo ve veřejné soutěži na 20 let.
Maďarské vozy či vozy Siemens mají se Škodovkou společného co?
Jestli vy taky nejste výrobek Škodovky 😉
Vagony Bmz245, které jezdí na Berlinerech, byly vyrobeny ve spolupráci Siemens Wien+Vagonka Studénka
VAgony Bmz241, které také jezdí na Berlinerech, byly vyrobeny Siemens Praha
Aspoň je vidět jak jak jsou naše dráhy zaostalé ve srovnání se západem a to sakra s velkým rozdílem viz třeba porovnání ICE nebo AVE, proti kterému je Pendolíno pouhá parodie a šaškárna na rychlovlak stejné Interjet, který je blbě konstruovaný ve všech úhlů pohledů obzvlášť co jsem slyšel od minibaristů 😂
Takže je otázka jestli vůbec něco dotáhneme k lepšímu anebo zůstaneme další věky ve stejných se zprominutím sráčkách a chaosu, kterému ČD, Skáza Železnic a MD vládne 😂😂
Můžete mi prosím přiblížit v čem je Interjet blbě konstruovaný? Ano umístění „skladu“ minibaru není šťastné. Ale posuzovat podle toho celou jednotku? Díky za odpověď.
Prostě zbytečný krám, za ty peníze mohli pořádně opravit nebo něco postavit.
Zajímavá myšlenka. Pokus o nějaké „opravy“ tu už byl a možná se s tím potýkáme právě v tom Německu a nové se postavilo…je to překvapivě InterJet. To že tam nemáte jako minibaristi pořádné zázemí je fakt, nicméně za to si spíš můžou ČD, že si vzpomněli pozdě.
Kdyby jste navštívil, jakoukoliv z vyspělých zemí v západní Evropě tak vám ten rozdíl dojde, v čem tam jezdí narozdíl od nás.
A kdybyste vy dával ve škole pozor při češtině, tak byste neměl příspěvek plný chyb .-)
Jak to říkal minibarista tak to bude určitě pravda : – D
Ty budeš asi nějaký chytrý pán. Ten minibarista je tam denně a vidí další chyby jako např. nefungující zámky dveří atd.
Tak to je na odvolání generálního ředitele CD a škodovky a Siemensu pokud minibarista hlásí tak zásadní problémy jako nefungující zámky u dveří : – D
Viď ty šmudlo (když už si teda tykáme).
Jako že u nás se člověk někam dostane, v Německu ho nechají na nástupišti? A k té klimatizaci – nevím, zda je problém někde v zapojení, ale od hranice začali Němci tak chladit, že lidé sahali po svetrech a bundách; pak to nemá „spadnout“. Řešení nedostatečné kapacity jejím dalším snížením je leda alibismus. Mají si to řešit mezi sebou, ne vyřizovat přes cestující.
Marně čekám na článek, jak Regiojet včera na R8 jezdil jenom se 6 soupravami a všechny vlaky tak na odjezdu z Bohumína měly minimálně 30 minut zpoždění. A to ani těch 6 souprav nebylo v plném řazení. Asi se to ale nehodí do krámu.
Čekáte marně, neboť jsem o tom nevěděl. Stačí dát vědět dříve a rád se na to poptám.
Jde o dlouhodobý problém a je s podivem, že o tom nevíte. Bude tedy článek?
Čekám na vyjádření i MD.
Viz https://zdopravy.cz/regiojetu-chybi-vagony-na-rychliky-podel-labe-nasazuje-dvouvozove-soupravy-123103/#comment-836012
Linka R8 Brno – Bohumín
ano tohle by bylo vhodné téma na článek, RJ běžně soupravy krátí nebo jezdí hodně opožděny, lidi pak nestíhají připoje…
Kdyby tady měl vycházet článek o každém zadrželi na české železnici tak to by si pan Sůra musel sehnat tak 5 lidí k sobě : – D
A kdo by to pak všecko četl?
Mohl by psát občas článek typu : dnes se nic špatného nestalo na železnici . 🙂 ale to by psal málokdy .
Když už to víš, tak proč by se o tom mělo psát? Nebo si chceš zanadávat v komentech?
No ale jak se teď dívám na grapp tak ta situace pokračuje i dnes. Jeden R do Brna 21min a druhý 36min.
A metropolitan 35 minut , taky denně a to je předvečerní klid , pendolino na OL přes půl hodiny.
Aktuálně Silesia 34 a Leo do Ostravy 52.
…hrajeme nějakou soutěž kdo najde jaké zpoždění na Grappu nebo co jste tím chtěl říct?
Hmm…kolik je vlastně potřeba na R8 míst k sezení?
Pochopitelně nikoliv podle smlouvy, ale podle reálného zájmu…
Dneska jezdí z 60 minutama
Vážně? 1111 2 minuty náskok, 1110 8 min zpoždění aktuálně. atd. které mají těch 60 minut?
1106 dojel do Brna dnes dopoledne cca +65, 1108 za ním už jen +10. Zřejmě počínaje dnešním 1108 z Bohumína vypravili nějakou „7. soupravu“.
Teď už ne ale rano měl jeden 68min v Přerově : – )
Bylo by vhodné se také zaměřit na tu kapacitu. Ve smlouvě RJ na R8 je definovaná kmenová souprava (se všemi požadavky na 1. třídu, atd.. to odpovídá na 5vz soupravu), dále je vyjmenováno, na kterých čtvrtečních, pátečních a nedělních vlacích má být posila nad rámec základní kapacity (tedy nutnost 6vz až 7vz souprav). Realita je taková, že co začal Covid, tak RJ zřejmě na posily dostal nějaký „pardon“ z MD a po Covidu posily nevypravuje vůbec. Dokonce ani v pátek první červencový víkend nevyjela ani jedna posila (6., 7. vůz), v páteční špičce z Brna jely i 4vz soupravy, dále… Číst vice »
OMG, trvalo mi asi minutu najít dodatek a přečíst si: v případě snížení poptávky po přepravě způsobené zavedenými krizovými opatřeními dočasně
přijmout opatření spočívající ve změně nasazované kapacity vozidel. O přijatých opatřeních podle písm. a) nebo b) Dopravce bez zbytečného odkladu informuje Objednatele, a
to prostřednictvím oznámení na e-mailové adrese mimojr@mdcr.cz. Nevyjádří-li se Objednatel do tří (3) pracovních dnů, má se zato, že s přijatým
opatřením souhlasí.
Že by se český železničář konečně naučil dělat svou práci pořádně…?
Že by se český zelezničář konečně přestal dávat kšefty kamarádům a začal kupovat věci co fungují… ?
Třeba od Pesy, Bombardieru, Siemensu…
Motoráky se kupuju od Pesy, protože se v Čechách výrobce (korupční příležitost) nenachází. Siemens je převlečená Škodovka co se vagónů týče. Lokomotivy už naštěstí u nás nikdo nedělá, takže korupční potenciál není a může se koupit Vectron nebo Traxx.
Kšefty kámošům zejména ze Škodovky teďko jedou hlavně v rekonstrukcích a přerostlých tramvajích.
Ten problém je MNOHEM hlubší. V podstatě se řetězí problémy údržby a k tomu není dost lidí ani peněz. To za odpoledne nikdo vyřešit nedokáže, protože ty lidi si musíte vychovat, namotivovat a udržet. Zeptejte se dnešních mladých, kolik z nich má jako vizi svojí budoucnosti opravy kolejových vozidel… Tudíž ti současní mají na některé správky míň času, k tomu je skladba vozů řekněme ne úplně ideální z hlediska konstrukce, stáří, opotřebení a dál ten začarovaný kruh znáte..
Neexistuje práce, kterou nikdo nechce dělat. Existuje jen práce, za kterou nikdo nechce platit.
No…a pak existuje „práce“ kterou garnitura platí, ale žádný nevíme proč… 😀
To spíš českému železničáři dojde trpělivost, a žádné Berlinery už jezdit nebudou.
A tím ušetřené kvalitní vozy budou moci putovat na důležité expresy a rychlíky.
A zaplatí za to objednavatel tak dobře jako DB?
Zajisté. Vykáže se to potom jako ekologické náklady (v boji proti přebujelému automobilismu)… 😀
Není den, aby se do systému nezaznamenával, kolik je na vlaku závad. Soupravy na trase R10 jsou toho krásným příkladem.
Myslíte, že to někoho zajímá, prdlajs…
Stejná závada i 3 týdny…. HK, jako servis je největší tragédie (dřív to tak nebylo) a je dobře, že HK kraj toto pokutuje…
Zrovna jsem chtěl napsat, že zanést závady ještě neznamená, budou všechny opraveny – ale byl jste holt rychlejší.
Hmm…pokud by ČD/SD nasadily na „R10“ soupravu ve složení Aee140 – Bee238 – 2x Bpee237 – Bee238, byly by reakce pozitivní nebo negativní?
Proč na vlacích Praha-Berlín už nejezdí také vagony DB?
Ještě před pár lety jezdily viz vagony DB v 2015 na EC 174 Budapešť Praha Berlin Hamburg: Bpmz294, Bpmbdz294
Např. loni na vlacích Amsterdam-Berlín jezdil jen a pouze vagony DB (celkem 9x vagonů v jednom vlaku)
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=149&nazev=&rok=2021
nejezdi, db si plati vagony cd.
viz vagonweb, na EC174 v 2015 jsou oba vagony DB zařazeny na začátku vlaku
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=174&rok=2015
Občas tam nějaký byl .. alespoň na soupravě nám do haly 518 vjel řazen na konci EC z Berlína . Jednou za dlouhý čas .
Protoze zluvne a podle standartu DB maji celou trasu zabezpecovat CD svou technikou…vylucne svou
Výborně – kdy vyprší ta smlouva, případně jaké jsou možnosti jejího zrušení?
No, pred týždňom to v Nemeckom IC144 nebolo o nič lepšie – vo vozni, v ktorom som mal miestenku, vypadla za jazdy dvakrát klimatizácia a sprievodca prišiel v oboch prípadoch až tak po hodine.
Ano a kromě toho v U. S. bijí černochy. Opakuje se to tu do úplného osvojení, ale někomu to, zdá se, pořád nestačí:
1. DB si u ČD něco objednaly a zaplatily.
2. ČD objednané nedodaly.
3. Proto DB zcela legitimně odmítly mizernou práci české strany převzít.
Co se stalo kdekoliv jinde v Německu má s touto událostí zcela nulovou souvislost.
Ano ma to nulovou souvislost!
Ale taky Vytváření dojmu že všechny spoje v Německu jsou bezchybné a jediný kdo jim to kazí jsou ČD je prostě zavádějící.
Ten dojem si vytváříš sám ve svojí hlavě. V článku se nic takového nepíše.
Já taky nepsal nic o tom, že se něco takového píše v článku ty šmoulo (když už si tykáme).
A kde se to píše, když ne v článku, ty mudrlante?
No máme tu dvě diskuze na stejné téma během týdne a cca 600+ příspěvků…tak bych řekl že někde tam.
A neříkej že tě to nenapadlo ty šmudliku (když už si teda tykáme)
pajosi asi nechapes jednu vec, ze tady se nejedna o bezny obeh vozu za kevy, ale de facto o pronajem soupravy od cd.
kde je jaky bordel v nemecku je vedlejsi, tady si zaplatili soupravu (prave proto, aby se nemuseli starat a celkovy bordel byl o kousek mensi).
Ale já to chápu. Nijak ten stav neobhajuji a penalizace jsou na místě.
Ale představa že když jsem si něco pronajali tak to bude statisticky nějak lepší/spolehlivější než to co si provozují sami je prostě lichá.
Co ale nechápu je to rušení spojů. Zajímalo by mě jestli cestující chápou argument že to není chyba DB : – )
Když si něco pronajmeš , tak očekáváš přesné plnění , protože to i platíš. Absolutní základ.
U řezníka chceš panenku a dá ti bůček. Jsi v poho?
Vaše touha komentovat moje příspěvky za každou cenu je skutečně fascinující. Pak ovšem plodite takové nesmysly jak ten bůček. A na otázku jestli jsem v poho odpovím větou kterou jste patrně ve své zaslepené potřebě napsat na mě nějaký proti názor přehlédl: „nijak ten stav neobhajuji a penalizace jsou na místě“. A teď už přímo k tématu: Každý kdo není naivní trouba ví že vše má svoji spolehlivost. A proto taky jsou na jedné straně za neplnění smlouvy penalizace, ovšem na druhé straně je právě vyšší cena na placení těch penále, jelikož každý poskytovatel služby ví, že smlouvu na 100%… Číst vice »
U nás platí zas nevybirat steblo z oka bližního svého , když mas v oku sám trám …
Někdy koncem sedmdesátých let v extrémních zimách takhle odmítali v Děčíně převzít soupravy z důvodu ucpaných záchodů.Na odstavné koleji se používaly propan-butanove hořáky a uvolněnému obsahu jsme říkali lízátka
Ááá proslulý český smysl pro improvizaci!
Upozornění pro P. T. obecenstvo: onen prosulý „smysl pro improvizaci“ nepovažuji za přednost, ale za naše národní prokletí.
Jak říkají chlapi z fabrik: Když Němec na montáži zjistí, že mu chybí nějaký klíč, jde pro něj do auta přes celou fabriku. Čech to mezitím povolí tím, co je po ruce…
Upřímně nevím, co je lepší.
Z dlouhodobého pohledu je lepší důslednost a pečlivost. Z toho pak vzniká kvalita, a kvalitu jsou schopni lidi zaplatit. Schopnost improvizace a přizpůsobení se je taky užitečná, ale hůř se zpěněžuje a často tím vzniká prostor pro chyby.
Zkuste důsledně a bez přemýšlení jet podle návodu. Možná vznikne kvalita, možná také naprostý paskvil. Je v pořádku vyžadovat kvalitu, ale jedním z parametrů je také dostat se do cíle. Jestliže uberete i funkční vozy, způsobíte ještě větší sardinky v jiném vlaku. To je absurdní řešení.
Kdybych za každou pohádku o hloupých Němcích, kteří si bez předpisu ani neu… měl korunu, jsem už multimilionář. Němci se umějí situaci přizpůsobit velmi dobře, jenomže narozdíl od nás, kteří pro vlastní pohodlí vše řešíme tím, co je zrovna po ruce, vědí, kdy použít to a kdy ono. Rozdíl v ekonomické úrovni obou národů je ostatně důkazem nad jiné. Zajdeme-li do detailu na Vašem příkladě: je nemalá pravděpodobnost, že ten úžasný Čech povolením matice vypodloženým klíčem (například) tu matici poškodi. A tudíž ten, kdo k ní přijde po n-té operaci podobného charakteru, už ji bude muset vyměnit. A ztratí tím… Číst vice »
Právě kvůli ošoupané matici jsem psal, že nevím, co je lepší 😉 Rozdíl v ekonomické úrovni je ale dán i jinými faktory, než jen přístupem lidí. Kdyby NSR 40 let decimoval komunizmus, nebyl by rozdíl tak propastný…
Takže nechat lidi mrznout i se soupravou, aneb důležitý je postup, ne výsledek…
To je ta česká úroveň řízení. Vozívali jsme rychlík z Chomutova do Prahy hl. kde jsme pak, i v zimě MUSELI spát na nocležně. V noci pojistné ventily začaly při 5°C vypouštět vodu z nádrží přes umyvadlo do vozu, protože odpadní potrubí zamrzlo dřív. Ráno byla souprava NESCHOPNÁ, protože uvnitř všech tří vozů, bylo kluziště. Mně se to nikdy nestalo, protože jsem na nařízení s*al a spaloval ruskou ropu, celou noc. Slámu ukrajíně! 🤓
Nad propastí!
Uz je to trapne. 🙂
Ta linka nebo DB?
Anketa – z jakých linek ČD přesunou Bmz na linku do Berlína/Hamburku?
z BEROUNEK (Klatovy)-Plzeň-Praha
ze ZÁPADNÍCH EXPRESŮ Cheb-Plzeň-Praha
z VALAŠSKÝCH EXPRESŮ Púchov-Vsetín-Praha
z JIŽNÍCH EXPRESŮ Budějovice-Praha
z rychliků SVITAVA Brno-Praha
z rychlíků SLOVÁCKÝ/ZLÍNSKÝ EXPRES Slovácko-Praha
Zrovna na Berounkách těch Béček dlouhodobě jezdí víc než dost.. Bohužel.
Ono je to asi všude stejné = mix slušných i horších vagonů. viz Ostravan IC511:
Bmz232
Bmz234
2xB249
Bdmpee 233
Bbdgmee 236
Amz138
jídelní
Na R16 je to ve 2.třídě ve standardu šrot jak před 20-ti léty doplněný o jeden modernizovaný vůz. Mycí linkou to naposledy projelo ví Bůh kdy, k tomu Beroun – Praha bus… to je skutečně „kultura za sto“. Tam už prakticky není co zhoršit, maximálně nejet.
Zlatý Béčka. Je to zhruba to nejsložitější co dokáží zoufalci z ČD udržet jakž takž použitelné. V novějších vozech a jednotkách buď klima nefunguje vůbec a nebo je tak neuvěřitelně zaprasená, že člověk cestou nadýchá celý atlas plísní. Béčka jsou sice fekál, ale alespoň člověku nejde o zdraví.
atlas plisni, dobre receno! 🙂
No tak se příště zasmluvní na ty Berlinery…
To bude mít tu výhodu, že „béček“ je všude jako sr***k – takže i kdyby se náhodou nějaké porouchalo, jistě se snadno najde jiné.
Zlín, opravdu není Slovácko. Trošku nahoře. Stejně jako Průhonice nejsou Praha.
Nehrotil bych to. Valašským expresem dojet do Púchova, taky neznamená dojet na Valašsko.
Valašským expresem dojedete na Vsetín (Valašsko) a pak do Horní Lidče (poslední stanice před hranicí, tak Valašsko).
Jenže do Pechová, přes to Valašsko pojedete. Zlínský expresem přes Slovácko nikoliv. Prostě jen bohorově zastíráre svou neznalost.
Ne, to si jen ČD myslí, že je potřeba provozovat 2 expresní linky, a tu druhou končit někde v horoucích peklech zvaných „Slovensko“, případně „Zlín“, v kombinaci s iluzí, že někoho zajímá název vlaku v situaci, kdy se jmenují všechny stejně…
Musím Púchovanom povedať, že bývajú vlastne v Pechové, teda že majú Pech …
To je holt o úrovni „přiblížení“. V Brně je třeba pražák (mezi spodinou a lokálními intelektuálními trendsettery „cajzl“) každej kdo bydlí západně od Velkýho Meziříčí 🙂
Cajzl by možná řekl, že je to západně od Velkého Meziřití 🙂
Cajzl je Čech, ne Pražák. Tolik k exkurzi do hantecu a k tomu přiblížení.
Zlepšit tyto poměry pomůže možná ve vzdálenější budoucnosti reforma vězeňství se zásadou proporcionality – čím vyšší trest, tím dál 😀
Pražští trestanci by často seděli na Mírově, brněnští na Borech nebo ve Valdicích.
Brno je nemocné samo sebou, to bych sem vůbec netahal.
Ano…schválně jestli to bude lepší poté, co už nebude sídlem žádných orgánů.
Nikoliv tedy proto, že by přesídlily do Prahy, ale pro jejich zrušení. Bez Ústavního soudu, Nejvyšších soudů a ombudsmana se ČR hravě obejde.
Bmz ze Svitavy? Tam už x let jezdí pravidelně jen Pantery až na pár výjimek.
viz https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2021&id=63589
Ale faktem je, že letos po uzavření Adamovských tunelů to neplatí. Takže rychlíky Svitava z ankety můžeme škrtnout.
To je loňské řazení…
Ještě že jste nenapsal z R VYSOČIN 😆🤣s tim co tam jezdí za sračky…Hlavně jak machrovali jaké tam bude zlepšení a 💩 🤢🤮
Rychlíky VYSOČINA (nebo třeba rychlíky LABE do Děčína) jsem nenapsal, protože na nich Bmz nejezdí, pokud vím.
Například na rychlících do Hradce Bmz jezdí, ale za Havlíčka/Faltýnka/Schillerové dotace na tuto linku stoupla o cca 27%, takže ČD si asi nedovolí sáhnout na vagony z této linky.
Tak se holt „Vysočiny“ a „Berlinery“ prohodí.
To budou soudruzi z NDR spokojenější, protože „béček“ je všude jako much…
Pujcit absolutne nove vozy Z RYCHLIKU/ neni ich hodne/ ze Zssk?
Je možné, že ČD si půjčí od ŽSSK. Např. v září končí linka do Splitu, takže pár slovenských Bmz se uvolní
Navrhuju z výrobních 🙂
Já bych řekl, že to dopadne přesně opačně.
Tedy že se Berlinery zruší/omezí/hodí na hrb DB a tím uvolněné kvalitní vozy se přesunou na zmíněné linky.
Později i na další linky poté, co se zruší Ex2, R18 a R19 pro nadbytečnost.
Škoda že si tady nepočteme o tom, jak dnes ČD zrušili vlak s Rakouskou soupravou :/
Který?
Railjet 72
díky
A jak ses o tom dozvěděl?
Zase! Už v sobotu byly velké potíže s rakouskou soupravou na rj 371: Dva vozy druhé třídy na konci soupravy úplně bez proudu a kvůli tomu zamknuté, modrá 1216 vepředu před řídicím vozem, zpoždění ve Vídni 61 minut, ve Štýrském Hradci pak 85 minut, ve přeplněném vlaku velký bordel …
K tomu by taky mohl byt pekny článek.
To ano, protože rakušáci jsou pořádní. A mají smysl pro realitu…
Sobotou to začalo, nedělí pokračovalo a pondělkem skončilo. Vlak zrušen. Hlavně že Němec a Rakušák je pünklicht
Rakušáci snad, Němci méně.
Klimatizace, která je moc fajnová a neklimatizuje v horku. To není žádná omluva, ale ostuda.
Nejhorší není nefunkční klimatizace, ale to že bývá ve vlacích bez pořádně otevíratelných oken.
Třeba u nás ještě fungovala, ale když to Němci přepnuli na jejich ‚mrazák‘, zkolabovala. Kdo ví… Před pár lety jsem bohužel musel strpět na jejich území náš vůz – až po hranici OK, pak zima na svetr a kulicha. V létě. Třeba i to už ovšem byla porucha.
Musím říct, že by mě docela zajímalo, jaká by byla dnes situce s nepřebíráním vlaků německými drahami, kdyby tenkrát se podařilo Regiojetu dotáhnout smlouvu s DB do konce. Těžko říct.
no nejelo by nic…
Vzhledem ke stavu na jejich linkách všude teď, tak určitě ne lepší.
Pokud myslíte smlouvu od 12/2013, tak RGJ v té době měl cca 50 až 60 vagonů, což by nestačilo i kdyby RGJ zrušil linku do Ostravy/Košic.
Pokud myslíte o pár roků později (2018), tak teoreticky by asi RGJ už mohl mít dostatek vagonů, jenže ČD v té době investovali do nákupu ojetých od OeBB a také investovali do modernizaci flotily vagonů ČD určené na německou linku – viz:https://www.zelpage.cz/zpravy/9291?oddil=9
Vzhledem k tomu, že s jednáním s DB bylo v součinnosti s jednáním s rumunským výrobcem vagonů o několika desítkách nových vagonů, tak by zřejmě neměl nyní problém, protože by mu ta linka přinášela vcelku slušný zisk i cashflow.
Je zapotrebi pristat na zemi, standart prace, ktery je nadstandartem v CR je mozna nekde na urovni lokalek v DE… Low cost dopravce nemuze realne ekonomicky a manazersky zvladnout kategorii EC, kde standart je jednotny pres celou EU
urcite ne lepe jelikoz kdyz ma potize na integrovanom rychliku asi sotva zvladne lepe EC jako vlak nejvyssi kategorie.. a jeste v DE, kde ta bezpecnosti latka je o hodne vyse jako v CR
ČD by ušetřené vagony mohla rozprášit po klíčových linkách, zejména expresy směr Olomouc, Č. Budějovice a rychlíky do Č. B., Plzně, Děčína, Hradce Králové a Brna…
A nákladní vlaky od „Prahy“ by směrem Ústí n. L. mohly jezdit po obou „březích“, protože by žádné vlaky RJ nejezdily, nebo výrazně méně než doposud.
Neřekl bychh ani slovo, kdyby na DB vládnul ordnung a vše bylo pintlich. Jenže není, ani zdaleka, naopak je tam větší chaos než u nás.
Souhlas, trochu me to ted o vikendu prekvapilo, ICE Berlin-Koln 1,5 hodiny zpozdeni, technicka zabada a zpatky Koln-Berlin asi pul hodiny zpozdeni, uz mi to DB navigator hlasil asi 2 hodiny pred odjezdem a k tomu jeste porucha na trati.. Nastesti jsem mel rezervu na prestup, tak ok a pak u Roztok jeste chcipla loko u rj z Berlina, dotlacil nas do Roztok Krusnohor, takze zas bych nevidel ty poruchy u CD tak cerne, jasne ze to cloveka nepotesi, ale stava se to vsude
Chaos tam je +- stejný. Obrovský rozdíl je, že my v tom bordelu umíme improvizovat, Němec ne.
To neni o improvizaci,ale o duraze na bezpecnost. a dodrzovani pravidel, coz je ve stredni evrope hodne sproste slovo……..kdyz si mam vybrat improvizaci a o….y pravidel v CZ a naroky DE na udrzbu a bezpecnost beru jednoznacne DE… zivot mam jen jeden
Samozřejmě se s tim dá souhlasit ale Němec se bez předpisu ani nevysere.
Naši improvizaci a umět si poradit v situacích kdy je třeba vymyslet jak z toho ven nám všichni závidí.
Je třeba udržet status quo v tom smyslu že raději příjmu vlak, byď bez třech vozů než-li vyhnat lidi z vlaků úplně a přijít o kšeft.
Němci se nedokáží vypořádat s libovolnými náhlými problémy…
Němec by potřeboval, aby se takové povodně písemně ohlásily 14 dní předem, aby mohl přijmout odpovídající opatření 😀
Přesně tak! K nám do Rakouska DB posílá každý den soupravy ICE a IC1 s různými závadami (klima, hospoda/bistro bez proudu, chybějící vozy, bez jedničky, nefunkční řídící vůz atd.) a s velkým zpožděním. Linky (Dortmund -) Frankfurt – Pasov – Vídeň a (Frankfurt / Stuttgart-) Mnichov – Graz / Klagenfurt jsou jedna velká katastrofa …
‚Pintlich‘ = pünktlich = [pynktlich]? Zvláštní přepis. 🙂
Titulek je zavádějící. DB vlak převzaly, dojely s ním do Drážďan, a tam byl vlak mimořádně ukončen z důvodu závad. Ale chápu, že to by neznělo tak senzačně.
Rozumím, je velký rozdíl nepřevzít a odstavit, když význam je stejný, cestující nedojel do Berlína. Ale titulek upraven.
Někteří ovšem jezdí jen do Drážďan
Oblíknout se do Primarku… 😀
Proč by to dělali, když můžou do Prahy?
RegioJet už jezdí v plánovaném řazení na r23?
Spletl jste si článek.
Ostuda Českých drah, klasicky. EC jsou jeden z mála spojů, který není úplně ostudný (zdravíme rychlík Labe, za to by se styděli i v Moldavsku) a už ani na to není spoleh. Nehledě na Ex Porta Bohemica, kde už skoro rok jezdí v mimořádném řazení nějaké Honeckery. Fuj.
Tak Regiojetu se na R23 taky celkem daří (ať nekřivdíme jen ČD). 😀 Dneska minimálně na jednom z turnusů zase jen 2 vozy. V sobotu to bylo to samé.
Ale o tom si tu asi opět nepočteme. Nebo?
Na R8 situace podobná. Škoda, že zde nejde vkládat foto…
No…blbě…leda jako odkaz…
https://zdopravy.cz/regiojetu-chybi-vagony-na-rychliky-podel-labe-nasazuje-dvouvozove-soupravy-123103/
O tom jsme tu myslím relativně nedávno četli. Jako letos jsou vlaky v ČR obecně fakt katastrofa, cca od května se mi snad nestalo, že by nebylo zpoždění, vlak měl odpovídající řazení a měl všechny inzerované služby. A pak má ještě někdo tu drzost odsuzovat lidi, co třeba do Hamburku nebo do Budapešti létají. Ono se tam holt jinak spolehlivě dostat nedá.
Já jezdím pravidelně R18 ze Slovácka do Olomouce a poslední dobou se mi nestalo, že bych dojel načas. Dnes byla na R884 nasazena lokomotiva 362, která na rozdíl od běžně jezdícího Vectrona jede jenom 140 km/h, do toho výluky u Starého Města, pak za Otrokovicemi, stání v Dluhonicích – a na 100km jsme se zpozdili o krásných 40 minut, dokonce nás v Hulíně předjel InterPanter.
Výluky sz
Jj, být tam nadzvukový Vectron, tak by zpoždění nebylo.
Myšlenkové pochody rozumbradů (cestujících kaštanů) jsou fakt někdy úsměvné.
Ale tak „odborník“ přes dráhu je dnes každý, kdo jde okolo nádraží a sleduje tenhle web 😀
Nejlepší jsou ti, co vypadají, že umí číst – ale sdělení v něm nechápou. Zpoždění samozřejmě nebylo způsobeno chybějícím Vectronem (což jsem ani nepsal, klidně si to ještě jednou přečti), ale výlukami.
Rozdíl je v tom, že Vectron má svižnější rozjezdy a vyšší maximální rychlost, takže zpoždění tolik nenarůstá a někdy jej dokáže i krátit.
To je úplně jedno, když je vpředu jeden vůz B, který má rychlost taky 140km/h. Svižnější rozjezdy jsou taky diskutabilní, s těmi 6 vozy to dává i ta 362. Kdyby neměla SŽ výluky, zpožděný by nebyl, nebo max. tak o 3 minuty
S „béčky“ se běžně jezdí 160 km/h, na které snad nemají brzdící procenta.
I se 6 vozy je ale přeci rozdíl mezi lokomotivou s 3 480 kW a 258 kN, a lokomotivou s 6 400 kW a 300 kN…
Ovšem…až se podaří spojení do Budapešti dostat na přijatelnou úroveň (tj. že pojedou přes Vídeň = 2 v 1), tak se zarazí letadla… 😀
A co má s ostudou ČD společného RJ. Už zase bijete černochy?
Tak v rámci objektivity.
ČD jste popsal, Rgj jezdí kratší soupravy a věčné poruchy klima, Arr šroty bez klima co se plazí, Landerbahn také časté poruchy klima, GW nefunkční klima. Tak co tam máte dál.
„Arr šroty bez klima co se plazí“
No tak to jste mě pobavil 😀 Na R26 tyhle „šroty bez klima co se plazí“ nahradily Hydry 🙂 No co na to říct že jo? 🙂
Když už tu zmiňujeme ARR, tak včera ráno jsem absolvoval jízdu z Ústí do Děčína a chodové vlastnosti ve vyšších rychlostech příšerné. Jako aby se takhle motorák rozhoupával a vlnil, tak to jsem ještě nezažil. Neříkám, že to je běžná vlastnost 845, ale včera mě to opravdu docela dostalo.
Že 854 byly hojně i před lety suplovány 754 s 2-4 vagony…
Do Rakovníka to byl trvalý stav v letech 2014-2018, na „Švejcích“ byly 854 suplovány 754 i v letech předchozích, 2009-2012 dokonce turnusově.
A musí ty Berlinery jezdit?
Nešlo by to udělat jako několik přímých vozů připojených k normálnímu rychlíku Praha – Děčín?
Jako hodit ve špičce k 9 vozům ještě dalších třeba 8? Ona ta mezinárodní frekvence je teď po Covidu poměrně dost silná. Mmch kde pak máte napsáno, že to DB převezmou?
No tak holt zatím musí jezdit…
Ad 2 – když právě současný stav není DB tak nějak „recht“, tak proč by to nemohla jezdit na komerční riziko (tuplem když je ta frekvence tak silná)
Málokterá společnost je tak protizákaznická jako DB. Tady o ní máme iluze, ale kdo s ní cestuje trochu pravidelněji, tak ví svoje.
To mají státní molochy společné napříč celou evropou. Zvláštní je, že v nemateřské zemi dokáží jejich dcery pracovat ziskově, odpovědně, flexibilně a relativně prozákaznicky
ovšem, protože prudit nevlastní zaměstnance a klást a vyžadovat prozákaznický přístup na sílu umí každý blbec. Akorát tam pak nechce nikdo pracovat. I u nás takhle funguje většina firem, od alzy po regiojet.
Pokud poskytuji službu, což doprava je, tak by měl být zákazník na prvním místě. Snad jednou ,odří pochopí, že zákazník je taky cestující a ne jenom přibagrování od kraje či MD.
Myslíte třeba Arrivu v nás?
Nemyslím jen okres na výchdě Německa ale celkově . A ano, ARR závazky prostě umí, já s ní jsem víceméně spokojen
Akorát že jí občas něco hoří…
Jejich dcery mají mají oproti matce dost zanedbatelné cestující jednak, druhak že je Arriva zrovna nějaká kvalita by dost lidí taky neřeklo.
Můžete prosím uvést nějaké příklady?
Za 9 eur jezdit neomezene po území velikosti čtvrtiny celé evropy by mi nevadilo ani u nejprotizákaznické společnosti, srovnejme velikost ůzemí(délku sítě) a kupní sílu Němců a vyjde Vám, že by podobný produkt měli ČD nabízet za 10 kč.
v EC, IC neplatí 9eurové jízdenky.
Muzete jet RE.
EC a IC jsou vlaky nejvyssi kategorie a musi si na sebe vydelat
Jojo…to vykládejte hlavně zrovna na Berlinerech a na mnichovských „expresech“…
Bez těch se totiž jinak jistě hravě obejdeme…
ČD? Když už, tak snad stát! Jízdenka za 9eur je nabízenou stání slevou.
A opravdu to je „produkt“ DB nebo spíš produkt spolkové vlády?
Já jen že u nás taky donedávna jezdily významné skupiny obyvatel se slevou 75% a nebyl to produkt ČD.
Akorát, že se nejednalo o obyvatele ČR…
Jednalo. Důchodci nad nějaký věk a děti
😀