Poslední část obchvatu Třince se otevře v úterý 28. března, zatím v polovičním profilu

Stavba obchvatu Třince. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czStavba obchvatu Třince. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Nově otevřená přeložka bude současně sloužit jako spojka dálnice D48 se silnicí I/11, která míří přes Jablunkovský průsmyk na Slovensko.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zveřejnilo termín uvedení zbývající části obchvatu Třince do provozu. Poslední úsek – stavba I/68 Třanovice – Nebory – bude řidičům k dispozici od úterý 28. března, otevřen by měl být v odpoledních hodinách.

Zpočátku půjde nicméně o provizorium, neboť veškerá doprava bude vedena v režimu 1+1. Ke zprovoznění stavby v plném profilu (režim 2+2) dojde v srpnu.

Poslední chybějící část obchvatu Třince má odvést tranzitní dopravu z obcí Hnojník a Střítež. Přes obě obce denně projíždí více než 11 tisíc automobilů. Společně se zvýšením kvality života občanů dojde podle ŘSD také ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.

Nově otevřená přeložka bude současně sloužit jako spojka dálnice D48 se silnicí I/11, která míří přes Jablunkovský průsmyk na Slovensko.

Vizualizace silnice I/68 Třanovice - Nebory. Foto: ŘSDTrasa silnice I/68 Třanovice - Nebory. Foto: ŘSD

Budovaná silnice je dlouhá přibližně 5,4 kilometru. V minulosti už stavbaři dokončili na obchvatu Třince přeložky silnice I/11, a to ve dvou úsecích: Nebory – Oldřichovice a Oldřichovice – Bystřice.

Stavbu silnice I/68 mezi Nebory a Třanovicemi provázely od počátku potíže, například komplikované upevňování násypů. Má proto zpoždění, při zahájení stavby v listopadu 2019 se hovořilo o dokončení v červenci 2022. Smluvní cena je 2,1 miliardy korun, zhotoviteli jsou Eurovia a Strabag.

 

Tagy I/68 I/68 Třanovice - Nebory Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Třinec
41 komentářů