Posudek: Most pod Vyšehradem bude nejlépe zbourat a postavit nový

Železniční most mezi Výtoní a Smíchovem. Foto: Jan SůraŽelezniční most mezi Výtoní a Smíchovem. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už má závěry posudku Kloknerova ústavu ČVUT ke zchátralému historickému železničnímu mostu mezi Pražskou Výtoní

118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Tak dlouho se to neudržuje, že je na spadnutí. 🙂 Dobrá práce SŽDC a památkářů.

Georg

tak by se pro zacatek mohl aspom prelozit ten plynovod, co rikate?

libor

kolik mají bezpečností koeficient? 2.5? pak by tedy ještě 10let mohl sloužit a mezitím vyřešit pořádný „odklon“ přes Krč (Os budou jezdit ze Smíchova a R/Ex přímo na Haupt) . No pak to prostě zbourat a udělat nový most. Památkáře poslat k čertu nebo k soudu. Mezitím udělat přestavbu žst Smíchoff. To budeme památkově chránit každou stavbu? To pak ale budeme chodit pěšky a přes řeky plout na lodičkách. Jasné? !

Most

Když jedu do Londýna nebo Paříže, divím se, že u nich nýtované kosntrukce z dob Eiffela slouží zjevně bez závad, zatímco u nás to je hned neopravitelné. Zajímavá by byla informace, kdy naposledy byl železniční most opatřen nátěrem, hádám tak před 50lety.

LWQ

To neni pravda – nejde o stejnou technologii.

Georg

no krasny mosty: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_railway_bridges_and_viaducts_in_the_United_Kingdom dokonce dva z litiny. nicmene ty „eiffelovske“ mosty muzou byt o par desetileti starsi nez ten vysehradsky a je otazka jestli behem zivota neprosly nekolika zasadnejsimi rekonstrukcemi – zpevnenim, vymenou casti atd.

Honza

Jen k té Eiffelturm: německá Wiki uvádí, že od doby vzniku byla natřena již 19x, což vychází na každých 7 let, spotřebuje se 60 tun! laku.

J.L.

„Výsledné rozhodnutí ministerstva kultury bude mít klíčový vliv na další pokračování projektové přípravy“. Nejhorší jsou trpaslíci. Ti vám vlezou všude.

liberal shark

Konečně něco rozumného. Starý most strhnout, poslat do sběru a místo něj postavit dvě dvojkolejné příhradové konstrukce z kvalitní svařované oceli.

Přemek

Nikdo nezmiňuje logické a efektivní řešení – technickou památku převést pod nízkozátěžový režim (pěší, cykliské) a vedle postavit most nový. Copak je vylévání vaničky s dítětem náš národní sport?

Znalý

A tu tříkolejnou trať na nový most přivedete kudy? Jste v městské zástavbě a ne na poli…

Zapa

A výhoda by byla jaká? Památkáři by řvali tak jako tak, protože v kombinaci s novým mostem by to změnilo panorama Vyšehradu. A předpokládám, že i nový most bude umožňovat pěší přechod.

XXXD

Prosím vás, alespoň se podívejte na mapu než tu začnete plácat takové bláboly.

Karel

Tak to je fakt přehlídka nevkusu.

khunas

Jaký má tedy smysl památková ochrana ldyž se moct nechá doslova shnít ? a následně zbourá ? Památková ochrana má přeci těmto stavům zabránit!

liberal shark

V praxi je tomu právě naopak. Památková ochrana klade na majitele takové nároky, že jim tu péči o památky prakticky znemožňuje.

Zapa

Nechá shnít, nechá shnít, to je pořád dokola. Ano, mohl se asi natřít, ale únava materiálu tam asi, za těch víc jak sto let, také bude a tomu už barva nepomůže.

Adam H

Může být rádi i za těch 100 let. Už to nemůžu najít, ale někde jsem četl pro jaký provoz a zatížený byl navržený a postavený. Diametrálně nižší hodnoty, než je provoz dnes. Každý ale vidí, že je rezavý, ale že materiál má nějaké charakteristiky koncetruje napětí a únavu .. to už vidět není no… takže za mě zbourat a postavit nový.

Alibaba

Památková ochrana u ocelových konstrukcí železničních mostů z minulých století je nesmysl, pokud ty mosty mají být používány v běžném provozu v současné době. Viz třeba i Ivančický viadukt.Otázka je, kdy se to vysvětlí památkářům, nechtěl bych zažít situaci, kdy bude proveden důkaz průšvihem (most spadne).
Jiných typů konstrukcí se to týkat nemusí, některé se dají opravit. Viz Negrelliho viadukt.

Georg

ani petrinska rozhledna nevypada, ze by se chtela rozpadnout…

Paja

A ona odolává taky daleko většímu zatížení než v době jejího postavení?

Karel

Jistě. Původně například vůbec nenesla televizní vysílač a spousty kabelů a antén.

Alibaba

Tak zrovna tohle není nějaké dynamické zatížení.

Leinad

Televizní vysílač, antény. Nevím jestli byl výtah v původním projektu, ale asi nevozil celou otevírací dobu turisty, kteří nechtěli po schodech na vyhlídku.

Karel

Negrelliho viadukt teď nebyl rekonstruován, ale spíš byl postaven pokus o jeho repliku.

Radim

Most je nejspíš opravdu potřeba úplně nový. Mám ale tu konstrukci rád a určitě bych byl rád, kdyby se uvažovalo o jejím zachování jako plnohodnotné lávky pro pěší a cyklisty. Buď jí předsunout o pár metrů před nový most, případně i zvážit přesun někam úplně jinam. Nevím nakolik by bylo reálné udělat třeba lávku např. Modřany – Chuchle, případně něco podobného.

Jiří Kocurek

Položím před vás nýty. Jeden historický, jeden americký a jeden novodobý. A jeden sovětský. Poznáte, který je který?

Leinad

Jestli to s pomocí rentgenu a dalších nástrojů nikdo nepozná starý/nový, únava materiálu,… 😀 tak co by bylo na starém mostě špatného?

Alibaba

Přesunout někam tuto konstrukci by bylo dost náročné, až skoro nemožné. Vzhledem ke stáří a stavu by se mohla i rozpadnout, na přesuny není dělaná, a aby se při přesouvání podpírala stejně jako je teď položená, tak možná ji přesunout po vodě na lodi, pod Barandovským mostem a Mostem inteligence by možná podplula.

Míra

V článku je citován „aktuální stavební stav mostu“. Především koroze oceli má za následek úbytek materiálu a snížení pevnosti. K tomu stárnutí a dynamické namáhání. Co může být velký problém, že se úplně neví, jakou pevnost ta ocelová konstrukce vlastně má. Příčin potopení Titanicu (1912) je celá řada, a jedna z nich prý je, že ocelové plechy, ze kterých byla loď vyrobena, měly nehomogenity, které způsobily selhání, jinak by loď srážku s ledovcem třeba přestála a dnes (památkové chráněna) by byla v nějakém lodním muzeu. Z toho všeho plynou „vážná rizika“ případné rekonstrukce mostu. Zásadní skutečnost je překonaná „morální“ životnost… Číst vice »

Strojvůdce Příhoda

Doporučuji si přečíst posudek na vyšehradský most od SUDOPu. Tam je zmíněná nejen koroze, ale i degradace materiálu, kdy již došlo k jeho plastizaci. Prostě přechod deformací od pružných k trvalým. A s tím se toho moc dělat nedá. Mne osobně by se líbila jeho stoprocentní replika, tedy nýtovaná konstrukce. Zas takový problém by to nebyl, nýtování se stále umí, laserem by se vypálilo rychle to, co se kdysi pomalu odvrtávalo vrtačkou a řezalo strojní pilou. Ovšem velký podíl lidské práce při montáži by zůstal. Most by si s sebou ale nesl s sebou dalších sto let konstrukční zásady z… Číst vice »

liberal shark

U těch nýtů bych se bál štěrbinové koroze. Příhradovku ano, ale raději svařovanou.

Alf

Nebo svařovanou konstrukci s pseudo-nýty, tj. jen takové povrchové bobky pro efekt. Detaily někdy dělají hodně.
Ale i bez toho se mi prozatímní vizualizace nového mostu líbí a ráz lokality příliš nenaruší. Za mne palec nahoru za citlivý přístup projektantů i investora.

Karel

Prostě poctivou ruční práci napodobovat falešnými bobky. Takové „podnikatelské baroko“. Díky, to už radši zase nějaký funkcionalisticky strohý most, který si na nic nehraje. V roce 1901 se nebáli ráz lokality vytvářet, i když a konstrukce byla vůči Vyšehradu jako pěst na oko. A úprava pražských nábřeží z téže doby byla těžce brutálním zásahem do staleté identity a rázu pobřeží Vltavy.

Strojvůdce Příhoda

V roce 1901 ráz lokality vůbec neřešili. Byl potřeba nový most, tak byl postaven a starý zbourán. A tehdy na nějaké řeči místních nikdo u provozované tratě nebral ohled.

Oldřich Sládek

Uvidíme, jak na tuto výzvu odpoví Most Inteligence….

Lukáš F.

Ten bude za pár let taky zralý na stržení.

Martin

Tak tohle se mi libi, pan prof. Brühwiler navrhl podle CVUT nesmyslne reseni… Nechteji mu i vzkazat, ze by mel vratit tituly? Pac jinak si tu aroganci od Kloknerova ustavu nemuzu jinak vylozit.

Jinak jestli budou stavet novy most, tak at je vzhledove podobny tomu puvodnimu, tedy obloukovy… Zastavku Vyton bych spis videl blize puvodnimu nadrazi, nejlepe primo na Albertove,…

Železničář z venkova

Tož já to pochopil tak, že Brühwiler řekl, že je lepší postavit most nový a pro případ, že by Praha trvala na opravě navrhl postup opravy, z něhož vyplývá -jak potvrdilo ČVUT – je taková oprava je nesmyslná…

Martin

Pak ano, me to z clanku tak nevyznelo… je napsano, ze navrhl reseni a pak je vyjadreni KU, ze je to nesmysl,…

AAA

prostě alibismus

Zapa

On tam snad nikdo nic jiného ani stavět nechce. Výtoň chce Praha na Výtoni, tak jí tam nejspíš bude mít.

Martin

No, on je Vysehrad predevsim zablokovany,… ale ten vzhled zastavky doufam bude nejaky rozumny, ne to co jsem videl na vizualizaci…

David

Vzhledově podobný tomu původnímu? Nebo tomu současnému? Tohle není první most pod Vyšehradem.

Martin V.

Tak tak… Původní nebyl obloukový, zato byl jednokolejný a měl o jedno pole víc. 🙂 Vracet k tomu původnímu bych se tedy fakt nechtěl. https://vysehradskej.cz/wp-content/uploads/2018/12/zeleznicni-most-vymena-e1544975314171-1920×0-c-default.jpg

Martin

Ani ja, to je moje chyba v textu… :-), myslel jsem ten soucasny…

Lemmy

to je krasna fotka, diky za ni… a ten telegraf… 🙂

Martin V.

Ty pilíře byly zjevně připraveny na druhou kolej (k čemuž nedošlo). Jako základ telegrafního sloupu mi přijdou příliš mohutné. 🙂

liberal shark

Mě by se líbilo něco ve stylu nového Trojského mostu.

Martin

Taky se mi libi trojsky, ale taby bych zustal u vice poli…

Martin

Jasne, moje chyba, tomuto mostu co tam je nyni, ale je to subjektivni, me se libi vice obloukove mosty… 🙂

Karel

Původní most nebyl obloukový. Oblouková byla až ta necitlivá náhražka postavená o 30 let později.

ČD4ever

Ajaj. Tak to se budou muset udělat nejméně 2 další oponentni posudky, aby to vyšlo správně.

ondra

Viděl bych to zrovna tak,Pan světla z magistrátu se asi jenom tak nevzdá/už se vůbec nějak vyjádřil k posudku toho Švýcara?/,pro některé aktivisty je totiž člověk jenom omyl přírody.

XXXD

No alespoň, že v Kloknerově ústavu mají rozum.

Martin

Klokneruv ustav dela casto posudky podle politickeho zadani, tedy pokud chce vlada, investor, szdc, aby neco vyslo, udelaji to tak, pokud to vyjit nema, udelaji to tak… Zprava je velmi podobna, jen zaver a doporuceni se meni…

XXXD

V tomhle případě to ovšem byl pan profesor Brühwiler, kdo dělal posudky dle politického zadání.

Paja

KÚ vám udělá posudek, že je most ve špatném stavu, což je. A pak je to o zadání, jestli to má být jako podklad pro demolici nebo naopak má být diskuze možností oprav. Na tom nic závadného nevidím. Důležitý je ten základ, čili v jakém stavebně-technickém stavu ten most je. Věčně, technicky a objektivně.

Martin

Mam jinou zkusenost, jinak s vami souhlasim, ve vsem… Dekuji…

PS: nekdy to trochu prezenu, ale bohuzel se stale deje to, ze se znamy z investorske firmy znameho z mesta dohodne a spolu oslovi znameho ohledne posudku,… a ten jde napsat tak, ze je sice nenapadnutelny s fakty, ale zaverem doporuci dohodnutou variantu…

Jinak postup u Vytone prijde v poradku, mesto udelalo vse, aby se zjistil stav mostu a moznosti reseni,… a nemohl jsem si odpustit komentar k vyjadreni KU…

Pral bych si, aby se postavil novy vzhledem podobny most co nejdrive…

K.S.

Tak snad se ještě ukáže že pilíře mají dostatečnou únosnost pro trojkolejný most a podaří se tam eliminovat chybějící kapacitu.

liberal shark

Stejně by se musely vedle postavit nové pilíře minimálně pro dočasný dvojkolejný most, tak proč nepostavit rovnou 2×2 vedle sebe ?

K.S.

Zachování nepřetržité vlakové dopravy mezi Wilsonem a Smíchovem není nutnou podmínkou. Navíc by bylo teoreticky možné na čluny snést současnou konstrukci, následně nasunout provizorium na jednu polovinu pilíře pro jednu kolej, upravit hlavu pilíře pro nový most, přesunout provizorium na novou polovinu, upravit druhou, vysunout provizorium a umístit nový most. Samozřejmě by se to muselo udělat rychle a tak, aby vždy v momentě výměny byl příslušný most připraven. Navíc tři koleje budou více méně asi maximum, protože na straně u Vyšehradu trať prohází silně zastavěným územím, kde se asi moc bourat nedá. Maximálně tam budou nějaké místní přeložky a třeba… Číst vice »

Martin

Bylo by fajn, kdyby vyhoveli, pak by to bylo jednodussi…

Tomáš V.

Nemyslim to vubec kousave, ale hrozne me prekvapilo, kolika lidem se ten most libi. Cely zivot si kazdym pohledu z Prazskyho hradu rikam, ze je to oskliva vec, jako malej jsem mel vlastne za to, ze je to jen nejaky davny provizorium. Nastesti je to subjektivni vec. 🙂
Tak snad to zase nezamrzne na mrtvym bode.

Martin

On je ten most v hroznem stavu, takze fakt nevypada nijak pekne,… ale kdyby byl udrzovany, tak by vypadal dobre, kazdopadne bych byl za to aby postavili podobny i novy…

Tomáš V.

Stav treba z dalky posoudit moc nejde, i kdyz mate pravdu. Spis jsem mel na mysli, ze v tech (pro me) elegantnich mostech vycuhuje tenhle, kterej mezi ne opticky jakoby nepatri. A to neni samo o sobe spatne, jen se mi nikdy nelibil, bral jsem ho jako osklivy kacatko, a o to vic me vazne prekvapilo, ze vetsinovej nazor je opacnej:-) Je obcas fajn si vlastni nazor prolnout s ostatnima.

Martin

Souhlasim,… :-), ale dokud neuvidim nove navrhy, tak to posoudit nemuzu,…

Josef M

Kdyby nechali Eiffelovkou takhle ladem,tak by ji museli už dávno sundat,aby se nezřítila.Ten most se mi nikdy nelíbil,ale budiž ať postaví podobný a třeba o něco hezčí.Kdyz se podívám do ciziny,jak se tam postavily mosty,tak jsme tu strašně zaspali dobu.

Martin

Kdyby jen mosty, ale i tunely, u tech mam pocit, ze se jich kazdy boji… Pritom dnes se stavi dlouhe tunely a i v terenu/podlozi, ktere jsou dost komplikovane,… Stejne tak viadukty,…

Honza

Tak je fakt, že panorama kolínského dómu si bez šestikolejného (3 mosty x 2 koleje) Hohenzollernbrücke nedovedu představit.
Po válce obnoven ve čtyřkolejném provedení, v 1985 rozšířen kvůli S – Bahn na pohled stejnou 2kolejnou konstrukcí.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Hohenzollernbr%C3%BCcke

Mirek

Tak ještě aby dostali rozum na Ministerstvu kultury.

Že je most ve špatném stavu, ví všichni. Že jeho dvě koleje jsou pro narůstající dopravu nedostačující, je skutečnost také zřejmá. O to, že současnou ocelovou konstrukci nahradí „cosi z betonu“, se už nikdo bát nemusí. Panorama tedy zůstane zachováno – na něj nebude mít vliv ani absence nýtů na mostě. A hlavně si za pár let na starý most nikdo ani nevzdechne….( kolik jeho „ochránců“ vůbec ví, že on vlastně není původní? 😉 )

Ferenc Futurista

No potěš koště.

Martin

Jeden z navrhu na zastavku Vyton…

Karel

Ještě tu vizualizaci upravit na stav po pěti letech: posprejované, oplácané agresivními legálními i nelegálními reklamami, a to ještě na vizualizaci nebude vidět, že půlku konstrukce vůbec nikdo nepřevezme do správy a nikdo se o ni nebude starat… jako to bylo na Černém Mostě po téměř dvaceti letech. Prostě dokud na magistrátě a v radě města – o SŽDC radši ani nemluvě – budou sedět neodpovědní alibisté s IQ tykve, tak nemůže nic normálně fungovat. Jinak jako železniční zastávka někde u panelového sídliště by to bylo jakžtakž přijatelné nouzové řešení, ale do památkové rezervace mi to tak nějak nezapadá, ledaže… Číst vice »

Martin

Tak je to Vizualizace ne projekt, takze to chapu, ze to neni prokreslene do detailu, navic zalezi co vam SW dovoli… Ale ten navrh je koncepcne priserny…

Martin

Neco taqkoveho bych si predstavoval, jen kdyby pilire vyhoveli i trikolejnemu mostu… bylo by to lepsi…

Rýpal

3x sláva!!!!! Památkáři se můžou jít bodnout.. Tak na to si dneska připiju.

Rýpal

A tím nech či dát najevo že tam má Stát nějaká betonová obluda.. Jen nová celosvařená samonosná konstrukce která se bude co nejvíc podobat současnému vzhledu.. A nejlépe pro budoucí generace dva dvoukolejny. Nýtovany most? Bože… To můžou obhajovat fakt jedině zakrslý památkáři.

Rýpal

A nasvítil bych je podobně jako trojsky Most pokud to památkáři a normy dovolí.

Zapa

Tím nasvícením byste to zaříznul.

Rýpal

To mám chápat jako pozitivní koment?

Karel

A my máme vaše návrhy chápat jako ironii?

Jiří Kocurek

Nýtovaný? Neblbněte, takovou modernu! Litina a tesařské spoje v železe!

XXXD

No ještě bych předčasně nebouchal šampáňo. Kdoví, co ještě aktivističtí památkáři vymslí.

Karel

Je jedno, jak bude most vypadat, hlavně když tam bude hodně betonu a modrých zábradlí.

Pepa z depa

Pokud to nikdo nebude natírat a udržovat, tak to opět dlouho nevydrží. Proč to na západě jde a u nás ne?!

Kubrt

A kdo nechce natírat, udělá most z Cortenu. Ale to by lidi brblali, že je to hnusně rezavý 🙂

SaulGoodman

Možná „na západě“ lépe natírají mosty, ale pokud se nepletu, tak už ten první posudek mluvil o tom, že problém je hlavně v únavovém poškození. Jak píše VencaM o něco níže, zatěžovaná ocel zkrátka má svou životnost.
Ten most je velmi dlouho a velmi intenzivně namáhán, i kdyby byl každoročně natírán, nesmrtelnost by mu to nezajistilo. Je potřeba rozlišovat víceméně statické konstrukce typu nějakého zábradlí od mostu, po kterém denně projíždí desítky vlaků.

AAA

Ale zato by vypadal skoro jako nový až by spadl

Martin

Kdy se bude bourat most v San Francisku? Ono je to o udrzbe, ta vyrazne zkratila jeho zivotnost…

Železničář z venkova

Po Golden Gate jezdí vlak, případně metro?

MRC

Tak ono to není jen o tomto mostu pod vyšehradem… Co takový Libeňský most? A neříkejte mi, že je tramvaj těžší než dálnice…

Martin

U libenskeho jsem cetl zpravu, on ma pomerne dobrou unosnost i na dnesni dobu, kdyz porovnate ostatni mosty pres Vltavu,…

Železničář z venkova

Dynamické namáhání…. To je ten rozdíl

Martin

Mluvim o udrzbe, kdyby ten most pod Vysehradem byl udrzovan, vydrzel by mnohem dele… a nemuseli bychom dnes resit jeho stav v takovych terminech…

Železničář z venkova

Únavu materiálu z dynamického namáhání konstrukce nezachrání , ani kdybyste to natíral každý měsíc.
Ten most je prostě na konci své fyzické životnosti, s tím sebelepší údržbou nic neuděláte

Martin

To nemate tak uplne pravdu,… Nejvice poruch na ocelovych mostech je prave diky korozi,… ta ma i vliv pak na unavu materialu… Proste most je na konci zivotnosti, ale s pravidelnou udrzbou by mohl vydrzet i dalsich 20-30 let, pripadne by slo konstrukci zesilit…
Neobhajuji jeho zachranu, pouze konstatuji fakt, ktery u nas stale pretrvava a to je zanedbana udrzba, …

V. K.

Je to škoda, ten most je krásný. Zbývá už se jenom ptát, proč to nechali zajít tak daleko. Snad tam nevyroste nějaká betonová obluda.

VencaM

Á, už je to tu zas. Zajisté souhlasím, že jde o pozoruhodné inženýrské dílo, a také souhlasím, že průběžná údržba by mu jistě prospěla. Než se to tady zvrhne v pomlouvání, že se o to nikdo léta nestaral, zkusil jsem rychle něco najít přes google. Přečtěte si to všichni tací, kteří chtějí trousit zcestné soudy: https://cs.wikipedia.org/wiki/Únava_materiálu Ve zkratce. Každý průjezd vlaku po mostě je ten jeden zatěžovací cyklus. Most je ocelový a ocel má svoji mez únavy po určitém počtu cyklů. Pak vzroste riziko poruchy na přípustnou mez. Po mostě už projelo mnoho vlaků, jeho ocelové součásti mají jen omezenou… Číst vice »

Robert Šalda

Copak lidem alespoň s elementárním technickým myšlením to jasné je, ale jedincům typu aktivistů Za starou Prahu apod. to stejně nevysvětlíte i kdybyste se rozkrájel.

Martin

Jasne to je vsem,… ale snad je take jasne vsem, ze kdyz nechate neco oceloveho bez udrzby, tak tim ovlivnite i jeho zivotnost… i dynamicke zatizeni na zkorodovane konstrukci, zejmena bodove korozi zvysuje riziko poruch…
Zajimava je zivotnost ocelovych mostu postavenych na pocatku 20 stoleti – prumer 120 let, a postavenych po valce v 50 letech min. stoleti – prumer 50 let…

AAA

Kýbl modrý barvy řeší všechny problémy s parkováním, on by vyřešil i tohle!

Železničář z venkova

Navíc ten most jistě nebyl konstruován na takto intenzivní provoz. Navíc dnešní vlaky jsou o dost těžší

Martin

Ale byl koustruovan i pro nakladni provoz…Intenzivni provoz, ano je mnohem vyssi….

ondra

Myslíte? Ještě koncem 80. let po mostě jezdili těžké nákladní vlaky směr Kladno a Chomutov v čele s T 679,často i na postrku,pak snad ještě navážení zeminy s budovaného Nového spojení,občas cisterny od SSHR na letiště.

Leinad

Dnešní vlaky jsou těžší, dvouelefant váží víc než pára se šesti?

Jarda V.

Pokud mají pánové znalci pravdu a most má.pred sebou jen 5 let existence je na vsechno už pozdě, protože za tuto lhůtu asi nás nerozhodně ani to zda se bude stavět nebo rekonstruovat a památkáři budou donekonečna napadat rozhodnutí o jeho demolici.

Petr

Pět let to bylo loni v listopadu.

Martin

Rekl bych, ze mate pravdu… pamatkari nebudou napad jeho zbourani… spis se bojim, aby jejich pozadavky neprodlouzili prilis vystavbu noveho…

Nicky

Tu ocelovou konstrukci můžou vyrobit úplně stejnou, jen to nechají žárově pozinkovat aby to vydrželo.

sledovatel webu

Že by někdo v současné době ještě vyráběl a stavěl nýtovaný most?

Alibaba

Vzhledově stejnou, konstrukčně nee!
Jestli tam chtěj památkáři nýty, tak ať se tam maximálně nalepí, ale i tak je to blbost.
A hodilo by se i průběžné štěrkové kolejové lože.

Martin V.

Ty citované Hracholusky nebo poněkud starší most ve Znojmě (ten ovšem s hnusnou mezifází z ženijního provizoria) jsou myslím dobrým příkladem jak vyměnit ocelovou konstrukci a zachovat přitom charakter mostu pro budoucnost.